keraamilised laagrid FSA-lt

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

keraamilised laagrid FSA-lt

Postitus Postitas mart » 12. 03. 2006. 18:47

For 2006, FSA is proud to introduce a full range of ceramic bearings.
You can replace your MegaExo bottom bracket,
your FSA wheel bearings;
or the bearings in your Mavic, Campagnolo, or Speedplay components.
Check our charts for availability.

http://www.fullspeedahead.com/downloads ... rtBook.pdf
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
kristjan07
Rattur
Postitusi: 856
Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25

Postitus Postitas kristjan07 » 12. 03. 2006. 21:05

huvitav kui vastupidavad need asjad on? :oops:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 26. 03. 2006. 21:25

kristjan07 kirjutas:huvitav kui vastupidavad need asjad on? :oops:
FSA leheküljel nr 4 on pikk ja põhjalik tabel, kus on ka vastus sinu küsimusele

Kui toda lugeda/avada ei viitsi, siis siin sarnane info:
It has been well documented that... the longevity of ceramic parts which tend to last 2 - 3 times longer than their steel counterparts.
...On a complete bike, if you upgrade hubs, bottom bracket, pulley wheels and pedal bearings, you can save 10 - 12 watts, depending on the set-up. Bjarne Riis's CSC squad had insisted on ceramic bearings from the outset and subsequent testing has shown them to save perhaps a second every 3 - 5 kilometers.
Moreover, they have found that the slower a rider is, the more he or she will save.

Omale meeldib enim viimane lause - kui enam ei jõua vändata, siis ostan keraamilised laagrid :wink:
Et wattidega zhongleerimine keeleoskamatule arusaadavaks teha, siis siin must tõlge tööst ja kulust:
Tüüpilise maanteeratturi lihasjõud annab välja 250 W energiat. Testid/uurimused näitavad, et 80% (200 W) kulub õhutakistuse ületamisele, 15% (37 W) kulub rehvide veeretakistusele, 5 % (12 W) kulub rattakomponentide omavahelisele hõõrdetakistusele. Viimasest moodustab 75% (7 W) ülekanne (keskjooksu-laagrid, pedaali-laagrid, tagavaheti ketisuunaja-laagrid) ning 25% (3 W) jooksude laagrid. Kasutades keraamilisi laagreid võib energiat kokku hoida 10-12 watti.
http://www.threesports.com/newseventdetails.php?id=329
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
kristjan07
Rattur
Postitusi: 856
Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25

Postitus Postitas kristjan07 » 27. 03. 2006. 05:31

mart kirjutas:which tend to last 2 - 3 times longer than their steel counterparts
:shock:
mart kirjutas:you can save 10 - 12 watts
:shock: aga need igati (y) näitjad ju

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3636
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 27. 03. 2006. 07:04

mart kirjutas: Tüüpilise maanteeratturi lihasjõud annab välja 250 W energiat. Testid/uurimused näitavad, et 80% (200 W) kulub õhutakistuse ületamisele, 15% (37 W) kulub rehvide veeretakistusele, 5 % (12 W) kulub rattakomponentide omavahelisele hõõrdetakistusele. Viimasest moodustab 75% (7 W) ülekanne (keskjooksu-laagrid, pedaali-laagrid, tagavaheti ketisuunaja-laagrid) ning 25% (3 W) jooksude laagrid. Kasutades keraamilisi laagreid võib energiat kokku hoida 10-12 watti.
http://www.threesports.com/newseventdetails.php?id=329
siit on loogiline järeldada, et keraamiliste laagrite eelis tuleb esile väikestel kiirustel ja tuules sõites, kus aerodünaamilise õhutakistuse ületamise osakaal on väiksem võrreldes veere- ja hõõrdetakistuse ületamisega.
FSA testülevaade pakub laagritele 5-10 korda kauemat eluiga.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 27. 03. 2006. 08:01

.
Viimati muutis Ermo, 07. 03. 2011. 22:50, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 27. 03. 2006. 09:46

Ermo kirjutas:Paraku maksavad FSA keraamilised laagrid üsna märgatava hinna.
Ntx. Mavicu jooksude komplekt um. 300 - 400 USD.
Esialgu on keeramiliste laagrite hind tõesti kirves ja valik väike, kuna tegemist suht uue produktiga. Arvatavasti hakkab hind langema, kui Taivani tehased täisvõimsusel tööle hakkavad. Nt poolkeraamiliste (kuulid keraamilised, kausid teras) SKF uisu laagrid on juba suht inimliku hinnaga - ca 15 oirot
SKF CERAMICS includes 20 highest quality 608 bearings with ceramic balls 300 EUR
Viimati muutis mart, 27. 03. 2006. 22:18, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3636
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 27. 03. 2006. 19:27

jaaaah,
hinda vaadates võib ikka väga pikalt oma nina puurima jääda.
Poolkeraamiliste laagrite (hybrid bearings) efekt jääb vaatamata oma vägagi talutavale hinnale ikkagi nadiks.
Terasest laagrisaale veerepinna pindtugevus ja -töötlus ei küüni kaugeltki samale tasemele kui kuulide Si3N4 pinnakattel.
Mis selle keraamilise saale (õigemini keraamilise pinnakatte) tegemise nii kalliks ajab?
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
kristjan07
Rattur
Postitusi: 856
Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25

Postitus Postitas kristjan07 » 02. 04. 2006. 09:47

copy-paste cyclingnews'st:

FSA Ceramic MegaExo bottom bracket

For those of you searching for that extra edge, FSA now offers its MegaExo bottom bracket with ceramic cartridge bearings. The ceramic bearings offer a bit of weight reduction (about 10g) and promise grand reductions in rotating friction. Our English-threaded road version weighs in at 130g.

MSRP: US$189.99
More info: http://www.fullspeedahead.com

Pilt

Vasta

Mine “Jupid”