1. leht 1-st
Amordi valik
Postitatud: 22. 08. 2013. 20:38
Postitas vwpint
Rattale on plaan osta uus esiamort(v-pidurid) ja sellega seoses tekkinud paar küsimus. Mis mõõtmeid mul on vaja teada amorti valides? (nt kas selle ülemise toru pikkust jne). Võibolla väljendasin ennast kehvasti ,kuna ratta alal alles võhik! Muidu veloplussit vaadates jäid silma sellised andmed nagu: 200mm steereri juures, Rebound adjust, 1/1,8" lai. Keegi võiks selgitada, mida need tähendavad.
Re: Amordi valik
Postitatud: 22. 08. 2013. 21:31
Postitas mart
vwpint kirjutas:Rattale on plaan osta uus esiamort(v-pidurid) ja sellega seoses tekkinud paar küsimus. Mis mõõtmeid mul on vaja teada amorti valides? (nt kas selle ülemise toru pikkust jne). Võibolla väljendasin ennast kehvasti ,kuna ratta alal alles võhik! Muidu veloplussit vaadates jäid silma sellised andmed nagu: 200mm steereri juures, Rebound adjust, 1/1,8" lai. Keegi võiks selgitada, mida need tähendavad.
Miks sa poes müüjalt ei küsinud. Nad ju saanud spets väljaõppe, et algajatele asi lahti seletada.
Alustuseks võiksid mainida oma rattast, et millise tootja, mis mudelile, mis aastast soovid amorti valida? On võimalik, et polegi su rattale midagi sellist soovitada, mis kvalifitseeruks amordi nime all ja pead valima vedru/elastomeeri.
Re: Amordi valik
Postitatud: 22. 08. 2013. 21:50
Postitas veloson
Kõige olulisemaks mõõduks võib osutuda rahakoti paksus - suvaline vedrukolakas, mille koostööd keerulisel maastikul on raske ennustada €30-70, harrastaja sportlikuks sõidutamiseks peaks piisama €100-200 õhk-õliamordist, sealt edasi on juba võistlusamordid. Kaal kipub selle paksusega kaasas käima.
Eeldatavasti kergemaks maastikusõiduks 80-120mm amordi käiguga 26" või 29" rattale, aga mitte tsüklokrossi ega
dowhilli jaoks? Laius 1-1/8" on amordi/kahvli kaela laius tollides, selle sobivust mingi amordiga saad ainult ise kontrollida. Vanadel raamidel leidub 1" laiust, mõned uuemad tootjad pakuvad alt laieneva kaelaga kahvleid - ülalt 1-1/8” ja alt 1.5". Piduritüüpi juba mainisid.
Kaasaegse (integreeritud kaelapikendusega maastikurattaga tõenäoliselt tegemist pole, kuigi kindel olla ei saa -
võrdle!) amordi kaela pikkus peaks olema selline, et sinu kaelakausside, raami, kaelapikenduse ja vahepealsete seibide kogusumma oleks kaelast ca 3mm lühem (0 või enam mm pikemaga ei saa käbiga kaela enam üldse pingutada, väga palju lühem seevastu ei vasta enam ohutusnõuetele):
NB! Annab korrektuure teha, tutvu teemaga või küsi asjatundjalt kohapeal.
Re: Amordi valik
Postitatud: 26. 08. 2013. 18:55
Postitas vwpint
Mida tähendab see 200 mm steereri juures?
Re: Amordi valik
Postitatud: 26. 08. 2013. 19:21
Postitas Road 2
Vat see on see mõõt millimeetrites, alt, ilma laagrite juurde käiva koonuseta, kuni
eelmisel pildil nähtuni... 2-3 mm. stemi. servast. Steerer on see toru mis läheb läbi laagrite ja mille külge kinnitub kõik ülejäänud vidinad. Stem - "lenksupikendus".
Re: Amordi valik
Postitatud: 26. 08. 2013. 19:49
Postitas vwpint
Re: Amordi valik
Postitatud: 26. 08. 2013. 21:06
Postitas erikr
Kõik, mis jääb punasega märgitust ülespoole, on steerer.
Re: Amordi valik
Postitatud: 30. 08. 2013. 19:46
Postitas vwpint
Kuna amordi asjus jõudsin lõpuks selgusele, tänud kasutjale veloson, siis tekkis veel üks küsimus.
Mis mõõte oleks mul vaja teada et valida sobiv lahtine uus kuullaager kaelkasuile? Amordi ülatoru laius on 1-1/8 kui selelst midagi kasu. Kas nt selline asi sobib?
http://www.veloplus.ee/et/toode/laager- ... 0-12-25077
Re: Amordi valik
Postitatud: 19. 02. 2016. 13:51
Postitas janerik
Plaan vahetada rattaga originaalis kaasas olnud XC28 2,5kg pomm kergema ja toimiva amordi vastu.
Silma jäi selline isend:
http://www.actionsports.de/en/rock-shox ... -9mm-17472
Kvaliteedi ja hinna suhe tundub vägagi mõistlik?
Kogemusi selle mudeliga või paremaid soovitusi?
Re: Amordi valik
Postitatud: 20. 02. 2016. 12:31
Postitas M785
Kui otsid natukene rohkem leiad sellise isendi alla 250€
Re: Amordi valik
Postitatud: 20. 02. 2016. 13:19
Postitas janerik
M785 kirjutas:Kui otsid natukene rohkem leiad sellise isendi alla 250€
On Sul mingi konkreetsem vihje anda? Otsisin natuke rohkem aga ei leidnud.
Re: Amordi valik
Postitatud: 20. 02. 2016. 14:29
Postitas M785
Iseenesest kasutatud variandid pole ka paha idee kui hoiad siin foorumis silmad lahti
Re: Amordi valik
Postitatud: 20. 02. 2016. 23:11
Postitas janerik
M785 kirjutas:Iseenesest kasutatud variandid pole ka paha idee kui hoiad siin foorumis silmad lahti
Kui peaks mõistlik pakkumine, siis kaalun kindlasti ka seda varianti.
Siiski huvitab, kust leida konkreetne amort alla 250€? Nüüdseks olen juba otsinud põhjalikumalt aga soodsamat pole leidnud.
Re: Amordi valik
Postitatud: 22. 02. 2016. 15:34
Postitas Maidor
janerik kirjutas:Plaan vahetada rattaga originaalis kaasas olnud XC28 2,5kg pomm kergema ja toimiva amordi vastu.
Silma jäi selline isend:
http://www.actionsports.de/en/rock-shox ... -9mm-17472
Kvaliteedi ja hinna suhe tundub vägagi mõistlik?
Kogemusi selle mudeliga või paremaid soovitusi?
Ma just vaatasin XC28 poole. On väga mõtetu amort, kui seda saab amordiks nimetada?
Re: Amordi valik
Postitatud: 22. 02. 2016. 15:45
Postitas janerik
Maidor kirjutas:janerik kirjutas:Plaan vahetada rattaga originaalis kaasas olnud XC28 2,5kg pomm kergema ja toimiva amordi vastu.
Silma jäi selline isend:
http://www.actionsports.de/en/rock-shox ... -9mm-17472
Kvaliteedi ja hinna suhe tundub vägagi mõistlik?
Kogemusi selle mudeliga või paremaid soovitusi?
Ma just vaatasin XC28 poole. On väga mõtetu amort, kui seda saab amordiks nimetada?
Ei saa amordiks nimetada.
Soovitan soojalt, vaata midagi vähegi asjalikumat.