1. leht 1-st
TT hammasrattad
Postitatud: 27. 03. 2005. 18:04
Postitas mart2
Mõned ajad tagasi sai arutatud nõuka ajast pärit elliptiliste esihammakate üle. Nüüd siis on nad tagasi (täna oli näha ka EUROSPORDIS)
http://www.cyclingnews.com/tech/2005/pr ... sc_cervelo
http://www.cyclingnews.com/photos/2005/ ... o/dsc00678
Postitatud: 27. 03. 2005. 18:15
Postitas Mati
Ja kasutaja sõnade järgi on nende positiivne efekt ...
... Bobby Julich has previously said he believes these rings are good for five seconds per kilometre in time trials.
Ehk siis kasutaja usub et need hammakad annavad eraldistardis kasu 5 sekki kilomeetri kohta.
Postitatud: 27. 03. 2005. 20:00
Postitas mart2
Julich võitis täna kriteeriumi võistluste viimase etapi just sellise hammasrattaga.
Postitatud: 27. 03. 2005. 20:05
Postitas maxspeed
Mati kirjutas:Ja kasutaja sõnade järgi on nende positiivne efekt ...
... Bobby Julich has previously said he believes these rings are good for five seconds per kilometre in time trials.
Ehk siis kasutaja usub et need hammakad annavad eraldistardis kasu 5 sekki kilomeetri kohta.
huvitav, mille arvelt see tuleb, täiesti arusaamatu. vbla varsti tulevad moodi ka elliptilise kujuga jooksud?
Postitatud: 27. 03. 2005. 20:22
Postitas mart
maxspeed kirjutas:huvitav, mille arvelt see tuleb
The principal is that the force to apply on the pedal is constantly proportional to the muscular force of the athlete.
http://www.osymetric.com/design.htm
Postitatud: 28. 03. 2005. 08:08
Postitas dr Holden
See
uudis näitab, et millegi arvelt siis ikkagi tuleb
Postitatud: 28. 03. 2005. 12:01
Postitas tõeline siga
Postitatud: 28. 03. 2005. 15:03
Postitas JannoR
Selline kaval link netiavarustest toob vast natuke selgust:
http://www.posetech.com/library/fs-posecycling.html
Targad mehed räägivad, et kõige ratsionaalsem nö jõuõlg väntamisel on kuskil seal 'kella 2 ja kella 4 vahel', kus lisaks jalalihastele annab rakendada ka iseenda raskusjõudu. Nii, et pole imestada kui rattatootajad sinna hambaid juurde panevad
Link pärineb küll rohkem jooskuleheküljelt, aga kes varem POSE jooksutehnikast kuulnud see tõenäoliselt teab, et tegu pole päris tühikargamisega ja härra pidavat tõsiseid plaane ka rattasõidu tehnikas midagi revolutsioonilist korda saata...
Postitatud: 28. 03. 2005. 15:33
Postitas maxspeed
see teema ei anna kuidagi mulle rahu. kas siis väntamisel tekib tunne, et nagu vahelduks sujuvalt nt. 53 ja nt.47 hammakas? on äkki keegi sellist asja siin foorumlastest proovinud?
Postitatud: 28. 03. 2005. 15:59
Postitas sqber
Mu mälu järgi oli mingitel So?eedel sellised hammakad. Olen ise ühte sellise hammakaga ratast lapsepõlves näinud, kuid see oli oma 10-12 aastat tagasi. Tollel vist oli veel nii, et suurem hammakas oli ümmargune, väiksem aga ovaalne (aga võin ka eksida). Kindlasti on kuskile jäänud selliseid rattaid vedelema, kui on väga suur huvi, siis otsige. võibolla peate tikutulegi läitma
Postitatud: 28. 03. 2005. 16:41
Postitas mart
maxspeed kirjutas:see teema ei anna kuidagi mulle rahu. kas siis väntamisel tekib tunne, et nagu vahelduks sujuvalt nt. 53 ja nt.47 hammakas? on äkki keegi sellist asja siin foorumlastest proovinud?
Talverattal on Shimano Biopace. Too pole niii muna nagu teemaalguses TTrattal, aga ümmarguseks on kah sobimatu nimetada.
Tavatempo (18-25kmh) ja lihtinimese kadensiga (50-80 pmin) liikudes mingit vahet ei tunneta.
Sheldoni vana on pikalt-laialt seletanud, miks ja kus elliptiline hammakas end õigustab.
http://www.sheldonbrown.com/biopace.html
Postitatud: 28. 03. 2005. 22:16
Postitas maxspeed
Sheldoni vana on pikalt-laialt seletanud, miks ja kus elliptiline hammakas end õigustab.
http://www.sheldonbrown.com/biopace.html[/quote]
The major problem is that this design tends to hurt people's knees. The high gear when the cranks are horizontal encourages the rider to push too hard, and we all know that pushing too high a gear is a common cause of knee problems. In addition, the low gear when the cranks are vertical means that the knees are moving extra fast when they are changing direction from going up to down and vice versa. This "whiplash" effect caused most users to abandon elliptical chainwheels. Ever since the chain driven bicycle was invented, elliptical chainwheels have been re-invented and re-abandoned for the same reason every ten or fifteen years.
Postitatud: 28. 03. 2005. 23:18
Postitas mart
mart kirjutas:maxspeed kirjutas:Sheldoni vana on pikalt-laialt seletanud... elliptical chainwheels have been re-invented and re-abandoned for the same reason every ten or fifteen years.
Miks küsimärk? Edasine räägib ju, et tavaellipsist ei piisa, vaid hammaka kuju peab olema tiba lopergune:
Biopace is a patented non-round chainwheel design made and licensed by Shimano. To a casual glance they resemble elliptical chainwheels, but on closer examination they turn out to be the exact opposite of the classical elliptical design...
Lisalugemist
Henderson, S. C., R. W. Ellis, G. Klimovitch, and G. A. Brooks. The effects of circular and elliptical chainwheels on steady-rate cycle ergometer work efficiency. Med Sci Sports 9: 202-7, 1977.
Enne, kui raamatukokku ruttad, hoiatan, et jutt ikka samast 3% jõu kokkuhoiust viimase kolmandiku pingutuse korral st sarnane diagramm nagu osymetric kodukal.
Loodetavasti tänu arvutimodeleerimisele ja CNCpinkidele on viieteist aasta pärast esihammaka kuju kasutegur tõusnud 3,5%-ni.
Seniks peame leppima tõsiasjaga, et:
Evidence from tests suggests that elliptical chainwheels with a relatively small degree of elongation--that is, with a ratio of major to minor axis of the chainwheel ellipse of no more than 1.1:1--do allow most pedalers to produce a little more power. No subject tested showed a reduction in power. It is therefore recommended that, when elliptical chainwheels are available at a reasonable price, they be used. However, the gain in power output is small, and this must be considered when comparing costs and benefits.
Pikk jutt, s**t jutt - tänapäeval tehakse kõik nn munakujulised esihammakad arvutil ja arvutiga. Neid, udupeeneid munakujulisi, vajavad vaid võrdväärsed VÕIDUsõitjad, kelle medal sõltub milli- meetrist/sekundist.