
ja kodaratega pole kunagi probleeme olnud.
Jutt käis kaalust! Kui juhtud vahel vaatama mõnda mägirattasõitu telekast ntx, siis oota autasustamine ja muu sebimine ka ära, siis näed rattureid proprtsioonis "normaalsete" inimestega. Ja on ikka kohati makaronid küll!Corrosion kirjutas:Kas rattasõit siis vaid makaronidele.
Ei ole, vaata pro sõitjaid on nad siis makaroonid või? Igati lihases vennad, kellel rasva eriti pole....
kui nüüd 4 eelpool loetletule veel lance ka lisada, siis saab päris karmi viisiku, kindlasti on neid mehi veelgi. aga huvitav on see, et kõik nad on head temposõitjad ja samas ronivad ka mägedes väga hästi. kuigi temposõitja ja mägironija kaalud võiksid olla erinevad, olen mina alati head temposõitjat samastanud ka mehega, kes mägedes teistele selga näitab. kindlasti mäletavad kõik kuidas lance eelmisel tdf-l ühel etapil lihtsalt tagumiku üles tõstis ja ära sõitis, keegi ei suutnud kaasa minna. sellel etapil sõidetud vahet hoidis ta praktiliselt lõpuni ja võitis.priidik kirjutas:Maanteel on ka ju mägironijad kilud. Aga vaatad häid temposõitjaid (Ullrich, Indurain, Botero, Gonzales jne.) siis lihas igal pool punnitab. Kindlalt üle 80 kg mehed, Indurain oli mõnedel aegadel kuni 90 kg. Pikkuus on 178 cm pikk ja kaalus ka omal ajal tippvormis kuskil 80 kg.
.
Mulle hakkab järjest rohkem tunduma, et hea temposõidu võimekus on kõige (hea rattasõitja) alus. Ülejäänud on tehnika ja spetsiliseerituse küsimus. Kes suudab üksi pressides kannatada ja ennast sundida mitte alla andma on pool võitu juba tasku pannud.tarmo kirjutas:kui nüüd 4 eelpool loetletule veel lance ka lisada, siis saab päris karmi viisiku, kindlasti on neid mehi veelgi. aga huvitav on see, et kõik nad on head temposõitjad ja samas ronivad ka mägedes väga hästi. kuigi temposõitja ja mägironija kaalud võiksid olla erinevad, olen mina alati head temposõitjat samastanud ka mehega, kes mägedes teistele selga näitab.
Ja hea temposõidu võimekuse juures on aluseks mitte kaal ja pikkus, vaid pigem hapnikuomastamisvõime ja sellega seonduv (ehk masinavärgi efektiivsus).UrmasL kirjutas:Mulle hakkab järjest rohkem tunduma, et hea temposõidu võimekus on kõige (hea rattasõitja) alus. Ülejäänud on tehnika ja spetsiliseerituse küsimus. Kes suudab üksi pressides kannatada ja ennast sundida mitte alla andma on pool võitu juba tasku pannud.tarmo kirjutas:kui nüüd 4 eelpool loetletule veel lance ka lisada, siis saab päris karmi viisiku, kindlasti on neid mehi veelgi. aga huvitav on see, et kõik nad on head temposõitjad ja samas ronivad ka mägedes väga hästi. kuigi temposõitja ja mägironija kaalud võiksid olla erinevad, olen mina alati head temposõitjat samastanud ka mehega, kes mägedes teistele selga näitab.
trenni tuleb ka õigesti teha,mitte ainult palju...ja mida üldse pidada paljuks trennikspriidik kirjutas: Kui rääkida harrastajate seltskonnast nagu meie siin siis on loomulikult hapnikutarbimine olulisem - mõni suurema kaaluga vend kellel kõrge Vo2 max sõidab lihtsalt paremini kui madala Vo2-ga kilu. Krt, ma teen küll palju trenni aga kuna ma olen andetu siis tulemusi ka ei ole. Jumala õige. Ja pekki võiks ka vähem olla.
Olen ka viimasel ajal palju lugenud ja natuke teist juttu. Intervalltreening on küll lai mõiste, kuid intensiivvariant on suunatud anaeroobse töövõime suurendamisele. Ekstensiivne meetod mõjub juba rohkem VO2-max-i, kuid testide jägi ei ole ta siiski efektiivseim meetod.Ermo kirjutas:Vo2max-i annab treenida ainult intervallidega ( vähemalt nii olen lugenud )
See on õige, kuid ka siin ei räägita, et ta oleks efektiivne või ainus meetod. Sellel teemal on palju head kirjandust. Abiks on ka otsing "boosting vo2max". Nüüd sõidan ja rohkem ei möliseErmo kirjutas:Siin sulle väike rida, kui inglise keelest aru saad:
Zone 5: VO2 >105% of LT
In this zone, you are working completely anaerobically. Short efforts in this zone will increase your VO2 max, the ability of your body to transport oxygen to the working muscles.
See on mul arvutis, rohkem ei viitsinud hetkel otsida. Ma ei väida, et see õige on, aga pole ka teistpidist veel lugenud.
Kogemus ongi kõige tähtsam.Ja iseenda keha tundmine,et milline treening kuidas mõjub.priidik kirjutas: Oletame et sportlasel tekib kogemus. Ta teab mis talle võib edu tuua. Ikkagi jääb protsessi juhtimine kaudseks. Oletame et tipprattur haigestub talvel SARSi. Läbib tavapärase programmi treeningul ja tulemust ei tule. Kas haigus oli teinud oma töö või on mingi muu X faktor mängus? Veerpalu pidi võitma MM-tiitli kuid võitis Holmenkollenis. Aga eesmärk oli ju võita MM-l !!!! Seega ta ei treeninud õigesti et maksimumi õigel ajal välja tuua. Ka kogemus võib alt vedada.
Mõnikord on küsimus ka trenni ja puhkuse (laadimine, taper) vales vahekorras (Banister et al. Training theory and taper: validation in triathlon athletes. Eur J Appl Physiol 1999; 79: 182-191). Kui M. Alaver luges viimati TÜs loengu siis kurtis ta näiteks seda et tunneb ennast ebakindlalt just madala intensiivsusega treeningute osas. Kuidas on õige?
sul on treeningpäevik võipriidik kirjutas:Ise arvan ka nii. Aga sageli on nii et kui mõni päev on hea minek siis uurid pärast treeningpäevikut et mis trenni tegin, mis lõigud olid ja kui palju puhkasin aga reeglina mingit alati töötavat meetodit ei ole õnnestunud konstrueerida. Tuleb leppida teadmisega, et "lihtsalt juhtus"Ruve kirjutas: Kogemus ongi kõige tähtsam.Ja iseenda keha tundmine,et milline treening kuidas mõjub.
Kas sul ei olegi siis?? Midagi sa ju ikka üles märgid. Mul endal on üks lihtne exceli tabel kus sees kuupäevad, kilometraazhid, sõidukoht ja sõidu tüüp (maantee, intensiivsus, mets, võistlus jms). Lisaks pean eraldi arvestust kulude, hoolduste jms osas. Automaatselt liidetakse hooaja ja ratta kilometraazhi.Ruve kirjutas:sul on treeningpäevik või![]()
meil harrastajatel on ju palju ka selles kinni,et kas jõuab töö kõrvalt piisavalt trenni teha.Kui ainult sellega tegelekski,siis saaks kindlasti paremini
Omal asi lahendatud sama lihtsalt ja peab tunnistama, et on hea vaadata küll kuda siis ja sellistes tingimustes jne oli. Hea jälgida ntx kuidas muutub hooaja alguses mahu ajal pulsi ja keskmise kiiruse suhe. Soovitan raudselt.UrmasL kirjutas:Kas sul ei olegi siis?? Midagi sa ju ikka üles märgid. Mul endal on üks lihtne exceli tabel kus sees kuupäevad, kilometraazhid, sõidukoht ja sõidu tüüp (maantee, intensiivsus, mets, võistlus jms). Lisaks pean eraldi arvestust kulude, hoolduste jms osas. Automaatselt liidetakse hooaja ja ratta kilometraazhi.
mina ei märgi küll midagi ülesUrmasL kirjutas:Kas sul ei olegi siis?? Midagi sa ju ikka üles märgid. Mul endal on üks lihtne exceli tabel kus sees kuupäevad, kilometraazhid, sõidukoht ja sõidu tüüp (maantee, intensiivsus, mets, võistlus jms). Lisaks pean eraldi arvestust kulude, hoolduste jms osas. Automaatselt liidetakse hooaja ja ratta kilometraazhi.Ruve kirjutas:sul on treeningpäevik või![]()
meil harrastajatel on ju palju ka selles kinni,et kas jõuab töö kõrvalt piisavalt trenni teha.Kui ainult sellega tegelekski,siis saaks kindlasti paremini
loodan, et sa ikka kirjutad polarisse ka mis sulle ei meeldi, nad on päris tegijad upgradeima..Ermo kirjutas:Kasutasin Training Diary't, kuid seoses Polari vennaskonda astumisega pole seda endale uuesti arvutisse installinud ja kasutan Polari softi. TD oli mahukam ja parema analüüsiga ( n. intervalltreeningud, kohad võistlustel vs. kaotus liidrile, parem oli minu arvates ka statistika treenitud Hr tsoonis jne., lisaks kulude kalkulaator).
aga praktikas?!Hanno kirjutas:Hanno (teoorias kõva)