V Haanja Rattamaraton [TEC] 29.06.2003 [MTB]
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Eelmine aasta ei sõitnud, aga ülemöödunust on silme ees pildid üles-alla looklevatest kruusateedest.Klemm kirjutas:Saab äkki keegi veidi valgustada millise rajaga Haanjas tegu on. Kas jälle mingi nõme kruusaralli või ikka mõni tegusamat tüüpi metsasõit?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Ega tegelt on vist asi sellest, et 500-700 pealise karja jaoks ei ole singletrack mitte see õige asi. Möödasõidu võimaluse puudumisel muutub võistlus sellise massiga mõttetuks. Aga vähemalt ST lõike võiks sees küll olla.Klemm kirjutas:Kahju Peab vist Mynthonile ümber spetsialiseeruma. Korraldajad võiks ikka veidikenegi rada metsavahele singeltrackidele suunata. Neid on ju kõik kohad täis.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Seda ma mõtlesingi, et umbes 50% võiks ikka ST olla (nagu Viljandi). Samas on ka meeldivaid erandeid, nagu näiteks Rakvere.Mati kirjutas:[Ega tegelt on vist asi sellest, et 500-700 pealise karja jaoks ei ole singletrack mitte see õige asi. Möödasõidu võimaluse puudumisel muutub võistlus sellise massiga mõttetuks. Aga vähemalt ST lõike võiks sees küll olla.
Ükski "autoriteet" polegi kisama pistnud??
Peale alguse 5 km on Haanja rada olnud eelmistel aastatel peale Rakvere TECi tõsine konkurent. Raske ja vaheldusrikas. Natuke rohkem kruusa, kui Rakveres, aga kordades vähem kui Rakkes nt. Nii et jutt mingist "kruusarallist" on enam kui kohatu.
Mis see aasta muutunud on - vaevalt et sitema poole nagu Kõrve.
Peale alguse 5 km on Haanja rada olnud eelmistel aastatel peale Rakvere TECi tõsine konkurent. Raske ja vaheldusrikas. Natuke rohkem kruusa, kui Rakveres, aga kordades vähem kui Rakkes nt. Nii et jutt mingist "kruusarallist" on enam kui kohatu.
Mis see aasta muutunud on - vaevalt et sitema poole nagu Kõrve.
Et kui tagurpidi, siis ei usu, et on täpselt sama rada, mis mullu. Tagurpidi läheks kohe single-trackiks, aga igasugune loogika ütleb, et enne tuleb grupid kuidagi ribadeks saada, kui ratturid kitsale rajale saata.gandalf kirjutas:Sel aastal rada vist tagurpidi ja rohkema singletrackiga
Mulle ei meeldi üldse kruusarallid nagu Elva ja Kõrve (Rakkes pole käinudki), aga Haanja on TEC-sarjas üks minu lemmikuid.
Mulle tundub, et kõige parem on teha seda raskete tõusudega. Viljandi rada oli muidu väga hea, kuid need kes ei teadnud, kuna ja kuidas rada kitsaks läheb ja ei pressinud ennast selleks ajaks heale positsioonile said paraja tünga (mina näiteks).Multik kirjutas: enne tuleb grupid kuidagi ribadeks saada, kui ratturid kitsale rajale saata.
Aga TEC on ikkagi rahvaüritus ja selle rada ei saa olla liiga raske. Kui sõit nõuab väga head varustust ja tugevat ettevalmistust, siis see ei ole enam rahvasõit. MTB populaarsuse tõusu pooldame kõik, aga ennem tõsist XC/CC-d on võimalus just sellistelt üritustel "pisik" külge saada.
esport.ee-st leidsin sellise jutu:
(Tarmole ja teistele Haanjast Ivar Tupp 04.09.2002 14:29)
Üldiselt on juba otsustatud, et Haanja rada läheb järgmisel aastal vastupidi senisele, ehk siis vastupäeva. Start läheb 4-5km piki laiu teid ja enne 3-ratturi laiusele teel minekut on asfalditõus, mis peaks sikud lammastest eraldama. Singletrack, mis sel aastal alguses 12-14 km segas, on järgmisel maratonil 35ndal km-l. Üritame lisaks sisse tuua mõningad metsarajad ja nikerdamised, nii et ca 52 km maraton sõidetaks tuusade poolt veidi alla 2 tunni.
(Tarmole ja teistele Haanjast Ivar Tupp 04.09.2002 14:29)
Üldiselt on juba otsustatud, et Haanja rada läheb järgmisel aastal vastupidi senisele, ehk siis vastupäeva. Start läheb 4-5km piki laiu teid ja enne 3-ratturi laiusele teel minekut on asfalditõus, mis peaks sikud lammastest eraldama. Singletrack, mis sel aastal alguses 12-14 km segas, on järgmisel maratonil 35ndal km-l. Üritame lisaks sisse tuua mõningad metsarajad ja nikerdamised, nii et ca 52 km maraton sõidetaks tuusade poolt veidi alla 2 tunni.
No pori on kindlasti sel aastal sees, nii et saate ratta raudselt õlale võtta. Paistab, et vee(pori)takistused on selle aasta trend. Ja korralikke tõuse on kah ja mitte üks, mille ajal saab mõtteid mõlgutada. Laskumistest ei räägigi. No üks laskumine on kindlasti alguses selline, mis venitab kolonni, kuna laskumise keskel on veesooned ja all lahtine uhutud liiv. Aga seda ma ütlen, et huvitav rada on.
see rattasõit on viinud kõik mu finantsid ja .....
-
- Rattur
- Postitusi: 64
- Liitunud: 15. 05. 2003. 05:24
Sai siis eile Haanjas ära käidud. Rada oli tänu viimastel päevadel valitsenud päiksele kuiv, võiks öelda, et ideaalne. Muidugi oli poriseid kohti ka täpselt nii plaju, et ratta pesust ei pääse.
Esimsed paarkümmend km on kiire, valdavalt langeva profiiliga rada. Küla- ja metsavaheteel (see osa mis raja legendi järgi algab 4,7 km-lt) on äsja kuivanud või kuivmas augud ja pori/muda sisse sõidetud jäljed, mis on kohati terava servaga. Kui keegi sellel lõigul neist mööda laveerides kellelegi ette keerab siis on minu meelest tulemuseks paras külakuhi ratastest ja sõitjatest, sest kiirus tõuseb seal ikka oma 40 kanti (esimestel meestel kindalt veel rohekm oma 50 ehk) ja tänu käänulisele teele pole metsavahel nähtavus kuigi hea. Ühesõnaga - mina olen hoiatnaud Ise püüan selle osa väga ettevaatlikult sõita. Kui see osa läbi siis algab maraton, nagu Haanjas ikka, kõike parasjagu mõnusalt. Isegi kruusa lõigud olid minu meelest eile nauditavad, sest need polnud veel treppi jõudnud kuivada/jõutud sõita.
Kokkuvõttes võiks öelda, et rada oli kerge, tänu sellele, et oli kuiv ja rada oli kõva, aga kui nüüd enne võistlust või ajal peaks vihma tulema siis tuleb juba raskem sõit, eriti need viimased km-d ehitatavatel suusaradadel mis muutuvad ikka mõnusalt pehmeks. Samuti on siis pori/muda hoobilt mitu korda rohkem, sest kõik need raja osad mis olid kõvaks paakunud on siis kohe vedelad.
Lugedes seda mida Olts maikuus on kirjutanud võiks öelda, et üks koht vist jah ikka on kus tuleb ratas õlale võtta, aga mitte pori pärast, umbes 23-25 km-l oli koht kus peale põldu oli mäe nõlv võsast ja puudest puhtaks raiutud, kännud maa seest välja turritamas. Korraldaja kellega õnnestus enne starti rääkida ütles, et sealt polevat siiamaani veel keegi rattaseljas üles saanud, kuigi olevat mehi kes mitu korda ja jätkuvalt olla proovinud. Ise jäin ka pidama viimsale meetril enne nukki nii, et võistlusel ei hakka punnitamagi.
PS! Kõik oleks olnud viimase peal eile kui ma poleks oma CATEYE MITY 3 auto katusele unustanud ja oma armsast kompust seega ilma jäänud. Kuivõrd mul on mõlemal rattal sellele mudelile alus olemas siis .. kui keegi tahab oma ära müüa olen huviline.
Esimsed paarkümmend km on kiire, valdavalt langeva profiiliga rada. Küla- ja metsavaheteel (see osa mis raja legendi järgi algab 4,7 km-lt) on äsja kuivanud või kuivmas augud ja pori/muda sisse sõidetud jäljed, mis on kohati terava servaga. Kui keegi sellel lõigul neist mööda laveerides kellelegi ette keerab siis on minu meelest tulemuseks paras külakuhi ratastest ja sõitjatest, sest kiirus tõuseb seal ikka oma 40 kanti (esimestel meestel kindalt veel rohekm oma 50 ehk) ja tänu käänulisele teele pole metsavahel nähtavus kuigi hea. Ühesõnaga - mina olen hoiatnaud Ise püüan selle osa väga ettevaatlikult sõita. Kui see osa läbi siis algab maraton, nagu Haanjas ikka, kõike parasjagu mõnusalt. Isegi kruusa lõigud olid minu meelest eile nauditavad, sest need polnud veel treppi jõudnud kuivada/jõutud sõita.
Kokkuvõttes võiks öelda, et rada oli kerge, tänu sellele, et oli kuiv ja rada oli kõva, aga kui nüüd enne võistlust või ajal peaks vihma tulema siis tuleb juba raskem sõit, eriti need viimased km-d ehitatavatel suusaradadel mis muutuvad ikka mõnusalt pehmeks. Samuti on siis pori/muda hoobilt mitu korda rohkem, sest kõik need raja osad mis olid kõvaks paakunud on siis kohe vedelad.
Lugedes seda mida Olts maikuus on kirjutanud võiks öelda, et üks koht vist jah ikka on kus tuleb ratas õlale võtta, aga mitte pori pärast, umbes 23-25 km-l oli koht kus peale põldu oli mäe nõlv võsast ja puudest puhtaks raiutud, kännud maa seest välja turritamas. Korraldaja kellega õnnestus enne starti rääkida ütles, et sealt polevat siiamaani veel keegi rattaseljas üles saanud, kuigi olevat mehi kes mitu korda ja jätkuvalt olla proovinud. Ise jäin ka pidama viimsale meetril enne nukki nii, et võistlusel ei hakka punnitamagi.
PS! Kõik oleks olnud viimase peal eile kui ma poleks oma CATEYE MITY 3 auto katusele unustanud ja oma armsast kompust seega ilma jäänud. Kuivõrd mul on mõlemal rattal sellele mudelile alus olemas siis .. kui keegi tahab oma ära müüa olen huviline.
Kõik mis teed, teed iseendale.
Aklimatiseerumine
Kas kellelgi on plaanis ka näiteks täna/homme Haanjasse aklimatiseeruma minna? Ise vist kiman homme kohale, et saaks raja rahulikult läbi vurada ja pühapäeval kauem magada
-
- Rattur
- Postitusi: 64
- Liitunud: 15. 05. 2003. 05:24
Mina sellele vastata ei oska, mul on Kenda Krisp kummid all, nii nagu nad ratast ostes all olid. Sõistin nendega Karksis ja sõidan nendega Haanjas ja sõidan nendega vist edasi ka seni kuni neid onRay kirjutas:Selline küsimus, et kas Haanjasse tasuks taha panna speedmax?
Kõik mis teed, teed iseendale.
need ikka väääga siledad ......kuidas sa karksis nendega toime tulidRaul Tammesoo kirjutas:Mina sellele vastata ei oska, mul on Kenda KrispRay kirjutas:Selline küsimus, et kas Haanjasse tasuks taha panna speedmax?
Mul oli ka karksis see sama kumm all ja sai väga edukalt hakkama... Üldse enam ei pane kuskil maraotnil teist kummi alla, sest pidamist on küllaga...peab ainult sujuvalt vajutama, mitte rapsima. Ise ka imestasin enne, et mis kuradi moodi nii hea pidamine on, aga asi vist selles, et ta veereb nagu pinnase peal ja ei vajuta mingit suurt mustrit pinnase sisse ja ei tee seda pehmeks. kui pinnas juba pehme, siis hakkab suur muster ennast sisse kaevama jne (loodan et saite mu seletusest aru, ise kindel ei ole, et see asi just nii on, aga loodan, et on )Rom kirjutas:need ikka väääga siledad ......kuidas sa karksis nendega toime tulid
velo.clubbers.ee
Sellega paar korda seda üritust sõit ja pole häda keskit. Samas olen viimasel ajal nati rohkem kiindunud Rocksterisse .Ray kirjutas:Selline küsimus, et kas Haanjasse tasuks taha panna speedmax?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Paistab, et ma jälle esimene, kes kommenteerib sõitu...
kohale sai jõutud siis, kui enamus inimesi juba stardikoridorides oli, st pool 12 (ei tea, miks niivara koridorid lahti tehakse) Käisin siis numbri järel ja proovisin selle ajaga ennast natukene soojaks sõita, aga sellest oli vähe tolku. Õnneks olid sõidu esimesed 20 km täielik kruusaralli (keskmine kiirus oli peale 20 km üle 36 km/h ) vahepeal oli see suur laskumine, millest korraldajad hoiatasid, aga paistis, et mõni debiilik ikka ei kuulanud seda juttu. Kui sinna laskumisele jõudsin oli ullult tolmune ja järsku kõik pidurdavad ja siis näen, et ratturitest ja ratastest on korralik kuhi moodustunud (keegi lõpus veel rääkis, et mingi pooletoobine oli sinna hunnikusse täie lauluga sisse kütnud ja tolle ratas olevat mingi 3 m kõrgusele lennanud ) Kui sealt neetud kohast eluga tulema sain oli ülejäänud tee üpris lihtne. Vahepeal oli natsa tehnilisemaid kohti, kui mitte midagi ullu. Pori oli ka oodatust vähem, kuigi ühes kohas, kus olid need juurikad ja palju muda, tundsin suurema mustriga kummist puudust (seal jäin ka 5-6 kohta tahapoole ) Mõned tõusud olid ka päris normaalsed, kuna pidi jooksukaid tegema (paarist neist oleks ma rattaga ka üles läind, kui teised mulle ette poleks keeranud ) Kusagil vahepeal oli jälle üks päris ull laskumine, kus 2 ratturit (võibolla ka rohkem) olid kukkunud, üks neist lamas liikumatult teepeal ja teine komberdas teeääres (seisma ei hakanud jääma, kuna lootsin, et teine rattur kontrollib selle lamaja seisukorra üle ) Lõpp oli jälle üpris üksluine, ainult kruusa tõusud ja siis see suusarada, natukene enne lõpus sirget sai ikka spurditud, et oleks nagu tegijam, ja siis sain ühest sõitjast mööda (kuigi kaotasin suusaradadel 3 kohta ). Üldarvestuses olin ma 102 lõpetaja ja omas vanuseklassis 7. Aeg oli 1:50:44.7 . Pärast söömas oli ka meeldiv üllatus, kuna supp oli minuarust vääga hea ja paks, isegi proovisin, kas lusikas seisab püsti...seisis . Üldkokkuvõttes jään üritusega väga rahule, eelmise aastaga võrrelda ei oska, kuna katkestasin siis kukkumise tõttu.
PS. Üks asi ajas ainult vihale...kuulsin, et kellegil varastati 2 Scott-i ratast ära (kokku väärtus mingi 50 000.- ) Krdi vargad sellised, otsivad ka koha, kust võtta...Inimene jätab pärast väsitavat sõitu oma ratta kuskile aia äärde, et ise kõhtu kinnitama minna, tagasi tulles, aga ratas lännu Ise küll sellist kogemust ei soovi. Kui keegi oleks varga kätte saanud, siis oleks vist iga rattapere liige sellele isiklikult jalaga näkku virutanud. Igatahes loodan, et need rattad üles leitakse ja vargal munad maha võetakse
kohale sai jõutud siis, kui enamus inimesi juba stardikoridorides oli, st pool 12 (ei tea, miks niivara koridorid lahti tehakse) Käisin siis numbri järel ja proovisin selle ajaga ennast natukene soojaks sõita, aga sellest oli vähe tolku. Õnneks olid sõidu esimesed 20 km täielik kruusaralli (keskmine kiirus oli peale 20 km üle 36 km/h ) vahepeal oli see suur laskumine, millest korraldajad hoiatasid, aga paistis, et mõni debiilik ikka ei kuulanud seda juttu. Kui sinna laskumisele jõudsin oli ullult tolmune ja järsku kõik pidurdavad ja siis näen, et ratturitest ja ratastest on korralik kuhi moodustunud (keegi lõpus veel rääkis, et mingi pooletoobine oli sinna hunnikusse täie lauluga sisse kütnud ja tolle ratas olevat mingi 3 m kõrgusele lennanud ) Kui sealt neetud kohast eluga tulema sain oli ülejäänud tee üpris lihtne. Vahepeal oli natsa tehnilisemaid kohti, kui mitte midagi ullu. Pori oli ka oodatust vähem, kuigi ühes kohas, kus olid need juurikad ja palju muda, tundsin suurema mustriga kummist puudust (seal jäin ka 5-6 kohta tahapoole ) Mõned tõusud olid ka päris normaalsed, kuna pidi jooksukaid tegema (paarist neist oleks ma rattaga ka üles läind, kui teised mulle ette poleks keeranud ) Kusagil vahepeal oli jälle üks päris ull laskumine, kus 2 ratturit (võibolla ka rohkem) olid kukkunud, üks neist lamas liikumatult teepeal ja teine komberdas teeääres (seisma ei hakanud jääma, kuna lootsin, et teine rattur kontrollib selle lamaja seisukorra üle ) Lõpp oli jälle üpris üksluine, ainult kruusa tõusud ja siis see suusarada, natukene enne lõpus sirget sai ikka spurditud, et oleks nagu tegijam, ja siis sain ühest sõitjast mööda (kuigi kaotasin suusaradadel 3 kohta ). Üldarvestuses olin ma 102 lõpetaja ja omas vanuseklassis 7. Aeg oli 1:50:44.7 . Pärast söömas oli ka meeldiv üllatus, kuna supp oli minuarust vääga hea ja paks, isegi proovisin, kas lusikas seisab püsti...seisis . Üldkokkuvõttes jään üritusega väga rahule, eelmise aastaga võrrelda ei oska, kuna katkestasin siis kukkumise tõttu.
PS. Üks asi ajas ainult vihale...kuulsin, et kellegil varastati 2 Scott-i ratast ära (kokku väärtus mingi 50 000.- ) Krdi vargad sellised, otsivad ka koha, kust võtta...Inimene jätab pärast väsitavat sõitu oma ratta kuskile aia äärde, et ise kõhtu kinnitama minna, tagasi tulles, aga ratas lännu Ise küll sellist kogemust ei soovi. Kui keegi oleks varga kätte saanud, siis oleks vist iga rattapere liige sellele isiklikult jalaga näkku virutanud. Igatahes loodan, et need rattad üles leitakse ja vargal munad maha võetakse
velo.clubbers.ee
Sõit oli super . Rada oli väga hea - alguses kiire ja lai ja hiljem aeglasem ja kitsam. Niplisse pandi ka päris kõvasti, üks oli isegi tedvuseta. Ühel õnnetul ratturil kes sõitis minu ees murdus väikest auku läbides kahvel, ise ta hooga üle lenksu. Esiratas lendas täpselt mulle ette, ja napilt jäin püsti
Ise olin miski 160.
Üldiselt oli teenindus stardis rajal ja finishis hea . Oli üks viga mis ka eelnevatel aastatel haanjas probleemiks - diplomite jagamine (oli ainult kaks neidu, kes ei suutnud kogu seda massi teeninda)
Ise olin miski 160.
Üldiselt oli teenindus stardis rajal ja finishis hea . Oli üks viga mis ka eelnevatel aastatel haanjas probleemiks - diplomite jagamine (oli ainult kaks neidu, kes ei suutnud kogu seda massi teeninda)
...läbi siis see asi. Ei päris tore oli. Rada oli pärais kiire, mis mulle sobib Tõusud tundusid ka kuidagi kergevõitu, suure rauaga ja natuke kangutamist Tehnilist osa oli ülivähe ja laskumised polnud ka eritit extreemsed. Olenemata sellest oli jah mitu haiglamatsu Kuulda oli, et üks vend oli oma "kineesiumist" classicu raami keskelt pooleks sõitnud , teab sellest keegi midagi? Supi saba oli lühike ja supp tõesti maitsev. Ka oli tore, et oli rohkem kui üks survepesur. Leil oli ka kuum ja vesi soe. See nähtus muidugi valitses jälle 100ga, et keegi vedada ei viitsi, aga see on vist juba tavaline ja iseenesest mõistetav Ja siis see start...see on ikka jama kui pool tundi enne juba koridorid täis on Nii pole soendusel praktiliselt mingit mõtet. Ja siis üks asi veel et olen täheldanud, et sirgetel ja tõusudel suudan rahuldavalt sõita (kellestki maha ei jää), aga kui läheb selliseks kartulipõlluks, kus hirmsasti raputab, siis kipuvad teised eest ära veerema. Ma lendan seal rattaseljas igatpidi nii, et vaevalt sadulas püsin rääkimata väntamisest. Mida ma valesti teen
esiteks võib abiks tulla parem üldkehaline vorm.. aja ülakeha tugevamaks. teiseks on sellisel raputaval rajalõigul minu meelest parem püsti sõita (muidugi oleneb väsimuse astmest jms..).. mõte selles, et ratas all rapuks ja keha üritad suht paigal hoida (käte ja jalgadega ratta raputamist kompenseerides). kui niimoodi kogu keha ei saa raputada, siis peaks vähem väsitama. tihti on ka raputaval rajal mugavam suure käiguga sõita.. eks püsti sõites peab nagunii suurem käigu sisse lükkama..indrek kirjutas:sirgetel ja tõusudel suudan rahuldavalt sõita (kellestki maha ei jää), aga kui läheb selliseks kartulipõlluks, kus hirmsasti raputab, siis kipuvad teised eest ära veerema. Ma lendan seal rattaseljas igatpidi nii, et vaevalt sadulas püsin rääkimata väntamisest. Mida ma valesti teen
See oligi selline väga raputav rada. Mina lahendasin kah rappumisest valusa selja probleemi raske rauaga pysti sõitmisega.
Aga teised tõesti kuidagi nii palju ei hyplenud kui mina - ehk on mingi seos kaaluga?!
Üldiselt oli rada väga lahe. Muidugi oleks võinud ehk veel raskem ja mägisem olla aga väga hea seegi. Sirget ja tasast lõiku mina ei mäleta :).
Oma tulemusega olen kah rahul - polnud tehnilisi probleeme ega kinnisõitmist.
Mõnus tunne oli selga näidata nendele kes mulle mulgis ja kõrves selga näitasid. Mäed on ikka kuidagi kodused asjad :).
Mul on ainult 1 suur hirm - et peale haanjat tunduvad teised TEC-i rajad igavad ja üksluised.
Aga teised tõesti kuidagi nii palju ei hyplenud kui mina - ehk on mingi seos kaaluga?!
Üldiselt oli rada väga lahe. Muidugi oleks võinud ehk veel raskem ja mägisem olla aga väga hea seegi. Sirget ja tasast lõiku mina ei mäleta :).
Oma tulemusega olen kah rahul - polnud tehnilisi probleeme ega kinnisõitmist.
Mõnus tunne oli selga näidata nendele kes mulle mulgis ja kõrves selga näitasid. Mäed on ikka kuidagi kodused asjad :).
Mul on ainult 1 suur hirm - et peale haanjat tunduvad teised TEC-i rajad igavad ja üksluised.
et siis matkal käisin tore oli tegelt. ainult liivased kohad ei istunud... probleem ilmselt ikkagi minus, seal pandi must ikka täiega mööda. võibolla rohkem julgust vaja (samas igal laskumisel oli tee ääres haavade lakkujaid piisavalt, see ei motiveerinud eriti), või siis lihtsalt harjutada enne said uued kummid ostetud, cont twister, nende kaela vist ikka ei tasu asja ajada. käiguvahetaja jama võttis mõned minutid ja mitmed kohad
Viimati muutis taavid, 29. 06. 2003. 22:51, muudetud 1 kord.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Mulle alguse kruus ei meeldinud, liiga ohtlik. Eespool kirjeldatud laskumisel kukkusin ka ise, kuna minu ees kukkusid mitu meest korraga. Sellist rada ei saa heaks pidada, kus kukkujate hulk nii suur on. Kuid eks see Eesti MTB maratonide korraldamine ongi alles lapsekingades. Koht (70) hästi ei rahulda, kuid kaks kukkumist ja tegemata soojendus täna paremat ei võimaldanud.
Supp oli tõesti väga hea.
ps. vaatasin fini?iprotokolli, ja see mees, kellele ma peaaegu rattapikkusega ära tegin on pandud 0.2 sek minu ette.
Supp oli tõesti väga hea.
ps. vaatasin fini?iprotokolli, ja see mees, kellele ma peaaegu rattapikkusega ära tegin on pandud 0.2 sek minu ette.
Et rada peaks lihtsam olema?! Paanika, ei ei! :)Oliver kirjutas:Mulle alguse kruus ei meeldinud, liiga ohtlik. Eespool kirjeldatud laskumisel kukkusin ka ise, kuna minu ees kukkusid mitu meest korraga. Sellist rada ei saa heaks pidada, kus kukkujate hulk nii suur on.
See kiire ja kurviline kruus lisas just vürtsi asjale - eks ta muidugi kahjuks ylalnimetatud situatsioone tekitas, aga ise nägin ainult yhte kukkumist.
Sõita tuleb rohkem mõistusega.
Vastupidi, rada peaks raskem olema ning alguses ei tohiks olla lahtise kruusa ja liivaga laskumisi. Räägi mulle ka sellises kohas mõistusega sõitmisest, kuidas see välja näeb? Kui sul ees kukutakse, siis liiva peal keerata ei saa ja pidurdada ei jõua. Kui lased hoo maha, siis kaotad laskumisega vähemalt 30 kohta. Ainus võimalus grupis püsida ongi suure riskiga (sest kunagi ei tea, mida sul ees tehakse) ühtlaselt liikuda. Tahtmatult tekib küsimus, mis koha sa said?Kirsa kirjutas:Et rada peaks lihtsam olema?! Paanika, ei ei!
See kiire ja kurviline kruus lisas just vürtsi asjale - eks ta muidugi kahjuks ylalnimetatud situatsioone tekitas, aga ise nägin ainult yhte kukkumist.
Sõita tuleb rohkem mõistusega.
Rohkem tõuse algusesse!!!
Okei nõus nõus. Ma mõtlesin et sa tahad rada kergemaks teha :).Oliver kirjutas:Vastupidi, rada peaks raskem olema ning alguses ei tohiks olla lahtise kruusa ja liivaga laskumisi. Räägi mulle ka sellises kohas mõistusega sõitmisest, kuidas see välja näeb? Kui sul ees kukutakse, siis liiva peal keerata ei saa ja pidurdada ei jõua. Kui lased hoo maha, siis kaotad laskumisega vähemalt 30 kohta. Ainus võimalus grupis püsida ongi suure riskiga (sest kunagi ei tea, mida sul ees tehakse) ühtlaselt liikuda. Tahtmatult tekib küsimus, mis koha sa said?
Rohkem tõuse algusesse!!!
Jah päris alguses oleks võinud olla mõned karmid tõusud, nagu mulgis oli see läbi linna tõus.
Igatahes selle kiire ja kurvilise osa peal sõitsin ma küll suhteliselt hõredas grupis - alati oli paar meetrit eespool ruumi ja ka tagant ei tykitud kohe selga. Lisaks ei olnud minu arust algus eriti liivane - kui siis mõned lagedamad kohad.
Ei tasu ka väga siledat kummi alla panna - ma saan aru et veeremine ja kiirus sellest paranevad, aga pidamine ja kontroll maksab kah midagi.
Mõned siin vist käisid Speedmaxiga - ehk kommenteerivad.
Koht oli mul 361(espordi esialgsed ytlevad kyll 362) , mida ma loen enda kohta heaks tulemuseks.
No nii , nüüdsis väike õpetus NR 152 sellest kuidas sõita puruks Classic Team -i kineesiumist raam. Midagi erilist ei tule ette võtta lihtsalt sõitke peale Vällamäe laskumist 25,5 km -l(koht kus spido seisma jäi)järgnevast laugjast tõusust ülesse ülekandega 48-16, siis tõuske sadulst püsti enne tõusulõppu ja astuge raami purunedes üle lenksu pea ja parem õlg ees vastu maad. Raam kahest kohast katki, kiiver mis ilmselt päästis elunatukese puruks( kiiver lõhki oimu kohast+ 3cm sügavune lohk, põhimõteliselt tükk väljas) Parema õla tugev põrutus + randme nihestus aga üldiselt luud -kondid terved, pea valutas natuke.(kerge põrutus)
Üldiselt võib kõike lugeda suureks vedamiseks, et raam ei purunenud kuskil laskumisel ( ei enne Vällamäel, või oleks pooleks läinud kohe alanud pikkal ja kiire kruusalaskumisel kus oleks saanud ilmselt väääääga pika maandumisraja ja tasuta sõidu Võru haiglasse.
Lõpp hea, kõik hea. Ise elus ja juba Hawaii Expressi uksetaga ratas näppus.
Üldiselt võib kõike lugeda suureks vedamiseks, et raam ei purunenud kuskil laskumisel ( ei enne Vällamäel, või oleks pooleks läinud kohe alanud pikkal ja kiire kruusalaskumisel kus oleks saanud ilmselt väääääga pika maandumisraja ja tasuta sõidu Võru haiglasse.
Lõpp hea, kõik hea. Ise elus ja juba Hawaii Expressi uksetaga ratas näppus.
Viimati muutis rainer, 30. 06. 2003. 08:42, kokku muudetud 4 korda .
Rada oli valus igas mõttes , peaaegu ühtegi kurvi ei võinud sajaga võtta kuna kohe võis liivane lõik olla ja siis.......aiaiai......aga mul läks peaaegu õnneks neid vältida, välja arvatud ühes metsalõigus kui mingi rööbas esiratta alt ära lõi....aga see oli selle kruusa matsu kõrval köömes, mida mul õnnestus vältida , kuigi üks mees mul nina ette külili viskas ja veidi vasakul lasid veel paar meest küljepeal-peaees liugu, kisa ja sõimu oli igatahes kõvasti ja ilmselt suurem kuhi oli kohe tekkimas.
Kuuldavasti oli põhjustanud selle kägara rüselus, kus mingi mees oli teisele proovinud nossi anda kui see talle liiga otsa vajus.........mõistus tule koju
Aga need liivased kohad hoidsid ikka koguaeg pinges sest need tulid alati ootamatult ja suure hoopealt........nii et tõusud olid kohe kergenduseks..
Viimased 20 km näitas selgelt kelle on jõudu kellel mitte ja teiste tuules viilijatel polnud seal suurt midagi teha kui vaid kangutada.
Suusarada lõpus oli väga mõnus,kahju et jalg enne lõppu tuimaks läks ja lõpuheitlusest midagi välja ei tulnud, kõigerohkem teeb tuska et viimasel kilomeetril pidin paarile lätlasele alla vanduma ................aga seda rohkem tahaks Läti võistlust proovima minna.
Kuuldavasti oli põhjustanud selle kägara rüselus, kus mingi mees oli teisele proovinud nossi anda kui see talle liiga otsa vajus.........mõistus tule koju
Aga need liivased kohad hoidsid ikka koguaeg pinges sest need tulid alati ootamatult ja suure hoopealt........nii et tõusud olid kohe kergenduseks..
Viimased 20 km näitas selgelt kelle on jõudu kellel mitte ja teiste tuules viilijatel polnud seal suurt midagi teha kui vaid kangutada.
Suusarada lõpus oli väga mõnus,kahju et jalg enne lõppu tuimaks läks ja lõpuheitlusest midagi välja ei tulnud, kõigerohkem teeb tuska et viimasel kilomeetril pidin paarile lätlasele alla vanduma ................aga seda rohkem tahaks Läti võistlust proovima minna.
Haanja
Mulle sobis see rada igati, samuti oli ilm sobiv. Algus oli piisavalt rahulik sai soojaks sõita ja esimene liivane laskumine hakkas gruppi lõhkuma (mida oli ka arvata). Sellel laskumisel pääsesin mina vaid ehmatusega, vahetult minu ees olnud võistlejal Pear'il ei läinud aga nii hästi- korralik kukkumine + keegi sõitis veel ka talle sisse - ei olnud ilus vaatepilt. Rohkem kukkumisi ei näinud, küll aga paari kummivahetust. Ise TP-si trassil ei kasuta, seega nende töö jätan arvustuseta. Rada korralikult märgistatud, pärast lõpetamist supp ok. seega jään oma esimese Haanja maratoniga rahule. Siinkohal veel tänud Raulile, kes laupäeval meiega raja läbi sõitis, ise oleks kindlasti mõnes kohas mööda pannud.
Haanja
Nõndaks, sai siis juba kolmas kord seal Haanjas piineldud. Rada oli minu arust võrreldes mulluse ja tunamullusega läinud paremaks. Alguses oleks võind olla mingi raskemat sorti tõus. Aga noh, ega kahte asja vist korraga ei saa - hoida rada alguses suurele massile piisavalt lai ja rajale sättida mingi raskemat sorti tõus. Igatahes suur punt püsis päris kaua koos. Esimene kriitiline koht minu jaoks oli umbes 4 km. kus mingi vend sõitis lausa paar meetrit esiratta peal, minu ees. Mina igatahes juba valmistusin kukkuma . Kui selle koha üle elasin, läks sõit juba paremaks. Pulss oli kõrge, koguaeg mingi 185-190 vahel (lõpuks tuli keskmine siiski 176). Seal ohtlikul liivasel laskumisel õnnestus mul kukkumisi vältida (seda ehk tänu eelmisel päeval tehtud rajaluurele , igatahes hoidsin seal laskumisel paremale, kus liiva nõnda palju polnd). Edasi läks rada suht märkamatult kuni ca. 25 km-ni.
Seal oli mingi koht, kus rahvas karjus, et "hoidke vasakule!". Ja üllatus üllatus , paremal augus märkasin lamamas üht ratturit. Oli teine vist vastu mingit posti sõitnud . Igatahes ohtlik koht paistis olema. Järgmine tähelepanuväärne koht oli, kui mulle jalutas vastu õnnetu "kineesiumraami" omanik, ratas nagu "kokukas" koos. Ja siis algas minu jaoks piinlemine. Surm oli koos vikatiga kogu aeg kannul Ühel jooksukal õnnestus nahka pista pool banaani, mis mu jõuvarusid märgatavalt parandas. Aga ei jätkund sedagi jõudu kauaks. Igatahes lõpueel Hallimäge vallutades olin lausa kustunud.
Ja viimane 5 km tundus vähemalt 10 km olevat. Igatahes eluga ma tagasi jõudsin, koht umbes-täpselt sama mis eelmine aastagi. Pole mulle see Haanja kunagi sobind... Aga järgmine aasta kindlasti jälle kohal.
Seal oli mingi koht, kus rahvas karjus, et "hoidke vasakule!". Ja üllatus üllatus , paremal augus märkasin lamamas üht ratturit. Oli teine vist vastu mingit posti sõitnud . Igatahes ohtlik koht paistis olema. Järgmine tähelepanuväärne koht oli, kui mulle jalutas vastu õnnetu "kineesiumraami" omanik, ratas nagu "kokukas" koos. Ja siis algas minu jaoks piinlemine. Surm oli koos vikatiga kogu aeg kannul Ühel jooksukal õnnestus nahka pista pool banaani, mis mu jõuvarusid märgatavalt parandas. Aga ei jätkund sedagi jõudu kauaks. Igatahes lõpueel Hallimäge vallutades olin lausa kustunud.
Ja viimane 5 km tundus vähemalt 10 km olevat. Igatahes eluga ma tagasi jõudsin, koht umbes-täpselt sama mis eelmine aastagi. Pole mulle see Haanja kunagi sobind... Aga järgmine aasta kindlasti jälle kohal.
need, kes e-spordis avaldatud rajakirjelduse kirjutasid, võiks ise ka maratoni proovida.. see seitsme (või maitia mitme) hüüumärgiga mega-giga "downhill" üliohtlik laskumine oli rajal üks ohutumaid kohti võrreldes liivaste laskumiste ja rööpasse kuivanud poriteedega... see hüüumärkidega laskumine oli üks väheseid kohti, kus võis kindel olla, et kumm suht korralikult peab.. need kohad, kus sada matsi ennast veriseks kriipisid, oleks küll võinud mõne silmapaistva hoiatava märgiga varustada.. muidu rada oli jah selline, et enamuse sõidust pidi pinges olema, et esiratas alt ära ei libiseks.. lõpupoole läks paremaks..
ühinen arvamusega.....seda laskumist oli lausa mõnus võtta võrreldes mõne poollauge kruusaliivateega kus ratas tihtilugu otsib ise teed ja tavaliselt leiab selle kusagil võsasLauri T kirjutas:need, kes e-spordis avaldatud rajakirjelduse kirjutasid, võiks ise ka maratoni proovida.. see seitsme (või maitia mitme) hüüumärgiga mega-giga "downhill" üliohtlik laskumine oli rajal üks ohutumaid kohti võrreldes liivaste laskumiste ja rööpasse kuivanud poriteedega... see hüüumärkidega laskumine oli üks väheseid kohti, kus võis kindel olla, et kumm suht korralikult peab.. need kohad, kus sada matsi ennast veriseks kriipisid, oleks küll võinud mõne silmapaistva hoiatava märgiga varustada.. muidu rada oli jah selline, et enamuse sõidust pidi pinges olema, et esiratas alt ära ei libiseks.. lõpupoole läks paremaks..
Sellega täitsa nõus, et raja tähistus jättis soovida - ohtlikud kohad olid tähistamata ja sellised mõnusad ohutud laskumised olid tähistatud mingite ohumärkidega, nii et ma siis hoo maha võtsin ja kogu kaifist ilma jäin. Aga oma viga - oleks pidanud rajaga põhjalikumalt tutvuma.Lauri T kirjutas:need, kes e-spordis avaldatud rajakirjelduse kirjutasid, võiks ise ka maratoni proovida.. see seitsme (või maitia mitme) hüüumärgiga mega-giga "downhill" üliohtlik laskumine oli rajal üks ohutumaid kohti võrreldes liivaste laskumiste ja rööpasse kuivanud poriteedega... see hüüumärkidega laskumine oli üks väheseid kohti, kus võis kindel olla, et kumm suht korralikult peab.. need kohad, kus sada matsi ennast veriseks kriipisid, oleks küll võinud mõne silmapaistva hoiatava märgiga varustada.
Kogu sõit oli aga üsna masendav - vaadata kuidas muudkui kukutakse, inimesed lamavad liikumatult maas, kümned pooleks astutud ketid - sellist võistlust ei ole ma varem kohanud.
Koht oli praegusele vormile vastav, kaks nädalat treeningpausi ning ikka kestev haigusevimm üle 367 koha eriti ei lubagi...
Kokkuvõttes oli üks paremaid radasid TEC sarjas Rakvere järel minu meelest, ainult et sellise massiga natuke ohtlik.
Ise ka tallasin nii palju kui sain kui tuli 5 km lõpuni aga ludrit ma küll ei pannud kuna pidevalt rattaga jamasin (vahepeal tundus et käikar annab otsad aga lõpus kadus nagu vits vette probleem) ja pidin koguaeg tagasi sõitma oma kohta .Tegelt tahtsin juba 10 km enne lõppu kiiremini minna aga siis need nikerdamised võtsid isu teistest "läbi sõita"(pole nagu selline tüüpki).Aga suusarada oli jah ainult kangutamiseks.See , et paljud kukkusid tegi küll jah kurba ja nii ei saagi öelda , et äge sõit oli.Ise vältisin nibin-nabin kolme matsu (kuigi ühepuhul tagumisi hoiatades keegi kummi mul pani aga kohe ka mahe naishääl vabanduust palus).Ühest laksust nagu pihta ei saa,kuidas minust rohkem ratturi ideaal kaalu sobivamad(minust ca 20 kilo kergemad) ratturid sirgel "äsavad " eest minema aga tõusudel kas kerivad või kangutavad aeglaselt.
Ühesõnaga - raja kirjelduse ja nende mõttetute 7 hüüumärgi asemele oleks pidanud panema hoiatuse: "Karm kumm alla!".
Ma tundsin ennast ka liivas väga kindlalt - võib-olla mu kiirus ei ole nii suur kui mõnel, aga noh kruusa peal oli ikka 35 või nii.
Mul endal oli all väga naljakas kummivalik, aga toimis.
Taga IRC Mythos XC Slick ja ees Scott Manx - meenutab rocksterit aga on veidi nublulisem. Pealtnäha on nõme kumm, aga sellisel maratonil veereb ja peab väga hästi.
Sõitsin muidugi neljapäeval raja läbi ja kindlasti oli see suureks abiks, aga tundus et ohtlikke olukordi ei olnud sellest hoolimata.
Veel sõitsid selle raja muretult läbi Continental Twisterid ja Specialized Team Control ning need olid all kodanikel kes polnud varem rada läbi sõitnud.
Ma tundsin ennast ka liivas väga kindlalt - võib-olla mu kiirus ei ole nii suur kui mõnel, aga noh kruusa peal oli ikka 35 või nii.
Mul endal oli all väga naljakas kummivalik, aga toimis.
Taga IRC Mythos XC Slick ja ees Scott Manx - meenutab rocksterit aga on veidi nublulisem. Pealtnäha on nõme kumm, aga sellisel maratonil veereb ja peab väga hästi.
Sõitsin muidugi neljapäeval raja läbi ja kindlasti oli see suureks abiks, aga tundus et ohtlikke olukordi ei olnud sellest hoolimata.
Veel sõitsid selle raja muretult läbi Continental Twisterid ja Specialized Team Control ning need olid all kodanikel kes polnud varem rada läbi sõitnud.
Ma vaatan et Kaupmees oli 61. mis võiks viidata sellele et paljud esiotsa mehed on jätnud tulemata - kas siis Tahkos (kus meie mehed ikka vingelt panid) või eestikatel.
Natuke offtopicut ka: Eile ütles Tombak Karksis et kui ta TdF-le viimasel hetkel ei pääse siis tuleb MTB eestikatele. Jään huviga ootama mida ta seal ära teha suudaks.
Natuke offtopicut ka: Eile ütles Tombak Karksis et kui ta TdF-le viimasel hetkel ei pääse siis tuleb MTB eestikatele. Jään huviga ootama mida ta seal ära teha suudaks.
krt seda tahaks küll näha kuidas tombak baigiga kimab. praegu küll ei tule meelde, et oleks seda enne näinud. midagi ähmast meenub ammusest TV3/Baltic cup-st , aga võin eksida.priidik kirjutas: Natuke offtopicut ka: Eile ütles Tombak Karksis et kui ta TdF-le viimasel hetkel ei pääse siis tuleb MTB eestikatele. Jään huviga ootama mida ta seal ära teha suudaks.
Kinldasti üks kümme kuni kakskümmend kohta on esisajas ruumi rohkem tänu eestikatele. Aga see on alati nii, täit mansafti ei saa kunagi kokku. Mõnel pulmad, mõnel siis nt eestikad. Võibolla mõjutas ka natuke Tahko tulemusi, sest sommidel olid ju ka oma meistrikad. Kuigi seal kipub see jagunemine road/MTB olema kindlam kui meil, vist....priidik kirjutas:Ma vaatan et Kaupmees oli 61. mis võiks viidata sellele et paljud esiotsa mehed on jätnud tulemata - kas siis Tahkos (kus meie mehed ikka vingelt panid) või eestikatel.
Natuke offtopicut ka: Eile ütles Tombak Karksis et kui ta TdF-le viimasel hetkel ei pääse siis tuleb MTB eestikatele. Jään huviga ootama mida ta seal ära teha suudaks.
Tombak võiks edukalt sõita tavalist TEC maratoni ja olla seal kõva. Eesti meistikate rajal ta kärvab oma tehniliste oskustega. Kuna ta Tourile niikuinii ei saa, siis loodame, et lubadusest kinni peab. Ja siis veel vihma ka tuleks - oi kui magus sõit saab olema.
Haanjal on eeldusi kujuneda korralikuks maratoniks, praegu on enamik maastikust kasutamata.Mägiratta eestikaid võiks järgmisel aastal korraldada kas Haanjas või Otepääl, mitte Elvas kus rada sile nagu laud.
Maratonist endast rääkides oleks oodanud raskemat pingutust ning tehnilisemat rada. Alguses 120-150 matsises grupis 12kilti mööda kruusateed laksata oli tibake karm
inimesed on suht erineva sõidukultuuriga. Kitsastel külavaheteedel nägin paari päris korralikkku käblat, positsioonivõitlus distantsi alguses tuleks ära lõigata korraliku grupitamisega s.t. pange raja algusesse midagi raskemat. Haanja on ja jääb fänniürituseks, mitte massisõiduks ootaks sellele vastavat rada ka. . Tõusude osa jäi lahjaks, ning langused samuti, järsud jooksutõusud võiks võsalõikajaga natuke laiemaks uuristada.
Maratonist endast rääkides oleks oodanud raskemat pingutust ning tehnilisemat rada. Alguses 120-150 matsises grupis 12kilti mööda kruusateed laksata oli tibake karm
inimesed on suht erineva sõidukultuuriga. Kitsastel külavaheteedel nägin paari päris korralikkku käblat, positsioonivõitlus distantsi alguses tuleks ära lõigata korraliku grupitamisega s.t. pange raja algusesse midagi raskemat. Haanja on ja jääb fänniürituseks, mitte massisõiduks ootaks sellele vastavat rada ka. . Tõusude osa jäi lahjaks, ning langused samuti, järsud jooksutõusud võiks võsalõikajaga natuke laiemaks uuristada.