1. leht 1-st
1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 10:11
Postitas birgo99
Tere!
Oleks soov proovida 1x10 käigu süsteemi, kuid ei tea milliste hammaste arvuga hammasratta poole peaks vaatama. Senimaani olen sõitnud 3x10 süsteemis. Peamiselt veereb kett maastikul 2 hammaka peal, kruusal läheb 3-s. 1 olen paar korda maratonidel kasutanud, kui on olnud mehisemad tõusud nagu Mulgi maraton nt. Sooviks saada mingisuguseid soovitus? 36 või 38?
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 10:26
Postitas snaxez
http://www.gear-calculator.com/ - sealt lehelt saad võrrelda erinevaid combosid, ja vaadata, mis sulle sobiks.
Mis 3x combo sul hetkel on? 44/32/22 ? ja kas tegun on 26" või 29" rattaga.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 10:53
Postitas birgo99
Tegu on 29eriga ja hetkel on 40/30/22
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 12:14
Postitas snaxez
Kassett on sul ilmselt 11-36, siis oleneb natuke maastikust, kus sa sõidad ja kui tugevad jalad sul on. Mina soovitaks sulle 34T ovalit. 32T puhul jääb sul ilmselt siledal kiirusest puudu ja 36T on tõusudel raske.
Mul endal 29" 32T hammakas ja taga 10-42 kassett. Tõusudega ei ole probleeme ja 32x10 ülekandega asfaldil saab 50km/h kätte. Palju kruusa uhada, siis oleks ilmselt 34T parem, aga hetkel ei tunne puudust.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 12:48
Postitas birgo99
Taga on jah 11-36. Poes pakuti mulle 38T hammakat, ise just mõtlen ja kardan, et tõusudel jään hätta, 34 äkki jääb siledal puudu. Äkki 36 oleks kuldne kesktee. Sõidan peamiselt Eestis toimuvaid maratone, seal 200-300 seas. Lisaks pigem vist jäägu kiirust puudu, kui tõusul rammu.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 12:57
Postitas siim_s
sõidan samas sektoris, samasuguse kasseti ja jooksu suurusega ja 32t on täitsa paras. Muidugi, mulle sobib pigem kõrge kadents, aga usun, et 34 on meiesugustele karvajalgadele alustamiseks täpselt paras. Siis saab juba edasi vaadata, kas tahaks rohkem kangutada ja 36t lisaks võtta või hoopis vaja kergemat käiku ja 32t kasutada.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 13:31
Postitas QRX
Sama siin, ka 11-42 kassett ja ees kasutan 34 hammakat, ratas 29'r. Suht paras tundub peale aastast kasutamist
O.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 14:13
Postitas dh
birgo99 kirjutas:Taga on jah 11-36. Poes pakuti mulle 38T hammakat, ise just mõtlen ja kardan, et tõusudel jään hätta, 34 äkki jääb siledal puudu. Äkki 36 oleks kuldne kesktee. Sõidan peamiselt Eestis toimuvaid maratone, seal 200-300 seas. Lisaks pigem vist jäägu kiirust puudu, kui tõusul rammu.
Olen ka samas kandis sõitja ja kasutan 36t ees ning 11-42t tagakassetti. Tõusudel olen üle keskmise tugevama jalaga ning jalastun harva kuid 36x42 on siiski kohati väga raske. Tõusuderohketel XCO formaadis võistlustel (a la Tuhamäe XCO ja Keava sügiskross) väsiksid mul jalad 36t-ga kindlasti ära paari ringiga ära. Vooremäe 3000-le ka 36t-ga minna ei julge. Seetõttu mõtlen 32t ostmist ette ja vahetan vastavalt rajaprofiilile enne võistlust ära esihammaka.
Tagantjärgi oleks olnud mõistlik 34t panna kohe alguses, see oleks vist enamvähem kuldne kesktee olnud.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 17:03
Postitas birgo99
Selge, pigem vaatan siis 34T poole ja siis saab kõrvale vaadata kas kangema või lahjema kunagi hiljem. Et see 38 vist päris kõva jalaga mehe ketas
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 17:20
Postitas DeeJott
Kulhavi sõitis ja võitis viimase UCI XCO MTB WORLD CUP'i 38t hammakaga
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 20:30
Postitas ivoSKP
Ajaks pildi veel segasemaks; ise sõidan väheke eespool kui siin enamus mehi kirjeldas ning taga kasutan 11-40 treeningutel ja viimastel võistlustel 10-42 , 29". Ees 32T ning peab ütlema et mulle tundub see enamasti paras. Samas Vooremäe 3000 ajal pigem hakkas 4. ringist alates mõnel tõusul nutu peale tikkuma
tundus et võinuks veel pisem ees olla. Aga no ma sõidangi suht palju tõusu.
Olen mõelnud, et peaks olema võimalik koostada toimiv valem, kus sinu koormustesti W/kg konverteeritakse optimaalseks ülekandeks. Selge on see et a la Kulhavy taolised vennad on pisikesed ja kerged ning sama kiiruse saavutamiseks saavad kulutada vähem W.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 20:43
Postitas mikulaine
ivoSKP kirjutas:Ajaks pildi veel segasemaks; ise sõidan väheke eespool kui siin enamus mehi kirjeldas ning taga kasutan 11-40 treeningutel ja viimastel võistlustel 10-42 , 29". Ees 32T ning peab ütlema et mulle tundub see enamasti paras. Samas Vooremäe 3000 ajal pigem hakkas 4. ringist alates mõnel tõusul nutu peale tikkuma
tundus et võinuks veel pisem ees olla. Aga no ma sõidangi suht palju tõusu.
Olen mõelnud, et peaks olema võimalik koostada toimiv valem, kus sinu koormustesti W/kg konverteeritakse optimaalseks ülekandeks. Selge on see et a la
Kulhavy taolised vennad on pisikesed ja kerged ning sama kiiruse saavutamiseks saavad kulutada vähem W.
1,87m ja 76kg.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 21:07
Postitas ivoSKP
187 cm ja 76 kg - tänan info eest, samas KMI on ikka tal suht hea ju - seega suht kerge juurde jään. Ise tunnen, kui juba mingi 2 kg õnnestub endal maha trimmida liigun kohe palju paremini.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 07. 2015. 22:02
Postitas kulgur
birgo99 kirjutas:Tere!
Oleks soov proovida 1x10 käigu süsteemi, kuid ei tea milliste hammaste arvuga hammasratta poole peaks vaatama. Senimaani olen sõitnud 3x10 süsteemis. Peamiselt veereb kett maastikul 2 hammaka peal, kruusal läheb 3-s. 1 olen paar korda maratonidel kasutanud, kui on olnud mehisemad tõusud nagu Mulgi maraton nt. Sooviks saada mingisuguseid soovitus? 36 või 38?
Minu parameetrid:
29er
ees oval 30
taga 10-42
netokaal 90 ja kriimuke peale.
maratonidel 200 piirimail.
Sellise set-up iga täitsa naudin mägesid ja kruusal suudan kah 40km/h ja väheke kiiremini uhada, mulle piisab.
Seega ühinen pigem kasutaja ivoSKP arvamusega, et 32, lagi 34.
tervitused
H.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 11. 07. 2015. 09:57
Postitas birgo99
Kas see 10-42 kasett on ise kokku pandud, või saab kuskilt valmis setti?
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 11. 07. 2015. 10:14
Postitas snaxez
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 11. 07. 2015. 11:22
Postitas elar
1x11 kassetid need. Teemas jutt 1x10'st
Ma ise sõitsin eelmine aasta 26'sega 34 esihammakaga. Tõusud olid enamväehm ok (40-42 oleks olnud eelistatud) aga sirgepeal jäi suti puudu. Kalkulaatorite järgi peaks 29 niipalju kompenseerima, et ka kiirus saaks ok. Minua vaataks 32 või 34 hammaka poole.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 11. 07. 2015. 11:28
Postitas snaxez
Kõik inimesed kes on mainind siin 10-42 kassetti, neil ongi 1x11, Pole mina veel kuskil näinud 10T hammakaga 10st kassetti
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 11. 07. 2015. 13:06
Postitas allan222
Eelmine hooaeg kasutasin ees 36T ja 11-36 kassett. Kuina jalg ei olnud piisavalt tugev ja 11-13T hammakad said vähe koormust sai ette krutitud prooviks 34T. Nüüd saab kogu kassett tööd ja endale tundub päris hea kuna Eestis tõusudel sellega hätta pole jäänud. Kiirematel lõikudel on tulnud ette, et tahaks veel paari käiku juurde aga metsa vahel korvan kaotatud sekundid kiirelt. Proovisin ka 42T hamakat kassetile lisada aga ei näinud asjal mõtet. Lihtsam on tulla mugavustsoonist välja ja püsti rattal sõtkuda kui asi raskeks tundub minevat.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 11. 07. 2015. 16:29
Postitas birgo99
Selged jutud. Hea tagasisid! panen 34T ja asi klaar
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 06:40
Postitas BHratas
Eelnev info oli vajalik ja abiks ka mulle, kuid lihtsalt tekkis huvitav täehelepanek. Avastasin mingi aeg, et sõidan ainult keskmisel kettal ja mõtlesin et uurin teemat kuidas saaks 1x10 ehitada. Püstitasin huvist ka küsimuse siia. Ja siis tuli... nii privasse kui siia. "No ei ole võimalik et sellest ei ole siin räägitud, kohe teema kinni ja homme kustu" WTF!? Nüüd jälle nagu kõlbab? Mis suhtumine seesugune üldse on? Vale salasõna?
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 09:57
Postitas kalari
BHratas kirjutas:Eelnev info oli vajalik ja abiks ka mulle, kuid lihtsalt tekkis huvitav täehelepanek. Avastasin mingi aeg, et sõidan ainult keskmisel kettal ja mõtlesin et uurin teemat kuidas saaks 1x10 ehitada. Püstitasin huvist ka küsimuse siia. Ja siis tuli... nii privasse kui siia. "No ei ole võimalik et sellest ei ole siin räägitud, kohe teema kinni ja homme kustu" WTF!? Nüüd jälle nagu kõlbab? Mis suhtumine seesugune üldse on? Vale salasõna?
"Kuidas ehitada 1x10" ja "jagage viimaseid kasutamiskogemusi 1x10-ga sõitmisest" on erinevad teemad ju...
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 10:50
Postitas snaxez
BHratas kirjutas:Eelnev info oli vajalik ja abiks ka mulle, kuid lihtsalt tekkis huvitav täehelepanek. Avastasin mingi aeg, et sõidan ainult keskmisel kettal ja mõtlesin et uurin teemat kuidas saaks 1x10 ehitada. Püstitasin huvist ka küsimuse siia. Ja siis tuli... nii privasse kui siia. "No ei ole võimalik et sellest ei ole siin räägitud, kohe teema kinni ja homme kustu" WTF!? Nüüd jälle nagu kõlbab? Mis suhtumine seesugune üldse on? Vale salasõna?
Tee-ise 1x10 ja 1x9 MTB rattal
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 16:52
Postitas birgo99
Tuleme teema juurde tagasi. Sõitsin täna Rakke otsa oma 3x10 süsteemiga selliselt, et kasutasin ainult keskmist hammakat, mis on 30 hambaga. Kõik mis vähegi pinnase mõistes kannatas sõitsin ära. Samuti ei jäänud kiiretel kruusadel kellestki maha. Kadents pidi lihtsalt üpris kõrge olema, Samas tekkis mõte, et kas ka 34-ga oleks ära sõitnud need tõusud. Äkki peaks ikka alustuseks 32-se võtma ja siis kui ikka puudu jääb, teatud sõitudeks suurema ostma.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 18:59
Postitas kalari
Põhimõtteliselt olen valmis ka väga põhjalikuks vaidluseks, kui see möödapääsmatuks osutub aga reaalsus on järgmine: 99 100-st Eesti tasemel harrastusmaastikuratturist, kelle "menüü" koosneb maratonidest, xc-stiilis päevakutest ning kõigest sinna vahele jäävast, garanteerib igal võistlusel endale parima tulemuse rattaga, millel on ees 2 ketiratast.
Aimates umbes Sinu taset, on mul siiras soovitus: ette 38/24 ja taha 11-36. Kerid üles ka väga tundlikest tõusudest, mis eeldavad kiirte kadentsi, toetumist sadula esiotsale. Samas püsid mitmekilomeetistel kiiretel kruusalõikudel kenasti pundis.
Kui mingil imeväel tase tõuseb nii, et hakkad paugutama EC esiviiekümnes, võiksid tõsiselt kaaluda ette 42-st ketiratast.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 19:02
Postitas QRX
Mis su suurim hammakas taga on 3x10 süsteemil? Kaldun arvama, et 36 hammast hetkel. Kui sa lähed 1x10 peale ja kasutad suurimat hammakat 42 hammast, siis 34x42 annab sulle sama ülekande, nagu 30x36 praegu. Kiirust tuleb juurde, kui kasutad kasseti väiksemat , 11 hammast hammakat...
O.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 19:03
Postitas ivoSKP
Pole mina veel kuskil näinud 10T hammakaga 10st kassetti
10T ei tea aga palun siin olemas 9T:
http://www.leonardifactory.it/shop/2286 ... 5-t6-9-42/
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 19:14
Postitas siim_s
kalari kirjutas:Põhimõtteliselt olen valmis ka väga põhjalikuks vaidluseks, kui see möödapääsmatuks osutub aga reaalsus on järgmine: 99 100-st Eesti tasemel harrastusmaastikuratturist, kelle "menüü" koosneb maratonidest, xc-stiilis päevakutest ning kõigest sinna vahele jäävast, garanteerib igal võistlusel endale parima tulemuse rattaga, millel on ees 2 ketiratast.
Aimates umbes Sinu taset, on mul siiras soovitus: ette 38/24 ja taha 11-36. Kerid üles ka väga tundlikest tõusudest, mis eeldavad kiirte kadentsi, toetumist sadula esiotsale. Samas püsid mitmekilomeetistel kiiretel kruusalõikudel kenasti pundis.
Kui mingil imeväel tase tõuseb nii, et hakkad paugutama EC esiviiekümnes, võiksid tõsiselt kaaluda ette 42-st ketiratast.
Sinu soovitus eeldab, et kõik tahavad sõita võimalikult kiiresti, mis pole ilmtingimata tõsi. Mina võidu peale ei sõida ja kohast/ajast lõpuprotokollis on palju olulisem, et oleks mõnus sõita. Ja tee või tina, aga 1x10 on ikka väga lollikindel lahendus minusugusele karvajalale. Vähem hooldust, vähem jamasid, vähem mõtlemist. Rohkem naudingut. Sellele, kas ma kuskil olen veidi kiirem või aeglasem, ei mõtle. Pigem sellele, et saaks sadula seljas igalt poolt läbi ja üles sõita. Ja kui ette õige hammakas valida, siis seda ka saan. Näiteks Sindi RM rajal oli palju palke, kus 38t või veelgi suurem hammakas oleks hakanud takistama nii mõnestki palgist ülesõitu (arvestades minu tagasihoidlikku rattavalitsemisoskust).
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 19:16
Postitas birgo99
QRX kirjutas:Mis su suurim hammakas taga on 3x10 süsteemil? Kaldun arvama, et 36 hammast hetkel. Kui sa lähed 1x10 peale ja kasutad suurimat hammakat 42 hammast, siis 34x42 annab sulle sama ülekande, nagu 30x36 praegu. Kiirust tuleb juurde, kui kasutad kasseti väiksemat , 11 hammast hammakat...
O.
36 ikka. Ma olen aru saanud, et Shimano tagumiste käikaritega see 42 ei taha koostööd teha. Uut käikarit hetkel ei tahaks küll osta. Hetkel siis Siduriga XT.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 19:22
Postitas birgo99
siim_s kirjutas:kalari kirjutas:Põhimõtteliselt olen valmis ka väga põhjalikuks vaidluseks, kui see möödapääsmatuks osutub aga reaalsus on järgmine: 99 100-st Eesti tasemel harrastusmaastikuratturist, kelle "menüü" koosneb maratonidest, xc-stiilis päevakutest ning kõigest sinna vahele jäävast, garanteerib igal võistlusel endale parima tulemuse rattaga, millel on ees 2 ketiratast.
Aimates umbes Sinu taset, on mul siiras soovitus: ette 38/24 ja taha 11-36. Kerid üles ka väga tundlikest tõusudest, mis eeldavad kiirte kadentsi, toetumist sadula esiotsale. Samas püsid mitmekilomeetistel kiiretel kruusalõikudel kenasti pundis.
Kui mingil imeväel tase tõuseb nii, et hakkad paugutama EC esiviiekümnes, võiksid tõsiselt kaaluda ette 42-st ketiratast.
Sinu soovitus eeldab, et kõik tahavad sõita võimalikult kiiresti, mis pole ilmtingimata tõsi. Mina võidu peale ei sõida ja kohast/ajast lõpuprotokollis on palju olulisem, et oleks mõnus sõita. Ja tee või tina, aga 1x10 on ikka väga lollikindel lahendus minusugusele karvajalale. Vähem hooldust, vähem jamasid, vähem mõtlemist. Rohkem naudingut. Sellele, kas ma kuskil olen veidi kiirem või aeglasem, ei mõtle. Pigem sellele, et saaks sadula seljas igalt poolt läbi ja üles sõita. Ja kui ette õige hammakas valida, siis seda ka saan. Näiteks Sindi RM rajal oli palju palke, kus 38t või veelgi suurem hammakas oleks hakanud takistama nii mõnestki palgist ülesõitu (arvestades minu tagasihoidlikku rattavalitsemisoskust).
Jah, osaliselt nõus. Esi 50 hulka ei hakka ma kunagi sõitma
Aga mulle meeldiks ka see lihtsus, et üks valits teeb kogu töö ära. Mõte on sõita lõpuni, ilma katkestamata, võimalikult palju sadulas läbida ja see, kui ma saan kõrgema positsiooni on ainult plussiks
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 19:33
Postitas kalari
siim_s kirjutas:
Sinu soovitus eeldab, et kõik tahavad sõita võimalikult kiiresti, mis pole ilmtingimata tõsi. Mina võidu peale ei sõida ja kohast/ajast lõpuprotokollis on palju olulisem, et oleks mõnus sõita. Ja tee või tina, aga 1x10 on ikka väga lollikindel lahendus minusugusele karvajalale. Vähem hooldust, vähem jamasid, vähem mõtlemist. Rohkem naudingut. Sellele, kas ma kuskil olen veidi kiirem või aeglasem, ei mõtle. Pigem sellele, et saaks sadula seljas igalt poolt läbi ja üles sõita. Ja kui ette õige hammakas valida, siis seda ka saan. Näiteks Sindi RM rajal oli palju palke, kus 38t või veelgi suurem hammakas oleks hakanud takistama nii mõnestki palgist ülesõitu (arvestades minu tagasihoidlikku rattavalitsemisoskust).
Loe mu postitus tähelepanelikult läbi! Kui soovid ühte setupi kasutades,
mõnusalt, naudinguga, sadulas istudes sõita läbi kõik rajad, alates nn. Kolmapäevakutest kuni Tartu Rattamaratonini, siis 1x10 pole see kindlasti.
Põhimõtteliselt võib sõita ka singlespeediga või lausa fixed-geariga... Ja paar aastat tagasi kaalusin tõsiselt, minna H100-le peale "meestekaga". Aga see kõik ei ole üldlevinud arusaama järgi
mõnus, naudingut pakkuv ega taga võimalust
sadula seljas igalt poolt läbi ja üles sõitmist
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 12. 07. 2015. 21:55
Postitas siim_s
Vabandan, väljendasin end kehvasti. Ei pidanud silmas sadulas istumist vaid ratta seljas olemist (ehk siis mittekõndimist). Loomulikult tuleb kohati pingutada, et mõnest mäes üles saada, aga see käib asja juurde ei tähenda, et asi nauditav poleks. Granny olemasolu korral võiks küll teoorias tõusu kergemini võtta, aga samas kestaks see siis kauem ja lõpuks oleks pulss ikka üleval. Jään enda juurde, et ka suurele osale sõitjatest on 1x10 igati sobiv kui suudad uhkuse alla neelata ja endale sobiva (st mitte liiga suure) esihammaka valida.
Lisame tunnetele matemaatika. Võrdleme 2.10 kummiga 29" jooksu. Ülekanded sinu soovitatud 38/24 ja 11-36 vs 1x10, kus ees on 32t ja taga seesama 11-36 kassett. Sel juhul kergemas otsas kaotab 1x10 kaks käiku. Kui palju kasutavad inimesed, kel ees väike hammakas 24t, neid kahte kõige kergemat käiku ja kui paljud neist kasutustest on tegelikult põhjendatud? Kiiremas otsas läheb kaotsi vaid 1 käik (32-11 on umbes sama nagu 38-13). Jällegi - palju leiab põhjendatud kasutust 38x11? Ma loobun iga kell neist kolmest käigust selle nimel, et ma ei pea enam mõtlema chainsuckile, vahetama ees trossi-kõri ja tegelema muu jamaga, mis esikäikariga rohkemal või vähemal määral kaasneb.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 13. 07. 2015. 06:42
Postitas birgo99
Lisaks mulle meeldib see, et esikäikari eemaldamisel tekib ka väike kaaluvõit
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 13. 07. 2015. 07:28
Postitas snaxez
Väike wolftooth-i tehtud tabel teema täienduseks:
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 13. 07. 2015. 08:51
Postitas dh
Kas erinevate tootjate narrow-wide esihammakatel on mingit olulist vahet peale hinna ja väljanägemise?
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 13. 07. 2015. 16:04
Postitas birgo99
dh kirjutas:Kas erinevate tootjate narrow-wide esihammakatel on mingit olulist vahet peale hinna ja väljanägemise?
Tekkis enam vähem sama küsimus. Pakuti mulle algselt Sram xo hammast. Hinnaklass ca 80 eur. Samas on olemas ka mingid lahendused shimalt, või saan millestki valesti aru. Mida see wide narrow paremini teeb, kui tavaline?
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 13. 07. 2015. 16:15
Postitas dh
birgo99 kirjutas:dh kirjutas:Kas erinevate tootjate narrow-wide esihammakatel on mingit olulist vahet peale hinna ja väljanägemise?
Tekkis enam vähem sama küsimus. Pakuti mulle algselt Sram xo hammast. Hinnaklass ca 80 eur. Samas on olemas ka mingid lahendused shimalt, või saan millestki valesti aru. Mida see wide narrow paremini teeb, kui tavaline?
Narrow-wide hammakal on hambad erineva laiusega, hoiab keti ilma ketijuhita hammakal ka kõvema raputamise korral.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 13. 07. 2015. 18:00
Postitas snaxez
Idee on neil kõigil suht sama, seega väga vahet pole. Mõni kergem/ilusam ja võibolla kestab kauem. SRAM X-sync descriptionis on suht hästi ära seletatud see wide/narrow loogika.
https://www.sram.com/sram/mountain/technologies/x_sync
80€ hammaka eest on suht palju. Sul on XT crank, ehk vaja 104 BCD-ga winde/narrow hammakat.
Mina soovitaks vaadata kas wolftooth-i, absoluteblack-i või discountis raceface hammakaid. Peaksid saama midagi kätte 40-50€ vahemikus. wolftooth ja absoluteblack pakuvad ka oval hammaka võimalusi (ise pole proovida saand, aga väidavad, et on parem kui tavaline)
http://www.wolftoothcomponents.com/coll ... chainrings
http://www.wolftoothcomponents.com/coll ... chainrings
http://absoluteblack.cc/xx1-style-shimano.html
http://www.bike-discount.de/en/buy/race ... /wg_id-429
Oval optionid:
http://www.wolftoothcomponents.com/coll ... chainrings
http://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 13. 07. 2015. 19:01
Postitas birgo99
Mõte on hea, keegi kes on ovalit proovinud võiks ka pajatada miskit. Väita kas on parem ja hea või vastupidi.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 13. 07. 2015. 20:25
Postitas JannoR
birgo99 kirjutas:keegi kes on ovalit proovinud võiks ka pajatada miskit. Väita kas on parem ja hea või vastupidi.
1x10 setupiga sõitsin juba möödunud aastal, nüüd on umbes kuu jagu olnud Absolutblack 34t ovaalne hammasratas kasutuses, ning jagan vaid kiidusõnu. Kuna kruusa ja asfaldi osakaal minu rattasõidumenüüs on tagasihoidlik, siis ei hiilga ma eriti ka kadentsi perfektsusega, aga ovaalsele hammakale üle minnes oli vahe tuntav- vändapöörded muutusid sujuvamaks, ning suudan nüüd ka varasemast kõrgema kadentsiga vändata. Tõusudel märgatavat vahet pole täheldanud.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 25. 07. 2015. 16:55
Postitas birgo99
tere!
Uus mure. Tellisin siin kaasfoorumlase abiga bike24-st srami hammaka. Kuna poest öeldi, et mul shima xt käpp, siis auguvahe 104 ja sellise ka tellisin. Nüüd täna uurides, et kas ikka istub alla, siis jopenbuhh. Tuli välja, et auguvahe hoopis 96 vms. Ega 96 auguga vist väga ei olegi nei hammakaid?
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 25. 07. 2015. 18:54
Postitas snaxez
Mis käpp sul siis täpsemalt on? Uus 2015 Shimano XT M8000? või 3x10 FC-M780/ FC-M782?
Wolftooth-il on 96mm BCD drop-stop hammakaid küll
http://www.wolftoothcomponents.com/coll ... chainrings
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 25. 07. 2015. 19:25
Postitas birgo99
780/782 jah. Eks siis peab mõtlema, kuidas edasi minna.
Re: 1x10 esimene hammakas
Postitatud: 10. 08. 2015. 20:48
Postitas birgo99
Wolftoothi 32T hammakas käes. Mis ma asjast arvan? Ülikõva ma ütlen. Teise hammaka nt 34 peaks juurde võtma hiljem, aga esialgu 32 minusugusele paras. Aga ülimõnus. Raam puhtam, lenks puhtam, mõtled ainult ühe käega, pool kilo kergem