Kett loksub!

Remont ja hooldus
Vasta
frost31
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 16. 05. 2003. 11:39

Kett loksub!

Postitus Postitas frost31 » 16. 05. 2003. 12:12

Mul on ees Deore ja taga LX. Probleem on selline, et kui panen deore`le esimese käigu ja LX`ile üheksanda käigu hakkab kett loksuma. Mis tal viga võib olla? Äkki on kett ära kulunud, sest eelmine aasta sõitsin ma ca 3000 km.

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1251
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 16. 05. 2003. 12:20

Mis tähendab "kett loksub"?
Miks Sa kasutad käiku 1-9? See on täiesti mõttetu käikude kombinatsioon, mis ei ole efektiivne ning lisaks ei tee head ketile, kuna see satub külgpaindesse.
Keti kulumise kohta nende andmete järgi ei oska midagi öelda, lihtsalt ära rohkem eest esimest hammakat kasuta, teise hammakaga võid valida tagant suvalise käigu ja kõik peaks toimima.

frost31
Rattur
Postitusi: 23
Liitunud: 16. 05. 2003. 11:39

Postitus Postitas frost31 » 16. 05. 2003. 12:30

Aga mis käikude kombinatsioon on siis kõige kasulikumad?

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 16. 05. 2003. 12:38

frost31 kirjutas:Aga mis käikude kombinatsioon on siis kõige kasulikumad?
Väga hea küsimus :D

Eks ikka selline mis sind antud maastikul kõige kiiremini edasi viib...

Aga üldiselt on nii, et ketti risti lasta ei ole mõtet jah. Mingi loogika võiks olla selline, et eest suurimaga kasutad tagant kuni viite väiksemat hammakat. Eest keskmine peaks kannatama kogu ulatust kasutada. Eest väiksemat kastatakse vaid väga ekstriim mägede puhul ja siis pakun, et võibolla kasutaks tagant kolme suuremat.

Mis keti kulumisse puutub siis 3000km peale ta kindlasti kulunud juba on. Sõitmist ei pruugi küll veel segada. Kui aga käiguvahetus muutb jamaks siis tuleb kett ja sinu puhul ilmselt ka tagahammakad välja vahetada.

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Postitus Postitas Caarel » 16. 05. 2003. 12:59

no sellise loogika järgi pole rattal siis mitte 21 või 27 vmi käiku vaid tunduvalt vähem. Ma ei usu et asjad nüüd nii on välja mõeldud et 1-9 "ei ole soovitav".
Ise kiman pidevalt nii et ei pane tähelegi kuidas käigud on (tunnetuse järgi) ning heeblitelt pole ka suuremat midagi lugeda. Mingit erilist külgpainet pole ka nagu täheldanud mis raskendaks või muudaks midagi "mitte soovitavaks".

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 16. 05. 2003. 13:06

Caarel kirjutas:no sellise loogika järgi pole rattal siis mitte 21 või 27 vmi käiku vaid tunduvalt vähem.
Ja nii ongi, sest esi-taga kombinatsioonis on ka korduvad ülekanded, seega jääb sul praktiliselt alles ntx 27-3-3-(2x2 nn korduvad)=17 käiku 8)
http://www.bikeschool.com/gearcalc/gear_calc.cgi
saidil on arvutustabel, lööd oma hambad sisse ja näed, kus kattumised tekivad :lol:

indrekk
Rattur
Postitusi: 82
Liitunud: 31. 03. 2003. 10:53

Postitus Postitas indrekk » 16. 05. 2003. 13:21

Caarel kirjutas:no sellise loogika järgi pole rattal siis mitte 21 või 27 vmi käiku vaid tunduvalt vähem. Ma ei usu et asjad nüüd nii on välja mõeldud et 1-9 "ei ole soovitav".
See on igas rattamanuaalis ka puust ja punaselt ette joonistatud et sellist kombinatsiooni ei ole soovitatav kasutada.

Oliver
Rattur
Postitusi: 1445
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:00

Postitus Postitas Oliver » 16. 05. 2003. 14:16

Caarel kirjutas:Mingit erilist külgpainet pole ka nagu täheldanud mis raskendaks või muudaks midagi "mitte soovitavaks".
Kui keti risti lased, siis ta jäikus (mõtlen painduvust külgedele) kaob tunduvalt kiiremini ning käigud ei käi enam nii erksalt. Koormusel käiku vahetades on seda väga hästi tunda.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 16. 05. 2003. 14:34

No vaata ise ketti kui sul on 1-9 käik. Mul hakkab sellises asendis ketist kahju igatahes. Ja no milleks selline käik, kui tahad nüüd äkki ühte käiku juurde panna, siis ei ole seda sul kuskiltki võtta, välja arvatud et lükkad eest keskmise peale, mis annab sulle nö mitu käiku korraga juurde.

1-9 vastab umbes 2-6'le, mis on palju mõistlikum valik.
Loomulikult ei pea nüüd kogu aeg täpselt vahtima, mis käik sees on, aga elementaarne ju et eest kõige pisemat kasutat raskel maastikul ja järskudel tõusudel - tagant siis samal ajal kasutuses 1-5. Keskmist kasutad enamasti tavaliselt maastikusõidul ja asfladi peal lükkad eest suurele, kus mina siis kasutan tagant 4-9. Esivahetaja niiehknaa keerulistes olukordades ei vaheta, eriti veel deore.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: Kett loksub!

Postitus Postitas AndreK » 16. 05. 2003. 14:42

frost31 kirjutas:Mul on ees Deore ja taga LX. Probleem on selline, et kui panen deore`le esimese käigu ja LX`ile üheksanda käigu hakkab kett loksuma. Mis tal viga võib olla? Äkki on kett ära kulunud, sest eelmine aasta sõitsin ma ca 3000 km.
1-9 on tõesti veits vale kompunn. Lisaks kui sa oled ühe ketiga sõitnud 3000 km siis ma arvan, et aeg on kett koos tagumise kassetiga ära vahetada :roll:

Caarel
Rattur
Postitusi: 147
Liitunud: 31. 03. 2003. 03:19

Postitus Postitas Caarel » 16. 05. 2003. 14:43

Kirsa kirjutas:No vaata ise ketti kui sul on 1-9 käik. Mul hakkab sellises asendis ketist kahju igatahes.
1-9 vastab umbes 2-6'le, mis on palju mõistlikum valik.
Esivahetaja niiehknaa keerulistes olukordades ei vaheta, eriti veel deore.
Kahju on tast muidugi aga teinekord kui on olukord kus esimene ära ei vaheta aga kiiremini on vaja liikuda on valik vaid üks.
Kas LX, XT või XTR vahetavad igas olukorras (loe keerulisemates) ilusasti või ka nendega jama ning pole erilist vahet kas LX või XT või siis XT ja XTR?

Hetkel Alivio ning sellega olen juba koledasti hädas tihtipeale.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 16. 05. 2003. 14:50

"Kas LX, XT või XTR vahetavad igas olukorras (loe keerulisemates) ilusasti või ka nendega jama ning pole erilist vahet kas LX või XT või siis XT ja XTR"



Oskan öelda et LX on tunduvalt pehmem kui XT.
Kui XT ootamatult mäkke minnes vahetab maha, siis LX-ga võib oskamatu vahetaja juba hädasse jääda.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 16. 05. 2003. 15:00

Caarel kirjutas:Kas LX, XT või XTR vahetavad igas olukorras (loe keerulisemates) ilusasti või ka nendega jama ning pole erilist vahet kas LX või XT või siis XT ja XTR?

Hetkel Alivio ning sellega olen juba koledasti hädas tihtipeale.
Rippuv (down-swing) vahetab väga hästi. Suurelt väiksemale täie rauaga vajutades ei vaheta muidugi ükski vahetaja aga siin piisab kui pool pööret pehmemalt lasta ning käik on vahetatud. Väikselt suuremale vahetab ka küllalt mõõduka surve all.

Rippuva teine eelis on veel see, et ta ei paindu nii kiiresti ära kui top-swing ja püsib kauem oma õiges asendis.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 16. 05. 2003. 15:12

Caarel kirjutas: Hetkel Alivio ning sellega olen juba koledasti hädas tihtipeale.
Deore on Alivio-ga võrreldes ikka suur edasiminek, ainult vastupidavuse kohapealt on tagasiminek. Ja LX on võrreldes Deore-ga suur edasiminek.

Mul on hetkel Deore ees ja LX taga ja võrreldes eelmise ratta Aliviotega vahetab ikka palju paremini. Ratas on 1300 km sõitnud ja hetkel käib vahetamine nii nagu peab, lihtsalt karta on et seda Deore-t väga kauaks enam pole ja ma täitsa kujutan ette kuidas rippuv LX või XT ees paremini vahetaks.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 16. 05. 2003. 15:50

Deorega ees on nii, et töötab siis kui kõik muu (hammakad, kett) on perfektne. Läksin ka Deorelt rippuva LX'i peale ja esialgu tundub parem, pole küll veel jõudnud korralikult ragistada.

Vasta

Mine “Hooldus”