Sadul ja lenks
Sadul ja lenks
Räägitakse, et lenks peab sadulast allpool olema. Mingi keskmine number oli 3-4cm vist. Maanteekaga rohkem. Milleks just nii? Kas siis jaguneb raskus kuidagi hästi ja on õige sõiduasend see? Või on siis inimene madalam ja horisontaalsem ja tuuletakistus väiksem? Mu meelest langeb siis ju raskus kätele ja jäävad käed haigeks. Vaesed randmed.
Aga tegelikult, miks just nii peab olema?
Aga tegelikult, miks just nii peab olema?
Re: Sadul ja lenks
ei pea nii olema! Sõida nii nagu on mugav,saad palju kiiremini edasiLüliti kirjutas:Räägitakse, et lenks peab sadulast allpool olema. Mingi keskmine number oli 3-4cm vist. Maanteekaga rohkem. Milleks just nii? Kas siis jaguneb raskus kuidagi hästi ja on õige sõiduasend see? Või on siis inimene madalam ja horisontaalsem ja tuuletakistus väiksem? Mu meelest langeb siis ju raskus kätele ja jäävad käed haigeks. Vaesed randmed.
Aga tegelikult, miks just nii peab olema?
Oli omal ka kunagi see selja asi tõsine, aga siis lasin stem'i alla poole (võtsin rõngad vahelt ära) ja asi paranes. Samas või olenevalt maastikust seljavalu ka püsinähtus olla (no kui ikka raputab kõvasti).Lüliti kirjutas:ega sõidangi nii kuidas hea on. ainult, et selg jääb haigeks tihti. mõtlesin, et äkki sellel ka oma osa. tegelikult asi ikka rohkem selles, et selg nõrk ja peaks enne ja pärast sõitu venitama. selle venitamise asja võtan nüüd kavva küll.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Mati kirjutas: Oli omal ka kunagi see selja asi tõsine, aga siis lasin stem'i alla poole (võtsin rõngad vahelt ära) ja asi paranes. Samas või olenevalt maastikust seljavalu ka püsinähtus olla (no kui ikka raputab kõvasti).
Kas tõesti parandab asja rõngaste vahelt võtmine.............. mumeelest läheb keharaskus siis ju veel eespoole kui kõrgema lenksuga,
endal oli eelmine aasta (kui kegin "esimesi samme" ) maastikurattaga sama probleem et selg jäi ikka väga valusaks aga hooaja lõpul ei andnud enam tunda ning see aasta pole sellist problet ette tulnud.
ja kui keharaskus liiga esirattal on kas mitte juhitavus ei halvene
seljavaludel võib palju põhjusi olla.Igasugused varasemad vigastused ja lihtsalt sünnist kõver selg ntx.Mul ilmselt seljaga rohkem probleeme olnud kui kellegil teisel TEC 1000 pealisest seltskonnast...mingil määral aitab seda valu leevendada küll sõiduasendi muutmine ja sadula vahetamine,jne....ja ntx väga paljudel ratturitel on liiga suure raamiga rattad,lenks on küll kõrgel,aga käed kaugel ees.selline sõiduasend võistlustel jõuga pressides mõjub kõvasti seljale ja vähem tuharatele.Lühem raam mõjub rohkem tuharatele,seljale langeb vähem koormust...teiseks sadula asend.Et õige asend leida peab erinevaid variante proovima,igaühel oma asend...Lüliti kirjutas:ega sõidangi nii kuidas hea on. ainult, et selg jääb haigeks tihti. mõtlesin, et äkki sellel ka oma osa. tegelikult asi ikka rohkem selles, et selg nõrk ja peaks enne ja pärast sõitu venitama. selle venitamise asja võtan nüüd kavva küll.
Miks keharaskus esirattal kui sadul on korralikult paigas,siis ei lange keharaskus esirattale kui keharaskus on esirattal,siis ei saa pehmel pinnasel üldse edasi!Sadul peaks olema nii,et sõites ei vajuks ette poole ja raskus ei jääks kätele.Ideaalne peakso lema nii,et sadul on horisontaalne siis kui istud rattal,kui rattalt maha tuled jääb sadulal nina veidi püsti..teiseks sadula kaugus->kõrgus ka veel...Rom kirjutas:ja kui keharaskus liiga esirattal on kas mitte juhitavus ei halvene
Kui võtta rõngad ära läheb lenks madalamale ja sedavõrd langeb ka raskus ettepoole.....või kuidas? sadulat ju allapoole lasta ei saa.Ruve kirjutas:Miks keharaskus esirattal kui sadul on korralikult paigas,siis ei lange keharaskus esirattale kui keharaskus on esirattal,siis ei saa pehmel pinnasel üldse edasi!Sadul peaks olema nii,et sõites ei vajuks ette poole ja raskus ei jääks kätele.Ideaalne peakso lema nii,et sadul on horisontaalne siis kui istud rattal,kui rattalt maha tuled jääb sadulal nina veidi püsti..teiseks sadula kaugus->kõrgus ka veel...Rom kirjutas:ja kui keharaskus liiga esirattal on kas mitte juhitavus ei halvene
Minu point oli selles, et lenksu alla poole laskmisega muutus selja nurk nii, et põrutusest tekkiv surve ei rõhunud enam otse sinna nimmepiirkonna kanti.Rom kirjutas:Kui võtta rõngad ära läheb lenks madalamale ja sedavõrd langeb ka raskus ettepoole.....või kuidas? sadulat ju allapoole lasta ei saa.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
proovige-katsetage erinevaid variante ja lõpuks leiate ka selle sobivaMati kirjutas:Minu point oli selles, et lenksu alla poole laskmisega muutus selja nurk nii, et põrutusest tekkiv surve ei rõhunud enam otse sinna nimmepiirkonna kanti.Rom kirjutas:Kui võtta rõngad ära läheb lenks madalamale ja sedavõrd langeb ka raskus ettepoole.....või kuidas? sadulat ju allapoole lasta ei saa.
Re: Sadul ja lenks
MTB ei ole ette nähtud mugavaks sõiduks. Ja ükski VÕISTLUSratas pole mugav. Nad on ju hoopis muuks otstarbeks konstrueeritud. Seega sõitke ja kannatage.Ruve kirjutas:Sõida nii nagu on mugav,saad palju kiiremini edasi
Re: Sadul ja lenks
Ma loodan et see oli nali?! :)mart kirjutas:MTB ei ole ette nähtud mugavaks sõiduks. Ja ükski VÕISTLUSratas pole mugav. Nad on ju hoopis muuks otstarbeks konstrueeritud. Seega sõitke ja kannatage.
Ma olen see kevad ainult MTB-ga pea 2000 sõitnud ja tunnen ennast väga mugavalt. Mugavamalt juba kui eelmine aasta püstise universaali seljas.
Pehme (aga siiski kitsa ja sportliku) sadula ma siiski võtsin eelmise ratta pealt siia kaasa :).
Asend peab õige olema siis on kõik hea.
Vahetasin just hiljuti endal stemi ära - 10cm asemele sai 12cm-ne ning ka sadulat veidi ettepoole. Võrreldamatult parem sai kui alguses poest tulles ratas oli. Seljavalu mis varem tuli peaaegu kohe, tuleb nyyd alles 3-e tunni pärast ning arvatavasti sellepärast, et selg on mul treenimata.
Esimese märkuse kohta, ilma kaaluta esirattal puuduks rattal juhitavus absoluutselt. Kui kiires kurvis tahad püsti jääda, vii kaalu pigem ette kui taha, esimene ratas on see mis peab.Ruve kirjutas:Miks keharaskus esirattal kui sadul on korralikult paigas,siis ei lange keharaskus esirattale kui keharaskus on esirattal,siis ei saa pehmel pinnasel üldse edasi!Sadul peaks olema nii,et sõites ei vajuks ette poole ja raskus ei jääks kätele.Ideaalne peakso lema nii,et sadul on horisontaalne siis kui istud rattal,kui rattalt maha tuled jääb sadulal nina veidi püsti..teiseks sadula kaugus->kõrgus ka veel...Rom kirjutas:ja kui keharaskus liiga esirattal on kas mitte juhitavus ei halvene
Teise märkuse kohta - ei saa kuidagi väita, et keharaskus ei lasuks esirattale. Kaalujaotus on tulemuse poolest mägirattal sama oluline kui autospordis. Märgatav osa kehakaalust lasub võistlusratta puhul esirattale.
kui ma hästi mäletan, siis paari aasta tagust MTB eestikate juhendit meenutades seisis seal järgmine rida: starti lubatakse vaid rattaid, mille leistang asub madalamal sadulast.
jah, nii kummaline kui see ka pole, oli selline piirang sees ja mingi kõrge lenksuga vene meestekaga starti ei saanudki.
kui võistlemas ei käida, võib igaüks valida endale mugavama asendi. selg ei jää valusaks mitte sellest, et sadul on kõrgemal, vaid sellest, et sadula ja lenksu vahemaa pole õige. arvatavasti võib see sinu puhul olla lühike. parandada saab seda muutes stemi pikkust ja liigutades sadulat toru küljes.
kas raam ikka on su pikkusele vastav?
jah, nii kummaline kui see ka pole, oli selline piirang sees ja mingi kõrge lenksuga vene meestekaga starti ei saanudki.
kui võistlemas ei käida, võib igaüks valida endale mugavama asendi. selg ei jää valusaks mitte sellest, et sadul on kõrgemal, vaid sellest, et sadula ja lenksu vahemaa pole õige. arvatavasti võib see sinu puhul olla lühike. parandada saab seda muutes stemi pikkust ja liigutades sadulat toru küljes.
kas raam ikka on su pikkusele vastav?
Re: Sadul ja lenks
.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 15:17, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise .
Re: Sadul ja lenks
tegu pigem alaväärsuskompleksiga. kõigil on uhked käikudega maastikurattad, kuidas mina nüüd seda ei osta. tahan endale ka, muidu teised hakkavad narrima.
jutt jumala õige, valige tingimustele vastav. poes käimiseks ei pea ostma loll`t, sobiks ka mõni citycruiser.
jutt jumala õige, valige tingimustele vastav. poes käimiseks ei pea ostma loll`t, sobiks ka mõni citycruiser.
Re: Sadul ja lenks
.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 15:16, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise .
cruiser
Kunagi oli extremes müügil Harley Davidsoni city cruiser, cheffi musta raamiga, amordiga ja ehtsast nahast käepidemed - hinnaks oli vaid mingi tühine 30 000, et ka linnaratas võib muljetama panna.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: cruiser
See velo on siiani rocca Extremes alles ning alla ka veits hinnatud. Kui pappi palju oleks ostaks ära kuna tegu GT eritellimusega mida vaid üksikuid maailmas.wylde kirjutas:Kunagi oli extremes müügil Harley Davidsoni city cruiser, cheffi musta raamiga, amordiga ja ehtsast nahast käepidemed - hinnaks oli vaid mingi tühine 30 000, et ka linnaratas võib muljetama panna.
Aga linnaratta kohta on ikka vist mõnda eesti linna silmas peetud küll sest amort on pikk ja kahe krooniga ning piduritekski kettad.
Re: cruiser
kui õigesti mäletan,siis oli see ratas 1998 a. motorexil!? Kas tõesti veel kuskil müügil läheks vaataks üle kohe...kui keegi ära ei osta,siis kolivad selle ilmselt varsti mõnda vanalinna antiigipoodiCaarel kirjutas:See velo on siiani rocca Extremes alles ning alla ka veits hinnatud. Kui pappi palju oleks ostaks ära kuna tegu GT eritellimusega mida vaid üksikuid maailmas.wylde kirjutas:Kunagi oli extremes müügil Harley Davidsoni city cruiser, cheffi musta raamiga, amordiga ja ehtsast nahast käepidemed - hinnaks oli vaid mingi tühine 30 000, et ka linnaratas võib muljetama panna.
Aga linnaratta kohta on ikka vist mõnda eesti linna silmas peetud küll sest amort on pikk ja kahe krooniga ning piduritekski kettad.