Rattakingad + korvid
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Rattakingad + korvid
Ligi kümme aastat, mis ma harrastaja tasemel ratast olen sõitnud, olen kasutanud jalakorve ja tavalist Adidas tossu. See kevad hakkasin mõtlema, et peaks varustust vähe täiendama ja ostma clipid ja uued kingad. Samas olen korvidega ikka jube harjunud ja vaim tõrgub natuke seda clippide sisseelamisperioodi läbi tegemast.
Seega tekkis mõte, et ostaks rattakingad ja kasutaks korvi edasi. Küsimus suurele ringile: Kas sellisel kombinatsioonil on üldse mõtet või võiks sama hästi vana Adidas kaunaga edasi sõita? Ehk siis kas spets rattaking korviga mingit lisaeffekti annab?
Seega tekkis mõte, et ostaks rattakingad ja kasutaks korvi edasi. Küsimus suurele ringile: Kas sellisel kombinatsioonil on üldse mõtet või võiks sama hästi vana Adidas kaunaga edasi sõita? Ehk siis kas spets rattaking korviga mingit lisaeffekti annab?
korv ja king
Kui teema on ikka veel aktuaalne, siis korv ja sõiduking on ikka suht jabur kombinatsioon. Soovitan osta mugav king (mulle shima liist ei sobinud) ja kui läheb kalliks, siis kasutatud clip. Kui sa sõidad maastikurattaga ja plaanid osta maastikukinga, siis ei pruugi sa korvist paput kätte saada, kuna papu tald on tugevate punnidega. Kas maanteeking ei ole mitte liiga sileda ja kõva tallaga, et korvis püsida.
Ise sõidan tervisespordi tasemel ja läksin korvilt (7 a.) üle clipile+specialized rahvapapu (2 a.) ja olen igati rahul. Kukkunud ei ole kordagi. Jäiga tallaga on ikka mõnusam sõita. Korvi ja tossuga (pehme tald) sõites kippusid varbad krampi minema.
Ise sõidan tervisespordi tasemel ja läksin korvilt (7 a.) üle clipile+specialized rahvapapu (2 a.) ja olen igati rahul. Kukkunud ei ole kordagi. Jäiga tallaga on ikka mõnusam sõita. Korvi ja tossuga (pehme tald) sõites kippusid varbad krampi minema.
Re: korv ja king
Vanasti olid olemas ka korvidele mõeldud klotsid. Maanteel sõiduks olid väga korralikud, kuid metsa all jalga maha pannes läks klotsi vahe muda täis ja mõnda aega klots enam ei kinnitunud.press kirjutas: Kas maanteeking ei ole mitte liiga sileda ja kõva tallaga, et korvis püsida.
korraliku korvirihma vastu ikka ei saa ükski clipless pedaal. eriti kui kasutada kahte või kolme
Trekil sprinterid on ustavad tavalistele korvidele ning kasutavad spets klotse (põhimõtteliselt samasugused nagu 10..20..30 aastat tagasi) ning kahte (üht laia) korvirihma.
Jälitajad ja grupisõitjad kasutavad enamasti clipless pedaale, vahest lisatakse korvirihm. Clipless + korvirihm tegelikult ei ole väga hea komplekt, kuna korvirihma ei ole kuskile kinnitada ning nii kipub see maha libisema. Samas kõige kriitilisema hetke ehk stardimomendi jaoks neid ka enamasti pannakse.
Lisaks on liikvel (vähemalt vanasti oli ) nn martõnovid, kus oli pedaali aseaine (võlliga metallitükk) kruvitud kingade talla külge. Ning olen näinud LOOKi pedaale, mida on modifitseeritud kruvidega nii, et klots pedaalist välja ei tuleks.
Tagasi topikusse:
Ei soovita kellelgi tänapäeval korve kasutada mnt-l või metsas: a) jalad surevad ära kui rihmad (korralikult) kinni on b) kukkumisoht on suurem kuna ei saa jalga vajalikul momendil kätte (isegi algajana aastaid tagasi kukkusin valgusfoori taga külili, sest ei jõudnud õiget jalga kätte saada ) c) klipid on tänapäeval piisavalt odavad, et seda sõidumugavust nautida (osta kasutatud kui uusi ei jõua)
Trekil sprinterid on ustavad tavalistele korvidele ning kasutavad spets klotse (põhimõtteliselt samasugused nagu 10..20..30 aastat tagasi) ning kahte (üht laia) korvirihma.
Jälitajad ja grupisõitjad kasutavad enamasti clipless pedaale, vahest lisatakse korvirihm. Clipless + korvirihm tegelikult ei ole väga hea komplekt, kuna korvirihma ei ole kuskile kinnitada ning nii kipub see maha libisema. Samas kõige kriitilisema hetke ehk stardimomendi jaoks neid ka enamasti pannakse.
Lisaks on liikvel (vähemalt vanasti oli ) nn martõnovid, kus oli pedaali aseaine (võlliga metallitükk) kruvitud kingade talla külge. Ning olen näinud LOOKi pedaale, mida on modifitseeritud kruvidega nii, et klots pedaalist välja ei tuleks.
Tagasi topikusse:
Ei soovita kellelgi tänapäeval korve kasutada mnt-l või metsas: a) jalad surevad ära kui rihmad (korralikult) kinni on b) kukkumisoht on suurem kuna ei saa jalga vajalikul momendil kätte (isegi algajana aastaid tagasi kukkusin valgusfoori taga külili, sest ei jõudnud õiget jalga kätte saada ) c) klipid on tänapäeval piisavalt odavad, et seda sõidumugavust nautida (osta kasutatud kui uusi ei jõua)
veni vidi vici
Aitähh, krt ühesõnaga on sõitmiseks suurema raha eest varustust vaja kui ratas ise maksab
Kiiver, riided, prillid, ja nagu selgub ei tee pedaalid koos kingadega ka paha:
samas pole vist sellisel argisel 5-10 kilti päevas ja kuu aega ratta seljas algajal vist mõttet kogu seda tavaari endale kokku ajada.
Kiiver, riided, prillid, ja nagu selgub ei tee pedaalid koos kingadega ka paha:
samas pole vist sellisel argisel 5-10 kilti päevas ja kuu aega ratta seljas algajal vist mõttet kogu seda tavaari endale kokku ajada.
3 koera
If you?re cycling short distances and casually, basic rubber pedals work fine.koerakoon kirjutas: samas pole vist sellisel argisel 5-10 kilti päevas ja kuu aega ratta seljas algajal vist mõttet
http://sunandski.com/page.cfm?PageID=137
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
kiiver osta kindlasti. edasi vaata vajaduse järgikoerakoon kirjutas:Aitähh, krt ühesõnaga on sõitmiseks suurema raha eest varustust vaja kui ratas ise maksab
Kiiver, riided, prillid, ja nagu selgub ei tee pedaalid koos kingadega ka paha:
samas pole vist sellisel argisel 5-10 kilti päevas ja kuu aega ratta seljas algajal vist mõttet kogu seda tavaari endale kokku ajada.
- kui käed valusad siis kindad
- kui tagumik valus siis pehmendusega püksid
- kui saad sõites turja märjaks, siis sünteetilisest materjalist särk mis niiskuse kiiremini ära juhib võrreldes puuvillasega.
- kui sõidad nii karme tõuse et ühe jalaga vajutades teine õhku tõuseb, siis osta clipless pedaalid ja kingad
korvivastastele peaks mainima, et kui ratast ei kasuta treening- või võistlusvahendina, vaid oled näiteks rattamatkaja, siis on jälle korv+toss suht asendamatu kombinatsioon. Vajab ju selline tegevus küllalt palju ka jalgsi turnimist kas siis metsas või linnad?unglis ja cliplessi klotside otsas on ilma rattata piisavalt ebamugav kakerdada.
Viktor
selleks otstarbeks on matkakinga moodi rattakingad.viktor54 kirjutas:korvivastastele peaks mainima, et kui ratast ei kasuta treening- või võistlusvahendina, vaid oled näiteks rattamatkaja, siis on jälle korv+toss suht asendamatu kombinatsioon. Vajab ju selline tegevus küllalt palju ka jalgsi turnimist kas siis metsas või linnad?unglis ja cliplessi klotside otsas on ilma rattata piisavalt ebamugav kakerdada.
paar näidet
http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=21494
http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=19640
http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=19163
http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=16762
või siis lausa plätud
http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=18487
Ma kah rohkem rattamatkaja kui rallitaja ja sai kah üle 10 a. korvidega sõidetud ning pikalt mõeldud, kas minna cliplessidele üle või mitte. Lõpuks sai ikkagi ostetud sellised jalanõud: http://www.scottusa.com/product.php?UID=7575 ja sellised pedaalid: http://www.crankbrothers.com/eggbeater_mxr.php Need jalanõud Vibram-tallaga ja Crankbrothers-i klots suht pisike ja peitub talla mustri vahele ära nii, et saab käia ka enam-vähem normaalselt. Olen püüdnud küll kumeramate kivide otsa mitte astuda ning pikematel ja tõsisematel ning ette planeeritud-valmistatud jalutuskäikudel kas mingid muud jalanõud panna või klotsid alt ära keerata (asendada nende tallaosa-plaatidega, mis kingadega kaasas) kartuses, et äkki rikub pikema käimisega klotsi ära -- huvitav kas see on õigustatud kartus?
Aga mõnus on sõita küll cliplessidega, Tartu Rattarallilt vähemalt suht positiivsed kogemused. Uue jala lahtisaamise viisiga harjumine eriti probleem ei olnud, panin ainult korra käna nii, et ei saanud jalga piisavalt kiiresti kätte, aga õnneks tümale pinnasele. Samas ostsin kingad pisut varem kui pedaalid ja sõitsin lühilkest aega seda eest lahtise kondoomi varianti e. uute kingade + vanade korvidega ning esimesel sellisel sõidul panin auklikul kruusateel päris korralikult (ja üllatavalt kiiresti, nagu see ikka käib) üle lenksu, nii et kui oleks pedaalid ka kohe alla pand, siis poleks päris kindlasti jõudnud jalgu lahti saada..
-strix
Aga mõnus on sõita küll cliplessidega, Tartu Rattarallilt vähemalt suht positiivsed kogemused. Uue jala lahtisaamise viisiga harjumine eriti probleem ei olnud, panin ainult korra käna nii, et ei saanud jalga piisavalt kiiresti kätte, aga õnneks tümale pinnasele. Samas ostsin kingad pisut varem kui pedaalid ja sõitsin lühilkest aega seda eest lahtise kondoomi varianti e. uute kingade + vanade korvidega ning esimesel sellisel sõidul panin auklikul kruusateel päris korralikult (ja üllatavalt kiiresti, nagu see ikka käib) üle lenksu, nii et kui oleks pedaalid ka kohe alla pand, siis poleks päris kindlasti jõudnud jalgu lahti saada..
-strix