Tubeless kummid
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Tubeless kummid
Mõni teadjam ehk seletab, mida eelist tubeless kumm annab võrreldes tavalise nö lohvi kasutava kummiga? Kuidas sellega siis käitutakse, kui sõiduajal katki läheb? ...teist kummi ju kaasas ei veeta
Ride Bikes!
Tubeless miinused:
1. Raskem
2. Laseb õhku läbi
3. Keeruline peale panna
4. Peale panemisel suurem tõenäosus kumm nässu keerata
5. Väike valik (EV-s)
6. Kallis (kogu süsteem)
Plussid
1. Praktiliselt purunemiskindel
2. Saab väiksema rõhuga sõita
Lappimiseks on spets vahendid nagu mingi roheline plöga jms, mida meil vist eriti ei müüda (tire sealant). Kindlam variant on varukummi kaasas kanda, aga see teeks selle tubelessi ikka täiesti mõttetuks.
Alvaro
1. Raskem
2. Laseb õhku läbi
3. Keeruline peale panna
4. Peale panemisel suurem tõenäosus kumm nässu keerata
5. Väike valik (EV-s)
6. Kallis (kogu süsteem)
Plussid
1. Praktiliselt purunemiskindel
2. Saab väiksema rõhuga sõita
Lappimiseks on spets vahendid nagu mingi roheline plöga jms, mida meil vist eriti ei müüda (tire sealant). Kindlam variant on varukummi kaasas kanda, aga see teeks selle tubelessi ikka täiesti mõttetuks.
Alvaro
tubeless veereb paremini ja pole ju sisekummi mis puruneb. need 2 peakski olema põhieelised ülilühidalt öeldud. kui tühjaks läheb sõiduajal siis selleks on kaasas väike balloon, kus sees on mingi möga ja õhk. keerad ballooni ventiili otsa ja lased möga ja õhu kummi sisse. möga valgub kummi sisepinnal laiali ja katab koha kust õhk välja läks. õhk tagab teatud rõhu kummis ja saad edasi sõita. tubeless ei vaja nii suurt rõhku kui sisekummiga isend.
kõik eelnev jutt pärineb ajakirjandusest, isiklikke kogemusi pole. kel on võiks pajatada.
kõik eelnev jutt pärineb ajakirjandusest, isiklikke kogemusi pole. kel on võiks pajatada.
väidetavalt peab see torkeauk väga suur olema, mida möga enam ei paranda. kuna tubelessid tehakse nagunii pehmemast segust kui tavalised, siis väidetavalt möga + pehme materjal sulgevad torkeaugu üsna hõlpsasti. vähemalt nii, et saad võisltuse lõpetada või koduni veereda. kõik on ju näinud naelu täis torgatud tubelessi pilte?
minu arust võistlejatel on tubelessiga ikka suur eelis. kui tavakumm läheb katki, on kummivahetus paras porno. kumm maha, kumm peale, ballooni või pumbaga susserdamine jne. tubelessi puhul lased mögina sisse ja kui aitab, siis paned edasi, kaotades mõnikümmend sekundit vs. tavakummi vahetuse minutitega. minu jaoks oleks see põhiargument tubeless vs. tavaline. see et ta paremini veereb, panevb i-le punkti. me kõik nägime kuidas ermo mulgis kihutas sa vist tegid oma parima sõidu sellises konkurentsis?
Ermole
1. Tubeless jooks on RASKEM. Ja oma paarsada grammi isegi halvemal juhul. Näita mulle üks tooteseeria, kus see oleks vastupidi. Pöid on see, millel on vaja keerukamat ehitust.
2. Laseb õhku läbi MOTT. Kui palju, sõltub konkreetsest isendist. Sa ei olnud vist eelmine aasta Pirita Maximusel, kus see põhjus mõnele sportklassis esikoha maksis.
3. Huvitav miks kõik ajakirjatargad väidavad seda, et tubelessi on keerulisem peale panna? Ju nad siis ei oska vist........ Olen ise ka näppupidi juures olnud tubelessi asendamisel ja asi vajab kõvasti harjutamist, alguses on niikui loterii, kas saab õhu sisse või ei haaku jälle mõni äär pöiaga korralikult.
4. Loe kokku poodides saada olevad tava kummid ja tubelessid. Palju suhe tuleb? 5:1 - vaevalt et niigi hea. Eks ta paraneb, aga ma ei usu, et see asi üldse kunagi massidesse jõuab, sest eliit on juba aktiivselt asunud no-tubes süsteemi kasutama ja ainult aja küsimus, millal see rafa sekka jõuab.
Olen ise sõitnud Rockster tubelessiga, aga mitte võistlust. Seetõttu puudub õige kogemus asjast. Tahaks muidugi proovida, ega see tükki küljest võta.
Kummi ja jooksu hinnad võivad ca 20% kallimad olla tavalisest.
2. Laseb õhku läbi MOTT. Kui palju, sõltub konkreetsest isendist. Sa ei olnud vist eelmine aasta Pirita Maximusel, kus see põhjus mõnele sportklassis esikoha maksis.
3. Huvitav miks kõik ajakirjatargad väidavad seda, et tubelessi on keerulisem peale panna? Ju nad siis ei oska vist........ Olen ise ka näppupidi juures olnud tubelessi asendamisel ja asi vajab kõvasti harjutamist, alguses on niikui loterii, kas saab õhu sisse või ei haaku jälle mõni äär pöiaga korralikult.
4. Loe kokku poodides saada olevad tava kummid ja tubelessid. Palju suhe tuleb? 5:1 - vaevalt et niigi hea. Eks ta paraneb, aga ma ei usu, et see asi üldse kunagi massidesse jõuab, sest eliit on juba aktiivselt asunud no-tubes süsteemi kasutama ja ainult aja küsimus, millal see rafa sekka jõuab.
Olen ise sõitnud Rockster tubelessiga, aga mitte võistlust. Seetõttu puudub õige kogemus asjast. Tahaks muidugi proovida, ega see tükki küljest võta.
Kummi ja jooksu hinnad võivad ca 20% kallimad olla tavalisest.
Re: Ermole
hetkel pole veel küll leidnud põhjust tubelessi panna. ei tule ta kergem midagi. Kui mul kaaluvad rattad koos kummide, sisekummide ja rimtapega ees 1080g ja taga 1280g ning vastupidavus ei kannata selle all +sobib ka raskemale mehele, siis kahtlen, kas sellist tubeless süsteemi üldse saab Kusjuures kõige kergem tubeless kumm mis ma leidsin (Schwalbe Skinny Jimmy) kaalub ka üle 600g. Mis rõhku puutub, siis kuna ise suht kerge (ca 67kg), siis kannatab ka madalama rõhuga sõita ilma probleemideta. Mulgis sai nendest "tellise unnikutest" otse täiega läbi pandud & no punctures Veerevusest ei oska muidugi rääkida, kuna tubelessi kogemus puudub, aga millegipärast kahtlen, et seal nii suur vahe on. Ja pealepanekust...mulgis nägi Aulik ikka kõvasti vaeva, et oma tubeless contisid õhukindlaks saada ok liiga pikk tuli.....
Re: Ermole
loodusseaduste järgi peab veerema kergemini kuna ei ole hõõrdumist sise- ja väliskummi vahel. väils- ja sisekumm on ju väga erineva elastsusega. on ju aastaid soovitatud panna väliskummi pealemonteerimise ajal sinna talki (ka beebipulber sobib kuna põhineb talgil) panna ja niivõrd-kuivõrd ühtlaselt laiali sokutada.indrek kirjutas:Veerevusest ei oska muidugi rääkida, kuna tubelessi kogemus puudub, aga millegipärast kahtlen, et seal nii suur vahe on.
Re: Ermole
mavic 517+DT revolutin+Hügi 240=640g ees ja 840g taga (kaalutud ja nii see on). Kui nüüd sinna liita maxxise rimtape +13g ja maxxise fly weight sisekummid +97g ja peale conti supersonicud, mis erinevatel andmetel 319-335g siis saad aru, kust need numbrid tulevad PS! kõik eelmainitud kaalud on kas ise kaalutud või http://weightweenies.starbike.com/listings/Ermo kirjutas:Mis jooksud need on ja kas see on kaalutud või kataloogi kaal ?
Kumm ilmselt Kenda Kozmik Lite a' 359g, rimtape 50g, sisekumm 68 g = 603 g esimene ja 803 g tagumine .
Tavaliselt on nii, et kataloogi kaal ja tegelik kaal erinevad. Ühele kummile oli kataloois ( sama mõõt ) antud kaalus 355g, tegelik aga 368g.
PS. Kergeim tubless Kenda Klimax Lite Tubeless 550 g , kuid laius vaid 1.75 .
conti supesonic ja tubelessid
Continental supersonic on ikka 370 g tootja andmetel... Parim viis teada saada sinu käes oleva asja kaalu on asetada asi kaalule. Mööda interntiavarusi erinevatest kaaludest keskmise või kergeima arvutamine ei tee asja kergemaks ega raskemaks.
Tubeless jooksud, eriti Mavic Crossmax on tõesti super hea veeremisega, seda nii jooksu ülijäiga ehituse kui tubelessi parema veerevuse tõttu. Sisetunde põhjal spekuleerin, et Crossmax annab tavalisel TECi etapil kuni 5 min parema aja sõltuvalt võistleja tasemest. Vaevalt, et mõni muu komponent nii drastilise vahe luua võib. Kes ei usu, proovigu.
Tubeless jooksud, eriti Mavic Crossmax on tõesti super hea veeremisega, seda nii jooksu ülijäiga ehituse kui tubelessi parema veerevuse tõttu. Sisetunde põhjal spekuleerin, et Crossmax annab tavalisel TECi etapil kuni 5 min parema aja sõltuvalt võistleja tasemest. Vaevalt, et mõni muu komponent nii drastilise vahe luua võib. Kes ei usu, proovigu.
Re: conti supesonic ja tubelessid
Nii...kaevasin vana asja välja, kuna ei andnud rahu Hetkel siis oli vaba aega ja ratas ja kaal käepärast, seega asusin kaaluma. Tulemused supersonicud ON alla 340g; rattad siis: esimene 1090 +/-5g ja tagumine 1260 +/-5g (tagumine osutus veel kergemaks kui ennist kokkulöödes ) Rattad sisaldasid: pöiad, kodarad, rummud, rim taped, sisekummid, väliskummid (sopased), esimesel rattal spidoka andur. Seega on tõestatud, et internetis ei kirjutata alati ulmejuttu ja on ka tõestatud, et non tubeless on kergem Aja võidust TECil ei oska kahjuks rääkida Ja ikka veel ei usu, siis võin järgmine nädal teha kaalumisest ka pildid ja siia üles visata... Ja mis contidesse puutub, siis on tõesti teised super kummidArbo kirjutas:Continental supersonic on ikka 370 g tootja andmetel... Parim viis teada saada sinu käes oleva asja kaalu on asetada asi kaalule. Mööda interntiavarusi erinevatest kaaludest keskmise või kergeima arvutamine ei tee asja kergemaks ega raskemaks.
Re: Ermole
Panin endale paberil huvi pärast ühe ketta versiooniga Tubeless jooksu kokku tagasihoidlikest (king Iso, DT, Mavic X3.1 disc, salsa flip off) komponentidest. Esiratas 777g ja tagaratas 966g. Koos QR-dega siis. Pole paha minu arust. Crossmaxile jäävad alla 65 grammi. või oli 56?Alvaro kirjutas:1. Tubeless jooks on RASKEM. Ja oma paarsada grammi isegi halvemal juhul. Näita mulle üks tooteseeria, kus see oleks vastupidi. Pöid on see, millel on vaja keerukamat ehitust..
next upgrades - disc-tubeless.
Porter Lifts Your Ranking
Viskasin see aasta esimest korda tubelessid alla crossmax xl, ennem olen sõitnud tavaliste crossmaxidega. Kaaluvahet eriti ei tunneta küll annab sõita tiba tühjema kummiga mis minu 85 kilo juures on üsna suur pluss. Veereb suht hästi, 5 minutit vast võitu maratonil ei annaks aga kahe võrdse sõitja puhul toob eelised esile küll. Loodan et poodidesse jõuavad müügile ka igasugused pisividinad (ventiilid, parandamiskitid ning balloonid) mida millegi pärast maale ei tooda .Samas on tubeless kummide valik juba küllalt korralik Conti, Hutchinson ja Scwalbe ning hinnad ka mõistlikkuse piirides kumm ca 500 sotti.
Mul Bontrager Race Lite UST tubeless jooksud, 700 + 900 g. Lisaks Scwalbe UST kummid 570 g.
Minu puhul põhjustas vahetuse asjaolu, et eelmise hooaja lõpus vahetasin kummi kolmel viimasel võistlusel, ühel neist 2 korda. Nüüd olen sõitnud 2,7-3,0 atm-ga (kaalun 85 kg) ja peavad vastu. Ühe siiski suutsin Viljandis kapitaalselt ära lõhkuda.
Tubeless on omadustelt parem. kuna sõita saab madalama rõhuga saab ka slick kummi pidama. Kurvis julgem ja juurikatel sujuvam.
Kas veerevad paremini -- olen veendunud et veerevad. Käin koos sisekummi-meestega sõitmas ja kõrvuti allamäge veeredes on vahe ilmne. Õhutakistus mul nüüd väiksem küll pole.
Kaalude kohta on hea sait:
http://weightweenies.starbike.com/
Minu puhul põhjustas vahetuse asjaolu, et eelmise hooaja lõpus vahetasin kummi kolmel viimasel võistlusel, ühel neist 2 korda. Nüüd olen sõitnud 2,7-3,0 atm-ga (kaalun 85 kg) ja peavad vastu. Ühe siiski suutsin Viljandis kapitaalselt ära lõhkuda.
Tubeless on omadustelt parem. kuna sõita saab madalama rõhuga saab ka slick kummi pidama. Kurvis julgem ja juurikatel sujuvam.
Kas veerevad paremini -- olen veendunud et veerevad. Käin koos sisekummi-meestega sõitmas ja kõrvuti allamäge veeredes on vahe ilmne. Õhutakistus mul nüüd väiksem küll pole.
Kaalude kohta on hea sait:
http://weightweenies.starbike.com/
kui satun laskumisele teiste omasuguste sisekummi meestega siis lähen eest ära. põhjuseks 84 kg kere ja crossride jooksud, lisaks 3-3,2 baari rõhku kummis. tubelessi meestega pole teadlikult võrrelnud.Jack kirjutas: Kas veerevad paremini -- olen veendunud et veerevad. Käin koos sisekummi-meestega sõitmas ja kõrvuti allamäge veeredes on vahe ilmne. Õhutakistus mul nüüd väiksem küll pole.
Viimati muutis erikr, 01. 07. 2003. 07:42, muudetud 1 kord.
Oma kogemusest UST kummiga , et sõtsin kaks esimest TEC-i Scwalbe Fast Fred-ga ei olnud kordagi sellist tunnet et kumm ei pea, või ei veere kiiresti. Laskumiste lõpus täiga kurvi sisse ja kõrvuti sõites lhitsalt veered mööda. Kuigi tegemist pehme kummiga ja rõhku mitte üle 3. Haanjas pidin sõitma Michelin Wildegripper S-ga ja vahe oli tuntav.(Rõhk kummis 3,8)Kuigi ka mitte väga halva veerevusega kumm aga Scwalbe ei pidanud äkkpidurdust asfaldil eriti heaks asjaks (kummi paelmine kiht koorus maha tükkidana).
... ja patenteerid ning müüd kirvega sakslastele ja ameeriklastele ja ....Ermo kirjutas:... Eestlane peab olude sunnil olema nupukas , ei ole nii, et lähed ostad poest mida vaja, ostad mida saad ning modifitseerid ....
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
soovitage kummi
Kuna loodetavasti peaks varsti ka minu tubeless jooksud kohale jõudma siis ootaks soovitusi kummide osas. Peaksid olema pigem kiired kui suure mustriga. Väga kiire kulumisega kumme ka ei taha. Üleliia palju raha ka ei tahaks kummi eest välja käia. Ehk keegi on kursis mida hetkel poodides veel järgi on ja mis maksavad. Fast Fredi ja Skinni Jimmyt V+ nägin. NRP's oli ka midagi....
Re: soovitage kummi
Avastasin enda jaoks ammuteada head UST võistluskummid - Hutchinson Phyton. Soovitatav rõhk on suure õhukambri ja erilise ehituse tõttu 29-33 psi!!, ise kasutasin oma 86 kg kandmiseks siiski ees 35 ja taga 40 psi. Võistlesin nendega nädalavahetusel Soomes, vihmaga - diagonaalis juured, kivid, saepuru - tunne oli super, nagu oleks tagaamordiga rattaga sõitnud, samas veeres asfaldil väga hästi.UrmasL kirjutas:Kuna loodetavasti peaks varsti ka minu tubeless jooksud kohale jõudma siis ootaks soovitusi kummide osas. Peaksid olema pigem kiired kui suure mustriga. Väga kiire kulumisega kumme ka ei taha. Üleliia palju raha ka ei tahaks kummi eest välja käia. Ehk keegi on kursis mida hetkel poodides veel järgi on ja mis maksavad. Fast Fredi ja Skinni Jimmyt V+ nägin. NRP's oli ka midagi....
Nende kummide eripäraks on see, et veeremine toimub peamiselt mustril, samamoodi nagi Spec Rockster, Bontrageri mingi UST ning seetõttu ei tee mustri kulumine kummist veel täisslicki. Kaal on 730g, kuid alla 700 naljalt UST ei leia. Ka Twister on 700g, kuid kulub eriti kiiresti. Ca 600g Kenda Klimax Lite-dest hoiaksin kaarega eemale.
Soetama ajendas neid tegelikult see, et Rakveres toimunud rattaorienteerumise EMV-l nurjas hea tulemuse juhuslik klaasikild, mis rebestas Twisteri mustrivabasse põhimikku pika lõike, mida kaasas olnud vahuga parandada ei õnnestunud. Mustril veerev kumm peaks idee järgi sellistele klaasikildudele vähem tundlik olema, kogemus sisekummiga Panaracer Fire XC-ga näitas, et mitme aasta jooksul ei saanud kordagi kummi katki.
Re: soovitage kummi
Maxxisel isegi karmimustriline HighRoller UST 26X2.10 jääb 50g alla 700 mis teeb kaalujälgijatele 100g kahe peale. Eestis aga juhtivat kummivalmistajat ei taha keegi enam esindadaArbo kirjutas: Kaal on 730g, kuid alla 700 naljalt UST ei leia.
Mul olid kevadest Continentali Twister UST kummid, aga kuna olin oma michelin Jet S'idest(sisekummiga variant) nii sisse võetud(juba viimased kaks aastat), siis siiamaani pole nendega sõitnud. Eile siis sai need UST kummid alla pandud ja oh õnnetust......üks kumm oli juba kahe ja poole tunni pärast täiesti tühi, sai siis teisele rattale kumme ringi löödud ja ikka sama kummiga jama. Lõpuks kui olin uurinud, et mis jama on, sain meeldiva lahenduse osaliseks st et sain oma praakkummi välja vahetada, kuna aga Twisterit polnud, siis õnnestus mul saada Hutchinson python(halli servaga). Kõva pluss on sellel kummil see, et ta laius 2.0 on, sest koguaeg nagu kripeldas kergelt, et michelinid olid 2-sed aga twisterid 1.9, et äkki ei kanna piisavalt ja võrreldes michelinidega on nüüd vihmast hooajalõppu silmas pidades ka mustrit natuke rohkem
Lugesin, et keegi juba nende kummidega väga rahul on, see teeb ainult head meelt Aga kuidas nende veeremine on võrreldes ntx twisteriga
Kui keegi hakkab fast frede soetama, siis need pidid ainult 1000km kummid olema, veeremine hea, aga liiga õhukesed
Lugesin, et keegi juba nende kummidega väga rahul on, see teeb ainult head meelt Aga kuidas nende veeremine on võrreldes ntx twisteriga
Kui keegi hakkab fast frede soetama, siis need pidid ainult 1000km kummid olema, veeremine hea, aga liiga õhukesed
mis aga phytonite juures negatiivne on - savis ja mudas läheb muster täis, vihmaga kruusal pole hullu, kuid mullal-heinamaal jne tasuks siis kasutada teisi kummetann kirjutas: siis õnnestus mul saada Hutchinson python(halli servaga). Kõva pluss on sellel kummil see, et ta laius 2.0 on, sest koguaeg nagu kripeldas kergelt, et michelinid olid 2-sed aga twisterid 1.9, et äkki ei kanna piisavalt ja võrreldes michelinidega on nüüd vihmast hooajalõppu silmas pidades ka mustrit natuke rohkem
julgen kahelda toiduõliga määrimise efektiivsuses... suusatajad jah teevad silikoonsprayga kepikulbid kokku, et sulalumi ei kleepuks, kuid sellest abi lühikeseks ajaks. Roland Green oli oma süsinikraami pritsinud enne mudased sõite aerosooltoiduõliga, kuid üks asi on raamile kogunev muda ja teine asi kumm, mis pidevalt hõõrdumises.tann kirjutas:Kummid toiduõliga kokku ja pole hullu midagi Eks iga kumm kogub seda soppa mingil määral
Tasub katsetada.. kui muud abi pole, siis pärast hea tervislikke pannkooke teha (saab üliõhukese õlikihi pritsida pannile)
Tavotti .......ma parem lepin sopagaprofit4 kirjutas: See õli on läinud esimese 200m pealt, mõelge nüüd ise loogiliselt, mis asi seob toiduõli kummipinnale, määrige siis tavotti parem
Midagi sellist on müügil V+, aga kuna hind tundus minu jaoks natuke krõbe olevat(180.-), siis otsin edasiwww kirjutas:
Ega keegi ei tea kus saab osta tublesskummi võistluste ajal täitmise ballooni kus samasugune möga sees nagu autokummide lappimiseks kasutatakse. Ei viitsi sisekummi koguaeg kaasas vedida.
See maksimarketi variant mida kana kasutas keilas tankimäel ca 50eeki otsikut ei olnud, minul oli otsikuga ning usun et sisu sama igal juhul toimis aega läheb umbes 40 sek. Muidugi esmakordne kogemus õnn et pidama sai.tann kirjutas:Kas see on siis ka väärt kaup Soovitadwww kirjutas: salome autost ostsin ca 60 eegi eest koos otsikuga