1. leht 1-st
Liikuvate osade eluiga
Postitatud: 18. 07. 2004. 23:43
Postitas alar
Mul xt kett sõitnud nüüdseks juba 1700 km. Kui sõidan sellega tasasel maal (asfalt) või isegi mõningate aukudega kruusateel, siis ei ole midagi. Kuid kui käisin Pirita metsas adrenaliini ammutamas, siis kogu see ülekande värk pani nagu automaatkäigukastiga. Ma ei saanudki aru, kas see koguaeg viskas hamba üle või vahepeal vahetas ka käiku aga igatahes koguaeg käis "tihe töö" seal ülekande juures. Kas see on normaalne, ning kas nüüd on viimane aeg ketti vahetada?
Üks tähelepanek veel selline, et kuni 1000 km-ni oli tagakäiguvaheti täitsa OK, kuid siis hakkasid kõige kergema käiguga kõvadest tõusudest ülesse vändates kõige suurem hammakas (tagant) ning käiguvaheti ülemine hammakas üksteise vastu käima (enne seda jama ei olnud). Siis võeti ketilt üks lüli vahelt ära ning asi oli selle koha pealt jälle normis.
Kas need 2 seika on kuidagi oma vahel seoses?
Ning kas ketiga, kassetiga, taga käikariga tuleks midagi ette võtta?
Postitatud: 19. 07. 2004. 05:19
Postitas Road
On küll seoses. Kett ja kassett vahetusse. Ja kontrolli litreid. Esialgu ehk piisab.
Postitatud: 19. 07. 2004. 08:21
Postitas UrmasL
No kassett ehk esialgu veel kestab. Kõigepealt uus kett peale ja kui ei hambu, siis ka kasseti vahetus.
MTB keti eluiga on sihipärasel kasutamisel u. 500-1500km. Oleneb muidugi väga paljudest asjaoludest. Mõned mehed venitavad keti välja 300km'ga mõned 3000km'ga. Kasseti eluea huvides aga vahetaksin hiljemalt 1200-1300km peal.
Re: Liikuvate osade eluiga
Postitatud: 19. 07. 2004. 10:40
Postitas mart
alar kirjutas:
1. ketiga,
2. kassetiga
... tuleks midagi ette võtta?
Pikemas perspektiivis võiksid muretseda 2 Rohloffi mõõdikut :
keti kulumise/venimise mõõdik ja
tagakasseti hammaste kulumise mõõdik,
sel juhul kaoks ära kõhklemine, kas kett/hammakad on pöördumatult/ohtlikult kulunud. Samuti kaob vajadus läbitud kilomeetreid jälgida, vahetad jupid siis, kui mõõdik teatab. Hind on kummalgi ca 16 oirot, mis pole palju.
Postitatud: 19. 07. 2004. 12:56
Postitas alar
Aga kui mitu töötsüklit (loe erinevat ketti) peaks kassett normaalse keti vahetuse juures läbi käima, et ta otsa saaks?
Postitatud: 19. 07. 2004. 12:59
Postitas UrmasL
alar kirjutas:Aga kui mitu töötsüklit (loe erinevat ketti) peaks kassett normaalse keti vahetuse juures läbi käima, et ta otsa saaks?
Niikaua kui uus kett hambub ja käiguvahetus toimib. Aga 3 ketti võiks üks kassett küll kesta. Neljandat võib ka proovida.
Postitatud: 19. 07. 2004. 13:27
Postitas Ermo
.
Postitatud: 19. 07. 2004. 13:33
Postitas SL
Ermo kirjutas:Elmisel aastal kestis üks kassett 7 ketti
Iga 500 tagant vahetasin ja siis läksid otsast peale uuesti kasutusele.
Üldiselt üle 500
mina ühe ketiga sõita ei saa, kuna siis ei hakka uus kett enam hambuma.
Ilmselt ei oska sõita
Palju
sina siis aastas umbes sõidad? Usun, et mingi 500 kuus ikka - kuradi kalliks läheb niimoodi, kas pole?
Postitatud: 19. 07. 2004. 13:37
Postitas Ermo
.
Postitatud: 19. 07. 2004. 13:43
Postitas SL
Ermo kirjutas: punaseks tegin mina selle pärast, et see ei ole soovitus teistele vaid lihtsalt minu isiklik omapära ....
lihtne matemaatika näitab 500 x 7 = 3500 ; 3500 x 2 = 7000
Sain aru, et on isiklik omapära. Aga matemaatikast ei saanud aru - sõidad siis 7000 aastas või? Et siis iga kahe nädala tagant uus kett a' 600 kr? Või poole vähem?
Postitatud: 19. 07. 2004. 13:55
Postitas Ermo
.
Postitatud: 19. 07. 2004. 14:10
Postitas velosipedist
sõitsid baiga maanteel ja vahetasid ikka 500km järel ketti???
maanteerattal alla 5000km ei tule mõttessegi ketti vahetama hakata...
Postitatud: 19. 07. 2004. 14:27
Postitas Ermo
.
Postitatud: 20. 07. 2004. 19:28
Postitas madiz
Mina loll ja kerge nagu ma olen olen keti ( Shimano Hg 53 ) ja kassetti (SRAM 7,0 ) umbes 4000km sõitnud ja nüüd kett vajab kindlalt vahetust, kassetti kohapealt räägin igaks juhuks mõne ratta mehaanikuga kes oskab kohe öelda kas on kulunud. Üldiselt sõidan muidu 50% MTB ( rakvere rada ja lihtsalt raudteeäärt ) ja 50% MNT
Postitatud: 21. 07. 2004. 12:08
Postitas alar
Aga kas sellist asja ei või juhtuda, et koos keti ja kassetiga tuleb vahetada ka esimesed hammakad?
Postitatud: 21. 07. 2004. 12:13
Postitas Ermo
.
Postitatud: 21. 07. 2004. 12:14
Postitas alar
Ermo kirjutas:alar kirjutas:Aga kas sellist asja ei või juhtuda, et koos keti ja kassetiga tuleb vahetada ka esimesed hammakad?
ilmselt juhtubki.
Ja see juhtub kah tänu sellele, et enam kett ei haaku nendega?
Postitatud: 21. 07. 2004. 12:15
Postitas Kirsa
alar kirjutas:Aga kas sellist asja ei või juhtuda, et koos keti ja kassetiga tuleb vahetada ka esimesed hammakad?
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis sa alles ostsid ratta?
Palju sul läbisõit on ja palju keti läbisõit?
Postitatud: 21. 07. 2004. 12:22
Postitas Ermo
.
Postitatud: 21. 07. 2004. 13:10
Postitas Kirsa
[ot]Teema algusega võrreldes on aeg ka edasi läinud :)[/ot]
aga küsijale...
1700km ei ole xt/xtr ketile küll palju. Ma sõidan vahest LX ketiga kah samapalju läbi. Muidugi korraliku jalalihasega sellist luksust lubada ei saa, aga teemaalgataja peaks lihtsalt keti ära vahetama ja kogu ooper.
1700 pealt hammakaid vahetama hakata on küll ilmne kiirustamine.
Pigem võiks vahetada tagavahetaja kõrid. Trek ei pane oma ratastele just kõige paremaid trosse/kõrisid.(Fuel 100-st ei räägi).
Postitatud: 21. 07. 2004. 20:49
Postitas alar
Kirsa kirjutas:[ot]Teema algusega võrreldes on aeg ka edasi läinud
[/ot]
aga küsijale...
1700km ei ole xt/xtr ketile küll palju. Ma sõidan vahest LX ketiga kah samapalju läbi. Muidugi korraliku jalalihasega sellist luksust lubada ei saa, aga teemaalgataja peaks lihtsalt keti ära vahetama ja kogu ooper.
1700 pealt hammakaid vahetama hakata on küll ilmne kiirustamine.
Pigem võiks vahetada tagavahetaja kõrid. Trek ei pane oma ratastele just kõige paremaid trosse/kõrisid.(Fuel 100-st ei räägi).
Ise tegelikult kipun kah arvama, et hammakatega ei tohiks probleemi olla, sest see ratas seisis Rademaris mingi 300 km tagasi umbes 2 nädalat ja arvatavasti nad oleksid mind hoiatanud, kui asi oleks kriitiline olnud.