1. leht 1-st

24' käigulisest 27'ne - kas on reaalne?

Postitatud: 20. 01. 2005. 13:01
Postitas marx30
On kellelgi kogemust - tahaks oma rattale seada 9'se kasseti -
ratas ise 6 aastat vana Team Racing, "vana kooli" XT juppidega.
Kas vanale rummule mahub kassett peale?
kas pean vahetama ka käiguka, või piisab vahetushoova asendamisest?
Keti vahetus arvatavasti paratamatu.
Kõik muljed/näpunäited antud teemal on teretulnud,
tänud ette!

Re: 24' käigulisest 27'ne - kas on reaalne?

Postitatud: 20. 01. 2005. 13:10
Postitas mart
marx30 kirjutas:On kellelgi kogemust - tahaks oma rattale seada 9'se kasseti -
ratas ise 6 aastat vana Team Racing, "vana kooli" XT juppidega. Mina sinu asemel säilitaks 8se variandi. tagahambad paksemad, kett vastupidavam.
Kas vanale rummule mahub kassett peale? Mahub
kas pean vahetama ka käiguka, Ei pea või piisab vahetushoova asendamisest Jah?
Keti vahetus arvatavasti paratamatu. Jah
Kõik muljed/näpunäited antud teemal on teretulnud, Esihammastik ja esikäikar sobivad 9se ketiga st jäta samaks, kui kulunud pole.
tänud ette!

Re: 24' käigulisest 27'ne - kas on reaalne?

Postitatud: 20. 01. 2005. 13:12
Postitas erikr
marx30 kirjutas:On kellelgi kogemust - tahaks oma rattale seada 9'se kasseti -
ratas ise 6 aastat vana Team Racing, "vana kooli" XT juppidega.
Kas vanale rummule mahub kassett peale?
kas pean vahetama ka käiguka, või piisab vahetushoova asendamisest?
Keti vahetus arvatavasti paratamatu.
Kõik muljed/näpunäited antud teemal on teretulnud,
tänud ette!
varem on siin sarnaseid teemasid olnud. olen ka ise kunagi sama läbi teinud.
vahetusse läheb kindlasti kassett, parempoolne vahetus lenksul, kett ja soovitavalt ka esihammakad ja käigiuvaheti litrid. teatud esihammakad võivad 9-speed keti plaadid laiali suruda ja kett katki.
pead ka uue keti ja kasseti eluea seisukohalt vaatama kas esihammakad on veel normaalse hamba kujuga või hakkavad kiirelt ketti venitama mis omakorda panab tagakasseti hambad kähku nahka. 6 aastat ikkagi.
käiguvahetajad võivad samaks jääda kuigi teatud andmetel on 8- ja 9-käigulise esikäiguvaheti raamid erineva laiusega, eks pead vaatama kas hakkab korralikult eest vahetama või mitte.

Postitatud: 20. 01. 2005. 13:18
Postitas marx30
Esihambaid juba vahetatud, rattal täitub suvel loodetavalt 15 000km :)
Vahetusele mõtlen ka sellepärast, et piisavalt palju asfaldil sõites on olemasolevad käigupikkused "ära tüüdanud", või on see väga nõme argument ;)
Ühesõnaga vaheldust vaja, aga uut XTjuppidega masinat osta ei jaksa :)

Postitatud: 20. 01. 2005. 13:44
Postitas Road
Kui asfalt on argument, punnita teise ratta poole. Kestavad mõlemad kauem.

Praegu 24 käiku, soov saada 27 käiku

Postitatud: 21. 01. 2005. 13:04
Postitas Ants1
Mul on Trek 4300
Shimano RM40 tagarumm; Matrix 750 pöiad
KÄIGUVAHETUSHOOVAD Shimano EF29
ESIVAHETAJA Shimano C050
TAGAVAHETAJA Shimano Alivio
VÄNDAD SR XCC150 42/34/24
TAGAHAMMASRATTAD SRAM 850 11-32, 8 käiku

Peale tagahammakate ja teise Käiguvaheti panemist tagumisele vahetajale, ja keti vahetuse, mis tuleks mul veel ära vahetada ja kas ei teki mul probleeme Hammakate vahetusel et ei mahu ära?

Ootan soovitusi just Trek rataste omanikelt aga teiste nõu on ka teretulnud.

Kasutasin enne ka otsingut kuid midagi kasulikku enda jaoks selle teema kohta ei leidnud.

Re: Praegu 24 käiku, soov saada 27 käiku

Postitatud: 21. 01. 2005. 13:27
Postitas erikr
Ants1 kirjutas: Ootan soovitusi just Trek rataste omanikelt aga teiste nõu on ka teretulnud.

Kasutasin enne ka otsingut kuid midagi kasulikku enda jaoks selle teema kohta ei leidnud.
et sul trek on ei muuda üldse asja. loed minu ja mardi jutu läbi ja talitad vastavalt.
mida sa kardad, et millised hammakad ei mahu kuhu ära?

Re: Praegu 24 käiku, soov saada 27 käiku

Postitatud: 21. 01. 2005. 13:34
Postitas erko
Ants1 kirjutas: KÄIGUVAHETUSHOOVAD Shimano EF29

Peale tagahammakate ja teise Käiguvaheti panemist tagumisele vahetajale, ja keti vahetuse, mis tuleks mul veel ära vahetada ja kas ei teki mul probleeme Hammakate vahetusel et ei mahu ära?

Ootan soovitusi just Trek rataste omanikelt aga teiste nõu on ka teretulnud.

Kasutasin enne ka otsingut kuid midagi kasulikku enda jaoks selle teema kohta ei leidnud.
Shimano ST-EF29 peaks olema combo-link ehk käikari ja pidurilink üheskoos. Kui selle välja vahetad pead ostma uue kas samuti combo (9-speed compatible) või eraldi uued shifteri ja pidurilingi.

Re: Praegu 24 käiku, soov saada 27 käiku

Postitatud: 21. 01. 2005. 13:37
Postitas Ants1
erikr kirjutas:
Ants1 kirjutas: Ootan soovitusi just Trek rataste omanikelt aga teiste nõu on ka teretulnud.

Kasutasin enne ka otsingut kuid midagi kasulikku enda jaoks selle teema kohta ei leidnud.
et sul trek on ei muuda üldse asja. loed minu ja mardi jutu läbi ja talitad vastavalt.
mida sa kardad, et millised hammakad ei mahu kuhu ära?
Kas vanale rummule mahub kassett peale?

Nagu aru saan peab ikka mahtuma ja eks ma üritan vastavalt toimida.
Eks kui hätta jään küsin siin foorumis nõu.

Re: Praegu 24 käiku, soov saada 27 käiku

Postitatud: 21. 01. 2005. 14:05
Postitas erikr
Ants1 kirjutas:
Kas vanale rummule mahub kassett peale?

Nagu aru saan peab ikka mahtuma ja eks ma üritan vastavalt toimida.
Eks kui hätta jään küsin siin foorumis nõu.
mahub jah, 9-ne ja 8-ne on sama laiad, 9-sel on hammakad ja nende vahed kitsamad

Postitatud: 21. 01. 2005. 15:46
Postitas tõeline siga
[quote]Vahetusele mõtlen ka sellepärast, et piisavalt palju asfaldil sõites on olemasolevad käigupikkused "ära tüüdanud", või on see väga nõme argument ;)quote]

Siit võibolla ka soovitus, et pane maanteekassett, kui põhisõidud asfaldil, sest eks see 9-sase hooldus on ka suurusjärgu võrra kallim kui kaheksasel. Vahetus veel peale selle.

Postitatud: 15. 03. 2005. 16:20
Postitas marx30
Värskendan veidi veel oma vana teemat -
viimasel paaril aastal ei ole meie rattapoed enam kallimaid 8' kassette sisse ostnud, saadaval max. hinnaklass 400,- eek.
Ka see on põhjus, miks vana XT masinat upp'ida.
Või on keegi kusagil "kallimaid" kassette näinud?
marx

Postitatud: 15. 03. 2005. 18:32
Postitas erikr
marx30 kirjutas:Värskendan veidi veel oma vana teemat -
viimasel paaril aastal ei ole meie rattapoed enam kallimaid 8' kassette sisse ostnud, saadaval max. hinnaklass 400,- eek.
Ka see on põhjus, miks vana XT masinat upp'ida.
Või on keegi kusagil "kallimaid" kassette näinud?
marx
meie poodide kohta ei tea kuid mingi sell pani paar päeva tagasi saksa ebays müüki 200 8 speed 12-32 XTR kassetti hinnaga 50 eur tükk

Postitatud: 29. 04. 2005. 10:03
Postitas marx30
24'st on saanud nüüd 27'ne!
Ajaloo huvides panen kirja tegevused ja juppide hinnad, misläbi mu vana ratas 3 käiku juurde sai -
Deore lingid - ostetud läbi foorumi, 300,-
(võrreldes eelmiste XT linkidega pole suuremad asjad, aga see kajastub ka hinnas)
Kassett 9-ne - ostetud HE, 470,-
Kett (vist HQ) - ostetud HE, 390,- (mahub esihammastele ilusti ära)
Uued kõrid - ostetud HE, 60,-
Ümbertõstmine, hooldus HE's 150,-
Kokku läks asi maksma 1370,-

Täiendav kulutus tuleb veel sellest, et pean ostma maanteejooksudele ka 9'se maanteekasseti.

Et kas soovitan ka teistele - tunnetus on hoopis teine, kuigi seda oleks saavutanud ka teise hammaste arvuga 8' kassetti ostes. Mingi vaheldus ikka, minu puhul tasus vaeva ära.

Marx

Postitatud: 29. 04. 2005. 15:02
Postitas reimers66
9 ja 8 vahe on ikka hullult suur :shock: 9 on hoopis teine tunne käigud on pikemad ja peab vähem vahetama! tavaliselt 9 kett sobib enamvähem igasuguste esihammakate peale mida olen proovinud kuigi soovitata v oleks ikka 9sed esihammakad