1. leht 2-st
Postitatud: 11. 09. 2003. 12:36
Postitas AndreK
Endal selline teema,et aastas sõidan tavaliselt umbes 3300 km hetkeks on täis saanud 3100. Hetkel on seis järgmine: minekut pole, jalg on tuim ja pulss ei taha üles minna. Selline asi juhtub minuga juba teist aastat järjest. Millega seda seletada?
Postitatud: 11. 09. 2003. 12:40
Postitas Ermo
.
Postitatud: 11. 09. 2003. 12:51
Postitas priidik
Ermole lisaks veel niipalju et vbla oled kuskil üle teinud. Nii väikse mahu juures koormab liiga sagedane intensiivne treening organismust. Oled liiga sageli metsas turninud?
Kle, ja ole rahul et see sul hooaja lõpus ilmneb. See on norm. Ma sõitnud pea 12k ja ikkagi on praegu vorm 3x kehvem kui suvel-kevadel. Ja nii iga aasta. Hull on siis kui mõõnad hooaja keskel kimbutavad - arvan et siis on kindlalt vähene trenn või treeningvead. Praegune ilmselt jah sügisest ja aastaajast-sõltuv moraali allakäik.
Postitatud: 11. 09. 2003. 12:51
Postitas AndreK
Ma tean, et 3000 on vähe. Kahjuks lihtsal ei jõua rohkem ajaliselt sõitta. Ma pakun et 5000 oleks kuskil optimaalne. Järgmne hooaeg üritan 5k graafikus olla. Ei tea ainult kas sellest mifdagi paremaks läheb
Postitatud: 11. 09. 2003. 12:55
Postitas AndreK
priidik kirjutas:Ermole lisaks veel niipalju et vbla oled kuskil üle teinud. Nii väikse mahu juures koormab liiga sagedane intensiivne treening organismust. Oled liiga sageli metsas turninud?
Kle, ja ole rahul et see sul hooaja lõpus ilmneb. See on norm. Ma sõitnud pea 12k ja ikkagi on praegu vorm 3x kehvem kui suvel-kevadel. Ilmselt jah sügis ja aastaajast-sõltuv moraali allakäik.
Metsas ainult turningi
asfalti nühin ainult kevadel ja enne Talinna RR. Treening on 3 x nädalas keskm umbes 80% max pulsi sagedusest. Mõni trenn ka madalama pulsiga. Kevadel ka loomulikult madalamaga. Olen samuti lugenud kõiksugu kirjandust, aga vastust sellise seisundi tekkele pole leidnud.
Postitatud: 11. 09. 2003. 13:02
Postitas priidik
AndreK kirjutas:Ma tean, et 3000 on vähe. Kahjuks lihtsal ei jõua rohkem ajaliselt sõitta. Ma pakun et 5000 oleks kuskil optimaalne. Järgmne hooaeg üritan 5k graafikus olla. Ei tea ainult kas sellest mifdagi paremaks läheb
Mahu kasvatamisele lisaks vaata üle ka treeningkava (kui on selline asi olemas). Mahu kasvatamine annab kindlasti mingi edasimineku - 5k on ju 3k-ga võrreldes enam kui 50% tõus!!! Aga sügisel oled väsinud-tüdinud sama moodi. Selles suhtes vaevalt et midagi paremaks läheb.
Postitatud: 11. 09. 2003. 13:14
Postitas Ermo
.
Postitatud: 11. 09. 2003. 13:25
Postitas AndreK
Noh jah, eks ma ole üritanu ikka hooaja alguses pikemaid otsi ja madalama pulsiga ja hooaja lõpu poole lühemaid ja intensiivsemaid trenne teha. Nagu isegi arvata võid 100% treening plaanist ei saa kunagi kinni pidada. Üleväsimust hooaja jooksul pole olnud. Olen ikka üritanud korralikult välja puhata.
Eelmise aasta TRM aegu oli sama seis. TRM alguses virutasin kõvasti, oli kuskil 100 piirimail, siis saabus sajandi paneel. Rongid ainult vurasid kahelt poolt mööda. Iga väiksemgi tõusnukk valmists selliseid raskusi, et tahtsin jalga maha panna. Tundub, et selle aastal kordub kõik uuesti
Postitatud: 11. 09. 2003. 13:41
Postitas Ermo
.
Postitatud: 11. 09. 2003. 14:19
Postitas AndreK
Ermo kirjutas:AndreK kirjutas:Noh jah, eks ma ole üritanu ikka hooaja alguses pikemaid otsi ja madalama pulsiga ja hooaja lõpu poole lühemaid ja intensiivsemaid trenne teha. Nagu isegi arvata võid 100% treening plaanist ei saa kunagi kinni pidada. Üleväsimust hooaja jooksul pole olnud. Olen ikka üritanud korralikult välja puhata.
Eelmise aasta TRM aegu oli sama seis. TRM alguses virutasin kõvasti, oli kuskil 100 piirimail, siis saabus sajandi paneel. Rongid ainult vurasid kahelt poolt mööda. Iga väiksemgi tõusnukk valmists selliseid raskusi, et tahtsin jalga maha panna. Tundub, et selle aastal kordub kõik uuesti
ei pruugi. ära ratast pühapäevani puutu ( st. tee korda , seadista ja õlita aga sõitmist väldi
). Söö normaalselt pastat, mett, banaane jms. aga ära üle pinguta ! Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.
Ja siis starti ja tuld ! Peaks OK olema
Ära söömist unusta, banaanid, müsli-barid jms. eelmine õhtu ja pühapäeva hommikul. Paneel on tavaliselt tingitud ebapiisavast söömisest.
OK, tänud. Üritan tagasi vormi tõusta.
Postitatud: 12. 09. 2003. 08:20
Postitas priidik
Ermo kirjutas: ära ratast pühapäevani puutu ( st. tee korda , seadista ja õlita aga sõitmist väldi
). Söö normaalselt pastat, mett, banaane jms. aga ära üle pinguta ! Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.
Soovitused on erinevad. Ma soovitaks täna sul teha kerge kerimise maanteel pulsiga u. 120 l/min ja sinna vahele need kiirendused, kokku kuskil 1h. Laupäeval võiks teha sellise 1 tunnise soojendustreeningu pulsiga kuskil 130 l/min. Ma ei saa täpselt aru kui augus sa oled aga kõrgemat intensiivsust ja pikemat trenni omaltpoolt ka ei soovitaks. Kui üldse ratta selga ei istu saad pühap kohe stardist paneeli kätte.
Postitatud: 12. 09. 2003. 08:37
Postitas tarmo
priidik kirjutas:Ermo kirjutas: ära ratast pühapäevani puutu ( st. tee korda , seadista ja õlita aga sõitmist väldi
). Söö normaalselt pastat, mett, banaane jms. aga ära üle pinguta ! Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.
Soovitused on erinevad. Ma soovitaks täna sul teha kerge kerimise maanteel pulsiga u. 120 l/min ja sinna vahele need kiirendused, kokku kuskil 1h. Laupäeval võiks teha sellise 1 tunnise soojendustreeningu pulsiga kuskil 130 l/min. Ma ei saa täpselt aru kui augus sa oled aga kõrgemat intensiivsust ja pikemat trenni omaltpoolt ka ei soovitaks. Kui üldse ratta selga ei istu saad pühap kohe stardist paneeli kätte.
soovitused on tõesti individuaalsed ja tuleb enda peal järele katsetada milline eelnevate päevade treeningmeetod on sinu jaoks parim, et võistlusstardis ennast hästi tunda. ise teen samuti nö. priidiku stiilis, vahe on selles, et kiirendused 2 või 3 x 30 sek teen stardieelsel päeval. siis "käivitun" võistluse alguses kiiremini.
vahel kui nädalavahetusel on ainult 1 võistlus, siis teen võistluseelsel päeval 1 kuni 1,5 tunnise treeningu pulsiga 75 - 78% maxist. endale mõjub see väga hästi, tunnen ennast järgmine päev väga energiliselt. aga seda ei julge siiski kellelegi teisele soovitada, sest mõnele võib efekt olla vastupidine - väsitab end õhtul ära, ei taastu ja stardis on "kumm tühi".
mida püüan iga hinna eest vältida, on minna võistlema nii, et eelneval päeval pole ratta seljas olnud. siis tunnen end võistlusel kehvasti ehk tunne on selline nagu sõidaks soojendust, mitte võistlust
head katsetamist
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:00
Postitas priidik
tarmo kirjutas:priidik kirjutas:Ermo kirjutas: ära ratast pühapäevani puutu ( st. tee korda , seadista ja õlita aga sõitmist väldi
). Söö normaalselt pastat, mett, banaane jms. aga ära üle pinguta ! Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.
Soovitused on erinevad. Ma soovitaks täna sul teha kerge kerimise maanteel pulsiga u. 120 l/min ja sinna vahele need kiirendused, kokku kuskil 1h. Laupäeval võiks teha sellise 1 tunnise soojendustreeningu pulsiga kuskil 130 l/min. Ma ei saa täpselt aru kui augus sa oled aga kõrgemat intensiivsust ja pikemat trenni omaltpoolt ka ei soovitaks. Kui üldse ratta selga ei istu saad pühap kohe stardist paneeli kätte.
soovitused on tõesti individuaalsed ja tuleb enda peal järele katsetada milline eelnevate päevade treeningmeetod on sinu jaoks parim, et võistlusstardis ennast hästi tunda. ise teen samuti nö. priidiku stiilis, vahe on selles, et kiirendused 2 või 3 x 30 sek teen stardieelsel päeval. siis "käivitun" võistluse alguses kiiremini.
vahel kui nädalavahetusel on ainult 1 võistlus, siis teen võistluseelsel päeval 1 kuni 1,5 tunnise treeningu pulsiga 75 - 78% maxist. endale mõjub see väga hästi, tunnen ennast järgmine päev väga energiliselt. aga seda ei julge siiski kellelegi teisele soovitada, sest mõnele võib efekt olla vastupidine - väsitab end õhtul ära, ei taastu ja stardis on "kumm tühi".
mida püüan iga hinna eest vältida, on minna võistlema nii, et eelneval päeval pole ratta seljas olnud. siis tunnen end võistlusel kehvasti ehk tunne on selline nagu sõidaks soojendust, mitte võistlust
head katsetamist
Vot-vot hakkab tulema. Asi läheb minu jaoks huvitavaks. Ma panen siis lihtsalt võrdluseks oma näite. Tavaliselt teen viimased lõigud jah kuskil 48h enne starti - kui hea vorm siis 2-3 sellist 60-90 sek nätakat reeglina alla tuult või alla mäge maantekaga kuskil 50-60 km/h et saada kiirust (pulss ronib siis 185-188 l/min, max pulss on 198) ja u. 5 lühemat 15-30 sek surakat. Kui vorm nii hea ei ole siis piirdun lühikestega. Ajaliselt kuskil 1.5 h või 40 km. Seega pead ise jõudma tõeni mis sulle hästi-halvasti mõjub.
Päev varem teen nn. "soojendustreeningu" (so. ametlik termin mõnes rattaõpikus) natuke kõrgema pulsiga kui tavatreeningul (tarmo pandud 75-78% maxHr oleks mul 148-153, mis on mulle selgelt liiga kõrge, tavaliselt piirdun kuni 140-145 l/min - Andrele panin 130 sest kui ta augus on siis võib 140-150 juba liiga kõva olla). Ajaliselt selline treening kuskil 2h või 60-70 km.
Mul on ka nagu tarmolgi väga suur vahe - kui teen soojendustreeningu on reeglina enesetunne stardis hea, kui teen tavatreeningu siis ka stardis poolkõva tunne, kui päev varem üldse ei sõida siis on stardist kohe pulss punases tsoonis ja kehva.
Olen teinud lõike ka soojendustreeningu sees aga tavaliselt võtab see nats kiirust maha. Olen jõudnud arusaamisele et mul on lihas mis tahab üheltpoolt saada sellist väga kõrget intensiivsust (lõigud max Hr üle 90-95%) ja teiselt poolt palju mahtu madala intensiivususega ja korraliku puhkust. Sellised poolintensiivsed treeningud ei istu üldse. Võimalik et siin on vahe ka selles et üks on seni rohkem MTB profiiliga mees ja teine MNT profiiliga ja sellest ka vähe erinevad vajadused ettevalmistuses võistlusteks.
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:06
Postitas Andrus K
siinkohal oleks paslik teema alates Ermo murest pooleks lõigata ja ümber nimetada, sest jutt on sedavõrd asjalik, et peaks kuidagi säiluma.
Jätkake arutele, seltsimehed ...
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:11
Postitas Ermo
.
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:12
Postitas Andrus K
Ermo kirjutas:Andrus K kirjutas:siinkohal oleks paslik teema alates Ermo murest pooleks lõigata
Minul pole küll mingeid muresid
, VEEL
Jah. Mure oli Andre K oma. Sorry.
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:13
Postitas tarmo
kuna on teada, et peale pingutust taastub kõige kiiremini lühiajaline kiirus, siis nö. jõuvastupidavuskiirus ning seejärel põhivastupidavus(mõnel alles nädal peale rasket võistlust), siis tasuks arvestada, et enne pikka ja kurnavat võistlust (a la rakke maraton), ei tasuks teha väga pikka soojendustreeningut.
kui teed liiga pika soojendustreeningu, mis on tegelikult sinu energiavaru kulutanud rohkem kui vaja(sulle teadmata), siis saame võistluspäeval efekti, mida paljud kogenud on - stardist kõva laksuga minema, enesetunne ok(kiirus on ju taastunud!) ja 10 - 15 km pärast hakkab asi ikalduma, kehvema toitumisega saabub veel paneel ka ja oled out of game
ja mainin taas - kõik kirjapandu on järeldatud omadest kogemustest ja ei pruugi kõigile sobida.
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:16
Postitas SL
Andsite nõu, et teha 45-60 min sooja - minul nii pikalt soojategemise kogemus puudub - kas see juba väsitama ei hakka? Loomulikult on intensiivsus väga madal, kuid siiski. Sooja tegemist olen alati püüdnud võtta tõsiselt (ohverdanud nii mõnedki head stardikohad), kuna mul võtab suht kaua aega, et end käima saada (ikka on sõidu esimesed 25 min sõidu kõige raskemad), kuid üle 20-25 min pole nagu julgenud teha (+ venitused peale).
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:20
Postitas Ermo
.
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:21
Postitas priidik
tarmo kirjutas:kuna on teada, et peale pingutust taastub kõige kiiremini lühiajaline kiirus, siis nö. jõuvastupidavuskiirus ning seejärel põhivastupidavus(mõnel alles nädal peale rasket võistlust), siis tasuks arvestada, et enne pikka ja kurnavat võistlust (a la rakke maraton), ei tasuks teha väga pikka soojendustreeningut.
kui teed liiga pika soojendustreeningu, mis on tegelikult sinu energiavaru kulutanud rohkem kui vaja(sulle teadmata), siis saame võistluspäeval efekti, mida paljud kogenud on - stardist kõva laksuga minema, enesetunne ok(kiirus on ju taastunud!) ja 10 - 15 km pärast hakkab asi ikalduma, kehvema toitumisega saabub veel paneel ka ja oled out of game
ja mainin taas - kõik kirjapandu on järeldatud omadest kogemustest ja ei pruugi kõigile sobida.
Ma olen küll lugenud, et igasugune kiirus taastub just kõige aeglasemalt
Aga noh, vahet pole, see on teooria ja niipalju kui ma neid raamatuid lugenud olen kujuneb tegelik praktiga omasoodu ja on küllalt individuaalne.
Et siis jääb ainukeseks mureks välja selgitada milline on paras soojendustreening. Õige märkus selles suhtes. mulle on 60-70 km, kui sõit ise on nt. 120 km, väga pro. Üldjuhul on mul ka sagedamini vastupidist probleemi nagu Ermolgi - stardist alates on n.ö. süüde kuidagi vale ja kõik silindrid ei tööta korralikult ja võistluse teises pooles hakkab alles turbo tööle. Mõtlen selle üle talvel - kui ma aeglaselt käima lähen et kas siis tõsta soojendustrenni intensiivsust paar pügalat.
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:24
Postitas KristjanS
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:35
Postitas priidik
SL kirjutas:Andsite nõu, et teha 45-60 min sooja - minul nii pikalt soojategemise kogemus puudub - kas see juba väsitama ei hakka? Loomulikult on intensiivsus väga madal, kuid siiski. Sooja tegemist olen alati püüdnud võtta tõsiselt (ohverdanud nii mõnedki head stardikohad), kuna mul võtab suht kaua aega, et end käima saada (ikka on sõidu esimesed 25 min sõidu kõige raskemad), kuid üle 20-25 min pole nagu julgenud teha (+ venitused peale).
Härrased. Ärge saage valesti aru!!!! Siin pole stardieelsest soojendusest veel juttugi olnud. Praegu käib jutt päev varem tehtava soojendustreeningu ümber.
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:44
Postitas SL
priidik kirjutas:SL kirjutas:Andsite nõu, et teha 45-60 min sooja - minul nii pikalt soojategemise kogemus puudub - kas see juba väsitama ei hakka? Loomulikult on intensiivsus väga madal, kuid siiski. Sooja tegemist olen alati püüdnud võtta tõsiselt (ohverdanud nii mõnedki head stardikohad), kuna mul võtab suht kaua aega, et end käima saada (ikka on sõidu esimesed 25 min sõidu kõige raskemad), kuid üle 20-25 min pole nagu julgenud teha (+ venitused peale).
Härrased. Ärge saage valesti aru!!!! Siin pole stardieelsest soojendusest veel juttugi olnud. Praegu käib jutt päev varem tehtava soojendustreeningu ümber.
Ermo kirjutas: "Pühapäeval teed um. 45 - 60 min sooja pulsiga 60 - 70 % , teises pooles teed 3 - 5 lühikest kiirendust ( um 45 sek ) ja venitad.
Ja siis starti ja tuld ! Peaks OK olema"
Selle järgi võtsin, et jutt käib juba stardieelsest asjast...
Postitatud: 12. 09. 2003. 09:46
Postitas priidik
Ermo kirjutas: Nii Tarmo kui Priidu soovitused on väga õiged ja asjakohased. Teen isegi nii, kui kõik on OK. Kuid Andre on vist vindi veidi üle kruvinud ja seeläbi vajab puhkust....
Nii nagu mina aru sain ja järeldada oskasin on AndreK kindlalt vindi üle keeranud. Me vist tegeleme siin mingil määral esaabi andmisega teadmata mis on tegelikud sümtomid ja kliendi üldine seisund (loe: treenitus). Soovitused põhinevad mingitel kognitiivsetel eeldustel ja isiklikel kogemusel kuid häda on selles et seda juttu loevad väga erineva tasemega vennad - osad kes on TECil 30ne sees võis siis paarsada kohta tagapool. Üks pudru ja kapsad tegelikult.
To SL: jah see küll aga see oli ju juba päris ammu. Sa oled põhjalik
Postitatud: 12. 09. 2003. 10:01
Postitas tarmo
priidik kirjutas:Ermo kirjutas: Nii Tarmo kui Priidu soovitused on väga õiged ja asjakohased. Teen isegi nii, kui kõik on OK. Kuid Andre on vist vindi veidi üle kruvinud ja seeläbi vajab puhkust....
Nii nagu mina aru sain ja järeldada oskasin on AndreK kindlalt vindi üle keeranud.
minu arvamus AndreK treeningmeetodi kohta on see, et sellise treeninguga ei saa sa korralikku tulemust kunagi. Kõlab võib-olla veits järsult, aga kui turnida metsas 3 x nädalas, siis mida rattur sellega treenib? tehniline osa - laskumine, nikerdamine, juhitavus jne... - peaks hästi selgeks saama. kuid kust tuleb sellise treeninguga põhivastupidavus(ja taastumise paranemine)? vastus - mitte kuskilt. kust tuleb sellise treeninguga jõuvastupidavus(maratonidel ülitähtis!)? vastus - mitte kuskilt. kust tuleb kiirus? kust tuleb väntamisoskus? enamus neid asju tehakse maanteel või kruusal, kel asfalt põhimõtteliselt vastkarva. ja mitte kuu aega enne võistlusperioodi(mai) algust vaid ka selle jooksul.
kui sinu eesmärk on võistlustel hästi esineda, siis peaks treeningut oluliselt muutma. kui eesmärk on niisama funida, siis pole vaja midagi muuta. aga siis me ei räägi enam ka treeningust.
Postitatud: 12. 09. 2003. 10:51
Postitas AndreK
tarmo kirjutas:priidik kirjutas:Ermo kirjutas: Nii Tarmo kui Priidu soovitused on väga õiged ja asjakohased. Teen isegi nii, kui kõik on OK. Kuid Andre on vist vindi veidi üle kruvinud ja seeläbi vajab puhkust....
Nii nagu mina aru sain ja järeldada oskasin on AndreK kindlalt vindi üle keeranud.
minu arvamus AndreK treeningmeetodi kohta on see, et sellise treeninguga ei saa sa korralikku tulemust kunagi. Kõlab võib-olla veits järsult, aga kui turnida metsas 3 x nädalas, siis mida rattur sellega treenib? tehniline osa - laskumine, nikerdamine, juhitavus jne... - peaks hästi selgeks saama. kuid kust tuleb sellise treeninguga põhivastupidavus(ja taastumise paranemine)? vastus - mitte kuskilt. kust tuleb sellise treeninguga jõuvastupidavus(maratonidel ülitähtis!)? vastus - mitte kuskilt. kust tuleb kiirus? kust tuleb väntamisoskus? enamus neid asju tehakse maanteel või kruusal, kel asfalt põhimõtteliselt vastkarva. ja mitte kuu aega enne võistlusperioodi(mai) algust vaid ka selle jooksul.
kui sinu eesmärk on võistlustel hästi esineda, siis peaks treeningut oluliselt muutma. kui eesmärk on niisama funida, siis pole vaja midagi muuta. aga siis me ei räägi enam ka treeningust.
Noh jah... oma arust ole ikka võreledes eelmiste aastatega ikka kõva sammu edasi arenenud. Siin ma ei ole veel maninud seda, et varakevadel laksan ma jõusaalis trenazööril ka oma 20 tundi madalama pulsiga (120-140). Ja kuna minu personaal küsimus on arutamisel , siis ise olen oma selle aasta tulemuste/treenitusega rahul. Parim koht TECis on olnud 88. Ma arvan, et selle mahu pealt on see täiesti normaalne koht.
See, et ma metsas sõidan, ei tähenda ainult seda, et ma mägesid ja singlit nühin: esiteks tuleb alati metsa jõuda (see teeb minu puhul asfalti/kruusa treeningu kohta 10 - 25 km) ja eks ma lasen ikka mõned asfaldi ringid ka sinna sekka. Ja see "mets" sisaldab ka pikki laugemaid lõikke.
Soovitusi ja infi on nüüd eelnevate poolt nii palju, et valiku tegemisega läheb päris keeruliseks
nipid enne võistlust
Postitatud: 12. 09. 2003. 17:34
Postitas priv
Mõnus ja kasulik jälgida, kui asjatundjad hoogu lähevad... Olen jupp maad targem. Siiani näiteks olin kindel, et 3-4 päeva enne võistlust ei tohi üldse sõita, vaid peab hoopis voodis selili "energiat koguma" - nii on mulle üks isehakanud spets selgeks teinud. Arvata, et mina ei ole ainuke harimatu nendes küsimustes ja paljud saavad targemaks.
Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
Postitatud: 12. 09. 2003. 18:13
Postitas Corrosion
Kusjuures praegu u sama seis, trennis ei jõua vanale Krullilegi enam järgi... Mõni nädal tagasi püsisin tal järel suuremate probleemideta. Jalg on nii tuim ja meeleolu langus ka kuidagi..
Re: nipid enne võistlust
Postitatud: 12. 09. 2003. 18:15
Postitas tann
priv kirjutas:Siiani näiteks olin kindel, et 3-4 päeva enne võistlust ei tohi üldse sõita, vaid peab hoopis voodis selili "energiat koguma" - nii on mulle üks isehakanud spets selgeks teinud. Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
Minul ntx istubki nüüd hooaja lõpus kõige paremini nii kui kaks päeva enne võistlust puhkan, sest väsimus on sees ja ma ei taastu enam normaalselt ära. Paneel ja kang on lihtsalt väljendid iseloomustamaks enesetunnet sõidu aeg. Selliseid väljendeid on palju. Väljendit kasutatakse seletamaks seda, et sõitsin, sõitsin ja järsku hooga rauges nagu oleks sein vms vastu tulnud.
Postitatud: 12. 09. 2003. 18:22
Postitas UrmasL
Corrosion kirjutas:Kusjuures praegu u sama seis, trennis ei jõua vanale Krullilegi enam järgi... Mõni nädal tagasi püsisin tal järel suuremate probleemideta. Jalg on nii tuim ja meeleolu langus ka kuidagi..
Ja võistlustel jõuad talle järgi, jah?
Täna oli treening teil Nõmmel vist? Põikasin just NRPsse kui nägin vist sind ja hiljema vana Krulli.
Postitatud: 12. 09. 2003. 18:26
Postitas Corrosion
UrmasL kirjutas:Corrosion kirjutas:Kusjuures praegu u sama seis, trennis ei jõua vanale Krullilegi enam järgi... Mõni nädal tagasi püsisin tal järel suuremate probleemideta. Jalg on nii tuim ja meeleolu langus ka kuidagi..
Ja võistlustel jõuad talle järgi, jah?
Täna oli treening teil Nõmmel vist? Põikasin just NRPsse kui nägin vist sind ja hiljema vana Krulli.
Meil oligi väike miiting koos veel ühe vennaga, ehk 50 km ränka maastikku nõmmel
Täiesti suss olin kui pidi peale pikka nõmme tõusu(see liivane) veel sealt silla juurest ka üles sõitma..God how I hate my front shock, ei tea kas tema märgatavalt suurem kiirus tõusudel on kergemast rattast tingitud(st pole amorti)
Sa seal vurasid ka edasi-tagasi, aint et kiivri olid koju unustanud
Re: nipid enne võistlust
Postitatud: 12. 09. 2003. 18:41
Postitas erikr
priv kirjutas:
Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
väljavõtteid võõrsõnade leksikonist
viewtopic.php?t=2082
Ajutine kang/paneel
Postitatud: 12. 09. 2003. 19:39
Postitas priv
erikr kirjutas:priv kirjutas:
Aga misasi see "paneel" on, mis ette tuleb; ja "kang", mida võib saada? Kas sõidetakse ehitusplatsil tööriistade ja ehutusmaterjalide vahel?
väljavõtteid võõrsõnade leksikonist
viewtopic.php?t=2082
Kiusaks jätkuvalt targemaid.
Mis juraga on tegemist, kui näiteks võistluse käigus tekib selline "ajutine paneel/kang", et vahepeal 5/10 minutit minekut ei ole; lihtsalt ei lähe edasi. Seejärel oleks nagu kõik korras ja võiks liikuda, aga kuhu ja kui kiiresti sa üksi (või kaugelt tagant tulnutega) ikka liigud? Ongi tegemist ajutise kangiga?
Krt temaga; aga kas ja kuidas seda ajutist kangi vältida?
Re: nipid enne võistlust
Postitatud: 12. 09. 2003. 19:44
Postitas Peeter
tann kirjutas:Minul ntx istubki nüüd hooaja lõpus kõige paremini nii kui kaks päeva enne võistlust puhkan
Krt mehed ärge nüüd jamage - treeni, ära treeni, treeni......
Ma arvasin kah, et paar päev enne võistlust tuleks puhata, aga nüüd loen, et peab hoopis treenima
. Käin trennis ära ja loen siis, et peab hoopis puhkama
Homme peab vist enne trenni minekut kulli ja kirja viskama
Re: nipid enne võistlust
Postitatud: 12. 09. 2003. 20:08
Postitas Rom
Peeter kirjutas:Krt mehed ärge nüüd jamage - treeni, ära treeni, treeni......
Ma arvasin kah, et paar päev enne võistlust tuleks puhata, aga nüüd loen, et peab hoopis treenima
. Käin trennis ära ja loen siis, et peab hoopis puhkama
Homme peab vist enne trenni minekut kulli ja kirja viskama
Nagu siin tegijad räägivad et asi on väga individuaalne.
Ise pole kah enne võistlust lillegi liigutanud ja olen arvanud et nii on hea,
Kuid esimesed 20km maadlen ka endaga et korralikult tööle saada ja pärast seda hakkan sõitma alles.
Re: Ajutine kang/paneel
Postitatud: 12. 09. 2003. 20:27
Postitas UrmasL
priv kirjutas:Mis juraga on tegemist, kui näiteks võistluse käigus tekib selline "ajutine paneel/kang", et vahepeal 5/10 minutit minekut ei ole; lihtsalt ei lähe edasi. Seejärel oleks nagu kõik korras ja võiks liikuda, aga kuhu ja kui kiiresti sa üksi (või kaugelt tagant tulnutega) ikka liigud? Ongi tegemist ajutise kangiga?
Krt temaga; aga kas ja kuidas seda ajutist kangi vältida?
Milles see asi tingitud on, ei tea. Ere näide oli selle aasta Pärnu Mynthonil kus Erki Kukk pani alguses pikalt eest ära. Juhtis Kodara ja Auliku ees vist lausa paar minutit. Siis järsku ikaldadus. Kodar ja Aulik panid mööda. Müüd oli Kukk neist miski minutiga maas. Aga sai end käima jälle ja vahe enam ei suurenenud. Pärast ei old osanud ise ka seletada mis juhtus.
Re: nipid enne võistlust
Postitatud: 13. 09. 2003. 11:02
Postitas priidik
Peeter kirjutas:tann kirjutas:Minul ntx istubki nüüd hooaja lõpus kõige paremini nii kui kaks päeva enne võistlust puhkan
Krt mehed ärge nüüd jamage - treeni, ära treeni, treeni......
Ma arvasin kah, et paar päev enne võistlust tuleks puhata, aga nüüd loen, et peab hoopis treenima
. Käin trennis ära ja loen siis, et peab hoopis puhkama
Homme peab vist enne trenni minekut kulli ja kirja viskama
Peadki oma leidma. Oleneb sõitja tasemest. Sinu taset ma ei tea. Kui kodanik teeb 20-30 starti hooaja vältel ja sõidab vähemalt 6-8k aastas siis on otstarbekas normaalse enesetunde saavutamiseks enne võistlusi treenida. Kui sõidad oma lõbuks ja stardid 2x aastas massüritustel (TRR, TRM) siis pigem puhka. Kui selline sõidab päev varem 60 km "soojenduseks" võin ta järgmine päev kutu olla. Sõitsin ka aastaid tagasi 2-3k aastas ja 60-70 km oli siis päeva töö. Olge ettevaatlikud.
Re: nipid enne võistlust
Postitatud: 13. 09. 2003. 12:01
Postitas Peeter
priidik kirjutas: Oleneb sõitja tasemest. Sinu taset ma ei tea.
Olen päris roheline alles
Ratast hakkasin sõitma eelmine suvi (1 võistlus TRM, ls ~2,5K), selle hooaja ls 3,3K ja viimasel 3-l pühapäeval olen võistelnud(Tln RR,Rakvere TEC, Author IV). Enne nimetatud võistlusi olen alati päeva-paar puhanud ja algus on olnud alati suht raske. Seekord katsetan siis teistmoodi ja eks homme siis paistab kas tegin õieti
Postitatud: 14. 09. 2003. 19:00
Postitas indrek
minu arusaam siis asjast. Ütleme nii, et võistlus on pühap. Esmasp peaks olema taastav sõit (kerge kerimine), kuna pühap on tavaliselt võistluse imitatsioon (või võistlus ise), vaba päev on ka ok. Teisip, kolmap, neljap tuleks teha neid lühikesi intensiivseid sõite nagu priidik ja tarmo juba kirjutasid (ca 60-90s ja 3min puhkust). Neid võiks siis teha kahanevas mahus, et teisip rohkem, kolmap vaähem ja neljap veel vähem. Kindlasti peaks olema peale igat kordust need taastumis minutid, et see trenn väsitavaks ei muutuks. Neljap on ühtlasi ka parim päev rajaga tutvumiseks. Mitte mingil juhul ei tohiks võistlusnädalal jõusaalis käia. Reede võiks olla puhkepäev. Laup oleks hea soojenduse läbitegemiseks (see sama mida pühap enne võistlust teha) võib teha rohkem kui korra
Kerimine pole ka halb. Aga kestvus ei tohiks üle 1h30min olla. Minuarust on igatahes kasulikum võimalikult palju rattaseljas olla enne võistlust, just väiksema koormusega. Vastasel juhul unustavad jalad ära milleks nad treenitud olid
Kokkuvõtteks võiks öelda, et olenemata treenitusest võiks siis võistlusnädalal koormust vähendada, kuid sõitmist mitte lõpetada. Intensiivsus võiks olla suurem ja ajaline kestvus väiksem
Postitatud: 14. 09. 2003. 19:07
Postitas Tõnis M
Aga kas mahutrenn tuleks siis hooaja keskel üldse ära jätta?
Re: nipid enne võistlust
Postitatud: 14. 09. 2003. 19:13
Postitas Peeter
Peeter kirjutas:Seekord katsetan siis teistmoodi ja eks homme siis paistab kas tegin õieti
Asi toimis
, tänud õpetajatele
Postitatud: 14. 09. 2003. 20:13
Postitas priidik
indrek kirjutas:Teisip, kolmap, neljap tuleks teha neid lühikesi intensiivseid sõite nagu priidik ja tarmo juba kirjutasid (ca 60-90s ja 3min puhkust). Neid võiks siis teha kahanevas mahus, et teisip rohkem, kolmap vaähem ja neljap veel vähem.
Kui ma nii palju ja intensiivselt treeninks siis istuks kogu aeg augus.
Postitatud: 14. 09. 2003. 20:22
Postitas indrek
priidik kirjutas:Kui ma nii palju ja intensiivselt treeninks siis istuks kogu aeg augus.
ega neid pole vaja palju teha. 6 kordust teisip, 5 kolmap ja 3 neljap. Ma nüüd küll ei usu, et see sind auku viiks
Aga, ega mina ka täpselt tea. Sul kogemusi kindlasti kordi rohkem. Eks ma siis vigadest õpin
Postitatud: 15. 09. 2003. 07:50
Postitas AndreK
Niisiis, mina kui katse objekt pean nüüd siis vist teada andma, mida siis proovisin ja kuidas oli tulemus.
Laupäeval tegin soojendus treeningu 1h n, tegin kiirendusi ja nühkisin asfalti. Kesk pulss 138 max 170. Enne võistlust tegin kerge soojenduse umbes 15-20 min.
Tulemus: juba laupäeval tundsin (olin 4 päeva puhanud) et saan ka pulssi üles ja kiirus on tagasi. Pühapäeval sõitsin raja läbi 2.07.30, ühtegi surnud punklti polnud.
Ja kes nüüd ütleb, kas ma tegin enne võistlust kõik õigesti või ei
Postitatud: 15. 09. 2003. 08:08
Postitas tarmo
seda pead sa ise ütlema
tahtsin täpsustada veel sinu "personaalküsimust" su treeningmeetodi kohta. ma kirjutasin, et tulemust nii treenides ei tule. pigem on mõte selles, et niimoodi jätkates suurt arengut ei toimu, mis on ju otseses seoses tulemutega. sa oled saavutanud teatud taseme, millega sa sel aastal oled vist rahul? edaspidi samamoodi jätkates jääd sa enam-vähem samale tasemele.
Postitatud: 15. 09. 2003. 08:48
Postitas priidik
indrek kirjutas:priidik kirjutas:Kui ma nii palju ja intensiivselt treeninks siis istuks kogu aeg augus.
ega neid pole vaja palju teha. 6 kordust teisip, 5 kolmap ja 3 neljap. Ma nüüd küll ei usu, et see sind auku viiks
Aga, ega mina ka täpselt tea. Sul kogemusi kindlasti kordi rohkem. Eks ma siis vigadest õpin
Kevadel kui veel ei võistle teen 2x nädalas lõike (ja mitte järjestikustel päevadel vaid ikka 1-2 päeva vahet) ja vahel rohkem kui siin toodud - karmimad trennid on olnud a la 9x Pangodi või Kambja tõusust üles pulsiga 180 l/min. Võistluseelsel nädalal teen tavaliselt 1 intensiivsustreeningu erinevate, pigem lühikeste lõikudega. Siis on treeningu ainukeseks eesmärgiks saavutada võistlusteks normaalne minek. Kõige parem treening on võistlus - ainult võisteldes saan kiirust. Selle vastu olen sel aastal nats eksinud ka - liiga vähe olen võistelnud (eriti MTBs
- arvan et oleks eraldistardiks rohkem jõudu saanud). Kui võistlusteks oled väsinud siis kiirus ka ei kasva. Thats all.
Postitatud: 15. 09. 2003. 08:56
Postitas tarmo
priidik kirjutas: Võistluseelsel nädalal teen tavaliselt 1 intensiivsustreeningu erinevate, pigem lühikeste lõikudega.
sul on hea lihtne asja planeerida, sest mnt võistlusi võib vist 2 käe sõrmedel üles lugeda eestis
mtb on olukord teine, igal nädalal 1 või 1 võistlust. sisuliselt on iga nädal võistlusjärgne ja võistluseelne korraga
Postitatud: 15. 09. 2003. 09:13
Postitas priidik
tarmo kirjutas:priidik kirjutas: Võistluseelsel nädalal teen tavaliselt 1 intensiivsustreeningu erinevate, pigem lühikeste lõikudega.
sul on hea lihtne asja planeerida, sest mnt võistlusi võib vist 2 käe sõrmedel üles lugeda eestis
mtb on olukord teine, igal nädalal 1 või 1 võistlust. sisuliselt on iga nädal võistlusjärgne ja võistluseelne korraga
Nii palju sõrmi mul ei ole. No vaata ise. Ma olen sel aastal siiani teinud 1 MTB stardi ja u. 22-23 MNT starti, kusjuures välja jäid veel veteranide/harrastajate tuurid, teisipäevakud jne. Ma nagu ise rohkem ei tahagi. Kuigi 5 Saaremaa tuuri starti võiks vaadelda 1 stardina nii nagu ka treki 3 ala. No siis tuleb õnnetud 15 starti vist. Ja palju sul siis siiani on? 30-40?
Ma ükskord huvi pärast arvutasin et kui teha harrastajana kaasa kõik mis MNTs on võimalik siis ainult Eestis sõites tuleks 40-50 starti (kõik eraldistardid ja trekialad sinna sisse). Eliidile on vähem võimalusi sest eliit peaks käima piiri taga. MTB selga ei oleks sisuliselt vajadust istuda kui asi ei huvita - kuigi sel aastal jah jõudsin järeldusele et vist peaks kuna annab siiski jõudu juurde. Järeldus tuleneb sellest et eelmine aasta osalesin ikka mõnel sõidul ja kuigi mootor oli mul kehvem kui sel aastal jõudsin MNTs paremini littida, sel aastal on mootor sees päris hea aga jalg kuidagi ei taha kanda.
Postitatud: 15. 09. 2003. 09:31
Postitas tarmo
priidik kirjutas:
Nii palju sõrmi mul ei ole. No vaata ise. Ma olen sel aastal siiani teinud 1 MTB stardi ja u. 22-23 MNT starti, kusjuures välja jäid veel veteranide/harrastajate tuurid, teisipäevakud jne. Ma nagu ise rohkem ei tahagi. Kuigi 5 Saaremaa tuuri starti võiks vaadelda 1 stardina nii nagu ka treki 3 ala. No siis tuleb õnnetud 15 starti vist. Ja palju sul siis siiani on? 30-40?
.
võtan sõnad tagasi. mtb kalendrile pühendununa on jäänud mulje et mnt on eestis soiku jäänud, aga paistab et päris nii siiski pole. enda starte pole kokku löönud, kui aega saan siis arvutan kokku.
järgmisel aastal hakkan ka mnt kalendrile rohkem tähelepanu pöörama
Postitatud: 14. 05. 2004. 16:24
Postitas Green_Day
Mulgi maraton läheneb, tuleb teema uuesti üles võtta. Pole teisipäevast saati sadulasse saanud, kuna haigus tükkis kallale. Kuidas ma nüüd käituma peaksin? Täna end veel ei liiguta... Homme teen 1,5 h madala intensiivsusega trenni? Intensiivseid lõike ei tasu vist teha?