Piduri õli valik

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Piduri õli valik

Postitus Postitas mart » 25. 01. 2006. 23:52

Sai taaskord üht shimano hüdropidurit näpitud/õhutatud, mistõttu lõppesid kodused õlivarud. Kuna shima tavapudel on imepisike (50ml) ja kolekallis, otsisin alternatiivi originaalõlile. Euroopa pakub suht soodsalt Finish line mineraal õli.
http://www4.hibike.de/main.php?sessionI ... &groupID=1
Tolle keemilist koostist (ja haipi lugedes), otsisin samatarbeliste mineraalõlide üldseletust. Leidsin mitmeid, mis väidavad, et tegemist petrooleumil/naftal põhineva subjektiga. Kas järeldus, et shima ja magura mineral based õlid on samade molekul-ahelaga ning tavatarbijale vaid värvi poolest erinevalt märgistatud, on veel kellelegi kusagil silm jäänud? Kui jah, peab tulevikus piduriõli valikul/ostmisel toetuma all-olevale infole:
Hydraulic System Mineral Oil (HSMO) Fluids
HSMO is the least common type of brake fluid, being
used by only three carmakers: Citroen, Rolls Royce, and in
some Audi models in their brake booster system.HSMO is not
a polyglycol or silicone fluid,but rather is made from a mineral
oil base. It has a very high boiling point, it is not hygroscopic, it
is a very good lubricant, and it actively prevents rust and corrosion.
HSMO fluid can be identified by its green color.
Because HSMO is petroleum based, systems designed
for its use also require seals made of special rubber. If polyglycol
or silicone fluid (DOT) is used in a system designed for
HSMO, these fluids will destroy the HSMO system seals.

Mixing DOT 3 and DOT 4 in a system is not recommended,
but it can be done without damaging the system
or creating a damaging reaction. DOT 5 should never be
mixed with DOT 3 or 4 fluids.

http://www.peterverdonedesigns.com/file ... theory.pdf
Viimati muutis mart, 26. 01. 2006. 01:05, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4005
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 26. 01. 2006. 00:35

Selle rohelise mineraalõli kaubanduslik nimetus on LHM.
Paljud erinevad tootjad teevad, hind on nii 100 eek/l kanti. Üheks paremaks peetakse BP oma - kes vana audiga ringi sõidab võib selle õliga palju kokku puutuda :).

Dot 5 on teiste standardite ja teisel baasil valmistatud piduriõli. Käib enamasti usa autodesse. Dot 3 ja dot 4-ga on kokkusobiv dot 5.1 - kannatab suuremaid temperatuure.

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Postitus Postitas metslane » 30. 03. 2006. 19:14

mina olen siiani pidureid keti õliga õlitanud :oops: aga nüüd tean et mingit dot õli tuleb hankida.

haigo
Rattur
Postitusi: 166
Liitunud: 21. 04. 2005. 12:44

Postitus Postitas haigo » 30. 03. 2006. 20:03

metslane kirjutas:mina olen siiani pidureid keti õliga õlitanud :oops: aga nüüd tean et mingit dot õli tuleb hankida.
Ikka nalja teed?

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 798
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Postitus Postitas vigurivänt » 30. 03. 2006. 21:51

metslane kirjutas:mina olen siiani pidureid keti õliga õlitanud :oops: aga nüüd tean et mingit dot õli tuleb hankida.
Räägid vist V-piduritest.Siin on jutt ketaspiduritest ja nende süsteemis kasutatavast õlist.Nagu autodel,aga kordi väiksemas.
Tark ei torma!

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Postitus Postitas metslane » 30. 03. 2006. 22:02

loomulikult teen nalja.
selge see et kui on märgitut mineraal õli siis on soovitatav seda panna.aga ei juhtu ka midagi kui sünteetilist(dot) paned.kirjade järgi peaks tihendid p.... minema,siiani pole täheldand sellist asja.
kui aga on märgitud dot õli siis pane kas dot4 või dot5.

k kohuke
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 04. 02. 2006. 14:51

Postitus Postitas k kohuke » 30. 03. 2006. 22:49

olen väljamaa foorumitest lugenud,et sõidetakse ka kraanivee või siis mingi destileeritud vee ja antifriisi seguga,pidur pidavat jube kergelt käima ja see uimasuse efekt kaob ka ära ,doti ära sisse topi,too kraam sulatab värvi kah :D

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 31. 03. 2006. 07:17

k kohuke kirjutas:olen väljamaa foorumitest lugenud,et sõidetakse ka kraanivee või siis mingi destileeritud vee ja antifriisi seguga,pidur pidavat jube kergelt käima ja see uimasuse efekt kaob ka ära ,doti ära sisse topi,too kraam sulatab värvi kah :D
kui piduritesse on tehases juba DOT sisse pandud siis pole seda nalja pärast tehtud.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

kloun2
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 29. 12. 2003. 17:22

Re: Piduri õli valik

Postitus Postitas kloun2 » 20. 02. 2008. 22:54

Üldiselt jah kui mineral peale kirjutatud tuleks kasutada mineral õli ja kui dot siis sünteetilist õli .

Muidugi keegi ei keela kasutada mineral piduril kasutada dot õli --- kuid sellisel juhul peab teadma et tihendid kestavad maksimaalselt pidurdades 100km.
Dot piduri puhul kasutades mineral õli muutub pidur uimaseks ja pidurdusjõud kaob ära.

Peale dot ja mineral õli võib kasutada loomulikult vett,piiritust,veini,shampooni või kõike muud mis voolab ja mis pole happeline-- kuid sellisel juhul peab teadma et keemis temperatuur on palju väiksem kui õlidel ja seetõttu läheb efektiivsel pidurdusel pidur keema, sellest tulenevalt kaob ära pidurdamis võime ja et pidurdada tuleb linki hakkata pumpama, lisaks rikub see ketast ja tihendeid voolikut ka kõike muud.

Muidugi ostes head pidurid pole neid tavaliselt vaja õhutada MITTE KUNAGI vaid ainult klotsi vahetamisel tuleb silindrid tagasi pesadesse suruda.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Piduri õli valik

Postitus Postitas erikr » 21. 02. 2008. 06:44

kloun2 kirjutas:Üldiselt jah kui mineral peale kirjutatud tuleks kasutada mineral õli ja kui dot siis sünteetilist õli .
ma siinkohal täpsustaks niipalju, et kindlasti ei ole DOT sünteetiline õli, DOT on pidurivedelik, mis on erinevate õlide ja lisandite segu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Vasta

Mine “Jupid”