Kiivrita sõidul lõpp
Kiivrita sõidul lõpp
Lõpuks on ametlikult valmimas UCI otsus kiivrikandmise kohustusest.
Vt http://www.sportnet.ee/uudis.php3?id=43512
Kahju ainult, et selleni jõudmiseks Kivilev'i "abi" vaja oli.
Vt http://www.sportnet.ee/uudis.php3?id=43512
Kahju ainult, et selleni jõudmiseks Kivilev'i "abi" vaja oli.
kiiver
ma ikka enam ilma kiivrita eriti ei sõida. ainult kui punktist A punkti B on vaja minna...poodi või nii. asi jõudis kohale siis, kui üle kaela käisin ja kiivrist tükk ära murdus. ilma kiivrita oleks võibolla olnud see tükk minu pea küljest. ühesõnaga jah, kiiver pähe
teema ei paista pop olevat. Ise kirglik kiivri ja muude kaitsevahendite propageerija. Ilmselt mõned arvavad, et on siis just kui ace või rebel olemine. Umbes nagu ilma turvavööta autos sõitmine. "Minuga ju ei juhtu, midagi sest ma olen nii hea sõitja"
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
- mees lõunast
- Rattur
- Postitusi: 57
- Liitunud: 17. 04. 2003. 13:16
- mees lõunast
- Rattur
- Postitusi: 57
- Liitunud: 17. 04. 2003. 13:16
Kallis rahvas, kuidagi piinlik on sõita kiivriga, endal kiirus 16km/h, sel hetkel ei oskagi end ratturiks tituleerida. Luban, et linnasõidu jaoks otsin kiivri, mis sobiks viigipükste ja lipsugaErmo kirjutas:Kui kukud lähed kiivrit kodust tooma jah ??? .mart kirjutas:[ linnarattaga tavariietes kulgedes . Ei sobi nagu immitsiga
Ilma kiivrita EI TOHI SÕITA, või noh tohib küll, kuid igaüks kaitseb seda mis kallis. Kas neid rattureid on vähe surma saanud ? .
Hmm. Võistlustel sõidan vabatahtlikult kiivriga ja muul ajal alati ilma.
Küsimus aga oleks järgmine, kas ma olen millestki valesti aru saanud või, aga rattakiiver kaitseb ju ainult pealage?! Ma saan aru kui propageeritaks tisklikiivri taolist asja.
Eks elus ole kukutud küll, aga no kunagi ei ole õnnestunud pealae peale kukkuda...
Küsimus aga oleks järgmine, kas ma olen millestki valesti aru saanud või, aga rattakiiver kaitseb ju ainult pealage?! Ma saan aru kui propageeritaks tisklikiivri taolist asja.
Eks elus ole kukutud küll, aga no kunagi ei ole õnnestunud pealae peale kukkuda...
Kui veel ei ole siis varsti saad olema. Kõik mis peab tulema, see ka tuleb. See on kindel.Kirsa kirjutas:Hmm. Võistlustel sõidan vabatahtlikult kiivriga ja muul ajal alati ilma.
Küsimus aga oleks järgmine, kas ma olen millestki valesti aru saanud või, aga rattakiiver kaitseb ju ainult pealage?! Ma saan aru kui propageeritaks tisklikiivri taolist asja.
Eks elus ole kukutud küll, aga no kunagi ei ole õnnestunud pealae peale kukkuda...
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
- mees lõunast
- Rattur
- Postitusi: 57
- Liitunud: 17. 04. 2003. 13:16
olen nagu kah terve elu niimoodi sõitnud,et võistlustel kiivriga ja muidu ilma,aga viljandi kabelimats muutis selle küll igaveseks.kiiver päästis nimelt mul meelekoha,muidu vist ei võtaks siiń enam sõna.nimelt õnnestus kiire koha pealt üle lenksu lennata ?ja kogu vasak külg oli nahast puhas,aga siiski olen õnnelik sest pea jäi terveks,kiiver aga tuli ära visata,sest ei kuulu taastamisele,muideks oleme värska maratonil stardis ühe pildi peale sattunud,mina nr 64 otse sinu ees.ja seda heledat muna kiivrit enam ei ole,aga arvan see päästis mind ikka suurest jamast ära.kiiver ruulib!Kirsa kirjutas:Hmm. Võistlustel sõidan vabatahtlikult kiivriga ja muul ajal alati ilma.
Küsimus aga oleks järgmine, kas ma olen millestki valesti aru saanud või, aga rattakiiver kaitseb ju ainult pealage?! Ma saan aru kui propageeritaks tisklikiivri taolist asja.
Eks elus ole kukutud küll, aga no kunagi ei ole õnnestunud pealae peale kukkuda...
Vot see on mehe jutt.. kui siiani pole õnnestunud pealae peale kukkuda, siis on kindel, et seda ka kunagi ei juhtu.. lase rahulikult ilma kiivrita edasi!Kirsa kirjutas:Eks elus ole kukutud küll, aga no kunagi ei ole õnnestunud pealae peale kukkuda...
need, kes autoavariis pole olnud - sõitke julgelt ilma turvarihmata.. nagunii midagi ei juhtu..
mulle lausa meeldib kiivrit kanda. Teeb olemise palju ässamax- et nagu uhkem tunne on. Mul kylll mingi vana kiiver on (5 aastat tagasi ostetud-900.-) aga ajaba asja ära kyll. Enne kui Kiviliev surma sai kandsin ka kiivrit aint mecasõidul ja võistlustel nyyd aga kõik sõidud kiivriga:)
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
kuulge, rattapoed ja maanteeamet (ka omavalitsused) võiksid teha kampaania "Kiiver pähe!" ja kampaanias osalevad poed müüksid soodsa hinnaga kiivreid. Usun, et tuleks kiivrikandjaid juurde küll. Ok, olgem ausad, mind ennekõike huvitaks kiivri hea hind. Mõne Giro E2 võtaks küll ära kui 50% alet saaks.
§ 232. Jalgrattal peab olema:muaddib kirjutas:ma kül täpselt ei tea, aga minu teada on selline kummaline lugu, et LE kiivrit ei kohusta, küll aga esi ja taga tuld
Parandage mind kui ma eksin.
Kui ma aga ei eksi, siis ju 99,99% sõitjatest on LE rikkujad.
1) töökorras pidur ja signaalkell;
2) vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane helkur;
3) pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli või viimast asendav punane helkur.
Kiivrist pole sõnagi
Lisaks veel!!! Jätke meelde!!
§ 236. Jalgrattur ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel; piirang ei kehti alla 10-aastase jalgratturi kohta;
2) sõita juhtrauast käega kinni hoidmata (mopeedijuht peab juhtrauda hoidma mõlema käega, välja arvatud käega hoiatusmärguandmise ajal);
3) lasta ennast vedada teise sõidukiga;
4) vedada esemeid, mis takistavad juhtimist või tekitavad ohtu teistele liiklejatele;
5) pukseerida haagist, mis ei ole selleks valmistatud;
6) sõidutada sõitjat, kes ei istu kindlal istmel.
§ 236. Jalgrattur ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel; piirang ei kehti alla 10-aastase jalgratturi kohta;
2) sõita juhtrauast käega kinni hoidmata (mopeedijuht peab juhtrauda hoidma mõlema käega, välja arvatud käega hoiatusmärguandmise ajal);
3) lasta ennast vedada teise sõidukiga;
4) vedada esemeid, mis takistavad juhtimist või tekitavad ohtu teistele liiklejatele;
5) pukseerida haagist, mis ei ole selleks valmistatud;
6) sõidutada sõitjat, kes ei istu kindlal istmel.
422. Sõidukijuhi poolt liiklusnõuete ja sõiduki käitusnõuete rikkumine
(1) Mootor-, õhu- või veesõiduki või trammi või raudteeveeremi juhi poolt liiklus- või käitusnõuete rikkumise eest, kui sellega on ettevaatamatusest tekitatud inimesele raske tervisekahjustus või põhjustatud inimese surm, - karistatakse kuni viieaastase vangistusega.
(2) Sama teo eest, kui sellega on põhjustatud kahe või enama inimese surm, - karistatakse kolme- kuni kaheteistaastase vangistusega
Kas äkki see??
(1) Mootor-, õhu- või veesõiduki või trammi või raudteeveeremi juhi poolt liiklus- või käitusnõuete rikkumise eest, kui sellega on ettevaatamatusest tekitatud inimesele raske tervisekahjustus või põhjustatud inimese surm, - karistatakse kuni viieaastase vangistusega.
(2) Sama teo eest, kui sellega on põhjustatud kahe või enama inimese surm, - karistatakse kolme- kuni kaheteistaastase vangistusega
Kas äkki see??
6) sõidutada sõitjat, kes ei istu kindlal istmel
See on väga huvitav punkt. Kuidas saabki mopeedil/ rattal mingi kindel iste?
On ainult sadul ja sõidab ikka sõitja ja samas sõidutada teist sõitjat
On vist mõeldud lenksul vedamist, mida on küllaga tehtud. Samas saab ju lenksule lisa istme ehitada ja niiviisi vedada teist inimest Siis oleks ju iste kindel ja LE rikkumata.
See on väga huvitav punkt. Kuidas saabki mopeedil/ rattal mingi kindel iste?
On ainult sadul ja sõidab ikka sõitja ja samas sõidutada teist sõitjat
On vist mõeldud lenksul vedamist, mida on küllaga tehtud. Samas saab ju lenksule lisa istme ehitada ja niiviisi vedada teist inimest Siis oleks ju iste kindel ja LE rikkumata.
Viimati muutis Corrosion, 22. 05. 2003. 18:34, muudetud 1 kord.
No Pain No Gain
Mul on kahtlane tunne, et ennem tehakse seadusega kohustuslikuks omada ratta küljes väikest apteegi kotti, kui kiivri olemasolu.
Kunagi leiti,et väga vaja on teha kohustuslikuks autos hands-free kasutamine, no ei kasuta enam kül keegi ja minu arust ei kontrolli seda ka keegi.
ma võin eksida, aga kas soomes mitte ei taheta teha või juba tehti kiivri kandmine seadusega kohustuslikuks, eks siis sealt liigub see asi ka eestisse, võib-olla
Kunagi leiti,et väga vaja on teha kohustuslikuks autos hands-free kasutamine, no ei kasuta enam kül keegi ja minu arust ei kontrolli seda ka keegi.
ma võin eksida, aga kas soomes mitte ei taheta teha või juba tehti kiivri kandmine seadusega kohustuslikuks, eks siis sealt liigub see asi ka eestisse, võib-olla
Olen kiivriga sõites 2 valusat kukkumist üle eland ja üks kord just nimelt pealaele kukkund, teinekord sai meelekohale maandutud, seni elus ja mitteinvaliid, a ikkagi linnaliikluses kiivrit ei kanna, a trennis ja võistlustel alati. Tööle minnes tõesti nati imelik kiiver pähe panna, kuigi saan aru, et tegelikult pole probleemi, või et probleem on aint minus. Kuna veeren iga päev mustamäe ja kesklinna vahel, siis ehk peaks ennas ümber harjutama hakkama. muidu kiiver on aus ja mugav.
Minu arvates ongi linnaliikluses sõit kõige ohtlikum, kuna potentsiaalseid ohusituatsioone autode näol on rohkem. Kusjuures autoga kokkupuutes võib su pea olla esimene kehaosa, mis kuhugi otsa lendab.Gunnar kirjutas:...a ikkagi linnaliikluses kiivrit ei kanna, ...Tööle minnes tõesti nati imelik kiiver pähe panna, kuigi saan aru, et tegelikult pole probleemi, või et probleem on aint minus...
Selles suhtes olen isegi nõus. Kui vaadata neid äärekive ja mõelda et on teoreetiline võimalus sinna otse pea ees 30 km/h otsa lennata, siis paneb mõtlema küll. Linnas sõites tuleks lihtsalt ettevaatlik olla ja silmad kõrvad lahti hoida. Samuti maanteeratturitel, kes suure kiirusega maanteel ja autode vahel sõidavad, on oht pea ära lüüa suur.Mati kirjutas: Minu arvates ongi linnaliikluses sõit kõige ohtlikum, kuna potentsiaalseid ohusituatsioone autode näol on rohkem. Kusjuures autoga kokkupuutes võib su pea olla esimene kehaosa, mis kuhugi otsa lendab.
Aga metsas sõitmine on minu arust kyll nendest kolmest variandist turvalisem. Ennem kukud endale oksa kõhtu või silma kui pealaega mingi kõva asja leiad. Ma ei väida, et ma ei kuku, vaid et kiiver ei kaitse sind ülekere. Metsas sõites on keskmine kiirus 15-20 kandis, selle hoo pealt kukkudes ei lähe pea lõhki(kui just väga mägine ja tehniline rada ei ole, kus annab kõrgelt kukkuda). Ma kardan kyll ennem igasuguste käe ja muude luude pärast kui pead ära lüüa.
Moraal - sõida mõistusega.
Einoh jah :)
Fakt lihtsalt selles, et sõidan kiivrita ning samas paljud ju sõidavad.
Üritan lihtsalt põhjuseid tuua, sest minu arust on igal asjal põhjus.
Üks põhjustest on ka kindlasti raha. Mul on endal enam-vähem kiiver, aga suur(kole) ja raske. Ühesõnaga odav.
Mõne kena kallima kiiviri paneks võib-olla tõesti niisama sõiduks pähe.
Samuti laiskus ja kannatamatus. Kui tahad sõitma minna, siis tahad kohe ja ruttu, kiiver on aga veel üks jubin, mille peab siis välja otsima ja pähe panema. Juba pulsika peale panek on minu arust jube tüütu tegevus, samas aga teada tahad mis pulss oli...
Fakt lihtsalt selles, et sõidan kiivrita ning samas paljud ju sõidavad.
Üritan lihtsalt põhjuseid tuua, sest minu arust on igal asjal põhjus.
Üks põhjustest on ka kindlasti raha. Mul on endal enam-vähem kiiver, aga suur(kole) ja raske. Ühesõnaga odav.
Mõne kena kallima kiiviri paneks võib-olla tõesti niisama sõiduks pähe.
Samuti laiskus ja kannatamatus. Kui tahad sõitma minna, siis tahad kohe ja ruttu, kiiver on aga veel üks jubin, mille peab siis välja otsima ja pähe panema. Juba pulsika peale panek on minu arust jube tüütu tegevus, samas aga teada tahad mis pulss oli...
Mina sain jälle mingite mahhinatsioonidega poolmuidu korraliku kiivri. Veits aega põdesin, sest ülejäänud punt lubas minuga sõitmise maha jätta kui kiivriga metsa peaksin ronima aga võta näpust - kuppel pähe ja metsa ning ühtegi mokakobinat ei tulnud. Eks ilma on muidugi mugavam sõita aga vahe on üsna väike.
Tanel
hmz .... ilma kiivrita ei kannata kohe kuidagi sõita! Viimati kulus kiiver marjaks ära kuu aega tagasi kui kyllalt suurelt kiiruselt yle lenksu lendasin. Suhteliselt raske kott vajus kuklasse ... nägu vastu maad ... kiiver ribadeks ja neli õmblust näos .... Poleks kiivrit olnd istuks praegu juba hooldekodus oma murtud pealuuga kui just auku ära poleks pandud! Kiivrid pähe ikka!
arusaamatu teema...
Iga vähegi tõsisem rattahuviline peaks endale aru andma, et kiiver ei saa teha midagi halba, kuid ära suudab hoida palju.
Ise võiks oma 2,5a ratturikarjääri jooksul loetleda vähemalt kahte tõsisemat ja kümneid väiksemaid köpse millest olen tänu kiivrile pääsenud ilma peahaavadetta.
Iga vähegi tõsisem rattahuviline peaks endale aru andma, et kiiver ei saa teha midagi halba, kuid ära suudab hoida palju.
Ise võiks oma 2,5a ratturikarjääri jooksul loetleda vähemalt kahte tõsisemat ja kümneid väiksemaid köpse millest olen tänu kiivrile pääsenud ilma peahaavadetta.
Pikk
ei, täpselt selliseid pole kunagi kusagil olnud.. sõida ilma kiivrita, ehk saad esimene olla..taavid kirjutas:kas eestis on selliseid õnnetusi olnud, kus rattur surma saanud ja kiiver oleks võinud elu päästa? ja kas surmaga lõppenud jalgratturite õnnetusi on viimastel aastatel olnud?
krt PANE KIIVER PÄHE!!!
paar aastat tagasi oli pärnus õnnetu juhus kus neiu (lootustandev jalgpallur) pani rattaga äärekivisse ja kukkus nii õnnetult, et otse peaga samuti kivisse. õige esmaabi oleks väidetavalt ta elu päästnud (lämbumine) kuid kiivriga oleks asi tõenäoliselt mitte nii hull olnud.taavid kirjutas: kas eestis on selliseid õnnetusi olnud, kus rattur surma saanud ja kiiver oleks võinud elu päästa? ja kas surmaga lõppenud jalgratturite õnnetusi on viimastel aastatel olnud?
kui nats enda koha pealt mõelda siis miks ma peaksin tahtma oma perele õnnetust ja tühisele pärandusele lisaks jätta nende kraesse pangalaenu. rääkimata tühjast kohast nende elus ja hinges. ja endalgi on elus veel ilmselt midagi huvitavat teha. only the good die young suhtumisega vennad võivad minu poolest sohu sõita ja sinna jäädagi.
lihtsalt selgituseks igaks juhuks, et minu küsimus polnud kuidagimoodi suunav, kiivri mittekandmist õigustav vms. lihtsalt küsisin...erikr kirjutas:paar aastat tagasi oli pärnus õnnetu juhus kus neiu (lootustandev jalgpallur) pani rattaga äärekivisse ja kukkus nii õnnetult, et otse peaga samuti kivisse. õige esmaabi oleks väidetavalt ta elu päästnud (lämbumine) kuid kiivriga oleks asi tõenäoliselt mitte nii hull olnud. kui nats enda koha pealt mõelda siis miks ma peaksin tahtma oma perele õnnetust ja tühisele pärandusele lisaks jätta nende kraesse pangalaenu. rääkimata tühjast kohast nende elus ja hinges. ja endalgi on elus veel ilmselt midagi huvitavat teha. only the good die young suhtumisega vennad võivad minu poolest sohu sõita ja sinna jäädagi.
Noh erandlikke situatsioone leidub mõlema variandi jaoks (neid, kelle pea on kiiver päästnud kui ka neid kes kukkumise tänu kaitseinglile (mina Järvevana teel teada-tuntud kohas - kiivrit peas ei olnud, aga rindkere oli küll valus) tervelt üle on elanud; eelmine aasta kasutasin kiivrit põhiliselt ainult liiklusega teedel (ja võistlustel). See aasta ka niisama metsas trenni tehes.
Samas kui paljud meist s.t siis näiteks '75 ja varem sündinud teismelisena rattaga sõites kiivrit kandsid? Tõsi, Ereliukasega siledal teel 30-40 km/h on natuke raske kätte saada ka, rääkimata Aistist, Skolnikust, Desnast. Soss on muidugi teine tera, aga hinnanumber oli ka ikka teisest klassist (100 rubla '89, Erekas maksis vist mingi 50, Aist ... 80?, Skolnik 30 ) Ukraina kohta ei mäleta.
Samas kui paljud meist s.t siis näiteks '75 ja varem sündinud teismelisena rattaga sõites kiivrit kandsid? Tõsi, Ereliukasega siledal teel 30-40 km/h on natuke raske kätte saada ka, rääkimata Aistist, Skolnikust, Desnast. Soss on muidugi teine tera, aga hinnanumber oli ka ikka teisest klassist (100 rubla '89, Erekas maksis vist mingi 50, Aist ... 80?, Skolnik 30 ) Ukraina kohta ei mäleta.
mnjah ... ise kiivriga ei sõida ja esialgu pole plaanis ka. Loomulikult oleks vaja aga miski ei kisu kohe sinnapoole. Loodan (vist) veel siiani aastatepikkusele trennikogemusele judos kus esimesena õpetati õieti kukkuma ja siis alles maadlema. Paluks mitte tuua näiteid et kui peaksin millegagi kokku põrkama sest seda ma ei tee kuna olen liiga ettevaatlik.
Samuti ei kima ma tänaval täiega ega tee trenni ka tänaval (üldse ei tee asfaldil) vaid ikka ja ainult metsas.
Sõber pani küll kellegagi eelmine aasta harku metsas kokku aga se oli mõlemi endi viga sest kumbki tegeles kõige muu kui tee jälgimisega ning sõitsid keset teed ning kurvi tagant järsk ilmumine ehmatas mõlemaid reageerimatuks.
Küll aga vaadates seda liikluskultuuri tekib jube mõte küll teinekord panna asi pähe. Isegi pirita metsas on juba suht raske rahulikult liigelda kuna teistpidi sõitjaid ja niisama jalutajaid ning pisi-venelaste pandesid on ohtralt rohkem kui ennist. Laskumised lähevad tavaliselt mingite teel tokerdajate pärast untsu.
Kiivrid pähe
Samuti ei kima ma tänaval täiega ega tee trenni ka tänaval (üldse ei tee asfaldil) vaid ikka ja ainult metsas.
Sõber pani küll kellegagi eelmine aasta harku metsas kokku aga se oli mõlemi endi viga sest kumbki tegeles kõige muu kui tee jälgimisega ning sõitsid keset teed ning kurvi tagant järsk ilmumine ehmatas mõlemaid reageerimatuks.
Küll aga vaadates seda liikluskultuuri tekib jube mõte küll teinekord panna asi pähe. Isegi pirita metsas on juba suht raske rahulikult liigelda kuna teistpidi sõitjaid ja niisama jalutajaid ning pisi-venelaste pandesid on ohtralt rohkem kui ennist. Laskumised lähevad tavaliselt mingite teel tokerdajate pärast untsu.
Kiivrid pähe
tänahommikused liiklusuudised:
1. peateel liikunud ratturile keeras mingi m*** ette, tagajärjed ...traditsioonilised
2. pirita tee jalgrattateel põrkasid kokku kaks jalgratturit. Üks olla vastassuunavöönisse kaldunud. Peaajuvapustused jms.
Kusagil ei saa end turvaliselt tunda.
Hirm. Müün ratta maha ja hakkan dominot mängima.
1. peateel liikunud ratturile keeras mingi m*** ette, tagajärjed ...traditsioonilised
2. pirita tee jalgrattateel põrkasid kokku kaks jalgratturit. Üks olla vastassuunavöönisse kaldunud. Peaajuvapustused jms.
Kusagil ei saa end turvaliselt tunda.
Hirm. Müün ratta maha ja hakkan dominot mängima.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Hmm. Mul pea-aegu lugu. Eile keeras mulle üks tüüp umbes sama moodi autoga ette. Kusjuures nähtavus oli hea. suht lagedal kohal juhtus. Napilt sain pidama. ja mingi paar päeva tagasi keeras pirita rattateel kadrioru poolses otsas mingi tibi seljataha vaatamata oma ratta teega risti. Jälle sain suht napilt pidama (esiratastpidi äärekivis).muaddib kirjutas:tänahommikused liiklusuudised:
1. peateel liikunud ratturile keeras mingi munn ette, tagajärjed ...traditsioonilised
2. pirita tee jalgrattateel põrkasid kokku kaks jalgratturit. Üks olla vastassuunavöönisse kaldunud. Peaajuvapustused jms.
Kusagil ei saa end turvaliselt tunda.
Hirm. Müün ratta maha ja hakkan dominot mängima.
Pirital ju mingi lõik puhast rattateed mis joonega 2 jagatud.muaddib kirjutas: Üks olla vastassuunavöönisse kaldunud.
Endal küll mõlemad kiivrid olemas (MNT ja MTB), aga maanteekiivrit kannan üldiselt ainult võistluste ajal. Vahest harva ka suurema pundiga maanteele sõitma minnes. Üksinda maanteel sõites kohe mitte ei kutsu kiivrit pähe panema. Tuleb ikka meelde naabripoisi eeskujulikkus, kes pidevalt sõitis kiivriga, aga kui kiivri peast võttis siis oli ülejäänud nägu päevitunud kuid otsaesine valge. Nii ta vaeseke käiski igal pool nokamütsiga, et oma eskima otsmikku varjata.
No ei taha nüüd küll mingit sõnumit sellest jutust teha vaid öelda, et kasutage kiivrit vastavalt ohule. Maastikul kasutan aga alati kiivrit.
No ei taha nüüd küll mingit sõnumit sellest jutust teha vaid öelda, et kasutage kiivrit vastavalt ohule. Maastikul kasutan aga alati kiivrit.