Projekt RULLIKUD
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Projekt RULLIKUD
Sai nikerdatud valmis siis endale jalgratta rullid. Kõigepealt sai tehtud arvutis võrdlemisi täpne joonis, kuid nagu esimese eksemplariga ikka, tulid töö käigus ka teatud muutused/mugandused sisse.
Rullid on tööstuslikest euroaluse rullidest. Algul tuli need lühemaks lõigata ja otsapunn vanalt ära võtta ja uude asemel panna ja külge keevitada. Lühemaks tuli lõigata ka sisemised võllid. Kuna trumlid oli tugevalt tsentrist väljas, tuli pind üle treida. See aga ajas krempli tasakaalust välja ja esimesel katsetamisel tahtsid rullid minema hüpata(üks panigi üle garaazi jooksu). Probleemi lahendamiseks tuli lisada balansid.
Raam on tavalisest karprauast kokku keevitatud ja üle värvitud.
Rihm on spetsiaalsest kummipealast parajaks lõigatud ja lapiku jootekolviga kokku sulatatud.
Võlle kinni hoidvad klambrid on alumiiniumist saetud-puuritud. Kinni käivad M5 poltidega.
Rullide toorikute saabumisest tänaseni on 4kuud ja 4 päeva. Töö kulges (väga) aeglaselt, kuna põhiline on mul siiski kool (10.kl gümnaasiumis). Tehtud sai siis kui motivatsiooni oli. Irooniliselt said need hooaja alguseks valmis .
Ülejäänud pildid
Rullid on tööstuslikest euroaluse rullidest. Algul tuli need lühemaks lõigata ja otsapunn vanalt ära võtta ja uude asemel panna ja külge keevitada. Lühemaks tuli lõigata ka sisemised võllid. Kuna trumlid oli tugevalt tsentrist väljas, tuli pind üle treida. See aga ajas krempli tasakaalust välja ja esimesel katsetamisel tahtsid rullid minema hüpata(üks panigi üle garaazi jooksu). Probleemi lahendamiseks tuli lisada balansid.
Raam on tavalisest karprauast kokku keevitatud ja üle värvitud.
Rihm on spetsiaalsest kummipealast parajaks lõigatud ja lapiku jootekolviga kokku sulatatud.
Võlle kinni hoidvad klambrid on alumiiniumist saetud-puuritud. Kinni käivad M5 poltidega.
Rullide toorikute saabumisest tänaseni on 4kuud ja 4 päeva. Töö kulges (väga) aeglaselt, kuna põhiline on mul siiski kool (10.kl gümnaasiumis). Tehtud sai siis kui motivatsiooni oli. Irooniliselt said need hooaja alguseks valmis .
Ülejäänud pildid
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Projekt RULLIKUD
Tõesti tubli tegu. Kujutan ette, mis häält nad pingis tegid. Aitab kui säärane toru ületreimiseks kaltsu täis toppida.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Projekt RULLIKUD
Kui veel pikk oli, siis tegi jah koledat lärmi, aga lühikese ületreimisel oli kõrvapunnidega täiesti talutav .Road 2 kirjutas:Tõesti tubli tegu. Kujutan ette, mis häält nad pingis tegid. Aitab kui säärane toru ületreimiseks kaltsu täis toppida.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Projekt RULLIKUD
Õige emulsiooni, ettenihke ja lõikekiiruse ning korraliku tera puhul peaks ka ilma kõrvatroppideta vabalt hakkama saama.
Kunagi sai ise päris palju roostevabat treitud, ka torusid.
Kunagi sai ise päris palju roostevabat treitud, ka torusid.
Re: Projekt RULLIKUD
Millega rullid täidetud on ja kas jooksevad tööstusliku laagri peal või....?
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Projekt RULLIKUD
Saab küll, aga mul puudus võimalus.
1)Treipingil puudub igasugune jahutus(aerosoolist õli peale lasta on ainuke variant).
2)Treipink on vana ja kulunud, seega lõtkudega.
3)Toru oli küll ühest otsast padrunis, aga teine ots jooksis trumli laagri peal(lisalõtk), mis oli veel puki tsentri laagri peal.
4)16-aastase keskkooliõpilasena puudub mul kogemus ja ka teadmine
@KristjanS
Rullid on seest tühjad(4mm paksune sein originaalis, millest sai kohati vast isegi 1mm maha treitud). Jooksevad sfääriliste laagrite peal, üks laager on kulunud ja teeb kahtlast häält ka
1)Treipingil puudub igasugune jahutus(aerosoolist õli peale lasta on ainuke variant).
2)Treipink on vana ja kulunud, seega lõtkudega.
3)Toru oli küll ühest otsast padrunis, aga teine ots jooksis trumli laagri peal(lisalõtk), mis oli veel puki tsentri laagri peal.
4)16-aastase keskkooliõpilasena puudub mul kogemus ja ka teadmine
@KristjanS
Rullid on seest tühjad(4mm paksune sein originaalis, millest sai kohati vast isegi 1mm maha treitud). Jooksevad sfääriliste laagrite peal, üks laager on kulunud ja teeb kahtlast häält ka
Ärge näkku lööge! [/OT]
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Projekt RULLIKUD
Esimesed 32min sõidetud. Asi töötas väga hästi. Täheldasin, et kaugusesse vaadates on tasakaal oluliselt parem.
Keskmine kiirus 15,8km/h (õues sõites on tavaliselt 20-21, aga kuna ma pole u 5 kuud sõitnud, siis ei saa üks ühele võrrelda)
Max kiirus 43km/h (minu üllatuseks oli asi väga stabiilne e. ei vibreerinud, küll aga lärmas kõvasti)
Kuna tuult pole ja tuba oli tugevalt köetud, siis voolas higi igast võimalikust kohast. Järgmine kord proovin jahedamas garaažis.
Keskmine kiirus 15,8km/h (õues sõites on tavaliselt 20-21, aga kuna ma pole u 5 kuud sõitnud, siis ei saa üks ühele võrrelda)
Max kiirus 43km/h (minu üllatuseks oli asi väga stabiilne e. ei vibreerinud, küll aga lärmas kõvasti)
Kuna tuult pole ja tuba oli tugevalt köetud, siis voolas higi igast võimalikust kohast. Järgmine kord proovin jahedamas garaažis.
Ärge näkku lööge! [/OT]