1. leht 1-st

Puusavalu

Postitatud: 14. 04. 2009. 17:11
Postitas RasmusS
Sai Spordipartnerist siis uus ratas ostetud ja sõiduasend täpselt paika pandud. Metsas on kõik viimase peal, aga kuna töölesõit toimub iga päev rattaga asfaldi peal - u. 25 km edasi-tagasi - siis õhtuti lööb parem puus mõnusalt tuld. Spordikreeme olen ka proovinud, kuid abi sellest ei ole. Valu lööb sisse aeg-ajalt just siis, kui jalg liigub vändal alt üles. Kas oleks mõtet asfaldil sõiduks sadulat kõrgemale tõsta või on probleem milleski muus - nt. mingi lihas ära venitatud?

Re: Puusavalu

Postitatud: 14. 04. 2009. 19:15
Postitas erikr
seda peaksid siiski aru saama, kas valu on lihases või liigeses. kirjelduse järgi tundub, et liigeses.
alustuseks venitusharjutused enne ja eriti peale sõitu. samas tuleb siiski passatka ka üle kontrollida, et kas ikka on õigesti paigas.
kas alustasid sel kevadel tühjalt kohalt või on mingi rattapõhi all?

Re: Puusavalu

Postitatud: 14. 04. 2009. 19:22
Postitas Rivo
RasmusS kirjutas:Sai Spordipartnerist siis uus ratas ostetud ja sõiduasend täpselt paika pandud.
Kas midagi (sina ja ratas) mõõdeti kah, kui asend paika pandi ? Või käis asi nii et, roni rattale ja küll me eemalt vaatame ?

Re: Puusavalu

Postitatud: 14. 04. 2009. 20:51
Postitas LauriA
IMHO 25km asfaldil peaks olema lühike ja kerge sõit sellisele inimesele, kellele metsas sama pikk distants mingeid probleeme ei tekita.

Kõige kindlam on muidugi perearstil lasta röntgen ära teha, saad 24 tunni jooksul selgeks (vahepeal kontrollid passatka üle), kas skelett on probleemiks või mitte. Lihaspoole lased siis näiteks http://www.ortopeediaarstid.ee/?structure=001005 üle vaadata.

Samas, kui passatka just totaalselt vale ei ole (S raami asemel sõidad XL-ga) - kas puusad ei ole mitte see viimane koht organismis, mis tunda annavad?

Edit: lisaks muidugi veel sellised mõnusad asjad nagu tsüst kusagil puusa lähedal või siis ka pimesoolega midagi?

Re: Puusavalu

Postitatud: 14. 04. 2009. 21:04
Postitas erikr
LauriA kirjutas: Samas, kui passatka just totaalselt vale ei ole (S raami asemel sõidad XL-ga) - kas puusad ei ole mitte see viimane koht organismis, mis tunda annavad?

Edit: lisaks muidugi veel sellised mõnusad asjad nagu tsüst kusagil puusa lähedal või siis ka pimesoolega midagi?
siia loetellu võib kindlasti lisada erineva pikkusega jalad (ka minul ntx, pikem vasak jalg koormab põlve ja puusa, kuigi pikkuse erinevus on marginaalne), igasugused rühivead, vanad ja unustatud traumad jne jne.

metsa vahel muudab rattur suhteliselt sageli asendit, "võimleb" vähem või rohkem sadulas. maanteel istub paigal ja teeb vaid suhteliselt ühetaolisi liigutusi, mis piisavalt kordudes vale asendi või liikumis- ja tugiaparaadi probleemide korral tunda annab.
samas tõesti, kokku 25 km päevas baigiga maanteel (ca 1-1,5 h sõitu) ei tohiks eriti mõjuda. seega on tegu suuremat sorti probleemiga, mille tegeliku põhjuseni jõudmisel pead hakkama välistava meetodiga erinevaid võimalikke põhjusi elimineerima.

röntgen ei pruugi halligi näidata. been there, done that.

kõigepealt passatka üle vaadata (sh jalgade asend pedaalides), kui see ei aita, siis enda kallale.

Re: Puusavalu

Postitatud: 14. 04. 2009. 21:20
Postitas Villem T
erikr kirjutas:röntgen ei pruugi halligi näidata. been there, done that.
Ei pruugi ka MRI, aga foorumist ilmselt ei saa saatekirja kummalegi. Kui on otseselt valus (mitte lihtsalt ebamugav, väheefektiivne vms), peaks arsti juurde minema. Eriti kui ise oled sümmeetriline aga valu mitte.

Re: Puusavalu

Postitatud: 15. 04. 2009. 04:26
Postitas RasmusS
Endal pikkust 176, raam 18 tolli. Passatka ja klotside asend sai Sigvard Kuke abiga paika pandud - selles ei tohiks probleem olla. Eks tuleb siis igaks juhuks perearsti külastada.

Re: Puusavalu

Postitatud: 15. 04. 2009. 07:46
Postitas UrmasL
RasmusS kirjutas:Endal pikkust 176, raam 18 tolli. Passatka ja klotside asend sai Sigvard Kuke abiga paika pandud - selles ei tohiks probleem olla. Eks tuleb siis igaks juhuks perearsti külastada.
Poes said paika tõenäoliselt parima praktika järgi sätitud passatka, mis toimib enamiku ratturite peal. Vajadusel tuleb seda siiski korrigeerida. On ka võimalk, et lihtsalt sadul ei sobi. Proovi laenuks mõnda teist sadulat, liiguta seda veits ette-taha või mängi nurgaga. Pedaaliklotsidest sõltub teinekord rohkem kui arvata oskad, kuid reeglina mõjutavad need rohkem päkka ja põlve. Eriti neil kes käivad jalad sisse- või väljapoole.

Re: Puusavalu

Postitatud: 15. 04. 2009. 08:19
Postitas rai66
Äkki on Sul painduvus nõrk.Minul näiteks üks põlv ei lähe kuidagi rinna lähedussegi. Siis peaks enne sõitu korralikult painutama.Kuigi mul sõidu ajal pole valus. Minu kogemustest tsüsti puhul on valu ka muul ajal. Hetkel nagu ei usu, et arstid suudaksid aidata. Ortopeediaarstidest niipalju, et ise võiksin sõna otseses mõttes võtta ühe ja visata teist. Nimesid ei maini. 90% pead ise leidma lahenduse.Esimene asi nuga sisse või vahetame jupi ära.See muidugi ei tähenda, et Sina ei peaks abi saama. Ja venitama peaks nii enne kui pärast sõitu. Abi võiks olla ka kiropraktikust. Igal inimesel läheb kasvõi natuke kehaasend paigast. Ise olen Rainer Kägo juures käinud.

Re: Puusavalu

Postitatud: 15. 04. 2009. 12:21
Postitas aux
Olen üsna veendunud, et Sigvard ei müü oma poest välja ühtegi täiesti vale passatkaga ratast. Olen näinud rohkem kui kord tema poes "inimest tänavalt" murega, et kuskil mingi koht valutab. Sigvard vaatab siis passatka täiesti tasuta üle ja korrigeerib, jagab soovitusi, selgitab. Muidugi ei saa ka tema panna teisele ideaalset asendit paika aga piisavalt hea, et vältida võimalikke pingeid või ülekoormusi. Selle viimase lihvi annab igaüks ise vastavalt oma kogemustele. Minu soovitus, astu Sigvardi juurest korra läbi ja kurda oma muret. Võib-olla on midagi paigast liikunud. Uue ratta puhul täiesti tavaline lugu.

Re: Puusavalu

Postitatud: 29. 07. 2009. 18:17
Postitas _KRIS_
Igatahes on olemas selline kreem nagu HOBUSEPALSAM hästi tugev kreem mis peaks likvideerima või leevendama lihase ja liigesevalu. Mine proovi kuskilt seda saada, küsi kelleltki äkki keegi teab, või küsi arstilt kust seda saada.