break on through to the other sideTõnuke kirjutas: Mis on aga kõige kiftim asi - üks Haanja kandi tegelane, pani jalgrattale reduktoriga rooli. Pöörad rooli vasakule - pöörad esiratast paremale. Hullult lahe! Ainult tema ise oskaski selle rattaga sõita - teised said ainult proovida ja oma kobaduse üle naerda!
Nostalgilisi rattamälestusi stagnaajast
Selline slipstream-lugu, haakub eelmiste postitustega, ent k?lbaks rohkem sinna pühabaste ürituste kilda.
Nimelt s?itsid paarkend aastat tagasi meil hallid Gotha tehase trammid. Nende eripäraks oli rooli moodi kontroller keset pulti, nagu praegu diiselrongidel. Keerasid paremale, annab voolu/pöördeid juured, keerad vasemale, pöörded langevad. Midagi siis käsigaasi moodi.
Tramm siis s?itis killadi-kolladi, lähenes siis kurvile, mis keeras paremale. Trammijuht hakkas siis ratast enda ees vasakule keerama. Keegi kodanik elas trammi juhtimisele kaasa ja kui seda nägi, hakkas paaniliselt juhikabiini uksele trummeldama ja karjuma: "Mide te ometi teete, relsid lähevad ju paremale!
Neile, kes ei viitsi reduktorit ratta lenksule teha: proovige s?ita käed risti.
Mis ma ise lenksuga teinud olen? Vahepeal oli mul omapärane rohi purunenud esikummi vastu: keerasin lenksu risti, et ulatuda pakiraamilt ühe käega ratast juhtima. Istusin siis pakiraamile ja s?itsin, nagu paadimees, tüürinui käes. Esimesel rattal koormust polnud, ei jooksnud katkine kumm maha ega vedanud ka sisekummi ribadeks. Mitu korda olen nii koju longanud.
Ja veel selle reduktorlenksuga saaks muud moodi nalja: Aretaks m?ne ilusa-läikiva maastikuratta külge, jätaks selle poe ette lukuta seisma ja ise istuks videokaameraga p??sasse. Uskuge mind - sealt saaks päris häid kaadreid.
Nimelt s?itsid paarkend aastat tagasi meil hallid Gotha tehase trammid. Nende eripäraks oli rooli moodi kontroller keset pulti, nagu praegu diiselrongidel. Keerasid paremale, annab voolu/pöördeid juured, keerad vasemale, pöörded langevad. Midagi siis käsigaasi moodi.
Tramm siis s?itis killadi-kolladi, lähenes siis kurvile, mis keeras paremale. Trammijuht hakkas siis ratast enda ees vasakule keerama. Keegi kodanik elas trammi juhtimisele kaasa ja kui seda nägi, hakkas paaniliselt juhikabiini uksele trummeldama ja karjuma: "Mide te ometi teete, relsid lähevad ju paremale!
Neile, kes ei viitsi reduktorit ratta lenksule teha: proovige s?ita käed risti.
Mis ma ise lenksuga teinud olen? Vahepeal oli mul omapärane rohi purunenud esikummi vastu: keerasin lenksu risti, et ulatuda pakiraamilt ühe käega ratast juhtima. Istusin siis pakiraamile ja s?itsin, nagu paadimees, tüürinui käes. Esimesel rattal koormust polnud, ei jooksnud katkine kumm maha ega vedanud ka sisekummi ribadeks. Mitu korda olen nii koju longanud.
Ja veel selle reduktorlenksuga saaks muud moodi nalja: Aretaks m?ne ilusa-läikiva maastikuratta külge, jätaks selle poe ette lukuta seisma ja ise istuks videokaameraga p??sasse. Uskuge mind - sealt saaks päris häid kaadreid.
mustal taustal helendab must vari
Ja mul oli turisti käikudega kokukas- oli kõva sõna. Samuti oli au olla kohaliku naelkummitüübi väljaarendaja- konstruktori poldile seib alla (seestpoolt) ja väljast muuter peale. Siis liimiti sisekummist lõigatud riba poldipeade peale sisekummi kaitseks. Pidas päris hästi! Üks aretis oli tolleaegne hubriid !988-89 : 1930-nendate meestekale turisti käigud alla (10 käiku) - võis sõita nii maastikul kui ka teedel
Soobel kirjutas:
Nimelt s?itsid paarkend aastat tagasi meil hallid Gotha tehase trammid. Nende eripäraks oli rooli moodi kontroller keset pulti, nagu praegu diiselrongidel. Keerasid paremale, annab voolu/pöördeid juured, keerad vasemale, pöörded langevad. Midagi siis käsigaasi moodi.
Tramm siis s?itis killadi-kolladi, lähenes siis kurvile, mis keeras paremale. Trammijuht hakkas siis ratast enda ees vasakule keerama. Keegi kodanik elas trammi juhtimisele kaasa ja kui seda nägi, hakkas paaniliselt juhikabiini uksele trummeldama ja karjuma: "Mide te ometi teete, relsid lähevad ju paremale!
krt, päris hea lugu... naersin tükk aega, kui seda lugesin. kuigi ei puuduta rattasõitu, aga nostalgia tuleb ikka peale. ja kui mõelda varasematele "Soobel" postitustele... minuarust kuidagi kurb, et sellist õiget diisli hõngu pole siin enam. niipalju siis nostalgiast