1. leht 1-st
Laiad pöiad
Postitatud: 23. 10. 2013. 08:45
Postitas siim_s
Siit-sealt on see teema läbi käinud, aga teeks väikese vahekokkuvõtte.
Mavicul on XC pöiad endiselt seest 19mm laiad, Eestiski populaarsust koguvad Notubes ZTR Crest on 21mm. Teises otsas on American Classicu ja Syntace'i tooted, millel pöia sisemine laius 29mm kanti. Sealjuures on kaal endiselt väga muljetavaldav.
Pinkbike on sel teemal mitmeid jutukesi avaldanud:
http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesd ... Burp-.html
http://www.pinkbike.com/u/richardcunnin ... ested.html
http://www.pinkbike.com/news/To-the-Poi ... -Rims.html
Re: Laiad pöiad
Postitatud: 23. 10. 2013. 13:49
Postitas rainerhq
Mu cyclokal on 25mm sisemõõduga pöiad aasta aega kasutusel olnud. Kummideks kõige tavalisemad sisekummiga kasutamiseks mõeldud Conti CX Speed ja Michelin CX Jet. Rõhud julgelt alla 2 BARi ning kordagi ei jooksnud pöia pealt maha. Selline pöid venitab kummi tootja antud mõõdust ca 5mm laiemaks. Järgmisel aastal panen need jooksud baigile alla ja olen kindel et ei pea pettuma.
P.S Neid kumme aga ei soovita ilma õhukummita kasutada, kuna külgseinad on väga pehmed.
Re: Laiad pöiad
Postitatud: 24. 10. 2013. 06:51
Postitas siim_s
Re: Laiad pöiad
Postitatud: 24. 10. 2013. 21:52
Postitas mart
rainerhq kirjutas:Mu cyclokal on 25mm sisemõõduga pöiad aasta aega kasutusel olnud.
Kas jutt sellest raamist?
http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOCXD/on_ ... e_and_fork
Üldjuhul CC raamidega, mis ketaspiduri valmidusega, on raskusi laiemate kui 54mm st 2" kummide raami/kahvli vahele mahutamisega. CC reeglid lubavad vist max 35mm kumme ja tootjad teevad sellest lähtuvalt raamid ja kahvlid. Siim suunab meid 29mtb radadele, kus 32mm ja laiemale pöiale tõmmatakse varsti 75mm laiad kummid
, kui mtb raam seda võimaldab.
Re: Laiad pöiad
Postitatud: 25. 10. 2013. 08:14
Postitas rainerhq
Sama raam jah aga jookse plaanin kasutada edasipidi baigil. 25mm sisemõõduga pöid on minu arvates laiem kui siiani harjutud nägema/kasutama.
Re: Laiad pöiad
Postitatud: 12. 11. 2015. 11:51
Postitas arnea
Tõstaks teemat. Mis on laiade pöidade kasutamise muljed ja kogemused Eesti radadel? Just sõidumõnu ja funi aspektist. Muu maailma foorumites on valdavalt kiidujutt, aga mul on väike kahtlus, et nende kiitjate sõit on vähe teistsugune kui meil võimalik - rohkem kiireid ja käänulisi allamäge radu.
Re: Laiad pöiad
Postitatud: 12. 11. 2015. 12:29
Postitas JannoR
arnea kirjutas:Mis on laiade pöidade kasutamise muljed ja kogemused Eesti radadel? Just sõidumõnu ja funi aspektist.
Eks kiired ja käänulised rajad ongi koht kus laiema pöia eelis välja tuleb. Minul on 1 hooaja jagu kogemust American Classic Wide Lightning jooksudega (pöidade sisemine laius 29mm). Sõidan vaid tehnilisemaid kolmapäevaku tüüpi radasid, ning jättes jooksu muud parameetrid kõrvale, siis raskema sõitjana (92kg) tunnen laiema pöia mõju väga selgelt. Järsemate kurvide läbimine on oluliselt kindlam ja konkreetsem, sest tagajooks ei uju ega vaju enam nii palju alt ära. Räägitakse sellest, et laiem pöid on jäigem- seda ei oska kommenteerida, sest jooksudesse ehitatakse ju teadlikult mingi väike flex sisse, aga pakuks, et põhiefekt sõidukvaliteedis tuleb ikkagi sellest, et rehv (2,1) püsib palju kindlamalt pesas ja tänu pöia toetuspinna laiusele ei paindu nii palju läbi. Samuti olen hakanud järjest väiksema rõhuga sõitma (eelmiste jooksudega tagumist alla 2,0 ei lasknud, sest mõnes kohas kippus ujuma, praegu pole 1,6-1,8 probleemiks).
Re: Laiad pöiad
Postitatud: 12. 11. 2015. 13:18
Postitas Indreq
Sama siin. Kui varem (19mm sise) juurikatel/singlitel aegajalt oli kahtlaselt vedel tunne mis sundis vaatama et ega rehv pole tühjaks läinud, siis uute (25mm sise) jooksudega pole kunagi veel seda tunnet olnud, saab sõitmisele keskenduda. Rehvid on 2,25 ja 1,6-1,8 rõhuga (aeglasemal juurikarajal võiks isegi veel vähem olla), kaalu 85-88 vahel.