ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
Kas keegi on mõõtnud oma esiratta ümbermõõtu ja siis võrrelnud seda spidomeetri rattamõõtude tabelis antud numbritega.Ma mõõtsin ära fast fredi 2,0 ja sain tulemuseks 2040mm, manuaalis oleks sellise laiuseks antud 1,6
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
Viimati muutis Rom, 03. 05. 2004. 15:02, muudetud 1 kord.
Re: ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
vist sai siin kunagi juba öeldud mitme inimese poolt, et need spidoga kaasa tulevad tabelid on mõttetud. fast fred paeks küll olema 2040 või misiganes.Rom kirjutas:Kas keegi on mõõtnud oma esiratta ümbermõõtu ja siis võrrelnud seda spidomeetri rattamõõtude tabelis antud numbritega.Ma mõõtsin ära fast fredi 2,0 ja sain tulemuseks 1040mm, manuaalis oleks sellise laiuseks antud 1,6
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
siis on arutluskäik õige kui su 700 võrdub ka reaalses elus 700-gaLauriA kirjutas:Aga kas see on õige meetod kui kasutada valemit:
ümbermõõt=diameeter*3,14
Näiteks 700*23 MNT rehvi puhul siis 700*3,14?
Tunnistan, olen olnud piisavalt laisk ja lootnud matemaatika peale s.t ei ole käsitsi ära mõõtnud.
üldiselt on ka nii, et mida laiem kumm, seda suurem ruumala ja seda suurem ümbermõõt.
tabelid ja matemaatika arvutused suht mõttetud jah. Mul isaga sama kumm sama rõhuga all ja ümbermõõdu vahe on pool sentimeetrit. Põhjus selles, et isa minust umbes 20kg raskem. Kui normaalset tulemust tahad saada, on mõttekas alati ümbermõõt ise ära mõõta. Seda enam, et mõõtmine ei võta rohkem kui kaks minutit aega. ja mõõtmise ajal peaks rattur ise ratta seljas olema - sõitja raskus surub kummi tsipake alt lössi ja seega muutub ka tegelik ümbermõõt.
EI ümbermõõdu tabelitele!
EI ümbermõõdu tabelitele!
Lauri.Tibbo
Sama jutt inglise keelesLauri T kirjutas:tabelid ja matemaatika arvutused suht mõttetud jah. Mul isaga sama kumm sama rõhuga all ja ümbermõõdu vahe on pool sentimeetrit. Põhjus selles, et isa minust umbes 20kg raskem. Kui normaalset tulemust tahad saada, on mõttekas alati ümbermõõt ise ära mõõta. Seda enam, et mõõtmine ei võta rohkem kui kaks minutit aega. ja mõõtmise ajal peaks rattur ise ratta seljas olema - sõitja raskus surub kummi tsipake alt lössi ja seega muutub ka tegelik ümbermõõt.
EI ümbermõõdu tabelitele!
http://draco.acs.uci.edu/rbfaq/FAQ/8b.24.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Maanteel kilomeetride postide järgi mõõdan.careras kirjutas:Aga millega sa võrdled,et oled veendunud:"kõik korras"
minul näiteks 2085,mõõdetud põrandal ja ise seljas istudes
Aga kui on ise mõõdetud siis on ikka täpse - oleneb ju kummist, lihtsalt siin oli rahval probleeme, et sai poest spido toodud ja ei oska midagi sisse kirjutada või kirjutati väga mööda number.
hutchinson chameleon 26x1,9 - 2035Kirsa kirjutas:Mis asja te võimlete?
Maastikurattale 26x1.9/2.0" kummiga olen mina alati ja iga spidoga 2070mm märkinud ja kõik korras.
michelin jet s 26x2,0 - 2060
specialized rockster 26x2,1 - 2070
1 cm erinevust ümbermõõdus on jämedalt võttes 0,5%, eks igaüks ise otsustab millise mõõtmisveaga sõidab.
Maanteel kilomeetride postide järgi mõõdan...quote]Kirsa kirjutas:careras kirjutas:Aga millega sa võrdled,et oled veendunud:"kõik korras"
minul näiteks 2085,mõõdetud põrandal ja ise seljas istudes
Kilomeetri posti ära kyll etaloniks võta,ma olen ka neid jälginud,aga vahest on ikka asi päris erinev,mine mõõda trekiringil 333,33m
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Aga julge pealehakkamine on poolvõitu,äkki eurorahadega ja tublil eestvedamisel ehitatakse ka tartusse trekk,et saaks spidokaid kalibreeridaerikr kirjutas:jama, kirsal pole tartus trekki.careras kirjutas:Kilomeetri posti ära kyll etaloniks võta,ma olen ka neid jälginud,aga vahest on ikka asi päris erinev,mine mõõda trekiringil 333,33m
Kes tasa sõuab, sellel mädanevad aerud ära
Re: ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
MOTTerikr kirjutas:........ et need spidoga kaasa tulevad tabelid on mõttetud. ....
Veeretasin ratast maas ja mõõtsin maa ära (ühe ringi jooksul). Sain esimese tulemuse. Siis korrutasin läbimõõdu 3,14 - ga. Sain sootuks teise tulemuse. Tabelist sain kolmanda. Lõpuks läksin staadionile ja hakkasin katsetama. Saingi lõpuks numbri, mille puhul klapib ka 10 staadioniringi ja ka kõik vahemaad trennis. Ja loomulikult keskmine kiirus. Nii et 700 X 23 kummi puhul on mul õige 2125.
Maastikukummi (baigil) tuleks mõõta mitte mustri pealt vaid põhjast. Põhjast põhjani. Pole ka veel väga puusse pannud. Ja kui sealt lahutad veel 4 - 5 mm. pole ka hullu.
Maastikukummi (baigil) tuleks mõõta mitte mustri pealt vaid põhjast. Põhjast põhjani. Pole ka veel väga puusse pannud. Ja kui sealt lahutad veel 4 - 5 mm. pole ka hullu.
Re: ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
kas see näitab õieti ? mul muidu sama kumm ja tahax ka mõõtu teada mul hetkel 2070Rom kirjutas:Kas keegi on mõõtnud oma esiratta ümbermõõtu ja siis võrrelnud seda spidomeetri rattamõõtude tabelis antud numbritega.Ma mõõtsin ära fast fredi 2,0 ja sain tulemuseks 2040mm, manuaalis oleks sellise laiuseks antud 1,6
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
Re: ratta ümbermõõt ja spido seadistus.
pole jõudnud katsetadareimers66 kirjutas:kas see näitab õieti ? mul muidu sama kumm ja tahax ka mõõtu teada mul hetkel 2070Rom kirjutas:Kas keegi on mõõtnud oma esiratta ümbermõõtu ja siis võrrelnud seda spidomeetri rattamõõtude tabelis antud numbritega.Ma mõõtsin ära fast fredi 2,0 ja sain tulemuseks 2040mm, manuaalis oleks sellise laiuseks antud 1,6
2,0 laiusele andis numbri- 1114.
aga teen seda täna- homme.
pean ainult välja mõtlema mismoodi pikemat otsa õigesti mõõta.
Kes täpsust taga ajab saab mõõta nii:
Tee kriidiga kriips kummile ja kriips asfaldile pane need kohakuti ja sõida otsejoones kummi ringe lugedes näiteks kümme ringi seal kus kummi kriips puudutab kümnendat korda asfalti tuled ratta seljast maha ja märgid asfaldile koha ära. Siis võtad mõõdulindi mõõdad asfaldil olevate kriipsude vahe ära, jagad kümnega ja vol? ongi kummi ümbermõõt VÄGA täpselt teada. (Töötab ka rahvarallis autorataste ümbermõõdu täpsustamisel kui rattaspido kasutusel ja muidu ikka kole tülikas ümermõõtu täpseks ajada)
Tee kriidiga kriips kummile ja kriips asfaldile pane need kohakuti ja sõida otsejoones kummi ringe lugedes näiteks kümme ringi seal kus kummi kriips puudutab kümnendat korda asfalti tuled ratta seljast maha ja märgid asfaldile koha ära. Siis võtad mõõdulindi mõõdad asfaldil olevate kriipsude vahe ära, jagad kümnega ja vol? ongi kummi ümbermõõt VÄGA täpselt teada. (Töötab ka rahvarallis autorataste ümbermõõdu täpsustamisel kui rattaspido kasutusel ja muidu ikka kole tülikas ümermõõtu täpseks ajada)
siinkohal on polari juhis sama hea kui spidodega kaasa tuleva manuali tabelis olev ümbermõõdu väärtus. loeb palju rõhku on kummis. tubelessis 2 ati puhul ma usun enne 30 mm kui 4 mm, viimane ehk 4-4,5 ati puhul.SL kirjutas: Polar annab juhiseks, et -4mm, mitte -30mm (kui ise peal oled). Sain ka oma FF-di mõõduks 2040 ja kella sisse panin 2036.
matemaatikatundi meelde tuletades saame teada, et iga raadiuse mm mõjub ümbermõõdule 2xpi ehk 6,28 mm. 30 mm on seega kui esikumm vajub raskuse all lössi 4,77 mm. mis näiteks 2 ati puhul on isegi rohkem 80 kg mehe all.
Viimati muutis erikr, 17. 06. 2004. 21:44, muudetud 1 kord.
seega kui mul on praegu 2036, aga tegelt (mis on ka usutav, ise ei ole viitsind sellise nüansipeale mõelda enne) peaks olema vähem (no 2010), siis tuleb mul keskmiseks kiiruseks võistlusel ju suurem number ning ka läbisõit hooajal on mul tegelikult suurem kui polar näitab. see ju toreerikr kirjutas:tubelessis 2 ati puhul ma usun enne 30 mm kui 4 mm, viimane ehk 4-4,5 ati puhul.
Kaks või enam magnetit paned siis saad eriti vinged kiirused ja läbisõidu
Üldiselt mina ei usu mingeid tabeleid aga samas mingite millimeetritega mängida ka ei raatsi, nagu Erik mingis teemas ütles, siis igaüks ise otsustab, milline täpsus teda rahuldab. Mõelnud olen, et võiks minna kusagile staadionile tiirutama aga samas jälle, et kui täpne see ring nüüd on ja nagunii tuleb mingi valvur tigedalt urisema. Kunagi oli Tartus Tammeka staadionil selline tige valvur, kes mingi rahvaürituse ajal mind kõrvupidi minema tiris koos rattaga, millega ma 100m sirgel lihtsalt seisin. See oli nii aastat 10 tagasi.
Empiiriline lähenemine piirdub minu puhul sellega, et kui teistega sõites kiirus pundist väga erineb siis kodus kruvin sinnapoole kuhu vaja veidi.
Maanteel slikkidega saab ühte mõõtu kasutada koguaeg aga metsas olles peaks need inimesed ju suisa hullumise äärel olema, kellele meeldib kummirõhuga mängida ja samal ajal spido peab täpselt näitama
Üldiselt mina ei usu mingeid tabeleid aga samas mingite millimeetritega mängida ka ei raatsi, nagu Erik mingis teemas ütles, siis igaüks ise otsustab, milline täpsus teda rahuldab. Mõelnud olen, et võiks minna kusagile staadionile tiirutama aga samas jälle, et kui täpne see ring nüüd on ja nagunii tuleb mingi valvur tigedalt urisema. Kunagi oli Tartus Tammeka staadionil selline tige valvur, kes mingi rahvaürituse ajal mind kõrvupidi minema tiris koos rattaga, millega ma 100m sirgel lihtsalt seisin. See oli nii aastat 10 tagasi.
Empiiriline lähenemine piirdub minu puhul sellega, et kui teistega sõites kiirus pundist väga erineb siis kodus kruvin sinnapoole kuhu vaja veidi.
Maanteel slikkidega saab ühte mõõtu kasutada koguaeg aga metsas olles peaks need inimesed ju suisa hullumise äärel olema, kellele meeldib kummirõhuga mängida ja samal ajal spido peab täpselt näitama
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Vastupidi ikka, hooaja reaalne läbisõit on väiksem kui su polaris suurem ümbermõõt pandud kui peaks...SL kirjutas:seega kui mul on praegu 2036, aga tegelt (mis on ka usutav, ise ei ole viitsind sellise nüansipeale mõelda enne) peaks olema vähem (no 2010), siis tuleb mul keskmiseks kiiruseks võistlusel ju suurem number ning ka läbisõit hooajal on mul tegelikult suurem kui polar näitab. see ju toreerikr kirjutas:tubelessis 2 ati puhul ma usun enne 30 mm kui 4 mm, viimane ehk 4-4,5 ati puhul.
Emotikoni järgi otsustades vihjas teravmeelitseja põõrleva keha tsentrifugaaljõu mõjul tekkivale diameetri imaginaarsele suurenemisele, millele lisandub vert.suunaline raskusjõu komponent.erikr kirjutas:ei saa aru, olen vist liiga vähe koolis käinud :oops:gozmomm kirjutas:teoreetiliselt peaks suurema hooga inertsist olema kummi ümbermõõt suurem kui väikse hooga, eriti veel selle maaga kokkupuute koha osas :)
Repliigi point on arusaadav, tõesti pole mõtet seda indeksit nii peeneks ajada - rehvi kokkusurumise arvestamine on täiesti piisav veapiiridesse mahtumisel.
Gravity is a Bitch
http://www.rademar.ee/index.php?lang=es ... 86,214,217
mis selle ratta rehvi ümbermõõt on ?
19" raam on.
mis selle ratta rehvi ümbermõõt on ?
19" raam on.
Raami suurus ei määra siin midagi. Parem mõõda see ümbermõõt ise ära, siit vaevalt vastust saad.superior kirjutas:http://www.rademar.ee/index.php?lang=es ... 86,214,217
mis selle ratta rehvi ümbermõõt on ?
19" raam on.
2060 on mõõtsin ise isiklikult ära.superior kirjutas:http://www.rademar.ee/index.php?lang=es ... 86,214,217
mis selle ratta rehvi ümbermõõt on ?
19" raam on.
einoh. seal raamatus on antud rehvi suuruste järgi need ümbermõõdud(minul siis 18-622/700x18c) aga ei tea millist usaldada, võiksid nad vähemasti sarnasedki olla...
ja veel üks küsimus seoses spidoga. juhendis on öeldud et pean panema magneti andurist 1-5 mm kaugusele, aga see juba suht suur vahe raadiuses tuleb. ehk siis, kuidas ta seda aru saab kui kaugel too andur ratta keskelt on!?
ja veel üks küsimus seoses spidoga. juhendis on öeldud et pean panema magneti andurist 1-5 mm kaugusele, aga see juba suht suur vahe raadiuses tuleb. ehk siis, kuidas ta seda aru saab kui kaugel too andur ratta keskelt on!?
Magneti kaugus ratta tsentrist ei loe. Mõtle loogiliselt - selle esikahvli külge käiva jubina funktsioon on ju lugeda ratta PÖÖRETE arvu, mitte mingit kaugust kusagilt. Sina mõõdad enda kummi ümbermõõdu ise ära, sest need tabelid on tehtud jumal teab milliste kummidega ja milliste rõhkudega. Sina saad enda kummi just enda seadetele vastavalt ära mõõta ja kompule ette anda.
Mida kompu teeb, on see, et iga pöördega, mida see kiiruseandur loeb, liidab ta läbitud vahemaale sinu sisestatud kummi ümbermõõdu otsa ja kogu moos. Mis kaugust sa tahad saada, ega sul keskmine osa ju rohkem ringe tee, kui välimine
Mida kompu teeb, on see, et iga pöördega, mida see kiiruseandur loeb, liidab ta läbitud vahemaale sinu sisestatud kummi ümbermõõdu otsa ja kogu moos. Mis kaugust sa tahad saada, ega sul keskmine osa ju rohkem ringe tee, kui välimine
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
No keerleb kiiremini aga pöörete arv ju sama(mida kaugemal tsentrist, seda kiirmini ikka ). Kodara sisemine osa keerleb ka aeglasemalt kui välimine aga ega sul siis kodarad kõveraks ei lähe sõidu ajal . Või on ketas hoopis
Mul on VDO alusele keeramisega mõnikord nii et tundub, et läheb normaalselt, aga tegelt on viltu ja suurem ümar osa kompu all ei lähe sinna pessa. Vaata, kas paned ikka otse alusele.
Mul on VDO alusele keeramisega mõnikord nii et tundub, et läheb normaalselt, aga tegelt on viltu ja suurem ümar osa kompu all ei lähe sinna pessa. Vaata, kas paned ikka otse alusele.
Zero the Hero
Hans - nagu juba ammu öeldud - spido manual tulehakatuseks. mõõdad kummi mõne siin teemas räägitud meetodiga. pilu magneti ja anduri vahel olgu selline, et spido loeb rattapöördeid. magneti asukoht kodaral ja anduri asukoht kahvlil sõltubki sellest, et pead tagama pilu mille korral andur magneti toimele reageerib.
Kui sa eelnevad postitused läbi loed siis ilmselt jõuad sama vastuseni välja, st mõõda oma reaalne kummi ümbermõõt ära ja see arv toksi millimeetrites sisse.. Ümbermõõdu mõõtmiseks tee kriidiga jälg maha ja kummi peale ja aseta need kohakuti ja sõida rattaga ise peal istudes siis nii et ratas teeb näiteks 10 pööret (kui täpsust taga ei aja siis piisab ka ühest) nii, et kriidiga märgitud osa uuesti vastu maad puudutab ja siis mõõda see vahemaaära ja jaga saadud tulemus ratta poolt tehtud pöörete arvuga..
<OT> Ise olen enda jaoks sisuliselt kiiruslikud parameetrid ära unustanud spidokapeal trenni tehes, pigem on olulisemad olnud sõidu aeg ja kadents, mida siis kummi ümbernmõõt ei mõjuta </OT>
<OT> Ise olen enda jaoks sisuliselt kiiruslikud parameetrid ära unustanud spidokapeal trenni tehes, pigem on olulisemad olnud sõidu aeg ja kadents, mida siis kummi ümbernmõõt ei mõjuta </OT>
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
Ega väga ei teagi. Ise olen kasutanud sellist meetodit, et mõõdan mingi jupi (näiteks kilomeetrise) maaameti digikaardil internetis ära (ristmikust ristmikuni ) ja edasi kasutan juba ülal toodud veaparanduse sisseviimist spido loendurisse.harry kirjutas:kus sa hing tead et maantee 1km on ikka täpselt 1km. mina olen küll saanud erineva pikkusega postivahesid.