1. leht 1-st

Amatööri küsimused vana ratta elustamisel

Postitatud: 30. 04. 2014. 12:20
Postitas Villem T
Kett katki ja tänapäevaste shima-srami ketid ei haagi. Samas tahaks vana ratast ikkagi sõitma saada, soovitavalt (esialgu) hammakaid vahetamata. Keegi teab kedagi, kes teab midagi?

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitatud: 30. 04. 2014. 12:51
Postitas erikr
Midagi muud ka ratta kohta teada on, kui et 60-70 aastat vana? Või loodad foorumlaste kristallkuulidele?

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitatud: 30. 04. 2014. 13:00
Postitas veloson
Kristallkuuli põhjas on lainetav kujutis hiljuti laka alt kuulutustetulpa jõudnud rootsi meestekast Fram (Edasi!), aga millegipärast ei lase lähedale suurendada. Peab vist ITimehelt küsima, mis kuulil jälle viga on ja kas see on teemaga seotud.
Pilt

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitatud: 30. 04. 2014. 13:01
Postitas Villem T
erikr kirjutas:Midagi muud ka ratta kohta teada on, kui et 60-70 aastat vana? Või loodad foorumlaste kristallkuulidele?
Ei ole rohkem midagi teada, aga kristallkuulidele ei looda. Kõik kirjad on maha kulunud ja ma OLETAN, et see on Made In CCCP ratas. Ootan näpunäiteid stiilis "mõõda 10 lüli pikkus ja kui see on XY, siis sulle sobib ZX kett, mille saad sealt" vms.

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitatud: 30. 04. 2014. 13:07
Postitas veloson
Mõõda ketirullikute vahe ja parem tee nii, et tulemus oleks täpselt pool tolli. Kui ei olnud ja rullikute vahe on terve toll, oskab äkki oldmoped või keegi kogenum öelda, kust sihukest kaupa saab. Edasi mine keti laiuse juurde, mis on pooletollise rullikute vahel puhul 1/8" ja vastab hästivarustatud poes kaubale "ühekäigulise kett". Esimese kirjelduse põhjal võib arvata, et proovisid juba 3/32" laiust (7/8 käiku) või kitsamat.

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitatud: 30. 04. 2014. 14:13
Postitas serxx
Ega küsimus pole selles, et püüad uusi kitsaid kette?
Singlespeed kett on omajagu laiem, äkki see sobib?

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitatud: 30. 04. 2014. 19:49
Postitas andresle
Panen puusalt, et BMX kett sobib, vali vaid värv. Kunagi panin ühe kunde 1936.aasta rattale tavalise BMX keti ja kimas, mis hull.

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitatud: 30. 04. 2014. 22:17
Postitas oldmoped
60-70a vana tähendab 1954-1944. Järelikult on 99% tõenäosusega peal kõige tavalisem 1/2" sammuga kett ja tõenäoliselt 1/8" laiusega. (ehk siis kõige tavalisem ühekäigulise kett) a'la Sram PC1, shimano NX-10, KMZ Z410 ja muud sellised.
Paksud ketirattad, mis vajaks 5/32 laiusega ketti eeldaks ratta suuremat vanust, aga lüli pikkus oleks ikka sama.
Kui ketisamm ka teiseks juba läheb, siis on sõiduki vanusega lihtsalt väga puusse pandud.

Re: Kett 60-70 a vanale rattale

Postitatud: 16. 05. 2014. 09:52
Postitas Villem T
Ketiprobleem lahendatud ja töö käigus leidsin selle rummupiduri jublaka pealt (mis tuleb raami külge kinnitada) NSU kirja. Ehk et äkki ikka pole nõukavärk.

Järgmine teema on sadul, mis on kuidagi lonti läinud. Kas sellist on mingit mõtet taastada proovida (ja kus või kuidas?) või peaks ära viskama?

Pilt hetkel selline:Pilt

Re: Amatööri küsimused vana ratta elustamisel

Postitatud: 27. 11. 2014. 20:43
Postitas Johann107
Sadulat võid proovida elustada treipingil poleerimisketta ja valge küünlavahaga-kui efekti ei anna või läheb asi hulllemaks siis lõpeta ära ja liigu selle sadulaga kuhugi targemate ninade juurde ;) oma vana "ukraina" sadula sain niimoodi ilusaks ja läikivaks :)

Re: Amatööri küsimused vana ratta elustamisel

Postitatud: 27. 11. 2014. 21:17
Postitas suslik83
sellise sadula taastamine on tehtav ning esialgu alustaks "brooks proofide" tootega ning siin aitavad rattapoed ja sõbralikud foorumi kasutajad selle toote leidmisel. kogenud tegijad muidugi uurivad ratsutajate/hobuse inimeste poolt kasutatavaid "valjasrasva" nimeliste toodete kohta = taastamine on odavam...
edu