Rattapesu

Remont ja hooldus
Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Rattapesu

Postitus Postitas Rom » 14. 04. 2003. 14:11

kuidas te oma rattaid puhastate iga päev ,kui siin loen et ilge mudaralli käib kõik see aeg :?:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 14. 04. 2003. 14:19

10 liitrine ämber käesooja vett, tilgake autoshampooni, pesukäsn. Sadulale tõmban haiglasussi pähe, löön vee vahtu ja pesen ülalt alla. ajakulu ca 15 min.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 14. 04. 2003. 14:32

:shock: ja mis teeb vend kes elab näit. 5-korrusel :?:

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Rattapesu

Postitus Postitas erikr » 14. 04. 2003. 14:33

Rom kirjutas:kuidas te oma rattaid puhastate iga päev ,kui siin loen et ilge mudaralli käib kõik see aeg :?:
pühapäeval pesin oktoobrist alates esimest korda kuna oli vaja drivetraini ja shiftereid regullida ja spido koos anduriga vahetada. muidu pesen vaid ketti, kassetti, esihammakaid. pole lihtsalt kohta kus rattale vett peale lödistada. esikus vana vannikardina peal ämbri vee ja nuustikuga leotan lahti ja pühin puhtaks. ka umbes 15 min
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 14. 04. 2003. 14:43

mnjaaa..........ma kujutasin veits teisiti ette....et tüüp võtab ikka ratta selga,pärast umb.3 tunnist XC-d, vantsib nii 5 või rohkem korrusele,
siis ämber vett ja tagasi,kohta otsima kus pesta,pärast pesu uuesti ülesse,
säärane trenn et kole..... :wink:

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 14. 04. 2003. 16:17

garaazi (ca 2km), pesuboxi, voolikust sooja vee ja harjaga ning pärast häästi aeglaselt koju :lol: Kassette, kette ja muud väikest nodi kraanikausis :idea:

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4002
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 14. 04. 2003. 17:23

Pärast sõitu 5-kordse tüüpilise elumaja ees, lähen toon ülevalt 4 liitrit sooja vett pudelikestega, naise jätan rattaid valvama :), ja siis lödistan veega lihtsalt ratta yle. Eriti just keti, hammakad ja pidurid. Pärast ehk panen ketile õli.

Kasutaja avatar
veloahv
Rattur
Postitusi: 9
Liitunud: 14. 04. 2003. 18:35

Postitus Postitas veloahv » 14. 04. 2003. 18:44

Vannis pesen ennast ja ratast, ratta puhul on fairy parim.

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Postitus Postitas Caarel » 15. 04. 2003. 00:39

no ma ei tea...6 korrus ja 10 lidrone ämber ning hari ning lödistan seal siis nii et alumiste rõdude plekiääred kolisevad veepiiskade käes. Siis jätan kuivama ja hiljem õli. (rõdul on 2 äravoolukohta õnneks)
Aga ükskord ununes velo kuivama ja sa raibe kus oli vahepeal külm saabunud. Pidurilingid olid igatahes liikumatud :)

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 15. 04. 2003. 08:26

Ahv, kas naine sul enda asemel ratast ei käse kaissu võtta.
:P

Lüliti
Rattur
Postitusi: 124
Liitunud: 02. 05. 2003. 14:51

kett ja käiguvahetid

Postitus Postitas Lüliti » 02. 05. 2003. 20:53

pesu kohta selline küsimus, et millega ketti ja käiguvaheteid puhastada? need võtavad ikka päris kõvasti sodi ja liiva külge...lausa kole. mõni puhastab bensiiniga näiteks, ma ei tea kas see ratta tervisele just eriti hästi mõjub. kahtlen. mis kõige mõistlikum ja tõhusam oleks? survepesureid asju kahjuks ei ole.

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 02. 05. 2003. 22:23

Mootoripesuvedelik(loodussõbralik) ja pikaharjaline nõudepesuhari abiks.
Kui kett v sitane, siis pead selle maha võtma ja samasse vedelikku likku.

Lüliti
Rattur
Postitusi: 124
Liitunud: 02. 05. 2003. 14:51

Postitus Postitas Lüliti » 03. 05. 2003. 16:10

ostsingi mingi mootoripesuvedeliku ja väga ilusti võttis puhtaks keti jms. niiet tänud :)
ratta pesemise käigus tekkis selline küsimus ka veel, et kas mingit õli või määret tuleks sadulatorule ka määrida? et ta kinni ei jääks või nii. ise olen lihtsalt aeg ajalt sadula välja kiskunud, et äkki on kasu, aga sealt vaatab ikka suht sodi ja rooste vastu kuna sadula alt saab vesi ja sopp sisse torru.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 03. 05. 2003. 19:13

Lüliti kirjutas: ratta pesemise käigus tekkis selline küsimus ka veel, et kas mingit õli või määret tuleks sadulatorule ka määrida? et ta kinni ei jääks või nii.
õige mõte, määri ka sadulatoru, iga hoolduse õpik räägib ka seda teemat. enne tiba ikka puhastada ka.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 26. 04. 2004. 22:21

See siin küll üli vana tema, kuid küsimus on lihtne. Et kui oled keti ja kasseti selle mootoripesu vedelikuga ära pesnud, kas siis on kasulik ketti õlitada kah? Ja kui peab õlitama, siis peale seda on see kett mega õline ning võtab kogu prahi kohe külge- kas see on normaalne või tuleb üleliigne õli siis eemaldada?

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 26. 04. 2004. 22:37

Mootoripesuvedelik tuleb enne keti õlitamist ketist ikka välja saada. Pesuvedelikul pole selliseid omadusi nagu õlil. :wink: Õli ju vähendab keti hõõrdumist ja kui pesuvedelik ketis "istub", siis ei jää ka õli kuigi kauaks püsima.
Ja õli on soovitatav panna mõõdukalt ning liigse võib lapiga peale väikest kerimist tõepoolest maha nühkida.
Signature sucks! Pilt

ErikT
Testisõitja
Postitusi: 190
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:36

Postitus Postitas ErikT » 27. 04. 2004. 07:22

Mida rohkem igasugu jama sinna keti peale ajada, seda kiiremini saab uue keti osta. Olen proovinud mootoripesu vedelikku- see ei kõlba. Keti saad vahetada juba peale paari pesemist. Ise olen viimased aastad ainult kuivpuhastust kasutanud ja ennäe imet, kett kestab hästi.

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 27. 04. 2004. 07:27

ErikT kirjutas:Mida rohkem igasugu jama sinna keti peale ajada, seda kiiremini saab uue keti osta. Olen proovinud mootoripesu vedelikku- see ei kõlba. Keti saad vahetada juba peale paari pesemist. Ise olen viimased aastad ainult kuivpuhastust kasutanud ja ennäe imet, kett kestab hästi.
Jagan 100% sinu seisukohta, ise kasutan ka nn kuivpesu metoodikat, lapiga üle siis harjaga (tamiili ja hästi peene vaseniidi traadiga harjas) üle ja siis jälle lapiga, vägagi bueno tulemus. Kusjuures ketti võtan võibolla kahel korral aastas maha

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3636
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 27. 04. 2004. 07:43

Kel vähegi võimalik (töö juures või mujal), kasutage suruõhuga puhastamist. Kui keti mahavõtmine lihtne on, siis ei pea sellele protseduurile tingimata järgnema ratta ja enda pesu.
Mootoripesu vedelikud lahustavad tihvtide vahelt välja ka selle viimase "kasuliku rasva" ja uus määre on sinna tõrges pugema.

Kasutaja avatar
Priit
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 22. 04. 2003. 09:02

Postitus Postitas Priit » 27. 04. 2004. 07:59

minagi ei pese oma ketti. Kasutan ka kuivlapi tehnikat, pärast veel pedrose määrded peale ja sõidab nii et ludiseb.
kui huvi on, miks mitte
www.westlineteam.com

baddog
Rattur
Postitusi: 145
Liitunud: 15. 04. 2004. 00:56

Postitus Postitas baddog » 27. 04. 2004. 13:19

hea lihtne võimalus on minu arust 25 eeguga minna jazz autokäsipesulasse, kus poisid poleerivad ise su ratta ära, ma tavaliselt kasutan seda luksust enne hooldust.

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 27. 04. 2004. 13:26

baddog kirjutas:hea lihtne võimalus on minu arust 25 eeguga minna jazz autokäsipesulasse, kus poisid poleerivad ise su ratta ära, ma tavaliselt kasutan seda luksust enne hooldust.
Kas see hõlmab enda alla vaid raami pesu või ka liikuvate osade (kett, kasett, käiguvahetid jne.) pesu?

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 27. 04. 2004. 13:27

Siiani olen ise kah kasutanud kuivpesu metodit, kuid ei ole seda saasta sealt keti seest välja saanud, kuna olen kasutanud vaid lappi, et milline see hari peaks olema mis ka sealt seest puhtaks teeks?Et siis mis materjalist, kui pikad ja kui kõvad harjased peavad olema?

baddog
Rattur
Postitusi: 145
Liitunud: 15. 04. 2004. 00:56

Postitus Postitas baddog » 27. 04. 2004. 13:37

alar kirjutas:
baddog kirjutas:hea lihtne võimalus on minu arust 25 eeguga minna jazz autokäsipesulasse, kus poisid poleerivad ise su ratta ära, ma tavaliselt kasutan seda luksust enne hooldust.
Kas see hõlmab enda alla vaid raami pesu või ka liikuvate osade (kett, kasett, käiguvahetid jne.) pesu?
põhimõtteliselt lasevad nad sul kogu ratta survepesuga yle, ex siis jah ka liikuvaid osi pestaxe. töö kvaliteet on mul siiamaani olnud hea, kuid jah eks see oleneb pesija tujust, kui väga ta tahab nikerdada yhe rattaga.

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 27. 04. 2004. 14:48

baddog kirjutas:
alar kirjutas:
baddog kirjutas:hea lihtne võimalus on minu arust 25 eeguga minna jazz autokäsipesulasse, kus poisid poleerivad ise su ratta ära, ma tavaliselt kasutan seda luksust enne hooldust.
Kas see hõlmab enda alla vaid raami pesu või ka liikuvate osade (kett, kasett, käiguvahetid jne.) pesu?
põhimõtteliselt lasevad nad sul kogu ratta survepesuga yle, ex siis jah ka liikuvaid osi pestaxe. töö kvaliteet on mul siiamaani olnud hea, kuid jah eks see oleneb pesija tujust, kui väga ta tahab nikerdada yhe rattaga.
Et kas siis kett saab kah sellest saastast puhtaks või peab ikka ise kah oma puhastamisoskusi peale seda näitama?

baddog
Rattur
Postitusi: 145
Liitunud: 15. 04. 2004. 00:56

Postitus Postitas baddog » 27. 04. 2004. 14:57

saastast saab kyll jah puhtax, ilmselt tõrvaplekke ja sellist jama maha ei saa. Kuna tegu on siiski suhteliselt korraliku ettevõtmisega ja kui sul tekib ratta puhastamise koha pealt pretentsioone siis lihtsalt näita neile oma must kett ette ja ytle et maksid puhta ratta eest mite musta.

mestari
Rattur
Postitusi: 122
Liitunud: 31. 05. 2003. 08:06

Postitus Postitas mestari » 27. 04. 2004. 15:06

Hea võimalus on Rocca ja mõnedes muudes Neste tanklates ja mõningates Statoilides ka, kus kummipimpamise kapis on ka selline väljatõmmatav vee voolik, surve on küll olematu aga suurema saasta saab maha, nii, et ikka koduuksest sisse lastakse.
Aga korralikuks ratta pesuks ootan sobivat hetke - home alone - siis pesen vannis, võtan esijooksu alt, siis mahub poolpüsti ilusti ära, tagumise ratta alla, mis vanni põhja toetub, panen jälgede peitmiseks mingi põrandapesulapi ja kahvli alla ka mingi svammi või lappi ja siis leotan suurema muda survega lahti, pesen auto?ampooniga ja loputan - saab kui uus.
Vahest olen ka rõdul pesnud, siis peab ainult kärme olema ja alumisele naabrile kaela voolava vee mingi kaltsuga blokeerima.

Kasutaja avatar
Martster
Rattur
Postitusi: 126
Liitunud: 01. 04. 2004. 20:30

Postitus Postitas Martster » 27. 04. 2004. 15:08

Hea (küll mitte kõige odavam) meetod on osta ketipuhastusvidin (mina ostsin Hawaii'st) ja ketipuhastusvahend - valad vahendi karpi, surad karbi keti ümber, toetumas ühe otsaga tirri taha ja väntad ketti ringi - 10 sekundiga lahustub räigeimki sodi maha. Siis veega üle, õli peale ja läigib nagu tutikas. Igakord ei viitsi muidugi sellega jamada aga näit pärast liivast sõitu tasuks ära küll.
Life Must Be Fun !

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 27. 04. 2004. 15:10

Martster kirjutas:Hea (küll mitte kõige odavam) meetod on osta ketipuhastusvidin (mina ostsin Hawaii'st) ja ketipuhastusvahend - valad vahendi karpi, surad karbi keti ümber, toetumas ühe otsaga tirri taha ja väntad ketti ringi - 10 sekundiga lahustub räigeimki sodi maha. Siis veega üle, õli peale ja läigib nagu tutikas. Igakord ei viitsi muidugi sellega jamada aga näit pärast liivast sõitu tasuks ära küll.
seda on varemgi siin eri teemades räägitud-kiidetud-laidetud
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

baddog
Rattur
Postitusi: 145
Liitunud: 15. 04. 2004. 00:56

Postitus Postitas baddog » 27. 04. 2004. 15:10

palju usee mitte kõige odavam meetod umbes makasab

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 27. 04. 2004. 15:11

baddog kirjutas:palju usee mitte kõige odavam meetod umbes makasab
7 eurot kuni 500 eeku, oleneb kus ja mis hinnaga küüned taha saad.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

baddog
Rattur
Postitusi: 145
Liitunud: 15. 04. 2004. 00:56

Postitus Postitas baddog » 27. 04. 2004. 15:12

kiire arvutus näitab, et kui tahan ikka korralikult ratast puhtax siis kylastan jälle jazzi

Kasutaja avatar
Lauri
Rattur
Postitusi: 611
Liitunud: 31. 03. 2003. 16:36

Postitus Postitas Lauri » 27. 04. 2004. 15:13

Ma tavaliselt pesen ka rõdupeal ratast. Algul tuli küll paras mölin alumise korruse rahvalt, aga nüüd nagu pole kuulnud enam. Eelmine aasta oli mul katusele aiavoolik viidud ja siis sai ikka survega lastud. See aasta veel ei ole viitsinud uuesti vedada seda. katusel pesemisel on see hea eelis, et sealt voolab kõik sopp vihmavee renni ja esi sega kedagi.
Peale võistlusi vahel käin isal tööjuures survepesuriga ka puhastamas. Erilist vahet ei näe, kas survega või ilma. Keti saab küll päris puhtaks, kui survega lasta, aga muud vahet pole.
velo.clubbers.ee

baddog
Rattur
Postitusi: 145
Liitunud: 15. 04. 2004. 00:56

Postitus Postitas baddog » 27. 04. 2004. 15:20

Lauri kirjutas:Ma tavaliselt pesen ka rõdupeal ratast. Algul tuli küll paras mölin alumise korruse rahvalt, aga nüüd nagu pole kuulnud enam. Eelmine aasta oli mul katusele aiavoolik viidud ja siis sai ikka survega lastud. See aasta veel ei ole viitsinud uuesti vedada seda. katusel pesemisel on see hea eelis, et sealt voolab kõik sopp vihmavee renni ja esi sega kedagi.
Peale võistlusi vahel käin isal tööjuures survepesuriga ka puhastamas. Erilist vahet ei näe, kas survega või ilma. Keti saab küll päris puhtaks, kui survega lasta, aga muud vahet pole.
kui pealne vend julgex oma ratast rõdul pesta siis kuulex ta kyll paari sekundi pärast uxekella ja minu vihast trampimist uxel :twisted:

Nero
Rattur
Postitusi: 85
Liitunud: 13. 03. 2004. 19:55

Postitus Postitas Nero » 27. 04. 2004. 15:25

Ketti pesen Kemetyli T-Grön nimelise mustuse ja rasva eemaldiga. Võtab mustuse väga hästi maha, pärast sooja veega üle. Siis tuleb selle ketipuhastus 'kombainiga' üle käia ja uuesti veega puhtaks. Kett on puhas siis, kui kombainis olev puhastusvahend enam eriti ei värvu. Veel jälgi, et peale pesu kett ei krigiseks, kui näpuga kinni võtad ja ristipidi veidi väänad. On kuulda, kui liivaterad vahele on jäänud. Lased tunnike kuivada ja siis värske õli otsa. Liigse pühid lapiga maha (selgitus: ajad tagaratta vastu seina, paned eest keskmisele hammakale ja tagant kuhugi keskele. Võtad keti alumise osa keskelt lapiga kinni ja väntad tagurpidi)
Tagakasseti saad puhtaks mugavalt, kui võtad tagaratta alt ära ja pesed siis sama vahendi ja harja abil.
Tagavahetaja rullikutele kipub mustusevõru tekkima, see tuleb maha kraapida ja siis T-Grön-i otsa siis jälle sooja vett.
Kui pesta regulaarselt iga nädal, ei ole eriti raske töö, kui aga kord aastas, siis...
Kett kestab väga hästi, kui korralikult pesed ja ei unusta korralikult määrida. Ei tasu karta, et õli liiga välja pesed ja uus asemele ei lähe. Minul kett 5000km ja veel kulumisvaru järgi.
Kui teha vaid kuivpuhastust, siis jääb liiva ja määrde segu keti liikuvate pindade vahele. See sodi on aga väga hea abrasiivaine, sealt siis ka suur kulumine. On õige, et suur mustuse kiht kaitseb ketti värskete suurte liivaterade sattumise vastu keti vahele. Maratoni oludes käitub sitane sissesõitnud kett stabiilsemalt, kui just pestud. Puhta keti käitumine muutub oluliselt peale esimest mudaaukku :D

tänaseks aittab lobast :lol:

Kasutaja avatar
OHT
Rattur
Postitusi: 49
Liitunud: 31. 03. 2003. 18:46

Postitus Postitas OHT » 27. 04. 2004. 19:53

Jutt küll kaldunud rohkem keti leotamise suunas aga rattapesu kohta sai kribatud teemas "Rattapesu Jazzis"...

Kasutan ise juba 2003 hooaja algusest saadik 1,5 liitrist pumbaga AIAPRITSi. Ja sealjuures on ta kaasas mul ka maratonidel. Võtad autost pumbaga pudeli ja kanistri veega - ei mingit rattapesu järjekorda. Koju sõidad puhas ratas katusel nagu õige mees. Sellel kevadel viisin sisse ka "süsteemi" täiustuse: nüüd on lisaks kaasas teise kanistriga autoshampooni lahus. Esmalt pritsid shampooni lahusega ratta üle, siis uhad sodi veega maha...
Kokku läheb selle tegevuse peale ca 5-7 minutit. Lõpuks veel ketile õli peale (tegelikult küll sisse ;-)) ja ongi ratas järgmiseks sõiduks valmis.
Lisahüveks on see, et surve pole liiga suur ja sodi ei lase laagritesse.

Ketiõli soovitaks soojalt FINISH LINE Cross Country. Määrib suurepäraselt, seisab peal ka vihmaga ja POLE pihustiga. Lased iga lüli peale tilgakese ja õli jääb täpselt sinna kuhu teda vaja on (samas jääb ülejäänud ratas puhtaks).

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 27. 04. 2004. 22:57

OHT kirjutas:Kasutan ise juba 2003 hooaja algusest saadik 1,5 liitrist pumbaga AIAPRITSi.
Oot, kas see siis välimuselt selline tavaline plastmasssist potsik, kus pump küljes, ning veel mingi N pikusega vooliku jupp koos pihustiga ?
Ja mina nühin toas lapiga :roll: Peaks kah selle AIAPRITSI variandi peale kolima.

Kasutaja avatar
OHT
Rattur
Postitusi: 49
Liitunud: 31. 03. 2003. 18:46

Postitus Postitas OHT » 27. 04. 2004. 23:12

Rivo kirjutas:
OHT kirjutas:Kasutan ise juba 2003 hooaja algusest saadik 1,5 liitrist pumbaga AIAPRITSi.
Oot, kas see siis välimuselt selline tavaline plastmasssist potsik, kus pump küljes, ning veel mingi N pikusega vooliku jupp koos pihustiga ?
Ja mina nühin toas lapiga :roll: Peaks kah selle AIAPRITSI variandi peale kolima.
Ei miskit voolikut... Lihtne ja odav!
K-Rauta aiaprits
Pesulahuse ja vee võtan kaasa tavalistes klaasipesuvedeliku 5 l. kanistrites...

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 28. 04. 2004. 08:23

OHT kirjutas: Ei miskit voolikut... Lihtne ja odav!
K-Rauta aiaprits
Pesulahuse ja vee võtan kaasa tavalistes klaasipesuvedeliku 5 l. kanistrites...
ostsin ka endale sellise, natuke lahjaks jääb kuid suurema sodi saab maha.

tulevikus proovin mingit 5 liitrist varjanti millel surve veidi suurem ja kestab kauem.

Green_Day
Rattur
Postitusi: 505
Liitunud: 01. 04. 2003. 16:14

Postitus Postitas Green_Day » 06. 05. 2004. 08:38

Kas bensiiniga (diisliga) tasuks ketti pesta?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 06. 05. 2004. 08:44

Green_Day kirjutas:Kas bensiiniga (diisliga) tasuks ketti pesta?
sisesta otsingusse string diis* or bensii*
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Toxic
Rattur
Postitusi: 39
Liitunud: 22. 07. 2003. 08:40

Postitus Postitas Toxic » 06. 05. 2004. 09:03

Mina tõmban oma MNT peale iga sõitu silikoonikäsnaga üle ja siiamaani on no problemo.

Ralli
Rattur
Postitusi: 21
Liitunud: 11. 08. 2004. 21:44

Postitus Postitas Ralli » 15. 04. 2005. 14:10

Tänud OHTile, kes siin käis välja idee ratast aiapritsiga pesta. Ostsin just hiljuti 100 krooniga 2 liitrise mahuga aiapritsi ja tänase katsetuse tulemusel võin öelda, et nii puhtaks ei saa ratast kuidagi niisama veega lödistades kui pritsiga üle lastes. Isegi harja ega pintslit ei läinud vaja...

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 15. 04. 2005. 17:38

Survepesuga peaks ködi ikka korralikult keti sisse saama pressitud. Samuti tihendite alla, tagavedrustuse laagrite vahele ja mujale.

Mooteripesuvedelikuleotusega ketti puhastades tuleb hiljem panna ca 4x ports õli ketile, sest see leotus toob määrde ka sellistest kohtadest välja, kust ta muidu kunagi ei lahku. Sellest ilmselt ka mõnigate kodanike mulje selle hävitavast mõjust ketile - see on uskumatu kui palju keti sisse õli mahub. Peale sellist pesu tuleb esimesele sõidule õlinotsik kaasa võtta ja iga 20 km järel õlitada, siis vast jääb kett vaikseks lõpuks.

Ise puhastan ratast eriti põhjalikult ca 2 korda aastas, Pedrose Super Pit Kiti kõik asjad lähevad käiku (ja veel mõned) ja aega kulub ca 2 tundi. Proua nimetab seda "pedereerimiseks" ja õigusega, mulle tundub. Pärast on ratas puhas nagu karbist võttes.

Ratta vahatamine annab ka päris hea efekti, tolm jms kuguneb ca 3x aeglasemalt (vahatatud esirummu ja vahatamata tagarummu abil kogutud empiirilised teadmised).

Ralli
Rattur
Postitusi: 21
Liitunud: 11. 08. 2004. 21:44

Postitus Postitas Ralli » 15. 04. 2005. 21:15

Vaevalt et selle käsiaiapritsiga mingit survepesurile vastavat survet üldse saavutab. Pealegi võib ju kriitilisi kohti ülelastes pihusti joa laiaks keerata, et vähendada survet. Ma arvan et palju tõenäolisem on, et mitte pestes kuluvad hoopis osad detailid. Õlitama loomulikult peab.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 17. 04. 2005. 08:23

Ma ei pidanud survepesu all aiapritsiga piserdamist silmas. Survepesu tgemiseks kasutatakse survepesurit...

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 17. 04. 2005. 09:33

konakona kirjutas:Survepesu tgemiseks kasutatakse survepesurit...
Survepesuriga pestes kaotab ratas garantii (v.a. raam). Läbi lähevad kaelad, jooksud ning kõige esimesena keskjooks. Kui paari-kolme kuu jooksul keskjooksu loks tuleb, siis tõenäosus on ülisuur, et ratast on survepesuriga pestud. Sellele ei anna garantiid ei tootjad ega rattapoed. Tavaliselt on see kirjas ka garantiipaberil, mis poest kaasa antakse.

Kasutaja avatar
kristjan07
Rattur
Postitusi: 856
Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25

Postitus Postitas kristjan07 » 17. 04. 2005. 11:17

survepesuriga mina krt küll enam ei pese, paar korda olen ja siis pesin oma oskamatusest nii si*asti et rummud läksid seest rooste :oops: nüüd üritan seda teemat vältida

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 17. 04. 2005. 17:43

Hanno kirjutas:Survepesuriga pestes kaotab ratas garantii (v.a. raam).
Raam ongi vist ainuke asi mida võiks survepesuriga pesta, kuigi oluliselt ohutum on seda harjaga teha. No ja rehvidega vast ka ei juhtu eriti midagi. Muude asjadega on nagu prügi voodi serva alla lükkamine.

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 17. 04. 2005. 17:46

Kui paari-kolme kuu jooksul rattaga midagi juhtub, siis on tõenäosus suur,et sellega on sõidetud. Kuskil poes öeldi ka, et kui rattaga võistelda, siis kaob automaatselt garantii. :)
No Pain No Gain

Vasta

Mine “Hooldus”