1. leht 1-st

Ketaspiduritest

Postitatud: 31. 08. 2014. 16:54
Postitas Maidor
Oleks vaja kahele jalgrattale panna ketaspidurid. Olen suht väheste ratastega sõitnud, millel on ketaspidurid trossiga ja ega vaimustust pole tekkinud. 500.- rattal peaks juba päris head pidurid olema. Kas neil on klotsid siis kehvast materjalist? Soodsa komplekti leidsin siit: http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... d=47994300

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 31. 08. 2014. 17:23
Postitas serxx
See on puhas pask.
Asi ei ole klotsides vaid piduris endas. Need odavad trossiga asjad painduvad igatpidi läbi. Selle tulemusena ei ole klots kettaga paralleelselt ja kontaktpind on väiksem kui võiks olla. Suur hulk lingi kangutamise jõust läheb pidurisadula ja ketta deformeerimisele, mitte klotside surumisele vastu ketast. See asi ei saagi hästi töödata.
Kehv ketas ja kehv klots kindlasti mängivad ka oma rolli, et pidurdamine veel kehvem oleks.

Kui tahad, et pidurid vähegi töötaksid, siis unusta täiesti ära odavad trossiga pidurid.
Võta hüdraulilised pidurid, soovitavalt Shimano toodang ja asi lihtsalt töötab. Edaspidi pole ka probleemi roostetavate ja kinni jäävate trosside/kõridega.

Näiteks see:
http://proshop.ee/index.php?id_product= ... er=product
Lisaks on vaja juurde ka kettaid:
http://proshop.ee/index.php?id_product= ... er=product
Ja võibolla on vaja ka PM-IS adaptereid, sõltuvalt sinu raamist/amordist ja ketta suurusest.
Lisatööna tuleb veel voolikute parajaks tegemine (vajab ka paari varuosa).

Või hoia foorumil silma peal, siin liigub aeg-ajalt kasutatuna ka (tähelepanu peab pöörama vooliku pikkusele, pikemaks neid teha ei saa).

Kui tundub liiga kallis, siis kasuta parem V-pidurit. Hea lihtne ja ära proovitud asi. Osta korralikud klotsid, reguleeri need õigesti ja pidurdab oluliselt paremini kui see pooletoobine ketas.

PS! Sinu raam, amort/hark ja jooksud peavad kõik olema ketaspiduri jaoks sobilikud.
Kui sul pole pidurisadula kinnitust raamil/amordil, siis ei saa seda kuidagi lisada.
Kui su jooksudel pole piduriketta kinnitust, siis peab jooksud välja vahetama.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 31. 08. 2014. 20:32
Postitas metslane
Kui tead mida teed siis saab ka trossiga pidurid hästi tööle. :)

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 31. 08. 2014. 21:51
Postitas serxx
metslane kirjutas:Kui tead mida teed siis saab ka trossiga pidurid hästi tööle. :)
Kui ei võta taoliseid, nagu seal osta.ee lehel pakutakse. Need on ikka täiesti saast.
On korralikke ka. Aga odavama otsa Shimano hüdraulilised on samas hinnas (vahel ka odavamad) ja kui just pole mingit otsest põhjust, miks võtta trossiga (Cyclokas + STI lingid näiteks), siis on hüdrauliline mõistlikum.
Talvel on saksa netipoodidest Shimano M3xx/M4xx pidureid saanud 20-25€ kandis tükk (support + voolik + link, pane külge ja sõita). Sellele on raske midagi vastu panna.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 03. 09. 2014. 23:06
Postitas aleksmak
aga mis arvate trossiga ketaspiduritest teemast veidi mööda

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 03. 09. 2014. 23:15
Postitas MK777
Hayes MX-2, Shimano M416, Avid BB5 on täiesti talutavad. Avid BB7 oleks aga parim valik.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 04. 09. 2014. 06:10
Postitas Cresent
Tuttav väga hinnatundlik ja ostis rademarist MTB, millel ka olid peal V-pidurid. Lihtsalt talle soovotati Rademarist, et osta odavama Scotti asemel Kross, millel paremad jupid peal. Igatahes proovisin sõita sellega ja nii hästi võtvaid pidureid pole enne proovida saanudki. Ta ütles, et poest oligi soovitatud, et need pidid võtma parekini kui Scotti trossiga ketaspidurid ja vihmaga oli ka sõitnid ja võtsid samamoodi hästi. Tootjaks oli tektro kui õigesti mäletan. Võibolla see vihmaga pidurite värk on tegelikult kõigil praegustel rayastel juba ok, aga ise sõidan lihtsalt 30 a vana MNT välimusega rattaga, millel vihmaga pidurid kaovad ära, seepärast küsisin seda vihmaga pidurite võtmist.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 04. 09. 2014. 08:26
Postitas Cresent
Lihtsalt selgituseks, et valik oli peaaegu 500 maksva Scotti (mehaanilose ketaspiduriga) ja 100 euri odavama Kross i vahel. Ilmselt Rademaril praegugi veel mõlemad pakkuda. Lihtsalt Krossil oli peale pandud paremad jupid.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 12. 09. 2014. 19:37
Postitas Tiit63
Siiamaani samuti veel v-pidurid ( xt ) ja ei ole aru saanud, miks nad halvemad, kui kettad oleks... Muidugi pöia sööb aasta-kahega ära, kuid eks ilmselt kettagagi ole kuluvaid ja mitte kõige odavamaid juppe vaja vahetada?

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 12. 09. 2014. 20:07
Postitas erikr
Tiit63 kirjutas:Siiamaani samuti veel v-pidurid ( xt ) ja ei ole aru saanud, miks nad halvemad, kui kettad oleks... Muidugi pöia sööb aasta-kahega ära, kuid eks ilmselt kettagagi ole kuluvaid ja mitte kõige odavamaid juppe vaja vahetada?
Sõidan nüüd juba äkki 10 aastat ketaspiduritega. Sisuline kogemus vaid Formulaga. B4 Pro ja Oro K24. Vahetan klotse keskmiselt kord aastas. Ca 15 EUR paar. B4 peasilindri reservuaar suri vist 7 aastaga ära. K24 puhul oli vaja paremppolsele lingile varuosi kui Rõuge Tuuril legendaarsel järvelaskumisel üle kaela käisin ja ratta puusse lasin. Vahetada üle 2-3 aasta pöidasid pluss ümberladumine (vahet pole - kas poes või ise) oleks minu kuludega võrreldes suurem. Aga keskmine ketaspidurielu pole ilmselt nii roosiline, kui kuulata paljude teiste kogemusi pidevast õhutamisest jne.

Jah, oli minulgi minu jaoks ideaalne pöiapiduri variant (Avid Mag lingid pluss SRAM 9.0 pidurid + KoolStop klotsid). Tahkogi sai probleemideta sõidetud. Aga mulle piisas kui esimesel H100-l läks vähemalt kolmandik pöiast...

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 01. 11. 2014. 08:20
Postitas Maidor

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 01. 11. 2014. 09:06
Postitas MK777
On sul tõesti vaja seda jubedat rellakaketast rattale?

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 01. 11. 2014. 09:51
Postitas Maidor
Ei olnud mõtteski endale see soetada. Lihtsalt mind huvitab uued asjad. Mõtlen, et ka selline ketas üldse pidurdab? Mina pidurdan tegelikult elektrijõul ja klotse kulutan harva.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 01. 11. 2014. 11:16
Postitas Mati
Süsinikust ja muust alternatiivmaterjalist kettad ei ole iseenesest midagi uut. Jo seal siis midagi on (nt hind), miks need levinud ei ole. Disain ka on nagu on ja no siis veel igavene küsimus - ons parem vä?

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 28. 11. 2014. 19:56
Postitas allan222
Plaan välja vahetada pidurid ja külge mõtlesin kruttida XTR M987 pidurid. Kas need töötavad muretult? Kuulsin, et pidavat õli kaduma kuskile. Oskab ehk keegi kommenteerida ja võrrelda XTR M9000 piduritega?

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 28. 11. 2014. 20:58
Postitas Kuldar
XTR M987 piduritel terve hooaeg seljataga. Toimib nagu shimano! Polegi midagi lisada, pidureid need poisid oskavad teha. Olen erinevatel ratastel pidanud XX, Juicy Carbon, Juicy Ultimate jm. Sram grupi tooteid. Kogu üleelatud peavalul oli üksainus positiivne, aga märgiline külg - nad juhtasid mind shima juurde tagasi.

M9000 on sama toode, ainsad erinevused on saledam lenksukinnitus ja lingi kolb on mingi uuem materjal, pole süvenenud.
ma isegi ei saa aru miks oli vaja vähem kui aastavanusele mudelile "all-new"produktiga peale sõita, ta ei ole ju seda teps mitte.
Pigem oli marketingi osakonnal vaja uue indekseerimise avapaugu puhul natuke trummi lüüa.

Üks paha külg muidugi on, üle 10- või 11-speed gripshifteri korpuse võib olla ebamugav linki katsuda, xtr link on iseloomulikult lühike kuigi sigakonkreetne.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 28. 11. 2014. 22:05
Postitas MK777
allan222 kirjutas:Plaan välja vahetada pidurid ja külge mõtlesin kruttida XTR M987 pidurid. Kas need töötavad muretult? Kuulsin, et pidavat õli kaduma kuskile.
Tean, et mõnel üksikul uuel piduril on isegi olnud sarnane probleem. Viga oli lingis. Garantiijuhtum.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 29. 11. 2014. 05:40
Postitas allan222
Tänud vastuste eest! Tuleb 987.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 29. 11. 2014. 09:04
Postitas Kuldar
võib-olla muna õpetab kana, aga soe soovitus enne kui tallad kred.kaardi nr.-t
käi ja küsi hinda Tallinna rattapoest (pole volitusi reklaami teha) ja miks mitte kodumaisest netipoest. Vägagi võib juhtuda, et hind parem kui überdiscount ja võimalikud garantiijutud lähevad libedalt.

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 29. 11. 2014. 09:11
Postitas allan222
Oligi plaan Poshopist tellida kuna seal Shimano jupid sootsamad kui muudes neti poodides.

Ei tee ka reklaami :)

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 14. 05. 2015. 17:59
Postitas Maidor
Oleks rõõm teada, mida siin kogenud mehed sellest arvavad: http://www.osta.ee/magura-hs33-olipidur ... rc=listing

Re: Ketaspiduritest

Postitatud: 14. 05. 2015. 21:47
Postitas urmo
Trialiratastel on need populaarsed. Pidurdusjõudu jagub, tavakasutuses ratta jaoks isegi ülearu. Olenevalt konkreetse isendi vanusest ja töökorrast varieerub töökindlus üsna korralikult, kui retsitud ei ole, siis erilist hooldusvajadust ei ole. Varuklotside saadavuse kohta pead ise uurima, kuskilt vast ikka leiab. Pidur ise on võrreldes tavalise V-piduriga raske ja kobakas (booster veel lisaks), oluline on raamikinnitus: kuna Magura kinnitub 4 poldiauguga, siis on tavalise V-kinnituse korral vaja adapterit, antud komplektis kirjelduse järgi olemas. Kokkuvõttes on tavalise jalgratta jaoks küllalt ebavajalik, aga trialistidele kulus marjaks ära, siiamaani kasutavad, kuigi ketaspidur ("dual-tiss" :) ) levib ka nende seas.