ööd on siin pimedad....
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
ööd on siin pimedad....
Kel korralik valgustus puudub, see võiks seda kiiremas korras muretsema hakata......algamas on nightraidide hooaeg........
Kell 2200 on juba piisavalt hämar, et oleks põhjus lambivalgel kimada.
Vaatsin just, et eelmisel ja üle-eelmisel aastal sai naightraididega alustatud augusti lõpus, septembri alguses. Miksmitte sel aastal varem alustada?
Kell 2200 on juba piisavalt hämar, et oleks põhjus lambivalgel kimada.
Vaatsin just, et eelmisel ja üle-eelmisel aastal sai naightraididega alustatud augusti lõpus, septembri alguses. Miksmitte sel aastal varem alustada?
Re: ööd on siin pimedad....
Oot veel üks päev, mul vaja aku laadida. Tegin juba ettepanekud siin mõnele kohalikule, aga veel pole vedu võetud. Oleks siit veel tegijaid? Esimene sõit võiks olla klassikaline Nõmme-Harku.UrmasL kirjutas:Kel korralik valgustus puudub, see võiks seda kiiremas korras muretsema hakata......algamas on nightraidide hooaeg........
Kell 2200 on juba piisavalt hämar, et oleks põhjus lambivalgel kimada.
Vaatsin just, et eelmisel ja üle-eelmisel aastal sai naightraididega alustatud augusti lõpus, septembri alguses. Miksmitte sel aastal varem alustada?
Minul on Authori lenksulamp. Nelja AA akuga Xenon pirniga. 1300mA akudega peab täisjõus vastu 1-1,5h. Samas on lambil ka nn. poolrezhiim ja kui vastavalt vajadusele selle vahet klõpsida siis peab ka 2h vastu. Aga reeglina meie naitraidid niikaua pole kestnud kah. Igatahes valgusjõudu on piisavalt, kuigi pealamp on palju edevam.Lauri T kirjutas:mida see naightraid endast täpsemalt kujutab? mis valgustusvarustust kasutate? pealamp pluss paar rattalampi? mul mingi rattalamp on aga see nii lahja et metsa all kihutades jääb sellest väga väheks..
Mis pealampidesse puutub siis erikr ja Alvaro võiksid tutvustada oma insneritöö vilju
mul on 20W + 10W sisustushalogeenidest, kahest 1,4 Ah trelliakust, ventilatsiooni montaazilindist, 2x0,75 kaablist, 7,5A kaitsmest, lülitist, pehmest traadist, voolikuklambritest ja paarist klemmist koosnev aretis. 20W puhul jätkub valgust 100 minutiks. 10W puhul poole rohkemaks. valgustid käivad kaablisidemetega kiivri peale mis tagab valgusvihu vaatamise suunas. valgust on nagu kiirrongil. akud käivad vöökotis. kel nupp nokib mõtleb ise selle põhjal välja kuidas teemat on võimalik lahendada küllaltki odavate võtetega. 800 eegune cateye lamp on kosmilise hinnaga sellga võrreldes, OK kaalu on cateyel ja AA suurusega akudel muidugi oluliselt vähem.
Alvarole sai tuletis sellest, vooluallikaks 4Ah pliiaku.
paar kiiret pilti ka
album_page.php?pic_id=358
album_page.php?pic_id=359
album_page.php?pic_id=360
album_page.php?pic_id=361
album_page.php?pic_id=362
Alvarole sai tuletis sellest, vooluallikaks 4Ah pliiaku.
paar kiiret pilti ka
album_page.php?pic_id=358
album_page.php?pic_id=359
album_page.php?pic_id=360
album_page.php?pic_id=361
album_page.php?pic_id=362
Kuidas see lamp valgusatb oled rahul või võiks parem olla plaanis endale ka osta valgustit nightride-iksMinul on Authori lenksulamp. Nelja AA akuga Xenon pirniga. 1300mA akudega peab täisjõus vastu 1-1,5h. Samas on lambil ka nn. poolrezhiim ja kui vastavalt vajadusele selle vahet klõpsida siis peab ka 2h vastu. Aga reeglina meie naitraidid niikaua pole kestnud kah. Igatahes valgusjõudu on piisavalt, kuigi pealamp on palju edevam.
Mis pealampidesse puutub siis erikr ja Alvaro võiksid tutvustada oma insneritöö vilju
Mina olen rahul. Pealambi miinuseks on see, et pead mingeid juhtmeid läbi kiivri kraevahele ajama jms. Akud ja nende laadija on ka kallis lõbu. Kui kodus on 12V akudrell (soov. kahe akuga) siis võib muidugi odavamalt läbi ajada. Halogeen lamp koos juhtmete, klemmide, kinnitusvahendite jms stuffiga maksab alla 100 eek.Konflict kirjutas:Kuidas see lamp valgusatb oled rahul või võiks parem olla plaanis endale ka osta valgustit nightride-iks
Et nagu AndrusK oma VCE Cup teemas alati räägib - tähtis pole mees ega varustus, vaid see, et kohal oled. Lenksu lambiga saab väga hästi hakkama seal, kus rajad enam-vähem tuttavad, sillä sipuli.
See, et mõned mehed siin endale rongi prozektorid otsaette panid, on põhjustatud lihtsalt sellest, et MTB on nende hobi ja hobile tulebki palju raha ja aega kulutada..... Ning see ei tähenda sugugi, et odavamalt ja vähema vaevaga hakkama ei saaks.
See, et mõned mehed siin endale rongi prozektorid otsaette panid, on põhjustatud lihtsalt sellest, et MTB on nende hobi ja hobile tulebki palju raha ja aega kulutada..... Ning see ei tähenda sugugi, et odavamalt ja vähema vaevaga hakkama ei saaks.
igal juhul kiivrile - siin pole kahtlust. valgusvihk kiivril liigub sinna kuhu sa vaatad. vahest ette vahest kaugemale, ka kurvi saad eespool juba valgustada pead keerates. lenksu peal olev valgusvihk on näitab mõne meetri sirgelt ette ja kõik. üldiselt kasutavad kogenud naitraiderid eranditult pealampe, mõnel on ka lenksu peal olev valgusti backupiks.indrek kirjutas:sry for ot, aga kuna endal ka plaanis need rongiküünlad ehitada, siis tekkis selline küsimus, et kumb variant on parem, kas kiivrile või lenksule ja miks?
Tundub, et huvilisi on! See on lahe. Eelmine aasta oli vist kõige rahvarohkem Pirita sõit. Vist kümmekond inimest. Ausaltöeldes see on piir kah. Kui on rohkem siis kipub juba rivi pikaks venima ja tagumised võivad maha jääda ja ära kaduda. Aga selliseid 4-5 inimese sõitusid sai mitmeid tehtud. Mulle meeldis kõige rohkem Pirita sõit ja siis üks talvine naitraid Nõmme-Rahumäe liinil.
Oleneb, kui võimsa aku endale külge haagid. Mul kaalus see jurakas vist 1,5 kg, see annab seljas tunda. Mahtus tavalisse vöökotti ära. 4AH on mahutavus. Sellisele on 20W paras. Kui aga aku mahutavus jääb alla 2AH, võib pikal sõidul väheks jääda, siis on 10W sobivam. 10W kiivril on ikka parem kui lenksulampide pakutav 4-6W - aga kas tasub mässamist ära?indrek kirjutas:selge. Aga siuke asi ka veel, et millise võimsusega halogeenid peaks võtma, et oleks parim kompromiss valgustatuse ja aku kestvuse vahel
Viimati muutis Alvaro, 06. 08. 2003. 10:40, muudetud 1 kord.
Üldiselt ikka lihtsamad ja tuntud rajad. Keerulisemad laskumised on välja jäetud. Kiirus on "keskmine". Kuigi tuntud rajalõigul lambivalges "paugutamine" on üsna nauditav.....maanus kirjutas:Kui nii kiirustest rääkida , et milline on siin harjutanud meeste kiirused turvalisuse mõttes küsides?Ning veel huvitab teada millise raskus astmega rada (näiteks Piritalgi- kas tehtud või sisse sõidetud teed) kasutatakse?
Algajale-asjahuvilisele:tarmo kirjutas: üldiselt kasutavad kogenud naitraiderid eranditult pealampe, mõnel on ka lenksu peal olev valgusti backupiks.
If you plan to start night riding with just one light, our recommendation would be that you choose a handlebar light, NOT a helmet light.
Why?
Because a helmet light by itself can confuse depth perception and mask obstacles, it can get you into trouble, especially on tricky single-track.
If you're only going to have one light, it's way better to start with a bar light.
http://www.turbocatusa.com/products.html
Kui palju meil neid kogenuid on? Sõites täistuledega, harku metsas kruusateedel, keskööl ja hilisemal ajal pole teisi näinud . Alustada võiks lenksutuledega. Neid läheb ka tavaliikluses vaja. Kui huvi/rahakott piisav, võib rongituledele spetsialiseeruda.
vaidleks vastu. ei ole mõtet kulutada raha lenksu lambi peale kui plaanis pimedas tihedamini sõitma hakata. tahad proovida, mine laena endale kellegi käest üheks korraks lenksukas ja peale seda saad aru, mida sul tegelikult vaja on seda turbousa kommertsjuttu väga tõsiselt ei võta, see kõlab nii, et kui autojuhiks tahad saada siis osta alguses mosse....
kas üks lahendus ei võiks olla 2 lenksulampi korraga (seal veebilehel nad olid ka enamasti kahekaupa eksponeeritud), mõlemad vaataksid mitte päris otse, vaid kergelt väljapoole. Valgusvihk siis laiem, nii et ka kurvi taha näeb või mis
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
1. Kaks lampi võtab ka kaks korda kiiremini aku tühjaks kui üks lamp.Andrus K kirjutas:kas üks lahendus ei võiks olla 2 lenksulampi korraga (seal veebilehel nad olid ka enamasti kahekaupa eksponeeritud), mõlemad vaataksid mitte päris otse, vaid kergelt väljapoole. Valgusvihk siis laiem, nii et ka kurvi taha näeb või mis
2. Nurga taha ei näe Sa lenkukaga pea kunagi.
Natuke pointi on asjas siis, kui panna üks nõrgem lamp lähivalgustuseks ja tugevam lamp suunata kaugemale. Sest vahelduval maastikul on kiirused väga erinevad ja siis ei ole vaja kogu aeg ühte lampi üles-alla keerata, et vihk õigesse kaugusse näitaks. Usu mind, see on isegi olulisem, kui see, et vihk laiem oleks. Niikui kiirus sinna 25-30 kanti läheb tahad Sa juba vähemalt 10 meetrit ette näha, samas juurikalist tõusu võttes piisab ka 3-4 meetrist.
Mul isiklikult pole raha enam vaja kulutada. Pimedas sõiduks on omal valida dünamotuledega rattad, kõigil valgustehnika high-end, lisaks 3 LED-iga Cateye, ja veel Sigma Ellipsoid Philipsi Blue Vision pirniga. Lähiajal lükkan dünamotuled paralleelselt Sigma Mirage aku peale. Seega pimedust ei karda ja sügis/talveõhtutel sõitu ei katkesta. Eelnev sõnum oli pigem selline, et kui alustada, siis valgustusest, mis ka linnatingimustes end õigustab. Eks tulevastel öösõitudel on näha, kas tehnika ka keerulisematel metsaradadel ülesannet täidabtarmo kirjutas:vaidleks vastu. ei ole mõtet kulutada raha lenksu lambi peale kui plaanis pimedas tihedamini sõitma hakata. tahad proovida, mine laena endale kellegi käest üheks korraks lenksukas ja peale seda saad aru, mida sul tegelikult vaja on ..
kuule mart, teeme nii, et sa paned kõik tuled külge, mis sa ette lugesid ja sõidad kõige ees. siis pole teistel muret, sest terve mets on valgemart kirjutas: Pimedas sõiduks on omal valida dünamotuledega rattad, kõigil valgustehnika high-end, lisaks 3 LED-iga Cateye, ja veel Sigma Ellipsoid Philipsi Blue Vision pirniga. Lähiajal lükkan dünamotuled paralleelselt Sigma Mirage aku peale.
ma olen alvaaroga ühel naitraidil käinud. ostsin omale spetsiaalselt miskise trek?i tule ette, mis manuali järgi pidi mingi x tundi põlema. kahjuks see x tundi oli umbes 40 min, sellest 30 põles eredamalt. rohkem ma seda seasilma kasutanud ei ole.
point aga oli hoopis see, et sõitsin teiste taga ilma tuleta kaasa ja täiesti probleemivabalt. piisab kui esimesel on korralik valgustus, aga tagatule peab ta välja lülitama, sest punane valgus häirib.
nii et kes tahab alvaaro naitraidile minna, siis ärge lambi pärast põdege
Keegi võiks mingi joonise panna, kuidas seda lambi asjandust teha, et ikka täitsa selge oleks, mis ja kuidas käib. Ise hakkasin ka huvituma sellest rongilaternast. Kõige tähtsam on vist aku leida ja ülejäänudega peaks lihtsam olema... peab hakkama poode läbi sõeluma, sest sügis ja pimedus ple enam kaugel...
velo.clubbers.ee
mina sain oma inspiratsiooni siit:Lauri kirjutas:Keegi võiks mingi joonise panna, kuidas seda lambi asjandust teha, et ikka täitsa selge oleks, mis ja kuidas käib. Ise hakkasin ka huvituma sellest rongilaternast. Kõige tähtsam on vist aku leida ja ülejäänudega peaks lihtsam olema... peab hakkama poode läbi sõeluma, sest sügis ja pimedus ple enam kaugel...
http://www.fillari-lehti.fi/perus/jutut ... /index.htm
tartu mehele muidugi soomekeelset lehte pakkuda on paras risk .
siit tuli idee ja vihje osadele materjalidele, ülejäänu tuli haridusest ja kogemusest. kuigi jah, mulle on ntx vaja detailset instruktsiooni kuidas php koodi muuta kuid lambiga saan suht oma aju abil hakkama.
soomlasel on lampide kinnitus mõttetult keeruliseks aetud. lisaks saab hakkama 1 lambiga nagu elu tõestanud on.
Laurile: Siin miskit ingliskeelset inffi:erikr kirjutas:mina sain oma inspiratsiooni siit:Lauri kirjutas:Keegi võiks mingi joonise panna, kuidas seda lambi asjandust teha, et ikka täitsa selge oleks, mis ja kuidas käib. Ise hakkasin ka huvituma sellest rongilaternast. Kõige tähtsam on vist aku leida ja ülejäänudega peaks lihtsam olema... peab hakkama poode läbi sõeluma, sest sügis ja pimedus ple enam kaugel...
http://www.fillari-lehti.fi/perus/jutut ... /index.htm
tartu mehele muidugi soomekeelset lehte pakkuda on paras risk .
siit tuli idee ja vihje osadele materjalidele.
http://www.geocities.com/jimburnetto/bike_light.html
http://aaronandleah.dutton.net/bicyclin ... light.html
http://www.nas.com/~petes/bikelite.htm
Millist sa järgnevatest kasutasid, kui viimast, siis on sulle praaki pakutud.tarmo kirjutas: ostsin omale spetsiaalselt miskise trek?i tule ette, mis manuali järgi pidi mingi x tundi põlema. kahjuks see x tundi oli umbes 40 min, sellest 30 põles eredamalt. rohkem ma seda seasilma kasutanud ei ole.:
Northern Light Rechargeable Headlight,
6v/2.4 watt Halogen bulb lights up the night with a powerful beam. Runs up to 3.5 hours per charge on Nickel Metal Hydride (NiMH) batteries which are included. Nickel Metal Hydride battery provides 25% more life per charge and 30% longer service life than Nicad battery and is more friendly to the environment. Set up is a snap with the quick release handlebar bracket that's included. Recharge time is 8 hours. Charger is included.
Celestial Headlight,
Runs up to 4 hours on 4 AA Alkaline batteries included. Set up is a snap with quick release handlebar bracket that is included. Durable weatherproof design.
http://www.bobscyclecenter.com/accessor ... lights.htm
Trelock front light LS 500,
6 v/ 2,4 W. Very high grade accumulator set, with a capacity from 1500 mAh. This performance is for a light term from about 3 hours.This light technology take care of more safety, because of 30% more light as usual.- to use single-handed- with LED-battery display and integrated battery charger for accumulator (without batteris, require: 5 Mignon cells or accumulators)- antiglare- fits for diameter 21 - 26 mm
http://www.roseversand.de/rose_main.cfm ... =0&CID=175
Parandus: sorry, ajasin Treki ja Trelocki sassi . Arvatavasti võtsid poest Celestial Headlight-i. See ongi juba suht lahja, aga samas odav. Ja, kui paned säärasesse akud (patarei on 1,5 V, aku 1,2 V), siis on juba algselt tulevihk tiba tuhmim.
ma marki ei mäleta, ei pööranud tähelepanu sellele. käis nii akudega kui ka 4 x AA patareidega. lisaks sain mingitelt võistlustelt auhinnaks mingi authori lenksulambi, peal oli kõlava nimega "xenon'" ja midagi veel. see käis ka patakatega. panin siis 2 lampi omale ette proovi pärast, aga mõlemad põlesid ühe kaua, nii et vähemalt selliste lampide manuali küll ei tasu uskuda.
nüüd vedelevad mõlemad kuskil kastis garaazhis ja sinna nad jäävadki. maha müüa ka ei taha, häbi on müüa sellist saasta , äkki panen nad laste ratastele hoopis
nüüd vedelevad mõlemad kuskil kastis garaazhis ja sinna nad jäävadki. maha müüa ka ei taha, häbi on müüa sellist saasta , äkki panen nad laste ratastele hoopis
Veidi offtopicut.
Kuna siin käib jutt pimedas sõitmisest siis eile oli pime ka õhtul kell 7. Nimelt tegime sõbraga väikses ekstreem treeningu pirital. Sadas nagu oavarrest (nii hullu paduka käes ei ole ma veel kunagi olnud, kesti umbes 40 min) - nähtavus kohati max 10 m. Siis läks asi liiga hulluks - tulime metsast välja sõitsime mööda Kloostrimetsa ringi. Siis tuli põhi maasikas - hakkas sadama rahet. Ambruse mäest allasõites (kiirus 55 km/h) oli see tõeline katsumus kätel oli ikka nii valus, et ei osanud neid kuhugi ära peita . Mingid 2 tegelast sõitsid veel, kui rahet hakkas tulema olid nad kadunud. Aga igal juhul ülikõva elamus.
Kuna siin käib jutt pimedas sõitmisest siis eile oli pime ka õhtul kell 7. Nimelt tegime sõbraga väikses ekstreem treeningu pirital. Sadas nagu oavarrest (nii hullu paduka käes ei ole ma veel kunagi olnud, kesti umbes 40 min) - nähtavus kohati max 10 m. Siis läks asi liiga hulluks - tulime metsast välja sõitsime mööda Kloostrimetsa ringi. Siis tuli põhi maasikas - hakkas sadama rahet. Ambruse mäest allasõites (kiirus 55 km/h) oli see tõeline katsumus kätel oli ikka nii valus, et ei osanud neid kuhugi ära peita . Mingid 2 tegelast sõitsid veel, kui rahet hakkas tulema olid nad kadunud. Aga igal juhul ülikõva elamus.
Uurisin aku asja http://www.oomipood.ee
AKU 12V 1.2Ah DSC TK 125.00
AKU 12V 12.0Ah TK 375.00
AKU 12V 18Ah TK 625.00
AKU 12V 2.0 Ah Q-power TK 175.00
AKU 12V 4.0 Ah Q-POWER TK 175.00
AKU 12V 7.0 Ah Q-power TK 200.00
Arvatavasti peaks selle 7Ah-se võtma tundub nagu kõige mõistlikum, või mis tegijad soovitavad
Ma ise mõtlesin, et pirniks panna 20W-ne halogeen. Kui aku ära ostan, siis ülejäänud ei tohiks probleem olla..
ja seda ka, et kuidas teil need laternad veega sõbrad on?
AKU 12V 1.2Ah DSC TK 125.00
AKU 12V 12.0Ah TK 375.00
AKU 12V 18Ah TK 625.00
AKU 12V 2.0 Ah Q-power TK 175.00
AKU 12V 4.0 Ah Q-POWER TK 175.00
AKU 12V 7.0 Ah Q-power TK 200.00
Arvatavasti peaks selle 7Ah-se võtma tundub nagu kõige mõistlikum, või mis tegijad soovitavad
Ma ise mõtlesin, et pirniks panna 20W-ne halogeen. Kui aku ära ostan, siis ülejäänud ei tohiks probleem olla..
ja seda ka, et kuidas teil need laternad veega sõbrad on?
velo.clubbers.ee
Q-power on hea. Ma arvan, et võta 4 Ah, kuna akud on üsna rasked, ikkagi plii. Pealegi too 4 Ah Q-Power on tõenäoliselt tegelikult tunduvalt rohkem kui 4 Ah Btw kui läbi Interneti tellimus vormistada, siis saab alet ka, vist 10%.Lauri kirjutas:Uurisin aku asja http://www.oomipood.ee
AKU 12V 2.0 Ah Q-power TK 175.00
AKU 12V 4.0 Ah Q-POWER TK 175.00
,cowrider kirjutas:Q-power on hea. Ma arvan, et võta 4 Ah, kuna akud on üsna rasked, ikkagi plii. Pealegi too 4 Ah Q-Power on tõenäoliselt tegelikult tunduvalt rohkem kui 4 Ah Btw kui läbi Interneti tellimus vormistada, siis saab alet ka, vist 10%.Lauri kirjutas:Uurisin aku asja http://www.oomipood.ee
AKU 12V 2.0 Ah Q-power TK 175.00
AKU 12V 4.0 Ah Q-POWER TK 175.00
jah, uuri järgi mõõdud ka kaalud. Alvaro ostis a-kaablist vist 7Ah, seal on jubedad hinnad, seda saime alles hiljem aru. need oomipoe hinnad on normaalsed.
akule on akulaadijat ka vaja juhul kui vene ajast auto akulaadijat pole alles jäänud.
Powersonicu andmed, mõõdud on standardsed ning Q-Power tõenäoliselt sama raske
V ja mahtuvus Pik. Lai. Kõr. Klemm.k. kaal
12V-1,2Ah 97 44 52 58 0,62
12V-2,0Ah 178 34 63 68 0,98
12V-3,0Ah 134 67 60 66 1,44
12V-4,0-4,5Ah 90 70 101 105 1,70
12V-7,0Ah 151 65 94 100 2,70
12V-12,0Ah 151 98 94 100 4,20
Mõõdud mm ja kaal kg.
V ja mahtuvus Pik. Lai. Kõr. Klemm.k. kaal
12V-1,2Ah 97 44 52 58 0,62
12V-2,0Ah 178 34 63 68 0,98
12V-3,0Ah 134 67 60 66 1,44
12V-4,0-4,5Ah 90 70 101 105 1,70
12V-7,0Ah 151 65 94 100 2,70
12V-12,0Ah 151 98 94 100 4,20
Mõõdud mm ja kaal kg.
Ma parandasin oma algset sõnumit, sest leidsin kodus, et ikka 4AH aku oli mul. Igaüks võib ise vatte, volte ja ampreid korrutades saada, kaua see vastu peaks pidama.
Ja pliiaku on raske. Ja akulaadijat on vaja. Ma vist pean ka selle investeeringu tegema, see kümne kilone autoakulaadija jurakas toa nurgas pole sugugi esteetiline.
Ja pliiaku on raske. Ja akulaadijat on vaja. Ma vist pean ka selle investeeringu tegema, see kümne kilone autoakulaadija jurakas toa nurgas pole sugugi esteetiline.
veidi OT, aga komistasin sellise asja otsa:
http://www.hokeyspokes.com/
NiteRide puhul vähe abi, aga üldises liikluses peaks küll ohutust üksjagu suurendama.
http://www.hokeyspokes.com/
NiteRide puhul vähe abi, aga üldises liikluses peaks küll ohutust üksjagu suurendama.
Jippi, sain ka enda laterna valmis. Tegin natukene ilmastiku kindlama variandi, kui Eriku pakutud. Muidu on kõik sama ainult pirm koos lüliti-ga on liugmuhvi (nu solgitoru mingi jubin) sees. Pirn ise on veel kummist ülemieku sees, mis peak ta veekindlaks tegema. Praegu digikat ple, aga kui saan, siis viskan oma "rongilatermast" pildid üles.
Praegu panen aga hinnakirja, et palju mul siis see tuli maksma läks...
1. Aku 7Ah 12V 180.-
2. Halogeenvalgusti hoidja (sealt oli ainult pistikut vaja) 30.-
3. Liugmuhv 14.-
4. Kummist üleminek 14.-
5. Halogeen pirn 20W 12V 22.-
6. 2 plastmassiga klemmi kokku 8.-
siis veel kodust vana katkise taskulambi lüliti, palstmassist purgikaan ja kleeplint.
Kokku läks raha siis 238 krooni. Ja lamp on ikka vääga vinge, kui vaja siis panen võibolla isegi 35W-se pirni. Õhtul siis lähen vist toomemäge avastama
PS. Kunagi võiks kasulike näpunäidete alla ka selle lambi tegemise panna....
Praegu panen aga hinnakirja, et palju mul siis see tuli maksma läks...
1. Aku 7Ah 12V 180.-
2. Halogeenvalgusti hoidja (sealt oli ainult pistikut vaja) 30.-
3. Liugmuhv 14.-
4. Kummist üleminek 14.-
5. Halogeen pirn 20W 12V 22.-
6. 2 plastmassiga klemmi kokku 8.-
siis veel kodust vana katkise taskulambi lüliti, palstmassist purgikaan ja kleeplint.
Kokku läks raha siis 238 krooni. Ja lamp on ikka vääga vinge, kui vaja siis panen võibolla isegi 35W-se pirni. Õhtul siis lähen vist toomemäge avastama
PS. Kunagi võiks kasulike näpunäidete alla ka selle lambi tegemise panna....
velo.clubbers.ee
Aga laadija?Lauri kirjutas: 1. Aku 7Ah 12V 180.-
2. Halogeenvalgusti hoidja (sealt oli ainult pistikut vaja) 30.-
3. Liugmuhv 14.-
4. Kummist üleminek 14.-
5. Halogeen pirn 20W 12V 22.-
6. 2 plastmassiga klemmi kokku 8.-
siis veel kodust vana katkise taskulambi lüliti, palstmassist purgikaan ja kleeplint.
Kokku läks raha siis 238 krooni.
Tiba inffi neile, kes otsivad 12 V pirnile toiteallikat. Soovitatakse ka 13,2 V akut , koos tolle eeliste ja puudustega:
The bulbs we use are designed to run at 12 volts. We have added an extra cell to the battery pack, bringing the battery voltage up to 13.2 volts. The extra 10% battery voltage increases the power consumed by the bulb by 15%, but increases the amount of light output by 38%, and the light is a more whiter colour. The result is a light output that is brighter and whiter than an equivalent power lamp run at the normal voltage.
There are some downsides. Since the overvolted bulbs are using 15% more power, the battery run time is shortened by 15%. The bulb life is reduced to about 1/3 of what it would be if we didn't overvolt. This sounds very serious, until you realise that the bulbs we use have an expected lifespan of several thousand hours, so even after overvolting they should last 1000 hours or more.
The bulbs we use are designed to run at 12 volts. We have added an extra cell to the battery pack, bringing the battery voltage up to 13.2 volts. The extra 10% battery voltage increases the power consumed by the bulb by 15%, but increases the amount of light output by 38%, and the light is a more whiter colour. The result is a light output that is brighter and whiter than an equivalent power lamp run at the normal voltage.
There are some downsides. Since the overvolted bulbs are using 15% more power, the battery run time is shortened by 15%. The bulb life is reduced to about 1/3 of what it would be if we didn't overvolt. This sounds very serious, until you realise that the bulbs we use have an expected lifespan of several thousand hours, so even after overvolting they should last 1000 hours or more.
Laadija on isal olemas, niiet jah sellega vedas .
Muidu juba on paar tõrget tekkinud, see lüliti ei olnud mõeldud nii suure koormuse jaoks ja kärrsas (sulas) ära. Enne jõudis mu pirni ka läbi lasta. Nüüd aga juba uus pirn, aga katsetama toomele ei jõudnud... Homme lähen otsin asisema lüliti ja õhtul teen taevasse uue päikese
Muidu juba on paar tõrget tekkinud, see lüliti ei olnud mõeldud nii suure koormuse jaoks ja kärrsas (sulas) ära. Enne jõudis mu pirni ka läbi lasta. Nüüd aga juba uus pirn, aga katsetama toomele ei jõudnud... Homme lähen otsin asisema lüliti ja õhtul teen taevasse uue päikese
velo.clubbers.ee
Jah, vool on see mis tapab Voolu on seal ca 2A, niiet pleieri kõrvaklapijuhtmed ning pisikesed lülitid võib ära unustada. Kel endal kogemust napib, võib vastavaid asju ka Oomipoest/Tevalost küsida. Maksab küll võibolla mõned kroonid rohkem aga saate korralikult toimiva asja.
Muide, mardi jutu jätkuks võib välja tuua ka sellise poindi, et piisavalt pika ja peenikese juhtme takistus võib olla piisav selleks, et sinna väike pingelang tekiks ja lamp sellevõrra tumedamalt põleks.
Muide, mardi jutu jätkuks võib välja tuua ka sellise poindi, et piisavalt pika ja peenikese juhtme takistus võib olla piisav selleks, et sinna väike pingelang tekiks ja lamp sellevõrra tumedamalt põleks.
Oddo
Teoreetiliselt võiks ju sedamoodi pinget pirnile vähendada, aga tegelt hakkab liigpeen juhe kuumenema.oddo kirjutas: Muide, mardi jutu jätkuks võib välja tuua ka sellise poindi, et piisavalt pika ja peenikese juhtme takistus võib olla piisav selleks, et sinna väike pingelang tekiks ja lamp sellevõrra tumedamalt põleks.
Ja-veel aku mahutavusest. Kõigil akudel on teh andmetes öeldud, et mahutavus on garanteeritud juhul, kui akut tühjendada vooluga, mis on 20% tema mahutavusest. Kui ntx aku on 12V ja 4 A/h, siis vool peaks olema 0,8 A. Seega ideaal juhul peaks pirn olema 12 V ja ca 10 W. Sel juhul ei tehta akule liiga ja ta teenib sind lubatud 1000 tsüklit.
Juhtmed peaks vastu pidama mul, sest ma ostsin just selle halogeeni hoidmise korpuse (see mis lakke käib) ja juhtmed saingi sealt. Lüliti on ka nüüd uus, peaks ka vastupidama ( 250V ja 3,5A või 125V ja 7A). Probleem võib ainult tekkida, sellega, et lambiümber olev kumm võib kärssama hakata. Täna proovisin, hoidsin lampi sees umbes 5 mintsa (peaks juba temperatuur laes olema??? )ja pidas vastu. või peaks kauem katsetama?
velo.clubbers.ee
Näppisin huvipärast sarnast halogeeni (20W) põlemise ajal. Sokkel oli suht jahe , näpud kannatasid kinnihoidmist. Samas pirni soklipoolne ots, kus juba peegelpind algab, oli nii tuline, et sisises Samas, see oli ka odavam pirn, millelt valgus ka tahapoole(läbi peegelpinna) ulatub.Lauri kirjutas: Probleem võib ainult tekkida, sellega, et lambiümber olev kumm võib kärssama hakata. Täna proovisin, hoidsin lampi sees umbes 5 mintsa (peaks juba temperatuur laes olema??? )ja pidas vastu. või peaks kauem katsetama?
Ja-veel ise olen lambiuurimuses jõudnud uutele kõrgustele:
Ultra Bright 10 Watt Halide Arc Lamp
(Equivalent to 40 watts of Halogen Light)
http://www.lumicycle.co.uk/site2/acatal ... 20031.html
Olen samalaadseid laelampe Eestis näinud, seega peab poode kammima ja lisainffi koguma.
See Metal Halide süsteem on minu meelest ka uutel sinisilmsetel autodel. Nendel ju kah süttimine kõrgepingega.
Täna sai siis esimest korda öösel sõitmas käidud. Praegugi veel irvitus näol. Ikka üli vinge asjandus. Käisin alguses Toomemäel sõitmas, rahvas ikka vaatas järgi ja tsikid rõkkasid . Kõigile sai valgust täiega näkku lastud . Laskumised olid väga hästi nähtavad. Siis sõitsin edasi kanali äärde, sel oli ka ikka palju näha...mingid ujusid paljalt, lootsid end varjata, aga kui ma oma super lambi neile peale näitasid, sis sai kildu...kujud kohe vee poole ajama . Siis sai veel ihastes ringi sõidetud ja siis koitsa. Autojuhid kõik vaatsid ja võtsid juba kaugel oma kaugtuled maha. Kommentaare oli ka igasuguseid, nagu näiteks "RONG", "KTO DAM", "MIS KURADI ASI SEE SEALT TULEB" ja siis veel, et "HEA SITT RATTUR SÕIDAB KIIVRI JA LAMBIGA" . Kokkuvõtteks võib öelda, et ei ole need ööd midagi nii pimedad enam ja milleks need tanavavalgustus laternad on???
velo.clubbers.ee
Tänavavalgustus on selleks, et valgustamata ratturid OMAVAHEL külakuhja ei tekitaksLauri kirjutas:Täna sai siis esimest korda öösel sõitmas käidud. Praegugi veel irvitus näol. Ikka üli vinge asjandus....
Kokkuvõtteks võib öelda, et ei ole need ööd midagi nii pimedad enam ja milleks need tanavavalgustus laternad on???
nüüd asjast:
Kas lambi ümber kumm pidas temperatuurile vastu, või põles ereda leegiga?
Kui pikalt tulesid kasutasid? Teoreetiliselt peaks sul akut jätkuma ca 3h 40min(arvutasin: aku 7Ah 12V, halogeen pirn 12V 20W).
Kumm pidas vastu, kuigi võiks midagi paremat sinna panna, sest toomel võtsin korra kiivri peast, et kummi olukorda kontrollida ja siis nagu oleks mingit natukene suitsenud. Siis lülitasin lambi korraks välja ja mingi minuti pärast jälle tööle. Vahepeal kallutasin pead allapoole, et pamp saaks natukene külmemat õhku tagant (mul on praegu korpus tagant ajutiselt lahti). Kokku kasutasin lampi umbes 40-50 minutit ja kõik toimis...
Äkki keegi oskab öelda, mida kuuma vastu kummi ja pirni vahele panna (ma tean, et keegi ple mu lampi näinud ja nii eriti ei saa soovitada, aga ikka...äkki kellegil on mõni hea idee...) Ma mõtlesin,et teha lambi korpusesse mingig ventilatsiooni augud, peab mõtlema...
Äkki keegi oskab öelda, mida kuuma vastu kummi ja pirni vahele panna (ma tean, et keegi ple mu lampi näinud ja nii eriti ei saa soovitada, aga ikka...äkki kellegil on mõni hea idee...) Ma mõtlesin,et teha lambi korpusesse mingig ventilatsiooni augud, peab mõtlema...
velo.clubbers.ee
no siis on asi end juba mitmekordselt ära tasunudLauri kirjutas: rahvas ikka vaatas järgi ja tsikid rõkkasid . Kõigile sai valgust täiega näkku lastud Autojuhid kõik vaatsid ja võtsid juba kaugel oma kaugtuled maha. Kommentaare oli ka igasuguseid, nagu näiteks "RONG", "KTO DAM", "MIS KURADI ASI SEE SEALT TULEB" ja siis veel, et "HEA SITT RATTUR SÕIDAB KIIVRI JA LAMBIGA"
"Tsikid rõkkasid" eest võiks nii mõnegi ruubli loovutada.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!