Kett loksub!
Kett loksub!
Mul on ees Deore ja taga LX. Probleem on selline, et kui panen deore`le esimese käigu ja LX`ile üheksanda käigu hakkab kett loksuma. Mis tal viga võib olla? Äkki on kett ära kulunud, sest eelmine aasta sõitsin ma ca 3000 km.
Mis tähendab "kett loksub"?
Miks Sa kasutad käiku 1-9? See on täiesti mõttetu käikude kombinatsioon, mis ei ole efektiivne ning lisaks ei tee head ketile, kuna see satub külgpaindesse.
Keti kulumise kohta nende andmete järgi ei oska midagi öelda, lihtsalt ära rohkem eest esimest hammakat kasuta, teise hammakaga võid valida tagant suvalise käigu ja kõik peaks toimima.
Miks Sa kasutad käiku 1-9? See on täiesti mõttetu käikude kombinatsioon, mis ei ole efektiivne ning lisaks ei tee head ketile, kuna see satub külgpaindesse.
Keti kulumise kohta nende andmete järgi ei oska midagi öelda, lihtsalt ära rohkem eest esimest hammakat kasuta, teise hammakaga võid valida tagant suvalise käigu ja kõik peaks toimima.
Väga hea küsimusfrost31 kirjutas:Aga mis käikude kombinatsioon on siis kõige kasulikumad?
Eks ikka selline mis sind antud maastikul kõige kiiremini edasi viib...
Aga üldiselt on nii, et ketti risti lasta ei ole mõtet jah. Mingi loogika võiks olla selline, et eest suurimaga kasutad tagant kuni viite väiksemat hammakat. Eest keskmine peaks kannatama kogu ulatust kasutada. Eest väiksemat kastatakse vaid väga ekstriim mägede puhul ja siis pakun, et võibolla kasutaks tagant kolme suuremat.
Mis keti kulumisse puutub siis 3000km peale ta kindlasti kulunud juba on. Sõitmist ei pruugi küll veel segada. Kui aga käiguvahetus muutb jamaks siis tuleb kett ja sinu puhul ilmselt ka tagahammakad välja vahetada.
no sellise loogika järgi pole rattal siis mitte 21 või 27 vmi käiku vaid tunduvalt vähem. Ma ei usu et asjad nüüd nii on välja mõeldud et 1-9 "ei ole soovitav".
Ise kiman pidevalt nii et ei pane tähelegi kuidas käigud on (tunnetuse järgi) ning heeblitelt pole ka suuremat midagi lugeda. Mingit erilist külgpainet pole ka nagu täheldanud mis raskendaks või muudaks midagi "mitte soovitavaks".
Ise kiman pidevalt nii et ei pane tähelegi kuidas käigud on (tunnetuse järgi) ning heeblitelt pole ka suuremat midagi lugeda. Mingit erilist külgpainet pole ka nagu täheldanud mis raskendaks või muudaks midagi "mitte soovitavaks".
Ja nii ongi, sest esi-taga kombinatsioonis on ka korduvad ülekanded, seega jääb sul praktiliselt alles ntx 27-3-3-(2x2 nn korduvad)=17 käikuCaarel kirjutas:no sellise loogika järgi pole rattal siis mitte 21 või 27 vmi käiku vaid tunduvalt vähem.
http://www.bikeschool.com/gearcalc/gear_calc.cgi
saidil on arvutustabel, lööd oma hambad sisse ja näed, kus kattumised tekivad
Kui keti risti lased, siis ta jäikus (mõtlen painduvust külgedele) kaob tunduvalt kiiremini ning käigud ei käi enam nii erksalt. Koormusel käiku vahetades on seda väga hästi tunda.Caarel kirjutas:Mingit erilist külgpainet pole ka nagu täheldanud mis raskendaks või muudaks midagi "mitte soovitavaks".
No vaata ise ketti kui sul on 1-9 käik. Mul hakkab sellises asendis ketist kahju igatahes. Ja no milleks selline käik, kui tahad nüüd äkki ühte käiku juurde panna, siis ei ole seda sul kuskiltki võtta, välja arvatud et lükkad eest keskmise peale, mis annab sulle nö mitu käiku korraga juurde.
1-9 vastab umbes 2-6'le, mis on palju mõistlikum valik.
Loomulikult ei pea nüüd kogu aeg täpselt vahtima, mis käik sees on, aga elementaarne ju et eest kõige pisemat kasutat raskel maastikul ja järskudel tõusudel - tagant siis samal ajal kasutuses 1-5. Keskmist kasutad enamasti tavaliselt maastikusõidul ja asfladi peal lükkad eest suurele, kus mina siis kasutan tagant 4-9. Esivahetaja niiehknaa keerulistes olukordades ei vaheta, eriti veel deore.
1-9 vastab umbes 2-6'le, mis on palju mõistlikum valik.
Loomulikult ei pea nüüd kogu aeg täpselt vahtima, mis käik sees on, aga elementaarne ju et eest kõige pisemat kasutat raskel maastikul ja järskudel tõusudel - tagant siis samal ajal kasutuses 1-5. Keskmist kasutad enamasti tavaliselt maastikusõidul ja asfladi peal lükkad eest suurele, kus mina siis kasutan tagant 4-9. Esivahetaja niiehknaa keerulistes olukordades ei vaheta, eriti veel deore.
Re: Kett loksub!
1-9 on tõesti veits vale kompunn. Lisaks kui sa oled ühe ketiga sõitnud 3000 km siis ma arvan, et aeg on kett koos tagumise kassetiga ära vahetadafrost31 kirjutas:Mul on ees Deore ja taga LX. Probleem on selline, et kui panen deore`le esimese käigu ja LX`ile üheksanda käigu hakkab kett loksuma. Mis tal viga võib olla? Äkki on kett ära kulunud, sest eelmine aasta sõitsin ma ca 3000 km.
Kahju on tast muidugi aga teinekord kui on olukord kus esimene ära ei vaheta aga kiiremini on vaja liikuda on valik vaid üks.Kirsa kirjutas:No vaata ise ketti kui sul on 1-9 käik. Mul hakkab sellises asendis ketist kahju igatahes.
1-9 vastab umbes 2-6'le, mis on palju mõistlikum valik.
Esivahetaja niiehknaa keerulistes olukordades ei vaheta, eriti veel deore.
Kas LX, XT või XTR vahetavad igas olukorras (loe keerulisemates) ilusasti või ka nendega jama ning pole erilist vahet kas LX või XT või siis XT ja XTR?
Hetkel Alivio ning sellega olen juba koledasti hädas tihtipeale.
Rippuv (down-swing) vahetab väga hästi. Suurelt väiksemale täie rauaga vajutades ei vaheta muidugi ükski vahetaja aga siin piisab kui pool pööret pehmemalt lasta ning käik on vahetatud. Väikselt suuremale vahetab ka küllalt mõõduka surve all.Caarel kirjutas:Kas LX, XT või XTR vahetavad igas olukorras (loe keerulisemates) ilusasti või ka nendega jama ning pole erilist vahet kas LX või XT või siis XT ja XTR?
Hetkel Alivio ning sellega olen juba koledasti hädas tihtipeale.
Rippuva teine eelis on veel see, et ta ei paindu nii kiiresti ära kui top-swing ja püsib kauem oma õiges asendis.
Deore on Alivio-ga võrreldes ikka suur edasiminek, ainult vastupidavuse kohapealt on tagasiminek. Ja LX on võrreldes Deore-ga suur edasiminek.Caarel kirjutas: Hetkel Alivio ning sellega olen juba koledasti hädas tihtipeale.
Mul on hetkel Deore ees ja LX taga ja võrreldes eelmise ratta Aliviotega vahetab ikka palju paremini. Ratas on 1300 km sõitnud ja hetkel käib vahetamine nii nagu peab, lihtsalt karta on et seda Deore-t väga kauaks enam pole ja ma täitsa kujutan ette kuidas rippuv LX või XT ees paremini vahetaks.