uus jooks, vajaks nõu

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
uuggu
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 13. 03. 2006. 11:33

uus jooks, vajaks nõu

Postitus Postitas uuggu » 31. 03. 2006. 11:55

plaanis osta rattale uus jooks. rummudest on jäänud mulje, et alla deore pole mõtet ja yle kallid juba, niiet siis rummud deore omad esialgu.

nyyd olen vaadanud natuke ringi ning mulle on pakutud tartu poodides Alex Rimsi: T-cell, Crosdini, ja DM24.

kõigiga tuleks kogu komplekt (esimene ja tagumine - pöid, rumm, kodarad) 1600.- kanti.

oskab keegi soovitada/laita antud tooteid või sarnases hinnaklassis midagi muud?

veel huvitab DM24 sobivus mägirattale, kuna on tegu trial/downhill veljega ja see on laiem. et kas mõjutab sõiduomadusi, mahub tavalise v-piduri vahele jne? mulle tundub see sympaatne pöid, kuna mul tuleb ka rattaga hyppamist ette ja ta tundub tugevam.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2496
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 31. 03. 2006. 12:18

Kui vähegi võimalus, ära Deoret võta - mul oli sellega tõsised probleemid. LX oli täitsa ok. Pöiad võta parem Mavic XC 717.

uuggu
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 13. 03. 2006. 11:33

Postitus Postitas uuggu » 31. 03. 2006. 12:50

äkki räägid, mis probleemid ja mille poolest pöiad paremad on?

niisama, et võta see ja jäta too ei aita asjaliku valiku tegemisel eriti kaasa.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2496
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 31. 03. 2006. 12:55

Deorel andis tirr 2 korda keha. Muude parameetrite võrdlemiseks on olemas internet. Minu pärast võid deore-alexrimsi ka võtta, mul savi.

uuggu
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 13. 03. 2006. 11:33

Postitus Postitas uuggu » 31. 03. 2006. 13:05

no ei maksa ärrituda, et ma su põhjendusteta soovituse peale kohe ostma ei tormanud.

otsisin netist alexite kohta, aga midagi erilist ei leidnud.

Kasutaja avatar
erko
Rattur
Postitusi: 360
Liitunud: 10. 09. 2003. 11:38

Postitus Postitas erko » 31. 03. 2006. 16:23


k kohuke
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 04. 02. 2006. 14:51

Postitus Postitas k kohuke » 31. 03. 2006. 18:10

olen ise kasutanud Alexrimi dm 24 tagupöiana,pole ühtki halba sõna öelda,alla peaks ta igale xc rattale mahtuma,downhilli mehed kasutavad pigem midagi laiemat näiteks dx32(39mm)kui raha on ja kaalust lugu pead siis mavic.

uuggu
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 13. 03. 2006. 11:33

Postitus Postitas uuggu » 03. 04. 2006. 08:37

aga palju loeb nö tavainimese jaoks see, et DM24 pöid on 100g raskem, kui eelmised? annab kõvasti tunda?

Kasutaja avatar
tsimpa
Rattur
Postitusi: 213
Liitunud: 14. 08. 2003. 10:32

Postitus Postitas tsimpa » 03. 04. 2006. 08:43

2 100-g massilisaga velge mõjuvad kiirendusele samamoodi nagu 400g raskem raam
mäkketõusul on pöörleval massil sama mõju mis mittepöörleval.

Kasutaja avatar
m6mm
Rattur
Postitusi: 377
Liitunud: 13. 04. 2005. 14:23

Postitus Postitas m6mm » 03. 04. 2006. 08:45

uuggu kirjutas:aga palju loeb nö tavainimese jaoks see, et DM24 pöid on 100g raskem, kui eelmised? annab kõvasti tunda?
need 100 grammised võidud on tuntavad ainult siis, kui kõikidelt komponentidelt hoiad 100 grammi kokku. Näiteks ma ise "kraapisin" jooksudelt maha ca 800 grammi, kasutades paremaid komponente. Ja ka seda pole sõites tunda. Küll aga ratast tõstes ;)

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2496
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 03. 04. 2006. 08:47

uuggu kirjutas:aga palju loeb nö tavainimese jaoks see, et DM24 pöid on 100g raskem, kui eelmised? annab kõvasti tunda?
Koolis oled käinud? Tsentrifugaal jõust oled midagi kuulnud? Vektoreid oled õppinud?

uuggu
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 13. 03. 2006. 11:33

Postitus Postitas uuggu » 03. 04. 2006. 09:10

olen käinud, olen õppinud :)

aga biomeetria ja reaalse tunnetuse kohapealt pole piisavalt teadmisi ja kogemust. äkki sa poetaksid mõne asjaliku kommentari ka lõpuks, isand AndreK.

PS! tsentrifugaaljõud on üks sõna. oled ikka koolis käinud?

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2496
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 03. 04. 2006. 09:16

uuggu kirjutas:olen käinud, olen õppinud :)

aga biomeetria ja reaalse tunnetuse kohapealt pole piisavalt teadmisi ja kogemust. äkki sa poetaksid mõne asjaliku kommentari ka lõpuks, isand AndreK.

PS! tsentrifugaaljõud on üks sõna. oled ikka koolis käinud?
No näed. Siis ära küsi rumalaid küsimusi.

uuggu
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 13. 03. 2006. 11:33

Postitus Postitas uuggu » 03. 04. 2006. 09:24

seletan siis lahti asja:

kysimus seisnes selles, et kas reaalselt on seda kaaluvahet ka tunda. ootasin nende inimeste vastuseid, kellel kogemusi. teadmine vektoritest ja tsentrifugaaljõust ei anna mulle ettekujutust sellest, kas ja kuivõrd see kaaluvahe oleks tajutav sõitmisel.

mulle see kõige rumalam kysimus ei tundu.

õnneks leidus ka inimesi, kes vaevusid oma kogemusi jagama.
tänud

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2496
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 03. 04. 2006. 09:29

Loomulikult on seda tunda. Ja eriti kiirendusel.

uuggu
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 13. 03. 2006. 11:33

Postitus Postitas uuggu » 04. 04. 2006. 12:50

kuna raha ei olnud paremate jaoks ja siit foorumist sain kasutatud deore + alex DM24 jooksud odavalt, siis on nyyd ka minu ratta kyljes sihukesed jooksud.

setõttu oman ka nyyd kogemust :). see võib tulla minu isiklikust eripärasusest, aga mina ei saa kyll aru, et ratas tõstes raskem või halvemini kiirendatav oleks. samas võivad olla deore rummud vanadest odavamatest kergemad ja kompenseerida mingis osas uute pöidade suuremat massi.

teema võib minu poolest nyyd lukku pana.
tänud.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7992
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 04. 04. 2006. 12:56

uuggu kirjutas:/.../ setõttu oman ka nyyd kogemust :). see võib tulla minu isiklikust eripärasusest, aga mina ei saa kyll aru, et ratas tõstes raskem või halvemini kiirendatav oleks. samas võivad olla deore rummud vanadest odavamatest kergemad ja kompenseerida mingis osas uute pöidade suuremat massi.
Tsentrifugaaljõu teeoria järgi su uued rummud kiirendamist oluliselt ei mõjuta, sest rummu mass on jagunenud kohe telje ümber. Hoopis enam mõjutab tsentrifugaaljõudu pöid+kumm, sest selle joonkiirus on märksa suurem.
If everything's under control, you're going too slow!

uuggu
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 13. 03. 2006. 11:33

Postitus Postitas uuggu » 04. 04. 2006. 13:06

no niipalju kui seisva massi teelelykkamine ja ästi väheke veel pöörlemise võrra ikka. aga jah tunda pole kyll midagi.

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Postitus Postitas metslane » 05. 04. 2006. 06:35

kergem käik ja läheb.kiiret pole ju kuhugi.

Kasutaja avatar
High-Q
Rattur
Postitusi: 50
Liitunud: 14. 05. 2004. 11:19

Postitus Postitas High-Q » 02. 05. 2006. 14:25

tulles tagasi antud teema juurde:

tagumine jooks pärast käna käimist natuke kaheksas ja käib kergelt piki pidurit, mis teadupärast just kiireim viis liikumiseks ei ole. nu ja läbisõitki juba varsti 2000km turjal.
et-bikes pakub endalaotud LX rumm + Mavic XM317. tagumise hinnaks umbes 1K.

küsimused:
1. kas see LX rumm üldse olemasoleva süsteemiga sobib?
hetkel alivio ring, 8 käiguga tagavaheti.

kuna pole veel kassetti ja ketti vahetanud mainitud läbisõiduga, siis ka need võtaks uued, kuid käiguvahetajat ei viitsi vahetada. alivio pole küll tippmudel, kuid on mind ilusti teeninud (sh mõned maratonid) ja ei näe põhjust, miks olemasolevat ringi vahetada (välja arvatud muidugi tillipikendus, aga ka see on mulle suva, ratas rohkem trenniks, mitte näitamiseks).

või olen lõhkise küna ees ja pean hakkama pool ratast välja vahetama, näiteks lx rummule sobiva lx kassetti, sellele omakorda vastava keti ning ketist sõltuvalt ka käiguvahetajad, ning omakorda shifterid jnejne?

või oskab keegi konkreetselt soovitada komplekti jooks-kassett-kett, mille hind ei tapaks, kuid oleks parem kui olemasolev.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11886
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 02. 05. 2006. 14:33

8 ja 9 käiguliste kassetid on sama laiad. seega sobib see LX rumm.
samas on võimalik kergelt kaheksasse sõidetud pöid enamasti sirgeks saada kodarate pingutamise abil
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Vasta

Mine “Jupid”