1. leht 1-st
Fully tehnotrip
Postitatud: 16. 11. 2005. 12:00
Postitas Mati
Kõikidel fully-fännidel tasub lugeda
seda lugu.
Mõni kooslus on ikka lausa imekaunis
.
Re: Fully tehnotrip
Postitatud: 17. 11. 2005. 12:06
Postitas mart
Mati kirjutas:Mõni kooslus on ikka lausa imekaunis
.
Artikkel räägib põhiliselt raami disainist st kuidas tagakahvel kinnitatud on. See fakt, et tagaamordid on viimaste aastatega edasiminekut teinud, on kirjutamata jäänud. Saksa insenerid pusivad nt sellise variandi kallal:
Nun liefert er sein Meisterstück: das elektronische Fahrwerksystem Trail Tronic ? Suspension on Demand.
Must tõlge Babelfish-ilt :
patented Trail Tronic system: an acceleration sensor recognizes by the front axle, if an obstacle will over-drive. Thus the rear wheel activates. If the rear wheel reaches the obstacle, it is already fully active.
The idea to Trail Tronic is developed froma hydraulic mechatronische knee joint prosthesis
Postitatud: 18. 11. 2005. 11:01
Postitas matukas
Ma millegipärast arvan, et ametlikel võistlustel ei saaks sellise rattaga osaleda. Kõlab nagu F1 auto, millel kunagi oli ABS jpm juhti abistavat tehnikat peal. Nüüd aga üritatakse seal jälle juhi oskuste peale mängima hakata.
Selline ratas tuleks kõne alla mingite Guinessi rekordite taoliste üritustel, kus iga väiksem ebakonkreetsus (ratas liiga palju maast lahti vms) loeb (mitte sebastien).
Postitatud: 18. 11. 2005. 11:40
Postitas Alvaro
matukas kirjutas:Selline ratas tuleks kõne alla mingite Guinessi rekordite taoliste üritustel, kus iga väiksem ebakonkreetsus (ratas liiga palju maast lahti vms) loeb (mitte sebastien).
Millise Guinnessi rekordi üritamisest sa räägid? Jutust saan aru, et rekordi saavutamine peab olema seotud FS rattaga ja et selle ratta vedrustus on kriitilise tähtsusega tulemusele. Või?
Guinnessi rekordeid teevad inimesed ja eelkõige mõõdetakse inimeste võimeid, mitte mõne tehnokratti oskuseid elektrooniliselt juhitavaid ventiile kokku keevitada. Nii et sul saab olema kõva töö selle rekordiidee väljamõtlemisel.
Re: Fully tehnotrip
Postitatud: 18. 11. 2005. 14:10
Postitas m6mm
Väga mõistlik süsteem! Olen ise FS ratastele kõõrdi vaadanud just nende "vedeluse" tõttu, esirattalt saadud info alusel jäikuse määramine aga ilmselt teeb tagaosa nii pehmeks kui hetkel vaja. Et kui saaks hardtaili käitumise tasasel ja FS käitumise konarlikul on see nagu.. linnamaastur?
Postitatud: 18. 11. 2005. 15:18
Postitas matukas
Alvaro kirjutas:Millise Guinnessi rekordi üritamisest sa räägid? Jutust saan aru, et rekordi saavutamine peab olema seotud FS rattaga ja et selle ratta vedrustus on kriitilise tähtsusega tulemusele. Või?
Pole siin vaja midagi keevitada.
http://www.guinnessworldrecords.com/con ... rdid=52629
Re: Fully tehnotrip
Postitatud: 18. 11. 2005. 15:37
Postitas Rivo
m6mm kirjutas:
Väga mõistlik süsteem! Olen ise FS ratastele kõõrdi vaadanud just nende "vedeluse" tõttu, esirattalt saadud info alusel jäikuse määramine aga ilmselt teeb tagaosa nii pehmeks kui hetkel vaja. Et kui saaks hardtaili käitumise tasasel ja FS käitumise konarlikul on see nagu.. linnamaastur?
Tundub rohkem selline, messi jaoks tehtud üllitis. A'la nagu iga ensest lugu pidav autotootjagi teeb aegajalt üksik eksemplaare, et võita endile kohti ajakirjade veergudel ja minuteid televisioonis.
Mille poolest tagumised amordid kehvemad on, et peaksid kasutama esimeselt amordilt saadud infot ? Vastus - mitte millegi.
Üks hea näide sellise süsteemi mitte toimivusest: sõidad vaiksemal kiirusel, põikad esirattaga lohust/lombi august mööda, aga tagumise rattaga sõidad august läbi (tagumisele amordile siis infoks, et sile lõik ja käik minimaalne)
Selliseid näited võiks siia mitmeid tuletada.
Re: Fully tehnotrip
Postitatud: 18. 11. 2005. 18:13
Postitas m6mm
Rivo kirjutas:Üks hea näide sellise süsteemi mitte toimivusest: sõidad vaiksemal kiirusel, põikad esirattaga lohust/lombi august mööda, aga tagumise rattaga sõidad august läbi (tagumisele amordile siis infoks, et sile lõik ja käik minimaalne)
Selliseid näited võiks siia mitmeid tuletada.
Paranda mind, kui eksin aga järsule suunamuutusele peaks esiamort ikkagi reageerima, sest koormus rattale muutub (jõuvektorid jne).
Aga see selleks. Endal kangastus sellise kahtlase mõõtmistulemusena olukord, kus esiratas on õhus (näiteks hüppel) ja tagaratas ei tea, mis teda ees ootab...
Ma olen nõus, varustades ainult tagaratta löögitugevusindikaatoriga saab ka selle tagumise ratta iseseisvalt reageeruma panna. Samas, kui andur paigaldada esirattale, jõuab tagumine ratas takistusele reageerida. Ehk et kui sa tead ette, kui kõva laks tuleb, saad sa olla valmis, kui sa aga laksu saamise ajal proovid sellele adekvaatselt reageerida... ilmselt mitte.
Messile tehtud või mitte, nüüd me kõik teame, et sellist asja saab teha. Ja hirmsasti tahaks nüüd endale ka
Postitatud: 21. 11. 2005. 19:45
Postitas Villem T
Järjekordne tõestus, et paljudel inimestel on rohkem vaba aega kui vaja...
Väga lühike samm on siit radaril põhineva vedrustuseni - kajaloodike vms vaatab et läheb krobeliseks ja avab vedrustuse kraanid... oleks ka mõistlikum lähenemine kui rattalt rattale info. Kuigi see on juba lenksult reguleeritavate vidinate näol olemas - kuidas see oligi: "silm on sirkel, nina vinkel"???
See süsteem on küll nagu muutuv nelivedu autodel - iial ei tea millega sa sõidad ja millal esiveoline neliveoliseks või vastupidi muutub.
Kuigi vabanduseks hea, võistlustulemus oli kehv sest kohuke oli riknenud ja vedrustuse patarei sai poolel distantsil tühjaks!