1. leht 1-st
ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
Postitatud: 03. 05. 2004. 12:39
Postitas Rom
Kas keegi on mõõtnud oma esiratta ümbermõõtu ja siis võrrelnud seda spidomeetri rattamõõtude tabelis antud numbritega.Ma mõõtsin ära fast fredi 2,0 ja sain tulemuseks 2040mm, manuaalis oleks sellise laiuseks antud 1,6
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
Re: ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
Postitatud: 03. 05. 2004. 12:48
Postitas erikr
Rom kirjutas:Kas keegi on mõõtnud oma esiratta ümbermõõtu ja siis võrrelnud seda spidomeetri rattamõõtude tabelis antud numbritega.Ma mõõtsin ära fast fredi 2,0 ja sain tulemuseks 1040mm, manuaalis oleks sellise laiuseks antud 1,6
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
vist sai siin kunagi juba öeldud mitme inimese poolt, et need spidoga kaasa tulevad tabelid on mõttetud. fast fred paeks küll olema 2040 või misiganes.
Postitatud: 03. 05. 2004. 13:02
Postitas LauriA
Aga kas see on õige meetod kui kasutada valemit:
ümbermõõt=diameeter*3,14
Näiteks 700*23 MNT rehvi puhul siis 700*3,14?
Tunnistan, olen olnud piisavalt laisk ja lootnud matemaatika peale s.t ei ole käsitsi ära mõõtnud.
Postitatud: 03. 05. 2004. 13:15
Postitas erikr
LauriA kirjutas:Aga kas see on õige meetod kui kasutada valemit:
ümbermõõt=diameeter*3,14
Näiteks 700*23 MNT rehvi puhul siis 700*3,14?
Tunnistan, olen olnud piisavalt laisk ja lootnud matemaatika peale s.t ei ole käsitsi ära mõõtnud.
siis on arutluskäik õige kui su 700 võrdub ka reaalses elus 700-ga
üldiselt on ka nii, et mida laiem kumm, seda suurem ruumala ja seda suurem ümbermõõt.
Postitatud: 03. 05. 2004. 13:18
Postitas Lauri T
tabelid ja matemaatika arvutused suht mõttetud jah. Mul isaga sama kumm sama rõhuga all ja ümbermõõdu vahe on pool sentimeetrit. Põhjus selles, et isa minust umbes 20kg raskem. Kui normaalset tulemust tahad saada, on mõttekas alati ümbermõõt ise ära mõõta. Seda enam, et mõõtmine ei võta rohkem kui kaks minutit aega. ja mõõtmise ajal peaks rattur ise ratta seljas olema - sõitja raskus surub kummi tsipake alt lössi ja seega muutub ka tegelik ümbermõõt.
EI ümbermõõdu tabelitele!
Postitatud: 03. 05. 2004. 13:41
Postitas mart
Lauri T kirjutas:tabelid ja matemaatika arvutused suht mõttetud jah. Mul isaga sama kumm sama rõhuga all ja ümbermõõdu vahe on pool sentimeetrit. Põhjus selles, et isa minust umbes 20kg raskem. Kui normaalset tulemust tahad saada, on mõttekas alati ümbermõõt ise ära mõõta. Seda enam, et mõõtmine ei võta rohkem kui kaks minutit aega. ja mõõtmise ajal peaks rattur ise ratta seljas olema - sõitja raskus surub kummi tsipake alt lössi ja seega muutub ka tegelik ümbermõõt.
EI ümbermõõdu tabelitele!
Sama jutt inglise keeles
http://draco.acs.uci.edu/rbfaq/FAQ/8b.24.html
Postitatud: 03. 05. 2004. 13:49
Postitas Kirsa
Mis asja te võimlete? :)
Maastikurattale 26x1.9/2.0" kummiga olen mina alati ja iga spidoga 2070mm märkinud ja kõik korras.
Postitatud: 03. 05. 2004. 14:03
Postitas careras
Kirsa kirjutas:Mis asja te võimlete?
Maastikurattale 26x1.9/2.0" kummiga olen mina alati ja iga spidoga 2070mm märkinud ja kõik korras.
Aga millega sa võrdled,et oled veendunud:"kõik korras"
minul näiteks 2085,mõõdetud põrandal ja ise seljas istudes
Postitatud: 03. 05. 2004. 14:12
Postitas Kirsa
careras kirjutas:Aga millega sa võrdled,et oled veendunud:"kõik korras"
minul näiteks 2085,mõõdetud põrandal ja ise seljas istudes
Maanteel kilomeetride postide järgi mõõdan.
Aga kui on ise mõõdetud siis on ikka täpse - oleneb ju kummist, lihtsalt siin oli rahval probleeme, et sai poest spido toodud ja ei oska midagi sisse kirjutada või kirjutati väga mööda number.
Postitatud: 03. 05. 2004. 14:12
Postitas erikr
Kirsa kirjutas:Mis asja te võimlete?
Maastikurattale 26x1.9/2.0" kummiga olen mina alati ja iga spidoga 2070mm märkinud ja kõik korras.
hutchinson chameleon 26x1,9 - 2035
michelin jet s 26x2,0 - 2060
specialized rockster 26x2,1 - 2070
1 cm erinevust ümbermõõdus on jämedalt võttes 0,5%, eks igaüks ise otsustab millise mõõtmisveaga sõidab.
Postitatud: 03. 05. 2004. 14:39
Postitas careras
Kirsa kirjutas:careras kirjutas:Aga millega sa võrdled,et oled veendunud:"kõik korras"
minul näiteks 2085,mõõdetud põrandal ja ise seljas istudes
Maanteel kilomeetride postide järgi mõõdan...quote]
Kilomeetri posti ära kyll etaloniks võta,ma olen ka neid jälginud,aga vahest on ikka asi päris erinev,mine mõõda trekiringil 333,33m
Postitatud: 03. 05. 2004. 14:41
Postitas erikr
careras kirjutas:Kilomeetri posti ära kyll etaloniks võta,ma olen ka neid jälginud,aga vahest on ikka asi päris erinev,mine mõõda trekiringil 333,33m
jama, kirsal pole tartus trekki.
Postitatud: 03. 05. 2004. 14:49
Postitas careras
erikr kirjutas:careras kirjutas:Kilomeetri posti ära kyll etaloniks võta,ma olen ka neid jälginud,aga vahest on ikka asi päris erinev,mine mõõda trekiringil 333,33m
jama, kirsal pole tartus trekki.
Aga julge pealehakkamine on poolvõitu,äkki eurorahadega ja tublil eestvedamisel ehitatakse ka tartusse trekk,et saaks spidokaid kalibreerida
Re: ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
Postitatud: 03. 05. 2004. 15:05
Postitas Rom
erikr kirjutas:........ et need spidoga kaasa tulevad tabelid on mõttetud. ....
MOTT
Postitatud: 03. 05. 2004. 18:29
Postitas Road
Veeretasin ratast maas ja mõõtsin maa ära (ühe ringi jooksul). Sain esimese tulemuse. Siis korrutasin läbimõõdu 3,14 - ga. Sain sootuks teise tulemuse. Tabelist sain kolmanda. Lõpuks läksin staadionile ja hakkasin katsetama. Saingi lõpuks numbri, mille puhul klapib ka 10 staadioniringi ja ka kõik vahemaad trennis. Ja loomulikult keskmine kiirus. Nii et 700 X 23 kummi puhul on mul õige 2125.
Maastikukummi (baigil) tuleks mõõta mitte mustri pealt vaid põhjast. Põhjast põhjani. Pole ka veel väga puusse pannud. Ja kui sealt lahutad veel 4 - 5 mm. pole ka hullu.
Re: ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
Postitatud: 04. 05. 2004. 10:01
Postitas reimers66
Rom kirjutas:Kas keegi on mõõtnud oma esiratta ümbermõõtu ja siis võrrelnud seda spidomeetri rattamõõtude tabelis antud numbritega.Ma mõõtsin ära fast fredi 2,0 ja sain tulemuseks 2040mm, manuaalis oleks sellise laiuseks antud 1,6
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
kas see näitab õieti ? mul muidu sama kumm ja tahax ka mõõtu teada mul hetkel 2070
Re: ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
Postitatud: 04. 05. 2004. 10:12
Postitas Rom
reimers66 kirjutas:Rom kirjutas:Kas keegi on mõõtnud oma esiratta ümbermõõtu ja siis võrrelnud seda spidomeetri rattamõõtude tabelis antud numbritega.Ma mõõtsin ära fast fredi 2,0 ja sain tulemuseks 2040mm, manuaalis oleks sellise laiuseks antud 1,6
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
kas see näitab õieti ? mul muidu sama kumm ja tahax ka mõõtu teada mul hetkel 2070
pole jõudnud katsetada
aga teen seda täna- homme.
pean ainult välja mõtlema mismoodi pikemat otsa õigesti mõõta.
Postitatud: 04. 05. 2004. 12:47
Postitas ullpüss
Kes täpsust taga ajab saab mõõta nii:
Tee kriidiga kriips kummile ja kriips asfaldile pane need kohakuti ja sõida otsejoones kummi ringe lugedes näiteks kümme ringi seal kus kummi kriips puudutab kümnendat korda asfalti tuled ratta seljast maha ja märgid asfaldile koha ära. Siis võtad mõõdulindi mõõdad asfaldil olevate kriipsude vahe ära, jagad kümnega ja vol? ongi kummi ümbermõõt VÄGA täpselt teada. (Töötab ka rahvarallis autorataste ümbermõõdu täpsustamisel kui rattaspido kasutusel ja muidu ikka kole tülikas ümermõõtu täpseks ajada)
Postitatud: 17. 06. 2004. 14:31
Postitas Rom
Mõõtsin ära nii fast fredi2,0 kui ka twisteri 1,9, ise rattal olles.
Fast Fred- nööriga mõõtes 2040 ,ise peal 2010.
Twisteril samad mõõdud.
Täpsus +- 5mm.
Postitatud: 17. 06. 2004. 14:46
Postitas SL
Rom kirjutas:Fast Fred- nööriga mõõtes 2040 ,ise peal 2010.
Polar annab juhiseks, et -4mm, mitte -30mm (kui ise peal oled). Sain ka oma FF-di mõõduks 2040 ja kella sisse panin 2036.
Postitatud: 17. 06. 2004. 14:51
Postitas erikr
SL kirjutas:
Polar annab juhiseks, et -4mm, mitte -30mm (kui ise peal oled). Sain ka oma FF-di mõõduks 2040 ja kella sisse panin 2036.
siinkohal on polari juhis sama hea kui spidodega kaasa tuleva manuali tabelis olev ümbermõõdu väärtus. loeb palju rõhku on kummis. tubelessis 2 ati puhul ma usun enne 30 mm kui 4 mm, viimane ehk 4-4,5 ati puhul.
matemaatikatundi meelde tuletades saame teada, et iga raadiuse mm mõjub ümbermõõdule 2xpi ehk 6,28 mm. 30 mm on seega kui esikumm vajub raskuse all lössi 4,77 mm. mis näiteks 2 ati puhul on isegi rohkem 80 kg mehe all.
Postitatud: 17. 06. 2004. 15:19
Postitas SL
erikr kirjutas:tubelessis 2 ati puhul ma usun enne 30 mm kui 4 mm, viimane ehk 4-4,5 ati puhul.
seega kui mul on praegu 2036, aga tegelt (mis on ka usutav, ise ei ole viitsind sellise nüansipeale mõelda enne) peaks olema vähem (no 2010), siis tuleb mul keskmiseks kiiruseks võistlusel ju suurem number ning ka läbisõit hooajal on mul tegelikult suurem kui polar näitab. see ju tore
Postitatud: 17. 06. 2004. 22:43
Postitas MH
rehvimõõt 28x1.95 ja spidole kribasin 2050
Postitatud: 17. 06. 2004. 22:47
Postitas Antti
Kaks või enam magnetit paned siis saad eriti vinged kiirused ja läbisõidu
Üldiselt mina ei usu mingeid tabeleid aga samas mingite millimeetritega mängida ka ei raatsi, nagu Erik mingis teemas ütles, siis igaüks ise otsustab, milline täpsus teda rahuldab. Mõelnud olen, et võiks minna kusagile staadionile tiirutama aga samas jälle, et kui täpne see ring nüüd on ja nagunii tuleb mingi valvur tigedalt urisema. Kunagi oli Tartus Tammeka staadionil selline tige valvur, kes mingi rahvaürituse ajal mind kõrvupidi minema tiris koos rattaga, millega ma 100m sirgel lihtsalt seisin. See oli nii aastat 10 tagasi.
Empiiriline lähenemine piirdub minu puhul sellega, et kui teistega sõites kiirus pundist väga erineb siis kodus kruvin sinnapoole kuhu vaja veidi.
Maanteel slikkidega saab ühte mõõtu kasutada koguaeg aga metsas olles peaks need inimesed ju suisa hullumise äärel olema, kellele meeldib kummirõhuga mängida ja samal ajal spido peab täpselt näitama
Postitatud: 17. 06. 2004. 22:53
Postitas MikkVaaks
mis te ikka nende spidodega mässate pange ilma ja muret vähem, ega trenni ikka rohkem ei tee
Postitatud: 18. 06. 2004. 01:01
Postitas velosipedist
SL kirjutas:erikr kirjutas:tubelessis 2 ati puhul ma usun enne 30 mm kui 4 mm, viimane ehk 4-4,5 ati puhul.
seega kui mul on praegu 2036, aga tegelt (mis on ka usutav, ise ei ole viitsind sellise nüansipeale mõelda enne) peaks olema vähem (no 2010), siis tuleb mul keskmiseks kiiruseks võistlusel ju suurem number ning ka läbisõit hooajal on mul tegelikult suurem kui polar näitab. see ju tore
Vastupidi ikka, hooaja reaalne läbisõit on väiksem kui su polaris suurem ümbermõõt pandud kui peaks...
Postitatud: 12. 06. 2005. 21:42
Postitas superior
Keegi on ära arvutanud kummi 26*1,95 ümbermõõdu?
Postitatud: 12. 06. 2005. 21:51
Postitas gozmomm
teoreetiliselt peaks suurema hooga inertsist olema kummi ümbermõõt suurem kui väikse hooga, eriti veel selle maaga kokkupuute koha osas
Postitatud: 13. 06. 2005. 06:04
Postitas erikr
superior kirjutas:Keegi on ära arvutanud kummi 26*1,95 ümbermõõdu?
seda pole mõtet kuidagimoodi arvutada sest 1,95 on kummi laius mitte kõrgus. iga kumm on omaette kuju ja profiiliga.
Postitatud: 13. 06. 2005. 06:06
Postitas erikr
gozmomm kirjutas:teoreetiliselt peaks suurema hooga inertsist olema kummi ümbermõõt suurem kui väikse hooga, eriti veel selle maaga kokkupuute koha osas
ei saa aru, olen vist liiga vähe koolis käinud
Postitatud: 13. 06. 2005. 07:05
Postitas Kuldar
erikr kirjutas:gozmomm kirjutas:teoreetiliselt peaks suurema hooga inertsist olema kummi ümbermõõt suurem kui väikse hooga, eriti veel selle maaga kokkupuute koha osas :)
ei saa aru, olen vist liiga vähe koolis käinud :oops:
Emotikoni järgi otsustades vihjas teravmeelitseja põõrleva keha tsentrifugaaljõu mõjul tekkivale diameetri imaginaarsele suurenemisele, millele lisandub vert.suunaline raskusjõu komponent.
Repliigi point on arusaadav, tõesti pole mõtet seda indeksit nii peeneks ajada - rehvi kokkusurumise arvestamine on täiesti piisav veapiiridesse mahtumisel.
Postitatud: 13. 06. 2005. 07:16
Postitas erikr
Kuldar kirjutas:Emotikoni järgi otsustades vihjas teravmeelitseja põõrleva keha tsentrifugaaljõu mõjul tekkivale diameetri imaginaarsele suurenemisele, millele lisandub vert.suunaline raskusjõu komponent.
siis rääkigu tsentrifugaaljõust mitte inertsist.
Postitatud: 20. 06. 2005. 18:43
Postitas superior
Postitatud: 20. 06. 2005. 18:52
Postitas P
Raami suurus ei määra siin midagi. Parem mõõda see ümbermõõt ise ära, siit vaevalt vastust saad.
Postitatud: 20. 06. 2005. 21:58
Postitas superior
2060 on
mõõtsin ise isiklikult ära.
Postitatud: 03. 07. 2005. 18:08
Postitas Hans
niisiis. kolm erinevat allikat annavad kolm erinevat mõõtu.:S sain oma uue spido kätte lõppude lõpuks, ja ei ole õrna aimugi mis selleks ümbermõõduks panna. spidoga(VDO C3) kaasas olnud raamat annab 2102, lihtne ümbermõõdu arvutamine 2136 ja mõõtmine 2030. :S millist neist usaldada?
Postitatud: 03. 07. 2005. 18:25
Postitas harry
igal rehvil oma suurus, spido juhendis peaks olema kirjas kuidas mõõta ja see arv panegi spidosse.
Postitatud: 03. 07. 2005. 18:38
Postitas Hans
einoh. seal raamatus on antud rehvi suuruste järgi need ümbermõõdud(minul siis 18-622/700x18c) aga ei tea millist usaldada, võiksid nad vähemasti sarnasedki olla...
ja veel üks küsimus seoses spidoga. juhendis on öeldud et pean panema magneti andurist 1-5 mm kaugusele, aga see juba suht suur vahe raadiuses tuleb. ehk siis, kuidas ta seda aru saab kui kaugel too andur ratta keskelt on!?
Postitatud: 03. 07. 2005. 19:52
Postitas Antti
Magneti kaugus ratta tsentrist ei loe. Mõtle loogiliselt - selle esikahvli külge käiva jubina funktsioon on ju lugeda ratta PÖÖRETE arvu, mitte mingit kaugust kusagilt. Sina mõõdad enda kummi ümbermõõdu ise ära, sest need tabelid on tehtud jumal teab milliste kummidega ja milliste rõhkudega. Sina saad enda kummi just enda seadetele vastavalt ära mõõta ja kompule ette anda.
Mida kompu teeb, on see, et iga pöördega, mida see kiiruseandur loeb, liidab ta läbitud vahemaale sinu sisestatud kummi ümbermõõdu otsa ja kogu moos. Mis kaugust sa tahad saada, ega sul keskmine osa ju rohkem ringe tee, kui välimine
Postitatud: 03. 07. 2005. 20:14
Postitas Hans
lihtsalt, mida lähemal ratta tsentrile seda kiiremini ta tiirleb ju.. ja nüüd ilmub mingi anomaalia, kas VDO spidod peavadki esimesel korral raskelt käima oma alusele või on miskit valesti, ta laseb end natuke keerata õieti aga seda viimast nõksu ei luba.
Postitatud: 03. 07. 2005. 20:24
Postitas urmo
No keerleb kiiremini aga pöörete arv ju sama(mida kaugemal tsentrist, seda kiirmini ikka
). Kodara sisemine osa keerleb ka aeglasemalt kui välimine aga ega sul siis kodarad kõveraks ei lähe sõidu ajal
. Või on ketas hoopis
Mul on VDO alusele keeramisega mõnikord nii et tundub, et läheb normaalselt, aga tegelt on viltu ja suurem ümar osa kompu all ei lähe sinna pessa. Vaata, kas paned ikka otse alusele.
Postitatud: 04. 07. 2005. 07:32
Postitas erikr
Hans - nagu juba ammu öeldud - spido manual tulehakatuseks. mõõdad kummi mõne siin teemas räägitud meetodiga. pilu magneti ja anduri vahel olgu selline, et spido loeb rattapöördeid. magneti asukoht kodaral ja anduri asukoht kahvlil sõltubki sellest, et pead tagama pilu mille korral andur magneti toimele reageerib.