Torude profiilid

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 12. 06. 2003. 15:12

Teoreetiliselt peaks nii olema, et ümarad torud murduvad kergemini kui kandilised torud. Kuskil rattapoes seletati, miks tehakse osade rataste raami osad kandilised:saab õhema seinaga ja samas tugevad torud.
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 12. 06. 2003. 15:42

Corrosion kirjutas:Teoreetiliselt peaks nii olema, et ümarad torud murduvad kergemini kui kandilised torud. Kuskil rattapoes seletati.
:shock: :evil: Sellise jutu peale tõusevad tugevusõpetust õppinuil karvad peas püsti. see on täielik jama. Ütle poe nimi, lähen püssi järele...
Mis aga puutub toru läbilõike kujusse, siis neid on kümneid erinevaid.
Siin on ntx Easton-i valik:
tube shapes

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 12. 06. 2003. 15:53

Pole tugevusõpetust õppind aga poe turvalisuse mõttes jätan nime nimetamata :) Mingi kasu ju ikkagi on ju 4 ja 3 nurksetest torudest.
Loogiliselt võttes avaldab raskus ümarale torule suuremat mõju kui kandilisele ju. :roll: kitsam peaks ju otse pealt tulenevale survele paremini vastupidima, mitte murduma nii kergelt..
Lood aga külje pealt tulenevale survele oleks siis ju natuke keerulisemad.
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 12. 06. 2003. 21:30

tugevusõpetsue eksamid õiendasin ära küll läbi häda ja ca 18 aastat tagasi kuid midagi ikka külge jäi. samaväärset tulemust on võimalik saavutada vägagi erinevate profiilide/mõõtude/materjaliomaduste kombinatsioonidena.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 13. 06. 2003. 07:30

Teema püstitus on juba eos vildakas ehk siis mida tähendab toru "murdumine"??? Teras- ja aluprofiilid töötavad kas tõmbele, survele, paindele või väändele. Rattaraami võib käsitleda metallsõrestiku osana, mille nö. vardad on erinevalt koormatud dünaamiliste koormustega ja toetuspunktid on ?arniirid. Raami omavahelisi ühendusi võiks pidada jäikadeks, kuid lihtsustatud arvutustes käsitletakse keevisliiteid liigendühendustena. Küsimusele erineva ristlõikega torude murdumisest saab vastata siis, kui me teame MIS neid "murrab"...

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 13. 06. 2003. 08:02

tavaline jobu kirjutas:Teema püstitus on juba eos vildakas ehk siis mida tähendab toru "murdumine"??? Teras- ja aluprofiilid töötavad kas tõmbele, survele, paindele või väändele. Rattaraami võib käsitleda metallsõrestiku osana, mille nö. vardad on erinevalt koormatud dünaamiliste koormustega ja toetuspunktid on ?arniirid. Raami omavahelisi ühendusi võiks pidada jäikadeks, kuid lihtsustatud arvutustes käsitletakse keevisliiteid liigendühendustena. Küsimusele erineva ristlõikega torude murdumisest saab vastata siis, kui me teame MIS neid "murrab"...
ei tunne küll asja, aga kuidas keevisliited on liigendühendused?

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 13. 06. 2003. 08:12

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 15:39, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 13. 06. 2003. 08:15

ja taas meenutan pisar silmis vana head aastatagust lugu kui eriku konale oli vaja uut keskjooksu. sõna "isis" puhul ei väljendanud ühegi poe müüja nägu äratundmisrõõmu. kurb :roll:

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 13. 06. 2003. 08:19

tarmo kirjutas: ei tunne küll asja, aga kuidas keevisliited on liigendühendused?
nagu mees kirjutas, lihtsustatud arvutustes..... et asja lihtsamaks teha siis kõikvõimalike tehniliste arvutuste juures eeldatakse midagi. vastasel korral lähevad arvutused keerukateks ja samas kõige ülitäpne arvessevõtt ei mõjuta lõpptulemust oluliselt. mehaanikat ja ehitust õppinule pole siin midagi üllatavat.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 13. 06. 2003. 08:55

Raami torude murdumise kohta ei tea midagi sest pole kuulnud et see väga sage probleem oleks (aga on esinenud). Üks eesmärk mida tahetakse raami juures saavutada on aga raami jäikus. Et siis tahaks selget vastust võhikule selle kohta kas siis ümarast erinev profiil üldse muudab jäikust või on tegemist reklaamitrikiga?

Tugevusõpetusest ei tea maad ega mütsi.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 13. 06. 2003. 09:11

priidik kirjutas:Et siis tahaks selget vastust võhikule selle kohta kas siis ümarast erinev profiil üldse muudab jäikust või on tegemist reklaamitrikiga?

Tugevusõpetusest ei tea maad ega mütsi.
ülalpool mingil määral juba vastus ju olemas.
viewtopic.php?p=14239#14239
ümmargune profiil töötab kõigis suundades võrdselt, mitteümmargune tagab mingites valitud suundades paremat jäikust. tegu on kombinatsiooniga teadusest ja marketingist . :P
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 13. 06. 2003. 09:35

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 15:41, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 13. 06. 2003. 09:54

Ja-jah, Colnago Master (teras) raamide puhul kasutatakse kandilisi torusid juba paarkümmend aastat. Seega teadus, marketing ja traditsioon!!!

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 13. 06. 2003. 11:14

erikr kirjutas:
priidik kirjutas:Et siis tahaks selget vastust võhikule selle kohta kas siis ümarast erinev profiil üldse muudab jäikust või on tegemist reklaamitrikiga?

ümmargune profiil töötab kõigis suundades võrdselt, mitteümmargune tagab mingites valitud suundades paremat jäikust. tegu on kombinatsiooniga teadusest ja marketingist . :P
Eelpool mainitud Easton pakub oma tootevalikus samuti valitud tingimustele mõeldud nn. kandilisi torusid.
Vt:
Tagakahvli ülemised ja alumised sidevardad:
easton stay tubes
Torud täisamort raamidele:
FS Full Suspension 7005 Tube Sets
Designed for the ultimate in strength and stiffness. FS tubes are engineered for long-travel suspension and BMX bicycles where uncompromising durability is the priority.
easton FS tubes

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 13. 06. 2003. 17:00

Tavaliselt rattamüüjalt ma ei ootagi, et ta illustreeriks oma väiteid mõne ladusa kanoonilise võrrandisüsteemi koostamisega või raami geomeetrilise määramatuse astme leidmisega. Mulle lihtsalt ei meeldi, kui oma eklektilisi teadmisi serveeritakse marketingi moosiga. Reeglina ma küsin täiesti argiseid asju, kas või kuidas mingi junn teisega sobib või kas ta saab küsida sama müügiketi teisest poest seda minu vajatavat junni jne.
Ermo kurdetud brake boosteri loo illustratsiooniks niipalju, et otsisin tagapidurile karbonist boosterit, mida oli väga lugupeetud müügiketi müüja-konsultant O. valmis mulle tellima ca 1500 krooni eest. Sorry, never! Ja sellesama karbonboosteri ostsin (ikka sellesama poeketi) teisest poest kiirelt ja kiretult kaubeldud 400 eest. Aga see läks nüüd teemaväliseks.

Vasta

Mine “Jupid”