1. leht 1-st
Ketaspiduri tunnetus
Postitatud: 21. 06. 2005. 12:16
Postitas matukas
Eelmise aasta Haanja 100-le tagantjärgi mõeldes tekkis soov soetada ette ketaspidur. Seal oli küll probleeme tagapiduritega. Pilk jäi Hope Mono Mini peale pidama. Mida selle kohta oskate arvata?
http://www.hopetech.com/products/hyd_07.htm
Äkki on alternatiive ja olen liig kõrge lennuga asja juurde asunud.
Kui on juba siin foorumis sellist värki arutatud, siis oleks asjakohane viidata õigele teemale.
PS Huvitav, kas jäiga kahvli ja ketta kombinatsiooni ka keegi on näinud?
Re: Milline ketaspidur?
Postitatud: 21. 06. 2005. 15:19
Postitas Villem T
matukas kirjutas:PS Huvitav, kas jäiga kahvli ja ketta kombinatsiooni ka keegi on näinud?
Maanteeratastel ja hübriididel küll.
Alternatiive Hope'ile on küll ja veel - Hayes, Magura, Shimano jne. Hope Mono Mini on küll 1 kergemaid kui kaalujälgija oled.
Re: Milline ketaspidur?
Postitatud: 21. 06. 2005. 15:54
Postitas urmo
matukas kirjutas:Huvitav, kas jäiga kahvli ja ketta kombinatsiooni ka keegi on näinud?
Kõigil trialivendadel, kellel on piisavalt raha.
Re: Milline ketaspidur?
Postitatud: 21. 06. 2005. 16:18
Postitas Kuldar
matukas kirjutas: Huvitav, kas jäiga kahvli ja ketta kombinatsiooni ka keegi on näinud?
Pikendatud ketaspidurikinnitustega teraskahvel, mis jätab 100mm traveliga amordile mõeldud raamigeomeetria samaks:
http://www.pyorahuolto.com/pyorat/Jaykk ... gator.html
Re: Milline ketaspidur?
Postitatud: 21. 06. 2005. 16:27
Postitas matukas
konakona kirjutas:
Hope Mono Mini on küll 1 kergemaid kui kaalujälgija oled.
Ma küll eriline kaalujälgija pole aga kvaliteeti tahan küll.
Kuidas Hayes, Magura ja Shimano end ekspluatatsioonis üles näitavad?
Ja nende vastupidavus?
Hope kohta olen lugenud enamuses ainult kiidusõnu. Probleemiks võib saada ehk ainult remont, (kui üldse) kuna pole Eestis Hope-i näinud. Ma muidugi vähe uurinud ka veel.
Postitatud: 21. 06. 2005. 17:04
Postitas AndreK
Võta hoopis
Avid Juicy 5. Mul on see peal, olen rahul.
Postitatud: 21. 06. 2005. 20:11
Postitas erikr
Formula B4 Pro .
sügisest sõidan, siiani rahul. ca 40 grammi raskem ja 30 eur odavam kui Hope mini
Postitatud: 21. 06. 2005. 21:05
Postitas Rivo
Ma siis teen Shimano kiitmise otsa lahti.
Kevadest saati kasutanud komplekti : sadulad-xtr, voolikud-xtr, kettad-xt ja lingid-xt. Siiani toiminud laitmatult.
Postitatud: 21. 06. 2005. 21:22
Postitas AndreK
Vastulöök Shimanole:
rahva arvamus maksab ka midagi
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Milline ketaspidur?
Postitatud: 21. 06. 2005. 21:24
Postitas matts
matukas kirjutas:
Kuidas Hayes, Magura ja Shimano end ekspluatatsioonis üles näitavad?
Ja nende vastupidavus?
Endal aasta aega kasutuses olnud Magura Louise. Mõlemad kettad on praeguseks veidi kõverad (ärge küsige miks ja kuidas) ja eelmine nädal jookis üks piduritest tühjaks, täpsemalt supporti õhutuskruvi juurest. Niipalju siis suurest punasest kirjast "5 year leakproof gurantee" kasutusjuhendi kaane peal. Positiivse poole pealt - pidurdavad väga hästi ja tunnetus väga hea, klotsid kestavad väga kaua.
Postitatud: 21. 06. 2005. 21:37
Postitas Rivo
AndreK kirjutas:Vastulöök Shimanole:
rahva arvamus maksab ka midagi
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sügisel, kui olin valiku ees, mida võtta, mida jätta, sai just tänu positiivsetele kogemustele valitud xtr+xt kombinatsioon. Minu jaoks maksab probleemide vaba Tahko läbimise kogemus palju rohkem, kui jänkide katsetused.
Postitatud: 22. 06. 2005. 08:32
Postitas ErikT
Sellest aastast Hayes pidurite kasutaja. Probleeme pole, töötavad laitmatult.
Postitatud: 22. 06. 2005. 19:30
Postitas kristjan07
ma vaatan, et väga paljud kasutavad siin ketaspidureid aga ma tahaks teada palju teil selline asi maksab ka nagu(kogu pidurite kupatus siis) ? et kindlasti te tellite kuskilt netis jne
Postitatud: 22. 06. 2005. 19:58
Postitas Ermo
.
Postitatud: 05. 07. 2005. 13:40
Postitas matukas
Ermo kirjutas:Peale Tahkot oskan öelda, kuidas Martad seal käitusid, kas kestavad laskumise lõpuni või hakkavad hääbuma ...
No nii, kuidas siis Martad olid?
Postitatud: 05. 07. 2005. 13:48
Postitas AndreK
matukas kirjutas:Ermo kirjutas:Peale Tahkot oskan öelda, kuidas Martad seal käitusid, kas kestavad laskumise lõpuni või hakkavad hääbuma ...
No nii, kuidas siis Martad olid?
Ma võin sulle rääkida kuidas 185 mm Juicy 5-d olid. Mina näiteks väiksemaid rootoreid peale ei panegi! Toimisid suurepäraselt. Pidurdad muretult ühe näpuga, ilma pingutamata. See tagab selle et kui sa Tahko mustast suusanõlvast kiirusega 60 km/h alla lajatad püsib lenks kindlalt 8 näpu kontrolli all.
Postitatud: 05. 07. 2005. 14:15
Postitas Olts
AndreK kirjutas:matukas kirjutas:Ermo kirjutas:Peale Tahkot oskan öelda, kuidas Martad seal käitusid, kas kestavad laskumise lõpuni või hakkavad hääbuma ...
No nii, kuidas siis Martad olid?
Ma võin sulle rääkida kuidas 185 mm Juicy 5-d olid. Mina näiteks väiksemaid rootoreid peale ei panegi! Toimisid suurepäraselt. Pidurdad muretult ühe näpuga, ilma pingutamata. See tagab selle et kui sa Tahko mustast suusanõlvast kiirusega 60 km/h alla lajatad püsib lenks kindlalt 8 näpu kontrolli all.
Sa siis tahad öelda, et 160mm pole pidur.
Postitatud: 05. 07. 2005. 14:19
Postitas AndreK
Ei taha, aga teatud tingimustes (mida eestis nähtavasti ei leidu) on 185 lausa lust.
Postitatud: 05. 07. 2005. 14:22
Postitas Kirsa
Olts kirjutas:
Sa siis tahad öelda, et 160mm pole pidur.[/quote]
Vaevalt et seda öelda tahetakse. Lihtsalt 185mm ketas oli eriti mõnus - proovisin isegi.
Tahkos sai ka korraliku v-piduriga hakkama: xtr klots, crossmax keraamiline pöid, aga ühe sõrme pidur on seal väga abiks, ma sikutasin enamasti ikka kahe sõrmega ja seetõttu ei laskunud nii kiiresti.
Tean et kahte sõrme kasutasid ka osad 160mm mehed - niiet sellest 185-st kettast või heast pidurist vmt oli abi.
Postitatud: 05. 07. 2005. 14:23
Postitas Rom
Magura Louise- ja väga rahul.
Pärast Trans-Alpi võib selle arvamuse muidugi üle vaadata
sest selle ürituse jaoks sai need soetatud.
Postitatud: 05. 07. 2005. 14:32
Postitas UrmasL
Kirsa kirjutas:Tahkos sai ka korraliku v-piduriga hakkama: xtr klots, crossmax keraamiline pöid, aga ühe sõrme pidur on seal väga abiks, ma sikutasin enamasti ikka kahe sõrmega ja seetõttu ei laskunud nii kiiresti.
Ja nüüd tarkusetera: Poleks sikutanud ühegi sõrmega, oleks veel kiiremini laskunud!
Postitatud: 05. 07. 2005. 14:56
Postitas Olts
Kirsa kirjutas:Olts kirjutas:
Sa siis tahad öelda, et 160mm pole pidur.
Vaevalt et seda öelda tahetakse....
Ma sellepärast küsin, et eelmine aasta H100 lõpus minul V-piduril jõud puudus sootuks(nii käes kui piduris) ja seepärast piilungi ketta poole. Midagi veel otsustanud pole ja arvan, et sellise kehva ilmaga, nagu eelmine aasta Eestis oli, käib ka odavam õli-ketas(2005 LX)
Postitatud: 05. 07. 2005. 15:10
Postitas Mati
Kirsa kirjutas:Tahkos sai ka korraliku v-piduriga hakkama: xtr klots, crossmax keraamiline pöid, aga ühe sõrme pidur on seal väga abiks, ma sikutasin enamasti ikka kahe sõrmega ja seetõttu ei laskunud nii kiiresti.
Kõik on suhteline. See aasta oli Tahkos ilmaolude tõttu ka kergem pidurdada. Minu V-süsteem SRAM 7.0 link + 9.0 pidur + poolkulunud Koolstop + alupöid pidurdas ÜHE näpu rakendusel ca 90-95 kg koondraskusega objekti piisavalt.
Aga ketas on kahtlemata mugavam ja efektiivsem. Näpud olid mul pidurdamisest kanged. Kui seni pidasin ketast selgelt ebavajalikuks, siis nüüd on ka minu mõtted ketta poole liikumas, elame näeme. Katsetage aga
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Postitatud: 05. 07. 2005. 15:40
Postitas Rivo
Sain kah Tahkos ühegi probleemita pidurdatud ja samuti ühe näpuga, ilma, et kangeks oleks jäänud.
Postitatud: 05. 07. 2005. 21:14
Postitas Ermo
.
Postitatud: 05. 07. 2005. 21:52
Postitas Nero
Minul üsna segased tunded ketaspiduriga
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
. Oman rattal täis xtr ketaspidurisüsteemi nii ees kui taga. Kettad 160mm jäigalt rummul. Paaril korral on hakanud pidur peale vajuma. Kord metsas vaatan, et mäest veel üles saab, aga alla ei veere kuidagi. Jäin seisma ja proovisin ratast käsitsi keerata, no ikka väga raskelt käis ringi. Võtsin rata alt, surusin oksaraoga klotsid(mis neist järele oli jäänud) laiali ja ratas uuesti alla. siis sai lõpuni sõidetud. Pole just lõbus võistlustel, mis? Teinekord jooksid pidurid peale maanteel trennis. Hmm
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Päris raske on nii timmi saada, et kettad üldse vastu ei käiks. V-piduril seda probleemi pole.
Seisma saab ratta küll mõnusalt, aga võistlustel tuleb üle õla vaadata, et keegi selga ei tuleks
Nero
Postitatud: 05. 07. 2005. 22:22
Postitas Ermo
.
Postitatud: 27. 07. 2005. 13:24
Postitas Rom
Rom kirjutas:Magura Louise- ja väga rahul.
Pärast Trans-Alpi võib selle arvamuse muidugi üle vaadata
sest selle ürituse jaoks sai need soetatud.
endiselt väga rahul
ei mingeid probleeme (v.a tagumiste klotside vahetus, mis sellistes tingimustes oli ka loomulik)
Postitatud: 02. 08. 2005. 13:14
Postitas jan
Ka plaan ketaspidurid soetada. Valik on langenud hetkel Avid Juicy Five või Shimano XT peale. Siiski mõned kahtlused:
Actionsports.de pakub Avid'it 185/205 rootoritega. Kas see esimene 205mm mitte liig ei ole? Fillari-lehti foorumis käis läbi kommentaar, et 205 mm rootori pidurdusjõud võib amordile halvasti mõjuda (endal RS SID Race). MTBR.com-s aga laideti Polygoni rootoreid, mis Avidiga kaasa tulevad. Ja kuidas on lood Avidi varuosadega ja hooldusega Eestis - Hawaii?
Postitatud: 02. 08. 2005. 13:28
Postitas AndreK
Avidil on ka 160 rootorid täiesti olemas.
Postitatud: 26. 10. 2005. 16:15
Postitas matukas
Et siis peale Haanja 100 sai kõik jupid õnnelikult üheks tervikuks.
Probleeme oli pöia ja kodarate tarnega. Muidu oleks ka Haanjas vähe testida saanud. Pidurid mida siis tahtsin olid Hope Mono Mini aga kuidagi USA-kate eksituse teel saadeti mulle Hope Mono M4 mille karbi peal oli Mono Mini silt. Arvate, et saatsin M4 tagasi...
Mina ei tea kuidas siinsele ketaspiduri rahvale tundub aga pöiaga pidur tundus äkilisem. Teoorias ehk peabki nii olema. Kettal olen seni tunnetanud paremat tunnetust piduriga mängimisel. Aga muidu ei saa kehva sõna M4 kohta öelda. Rootoriks 180 mm 'stainless'
Postitatud: 26. 10. 2005. 17:21
Postitas Rivo
matukas kirjutas:
Mina ei tea kuidas siinsele ketaspiduri rahvale tundub aga pöiaga pidur tundus äkilisem. Teoorias ehk peabki nii olema. Kettal olen seni tunnetanud paremat tunnetust piduriga mängimisel.
Aga see just kõige tähtsam ongi - tunnetada pidurit pidurdamise ajal.
Pidurid blokki võid lasta ka kõige odavama V-piduriga. Aga pidurdusjõudu sa nendega ei tunneta.
Postitatud: 26. 10. 2005. 19:04
Postitas Intzz
matukas kirjutas:Mina ei tea kuidas siinsele ketaspiduri rahvale tundub aga pöiaga pidur tundus äkilisem. Teoorias ehk peabki nii olema. Kettal olen seni tunnetanud paremat tunnetust piduriga mängimisel. Aga muidu ei saa kehva sõna M4 kohta öelda. Rootoriks 180 mm 'stainless'
Hope Mono Mini asemel M4
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
nüüd läks küll hästi ju
M4 on ju freeride pidur ja sellel on oluliselt rohkem modulatsiooni kui "tavalisel" XC piduril
... ja see tekitabki seda uut ja huvitavat tunnet sinu sõidus