Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Linna ja matkaratastele komplekteeritakse LX gruppi teiste kõrval aga mis võiks olla selle eeliseks XT ees? Kuna grupp kaalult raskem = rohkem materjali = kulub vähem = kestab kauem? Ainult odavam?
Samas kui XT on rohkem levinud ja varuosi lihtsam leida kui midagi ikaldub.
Idee oleks kasutada XT või LX gruppi aga vahetada juhtraud oinasarvede vastu koos pidurilinkide ja vahetitega... Milline grupp võiks sedasi paremini omavahel sobida? XT ... Ultegra ja LX ... 105? Ilmselt see nii lihtsalt ikkagi ei sobitu aga kui keegi teab millised combod võiks sobida võiks arvamust avaldada.
Piduriteks on valikus v-pidurid, et ei eksitaks kui keegi hakkab maanteelingi ja ketaspiduri ideed genereerima!
Samas kui XT on rohkem levinud ja varuosi lihtsam leida kui midagi ikaldub.
Idee oleks kasutada XT või LX gruppi aga vahetada juhtraud oinasarvede vastu koos pidurilinkide ja vahetitega... Milline grupp võiks sedasi paremini omavahel sobida? XT ... Ultegra ja LX ... 105? Ilmselt see nii lihtsalt ikkagi ei sobitu aga kui keegi teab millised combod võiks sobida võiks arvamust avaldada.
Piduriteks on valikus v-pidurid, et ei eksitaks kui keegi hakkab maanteelingi ja ketaspiduri ideed genereerima!
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Vaadates cyclocross-i rataste spetsifikatsioone, siis kasutatakse näiteks ka mehaanilisi ketaspidureid (alternatiiv v-piduritele) ning Ultegra vahetajaid koos Ultegra (või siis 105 koos 105) vahetuslinkidega.
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Kuna ratas tuleks tervikuna siis ma ei ole väga huvitatud kogu grupi ümber ladumisest. Eesmärk on lihtsalt maanteelenks koos linkidega. Kuna tegemist matkarattaga siis lahendused võiksid olla lollikindlad ja ketaspiduritega pole huvi teadlikult jändama hakata.
Grupi valikud on LX või XT ... lisaks veel erinevaid ... aga arvatavasti valin nende kahe vahel.
Surly kasutab oma Long haul truckeril maantee lenksu aga microshift vahetajaid mis asuvad lenksu otsas. Kunagi "Start Sosse" aegadel sõitsin rattaga millel vahatajad seal lenksu otsas ... isegi väikse poisina lõin põlve mitu korda valusalt vastu seda linki ära ja oli paras peavalu.
Hetkel on idee kasutada tavalisi maanteelinke koos piduriheebli ja vahetajatega - ainult ei tea millised võiksid kokku sobida .... võimalik, et 10 käiguline maastiku kasset ja 10 maanteelink on sama vahega, et lingi tõmbe pikkus sobib... aga kuna ma seda ei tea siis ei taha testimiseks kokku ka osta erinevaid linke mis omavahel võiks tööle hakata. Loomulikult vastupidavus nigelama hoolduse juures oleks valimisel argument nii grupi kui ka linkide puhul.
Grupi valikud on LX või XT ... lisaks veel erinevaid ... aga arvatavasti valin nende kahe vahel.
Surly kasutab oma Long haul truckeril maantee lenksu aga microshift vahetajaid mis asuvad lenksu otsas. Kunagi "Start Sosse" aegadel sõitsin rattaga millel vahatajad seal lenksu otsas ... isegi väikse poisina lõin põlve mitu korda valusalt vastu seda linki ära ja oli paras peavalu.
Hetkel on idee kasutada tavalisi maanteelinke koos piduriheebli ja vahetajatega - ainult ei tea millised võiksid kokku sobida .... võimalik, et 10 käiguline maastiku kasset ja 10 maanteelink on sama vahega, et lingi tõmbe pikkus sobib... aga kuna ma seda ei tea siis ei taha testimiseks kokku ka osta erinevaid linke mis omavahel võiks tööle hakata. Loomulikult vastupidavus nigelama hoolduse juures oleks valimisel argument nii grupi kui ka linkide puhul.
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Jätkan veel seda teemat mis eriti käima ei läinud.
Muidugi imekombel ma unustasin ära kõige põhilisema - maanteerattal on enamasti ees 2 hammasratast. Seega ülemise otsa mix jääb ilmselgelt ära (105 , ultegra vms). Aga vist on olemas ka mingid grupid millel ees 3 hammasratast? A la mingi karvajalgade special? Oluline pole shimano toodang aga lihtsalt mõni maantee lingiga vahetaja mis suudaks vahetada 3 hammasratta vahel eest ja tagant siis ilmselt 9.
On keegi midagi sellist näinud mida ma hetkel otsin või midagi soovitada seoses selle ideega kasutada maanteelenksu?
Muidugi imekombel ma unustasin ära kõige põhilisema - maanteerattal on enamasti ees 2 hammasratast. Seega ülemise otsa mix jääb ilmselgelt ära (105 , ultegra vms). Aga vist on olemas ka mingid grupid millel ees 3 hammasratast? A la mingi karvajalgade special? Oluline pole shimano toodang aga lihtsalt mõni maantee lingiga vahetaja mis suudaks vahetada 3 hammasratta vahel eest ja tagant siis ilmselt 9.
On keegi midagi sellist näinud mida ma hetkel otsin või midagi soovitada seoses selle ideega kasutada maanteelenksu?
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
On gruppe, sh Ultegra, rääkimata kolmestest väntadest.-common- kirjutas: Aga vist on olemas ka mingid grupid millel ees 3 hammasratast? A la mingi karvajalgade special? Oluline pole shimano toodang aga lihtsalt mõni maantee lingiga vahetaja mis suudaks vahetada 3 hammasratta vahel eest ja tagant siis ilmselt 9.
http://www.bike24.de/1.php?pgc=8:47;con ... 4,26;mid=0
http://www.bike24.de/1.php?pgc=16:9836; ... 4,29;mid=0
http://www.bike24.de/1.php?pgc=16:72;co ... 4,29;mid=0
http://www.bike24.de/1.php?pgc=16:75;co ... 4,29;mid=0
Sobivad lingid valid juba siit ise.
http://www.bike24.de/1.php?content=7;na ... =1000,4,38
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Küsimusi rohkem, kui vastata jõuab. -common-, põhiline on vist see, et millisest jalgrattast vastajad ikkagi teemat aretama peaks. Nt v-pidur ei ole maanteeratta pidur. Kas eelarve seab piirangud või juhinduvad need küsimused millestki muust? Deore LX ja XT varuosade teema ei tundu oluline. Pealegi - kui matkal juhtub, küll siis juba juhtub. 3 ketirattaga komplektidele on üleval juba vastus. 9-käigulisi triple/3 ketirattaga MNT komplekte hiljuti poodides näinud ei ole (50t-39t-30t), aga küllap neid järelturult saab. "special" või "ainult karvajalgadele" paroole pole vaja müüjale mainida, küllap tahavad niigi kaubast lahti saada. 10-käigulisi leiab kindlasti.
Enne maantee- ja maastikukäiguvahetuse juppide kokku segamist - kui palju ning mis ülekannetega / kus ja kui kiiresti matkamiseks seda segu ikkagi vaja on? Täitsa tavaline 50t/34t ja 11T/28T kombinatsioon on kindlasti välistatud? Ja 3 ketiratta 30t ja 28T?
Shimano enda 10s maantee- ja maastikujuppide tõmbepikkused ei kattu. Microshiftil on midagi Shimano 10s sobivat, mis sööb kuni 34T - vt link. SRAM Exact Actuation põlvkonna tagumisi MTB vahetajaid saab MNT hoobadega vahetada (aga esimesed 2 ketirattaga), samas Apex WiFLi ulatab juba niigi 32T.
Enne maantee- ja maastikukäiguvahetuse juppide kokku segamist - kui palju ning mis ülekannetega / kus ja kui kiiresti matkamiseks seda segu ikkagi vaja on? Täitsa tavaline 50t/34t ja 11T/28T kombinatsioon on kindlasti välistatud? Ja 3 ketiratta 30t ja 28T?
Shimano enda 10s maantee- ja maastikujuppide tõmbepikkused ei kattu. Microshiftil on midagi Shimano 10s sobivat, mis sööb kuni 34T - vt link. SRAM Exact Actuation põlvkonna tagumisi MTB vahetajaid saab MNT hoobadega vahetada (aga esimesed 2 ketirattaga), samas Apex WiFLi ulatab juba niigi 32T.
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Pealkiri on eksitav, kuna soovitakse mnt lenksu kasutada. Klassikaline mnt lenks on linkide kinnituskohtades jämedam kui mtb lenks: 23,8mm>22,2mm. On ka vähelevinud briti standard, mis on 22,2mm, kuid neid olen näinud vaid terasest, mitte alumiiniumist.
http://sheldonbrown.com/cribsheet-handlebars.html
Visuaalselt puhtaima lahenduse saab, kui kasutada:
Üleminek maantee pidurilinkide ja V-piduri vahele:
http://problemsolversbike.com/products/travel_agents
Need maanteelingid ja need mtb tagavahetajad:
http://www.cxmagazine.com/shimano-campa ... patibility
Viimasest kombost on siin foorumis juttu olnud.
http://sheldonbrown.com/cribsheet-handlebars.html
Visuaalselt puhtaima lahenduse saab, kui kasutada:
Üleminek maantee pidurilinkide ja V-piduri vahele:
http://problemsolversbike.com/products/travel_agents
Need maanteelingid ja need mtb tagavahetajad:
http://www.cxmagazine.com/shimano-campa ... patibility
Viimasest kombost on siin foorumis juttu olnud.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Tänud kes tehnilise poolepealt lahti seletasid sellise segu mida olin mõelnud. Kas pealkiri on eksitav või mitte on raske öelda, sest idee oligi üpris suur segu maantee rattast ja maastiku rattast. Esialgne plaan oli kasutada maastikurattal mis on matkaratas - maantee lenksu ja linke. Samal ajal aru saada milline grupp peaks olema, et sobiks selline mix üleüldse. Aga vastuse ma juba siit teie vastustest sain! Tänud ja tundub, et tegemist ei oleks olnud jupid külge kruvimise projektiga... aga mis sellest enam!
Rattale läheb peale hoopis Rohloff rihmülekanne ja seega pole enam tähtsust kas LX või XT ning kuidas seda maanteelenksuga kompunnida.
Rattale läheb peale hoopis Rohloff rihmülekanne ja seega pole enam tähtsust kas LX või XT ning kuidas seda maanteelenksuga kompunnida.
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Mtb ja road mix pole välise käiguvahetajaga midagi erilist/keerulist, et hästi töötavat kooslust aretada.-common- kirjutas: Esialgne plaan oli kasutada maastikurattal mis on matkaratas - maantee lenksu ja linke. Samal ajal aru saada milline grupp peaks olema, et sobiks selline mix üleüldse. ..
Rattale läheb peale hoopis Rohloff rihmülekanne ja seega pole enam tähtsust kas LX või XT ning kuidas seda maanteelenksuga kompunnida.
Sa läksid teist teed ja rohloffi 14 käigulisega tuled varsti tagasi foorumitesse, kui tahad mnt leksu varianti.
Mulle rohloff sümpatiseerib (kogemus vaid kettülekandega, rihm on suht tundmatu/uus), kuid hooldus näitab, et ideaalis ca 3 aasta tagant st 15 ooo km peab tagarummu lahti võtma ja mõned detailid üle vaatama/asendama.
Kuniks sa aasta pärast miskit arvad ja vastad, siis siin teistele lugemist rohloffist:
http://velonews.competitor.com/2011/12/ ... ike_252120
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Deore LX vs Deore XT matkarattal?
Hästi töötavat kooslust saada ... aga nagu mulle ülevalpool olevast jutust mulje jäi siis mitte nede gruppide vahel mida oleksin soovinud.
Rohloffi teed läksin sellepärast, et tunduski jabur hakata ehitama lõppkokkuvõttes maanteelenksu pärast mitme eri grupi kooslust(Campa, shimano ja siis veel Mnt ja Mtb läbisegi). Kuna ma ei ole varem kunagi sel moel gruppe seganud siis mul ei olnud väga aimu kui lihtne või keeruline see on - puhtalt juppide tehnilisest ülesehitusest ja töö vahemikest. Minujaoks ... loogika ütles, et hammasrataste vaheline kaugus on loodetavasti üks ja seega linkide olgu siis maantee või MTB trossi tõmbepikkus peaks ka üks olema... seega ei ole suurt vahet millist heeblit kasutada! Eksisin ... on neil ikkagi vahe nagu ma aru sain - vähemalt ülevalolevast jutsut!
Rohloffi gripshifti maanteelenksule ei hakka aretama - sellesmõttes muret ei ole! Tundus samuti sümpaatne ja miks mitte proovida - matkaratas. Võistlemas sellega käima ei hakka ja käikudega rahmeldada ei ole vaja - ülekannete vahemik on lai - tundub piisav ja huvitav proovida.
Aga KUI hakkaks aretama rohloffi oinasarvedele siis oleks vaja ju ainult leida maanteelenks mis oleks läbimõõdult sama jäme/peenike kui maastikulenks ja mõned vanakooli piduriheeblid mis oleks ilma käiguvahetus süsteemideta.
Rohloffi teed läksin sellepärast, et tunduski jabur hakata ehitama lõppkokkuvõttes maanteelenksu pärast mitme eri grupi kooslust(Campa, shimano ja siis veel Mnt ja Mtb läbisegi). Kuna ma ei ole varem kunagi sel moel gruppe seganud siis mul ei olnud väga aimu kui lihtne või keeruline see on - puhtalt juppide tehnilisest ülesehitusest ja töö vahemikest. Minujaoks ... loogika ütles, et hammasrataste vaheline kaugus on loodetavasti üks ja seega linkide olgu siis maantee või MTB trossi tõmbepikkus peaks ka üks olema... seega ei ole suurt vahet millist heeblit kasutada! Eksisin ... on neil ikkagi vahe nagu ma aru sain - vähemalt ülevalolevast jutsut!
Rohloffi gripshifti maanteelenksule ei hakka aretama - sellesmõttes muret ei ole! Tundus samuti sümpaatne ja miks mitte proovida - matkaratas. Võistlemas sellega käima ei hakka ja käikudega rahmeldada ei ole vaja - ülekannete vahemik on lai - tundub piisav ja huvitav proovida.
Aga KUI hakkaks aretama rohloffi oinasarvedele siis oleks vaja ju ainult leida maanteelenks mis oleks läbimõõdult sama jäme/peenike kui maastikulenks ja mõned vanakooli piduriheeblid mis oleks ilma käiguvahetus süsteemideta.