1. leht 1-st
Spidoka täpsus ?
Postitatud: 14. 05. 2007. 19:49
Postitas Meelis1986
Et siis sooviks teada millise mõõdu järgi näitab spido kõige täpsemini ?
1.Kas selle tabeli järgi mis õpetuses ?
2. Või mõõdad kummi kõrguse ära ja siis korrutad 3,14 ?
3. Või hoopis see et teed ühe esimese rattaga 360 kraadise ringi ja selle paned mm-triteks ja paned selle spidokasse?
Tänan!
Postitatud: 14. 05. 2007. 19:56
Postitas erikr
Re: Spidoka täpsus ?
Postitatud: 14. 05. 2007. 20:03
Postitas Aare
Meelis1986 kirjutas:Et siis sooviks teada millise mõõdu järgi näitab spido kõige täpsemini ?
1.Kas selle tabeli järgi mis õpetuses ?
2. Või mõõdad kummi kõrguse ära ja siis korrutad 3,14 ?
3. Või hoopis see et teed ühe esimese rattaga 360 kraadise ringi ja selle paned mm-triteks ja paned selle spidokasse?
Tänan!
Sinupoolt pakutud 3. variant on järgiproovitult kõige täpsem.
Postitatud: 14. 05. 2007. 21:14
Postitas madiz
Variandiks on ka teadaoleva vahemaa läbimine ning selle põhjal rattaümbermõõdu arvutamine.
Postitatud: 16. 05. 2007. 11:18
Postitas Streemer
Kõige täpsem oleks jah kolmas variant. Kui täitsa peensusteni minna siis kolmas variant nii, et ise rattaseljas oled, sest raskuse all kumm natukene vajub ja ring muutub veidi lühemaks:P Aga noh, see pea olematu vahe:P Sent sinna tänna ümbermõõdus, ei muuda sisuliselt yldse kiirus, pika trenni peale distantsis mõnedsajad meetrid vast.
Arvutame koos:
trenn on 100 km see teeb 100 000m, kui võtame ratta ümbermõõdeuks arvutamise lihtsuseks 2000 mm ehk 2 m, siis 100 km peale teeb ratas 50 000 tiiru.
ehk siis kui nüüd oleks ümbermõõt samal distantsil üks sentimeeter pikem
siis spidokas näitaks meile distantsiks
2,01 m * 50 000 pööret, see teeb 100 500 ehk 100,5km
saja kilomeetrise trenni puhul pool kilomeetrit eksimust.
Vaatame kiirust.
oletame et sõitsime 3 tunniga
siis esimese variandi puhul oleks keskmiseks kiiruseks 100km/3h= 33,33 km/h
ja teise variandi puhul 100,5km/ 3 h= 33,5km/h
Postitatud: 13. 08. 2007. 15:07
Postitas sixty
küsiks siinkohal veel, et kas spidoka magneti asukoht määrab "palju" kilometraasi ja kiiruse lugemisel. Et siis kui see magnet asub näiteks kodara keskel või kodara velje poolses otsa.
Kuna mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
Postitatud: 13. 08. 2007. 15:16
Postitas Mati
sixty kirjutas:... mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
spidokate kahvi külge kinnitatavatel anduritel on tavaliselt peal märge, millega peaks olema magnet kohakuti. võib-olla oli sul hoopis selles asi ja puhut juhuse läbi sattus peale liigutamist asi õigele kohale.
Postitatud: 13. 08. 2007. 15:55
Postitas Villem T
sixty kirjutas:küsiks siinkohal veel, et kas spidoka magneti asukoht määrab "palju" kilometraasi ja kiiruse lugemisel. Et siis kui see magnet asub näiteks kodara keskel või kodara velje poolses otsa.
Kuna mu spidokas otsustas ennem mitte tööle hakkata kui ma selle magneti veljepoolt kodara keskele lükkasin .... ei tea ?
Kule mõtle kas magnet teeb sõites rohkem ringe kui ta rummule lähemal on või vähem või samapalju?
Postitatud: 13. 08. 2007. 16:16
Postitas sixty
ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
Postitatud: 13. 08. 2007. 16:18
Postitas AndreK
sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
auto spido on ju see kõige täpsem asi.
Postitatud: 13. 08. 2007. 17:16
Postitas veiko
sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Siis pead ikka magnetit rummust eemale nihutama.
Postitatud: 13. 08. 2007. 18:02
Postitas sixty
ma võtsin üldse ära nüüd mõte töötab
veiko kirjutas:sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Siis pead ikka magnetit rummust eemale nihutama.
Postitatud: 24. 08. 2007. 12:53
Postitas vtl
sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
Enamus autospidomeetreid näitab +5...10km/h rohkem. Testitud nii erinevate GPS-idega kui maantee ääres olevate automaatkiirusmõõtmise postidega.
Põhjus on selles, et suurema rehvimõõdu kasutamisel väheneb ka spido näit ja autotootjad jätavad endale varu. Keegi ei taha võtta endale vastutust, kui mõni tegelane keerab endale suuremad rehvid alla, kulgeb spido järgi lubatud kiirusel, kuid reaalselt ületab lubatud kiirust ning vahelejäämise korral süüdistab autotootjat.
Postitatud: 25. 08. 2007. 00:33
Postitas RvN
vtl kirjutas:sixty kirjutas:ei sellise ilmaga ei suuda möelda midagi enam ...
Ma mõõtsin autoga ära selle maa mis ma sõidan ja rattaga vörreldes tuleb auto spido pealt välja et ratas paneb mul umbes 700m 25km peale juurde.
Enamus autospidomeetreid näitab +5...10km/h rohkem. Testitud nii erinevate GPS-idega kui maantee ääres olevate automaatkiirusmõõtmise postidega.
Põhjus on selles, et suurema rehvimõõdu kasutamisel väheneb ka spido näit ja autotootjad jätavad endale varu. Keegi ei taha võtta endale vastutust, kui mõni tegelane keerab endale suuremad rehvid alla, kulgeb spido järgi lubatud kiirusel, kuid reaalselt ületab lubatud kiirust ning vahelejäämise korral süüdistab autotootjat.
5-10 on minu arust ilmselge liialdus, testitud GPSiga kahte autot:
mazda 626 originaalvelgedega/kummidega
spidokas: 100 gps: 96
honda accord orginaalvelgede/kummidega:
spidokas: 100 gps: 98
samuti tehnikamaailmas olnud ajast ammusest auto-testide küljes ka reaalse kiiruse ja spidoka näidu võrdlused ja enamusel autodel on see 3-4 km/h, korra olen ka -5 näinud
ja nüüd teemasse:
aga tõsi, et auto spidokas näitavad nata üle, nii et seda kasutada ratta spidoka testimiseks/kalibreerimiseks on suht mõttetu
kui tahad teada, et kas ratta spidokas näitab täpselt, mine mõnele staadionile ja sõida seal ntx 5 ringi ja vaata kas spidokas näitab 2km.
Postitatud: 25. 08. 2007. 08:33
Postitas arvoest
samas enneviidatud vanas teemas on juba kirjas kus asub see tegelik 400m joon staadionil, igalt poolt ei ole se ring 400m:
viewtopic.php?t=19042&start=0&postdays= ... highlight=
lisaks mina küll oma noore elu ja tervisega ei riskiks ja rattaga kuskile staadionikattele kimama ei läheks
Postitatud: 25. 08. 2007. 15:17
Postitas vtl
RvN kirjutas:5-10 on minu arust ilmselge liialdus, testitud GPSiga kahte autot: [...]
Mul on oma 20a juhistaazi jooksul kümneid masinaid läbi käinud ja igasuguseid spidosid näinud.
RvN kirjutas:samuti tehnikamaailmas olnud ajast ammusest auto-testide küljes ka reaalse kiiruse ja spidoka näidu võrdlused ja enamusel autodel on see 3-4 km/h, korra olen ka -5 näinud
Spido viga võib avalduda kahel moel - näidule liidetava numbrina (nagu oleks numbrilaua skaala osuti suhtes nihkes) või protsendina näidust (suuremal kiirusel on viga suurem - 50km/h juures nt. +2.5km/h, 100km/h +5km/h jne). Vale mõõduga rehv tekitab alati vea protsendina näidust. Samuti on seega võimalik nende kahe kombinatsioon.