1. leht 1-st

lollide k? rubriik

Postitatud: 18. 08. 2013. 12:12
Postitas martin80
vaatsin netipoest jookse ja seal annab eri standardid valida võllidele, aga ma pole asjatundja ratta standardite alal, seega kysimus suurele ringile.

TB 9x100mm
QR 5x100mm
või mingi kolmas varjant
et millise varjandiga jooksud peaks olema ,kui mul on 9mm võllile tehtud raam ja amort?
tänud.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 18. 08. 2013. 12:47
Postitas serxx
Tavaline lahendus on:
Ees on 9x100 võll
Taga on 10x135 võll
QR = quick release, ehk siis tavaline kiirkinnitus, nagu sul praegu ilmselt on.
Ehk siis otsi viidet QR või quick release nii esimese kui tagumise jooksu osas. Igasugune viitamine numbritele 12, 15, 20mm tähendab, et see ei sobi (teoorias on tegelikult võimalik osadele esimestele jooksudele osta adapterid, mis panevad 15/20mm jooksu ühilduma QR amordi/kahvliga).

Variandid on veel:
Ees 15mm võll - eeldab vastavat amorti/kahvlit.
Ees 20mm võll - sama teema.
Taga 12mm võll - eeldab vastavat raami.

Kõik jämedamad variandid kasutavad thru-axle tüüpi lahendust, kus terve võll on niiöelda kiirkinniti. Ehk siis terve võll tuleb rummu seest välja, mitte peenike kiirkinniti, mis läbi võlli läheb.
Erinevatel tootjatel on erinevad nimetused. Mõned neist: thru-axle, maxle, e-trhu, x12 jms.

Jooksukomplekte müüakse enamasti kolmes variandis:
1. QR, esimene ja tagumine on tavalised jooksud, kiirkinnitiga. (näide: Shimano MT66 jooksud, QR)
2. Ees 15 või 20mm, taga QR. (näide: Samad MT66 jooksud, ees 15mm, taga QR)
3. Ees 15 või 20mm, taga 12mm (näide: Fulcrum Red Power XL, ees 15mm, taga 12mm).

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 18. 08. 2013. 14:25
Postitas martin80
QR 5x100mm
aga see 5 tähendab siis mida?

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 18. 08. 2013. 15:03
Postitas indrek56
Kunagi oli siin veel sarnast teemat: viewtopic.php?f=6&t=41076

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 18. 08. 2013. 15:21
Postitas Road 2
martin80 kirjutas:aga see 5 tähendab siis mida?
Keere.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 18. 08. 2013. 15:30
Postitas siim_s
9x100 ja 5x100 on sama standard. 9mm on amordi dropoudi "läbimõõt", 5mm on kiirkinniti läbimõõt.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 18. 08. 2013. 15:34
Postitas martin80
seda viimast arvasin ka ise, tänud, pilt selge.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 12:14
Postitas Indreq
minult ka loll küsimus. Tahan mtb uuele jooksule kassetti ja mõttes on sram pg-1070-10 11-28, vanal jooksul praegu on shimano deore 11-36 aga sellel ma 36 ja 32 valikuid pole vist peaaegu kunagi kasutanud, seega võtaks pigem tihedama kasseti aga sellise kus kõik valikud ka kasutust saavad. Aga kas shimano/sram kassetid maantekal ja mtb'l on vahetatavad? Nimelt sram pg-1070 11-28 on vähemalt hobispordis maanteka juppide all listitud...

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 12:21
Postitas erikr
Indreq kirjutas:minult ka loll küsimus. Tahan mtb uuele jooksule kassetti ja mõttes on sram pg-1070-10 11-28, vanal jooksul praegu on shimano deore 11-36 aga sellel ma 36 ja 32 valikuid pole vist peaaegu kunagi kasutanud, seega võtaks pigem tihedama kasseti aga sellise kus kõik valikud ka kasutust saavad. Aga kas shimano/sram kassetid maantekal ja mtb'l on vahetatavad? Nimelt sram pg-1070 11-28 on vähemalt hobispordis maanteka juppide all listitud...
Jah, on küll vahetatavad.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 13:42
Postitas KaupoR
Lisan veel juurde, et kui teed sellise radikaalse kassetivahetuse (36->28), siis pead ka keti ära vahetma või vähemalt lühemaks tegema.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 14:31
Postitas riho
KaupoR kirjutas:Lisan veel juurde, et kui teed sellise radikaalse kassetivahetuse (36->28), siis pead ka keti ära vahetma või vähemalt lühemaks tegema.
Kui eest väike-tagant väike kombinatsioonis on kett piisava pinge all siis ei ole keti lühemaks tegemine minu meelest väga oluline. Või mida kuldnäpud (tõsi küll, veidi õlised:-)) arvavad?

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 14:47
Postitas mart
riho kirjutas:
KaupoR kirjutas:Lisan veel juurde, et kui teed sellise radikaalse kassetivahetuse (36->28), siis pead ka keti ära vahetma või vähemalt lühemaks tegema.
Kui eest väike-tagant väike kombinatsioonis on kett piisava pinge all siis ei ole keti lühemaks tegemine minu meelest väga oluline. Või mida kuldnäpud (tõsi küll, veidi õlised:-)) arvavad?
Kui väike-väike kombinatsioonis jääb tagakäikari korv nagu vasakul on kõik OK, kui nagu paremal, siis tuleb mõne lüli võrra lühemaks teha.
Pilt
Pigem jäägu kett natuke pikem, kui lühem. Samas olen näinud, et poodides peale pandud ketid on sageli mu meelest asjatult lühikeseks tehtud. Põhjuseks pakun, et nii on kulum kiirem ja klient tuleb nobedamalt tagasi :roll:

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 15:34
Postitas KaupoR
Tõstan käed ja tunnistan oma eksimust. Küll aga on sellise ülemineku korral võimalus käikari korv ära vahetada pikast keskmise vastu :P

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 16:29
Postitas MK777
mart kirjutas:Põhjuseks pakun, et nii on kulum kiirem ja klient tuleb nobedamalt tagasi :roll:
Kas tõesti arvad, et kett kulub rutem?

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 16:41
Postitas vaikija
Tere. Maastikuratta keti parajaks tegemisel tuleb alati ja ainult keskenduda kombinatsioonile eest suur ja tagant suur. See pikkus on tähtis ja kui see on õige, siis eest väike ja tagant väike või mida iganes variantidega lohisegu kett kasvõi mööda maad, ikkagi on kõik korras. Niiet palun ära pööra käiguvahetaja pingutajale erilist tähelepanu kombinatsioonil eest väike -tagant väike hammakas.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 17:23
Postitas Indreq
Eest ei muutu ju midagi, oli ja jääb väiksemaks 24. Tagant väheneb hammaste arv suuremast otsast, väike jääb ikka 11. Pealegi nii risti ma ei kasuta käike ikka, seega rohkem akadeemilist laadi probleem, mitte praktilist. Seega ma ei näe probleemi?

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 17:25
Postitas Indreq
KaupoR kirjutas:Tõstan käed ja tunnistan oma eksimust. Küll aga on sellise ülemineku korral võimalus käikari korv ära vahetada pikast keskmise vastu :P
Mul jääb teine jooksukomplekt oma kassetiga ka esialgu alles, seega jääb ka pikema korviga vahetaja järgi vajadus alles. Üks komplekt teenindab siis tubeless siledama maa kumme (vb thunder burt) ja teine (lohviga) mudakumme.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 19:35
Postitas mart
vaikija kirjutas:Tere. Maastikuratta keti parajaks tegemisel tuleb alati ja ainult keskenduda kombinatsioonile eest suur ja tagant suur. See pikkus on tähtis ja kui see on õige, siis eest väike ja tagant väike või mida iganes variantidega lohisegu kett kasvõi mööda maad, ikkagi on kõik korras. Niiet palun ära pööra käiguvahetaja pingutajale erilist tähelepanu kombinatsioonil eest väike -tagant väike hammakas.
Seda ma arvasin, et selle ketipikkuse näitega läheb meil lõbusaks.
Konkreetsest näitest:
1- Esihammakaid Indreq ei plaani muuta, seega jätame nad arutelust välja.
2. Kassetil on Indreq plaaninud minna väiksematele hammakatele - suurim oli tal 36, tahab minna 28 peale.
3. 36-28= 8 hammast taga vähem loob olukorra, kus kett võib pikaks jääda aga ei pruugi (pika korviga pole probleemi, keskmisega võib tekkida, lühikesega läheb päris jamaks). Kett ei pea maani ulatuma, see on silmaga näha.
4. B-kruvi (kui Indreq-u tagakäikaril seda üldse on, tuleks kah uuesti paika keerata.

To MK777 - olen tugevusõpetuse kursuse edukalt läbinud ja poodides pandav ketipikkus - tagakorv ette horisontaalseks +2 lüli on mu meelest lihtsalt lihtsaim viis keti pikkust määratleda. Ja siis ullikesed sõidavad poest välja kett risti suur-suurega, tagakorv ette kikkis. Ja kuluma hakkavad litrid ja venima hakkab liigpingul korvivedru. Kett ei puutu asjasse, teda kulutab/venitab väntaja jalalihas.

Et poodide rahvas nüüd saagi käima ei tõmbaks, distantseerun. Tegelt pole ju mingit põhjust siin ketipikkuse teemal jahuda, kuna pole teada, kas jutt 1x10, 2x10, 3x10 lahendusega, lisaks puudub inff tagakäikarist - mis tootja (shima, sram, mickroshift) ja mis mudel ning korvipikkus arutluse all on.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 20:52
Postitas Läänlane
Kuna teema pealkirjaga haakub otseselt ja sisuga osaliselt, siis küsin oma küsimuse ka ära.

Kas 2x10 käiguvahetusel on ees väike hammakas 25 ja suur 42 toimiv lahendus või on hammaste vahe liiga suur?

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 20:55
Postitas siim_s
Läänlane kirjutas: Kas 2x10 käiguvahetusel on ees väike hammakas 25 ja suur 42 toimiv lahendus või on hammaste vahe liiga suur?
Olude sunnil kasutasin vahepeal 26-42 hammakaid ja käiguvahetuse kvaliteet langes tuntavalt võrreldes "normaalse" 28-42 kombinatsiooniga.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 20:58
Postitas Läänlane
Kui väike panna 25, siis kas suur 38 või 40?

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 21:29
Postitas fo1l
Läänlane kirjutas:Kui väike panna 25, siis kas suur 38 või 40?
Paljudel poest tulevatel 2x10 vahetusel on ees 24/38 näiteks, ju toimib

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 21:32
Postitas riho
Läänlane kirjutas:Kui väike panna 25, siis kas suur 38 või 40?
RTFM:-). Käiguvahetaja tehniliste andmete juures on selline suurus nagu maximum capacity. Juhindu sellest ja Sa ei eksi.

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 21:35
Postitas Indreq
mart kirjutas:
vaikija kirjutas:Tere. Maastikuratta keti parajaks tegemisel tuleb alati ja ainult keskenduda kombinatsioonile eest suur ja tagant suur. See pikkus on tähtis ja kui see on õige, siis eest väike ja tagant väike või mida iganes variantidega lohisegu kett kasvõi mööda maad, ikkagi on kõik korras. Niiet palun ära pööra käiguvahetaja pingutajale erilist tähelepanu kombinatsioonil eest väike -tagant väike hammakas.
Seda ma arvasin, et selle ketipikkuse näitega läheb meil lõbusaks.
Konkreetsest näitest:
1- Esihammakaid Indreq ei plaani muuta, seega jätame nad arutelust välja.
2. Kassetil on Indreq plaaninud minna väiksematele hammakatele - suurim oli tal 36, tahab minna 28 peale.
3. 36-28= 8 hammast taga vähem loob olukorra, kus kett võib pikaks jääda aga ei pruugi (pika korviga pole probleemi, keskmisega võib tekkida, lühikesega läheb päris jamaks). Kett ei pea maani ulatuma, see on silmaga näha.
4. B-kruvi (kui Indreq-u tagakäikaril seda üldse on, tuleks kah uuesti paika keerata.

To MK777 - olen tugevusõpetuse kursuse edukalt läbinud ja poodides pandav ketipikkus - tagakorv ette horisontaalseks +2 lüli on mu meelest lihtsalt lihtsaim viis keti pikkust määratleda. Ja siis ullikesed sõidavad poest välja kett risti suur-suurega, tagakorv ette kikkis. Ja kuluma hakkavad litrid ja venima hakkab liigpingul korvivedru. Kett ei puutu asjasse, teda kulutab/venitab väntaja jalalihas.

Et poodide rahvas nüüd saagi käima ei tõmbaks, distantseerun. Tegelt pole ju mingit põhjust siin ketipikkuse teemal jahuda, kuna pole teada, kas jutt 1x10, 2x10, 3x10 lahendusega, lisaks puudub inff tagakäikarist - mis tootja (shima, sram, mickroshift) ja mis mudel ning korvipikkus arutluse all on.
3x10 lahendus, ees 24-32-42, tagavahetaja Shimano XT, RD-M781-SGSL, Shadow 10-speed. Ma ikkagi ei saa aru kuidas saab kett pikaks jääda kui väiksem hammakas taga ju ei muutu ja ees ei muutu üldse midagi? St käikar kõige rohkem rõngasse tõmbab ennast ikkagi ainult siis kui mõlemalt poolelt väiksema peale panna, aga see on ainult pikaajalise parkimise asend et vedrud ei veniks, sõidu ajal seda ju ei tehta...?

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 21:41
Postitas vaikija
Mart on netis surfamisega üle pannud, või on joogine...

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 21:44
Postitas indrek56
mart kirjutas:3. 36-28= 8 hammast taga vähem loob olukorra, kus kett võib pikaks jääda aga ei pruugi (pika korviga pole probleemi, keskmisega võib tekkida, lühikesega läheb päris jamaks). Kett ei pea maani ulatuma, see on silmaga näha.
Kell on minu jaoks vist hiline.... 36-11 kassetil on muu hulgas 28 hammakas olemas. Kas 28 hammakas sellel kassetil on kuidagi teise suurusega kui 28-11 kassetil? sorri, tõesti olen juhm, ilmselt käib jutt hoopis muust....

Re: lollide k? rubriik

Postitatud: 23. 09. 2013. 21:59
Postitas urmo
Nojah, kui kett ei olnud vana kasseti 28T käigu peal liiga pikk, ei ole ta ka uue kasseti 28T käigu peal liiga pikk :D Küll aga oleks uue kassetiga võimalus kett tahtmise korral paar lüli lühemaks teha.