ööd on siin pimedad....

Pulsokast computrainerini
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Aku laadimine

Postitus Postitas margo » 07. 09. 2003. 11:43

Kas keegi tark oskab veel sellist asja ka öelda, kui suure vooluga tuleks 4 Ah akut laadida? Nimelt vana autoaku laadija on olemas, aga ei tea täpselt palju sinna A taha panna.
Või mõni tark lehekülg vastava info leidmiseks?

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Aku laadimine

Postitus Postitas mart » 07. 09. 2003. 12:56

person kirjutas:Kas keegi tark oskab veel sellist asja ka öelda, kui suure vooluga tuleks 4 Ah akut laadida? Nimelt vana autoaku laadija on olemas, aga ei tea täpselt palju sinna A taha panna.
Või mõni tark lehekülg vastava info leidmiseks?
Millise akutüübiga on sul tegemist:
1. NiCad rechargeable battery
2. Sealed Lead Acid (SLA) battery
3. Nickel-Metal Hydride (NiMH) battery
4. Lithium Ion (Li-Ion) battery
Igaühe laadimisel on oma eripärad.
Enamlevinud SLA ja NiMH puhul on rusikareegel:
10% mahutavusest, 10-16 tundi laadimist. Kui Sinu aku on üks nendest, siis: 4A/h aku vajab 0,4 A laadimisvoolu.
Asjalikku inffi:
http://user.fundy.net/cyclist/bikecurrent-FAQ.html

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Re: Aku laadimine

Postitus Postitas margo » 07. 09. 2003. 13:20

mart kirjutas:Millise akutüübiga on sul tegemist:
1. NiCad rechargeable battery
2. Sealed Lead Acid (SLA) battery
3. Nickel-Metal Hydride (NiMH) battery
4. Lithium Ion (Li-Ion) battery
Peaks olema jah 2. variant, ehk siis plii, kuigi seda kirja "acid" ma välja ei loe, aga "sealed lead battery" on küll.
Tänan info eest. Nüüd siis laadima.
Huvitav küsimus on muidugi see, kas vana autoakulaadija nii madalat voolu välja annab... eks selgub.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Aku laadimine

Postitus Postitas mart » 07. 09. 2003. 22:57

person kirjutas:
mart kirjutas:Millise akutüübiga on sul tegemist:
1. NiCad rechargeable battery
2. Sealed Lead Acid (SLA) battery
3. Nickel-Metal Hydride (NiMH) battery
4. Lithium Ion (Li-Ion) battery
Peaks olema jah 2. variant, ehk siis plii, kuigi seda kirja "acid" ma välja ei loe, aga "sealed lead battery" on küll.
Tänan info eest. Nüüd siis laadima.
Huvitav küsimus on muidugi see, kas vana autoakulaadija nii madalat voolu välja annab... eks selgub.
Pliiaku saabki olla ainult *acid* st happe aku. Seepärast jäetakse sageli hape mainimata.
12 V autoakulaadijaga saab laadimist teha igasuguse mahtuvusega 12 V akudele. Sel juhul tuleb jadamisi/järjestikku akuga ühendada 12 voldine pirn. Tollel tuleb valida tarbitav vool, mis liidetuna akule soovitatuga, annab tulemuseks akulaadija näidu. Ntx, kui laadija näitab/mõõdab min 3 A, siis pead kasutama 3-0,4=2,6 amprit tarbivat 12 voldist pirni. Pirni ampreid arvuta valemiga vool (I)= võimsus (W) jagatud pingega (U). Seega: 12 V 0,5W=0,425 A, 12 V 10W=0,83 A jne. Toodud näite korral on pirn 12V 30W.
Ehk lühidalt: kasuta valemit P= UI
Ja-veel tiba offtopicut:
USAs välditakse tihti termineid, millest kodanik John võib valesti aru saada ja kohtusse või hüsteerikasse minna :lol: .
Pliiakul välditakse sõna hape, kuna too seostub happevihmaga ja happe rünnakuga sinu hammastele. Räägitakse halogeenpirnist, jättes mainimata, et too on täidetud joodiga. Jood ju mürkgaaside komponent.

karuohakas
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52

Postitus Postitas karuohakas » 10. 05. 2004. 22:49

Nii.. kavas minulgi hakata seda "rongituld" siis meisterdama, kuna Sigma Mirage komplekt ikkagi ropult kallis(1200eeku) minu jaoks..:?
Samas on füüsikateadmised mul kah nullilähedased.. :(
Oleks tore kui keegi targem selles asjus mind juhendaks veidi ning detailsemaid fotod ei teeks kah paha...(kui võimalik..) :)
Lugesin siin neid "rongitule" teemasid mitu korda otsast lõpuni läbi... Veidi targemaks vast sain kah...
---
Siit siis mõningad küsimused, mis tekkisid:
1)Kas Eestis kah mingit taolist lenksutule alust müüakse? (http://www.nas.com/~petes/images/literem.gif )
2)Kas mõtekam oleks osta 20W-ne või (2x[?])10W-ne halogeenlamp?
3)Mitme voldine aku oleks piisav nende jaoks, et 1,5h saaks ikka vähemalt sõita.. mida rohkem, seda parem loomulikult...

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 11. 05. 2004. 07:57

isetegemise juures ongi see, et teed nagu oskad ja mis materjale kätte saad või mõistlikuks pead. kui teadmised on kesised siis on keeruline teha. netis on küll ka mõnesid õpetusi lenksutule tegemiseks. google abiks.
volte ikka 12V, aku mahutavust mõõdetakse ampertundides Ah. alla 4 Ah vist eriti ei soovitaks. mul endal 2x1,4 ja kestab 20W puhul 1:30-1:40.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
careras
Rattur
Postitusi: 140
Liitunud: 11. 09. 2003. 13:06

Re: Aku laadimine

Postitus Postitas careras » 11. 05. 2004. 10:06

margo kirjutas:Kas keegi tark oskab veel sellist asja ka öelda, kui suure vooluga tuleks 4 Ah akut laadida? Nimelt vana autoaku laadija on olemas, aga ei tea täpselt palju sinna A taha panna.
Või mõni tark lehekülg vastava info leidmiseks?
Ise tegin lambi vana vene el.lüüt kondeka korpusesse ja toidan 4,5aH UPS-i akuga.Erinevatelt lehtedelt leiab erinevaid lahendusi,aga päris hea mõte on auto kärukonksu katte sisse ehitada...
vaata siit ka... http://sites.uws.edu.au/vip/fathersa/mtblinks.htm
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära

karuohakas
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52

Postitus Postitas karuohakas » 11. 05. 2004. 12:53

Need pliiakud kaaluvad nagu kah päris korralikult..
Pikkadel matkadel 1 kilo lisaraskust teeb väntamise kah tõenäoliselt palju raskemaks kui pakiraamil on pea kogu elamine kaasas.. :p
Tundub, et paljud kasutavad siin 4Ah mahtuvusega akut... Ostaks vast siis kah selle.. Kas laadija sihukesele maksab tõesti 350 EEKu ("12V AKU LAADIJA VL12LA" http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_kn&k_m=k&i=944 ) või saan mina millestki valesti aru...(mis on tõenäoline..:? ), või hoopiski mitmeid kordi veelgi kallim(1622.80EEKu), kui uskuda Tevalot (http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... 70&lng=est)
Endal mul autot pole, rääkimata vastavast laadijast...

Huvi aina suureneb sihukse tulukese meisterdamise vastu.. :)

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 11. 05. 2004. 13:27

karuohakas kirjutas: 4Ah mahtuvusega akut... Ostaks vast siis kah selle.. Kas laadija sihukesele maksab tõesti 350 EEKu ("12V AKU LAADIJA VL12LA" http://www.oomipood.ee/index.php?t=k_kn&k_m=k&i=944 )
Huvi aina suureneb sihukse tulukese meisterdamise vastu.. :)
350 raha maksev laadija kannatab vähemalt 5A laadimisvoolu. Sinu plaanitav aku vajab laadimiseks 0,4 A.
Põhimõtteliselt on sul vaja suvalist toiteplokki, mis annab välja ca 14,5-14,8 V alalispinget.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
careras
Rattur
Postitusi: 140
Liitunud: 11. 09. 2003. 13:06

Postitus Postitas careras » 11. 05. 2004. 15:15

karuohakas kirjutas:Need pliiakud kaaluvad nagu kah päris korralikult..
Pikkadel matkadel 1 kilo lisaraskust teeb väntamise kah tõenäoliselt palju raskemaks
Kui raha rohkem on osta SILVA akud...
Re-chargeable NiMH-battery 9.0 Ah, flatpack. 10 cells. Fits headlamp model 480, 478, MICA and 471. Use the Battery Case ClicOn for easy carrying the battery. The choice for the longest possible discharge time.
More battery Info

Size: 172x68x17mm.
Weight: 580g
Integrated connector (i.e. no cables!)
Built-in PolySwitch
Charge time: 20 h
Discharge time 6W: 9h
Discharge time 10W: 5h 20min
Discharge time 20W: 2h 40min
Art. No. 57104-90
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 11. 05. 2004. 15:36

careras kirjutas: Kui raha rohkem on osta SILVA akud...
mu meelest poleks siis korralik lamp osta ka enam probleem kui silva akudeks raha jätkub.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

karuohakas
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52

Postitus Postitas karuohakas » 11. 05. 2004. 15:49

careras kirjutas: Kui raha rohkem on osta SILVA akud...
Re-chargeable NiMH-battery 9.0 Ah,
Size: 172x68x17mm.
Weight: 580g
Discharge time 6W: 9h
Discharge time 10W: 5h 20min
Discharge time 20W: 2h 40min
Mnjahh.. ahvatlev pakkumine..., kuid kui mul oleks raha rohem, siis oleks ilmselt Sigma Mirage X komplekti ära ostnud... või ka äsjanimetatu...
Lähen ostan homme säält Oomipoest selle 12V 4Ah aku ära...
Isal olevat mõned toiteplokid olemas.. äkki mõni neist sobib :)

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 11. 05. 2004. 22:32

Kui huvi on siis mul oleks pakkuda mõned akud (2-7,2Ah)

karuohakas
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52

Postitus Postitas karuohakas » 11. 05. 2004. 23:37

Intzz kirjutas:Kui huvi on siis mul oleks pakkuda mõned akud (2-7,2Ah)
Mis tüüpi need on(alates 4Ah), palju kaaluvad ja kui vanad...
Kuid kahtlustan, et ma jõuan enne selle uue 12V4Ah aku ära osta... :P
-------
Leidsin mingi lehe(http://www.lightbrain.8m.com/home.html), kus pakutakse mingit ratta tulede kontrollpulti vms.. On keegi midagi taolist kasutanud...?
Precision output voltage regulation (constant brightness)
Choice of 4 different output voltages, or program your own
Multiple dim power levels (regulated)
Single lamp output up to 35 watts
Low battery warning
Reverse power protection
Soft start (dim-up)
Auto- shutoff to protect battery

Kasutaja avatar
Intzz
Rattur
Postitusi: 129
Liitunud: 08. 05. 2003. 22:30

Postitus Postitas Intzz » 12. 05. 2004. 00:15

karuohakas kirjutas:
Intzz kirjutas:Kui huvi on siis mul oleks pakkuda mõned akud (2-7,2Ah)
Mis tüüpi need on(alates 4Ah), palju kaaluvad ja kui vanad...
Kuid kahtlustan, et ma jõuan enne selle uue 12V4Ah aku ära osta... :P
-------
Leidsin mingi lehe(http://www.lightbrain.8m.com/home.html), kus pakutakse mingit ratta tulede kontrollpulti vms.. On keegi midagi taolist kasutanud...?
Precision output voltage regulation (constant brightness)
Choice of 4 different output voltages, or program your own
Multiple dim power levels (regulated)
Single lamp output up to 35 watts
Low battery warning
Reverse power protection
Soft start (dim-up)
Auto- shutoff to protect battery
tüüp- hape
kaal- 4Ah üle kilo ja 7,2 Ah vähemalt 2,5 kg
vanus- paar aastat (vähemalt 95% ja rohkemgi mahtuvusest on säilinud)

selle "puldi" kohalik nimetus on dimmer

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 12. 05. 2004. 07:45

karuohakas kirjutas:
Lähen ostan homme säält Oomipoest selle 12V 4Ah aku ära...
Isal olevat mõned toiteplokid olemas.. äkki mõni neist sobib :)
Selle aku kaal on soliidsed 1,65 kilo (ilmselt on tegu sama akuga, mis seal eelmise aasta augustis oli). Aga see-eest valgustab 20W laternat üle 2h30min. Pikemalt pole sõitnud.

karuohakas
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52

Postitus Postitas karuohakas » 12. 05. 2004. 09:32

margo kirjutas:
karuohakas kirjutas:
Lähen ostan homme säält Oomipoest selle 12V 4Ah aku ära...
Selle aku kaal on soliidsed 1,65 kilo (ilmselt on tegu sama akuga, mis seal eelmise aasta augustis oli). Aga see-eest valgustab 20W laternat üle 2h30min. Pikemalt pole sõitnud.
=)
See aku kaalub 1,49kg, nii et veidi vähem =)
Aga see hea kui nõnnakaua valgustab, järelikult 5W-st 4x rohkem.. :) Kui üldse müüakse 5W-st halogeeni... Täna võtan Estpak'i tee jalge alla... Sealt saab ehk enamus vidinaid ära osta... :)

Kasutaja avatar
Overkilla
Rattur
Postitusi: 254
Liitunud: 15. 02. 2004. 14:20

Postitus Postitas Overkilla » 09. 08. 2004. 00:07

Selle halogeenlambi ehitamine on lihtsam variant, aga kas keegi on mõelnud LED lambi valmistamisele? Nende hinnad poest ostes algavad ~500kr'st, kuid on energiasäästlikud, pidavat hea valgustusega olema, kaugus kuni 17m.
Ja akude poolest olen ma märganud, et AA tüüp on tänapäeval kõige laialdasemalt kasutatud ja seega arenenum - 2200-2300 mAh on tavaline mahutavus, et kätte saada 12V on vaja võtta siis (1.2*10=12) 10 akut, seega mahutavus on 2200*10 mAh. Miinuseks on see, et maksab 40-60kr 1 aku, kuid neid saab kasutada CD-mängijates, digifotokates ja ~150kr kiirlaadijad täidavad kuni 4 akut 1-3 tunniga.
Alustan minagi lambi komplekteerimist ja "lambiteemad" on väga informatiivsed olnud.

Hallq
Rattur
Postitusi: 19
Liitunud: 28. 07. 2004. 15:43

Postitus Postitas Hallq » 09. 08. 2004. 00:18

korralikud eredad led'id on üsna kallid :roll:

Kasutaja avatar
Alan B'Stard
Rattur
Postitusi: 81
Liitunud: 12. 08. 2003. 00:55

Postitus Postitas Alan B'Stard » 09. 08. 2004. 07:45

Overkilla kirjutas: Ja akude poolest olen ma märganud, et AA tüüp on tänapäeval kõige laialdasemalt kasutatud ja seega arenenum - 2200-2300 mAh on tavaline mahutavus, et kätte saada 12V on vaja võtta siis (1.2*10=12) 10 akut, seega mahutavus on 2200*10 mAh. Miinuseks on see, et maksab 40-60kr 1 aku, kuid neid saab kasutada CD-mängijates, digifotokates ja ~150kr kiirlaadijad täidavad kuni 4 akut 1-3 tunniga.
22-23 Ah kõlab pliiaku 4 Ah-ga võrreldes vägagi tugevalt :shock:

Aga mis kiirlaadimisse puutub siis kas see mitte aku eluiga ei lühenda ?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 09. 08. 2004. 07:56

Overkilla kirjutas: et kätte saada 12V on vaja võtta siis (1.2*10=12) 10 akut, seega mahutavus on 2200*10 mAh.
ma pole just mingi kõva elektrimees kuid 10x1,2 järjestikühenduse puhul saad mu meelest 12V mahtuvusega 2200mAh.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 09. 08. 2004. 08:15

erikr kirjutas: ma pole just mingi kõva elektrimees kuid 10x1,2 järjestikühenduse puhul saad mu meelest 12V mahtuvusega 2200mAh.
Nii ta on jahh. Soovitaks vaadata ka 12V signalisatsiooni seadmete akusi (algavad seal 1,2 Ah-st. Enamlevinud 4...7 Ah. On ka palju suuremaid). Põhimõtteliselt need samad mis UPS-i akud aga hind on palju meeldivam (ise kasutan neid ka UPS-ides 8))

Kasutaja avatar
Overkilla
Rattur
Postitusi: 254
Liitunud: 15. 02. 2004. 14:20

Postitus Postitas Overkilla » 09. 08. 2004. 09:25

erikr kirjutas:ma pole just mingi kõva elektrimees kuid 10x1,2 järjestikühenduse puhul saad mu meelest 12V mahtuvusega 2200mAh.
Õigus, õigus! Minu ainsaks vabanduseks on, et kirjutasin väga hilja ja olin liiga ähmi täis.

Aga on's keegi proovinud ~200kr maksvat nimetut (firmanimeta, nameless) pealampi 5 LED'iga?

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 09. 08. 2004. 17:38

Seda teemat lugedes tuli endale kah isu nightride'i proovida, pole seda varem sõitnud. Pole mingeid tulesid kah. Ühesõnaga ma hakkan siis kah vaikselt siis midagi konstrueerima. Kuid nüüd tekkis küsimus neile, kes on nightride'i sõitnud. Nimelt kas sellest piisab valgustuseks, kui ehitan ühe lambi kiivrile ja ostan lenksule ühe lambi lisaks? Oma loogika järgi peaks piisama, kuid mida te arvate?

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 09. 08. 2004. 17:50

P kirjutas: Kuid nüüd tekkis küsimus neile, kes on nightride'i sõitnud. Nimelt kas sellest piisab valgustuseks, kui ehitan ühe lambi kiivrile ja ostan lenksule ühe lambi lisaks? Oma loogika järgi peaks piisama, kuid mida te arvate?
Mina sõidan ainult lenksulambiga. Miskine Authori kirjaga "Xenon" lamp. Tarbib 4 AA mõõdus akut/patareid ja on ühtlasi ka laadija eest akudele.
Saab edukalt sõita ka kõige pimedamas metsas. Ebamugav olukord on vaid siis kui sinu taga sõidab võimasama (pea)lambiga tegelane. Sel juhul tekib sinu ees selline nn. "tume ala".

P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Postitus Postitas P » 09. 08. 2004. 19:37

A, OK, ma vist siis ostan netist kah Authori lenksuka ja ei hakkagi ise midagi leiutama. :)
Tänud.

Kasutaja avatar
Overkilla
Rattur
Postitusi: 254
Liitunud: 15. 02. 2004. 14:20

Pealamp

Postitus Postitas Overkilla » 10. 08. 2004. 09:58

Odavad pealambid, mille tegelik väärtus jääb alla 100kr:
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... &id=172575
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... &id=173496
http://www.tehnoturg.ee/toode.php?id=f_z&toode=G7
Samas kui keegi ostma läheb siis - "Osta korraga kolm tk, saad 120./tk!" - lööks kampa.

Ja ärge unustage:
Nägus pakend - sobib kingituseks nii autohuvilisele, matkajale kui ka kalamehele!
http://www.tehnoturg.ee/pildid/pakendh.JPG

Eile sai matkapoodides kah uuritud ja Jahipaunas oli kenake 200kr sinaka 3xLED valgustusega pealamp, kuhu käib 3xAAA patareid. Mõeldud oli see eelkõige kalameestele, proovides jäi valguse tugevus soovida.

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 10. 08. 2004. 22:13

Sai siis kah kätte võetud ja miskit ehitatud
Pildid

Maksma läks nii:

7AH 12V aku - 200EEK
20W 10kraadise nuragaga halogeen 48EEK
Halogeenpirni pesa 19EEK
Juhtmed + lüliti ~ 16EEK
Keeratav klamber + kaks metallnurgikut ~ 10EEK
Kaks nylon-strippi kinnituseks a 0.60EEK :D

Ehitamiseks kulus kõva pool tundi.

Kiire test-run näitas, et 10-ne nurk ja 20W pirn on optimaalne, proovisime näiteks 35W ja 30-kraadise nurgaga pirni ja tundus nõrgem. Valgust oli enam kui piisavalt (eriti veel kui kaks meest oma lampidega kõrval-taga). Ja kogu asi sai üllatavalt ergonoomiline. Kiivril tundub pirnil õigem koht olema kui lenksul. Kokkuvõttes rõõmus, et laiskusele järgi ei andud ja mingit poes müüdavat nublakat ei ostnud. Väga 5+ lahendus :twisted:

paul
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 02. 06. 2004. 14:08

Postitus Postitas paul » 10. 08. 2004. 22:56

Kommentaarid siis sõitja ja õnneliku omaniku vaatevinklist:

20w valgust tundub kõigi prognooside kohaselt täiesti piisav. Ja loota on et 7Ah aku jõuab seda asja päris pikalt käiata ka.

Esialgu tundub mulle, et kiivri küljes olev tuli on igati parim variant. Saab ka spidokat ja käigulingi näitu vaadata ning lihtsalt reguleerida seda, kuhu valgus täpselt langeb. Seda kiirema ja aeglasema sõidu vaheldudes hädasti vaja.

Kogu asja kõige kallim komponent on muide raudselt akulaadija, kahtlustan et see poes müüdavad variandid nii kalliks teebki. Muidu saab ju kogu süsteemi kätte umbes sama hinnaga, mis kallimad tavalambid maksaksid. Ja pauerit oi kuidas rohkem.

Ja veel seda, et ei saa märkimata jätta WOW faktorit. Toomemäel asja testides kostus ikka mööda sõites itsitamist ja hõikeid küll.

Niisis, Tartu rahvas, öösõit alaku.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 11. 08. 2004. 07:15

matts kirjutas:Sai siis kah kätte võetud ja miskit ehitatud
Pildid
tubli :!: that's the spirit. mees mõtleb tiba, läheb poodi, vaatab seal ringi ja ostab vajalikud asjad ja ongi olemas.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 11. 08. 2004. 07:35

matts kirjutas:Maksma läks nii:

7AH 12V aku - 200EEK
20W 10kraadise nuragaga halogeen 48EEK
Halogeenpirni pesa 19EEK
Juhtmed + lüliti ~ 16EEK
Keeratav klamber + kaks metallnurgikut ~ 10EEK
Kaks nylon-strippi kinnituseks a 0.60EEK :D
Ehitamiseks kulus kõva pool tundi.
Millega akut laed?

karuohakas
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52

Postitus Postitas karuohakas » 11. 08. 2004. 10:50

paul kirjutas:Kogu asja kõige kallim komponent on muide raudselt akulaadija, kahtlustan et see poes müüdavad variandid nii kalliks teebki.
Mina ostsin Oomipoest akulaadija "12V AKU LAADIJA VL12LA". Maksis see 350EEKu. Polnud valikut, ära pidi ostma, sest akut vaja ju laadida... Mingi 14h laeb kui aku täitsa tühi on..

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 11. 08. 2004. 19:42

Eelmise leiutise "performance" variant sai siis selline. Sellega peaks nägema isegi pimedad öösel sõita 8)

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 11. 08. 2004. 19:49

matts kirjutas:Eelmise leiutise "performance" variant sai siis selline. Sellega peaks nägema isegi pimedad öösel sõita 8)
WOW 8) sellega laseb juba vastutuleva auto kraavi :P
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 11. 08. 2004. 21:24

paul kirjutas:Ja veel seda, et ei saa märkimata jätta WOW faktorit. Toomemäel asja testides kostus ikka mööda sõites itsitamist ja hõikeid küll.

Niisis, Tartu rahvas, öösõit alaku.
Eelmine aasta mängisin ma ka Tartus linnapeal ja Toomemäel rongi. Kõik olid :shock: nägudega ja omavahel mingi arutlus käis, et mis kuradi asi see tuleb sealt. Väga sünge on küll pimedas linnavahel ringi lasta. Niiet jah, Tartlased, teeme tõesti lähipäevil ühe sõidu ära. Kasvõi sõidame nats toomel ja siis jänese matkarada.
velo.clubbers.ee

Kasutaja avatar
madiz
Rattur
Postitusi: 260
Liitunud: 25. 05. 2003. 10:32

Postitus Postitas madiz » 12. 08. 2004. 11:04

mattsile sellline küsimus siis
kas see pildil olev seljakott on aku jaoks ?
muidu lamp on jube vägev küll !!

Kasutaja avatar
Alan B'Stard
Rattur
Postitusi: 81
Liitunud: 12. 08. 2003. 00:55

Postitus Postitas Alan B'Stard » 12. 08. 2004. 13:57

Lauri kirjutas:ja siis jänese matkarada.
Mis see jänese matkarada on ?

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 12. 08. 2004. 13:58

matts kirjutas:7AH 12V aku - 200EEK
20W 10kraadise nuragaga halogeen 48EEK
Halogeenpirni pesa 19EEK
Juhtmed + lüliti ~ 16EEK
Keeratav klamber + kaks metallnurgikut ~ 10EEK
Kaks nylon-strippi kinnituseks a 0.60EEK :D
Igaks juhuks küsin üle, et kas sul ikka kaitse seal ka kuskil vahel on. Olen näinud, kuidas juhtmed seljas suitsema hakkavad ja inimesel väga kiire, kui joode pettis ja juhtmed lühisesse läksid.... :shock:
Signature sucks! Pilt

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 12. 08. 2004. 14:13

Alan B'Stard kirjutas:
Lauri kirjutas:ja siis jänese matkarada.
Mis see jänese matkarada on ?
oleksid tokisnud paar sõna vähem googlesse oleks sul juba tulemus käes
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

paul
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 02. 06. 2004. 14:08

Postitus Postitas paul » 12. 08. 2004. 20:35

huko kirjutas:Igaks juhuks küsin üle, et kas sul ikka kaitse seal ka kuskil vahel on. Olen näinud, kuidas juhtmed seljas suitsema hakkavad ja inimesel väga kiire, kui joode pettis ja juhtmed lühisesse läksid.... :shock:
Kas seal 12 voldi juures saab midagi väga ohtlikku juhtuma üldse hakata? Või tuleks siin mingeid muid ühikuid silmas pidada? Hetkel on ainuke ohtlik faktor mo arust see, et prin kuumaks läheb.

Või ikkagi võib midagi juhtuda?

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 12. 08. 2004. 20:39

paul kirjutas:Kas seal 12 voldi juures saab midagi väga ohtlikku juhtuma üldse hakata? Või tuleks siin mingeid muid ühikuid silmas pidada?
Volt pole üldsegi nii hirmus mees kui Amper :lol:

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 12. 08. 2004. 21:15

huko kirjutas:Igaks juhuks küsin üle, et kas sul ikka kaitse seal ka kuskil vahel on. Olen näinud, kuidas juhtmed seljas suitsema hakkavad ja inimesel väga kiire, kui joode pettis ja juhtmed lühisesse läksid.... :shock:
Ma liigset paranoiat ei põe. Juhtmed said head jämedad ja jootmise asemel kasutasin jätkukohtades muud lahendust, seega tõenäosus et midagi sulama hakkab või lühisesse läheb on pea olematu.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 12. 08. 2004. 22:21

matts kirjutas: seega tõenäosus et midagi sulama hakkab või lühisesse läheb on pea olematu.
Võin näiteks tuua lühises lambi. Kõlab uskumatuna aga nii oli. Veel üks lisa tegur on vesi. Soovitan kindlasti kaitsme vahele panna. Auto poodides (võibolla ka tanklates) on müüa juhtmevahele käivat kaitsmepesa, kuhu saab panna tavalised auto kaitsmed. Lühise korral hakkavad Sul jah juhtmed seljapeal kärssama kui juhe liiga peenike ja kui juhe piisavalt jäme siis aku rikud kindlasti ära. Ehk siis "never say never"

Kasutaja avatar
Overkilla
Rattur
Postitusi: 254
Liitunud: 15. 02. 2004. 14:20

Juhhei

Postitus Postitas Overkilla » 12. 08. 2004. 22:46

Minulgi lamp nüüd kübara küljes - kuigi beeta versioon alles. Inimesed kilkasid ja rõõmustasid; teeääres peatudes peeti mind politseiks ja mõnigi auto keeras otsa ringi.. Pro?ektoriga metsas sõita on väga tore, kuid kui juhtub ära kustuma saabub kottpimedus.
See on juba neljas öö, mil käin vuramas, kuid ainus kord tõelise valgustusega. Authori Xenox lenksulamp sobib vaid asfaldisõiduks. Eelmine talv puudusid kõik lambid, mis piiras mu võimalusi kihutada ainult tänavavalgustuse alal.

Kasutaja avatar
Alan B'Stard
Rattur
Postitusi: 81
Liitunud: 12. 08. 2003. 00:55

Postitus Postitas Alan B'Stard » 13. 08. 2004. 13:12

erikr kirjutas:
Alan B'Stard kirjutas:
Mis see jänese matkarada on ?
oleksid tokisnud paar sõna vähem googlesse oleks sul juba tulemus käes
Ega see "jänese matkarada" nüüd Google'is asjalikke tulemusi andva fraasi moodi ei kõlanud küll :)

Kasutaja avatar
Overkilla
Rattur
Postitusi: 254
Liitunud: 15. 02. 2004. 14:20

Postitus Postitas Overkilla » 13. 08. 2004. 21:50

matts kirjutas:Eelmise leiutise "performance" variant sai siis selline. Sellega peaks nägema isegi pimedad öösel sõita 8)
Metsas on sellega hea sõita, aga kas asfalttee peal ei ole see seadusevastane? Segab autosid äkki. Kui isegi need Tirefly's said autodel ära keelatud (pisividinad ventiili valgustamiseks), siis pro?ektorid on päris saatanast!

Madu
Rattur
Postitusi: 38
Liitunud: 16. 07. 2005. 19:50

Halogeenid

Postitus Postitas Madu » 03. 09. 2005. 14:28

Küsiks rahva käest kes endale neid "rongilaternaid" on ehitanud et millisest poest Te olete saanud 10 ja 15 kraadise nurgaga halogeene? Mina olen näinud ainult 30 kraadist kõige väiksemat. Äkki on ainult tellimise kaup? Samas on näiteks oomipoes standard kujuga 50mm diameetriga nn. sektsiooni lamp kus on sees 18 valget led-i. Ega keegi pole katsetanud selle valgusjõudu? Idee siis parema nähtavuse ajal akut halogeeniga mitte tappa.
Viimati muutis Madu, 04. 09. 2005. 19:36, muudetud 1 kord.

maxspeed
Rattur
Postitusi: 397
Liitunud: 24. 12. 2003. 09:03

Postitus Postitas maxspeed » 04. 09. 2005. 17:53

ehh, minu salajane unistus pimedateks õhtuteks... http://www.mtbr.com/reviews/Lights/product_124905.shtml

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Halogeenid

Postitus Postitas erikr » 04. 09. 2005. 20:03

Madu kirjutas:Küsiks rahva käest kes endale neid "rongilaternaid" on ehitanud et millisest poest Te olete saanud 10 ja 15 kraadise nurgaga halogeene?
10 kraadise sain helsingi kesklinna stockmannist. tallinast ei leidnus kusagilt
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Madu
Rattur
Postitusi: 38
Liitunud: 16. 07. 2005. 19:50

Postitus Postitas Madu » 05. 09. 2005. 11:19

Kisub teemaks ise küsin ise vastan:) Sain lambid sellisest kohast: http://www.megaluumen.ee/
Tegelikult hulgimüük, aga sulas müüvad üksikult ka. Pesi oli ka kolme varianti. Lamp 48.- pesa 24.- Võtsin siis prooviks 12V 35mm 10° 20W ja 35W. Mõlemad olid laos olemas.

Vasta

Mine “Treeningu tehnilised abivahendid”