Locus Map
Postitatud: 02. 10. 2019. 21:45
Suvel käisin rattaga reisimas. Plaanis oli radaderohkel ja mägisel maastikul pikemalt sõita. Seni olen läbi ajanud GPS pulsikellaga, aga nüüd oli mingit navigatsiooniabivahendit lenksule vaja. Tahtsin häid offline kaarte, võimalust jälje järgi sõita, aga samuti vabalt kaarti brausida, kui selgub, et etteplaanitud rada jamaks osutub. Ideaalis kohe ka uut rada planeerida.
Vaatasin üle, mida Garminil, Polaril ja teistel pakkuda on. Ei olnud väga midagi. Enamuse rattakompuutrite probleem oli kaardi brausimise tüsilikkus. S.t. see oli see, mis ma kirjeldustest ja ülevaadetest välja lugesin. Ainus erand tundus olevat Polar V650, millel sai vabalt kaarti sirvida, aga Polaril tundus olevat ainult mingi default OpenStreetmapi võimalus. Ma polnud kindel, kui palju seal pisikesi radu peal on.
Alternatiiv oli telefoni sisse mingi abiks äpp leida. Väikese uuringu järel tundus, et Locus Map võib abiks olla. Sellest on kaks versiooni - tasuta ja tasuline. Tasulise versiooni üks olulisi erinevusi on kõrguinfo käsitlemise võime, sestap sai see ka soetatud. Locus Map peab kaardipoodi, kus on päris palju päris tuntud tootjate kaarte saadaval. On nii online kui offline kaardid. Ostsin endale Locus Map enda Openstreetmapil põhineva kaardi ja siis Outdooractive kaardi. Sama piirkonna kohta oli veel kaarte, aga need olid juba kallimad ja esimesed katsetused näitasid, et need kaks kaarti katsid mu vajadused väga hästi.
Rakenduse ise on pehmelt öeldes väga hea - nii radade planeerimiseks kui navigeerimiseks. Algul ma mõtlesin läpakas mingeid radu valmis joonistada, aga sellel polnud mingit mõtet. Lihtsam oli seda kõike Locus Mapis teha. Onlines olles kasutas ta mingi planeerimisserveri teenuseid ja tegi väga häid radu. Radu sai salvestada, võrrelda, neid mööda navigeerida, jne. Väga abiks oli rajaprofiili ja gradiendi nägemise võimalus - selle abil sai hullemaid kohti vältida.
Navigeerimiseks on kaks režiimi - navigation ja guidance - ise pruukisin seda viimast - see ei olnud nii pealetükkiv.
Oskas ligi võtta pulsivöö ja kiiruse- ning kadentsiandurid. Nende andmeid sai kaardi peal kuvada. Powermeteri liitmise võimekust veel polnud, aga mingis roadmapis on see neil plaanis. Sõitu koos kõigi lisaandmetega sai salvestada. Pmst, kui powermeterit pole, siis asendas täielikult rattakompuutri.
Töötab see äpp ainult Androidi peal. Lammutamiseks sai soetatud Samsung Xcover 4s. Enamvähem mõistliku suurusega telefon, IP68 vee- ja tolmukindlus ja pooleteist meetri pealt kukkumise kindlus. Ekraanile matt kile peale, et päikese käes vähem peegeldaks ja Armor-X lenksuhoidik seda kinni hoidma. Toimis väga hästi. Kui ekraani heledus ~70% peale keerata, siis pidas aku üle seitsme tunni vastu. Vihm ei olnud probleem, korra kruusalaskumisel pidurdasin esiratta alt ära ja telefon lendas lenksult minema - polnud ka probleemi.
Päris palju kordi tegin käigupealt raja ümber - kõrgusprofiili kontrollimise võimalus oli väga abiks - katsusin üle 20% tõuse ja laskumisi vältida.
Vaatasin üle, mida Garminil, Polaril ja teistel pakkuda on. Ei olnud väga midagi. Enamuse rattakompuutrite probleem oli kaardi brausimise tüsilikkus. S.t. see oli see, mis ma kirjeldustest ja ülevaadetest välja lugesin. Ainus erand tundus olevat Polar V650, millel sai vabalt kaarti sirvida, aga Polaril tundus olevat ainult mingi default OpenStreetmapi võimalus. Ma polnud kindel, kui palju seal pisikesi radu peal on.
Alternatiiv oli telefoni sisse mingi abiks äpp leida. Väikese uuringu järel tundus, et Locus Map võib abiks olla. Sellest on kaks versiooni - tasuta ja tasuline. Tasulise versiooni üks olulisi erinevusi on kõrguinfo käsitlemise võime, sestap sai see ka soetatud. Locus Map peab kaardipoodi, kus on päris palju päris tuntud tootjate kaarte saadaval. On nii online kui offline kaardid. Ostsin endale Locus Map enda Openstreetmapil põhineva kaardi ja siis Outdooractive kaardi. Sama piirkonna kohta oli veel kaarte, aga need olid juba kallimad ja esimesed katsetused näitasid, et need kaks kaarti katsid mu vajadused väga hästi.
Rakenduse ise on pehmelt öeldes väga hea - nii radade planeerimiseks kui navigeerimiseks. Algul ma mõtlesin läpakas mingeid radu valmis joonistada, aga sellel polnud mingit mõtet. Lihtsam oli seda kõike Locus Mapis teha. Onlines olles kasutas ta mingi planeerimisserveri teenuseid ja tegi väga häid radu. Radu sai salvestada, võrrelda, neid mööda navigeerida, jne. Väga abiks oli rajaprofiili ja gradiendi nägemise võimalus - selle abil sai hullemaid kohti vältida.
Navigeerimiseks on kaks režiimi - navigation ja guidance - ise pruukisin seda viimast - see ei olnud nii pealetükkiv.
Oskas ligi võtta pulsivöö ja kiiruse- ning kadentsiandurid. Nende andmeid sai kaardi peal kuvada. Powermeteri liitmise võimekust veel polnud, aga mingis roadmapis on see neil plaanis. Sõitu koos kõigi lisaandmetega sai salvestada. Pmst, kui powermeterit pole, siis asendas täielikult rattakompuutri.
Töötab see äpp ainult Androidi peal. Lammutamiseks sai soetatud Samsung Xcover 4s. Enamvähem mõistliku suurusega telefon, IP68 vee- ja tolmukindlus ja pooleteist meetri pealt kukkumise kindlus. Ekraanile matt kile peale, et päikese käes vähem peegeldaks ja Armor-X lenksuhoidik seda kinni hoidma. Toimis väga hästi. Kui ekraani heledus ~70% peale keerata, siis pidas aku üle seitsme tunni vastu. Vihm ei olnud probleem, korra kruusalaskumisel pidurdasin esiratta alt ära ja telefon lendas lenksult minema - polnud ka probleemi.
Päris palju kordi tegin käigupealt raja ümber - kõrgusprofiili kontrollimise võimalus oli väga abiks - katsusin üle 20% tõuse ja laskumisi vältida.