1. leht 1-st
1x12
Postitatud: 24. 03. 2016. 23:09
Postitas Polaarorav
Re: 1x12
Postitatud: 25. 03. 2016. 08:29
Postitas Nominative
Nino Scurteril oli Facebookis pilt koos 1x12 süsteemiga. See on umbes nagu, et MNT ratta esihammakad on pandud MTB rattale taha :D Noh, visuaalselt. Aga pole hullu 1x13 jaoks on veel ruumi küll ;)
Re: 1x12
Postitatud: 25. 03. 2016. 08:55
Postitas raikzz
40T hammakas ees ja taga 10-50
Hinnad on muidugi väga karmid nagu ikka värsketel tehnoloogiatel ,
XX1 Eagle pricing:
Cranks – | €463 |
Cassette – | €458 |
Chain – | €66-92 |
Triggers – | €170 |
Gripshift – | €155 |
Derailleur – | €304 |
See muidugi tähendab,et 2x ja 3x süsteem on nüüdseks täielikult välja surnud, SRAM näiteks neid tehnoloogiad enam edasi ei arenda ja toodavad hetkel müügis olevaid tooteid niikaua kuni huvi on veel.
Re: 1x12
Postitatud: 25. 03. 2016. 17:49
Postitas teraskoer
Siin vähe leebemad hinnad, kuid siiski krõbedad:
https://r2-bike.com/MTB-XX1-Eagle-1x12
Re: 1x12
Postitatud: 25. 03. 2016. 18:22
Postitas TairKibal
Re: 1x12
Postitatud: 25. 03. 2016. 21:13
Postitas JuriV
Vot ei tea, kas Eesti radadel on see 50T vajalik üldse ?
Re: 1x12
Postitatud: 25. 03. 2016. 21:40
Postitas kevin
JuriV kirjutas:Vot ei tea, kas Eesti radadel on see 50T vajalik üldse ?
Jääb isegi pisut väikseks... natuke veel suurem peaks olema, siis näeks see kompott veeel parem välja.. see 50t ei ole veel sama suur kui tagajooks..
Re: 1x12
Postitatud: 25. 03. 2016. 22:41
Postitas siim_s
JuriV kirjutas:Vot ei tea, kas Eesti radadel on see 50T vajalik üldse ?
Küsimuse püstitus ei ole päris õige. 50t taga iseenesest ei ütle midagi. Oluline on, kui suur hammakas ees on ja kes on sõitja. Sram ise ütleb, et tänu laiemale kasseti ulatusele on võimalik ette 2-4 hamba võrra suurem hammakas panna ja kergeim käik jääb ikka samakergeks. Sel juhul võidad aga käikude "kiiremas otsas".
Küsiks pigem nii: kas X tasemel sõitjale on Eesti radadel 500% käikude ulatus vajalik? Seda peab igaüks oma senise kogemuse põhjal välja nuputama. Ühte õiget vastust siin ei ole.
Re: 1x12
Postitatud: 01. 04. 2016. 11:22
Postitas madmax001
Re: 1x12
Postitatud: 01. 04. 2016. 15:23
Postitas raikzz
APRILLL !
Re: 1x12
Postitatud: 10. 10. 2017. 12:54
Postitas Epic
Viimasest postitusest palju aega möödas. Palun jagage infot, kuidas kassett ja kett vastupeavad, ehk siis vahetuse sagedus kuluosadele jne.
Re: 1x12
Postitatud: 10. 10. 2017. 13:33
Postitas KaupoR
Kuluosade tsükli kohta veel hinnangut anda ei oska aga siinse lameda maastiku jaoks on minu väga subjektiivse hinnangu järgi 10-50 liiga suure ulatusega kassett (loe: liiga suurte hüpetega käikude vahel). Võiks olla küll 12 käiku aga midagi natuke tihedamat. 10-42 (või 42) peaks siinsel maastikul olema piisav. Eelmine ratas oli 1x10 ülekandega ja taga 11-36 kassett. PS. Jõusaalis väga ei käi ja kükimeister ei ole (st jala jämedus ei ole ekstraklass).
Re: 1x12
Postitatud: 21. 02. 2018. 15:03
Postitas KaupoR
Nino Schutterit on nähtud Eagle eTap-iga:
uudis ise
Re: 1x12
Postitatud: 17. 04. 2018. 18:47
Postitas Mati
SunRace viskas letti 11-50 kasseti MZ90, sobib Shima nuudile. Ca 590g eest küsivad ca 140 eurot.
On olemas ka MZ91 versioon SRAM XD nuudile, kuid selle hinda ei ole veel teada väidetavalt.
https://singletrackworld.com/2018/04/fo ... -cassette/
Re: 1x12
Postitatud: 11. 05. 2018. 14:00
Postitas Mati
SunRace viskas nüüd letti terve 1X12 komplekti (drivetrain) -
https://singletrackworld.com/2018/04/ex ... m-sunrace/
Kassett sobib Shima nuudile!
Re: 1x12
Postitatud: 25. 05. 2018. 08:39
Postitas DeeJott
Re: 1x12
Postitatud: 27. 05. 2018. 10:38
Postitas arnea
Njaa. Shimano pani ikka paraja paugu. Täiesti uus tirr (eelmine uuendus umbes 30 aastat tagasi), täiesti uued vändad (eelmine 15 astat vana?). Oluliselt uuendatud pidurid, kahe võllipikkusega pedaalid isegi integreeritud dropperposti hoob. Peaaegu kõik natuke kergem ja odavam kui Eagle.
Re: 1x12
Postitatud: 27. 05. 2018. 11:01
Postitas raikzz
Oligi liiga vähe erinevaid standardeid enne
Re: 1x12
Postitatud: 28. 05. 2018. 08:12
Postitas Rivo
arnea kirjutas:Njaa. Shimano pani ikka paraja paugu. Täiesti uus tirr (eelmine uuendus umbes 30 aastat tagasi), täiesti uued vändad (eelmine 15 astat vana?). Oluliselt uuendatud pidurid, kahe võllipikkusega pedaalid isegi integreeritud dropperposti hoob. Peaaegu kõik natuke kergem ja odavam kui Eagle.
Dropper posti hoob - see siiski Shimanol mõeldud esikäikari jaoks. Aga vaatasin esimese hooga samuti, et wow, on teised ehk Fox'ga koostööd teinud ja maha saanud kobeda amordilukuga. Sõltub nüüd trossi käigu pikkusest, võibolla seda tõesti võimalik kasutada mitmel rindel.
Huvilistele on
SIIN päris pikalt uuest XTR'st kirjutatud.
Re: 1x12
Postitatud: 28. 05. 2018. 08:24
Postitas raikzz
Kirjas ju sinu viidatud artiklis isegi,et dropper posti hoovaga tegemist ?
Re: 1x12
Postitatud: 28. 05. 2018. 08:26
Postitas arnea
Esikäikarist ja -vahetajast pole ma veel pilte näinud. Vahetaja peaks olema ühe hoovaga. See millest pildid väljas on, on ikkagi dropperi hoob:
https://nsmb.com/articles/2019-shimano- ... 2spd-here/
All on hinnakiri, kus "seatpost lever sl-mt800-l" kohe välja toodud on.
Ma oletan, et Shimano on suutnud selle ühehoovalise vahetaja ja dropperi hoova ühilduvaks teha nii, et neid saabki mõistlikult koos kasutada.
Re: 1x12
Postitatud: 28. 05. 2018. 10:43
Postitas Jats36
Mind natuke huvitab et mis võiks tulla peale 1X12 või 1X13? Tundub et kogu see süsteem varsti ennast ammendab ja asemele peab tulema midagi täiesti uut...midagi käigukasti moodi?
Re: 1x12
Postitatud: 28. 05. 2018. 10:55
Postitas KaupoR
Käigukastid on ju sisuliselt olemas - kõiksugu Rohloff-id ja Shimano Alfine jne.
Re: 1x12
Postitatud: 28. 05. 2018. 10:56
Postitas Rivo
Jats36 kirjutas:Mind natuke huvitab et mis võiks tulla peale 1X12 või 1X13? Tundub et kogu see süsteem varsti ennast ammendab ja asemele peab tulema midagi täiesti uut...midagi käigukasti moodi?
OT. Eks neid alternatiivseid süsteeme juba omajagu. Rummusisene käiguvahetus ning ka keskjooksu juurde tehtu. Tugevad, väga töökindlad, aga mõlemil konkreetsed miinused, miks need ei ole võistlusspordis kasutusel...
Mõlemi puhul on jõu kadu oluliselt suurem, võrreldes praeguste lahendustega. Lisaks on mainitud rummusisese puhul ka kehvemat veeremist.
Aga jah, olen samuti nõus või nö. ootel, et midagi võiks ju kardinaalselt uut tulla, selle raami kõrva küljes "töllerdise" asemel
Re: 1x12
Postitatud: 12. 08. 2019. 16:42
Postitas akirate
Tõstan vana teemat!
Silma on jäänud, et paljudel uutel MTB ratastel on kasutusel 1x12 - kuidas see reaalis toimib? Kas on kadu käikude ulatuses, efektiivsuses (1x12 vs 2x või 3x)? Otsin omale MTB ratast, sõitmiseks peamiselt maastikul - metsad, mõned künkad ja harvem ka asfalt. Olen käinud ka proovimas poes (SRAM NX Eagle), aga lühikese sõiduga on keeruline aru saada ja googeldades on leitav info/kogemus vastuoluline. Poodnikud muidugi soovitavad 1x12 rattaid üle 2x10 vmt.
Re: 1x12
Postitatud: 12. 08. 2019. 17:10
Postitas M785
Reaalis toimib suurepäraselt, 1x12 on kindla peale minek, see tehnoloogia on lõpuks vägagi küps ja toimib suurepäraselt. Vähem hooldust, lihtsam, vaiksem, kõige suurema 50t hambaga taga saad kõige järsemaist künkast ka üles ja tippkiirusest ka ei jää puudust (kui tunned kiirusest puudust, pane ees suurem hammakas). Kedagi väga ei kuule rääkimas ka et esikäiguvahetaja on parem kui ilma esikäiguvahetajata, vastupidist kuuled kogu aeg. Vahetab alati, kunagi ei pea muretsema et ees oleks kett risti vales hambas jne. 1x12 võidab igas kategoorias.
Re: 1x12
Postitatud: 12. 08. 2019. 17:54
Postitas Kirsa
Ei võida igas kategoorias. Odava 1x12 süsteemiga (500gr kassett) kaotad kaalus vs 2x10. Ja jõukadu on äärmistel käikudel, aga kui põhja eestis elada siis keskmistel käikudel on ok. sram xx1 ja xtr terasest kassetid kestavad suht hästi, kett kaasaarvatud, aga see-eest vahetad alumiiniumist esihammakaid suht tihti, eriti kui mägedes käid.
Mul on endal ka sram 1x12, aga omamise põhjus on palju proosalisem , kui süsteemi headus. Uutel raamidel lihtsalt puudub esikäikari koht ja kogu lugu. Ma paneks iga kell 2x10 või 2x11 xtr tagasi kui ainult saaks. Peab ainult jälgima, et tagakäikar oleks siduriga, sest 2x10 ainuke reaalne miinus on chainsuck ( suur miinus muidugi, möönan).
Re: 1x12
Postitatud: 12. 08. 2019. 19:29
Postitas KaupoR
akirate ostab esimest ratast, proovis NX-i - ma väga kahtlen, et teda mõnisada grammi kasseti kaalu erinevust morjendab. Võta rahulikult: 1x12 töötab! Küll aga võid saada mitte- või pooltöötava süsteemi kui kasutad nt kolmandate osapoolete juppe (nt kassett, omal kogemus KCNC 9-52 kassetiga)
Re: 1x12
Postitatud: 14. 08. 2019. 08:56
Postitas Jats36
Kirsa kirjutas: ↑12. 08. 2019. 17:54
Ei võida igas kategoorias. Odava 1x12 süsteemiga (500gr kassett) kaotad kaalus vs 2x10. Ja jõukadu on äärmistel käikudel, aga kui põhja eestis elada siis keskmistel käikudel on ok. sram xx1 ja xtr terasest kassetid kestavad suht hästi, kett kaasaarvatud, aga see-eest vahetad alumiiniumist esihammakaid suht tihti, eriti kui mägedes käid.
Mul on endal ka sram 1x12, aga omamise põhjus on palju proosalisem , kui süsteemi headus. Uutel raamidel lihtsalt puudub esikäikari koht ja kogu lugu. Ma paneks iga kell 2x10 või 2x11 xtr tagasi kui ainult saaks. Peab ainult jälgima, et tagakäikar oleks siduriga, sest 2x10 ainuke reaalne miinus on chainsuck ( suur miinus muidugi, möönan).
Mis? Esikäikari kinnitusi peaks igati saada olema...endalgi vedeleb kuskil üks.
Re: 1x12
Postitatud: 14. 08. 2019. 09:06
Postitas Kirsa
Moodsale FS raamile ei mahu esikäikar mitte kuhugi, lisaks pole ju trossi jaoks kohtagi.
Re: 1x12
Postitatud: 14. 08. 2019. 09:12
Postitas arnea
Isegi kui sa selle käiguvahetaja kuidagi sinna keevitaks, siis tagaamordi kokkusurumisel sõidaks kumm käikari korvi sisse.
Re: 1x12
Postitatud: 14. 08. 2019. 11:02
Postitas Mati
Lõpetame selle OT sektsiooni esikäikari variandiga, mis läheb pmst igale rattale.
https://www.google.com/search?q=e-type+ ... e&ie=UTF-8
OT lõpp!
Re: 1x12
Postitatud: 14. 08. 2019. 12:18
Postitas akirate
Aitäh vastuste eest. KaupoR pakkus õigesti, valin endale esimest tõsisemalt võetavat harrastaja MTB ratast. 1x12 avaldas proovimisel muljet - tõesti SRAM NX Eagle vahetab käigud väga kiiresti ära. Käikute samm on tõesti suurem kui 2x või 3x, aga väiksemate küngaste peal ei osanud puudust veel tunda. Võimalik, et pikemal raskemal sõidul või tippklassi võistlejal on oluline iga energia piisk õigesti kasutada ning võiks valida 2x9/10/11 vmt.
Lihtsalt infona, et Hawaii Expressis öeldi, et kui 2019.a mudelitel pole kallima/parema otsa ratastel validagi muud kui 1x12, siis 2020st peaks olema tagasi ka 2x süsteemid. Pole ise veel kataloogi piilunud küll.
Re: 1x12
Postitatud: 15. 08. 2019. 08:46
Postitas Erx27
Kirsa kirjutas: ↑12. 08. 2019. 17:54
Peab ainult jälgima, et tagakäikar oleks siduriga, sest 2x10 ainuke reaalne miinus on chainsuck ( suur miinus muidugi, möönan).
Saab selle 1x kah chainsukkima. Kasutatud hammakas, uus kett ja hea muda toovad halvima esile. Huvitaval kombel küll esineb 1x chainsukki vähem, aga mu isiklik teooria on see, et hammaka olukorda lihtsalt jälgitakse rohkem ja vahetatakse tihemini. 2x ja eriti 3x süsteemil hakkad vahetusele mõtlema alles siis kui mure juba esineb.
Re: 1x12
Postitatud: 12. 10. 2019. 19:54
Postitas äss
Rumal küsimus kus ma tean,et mulle 12 kassett peale läheb? Tootja annab 11k kui ma ei eksi? Jooksuks Fulcrum redpassion 3
Re: 1x12
Postitatud: 12. 10. 2019. 20:59
Postitas priit908
äss kirjutas: ↑12. 10. 2019. 19:54
Rumal küsimus kus ma tean,et mulle 12 kassett peale läheb? Tootja annab 11k kui ma ei eksi? Jooksuks Fulcrum redpassion 3
Nii Shima kui Srami 12-sed nuudid on uued ja erinevad - Shimal Microspline ja Sramil XD. Kui sul on täna Shimano 10-11 speed kassett, siis ei istu sinna kindlasti 12 peale. Srami jaoks vaja seda
https://www.bike24.com/p2183898.html?q=fulcrum+xd ja Shimanost peavad Fulcrumi omanikud hetkel unistama.
Re: 1x12
Postitatud: 12. 10. 2019. 22:56
Postitas äss
Aga kui on 10 kas 11 saab panna? Mul muidu shima ?
Re: 1x12
Postitatud: 13. 10. 2019. 08:06
Postitas KaupoR
11 saab Shima tavalisele nuudile panna aga siis on väiksem hammakas kassetil 11 (XD võtab ka 10-st)
Re: 1x12
Postitatud: 13. 10. 2019. 08:32
Postitas mtm
10 käigulise tirri nuutide sügavus on 34,95mm, 11 käigulisel 36,75mm. Kümnese saab enamasti 1,8mm sügavamaks treida või viilida aga mitmed valmistajad pakutavad ka 11 käigust vahetustirri kümnese asemele.
Re: 1x12
Postitatud: 13. 10. 2019. 08:38
Postitas MK777
mtm kirjutas: ↑13. 10. 2019. 08:32
10 käigulise tirri nuutide sügavus on 34,95mm, 11 käigulisel 36,75mm. Kümnese saab enamasti 1,8mm sügavamaks treida või viilida aga mitmed valmistajad pakutavad ka 11 käigust vahetustirri kümnese asemele.
See kehtib vaid MNT süsteemi puhul, MTB oma ei vaja laiemat südamiku.
Re: 1x12
Postitatud: 13. 10. 2019. 14:24
Postitas äss
Tänud,
leitsin,et antud minu jooksule ikkagi annab panna 11 speed kassetti.
Re: 1x12
Postitatud: 13. 10. 2019. 18:22
Postitas KaupoR
tore, et leitsid.
Re: 1x12
Postitatud: 16. 10. 2019. 12:03
Postitas äss
Tere,
vaatasin,et müügile on ilmunud SUNRACE 10-11-12 tagakäikar?
Kas kellegil on kokku puutumist?
Re: 1x12
Postitatud: 20. 10. 2020. 09:19
Postitas äss
Küsin targematelt.
Kas 10 sifterl liigutab 11s-12s käikarit? Kindlasti liigutab aga kas täpselt?
Janno
Re: 1x12
Postitatud: 20. 10. 2020. 10:25
Postitas MK777
Liigutab aga täpsus kaob ära.