kas FS või Hardtrail?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
kas FS või Hardtrail?
Soov on vahetada oma senini velo välja, olen piilunud erinevaid rattatüüpe, nimelt sooviksin teie arvamust kas võtta FS tüüpi ratta või jääda ikka hardtrail tüübi juurde. Olen täheldanud et järjest rohkem soetatakse endale FS tüüpi MTB rattaid. Oskate äkki tuua välja ühe puudused ja teise eelised.
Sellel teemal on arutatud siin ka varem, otsi foorumi ajaloost natukene.
Ma ei ütleks, et FS rattaid väga palju rohkem soetatakse kui ennem (Eestis just). Sest endiselt ei ole väga suurt mõtet seda osta, just võistlemise mõttes. Ühe amordilisega saab hakkama ilusasti.
Lihtsalt kui raha on, siis kindlasti FS, ega ta nüüd halvem ei ole, lihtsalt Eesti tingimustes selle 10 tuhi eest ei saa seda extra mõnu nii palju, kui kusagil rasketes tingimustes.
FS on kilo raskem, natuke õõtsub ning on kulukam ja keerulisem hooldada ja tuunida. Tema eeliseid vist ei ola vaja välja tuua, selleks peab lihtsalt metsa minema ja oooooooooooo hüüdma
Ma ei ütleks, et FS rattaid väga palju rohkem soetatakse kui ennem (Eestis just). Sest endiselt ei ole väga suurt mõtet seda osta, just võistlemise mõttes. Ühe amordilisega saab hakkama ilusasti.
Lihtsalt kui raha on, siis kindlasti FS, ega ta nüüd halvem ei ole, lihtsalt Eesti tingimustes selle 10 tuhi eest ei saa seda extra mõnu nii palju, kui kusagil rasketes tingimustes.
FS on kilo raskem, natuke õõtsub ning on kulukam ja keerulisem hooldada ja tuunida. Tema eeliseid vist ei ola vaja välja tuua, selleks peab lihtsalt metsa minema ja oooooooooooo hüüdma
Osta hardtail. Endal ja rahakotil on kergem. Lisaks, kui sa vaatad näiteks MTB MMi, siis mitu sõitjat sõidavad FSa Ma pakun, et mitte keegi. Muidugi on nüüd olemas selline asi nagu Specialized Epic (mis maksab väga palju), mis loetakse siiani õnnestunumaks FS XC rattaks. Aga mingit odavat mõtetut 15 kilost FS ei ole ka mõtet osta. Kõigest minu arvamus muidugi.
ega mul endal hing hoiab ka nagu hardtraili poole, lihtsalt V+ on Epic pakkuda 23 kilo eest, XL raamiga ja Rademaris on ka Sugar 2+ 19 kilo eest, jäin nagu mõtlema aga mis puutub hooldusesse siis see aitas mul nüüd otsuse teha, jään kindlasti hardtraili juurde. Tänan teid et aitasite mind meeltesegaduses.
Uurisin asja - tõesti on Epic hetkel 23 k, õige hind 40. Aga ikka HT ruulibprofit4 kirjutas:ega mul endal hing hoiab ka nagu hardtraili poole, lihtsalt V+ on Epic pakkuda 23 kilo eest, XL raamiga ja Rademaris on ka Sugar 2+ 19 kilo eest, jäin nagu mõtlema aga mis puutub hooldusesse siis see aitas mul nüüd otsuse teha, jään kindlasti hardtraili juurde. Tänan teid et aitasite mind meeltesegaduses.
taivos kirjutas:GF Sugar 2+ = 19 TEEK'i? Tundub ahvatlev ... mis suurusega raam?
Üks asi mida kindlasti ÄRA tee on see, et ostat liiga suure/väikse raamiga ratta lihtsalt selle pärast et soodsa hinnaga (ja kohe) saad ....
Raami suurus oli vist large, neil hetkel sees 2002a mudel, ja kui tõsisem huvi on siis 19 kilo eest annavad ära
Sugar+ ei ole hea valik, kui on plaan rattaga võistlema hakata. See+ seal taga tähendab 100mm käiguga esiamorti, 4-5" käiguga tagaamorti ja tõusuga lenksu. Niisama raidimiseks hea pill, aga võistlemiseks tiba kohmakas ja raske.profit4 kirjutas:taivos kirjutas:GF Sugar 2+ = 19 TEEK'i? Tundub ahvatlev ... mis suurusega raam?
Üks asi mida kindlasti ÄRA tee on see, et ostat liiga suure/väikse raamiga ratta lihtsalt selle pärast et soodsa hinnaga (ja kohe) saad ....
Raami suurus oli vist large, neil hetkel sees 2002a mudel, ja kui tõsisem huvi on siis 19 kilo eest annavad ära
Kui Sugar, siis ilma +-ta.
:)
Minu arust on Fs palju parem sõita tagu ratas on koguaeg kontaktis maaga seega saab koguaeg vändata ja ratas ei tõuse nii kiirest õhku seega paremini juhitav. Ja ega ta ei õõtsuta midagi nii tapvalt. Mäest üles saab ka sõkkuda mii et amort eriti ei käiks. Mina kll endale enam HT ei taha FS palju parem ja kui korralik osta siis saab luku ka pele osta taga amordile. Aga see minu arvamus
Ära nüüd seda hoolduse juttu niiii tõsiselt ka võta, sest nende kahe ratta vahe on ju ainult paar liigendit ning üks amort. Käisin eile V+ läbi ja vaatasin korraks seda Epicut. No selle raha eest on seal ratast küll ja välimus on overkill. Nii ilusat raami lihtsalt ei ole teist. Poehinnast pigistataks Sulle veel üks tonn alla ka. Vist üks ratas ongi järele jäänud?profit4 kirjutas:ega mul endal hing hoiab ka nagu hardtraili poole, lihtsalt V+ on Epic pakkuda 23 kilo eest, XL raamiga ja Rademaris on ka Sugar 2+ 19 kilo eest, jäin nagu mõtlema aga mis puutub hooldusesse siis see aitas mul nüüd otsuse teha, jään kindlasti hardtraili juurde. Tänan teid et aitasite mind meeltesegaduses.
Mina kui õige eesti inimene ei usu ülivõrretesse enne kui ise olen proovinud ,Ermo kirjutas:Muidugi FS ja OTSE LOOMULIKULT Sugar
Sugar is the sweetest thing on the planet hearth
Eriti kui eile sain veel Skarebi õieti toimima,
ei taha ratta seljast maha tullagi
või siis kui sa ütled, et oled ka epicut, santa cruzi jm edumeelseid uusi disaine proovinud...
N
Porter Lifts Your Ranking
Nagu peaaegu kõik foorumi lugejad teavad, ostsin mai lõpus Trek Fuel 80 raami. Enne seda sõitsin 1998 a. Schwinn Moab A1-ga. Olin ostmas uut HT-raami, aga leidsin soodsa hinnaga (650 €) selle Treki ja ostsin. Jäiga eest olin valmis välja käima 400 €.
Tiba raskem ju on kui vana, aga mugav... Tahko aeg paranes tänavu ~15 minutit ja muidu metsas krossitades saab kah nagu kiiremini edasi. Ei pea nii palju maastiku jälgima ja ratta seljas võimlema kui HT-ga sõites. Hooldamist ja kontrollimist on tiba rohkem kui ennem, aga kui ise ratta kallal nokitsemine sujub, pole vaja "ametlikus hoolduses" üle mõistuse pappi välja käia. Aegajalt käid poes luurel ja niisama lobisemas...
Tiba raskem ju on kui vana, aga mugav... Tahko aeg paranes tänavu ~15 minutit ja muidu metsas krossitades saab kah nagu kiiremini edasi. Ei pea nii palju maastiku jälgima ja ratta seljas võimlema kui HT-ga sõites. Hooldamist ja kontrollimist on tiba rohkem kui ennem, aga kui ise ratta kallal nokitsemine sujub, pole vaja "ametlikus hoolduses" üle mõistuse pappi välja käia. Aegajalt käid poes luurel ja niisama lobisemas...
Signature sucks!
Tjahh, tundub et Soomes on FS raami hind täpselt 650... selle raha sain aprillis oma 2002 Sugar 2 raami müües.huko kirjutas:Nagu peaaegu kõik foorumi lugejad teavad, ostsin mai lõpus Trek Fuel 80 raami. Enne seda sõitsin 1998 a. Schwinn Moab A1-ga. Olin ostmas uut HT-raami, aga leidsin soodsa hinnaga (650 ?) selle Treki ja ostsin. ...
[quote="ArboTjahh, tundub et Soomes on FS raami hind täpselt 650... selle raha sain aprillis oma 2002 Sugar 2 raami müües.[/quote]
Ja sellele Sugarile on nüüdseks pandud peale ketaspidurid ja alla uued jooksud. Paavo leidis Tahkol ~7 km enne esimese ringi lõppu pisikese augu - pole varem veel nii kõverat esiratas näinud. Kuidagimoodi sõitis finisialasse ja sai õnneks uue esijooksu alla laenatud ja lõpetas 120 km viiendana.
Ja sellele Sugarile on nüüdseks pandud peale ketaspidurid ja alla uued jooksud. Paavo leidis Tahkol ~7 km enne esimese ringi lõppu pisikese augu - pole varem veel nii kõverat esiratas näinud. Kuidagimoodi sõitis finisialasse ja sai õnneks uue esijooksu alla laenatud ja lõpetas 120 km viiendana.
Signature sucks!
Tõstatan vana teema, seoses eile toimunud MM-ga. Siin on võitja kommentaar oma ratta kohta:
"Of his choice to use a duel suspension bike, Meirhaeghe had no doubts. "I'm sure it was the right decision, in fact I only came here with this bike, I didn't even bring a hard tail with me. I have been riding the Epic all year now and we have been working on the weight and I am absolutely sure that the weight is not a disadvantage. I think it was easier to recover from the up hills with the duel suspension."
Kahjuks ei näinud cyclingnews.com-st (piltidel polnud hästi näha) kuidas olid enamuste osavõtjate rattad - eks võitja niikuinii kiidab oma.
Kuid minu kui senise kõva hard-taili fänni seisukohta hakkab vaikselt kõigutama ka see, et näiteks Birkebeineril, kus oli TREKi box`is väljas 04 aasta tippmudelid, oli hard tail 9.8 täiesti taandarenenud (enamus juppe polnud tipp vaid pigem XT, või alla selle kanti). Samas TREK 100 Fuel oli 100% uus XTR, kaasaarvatud crankset ja kõik muud kallid osad. Ühesõnaga tundub, et FS kipub olema ikka tulevikumuusika, kuna FS jupid+raam lähevad lihtsalt nii heaks.
"Of his choice to use a duel suspension bike, Meirhaeghe had no doubts. "I'm sure it was the right decision, in fact I only came here with this bike, I didn't even bring a hard tail with me. I have been riding the Epic all year now and we have been working on the weight and I am absolutely sure that the weight is not a disadvantage. I think it was easier to recover from the up hills with the duel suspension."
Kahjuks ei näinud cyclingnews.com-st (piltidel polnud hästi näha) kuidas olid enamuste osavõtjate rattad - eks võitja niikuinii kiidab oma.
Kuid minu kui senise kõva hard-taili fänni seisukohta hakkab vaikselt kõigutama ka see, et näiteks Birkebeineril, kus oli TREKi box`is väljas 04 aasta tippmudelid, oli hard tail 9.8 täiesti taandarenenud (enamus juppe polnud tipp vaid pigem XT, või alla selle kanti). Samas TREK 100 Fuel oli 100% uus XTR, kaasaarvatud crankset ja kõik muud kallid osad. Ühesõnaga tundub, et FS kipub olema ikka tulevikumuusika, kuna FS jupid+raam lähevad lihtsalt nii heaks.
OK, kuldmedal MM-l on hea argument......... Et siis mille poolest on see Genius paremini toimiv kui teised palju rohkem kuulsust võitnud ja kiidetud lahendused (üke nendest ka juhuslikult MM-lt kuldsena naasnud)?Bimmer kirjutas:Üheks alternatiiviks eelpoolnimetatud FS-idele on nüüd ka Scott Genius, mis tõestas oma headust kuldmedaliga Luganos maratoni MM-il. Proovisin ka ise sellega sõita ning veendusin, et tegemist on tõenäoliselt kõige paremini toimiva tagaamordiga.
Aga mida arvatakse näiteks sellistest asjadest nagu SoftTail? umbes sellised nad välja näevad
http://www.deanusa.com/duke/duke.htm
http://www.deanusa.com/duke/duke.htm
Kindlasti peab ühel korralikul crosscountry või matatoni FS rattal olema lukustatav tagaamort. Enamikke tagaamorte saab kasutada kahes olekus (kinni vs lahti) ning see remote lever käib neil (vähemalt Foxi toodangul) suhteliselt raskesti, nii et pärast 30km läbimist raskel rajal, mina vähemalt loobusin lukusti kasutamisest. Geniusel aga käib amordi remote lever sama kergelt ja sujuvalt nagu rapidfire shifter, mistõttu ka väga väsinuna jõuad veel amorti lukustada/avada. Lisaks on Geniusel kinni ja lahti olekutele veel ka traction mode, mis tasasel pinnal jätab mulje suletud amordist, kuid ebatasasel töötab siiski vähesel määral ning hoiab tagajooksu maapinnaga kontaktis. Eriti hea on see heinamaade (mida meie maratonidel järjest rohkem esineb) ületamisel.Alvaro kirjutas: OK, kuldmedal MM-l on hea argument......... Et siis mille poolest on see Genius paremini toimiv kui teised palju rohkem kuulsust võitnud ja kiidetud lahendused
Geniust Epicuga võrrelda on sama nagu võrrelda automaat ja manuaal käigukasti autodel. Ühele meeldib üks, teisele teine. Minu arust on Epicu väikeseks miinuseks see, et amordi tundlikkust ei saa sõitmise ajal regullida.
Selle unustasin veel lisada, et Genius RC 10 kaalub 10.9 kg, mis peaks olema seeriatoodangu FS-idest üks kergemaid (kui mitte kõige kergem).
Mnjah...kuid unustasite ka Genius RC10 hinna , see rsk võtab ju hinge seest välja,Alvaro kirjutas:
Selle unustasin veel lisada, et Genius RC 10 kaalub 10.9 kg, mis peaks olema seeriatoodangu FS-idest üks kergemaid (kui mitte kõige kergem).
Tean et nt. RC 30 maksab 42900.- siis kujutan ette et RC 10 jääb ca 69 000.- ringis, krt sellist raha ma ei kujuta eriti ette ratta eest välja anda , MC 40 maksis nii 34 900.- , jama on nendel see et esiamort on 120 mm töökäiguga , muidu MC ja RC vahe pidi selles olema, et MC rataste telje vahe on pikem kui RC.
Mix Epicul siis ei saa muuta tundlikkust? Uuest aastast ju IQ Epicu mudelid väljas. Kui pikad käed, keera kasvõi sadulas olles seda nupukest......Bimmer kirjutas: Geniust Epicuga võrrelda on sama nagu võrrelda automaat ja manuaal käigukasti autodel. Ühele meeldib üks, teisele teine. Minu arust on Epicu väikeseks miinuseks see, et amordi tundlikkust ei saa sõitmise ajal regullida.
Tegelt ei taha üldse ühte kiita ja teist laita, olgem õnnelikud et konkurents toimib ja seetõttu on ka FS tehnoloogia areng iga aasta silmaga nähtav.
Mina, kes ma FS'idest üldse väga vähe tean sattusin cyclingnews.com'st lugema sellist lookest, kus siis point selles, et Epicutel peal olev Foxi amort on sellise ehitusega, et polegi vaja regullida, kuna reageerib ainult alt poolt tulevatele löökidele. Aga, eks lugege ise.Alvaro kirjutas:Mix Epicul siis ei saa muuta tundlikkust? Uuest aastast ju IQ Epicu mudelid väljas. Kui pikad käed, keera kasvõi sadulas olles seda nupukest......
Popular Science magazine has awarded the Specialized Epic its Grand Award in the Best of What's New 2003 awards.
Full-suspension mountain bikes are a relief for downhill trail riding, but their cushioning effect saps efficiency from your uphill slogging. Until this year the best solution was high-end shocks that can be manually deactivated when performance needs to trump comfort. Enter the Fox Brain Shock, available exclusively on the Specialized Epic. Created jointly by the shock specialists at Fox Racing Shox and bicycle manufacturer Specialized, the Brain is equipped with a ball-bearing inertia valve that responds only to forces that come from below. No matter how hard you stomp on the bike or its pedals, the suspension won't budge, giving you maximum pedaling efficiency. However, when one of your wheels slams into a rock, the inertia valve opens and the suspension kicks in. The result? Epic scoots uphill and across smooth terrain with the speedy efficiency of a hardtail bike, but still soaks up the rough stuff like a champ.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Vana teema kergitus.
Küsiks üle 2,5 aasta arvamust FS otstarbekusest Eesti maratonidel ja krossidel.
Ratas kallim ja mõnevõrra raskem, aga kas FS-ga sõitjad on investeeringuga rahul või plaanivad HT peale tagasi tulla?
Plaan oleks US kaudu hankida 2007 Epic Comp või Expert. Ja nüüd siin kaalun ja loen kommentaare..
Teine küsimus ka - foorumis räägitud US-st toodud rattakaubale rakendatavatest maksuskeemidest: 15% tollimaksu ja 18% käibemaksu+15% tollimaksu. Kas kellelgi mõni värske kogemus praeguse suhtumisega tollis?
Küsiks üle 2,5 aasta arvamust FS otstarbekusest Eesti maratonidel ja krossidel.
Ratas kallim ja mõnevõrra raskem, aga kas FS-ga sõitjad on investeeringuga rahul või plaanivad HT peale tagasi tulla?
Plaan oleks US kaudu hankida 2007 Epic Comp või Expert. Ja nüüd siin kaalun ja loen kommentaare..
Teine küsimus ka - foorumis räägitud US-st toodud rattakaubale rakendatavatest maksuskeemidest: 15% tollimaksu ja 18% käibemaksu+15% tollimaksu. Kas kellelgi mõni värske kogemus praeguse suhtumisega tollis?
mina olen oma FS-ga rahul. ebatasasel pinnal pääseb väiksema jõukuluga kiiremini edsi.Raino kirjutas:Vana teema kergitus.
Küsiks üle 2,5 aasta arvamust FS otstarbekusest Eesti maratonidel ja krossidel.
Ratas kallim ja mõnevõrra raskem, aga kas FS-ga sõitjad on investeeringuga rahul või plaanivad HT peale tagasi tulla?
Plaan oleks US kaudu hankida 2007 Epic Comp või Expert. Ja nüüd siin kaalun ja loen kommentaare..
Teine küsimus ka - foorumis räägitud US-st toodud rattakaubale rakendatavatest maksuskeemidest: 15% tollimaksu ja 18% käibemaksu+15% tollimaksu. Kas kellelgi mõni värske kogemus praeguse suhtumisega tollis?
tollimaks ja käibemaks kehtib kõigele, mis tuleb teiseltpoolt EU tollipiiri.
Mind vaevab sama mure. Vanust kah omajagu ja tahaks mugavamalt sõita. Hetkel tarbitav HT ammendab end varsti ja silma jäänud siis Scott toodangust Genius ja Spark. Kas kellelgi on "kogemust" Spark tüüpi raamiamordiga.erikr kirjutas:mina olen oma FS-ga rahul. ebatasasel pinnal pääseb väiksema jõukuluga kiiremini edsi.Raino kirjutas:Vana teema kergitus.
.. FS otstarbekusest Eesti maratonidel ...
siia ka mõeldud konfi link http://www.scottusa.com/category.php?UID=9668 - Spark, Genius't teab ikka vast.
Füüsika seisukohalt järeldaks, et kui Genius ei hiilga oma kaaluga, siis Spark' amort on väiksem ja siit ka kaaluvõit (vähem vidinaid).
Kaal kaaluks, aga kuidas mõjutab selline "Spark" tüüpi amort sõidu(mugavusi)omadusi.
http://www.bikemagic.com/news/article/m ... 0360307262Topsik kirjutas:[Kaal kaaluks, aga kuidas mõjutab selline "Spark" tüüpi amort sõidu(mugavusi)omadusi.
küll ta töötab. lastehaigused tehakse garantii korras korda.
240g Sparki amort pole kaaluvõitu silmas pidades mingi saavutus (vs. 265g).Topsik kirjutas: siis Spark' amort on väiksem ja siit ka kaaluvõit (vähem vidinaid).
Tõeliselt muljetavaldav tiigrihüpe on tehtud hoopis raami IMP-tehnoloogias - juba igapäevaseks saavale monokokk-lahendusele on leitud uus lähenemine "carbonweawe"-protsesse edasi arendades.
The IMP process presumably uses some type of removable inner mold or mandrel, and does not use the traditional monocoque molding method. The results produce a continuously molded carbon piece that does not suffer from the imperfections of traditional monocoque molding. The inner surface of the frame is as clean as the outside, allowing less material to be used to achieve the same marks for stiffness and durability.
Samal IMP-l põhineb ka Scotti uus 790g Addict mnt-raam.
Gravity is a Bitch
http://www.bike-community.net/gallery/f ... totype.jpg
Kirsa mainis teises teemas, et Merida carbon HT on *meeletult* jäik, siis siin mainitakse et lukustatud carbon FS on veel jäigem. Kaal kah sarnane HT-le:
MERIDA is presenting a close-to-production prototype of the new carbon full-suspension race-bike at the Eurobike-fair, which will be used as secret weapon from the MULTIVAN-MERIDA top-racers Ralph Näf and José Hermida already one week later during the XC world championship at Ft. Williams at their fight for the world title.
Nomen est omen: We took «Beijing 08» as project-name for this frame, because the team-racers of our MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMS shall fight with this weapon during the coming Olympic Games for medals.
Manufactured in cooperation with a new manufacturing-partner completely of a high-end fiber-mix, the new carbon-frame undergoes a frame-weight of 1,9 kg – including the special tuned DT Swiss carbon rear-shock with remote controlled lock-out function.
Using a smart mix of regular production components, the bike beats the magic border of 9 kg – with roughly 100mm suspension travel, remote lock-out suspension and disc-brakes!
Not just this flashing weight surprises, as well at the STW (stiffness to weight) ratio, the new MERIDA frame is offering a new reference for the whole competition: It is beating the most famous and lightweight frame today available at the market significantly, by offering a 25% higher STW-factor*!
What is also result of some hidden, internal features of the carbon-construction, which we will not tell to anyone at this early moment…
The kinematics of the system, including some slight readjustment of the main suspension pivot was optimized according to the demand of our racers and offers a maximum travel of 95 mm, while using the low suspension ratio (below 1 : 2) - a typical character for MERIDA XC-suspension bikes, which reduces the air-pressure inside the shock to a user-friendly range from 2-5 atmospheres.
Top-racer und weight-saving freak Ralph Naef had been involved closely to the development of this new suspension-frame; he already rode hundreds of kilometers on prototypes and influenced many details in a major way.
His statement after the first rides pushing his new working-tool: «While blocking the suspension, this bike feels being stiffer than my rigid carbon frame – and believe me: May hardtail is really stiff. It runs that speedy, that I have problems to break down quick enough in front of corners…that is something, where I need to get used to.»
*The so far best performing competitor’s production-frame and the new MERIDA «Beijing 08» prototype were tested by using the same frame-sizes, incl original rear-shock, at a neutral test-lab according to original «Tour» / «Bike» STW testing method
Kirsa mainis teises teemas, et Merida carbon HT on *meeletult* jäik, siis siin mainitakse et lukustatud carbon FS on veel jäigem. Kaal kah sarnane HT-le:
MERIDA is presenting a close-to-production prototype of the new carbon full-suspension race-bike at the Eurobike-fair, which will be used as secret weapon from the MULTIVAN-MERIDA top-racers Ralph Näf and José Hermida already one week later during the XC world championship at Ft. Williams at their fight for the world title.
Nomen est omen: We took «Beijing 08» as project-name for this frame, because the team-racers of our MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMS shall fight with this weapon during the coming Olympic Games for medals.
Manufactured in cooperation with a new manufacturing-partner completely of a high-end fiber-mix, the new carbon-frame undergoes a frame-weight of 1,9 kg – including the special tuned DT Swiss carbon rear-shock with remote controlled lock-out function.
Using a smart mix of regular production components, the bike beats the magic border of 9 kg – with roughly 100mm suspension travel, remote lock-out suspension and disc-brakes!
Not just this flashing weight surprises, as well at the STW (stiffness to weight) ratio, the new MERIDA frame is offering a new reference for the whole competition: It is beating the most famous and lightweight frame today available at the market significantly, by offering a 25% higher STW-factor*!
What is also result of some hidden, internal features of the carbon-construction, which we will not tell to anyone at this early moment…
The kinematics of the system, including some slight readjustment of the main suspension pivot was optimized according to the demand of our racers and offers a maximum travel of 95 mm, while using the low suspension ratio (below 1 : 2) - a typical character for MERIDA XC-suspension bikes, which reduces the air-pressure inside the shock to a user-friendly range from 2-5 atmospheres.
Top-racer und weight-saving freak Ralph Naef had been involved closely to the development of this new suspension-frame; he already rode hundreds of kilometers on prototypes and influenced many details in a major way.
His statement after the first rides pushing his new working-tool: «While blocking the suspension, this bike feels being stiffer than my rigid carbon frame – and believe me: May hardtail is really stiff. It runs that speedy, that I have problems to break down quick enough in front of corners…that is something, where I need to get used to.»
*The so far best performing competitor’s production-frame and the new MERIDA «Beijing 08» prototype were tested by using the same frame-sizes, incl original rear-shock, at a neutral test-lab according to original «Tour» / «Bike» STW testing method
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
näed,
Naef tõigi selle Merida Bejing-projektiga MM-lt hõbeda ära:
siin kimab
siin juba näeb et Absalon läind
Naef tõigi selle Merida Bejing-projektiga MM-lt hõbeda ära:
siin kimab
siin juba näeb et Absalon läind
Gravity is a Bitch