Kodarad...
Postitatud: 21. 08. 2016. 13:47
Tervist!
Olen üle pika aja siin kuna komistasin probleemi otsa. Probleemiks kodarad. 20" rattale. Tahaks aretada 5 Käigulise Sachs rummusisese vahetaja sellele veljele ent kodaraid, pikkuses ca. 175, ei õnnestu leida. Mingid roostevabad on pakkumisel ent... On`s neil mõtet?
Siin kindlasti rohkem spetse koos ka. Olen ma üldse õigel teel oma mõõtmistega? Võtsin rummude raadiused, nende vahed ja lahutasin originaalkodaratest selle suhte. Sachs on lihtsalt suurem kui vene ühekäiguline.
Projekti algus oli lihtne. Sai käidud Eesti väikesaarel, seal tegeldud koristustööga ja rämpsu äravedamisel, leitud jäätmejaamast täiskomplektne kokkupandav AIST, millel otsest vahetust vajab ainult rehvikomplekt. Otse loomulikult see sinna ei jäänud. Mõned päevad hiljem sain Pantheri, millel rummuvahetaja peal. Omanik ise, invaliidsuse tõttu sõita ei saa ja jagas sealt pealt muudkui juppe ära. Ratas ise taastamist ilmselt ei vääri. Samas käitub ta endiselt väga hea doonorina( 39.aasta Göricke keskjooksu sobisid nimelt analoogse Pantheri laagrikausid). Rummumehhanism käis lahti. Kõige hullem polnud kui arvestada, et ratast on hoitud ka õues, vihma käes ja hiljem niiskes keldris. Laagrijooksud olid veel magusad. Määrded muidugi jumala seebid. Mitu tundi läks leotamiseks, kraapimiseks ja nühkimiseks. Kogu tekkinud rooste, oli vaja ju ka eemaldada. Nüüd igatahes asi töötab. Vahetab käike kenasti ja ka tiksumine paitab kõrva. Pidurgi tundub päris jõrm olema.
Kõigi nende vanaaegsete rataste ja elektritandemi juures, tekkis peale seda leidu soov, teha ratas, millega kulgeda linna vahel kui sinna satun. Käikudega rikastatuna on see projekt, igati ahvatlev. Särtsulisa peale ma veel siiski ei mõtle. Aga eks hiljem näis.
Seda ratast ju ka hea kaasa vedada, autol istmeid kokku klappimata. Seega ei raiska ta ka väärtusliku ruumi. Tore ju selline - võta, haara sarvest ja sõida - ratas.
Olen üle pika aja siin kuna komistasin probleemi otsa. Probleemiks kodarad. 20" rattale. Tahaks aretada 5 Käigulise Sachs rummusisese vahetaja sellele veljele ent kodaraid, pikkuses ca. 175, ei õnnestu leida. Mingid roostevabad on pakkumisel ent... On`s neil mõtet?
Siin kindlasti rohkem spetse koos ka. Olen ma üldse õigel teel oma mõõtmistega? Võtsin rummude raadiused, nende vahed ja lahutasin originaalkodaratest selle suhte. Sachs on lihtsalt suurem kui vene ühekäiguline.
Projekti algus oli lihtne. Sai käidud Eesti väikesaarel, seal tegeldud koristustööga ja rämpsu äravedamisel, leitud jäätmejaamast täiskomplektne kokkupandav AIST, millel otsest vahetust vajab ainult rehvikomplekt. Otse loomulikult see sinna ei jäänud. Mõned päevad hiljem sain Pantheri, millel rummuvahetaja peal. Omanik ise, invaliidsuse tõttu sõita ei saa ja jagas sealt pealt muudkui juppe ära. Ratas ise taastamist ilmselt ei vääri. Samas käitub ta endiselt väga hea doonorina( 39.aasta Göricke keskjooksu sobisid nimelt analoogse Pantheri laagrikausid). Rummumehhanism käis lahti. Kõige hullem polnud kui arvestada, et ratast on hoitud ka õues, vihma käes ja hiljem niiskes keldris. Laagrijooksud olid veel magusad. Määrded muidugi jumala seebid. Mitu tundi läks leotamiseks, kraapimiseks ja nühkimiseks. Kogu tekkinud rooste, oli vaja ju ka eemaldada. Nüüd igatahes asi töötab. Vahetab käike kenasti ja ka tiksumine paitab kõrva. Pidurgi tundub päris jõrm olema.
Kõigi nende vanaaegsete rataste ja elektritandemi juures, tekkis peale seda leidu soov, teha ratas, millega kulgeda linna vahel kui sinna satun. Käikudega rikastatuna on see projekt, igati ahvatlev. Särtsulisa peale ma veel siiski ei mõtle. Aga eks hiljem näis.
Seda ratast ju ka hea kaasa vedada, autol istmeid kokku klappimata. Seega ei raiska ta ka väärtusliku ruumi. Tore ju selline - võta, haara sarvest ja sõida - ratas.