1. leht 1-st
Käiguvahetajad
Postitatud: 20. 09. 2005. 21:03
Postitas FOURSQUARE
Tahaks informatsiooni käiguvahetajate kohta,et mis on vahet Deorel, LX, XT, XTR.
Miks peaks just ostma XT / XTR mis on vahet ehitusel jne.
Postitatud: 20. 09. 2005. 21:29
Postitas AndreK
Postitatud: 20. 09. 2005. 21:47
Postitas fax
Ehk siis maakeeli üldiselt, mida parem käiguvahetaja, seda kiirem käiguvahetus ( sõltub ka hammakatest) ja suurem koormus mille all veel käikar võimeline vahetama on.
<OT> Samas ainuüksi käikar ei tee süsteemi paremaks, siiski kogu süsteem (käikarid, vahetajad, hammakad ja ka kett) peaks nii öelda asjale järele tulema.. Et vältida mõtetud fleimi siis ütlen siinkohal veel ära, et on veel mustmiljon tegurit, mis ratta omadusi ja tunnetust parandavad..
Ja nagu ise armastan öelda: kõige olulisem on ikkagi see tihend mis sadula ja lenksu vahel on
</OT>
Postitatud: 22. 09. 2005. 23:28
Postitas cowrider
Vahel piisab käikaritrossi kõri puhastamisest ja teinekord lihtsalt käikari reguleerimisest või puhastamisest, et vana süsteem korralikult tööle hakkaks
Mis käiguvahetajate erinevustesse puutub, siis arvatavasti töökindlus, vastupidavus ja kaal. Samuti see, kui pingul ketti hoitakse ning milliste hammasrataste vahemikega ühildutakse. Tagavahetaja puhul on uhkematel vahetajatel kuullaagrid ja odavamatel erinevad pukside süsteemid. Ma ei tea, kas Shimanol on üldse kuullaagritega littreid?
Käikarite vilesid muudetakse pea igal aastal - paremuse või halvemuse suunas.
Lihtsam on võrrelda konkreetseid mudeleid. Ma arvan, et LX tagavahetaja on täitsa piisav, aga kuna XT ei ole ju eriti kallim ja on vist paremate liugpindadega littritega, siis võiks soetada XT. Või siis soetad littrid eraldi. XTR hinnatase on juba märgatavalt kallim.
Enne kui käikarit vahetad, vaata oma ratta vänt üle.
SRAM dualdrive ja Rohloff Speedhub on mu silmis igatahes ihaldusväärsemad vigurid
Postitatud: 23. 09. 2005. 07:34
Postitas erikr
eelkõige on küsimus tagakäikari jäikuse ja kaalu suhtes. jäikuse osas omakorda kõige olulisem parallelogrammmehhanismi osa ja selle liigendite vastupidavus kulumisele. järgmiseks vedrude vastupidavus väsimusele ning telgede jäikused, litrid on juba kuskil tagapool sest need on käikari puhul kulumaterjal ja alati võimalik paremate või halvematega asendada.