Ilma rattakellata pidur

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
MinaOlen
Rattur
Postitusi: 17
Liitunud: 28. 06. 2013. 10:16

Ilma rattakellata pidur

Postitus Postitas MinaOlen » 20. 05. 2014. 18:51

Otsisin paar aastat tagasi toredaid tektro linke, millel integreeritud kell. Õnneks ei soetanud.
http://www.tektro.com/_english/01_produ ... rt=2&fid=5

Praegu on asjalood vähe teised. Plaan soetada uus ratas, küllaga on nüüd kõikidele vähe kobedamatele ratastele räige rattapasun pidurite külge integreeritud. Selline tore automaatsüsteem nagu autodel, kus piduri vajutades on suur punane tuli tagumikus, on jõudnud ratastele, kus piduri vajutades pool rajooni kuuleb, et keegi pidurdab. Kas see on siis nüüd turvakaalutlustel tehtud "feature" mitte "fail"?

Nagu täna, sõidan rahulikult Tartuvahel, ükshetk käib ilge krigin seljataga nagu oleks keegi chihuahua sügavkülmutanud ja laseb seda nüüd kreissaega pikkupidi pooleks. Selleks oli Specialized vist crosstail sarja ratas shimano 160mm hüdrokettaga. Urrnjäu saatis igat pidurdust... Samas oli huvitav sabas sõita, kohe oli kuulda kui aeglustub.

Sai lastele rattad ostetud. Trek 3500 disc, (2tk). Rademar poiss kinnitas et ketaspidur on igal juhul parema efektiivsusega kui V pidur. Neid ei saavat omavahel üldse võrrelda. See pidavat müüt olema, et ketaspidur ainult krigiseb ning pidurdusjõud on olematu.
Tulemus on selles, et tuleb välja, et nendel ratastel on mingid müstilised Zoom ketaspidurid, millele pole isegi klotse kuskilt saada. Piduriklots on umbes 2sendise mündi suurune. Ei jõua laps esiratast kinni pidurdada, ei jõua seda ühe näpuga ka mina. Kui selle õnnetu altuse lingi paindesse surun, siis kisub ratta kinni ka. Võrreldes hiina V piduri, odava shimano lingi (15 eurtsi paar koos kaablitega) ja jagwire klotsiga on pidurdusjõud olematu. Selle kohapealt peab mainima, et võrdluse all on 24" vs 26" ratas.

2004a Author Reflex SX ratas originaal varustuses.
Piduriteks madala klassi tektro ning ashima aero mtb 73 klotsid. Selle komplektiga pole Tartu riia mäest alla sõites ühe näpuga pidurdamisel saba püsti saamine mingi probleem. Samas pole ta ka (on/off) tüüpi pidur, ehk modulatsioon toimib. Ja kõik toimib ilma külmutatud chihuahua ja kreissae hübriidi akustikata. Võrdluseks muidugi kuiva ilmaga mingi avidi 180mm hürdokettaga ratas toimis paremini tõepoolest, aga vihmase ilmaga oli kisa kui palju. Ja üldse ei ütleks, et pidurdus niiväga parem mu õnnetust V pidurist oleks. Hawaii müüja muidugi jahus midagi õigest piduri häälestusest.. bla bla bla.. V piduri häälestust ma teen... Mis häälestust ma teen? Tross lahti, splint välja, klots välja, klots sisse, splint sisse, tross kinni. Tehtud. Trossi ja kõri on ka vast 2l korral vahetatud.

Laste trek'idel nägin sellist peavalu, et need odavad Zoom käkid üldse toimima saada, kuna rademari poiss oli need sellisesse asendisse kruvinud, et hoia ja keela. Millegipärast oli staator klots (või kuidas iganes seda paigal seisvat klotsi kutsutakse) nii kaugel, et liikuv klots puudutas ketast alles siis kui õlg oli praktiliselt põhjas. Poiss timmis staator klotsi kaugust supporti liigutamisega ning liikuva klotsi kaugus trossiga.

Igastahes on nüüd väga hea küsimus:
Milline ketaspiduri komplekt töötab nii kuivas kui märjas ilma lärmita?

Kas laste trekkidel peaks vahetama esi supportid bb7'te vastu, või kannatavad odavamad variandid ka mingit kriitikat? Eeliseks oleks võimalikult suur ja pehme (tugeva haardega) klots, mille temp. taluvus ei oma veel tähtust.

Vasta

Mine “Jupid”