1. leht 1-st
Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 08. 09. 2013. 16:17
Postitas napo1eon
phoenix kirjutas:kuna scott on Sram ja marin stx (rc võibolla ka, peab vaatama) siis minu lihasmälu ütleb, et keeratav on palju mugavam ja kiirem. Eriti, kui on vaja 3-4-5 sammu korraga üle keerata. Teatud tõusu lasnamäe veerule sai scottiga mängeldes võetud, aga kangidega vahetusega ei õnnestunud kuidagi, kuna üle 2-3 astme korraga ei vahetanud.
Tõus oli muidugi muutus ca 40-50 kraadi kah 10 m peal.....
Ja pm mulle keeratav meeldib rohkem.
Kisub juba natuke OT-ks, aga mina lähen tõusule pigem hooga peale ja hakkan käike ühekaupa alla lappama kuni mingi käigu peale pidama jään. Ei meenu, et kunagi oleks olnud vaja 3-4-5 sammu korraga käike vahetada, pigem ikka ühekaupa.
Samas 40-50 kraadi on muidugi suht karm tõus(kui sa ei räägi just muutusest a'la langus 25->tõus 25), millega isegi paljud sõjaväe transportvahendid hätta jäävad. Kui sa nüüd üle ei pingutanud ja tegemist on tõusuga, siis ehk avaldad saladuse ja ütled kus see on, puht uudishimust tahaks selle tõusu võtmise ära proovida
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 08. 09. 2013. 16:28
Postitas erikr
Kolisin ühest matkarattateemast, andke tuld poolt ja vastu, aga jääme kõik viisakaks.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 08. 09. 2013. 19:19
Postitas phoenix
x
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 08. 09. 2013. 23:52
Postitas mart
Tule taevas appi, mis onpüstitatud teema pealkiri ja mis jura sellele järgneb.
Maailm ei koosne vaid srami keeratavast ja shima pöidla/nimetissõrme käiguvalitsast. Sramil on veel triggerid, suntouril on triggerid ja keeratavad, sunracel on triggerid, microshiftil on triggerid, lisaks on shimal tagakäikar nii üles kui alla vedruga. Igalühel omad eelised, puudused ja nüansid.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 09. 09. 2013. 06:21
Postitas erikr
Mart, anna nüüd asu. Tõlgin sinu jaoks pealkirja: keeratav vs kangkäiguvalits 2013.
Esimese vastu tuldi nii jaburate argumentidega, et oli mõistlik tekitada omaette teema ja lasta rahval mõtteid avaldada. Pealkiri on minu pandud.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 09. 09. 2013. 07:04
Postitas indrek56
Isiklikult hakkas mulle keeratava juures meeldima see, et mul laiad käelabad mahuvad paremini lenksule. Pragused kangid on gripist veidi eemal, kuna muidu hakkavad pöialt ja nimetissõrme hõõruma. samas ma pole maratoonimisel neid proovida saanud, võib-olla hakkab kasutusomadustes jälle midagi vastu. hea et selline teema tekkis. srami gripi kahjuks räägib veidi ka selle võistlusklassi valitsate hind....
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 09. 09. 2013. 08:58
Postitas napo1eon
erikr kirjutas:Mart, anna nüüd asu. Tõlgin sinu jaoks pealkirja: keeratav vs kangkäiguvalits 2013.
Esimese vastu tuldi nii jaburate argumentidega, et oli mõistlik tekitada omaette teema ja lasta rahval mõtteid avaldada. Pealkiri on minu pandud.
Hmm, kui argument, et kangiga käiguvahetus on täpsem ja konkreetsem on ajuvaba, siis tõenäoliselt pole ma korralikku keeratavat proovinud ja pean nurka häbenema minema. Need mida proovinud olen on tõesti odavapoolsed olnud ja kõikidega on see häda, et õige asendi leidmine on vahel keeruline.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 09. 09. 2013. 09:12
Postitas baruto
Kuni eilse päevani olin gripshift tuline pooldaja, aga eile sain pikema sõidu sõita X9 triggeritega. Väga hea oli. Nagu puutetundlik ekraan. Plõks ja töötab.
Gripshif miinus on mu meelest -
ei saa alati päris täpselt loendatud, mitu käiku sai maha või peale keeratud.
liiga vali.
teatud tõusudel püsti sõites, kui on vaja käiku vahetada, siis minu vanade kangete randmetega on see keeruline.
teatud äkilistel laskumistel, kui ilmub äkki järsk tõus ja oleks vaja käike kergemaks keerata, ei ole seda teps mitte lihtne teha.
Sõi mul foxi kinnastele augu sisse.
Aga käiguvahetuskindlus on gripshiftil raudne. See vast ongi üks suuremaid plusse.
Sinna kuhu keerad, sinna käik läheb.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 09. 09. 2013. 09:29
Postitas KaupoR
Sõitsin kunagi X.0 9-speed Gripshiftiga, siis 3,5 hooaega X.9 triggeritega (10-speed) ja nüüd Jõulumäel olin tagasi Gripshifti peal, seekord 10-speed (X.0).
Üleeilse sõidu emotsioonid käiguvahetusega seoses:
* Gripshift (GS) käiguvahetus on väga kerge. Kohati oli üle pika aja isegi liiga kerge ja vahetasin tahtmatult 1 käigu liiga palju. Nõuab batuke harjutamist.
* GS jätab lenksu puhtamaks ja esteetilisemaks - täiesti ebapraktiline aga emotsionaalne pluss
* uued X.0 GS (ja ka XX) on integreeritud grippidega. Proovisin neid, kuigi teadsin, et neid on kirutud. Hetkel ei olnud ka ise rahul. Põhjus selles, et grupid on väga pikad. Kui tahad normaalselt lenksust kinni hoida, siis käiguvahetuse osa ei ulatu randme alla. See aga tähendab, et iga kord kui tahad käiku vahetada, siis pead paremat kätt liigutama lenksul sissepoole. Sellega läheb aga kätehoid paigast ära. Minu meelest võiks käepidemed olla vabalt 2cm kitsamad.
* isiklikult ei tee ma mitte mingit vahet käiguvahetuse ulatuse osas. Paljud toovad välja, et GS-ga saab vahetada mitu käiku korraga. Seda sai ju teha ka triggeriga - üles sai vahetada 3 käiku korraga ja üle selle pole enivei rohkem ühe korraga vaja vahetada. Alla läks triggeriga ükshaaval aga see-eest sai seda nuppu vajadusel klõpsida väga kiiresti ja kui kiiresti sul alla ikka vaja vahetada on vaja?
* Triggeriga juhtus mul vahel, et hooba vajutades (st käiku kergemaks pannes) ei juhtunud mitte midagi. Kang käis tühja. Võibolla olen kukkudes triggerit kuidagi vigastanud, et ta ei haagi trossi iga kord kaasa kuid kindel on see, et GS-ga seda ei juhti - kui keerad, siis tross liigub.
Praegu jään veel GS peale, uueks aastaks võtan ilmselt laiema lenksu, võibolla vahetan käepidemed välja, et lenksuhoidu mõistlikumaks saada. Ühtlasi nihkuksid ka pidurilingid näpule veidi lähemale kui käepide oleks natuke lühem.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 09. 09. 2013. 12:20
Postitas Henno
napo1eon kirjutas:phoenix kirjutas:kuna scott on Sram ja marin stx (rc võibolla ka, peab vaatama) siis minu lihasmälu ütleb, et keeratav on palju mugavam ja kiirem. Eriti, kui on vaja 3-4-5 sammu korraga üle keerata. Teatud tõusu lasnamäe veerule sai scottiga mängeldes võetud, aga kangidega vahetusega ei õnnestunud kuidagi, kuna üle 2-3 astme korraga ei vahetanud.
Tõus oli muidugi muutus ca 40-50 kraadi kah 10 m peal.....
Ja pm mulle keeratav meeldib rohkem.
Kisub juba natuke OT-ks, aga mina lähen tõusule pigem hooga peale ja hakkan käike ühekaupa alla lappama kuni mingi käigu peale pidama jään. Ei meenu, et kunagi oleks olnud vaja 3-4-5 sammu korraga käike vahetada, pigem ikka ühekaupa.
Samas 40-50 kraadi on muidugi suht karm tõus(kui sa ei räägi just muutusest a'la langus 25->tõus 25), millega isegi paljud sõjaväe transportvahendid hätta jäävad. Kui sa nüüd üle ei pingutanud ja tegemist on tõusuga, siis ehk avaldad saladuse ja ütled kus see on, puht uudishimust tahaks selle tõusu võtmise ära proovida
ma ise mõtlen, et kas 3-4-5 sammu keeramise asemel ei peaks hoopis eest vahetama 1 võrra
ei ole kahjuks uuemate ja paremate
gripshift´idega sõitnud, aga senise
rapidfire kogemuse põhjal ei oska erilisi puuduseid välja tuua
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 18. 09. 2013. 13:04
Postitas Raix
Saan ma nüüd õigesti aru, et käiguvahetuse kiiruse poolest ei jää trigger gripshiftile alla? Plaan endale uueks hooajaks uus ratas soetada (kas SLX või XT vahetajatega, ei tea veel, kumma peale hammas hakkab), seepärast huvi. Kiire käiguvahetuse vastu on huvi mesikäppade masinaklassi kuulumise tõttu.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 18. 09. 2013. 13:13
Postitas siim_s
Raix kirjutas:Saan ma nüüd õigesti aru, et käiguvahetuse kiiruse poolest ei jää trigger gripshiftile alla? Plaan endale uueks hooajaks uus ratas soetada (kas SLX või XT vahetajatega, ei tea veel, kumma peale hammas hakkab), seepärast huvi. Kiire käiguvahetuse vastu on huvi mesikäppade masinaklassi kuulumise tõttu.
Ma ütleks nii, et ilmselt on küll gripshift teatud olukordades kiirem, aga reaalselt ei jää mesikäpal puudu ka triggeri kiirusest.
P.S. Shimano triggerite puhul tasub enne kindlaks teha, kas ja kuidas nad sinu soovitud pidurilinkidega lenksu peal kokku sobivad ja kas ergonoomiline asend on saavutatav.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 18. 09. 2013. 13:20
Postitas Kirsa
Ma olen sõitnud 3a tavalise rapidfirega, 3a xtr pidurilingiga vahetusega, 5a X0 triggeritega ja nüüd pool aastat sram X0 gripshiftiga.
Alguses oli gripshift väga võõras, aga tegelikult saab hakkama küll ja vahetab kenasti. AGA gripshift lahendusel on üks suur disainiviga - ta rikub ära ratturi juures ühe kõige tähtsama ülesande - see on lenksust kinnihoidmine. Selle asemel et korralikult lenksust kinnihoida ja ratast juhtida ning kasutada ära käiguvahetuseks niigi tilbendavaid sõrme ja pöidlaotsi, pead sa tervet oma kätt ja asendit liigutama. Ja mul on peale pikemat 4-5 tunnist maastikusõitu igatahes ranne korralikult valus.
Kogu see eelistus võib muidugi tulla rohkest arvutitaga hiiretarvitamisest, oled harjunud sõrmedega plõksutama, samas ranne on õrn.
Kõige mugavam ja intuitiivsem oli XTR-i pidurilingiga vahetus - seal käisid käigud nii, et ei mõtle ka. Aga tehnilisele rajale ei ole see hea lahendus - sa ei saa korraga pidurdada ja käiku vahetada.
Kui mul valida oleks - siis vist võtaks uuesti triggerid - pead liigutama ainult pöialt ja terve käsi on muuks tegevusteks vaba.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 18. 09. 2013. 13:25
Postitas UrmasL
Mul küll ainult triggerite kogemus, kuid XTR trigger on seni olnud üle kõige. Alumine link töötab mõlemat pidi ja olenevalt sõiduasendist kasutad kumb mugavam. Kas pöidlaga üles või nimetissõrmega alla. Või siis mõlemad järjest. Nii vahetad pm kogu skaala väga väikse vaevaga.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 18. 09. 2013. 14:36
Postitas vigurivänt
Mul on gripshiftile veel üks pluss lisada. Trigeriga lenksu risti kukkudes lööb carbonist raami halvemal juhul lausa puruks, GS seda pole karta. Mul oli lühikest aega ka see uus gripilahendus, kus gripp oli pikk ja käigu vahetamiseks pidid kätt GS-le nihutama, aga avastasin end pidevalt ikka GS-t kinni hoidmas. On ette tulnud juhuslikke käiguvahetusi, kui august läbi sõites käsi gripshifteril on, aga see on nii harva. Asendasin originaal gripid vahust grippidega ja sõidumugavus muutus oluliselt paremaks. Lühemaks nuditud grippe on mõnel juhul raske pidama saada ja nad jäävad ringi käima, aga selle vastu aitavad erinevad vahendid.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 18. 09. 2013. 18:02
Postitas mikulaine
UrmasL kirjutas:... Alumine link töötab mõlemat pidi ...
Selle jaoks ei pea XTR trigger olema, mul kunagi oli Alivio triggeritel juba "2 way realease". Nii kui ma selle avastasin, olen ainult pöialdega käike vahetanud kuni tänaseni.
Ma ei näe põhjust, miks ma peaks isegi proovima gripshifti. Trigger teeb kõik töö ära ja on üldse äge. Mõnikord eeldab natuke mõistust ja silmanägemist esijooksust kaugemale, et aegsasti õige käik valida. Praegusel XT triggeril saab isegi pöidlaga 2 käiku üles vahetada, rääkimata 3-4 käiku korraga alla.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 18. 09. 2013. 22:06
Postitas Kummitus
KaupoR kirjutas:Sõitsin kunagi X.0 9-speed Gripshiftiga, siis 3,5 hooaega X.9 triggeritega (10-speed) ja nüüd Jõulumäel olin tagasi Gripshifti peal, seekord 10-speed (X.0).
* uued X.0 GS (ja ka XX) on integreeritud grippidega. Proovisin neid, kuigi teadsin, et neid on kirutud. Hetkel ei olnud ka ise rahul. Põhjus selles, et grupid on väga pikad. Kui tahad normaalselt lenksust kinni hoida, siis käiguvahetuse osa ei ulatu randme alla. See aga tähendab, et iga kord kui tahad käiku vahetada, siis pead paremat kätt liigutama lenksul sissepoole. Sellega läheb aga kätehoid paigast ära. Minu meelest võiks käepidemed olla vabalt 2cm kitsamad.
Ise panin 2 aastat tagasi omale XO gripid ja tegin nad kohe lühemaks, et oleks kogu kupatus ilusti peopesas. Natukene nokitsemist ja valmis ta oligi ning toimib siiani laitmatult.
Re: Gripshift vs rapidfire 2013
Postitatud: 02. 01. 2014. 21:22
Postitas arnea
Käisin täna poes uusi rattaid näppimas. Shimano triggeritele mugava asendi leidmine ei tundu just väga lihtne töö olevat
Ülimugava Dual Controli pealt ärakolimine tõotab kurvaks kogemuseks kujuneda
Huvitav kui palju ST-M775 Dual Control ja tavaline SL-M770 shifter sisemust jagavad? Äkki saaks SL-M770-10 sisemusest midagi ümber tõsta ja niiviisi DynaSys Dual Control shifteri ehitada?