1. leht 1-st
Uued jooksud
Postitatud: 31. 08. 2004. 22:12
Postitas Siblik
Paljud siin foorumis räägivad jooksude vahetamisest. Küsimus võibolla rumal aga mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras? Loodan, et saan õigesti aru, et jooks=pöid-kodarad-rumm.
Ette tänades!
Siblik
Postitatud: 31. 08. 2004. 22:21
Postitas MH
Re: Uued jooksud
Postitatud: 31. 08. 2004. 22:33
Postitas mart
Siblik kirjutas:1. miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
2. jooks=pöid-kodarad-rumm.
1. Ei pea, kui vajadust pole.
2. Vajadus võib tekkida, kui
* lähed üle ketaspiduritele
* tahad rummusid, kus koonuslaagrite asemel on kinnised statsionaarlaagrid
* tahad vähem/kvaliteetsemaid/üldse-mitte kodaraid
* tahad kasutada tubeless kumme
* tahad kergemaid/kvaliteetsemaid jookse
* lähened jooksudele tehnilis-loominguliselt ja vastavalt rahakotile/edevusele kulutad nendele tiba oma sissetulekust.
Re: Uued jooksud
Postitatud: 31. 08. 2004. 23:18
Postitas XTRace
Siblik kirjutas:..... miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
Miks peab ratast vahetama, kui see sõidab?
Miks peab autot vahetama, kui see sõidab?
Küsimusele pole küll viisakas küsimusega vastata, aga see peaks su mõtte õigele teele ehk juhtima.
Re: Uued jooksud
Postitatud: 31. 08. 2004. 23:32
Postitas matts
XTRace kirjutas:
Miks peab autot vahetama, kui see sõidab?
Miks peab ostma BMW kui saab kohale ka Ladaga? Edevus?
Tegelikult tahaks ise kah teada, palju siis kodanikel näiteks EEC etappidel koht ja/või aeg paranenud on näiteks LX'i rummu ja noname pöia pealt Crossmax SL'ile üle minnes. Veereb siis tõesti 10 tonni eest paremini?
Re: Uued jooksud
Postitatud: 31. 08. 2004. 23:38
Postitas KristjanS
matts kirjutas:Tegelikult tahaks ise kah teada, palju siis kodanikel näiteks EEC etappidel koht ja/või aeg paranenud on näiteks LX'i rummu ja noname pöia pealt Crossmax SL'ile üle minnes. Veereb siis tõesti 10 tonni eest paremini?
2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
Re: Uued jooksud
Postitatud: 01. 09. 2004. 07:09
Postitas Lauri
veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
2002 ja 2003 TRM-i raja kiiruse vahe oli ikka päris suur. Ise parandasin oma aega üle poole tunni lihtsalt trenningu arvelt, ratas on sama sitt praegugi. Aeg ise siis mingi 2.40-lt -> 2.07-le.
Re: Uued jooksud
Postitatud: 01. 09. 2004. 07:18
Postitas Marti
veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
Äkki oli asi selles, et sa said see aasta metsikult tugevamasse stardigruppi!?
Kuigi tegelt nõustun selle faktiga, et komponentide kvaliteet mõjutab sõidutulemust.
Re: Uued jooksud
Postitatud: 01. 09. 2004. 08:43
Postitas riho
veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
2002 startisin viimasest koridorist ja sain ajaks 3:17
2003 startisin 1500-2000 koridori lõpust ja sain ajaks 2:19
Mõlemal aastal sõitsin sama, 1996 ostetud madalama otsa juppidega rattaga.
2002 olin enne TRM-i läbi sõitnud ca 700 km
2003 olin enne TRM-i läbi sõitnud ca 3000 km
Ehk treenitus on see mis loeb. Ratta vahetasin välja siis kui tundsin, et jõud treeningu maht hakkab sellest üle käima.
Mina lähtun põhiliselt ratsionaalsetest argumentidest.
mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras?
Loomulikult on palju ka selliseid rattureid, kellele on esmatähtsad emotsionaalsed argumendid. Vahet ei ole kuidas Sa endale selle idee maha müüd. Kui tunned, et otsus on õige ja raha läheb õigesse kohta, siis lase käia. Mingi raha eest peaks paranema n.ö. sõidu tunne, ülejaanu eest enesetunne.
Head enesetunnet ei ole vaja häbeneda. Sellel püsib kogu maailma majandus. Vahetame töökorras autosid, telefone, arvuteid, fotokaid ja telekaid uute vastu. Riideid ja jalanõusid ei kanna enamus meist auklikuks vaid ostetakse uued kuigi vanad veel täitsa töökorras.
Re: Uued jooksud
Postitatud: 01. 09. 2004. 09:17
Postitas KristjanS
Marti kirjutas:Äkki oli asi selles, et sa said see aasta metsikult tugevamasse stardigruppi!?
Kuigi tegelt nõustun selle faktiga, et komponentide kvaliteet mõjutab sõidutulemust.
ei saand ,,metsikult tugevamasse gruppi''.Startisin 501-1000 stardigrupist. Ja endale tundus kah mingi aeg et 2003 oli kiirem igatipidi kui 2002 TRM
Re: Uued jooksud
Postitatud: 01. 09. 2004. 09:44
Postitas tsainik
Siblik kirjutas:Paljud siin foorumis räägivad jooksude vahetamisest. Küsimus võibolla rumal aga mulle on segane, miks peab jookse vahetama, kui need on töökorras? Loodan, et saan õigesti aru, et jooks=pöid-kodarad-rumm.
Ette tänades!
Siblik
Kui vähegi vajalik-võimalik siis vaheta
Muutus annab end tunda rohkem eneseteadvuses kui reaalses veeremises.( seal muidugist ka )
Kindlasti oled tavaelus ju käind linnapeal uute ( heade! ) kingade-pükstega patseerimas- lahe ju
Re: Uued jooksud
Postitatud: 01. 09. 2004. 10:56
Postitas surfar
veloman32 kirjutas:2002 aastal kui ostsin omale ,,esimese'' MTB sõitisn sügisel TRM'i.aeg oli 2.38.xx. koht 1006.2003 aastal toppisin alla LX rummud(enne neid miskised nonamed,mis ei pidanud ei veet ega liiva)pöiaks jäi DRC MT22 kergelt kiilus pöid).SÜgisel sõitsin TRM'i aaga 2.17.xx jakoht 572.On märgatav vahe.Ise ei taha eriti uskuda et ma selle aastaga mtb's nii oluliselt tugevamakas sain (eks seda muidu kah).Seega,komponentide kvaliteet mõjutab ike vääga palju sõidutulemust.
Ma see aasta ei viitsinudki enam trenni teha ja ostsin kohe endale täis XTR ratta. Arvan, et need komponendid peaks aitama mul küll esimese 100 sisse sõita. Sa Siblik võiksid kallima rattakompuutri peale panna ja näeksid, et juba sellest paraneb aeg paar minutit.
Ok, kes nüüd veel emotikonist aru ei saanud, siis üritasin ironiseerida juppide upgrademise teemal. Põhimõte ikka see, et enne tuleb ikka ise sõita ja küll siis ise aru hakkad saama, mis vajab välja vahetamist. See, et keegi sulle ütleb, et lenksupoldi vahetamisest oli NII suur kasu, ei tähenda näiteks sinu puhul üldse midagi. Isegi jooksude vahetamine ei anna soovitud tulemust, kui mingi muu asi eriti nõrk. Tead ju küll, et tünni vee taseme määrab ära ikka kõige lühem laud.
Postitatud: 01. 09. 2004. 13:09
Postitas Siblik
"Tundub, et tehti selgeks" sosistas Siblik taganurgast.
Postitatud: 01. 09. 2004. 13:24
Postitas Kirsa
Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled. Väidetavalt veereb kallim jooks kõvasti paremini. Ma ise pole eriti täheldanud vahet. Korralikult määritud ja hooldatud odav tykk veereb ka. Aga tubeless jookseb kindlalt paremini kui tavaline. Lisaks on jooksudel ka parajad kaalu ja tugevuse vahed.
Postitatud: 01. 09. 2004. 15:12
Postitas matts
Kirsa kirjutas:Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled.
Vot selle lausega ma ei saa küll kohe kuidagi nõus olla. Fakt on see et tehnilisel rajal on ikka tugev eelis näiteks XT(R) käiguvahetustega+low end rummul kui crossmaxi ja Altuse käikari combol. Näpuga sadulast maas olles iga tõusu peal käike hammaka peale sättides kaotab ikka pisut rohkem aega kui eriti edeva jooksuga veeredes iganes võidab.
Postitatud: 01. 09. 2004. 15:39
Postitas Ereliukas
matts kirjutas:Kirsa kirjutas:Kui ratast upgradeda, siis tasuks just alustada jooksudest mitte "tagakäiguvahetajast". Eriti kui võistled.
Vot selle lausega ma ei saa küll kohe kuidagi nõus olla. Fakt on see et tehnilisel rajal on ikka tugev eelis näiteks XT(R) käiguvahetustega+low end rummul kui crossmaxi ja Altuse käikari combol. Näpuga sadulast maas olles iga tõusu peal käike hammaka peale sättides kaotab ikka pisut rohkem aega kui eriti edeva jooksuga veeredes iganes võidab.
Käigu vahetamise juures on ka oluline komponent see vahetaja, kes siis reaalselt vahetust teostab. miks mõnel mehel kogu aeg ketid purunevad?miks mõned mehed kogu aeg käikudega ragistavad ja vahetustega hädas on?
KORRAS ja hooldatud keskmise tasemega vahetajad toimivad täiesti sõidetavalt, (loomulikult ei soovita sis-iga kedagi xc-le) aga kestavad vähem.
Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
Postitatud: 01. 09. 2004. 16:48
Postitas Siblik
Teen ettepaneku teema lõpetada! Sain omale sobiva vastuse ja see on: "Mõnele meeldib ema, teisele tütar" ehk tee nii nagu sulle sobib, rahakott kannatab ja vajadus tekib.
Tänan aktiivseid osalejaid!
Postitatud: 01. 09. 2004. 21:03
Postitas spl
ise arvan et ratta uuendamine annab sisemist rahulolu ja hoiab vaimu värske .tänu selle ei muutu vaim nüriks ja treening rutiiniks.aga ettevaatust upgradeda tuleks väikeste sammudega siis saab iga jupi uuendamisest rõõmu tunda ja kogemust ja arusaama mis asjade vahe ja väärtus
Postitatud: 02. 09. 2004. 15:45
Postitas paul
Ereliukas kirjutas:Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
Algaja küsib:
Vänt?
Täpselt mille uuendamist silmas peetakse?
Postitatud: 02. 09. 2004. 15:49
Postitas profit4
paul kirjutas:Ereliukas kirjutas:Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
Algaja küsib:
Vänt?
Täpselt mille uuendamist silmas peetakse?
--võibolla enda vända uuendamist
Postitatud: 02. 09. 2004. 15:51
Postitas Kirsa
paul kirjutas:Ereliukas kirjutas:Juppide tähtsuse järjekord võiks olla selline: raam, jooksud, amort, vänt .... ja siis kõik ülejäänu.
Algaja küsib:
Vänt?
Täpselt mille uuendamist silmas peetakse?
Vänt ehk crankset. Kallim vänt on kergem(üks raskemaid juppe ju ratta juures) ja jäigem. Rohkem sinu rakendatud jõudu läheb ratta edasiviimiseks mitte vända painutamiseks.
Ma ise paneks vända lausa 3-ndale kohale.