1. leht 1-st
Õhk, õli ja vedruamort ?
Postitatud: 23. 08. 2004. 17:49
Postitas RomanN
Küs. HUVITAV ! Ma alles loll sellel alal ning siis küsiks et, milline see kõigeparem on kas õhk, õli, vedru või mis veel amort ? Kül et arvan mis kaalu puutub peaks olema õhk kergem kui õli või siis vedru !
Ning millised need kõigekauem ÜLDISELT vastu peavad, ning millistega on kõige vähem muret ja vaeva ?
[Laiendan silmaringi
]
Tänan
Postitatud: 24. 08. 2004. 07:39
Postitas huko
Kõige vähem on muret õli-vedru amortidega.
Postitatud: 24. 08. 2004. 11:12
Postitas Kirsa
Kõige parema "amortiseerimisega" amort on see mille sees on esindatud kõik 3 lahendust: õhk, õli, vedru. Aga enamasti on sellised ka kõige ebatöökindlamad.
Kõige töökindlam on kindlasti tavaline vedru või tavaline vedru + elastomer. Jamasid on nendega ainult sellepärast, et sellised amordid on ka kõige odavamad ja koostekvaliteet jätab soovida. Sõitsin kunagi aasta otsa 2000 kroonise vedrupulgaga ja sellega oli absoluutselt 0 vaeva - asi oli 10 kuu möödudes täpselt sama hea kui poest tooduna ja ilma mingi hoolduseta.
Kõige parem vedrutaja on vedru ja kõige parem amortisaator on õli.
Aga igal pool kus on õli on alati jama - variantidest kõige ebatöökindlam.
Selles mõttes saab üsna lihtsa vaevaga kerge ja töökindla amordi kui kasutada õhk/vedru või ainult õhk lahendust, aga selline amort ei saa kunagi olema parim amortiseerija ntx treppis teel.
Parima amortiseerimisega õli/vedru aga on alati raskeim lahendus ja väheste reguleerimisvõimalustega.
Enamasti on kallimad lahendused õhk/õli, sest see annab piisavalt reguleerimisvõimalusi, kergust, amortiseerimist.
Minu hetke RS SID team 1.35kg on selline ja kindlasti üks töökindlamaid amorte, mida olen kasutanud.
Aga ma pole kohanud parema amortiseerimisega amorti kui RS Pilot 1.85kg - selline natuke kallima otsa vedru/õli, aga raske ja ilma reguleerimisvõimalusteta ning natuke liiga pehme krossirajal - pool aega põhjas.
RST Aerosa AET 1.5kg (õhk/vedru) oli üsna kerge ja töökindel, aga treppis teel ei olnud sellega midagi teha. Jäigemat sorti amort - krossiradadel oli sellega hea hüpelda.
RS Judy XC (2kg, õli/vedru) oli selline enamvähem amort, ehituselt pilotiga sarnane, aga kuidagi nadim.
Manitou Skareb Elite w/lockout 1.4kg (õli/õhk/vedru) on üks õnnetusehunnik. Ainult lukustus toimis väga hästi ning millegipärast hoidis suurel kiirusel liivas suhteliselt hästi suunda?! muus osas võis maha kanda. Mättalisel teel ei saanud ma teda kuidagi toimima. Skarebilt Sidile üleminek oli nagu kõvakahvli asemele amordi panek.
FoX Float 80R 1.65kg (õhk/vedru/õli?) tundub ka väga hea ja pehme amortiseerimisega amort. Võrreldes RS pilotiga on käik natuke "vedrusem", aga see-eest suudab ta olla igal pool hea amort. Metsas piisavalt pehme ja krossirajal ning linnas äärekive ületades piisavalt kiire ja jäik. Puuduseks kaal ja lukustuse puudumine.
Külgsuunas kõige jäigem amort mida olen proovinud.
Postitatud: 24. 08. 2004. 11:20
Postitas RomanN
Suur tänu Kirsale
selle infi eest !
Postitatud: 28. 08. 2004. 20:03
Postitas matukas
Viimasel paaril päeval olen testinud Fox F80X 2005 (1600 g) isendit. Esmamulje oli väga hea.
TerraLogic klapp on praegugi veel tehaseasendis.
Kuna ennem pole kunagi amorti omanud, siis on vaid võrdlusmoment jäiga kahvliga.
Igatahes arvan, et investeering korraliku amordi näol tasub end ära.
Fox-i valisin eelkõige kvaliteedi pärast.
Kui keegi nüüd väidab, et on vastupidiseid kogemusi, siis väidan mina, et tegijal juhtub. Tähtis on, et seda liiga tihti ei juhtuks.
On kellelgi siit veel kogemusi Fox-i toodanguga?
Praegune hinnang:
kvaliteet: 10/10
kaal teiste amortide suhtes: 8/10
toimivus: 10/10
TerraLogic: 10/10
hind: 6/10
Testitud (kokku ca 60+48 km): liiv, rabateed, juurikad, kruus, asfalt, pinnasteed