Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Mulle on sõitnud auto otsa ... mingi 12-aastase tatina. Õigem oleks öelda, et keerasin ise 100-se lennuga tulnud autole ette. Läks õnnelikult.Andri kirjutas:Kas siin foorumis on olnud küsitlust, paljudele on auto otsa sõitnud. Surnud muidugi ei vasta, aga tahaks teada ellu jäänud jalgratturite suhtearvu?
Üldiselt peab autoga kokku saamiseks ise mingi erilise lollusega hakkama saama ... või siis peab väga õnnetu juhus olema.
Samas jalgrattateel kellegagi kokku sõitnud ... arvan, et umbes paarkümmend korda. Kord kakerdab mõni jalakäija järsku ette, kord mõni jalgrattur, tihti on see "hüppava vanamuti" efekt, kus pendeldatakse servast serva kuni kehad koos.
Autojuhtidel reeglina on oluliselt parem arusaam ohutust liiklemisest kui jalakäijatel/rulluisutajatel/pühapäevaratturitel. Ei ole need autojuhid siiski mingid eriliselt arenenud tapjainstinktiga tüübid, kes meelega rattureid alla ajavad. Tuleb ennast ise hoida, olla nähtav - kirkalt riides, vilkuvad tulukesed, helkurid, mitte laiutada tee peal ning mitte teha mingeid imemanöövreid, silmad peavad olema ees, taga ja külje peal.
Ja kuldreegel - nõrgem annab järele. Vahet pole kellel õigus või kes süüdi - haiglasse satub enamasti nõrgem.
Kogu jutu point siis selles, et pole see sõidutee midagi nii ohtlik koht ise ennast hoides. Lollus saab enamasti valusalt karistatud.
kuna vigastuse tõttu ratast sõita hetkel ei saa, möödub suuremjagu aega autoroolis. Elan Tartu kandis Roiul(kindlasti enamus Tartu kandi rattureid teavad). Ülenurme kaudu sinnaviiv tee on suhteliselt kitsas ning järjest rohkem äratavad tähelepanu ülbikutes ratturid, kes rahulikult kahekesi kõrvuti terve sõidurea enda alla võtavad, hoolimata sellest, et nii vastu kui ka tagant tulevad autod. Selline olukord tekib peaaegu iga päev. Mida lahenduseks teha? Kas kah kinni pidada ja sõimata(kuigi kahtlen, kas sellest mingit tulu on). lugesin enne väidet et nö"algajad" rattasadulas on ohtlikud. Vaidleks vastu. Mulle tunduvad just need, kes äsja rattasadulasse istunud, palju tähelepanelikumad ja ettevaatlikumad kui nö"profid". Tihtipeale on nendeks kes kõrvuti keset teed sõidavad just TÜ vormis ratturid. Kunagi oli tore reklaamlause a la "anna teed nõrgemale", kuid kas see tähendab seda et nõrgem(ehk rattur) võib teha mida pähe tuleb ning kui tahtmist on siis ka veel keskmist sõrme näidata?
ok segane jutt sai aga point on vast mõistetav
ok segane jutt sai aga point on vast mõistetav
Kui seal näiteks traktor või hobuvanker sõidaks samal teel (ja tunduvalt aeglasemalt kui TÜSK-i vormis ülbikutest ratturid), kas sa siis peaks ka kinni ja hakkaks sõimamaheix kirjutas:Ülenurme kaudu sinnaviiv tee on suhteliselt kitsas ning järjest rohkem äratavad tähelepanu ülbikutes ratturid, kes rahulikult kahekesi kõrvuti terve sõidurea enda alla võtavad, hoolimata sellest, et nii vastu kui ka tagant tulevad autod.
Rattur on samasugune liikleja kui teised. LE-s küll on kirjas, et asulavälisel teel peab rattur hoidma võimalikult teeserva lähedale, aga kui seal on augud .... Lisaks võib rattur näiteks asula sees sõita terve sõidurea laiuses, aga ta üldjuhul seda ei tee.
Samas näiteks suvaline kanada rohelisega bemm paneb kahe rea keskel, nii et tolmab. Kes siis ülbik on?
PS, kahju, et oled hetkel vigastuse tõttu rattasõidust eemal, aga ega siis seepärast kohe autopedena mõtlema ei pea hakkama
Jalgratturitel on omaksed, kes ei jäta sind kraavi... OT lõpp.Miki-Hiir kirjutas:Ja ometigi ei ole jalgratturite laipu teeääred täis kuigi kasside, koerte ja rebaste omi on.
Keset teed sõitmise kohta ongi selline naljakas asi, rattur saab sõita teeservas ja hanereas, loorehaga kombain ei saa end koomale tõmmata. Ja kuna keegi pole kuskil sellest pikemalt rääkinud, hindab igaüks seda olukorda enda talupojamõistusega. Jalgratturite õigust elule on kampaania korras teavitatud, jalgratturi õigust sõita sõiduteel paarikaupa mitte. Ka mina ei teadnud, et rattateel tohib sõita kuni 20 km/h, järelikult tohin liikuda AINULT sõiduteel!!! Autojuhid teavad, et on rattatee ja tunnevad end puudutatuna, kui rattur on sõiduteel.
Teavitada tuleb, siin muu ei aita.
Empiiriliste vaatluste tulemusena on selline maksimaalne kiirus rattateel kulgejate tervisele kõige ohutum. Ilmselt muutub see tervist säästev komme mõne hea aja pärast ka seaduseks.Tõnis M kirjutas:kas taoline seadus tõesti eksisteerib või järjekordne desinformatsioon?m6mm kirjutas: Ka mina ei teadnud, et rattateel tohib sõita kuni 20 km/h
20km/h piirang ei eelda, et kiirust ületav rattur võiks sõita autoteel.
pigem peale seaduse rakendamist oleksid lihtsalt kõik ratturid kohustatud järgima kiiruspiirangut.
okei, jätan selle
üldiselt tundub, et autojuhid võiksid lihtsalt tolereerida sportlasi, kes eelistavad autoteed. no näiteks kakumäel maanterattaga rulluisutajate ja lapsevankrite vahel ukerdamine on päris narr.
pigem peale seaduse rakendamist oleksid lihtsalt kõik ratturid kohustatud järgima kiiruspiirangut.
okei, jätan selle
üldiselt tundub, et autojuhid võiksid lihtsalt tolereerida sportlasi, kes eelistavad autoteed. no näiteks kakumäel maanterattaga rulluisutajate ja lapsevankrite vahel ukerdamine on päris narr.
herr Holden ma ei mõtle sugugi autopede moodi ning samuti tean kuidas autojuhid ratturitesse üldjuhul suhtuvad. tahtsin vaid tuua ka teistpidist arvamust foorumisse. ja pealegi sõidavad hobuvankrid ja traktorid mööda teeserva, mitte kahekesi kõrvuti.kui jäi märkamata siis põhirõhk mu kirjutisel oligi kahekesti kõrvuti sõitvatel ratturitel, mitte üksikult või reassõitvate kohta. ei ole ju raske võtta korraks üksteise järgi rivvi. Pealegi on kahekesti ühes sõidukireas sõitmine minuteada liiklusreeglite rikkumine. Parandage mind kui ma eksin.holden kirjutas:Kui seal näiteks traktor või hobuvanker sõidaks samal teel (ja tunduvalt aeglasemalt kui TÜSK-i vormis ülbikutest ratturid), kas sa siis peaks ka kinni ja hakkaks sõimamaheix kirjutas:Ülenurme kaudu sinnaviiv tee on suhteliselt kitsas ning järjest rohkem äratavad tähelepanu ülbikutes ratturid, kes rahulikult kahekesi kõrvuti terve sõidurea enda alla võtavad, hoolimata sellest, et nii vastu kui ka tagant tulevad autod.
Rattur on samasugune liikleja kui teised. LE-s küll on kirjas, et asulavälisel teel peab rattur hoidma võimalikult teeserva lähedale, aga kui seal on augud .... Lisaks võib rattur näiteks asula sees sõita terve sõidurea laiuses, aga ta üldjuhul seda ei tee.
Samas näiteks suvaline kanada rohelisega bemm paneb kahe rea keskel, nii et tolmab. Kes siis ülbik on?
PS, kahju, et oled hetkel vigastuse tõttu rattasõidust eemal, aga ega siis seepärast kohe autopedena mõtlema ei pea hakkama
rahu liiklusse!
Parandan. Eksid. Võivad sõita parempoolse sõidurea ulatuses kuni telgjooneni nii mitmekesi nagu kõrvuti mahuvad.heix kirjutas:Pealegi on kahekesti ühes sõidukireas sõitmine minuteada liiklusreeglite rikkumine. Parandage mind kui ma eksin.
§ 234. Jalgratta ja mopeediga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee äärmisel parempoolsel rajal, välja arvatud käesoleva määruse § 97 kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat.
Kõrvutisõitmise kohta pole midagi öeldud seega võib siblida seal parempoolsel äärmisel sõidureal kuidas aga isu on.
ma kahtlen et kas ka autode kohta on öeldud et ei tohi sõita ühel rajal mitmekesi kõrvuti, see justkui peaks olema elementaarneMiki-Hiir kirjutas:Parandan. Eksid. Võivad sõita parempoolse sõidurea ulatuses kuni telgjooneni nii mitmekesi nagu kõrvuti mahuvad.heix kirjutas:Pealegi on kahekesti ühes sõidukireas sõitmine minuteada liiklusreeglite rikkumine. Parandage mind kui ma eksin.
§ 234. Jalgratta ja mopeediga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee äärmisel parempoolsel rajal, välja arvatud käesoleva määruse § 97 kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat.
Kõrvutisõitmise kohta pole midagi öeldud seega võib siblida seal parempoolsel äärmisel sõidureal kuidas aga isu on.
kui seadusi oleks võimalik üheselt tõlgendada, jääksid juristid ja advokaadid nälga. teiseks, sisuliselt pole vahet suht tagasihoidliku laiusega teel sõites, kas kõrvuti on 2 või 4 ratturit. ohutut möödasõitu tehes tuleb niikuinii hoog maha võtta, kui vastu tuleb teine sõiduk, et mitte riivakat teha. seega pole vahet, kas sõita mööda ühest või mitmest ratturist antud olukorras. kolmandaks, arvan, et need legendid on pärit nõukaaegsest le-st, et maanteel ei tohi ratturid kõrvuti sõita (täpset ei tea ka, pole siin seda käepärast).
Ära üldista oma avatri alusel . Kõrvuti sõidetakse sellepärast, et nii on seltsim, grupitrennis optimaalseim ja nt küljekat varjav.konakona kirjutas:Miks peavad üldse 2 ratturit kõrvuti sõitma - kui tahetakse käest kinni hoida võiks äkki toa võtta?...
Arvan, et ratturid on nii palju alalhoidlikud, et teevad kõik selleks, et ennast hoida ja kaitsta. Paraku ei saa aga midagi teha idikatest autojuhtide osas, kes teeks sulle kasvõi teepervel sõites riivakat.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Autojuhid ei ole probleemiks mitte ainult Eestis. Marko Albert kurdab 17.05.06 oma kodukalnii: "... Rattasõiduks olen leidnud sobivamaid teid, kus liiklus ei ole väga tihe. Sakslastest autojuhid on jalgratturite suhtes väga hoolimatud. Tundub, et neil on iga sekund arvel ja väga tihti üritatakse mööda sõita ka siis kui see lõppeb jalgratturi teelt välja trügimisega..."
See nüüd küll väga veenev jutt ei ole, ei usu et liikluseeskirjades miskit seltsimast jms sõidust on räägitud. Samas on ju variant moodustada klubi ja siis suurema pundiga sõita ning külakorda saateautojuht olla? Mul muidugi puudub õrn ettekujutus sellise tegevuse seaduslikkusest ja vajalikest erilubadest..Mati kirjutas:Kõrvuti sõidetakse sellepärast, et nii on seltsim, grupitrennis optimaalseim ja nt küljekat varjav.
Naelapea pihta! Lihtsalt mulle tundub, et siin targutamise asemel oleks konstruktiivsem suurtel kiirustel ja hulgakaupa trennis käia, iga kord jätaks 1 päss trenni vahele ja sõidaks autoga ees (või taga?). Kui see nõutav on, saaks "klubisõidukile" kindlasti ka vilkuriloa. Utoopia?AndreK kirjutas:Loen siin ja tundub, et Hr Konakona ei ole vist suuremasi maantemees
Ära pahanda, aga sa oled nagu poliitik, kes võtab sõna teemal, milles ta ise pärist täit ettekujutust ei oma.
Ma ei usu , et see auto seal midagi paremaks muudab. Pigem on teistele autojuhtidele lihtsalt lisa takistuseks. Kui paari kaupa sõita, ei võta ratturid ju ära rohkem kui 1,5m teest. Tavaliselt on ka kiirus umbes 30 + km/h. Nii, et ma ei näe mingit probleemi.
Eile oli just analoogne juhus:
sõitsime sõbraga Rohuneeme mnt. Vastas suund oli vaba. Järsku hakkas kuskilt närvilist signaali tulema. Ei saanudki aru kust see tuli. Ja mõne sekundi pärast jälle. Vaatasin siis selja taha ja mis ma näen - rahuldamata pereema/ärinaine oma uhkes Volvo S80-s. Sõidab meie taga, mööda ei lähe, annab signaali, räägib midagi oma ette ja näitab käega rattatee suunas. Jube naljakas oli.
Sõidaks siis mööda kui nii kiire on - aga ei
Eile oli just analoogne juhus:
sõitsime sõbraga Rohuneeme mnt. Vastas suund oli vaba. Järsku hakkas kuskilt närvilist signaali tulema. Ei saanudki aru kust see tuli. Ja mõne sekundi pärast jälle. Vaatasin siis selja taha ja mis ma näen - rahuldamata pereema/ärinaine oma uhkes Volvo S80-s. Sõidab meie taga, mööda ei lähe, annab signaali, räägib midagi oma ette ja näitab käega rattatee suunas. Jube naljakas oli.
Sõidaks siis mööda kui nii kiire on - aga ei
Viimati muutis AndreK, 23. 05. 2006. 16:54, muudetud 1 kord.
Umbes aasta tagasi sealkandis sama juhus, kus üks mahtuniversaalis pereema tuututama ja alguses taga siis ees tilbendama hakkas. Tegin siis väikse spurdi esimese ukse juurde ja näitasin oma kõige pikemat sõrme rahvusvaheliselt tuntud kombinatsioonis. Tädil hakkas kiireAndreK kirjutas:Vaatasin siis selja taha ja mis ma näen - rahuldamata pereema/ärinaine oma uhkes Volvo S80-s. Sõidab meie taga, mööda ei lähe, annab signaali, räägib midagi oma ette ja näitab käega rattatee suunas.
Küll sa võisid uhke olla. Ära tegid tädile.tarts kirjutas:Tegin siis väikse spurdi esimese ukse juurde ja näitasin oma kõige pikemat sõrme rahvusvaheliselt tuntud kombinatsioonis. Tädil hakkas kiireAndreK kirjutas:Vaatasin siis selja taha ja mis ma näen - rahuldamata pereema/ärinaine oma uhkes Volvo S80-s. Sõidab meie taga, mööda ei lähe, annab signaali, räägib midagi oma ette ja näitab käega rattatee suunas.
Ja siis imestate ratturitesse sita suhtumise üle ... ise liikluses ei evi vähimatki viisakust ja käib mingi üksteisele keeramine.
Ja selleks ei pea olema rahuldamata kui antakse jalgratturile märku, et ta rikub liiklust ning peaks sõitma jalgrattateel.
olen olnud korduvalt eespool kirjeldatud väga sarnastes olukordades. nendes kohtades, kus tihe autoliiklus on ja kõrval treeninguteks kõlbmatu rattatee, ma autoteel ei sõida. küsimus taandub sellele, et autojuhil pole sisuliselt mingeid takistusi olnud ohutuks möödumiseks, kuid vaja miskit demonstreerida . st. istutakse meelega sul sabas ja tuututatakse. enamik neist on olnud naisterahvad, suht kobedate autodega, mis viitab keskmisest paremale positsioonile ühiskonnas. igatahes pole keegi oma ladaga mul seljataga signaali andnud. minu seisukoht on selline, et taoline käitumine tuleneb siiski mingist rahuldamatusest, see ei pea tõepoolest ainult seksuaalse suunitlusega olema, elu koosneb paljudest erinevatest tahkudest. kaasaegses eestis nimetakse taolist tegevust vist terminiga "ojapetsi panema"Miki-Hiir kirjutas: ei pea olema rahuldamata kui antakse jalgratturile märku, et ta rikub liiklust ning peaks sõitma jalgrattateel.
Viimati muutis Külaline, 23. 05. 2006. 16:30, muudetud 1 kord.
Äkki siis defineeriks siinkohal sõna "jalgrattatee". Pole veel Eestis sellist näinud (peale nende Tallinnas teede äärtesse värviga tõmmatud ca 50cm laiuste ribade).Miki-Hiir kirjutas:§ 234. Jalgratta ja mopeediga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee äärmisel parempoolsel rajal, välja arvatud käesoleva määruse § 97 kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat.
Siinkohal üks asjakohane näide. Minu ema, kes viimased 2,5 aastat on elanud Kopenhaagenis, oli hiljuti kodumail ning sõitis minu auto kõrvalistmel. Kui peatusin, et ta autost välja lasta, siis ta millegipärast jäi kauaks kohmitsema, siis aga vabandas, et ei saa ju kohe autoust lahti teha - peab veenduma, et ratturit ei tule. Nimelt on sealmaal autotee kõrval ca 1-1,5 m laiune jalgrattatee (oma fooridega, mis süttivad veidi varem, kui autode foorid) ja rattatee kõrval veel ca 1-1,5m laiune kõnnitee.
Meie maal aga on väheste autoteede (Viimsi, Rohuneeme, Kakumäe jne.) kõrval ratta-, rulluisu-suusa-, lastevankri-, kõnni- või niisama-kolmekesti-kõrvuti-hängimise tee, KUS RATTAGA EI SAA SÕITA (pean siinkohal silmas rattasõitu kui treeningut, mitte kulgemist punktist A punkti B).
Tegelikult LE ei sätesta möödasõitu kui kohustusliku manöövrit..
Samuti siin eelpool viidatud saateauto jne, et küsiks selle argumendi peale vastu, et kas see mõjub autojuhile rahustavamalt, kui auto sõidab aeglaselt
Ja kas jalgrattateed mitte õuealaga ei võrdsustata ? Igaljuhul on tõeline mõrvarlik idee kulgeda ~35km/h pirita-kadrioru vahelisel rattateel, seda enam, et mul rattal lühikesed sarved kah (nende otsa ei mahu just märkimisväärselt palju jalakäiaid ja rulluisutajaid)..
Samuti siin eelpool viidatud saateauto jne, et küsiks selle argumendi peale vastu, et kas see mõjub autojuhile rahustavamalt, kui auto sõidab aeglaselt
Ja kas jalgrattateed mitte õuealaga ei võrdsustata ? Igaljuhul on tõeline mõrvarlik idee kulgeda ~35km/h pirita-kadrioru vahelisel rattateel, seda enam, et mul rattal lühikesed sarved kah (nende otsa ei mahu just märkimisväärselt palju jalakäiaid ja rulluisutajaid)..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
1. Sellel tädil oli gabariiditunnetus väga paigast ära;Miki-Hiir kirjutas:imestate ratturitesse sita suhtumise üle ... ise liikluses ei evi vähimatki viisakust ja käib mingi üksteisele keeramine.
Ja selleks ei pea olema rahuldamata kui antakse jalgratturile märku, et ta rikub liiklust ning peaks sõitma jalgrattateel.
2. minu kõrvad kumisesid juba tema arrogantsest tuututamisest;
3. möödumise manöövri lõppu käisid auto tagumikuga ratturite teelt väljasurumise katsed;
4. kas sa kujutad ette, et kui auto võiks sõita 70 km/h aga tilbendab ratturite pundi ees kiirusega 35 km/h ja näitab piduritulesid?;
5. autojuhina võin kinnitada, et tädil olid väga head võimalused probleemideta ratturitest möödumiseks;
6. mõnikord peab ülbikuid lihtsalt paika panema!
Vaatasin täna Girot ja Eurospordi kommentaator promos 125 aasta vanust 70000 liikmega UK ratturite ühingut CTC, mille eesmärgiks on seista hea mõnusate rattasõidu võimaluste eest oma saarekesel. Promomise point oligi selles, et mida rohkem rattureid selles ühingus on, seda rohkem peavad võimulolijad nende soovidega ka arvestama.
Viimasel ajal on Eestis kuidagi vaikseks jäänud. Prussakovi ühing astus rataste laenutamise kampaaniaga Tallinnas ämbrisse ja tõmbas oma reitingule vee peale. Tallinna Linnavalitsusel on hea nüüd nina pilvedesse ajades rääkida, et näete mis me kõik ratturite heaks oleme teinud ja teeme ilma, et peaks kartma tugeva organisatsiooni poolt tagasi maapeale kiskumist. Samuti pole kedagi kes võitleks rattateede standardite eest Eestis ja võtaks vaevaks LE-sse sisse viia punkte, mis paneks autojuhte jalgrattatee ribadel ratturitest aupaklikumalt mööduma.
Viimasel ajal on Eestis kuidagi vaikseks jäänud. Prussakovi ühing astus rataste laenutamise kampaaniaga Tallinnas ämbrisse ja tõmbas oma reitingule vee peale. Tallinna Linnavalitsusel on hea nüüd nina pilvedesse ajades rääkida, et näete mis me kõik ratturite heaks oleme teinud ja teeme ilma, et peaks kartma tugeva organisatsiooni poolt tagasi maapeale kiskumist. Samuti pole kedagi kes võitleks rattateede standardite eest Eestis ja võtaks vaevaks LE-sse sisse viia punkte, mis paneks autojuhte jalgrattatee ribadel ratturitest aupaklikumalt mööduma.
Nimi nimeks ... suured mehed võiks nagu sellest keskmise sõrme näitamise ajast välja kasvanud olla.AndreK kirjutas:Nimi ei riku küll meest aga:
Miki Hiir - nimi on sul vist ikka seoses millegiga pandud.
Liiklusviisaksus sellega ei parane kui käib teineteise paika panemine ... oma eeskuju on siiski esmane. See, et mõnel liikluses närvid läbi on või lolluseid teeb, ei tähenda, et peaks ise samasugune olema. Olgem ise viisakad ning ka meiega ollakse viisakad ... tulemust ei tasu kahjuks küll kohe oodata.
Aga noh mis ma ka tean ... ühiskond on minu arvates niikuinii veidi haige kui "ojapetsi panemist" normaalseks käitumiseks peab.
Kõik õige. Aga paraku toimivad tänapäeva ühiskonnas natuke teised reeglid (vaidel mulle vastu, kui see vale on). Hippilikku "Happy People" nägu tehes ei ole kahjuks võimalik ennast kaitsta. Ojapetsi teha ka ei ole vaja, aga kui sind ikka kurat keset päist päeva nik**se, siis keskmise sõrme näitamine on ikka küll vähim mis sa teha võiksid. Rohuneeme teel liiguvad enamalt (nagu juba siin ennegi ära toodud) kõrgema ühiskondliku positsiooniga tegelased. Kuigi olen kuulnud väidet, et harrastusportlased on maailma kõige hullemad inimesed, püstitaks siinkohal uue hüpoteesi:Miki-Hiir kirjutas:Liiklusviisaksus sellega ei parane kui käib teineteise paika panemine ... oma eeskuju on siiski esmane. See, et mõnel liikluses närvid läbi on või lolluseid teeb, ei tähenda, et peaks ise samasugune olema. Olgem ise viisakad ning ka meiega ollakse viisakad ... tulemust ei tasu kahjuks küll kohe oodata.
Aga noh mis ma ka tean ... ühiskond on minu arvates niikuinii veidi haige kui "ojapetsi panemist" normaalseks käitumiseks peab.
Autojuhid kes ratturitesse teemas arutletud viisidel suhtuvad on tavaliselt spordikauged, kõrgema sissetulekuga, oma positsioonist ühiskonnas tulenevalt teistest kõrgemal hõljuvad indiviidid (kellest paljud võivad olla lihtsal wannabe?d), kes oma arrogantse käitumisega üritavad kõik teised inimesed madalamatesse klassidesse suruda.
Tegelikult huvitab mind see, et kas need keskmise sõrme näitajad nagu mingile autotäiele jõmmidele ka pikka näppu näitavad või on see naiste ja endast nõrgemate "privileeg".AndreK kirjutas:Ojapetsi teha ka ei ole vaja, aga kui sind ikka kurat keset päist päeva nik**se, siis keskmise sõrme näitamine on ikka küll vähim mis sa teha võiksid.
Üldiselt on selline käitumine minu meelest siiski labane ja madal.
Ma ei tea ... minu taga keegi signaalitab siis ma tõmban ennast koomale. Arvan, et paar korda olen tänu sellele pääsenud maanteel rekka alla jäämisest. Pigem autojuht signaalitagu kui on oht, et me koos ei mahu tee peale ära ja ma tõmban ennast koomale. Pigem see kui mingi napika tegemine.
Kui hästi keegi oma auto gabariite hindab see on muidugi iseteema
Minu poolt jutu lõpp. Käituge nii nagu tahate, et iseendaga käitutaks.
Pea 31 aastase kodanikuna peaks sul ka juba idealistlik maailmavaade olema ammu reaalse elu poolt korrigeeritud. Mina küll ei kavatse oodata ca 15-20 aastat kui mõni rullnokk hakkab normaalselt liikluses käituma, vaid proovin tekitatud emotsioonid ka enesest koheselt vabastada. Milleks koormata ennast liigsete ebameeldivate emotsioonidega?Miki-Hiir kirjutas:... suured mehed võiks nagu sellest keskmise sõrme näitamise ajast välja kasvanud olla.
Liiklusviisaksus sellega ei parane kui käib teineteise paika panemine ... oma eeskuju on siiski esmane. See, et mõnel liikluses närvid läbi on või lolluseid teeb, ei tähenda, et peaks ise samasugune olema. Olgem ise viisakad ning ka meiega ollakse viisakad ... tulemust ei tasu kahjuks küll kohe oodata.
Aga noh mis ma ka tean ...
Just mõni kuu tagasi oli mul autoroolis huvitav kogemus. Ühel ristmikul tavatsesid paari kuu jooksul kõrvalteelt tulevad autod peateele süstemaatiliselt ette sõita. Mulle tehti vast 5-6 napikat. Seejärel ühel napika tegijal trikk enam ei õnnestunud ja põrutas peateelt tulnud masinaga kokku ja läks põlema. Mersu vrakk vedeles ristmiku juures peaaegu nädal. Pärast seda intsidenti pole enam ühtegi korda keegi üritanud sellel ristmikul napikat tehes peateele sõita. Kui sa räägid siin enese eeskujust ja mingist liiklusviisakuse arengust siis pole sinuga enam millestki rääkida. Mõtle veel sellele, et tegelikult saavad üle 99,9% autojuhtidest jalgratturitest ilma probleemideta mööda. Probleeme tekib vaid mõne autojuhiga kuu jooksul.
Muide kas sa lähed küsima vaiksel tänaval keskööl suitsule tuld või bensuraha viiekesi koos liikuvalt sinust poolteist korda suurematelt meesisenditelt? Väga huvitav oleks teada.
Vaja siis abi paluma ikka lähen. Suitsule tuld küsima ei lähe ja keskmist sõrme näitama ka mitte. Aga noh neid kumbagi ei teeks ma ka endast poolteist korda pisemate naisisendite puhul.tarts kirjutas:Muide kas sa lähed küsima vaiksel tänaval keskööl suitsule tuld või bensuraha viiekesi koos liikuvalt sinust poolteist korda suurematelt meesisenditelt? Väga huvitav oleks teada.
Aga sulle edu liikluses oma emotsioonide välja elamisel
Õnneks muutuvad inimesed vanemaks saades enamasti rahulikumaks ja ei tõmble iga tühise asja peale. Ka rullnokad.
Tänased Tallinna muljed: Kuna metsa ei kiskunud, tegin tsüklorattaga (see-tõttu tänavaolusid ei kirjelda - MNt meestel peaks aga tagatasku varukumme igaks-juhuks täis olema) pisikese intensiivse tiiru: laagri - liivalaia tn- Pirita - Viimsi - lasnamäe - savisaare ragulka - pelgulinn - mustamäe - nõmme. Sõitsin vaid autoteedel, vahetasin radu ja näitasin suunda, mõnel punasega ristmikul muundusin ratastel jalakäijaks, keskmist näppu ei näidanud, lapsi ei ehmatanud, naistele nilbusi ei öelnud. Lausa igav oli - teed anti, külge ei nühitud, uksega ei äiatud, sitasti ei öeldud. Tekkis lausa kultuurse inimese/ühiskonna tunne. Endaga/sõiduga rahul ja rahul ka enamuse juhtidega. Oli mõni lühinägelik ettekeeraja (needsamad paljukirutud välja- ja parempöörajad, kes lihtsalt ei suuda ette kujutada, et pöörde hetkel jõuab ju rattur temani e kohakuti/üle/sisse/peale/alla).tarts kirjutas: tegelikult saavad üle 99,9% autojuhtidest jalgratturitest ilma probleemideta mööda. Probleeme tekib vaid mõne autojuhiga
Tõrvatilk meepotti - aru ma ei saa, miks nn tõsisportlased, kes oma korraliku ja liibuva varustusega linnas autoteel nühivad, ei kanna kiivrit. Piinlik vaadata, kuidas tõsiratturite marki täis tehakse. Pampersiga püksid jõudis osta, aga kiivrile raha vist enam ei jätkunud? Parafraseerides telereklaami - Pole tegija , pole ka kiivrit.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
autojuhtidest
Teen oma sõite tln ringteel ja sõidan ellujäämise eesmärgil põhiliselt teeäärt märkivast pidevjoonest paremal. Kohati raputab, aga saab hakkama. Lisaks kannan erekollast vesti ja taga vilkuvat punast lampi.
Olen tuvastanud ühe liigi sõiduautode juhte, kes mingil juhul ei ole nõus oma liikumistrajekoori muutma ja sõidavad täpselt teeäärse pidevjoone järgi. Sõltumata sellest, kas vastutulevaid autosid on või ei ole, ei julge nad hoida tee telgjoone poole. Need tropid ajavad mind kõige rohkem närvi .
Ma võin olla ebaõiglane, aga klassifitseeriks seda gruppi järgmiste tunnustega:
*vanem keskiga;
*heas korras vene päritolu sõiduauto või odavama otsa välismaine kasutatud sõiduk;
Need vist mäletavad, kuidas nad oma meestekate ja naistekatega, millel olid 5 cm läbimõõduga kummid all, mööda kruusaseid teepeenraid 12-15 km/kihutasid ja polnud häda midagi.
Olen tuvastanud ühe liigi sõiduautode juhte, kes mingil juhul ei ole nõus oma liikumistrajekoori muutma ja sõidavad täpselt teeäärse pidevjoone järgi. Sõltumata sellest, kas vastutulevaid autosid on või ei ole, ei julge nad hoida tee telgjoone poole. Need tropid ajavad mind kõige rohkem närvi .
Ma võin olla ebaõiglane, aga klassifitseeriks seda gruppi järgmiste tunnustega:
*vanem keskiga;
*heas korras vene päritolu sõiduauto või odavama otsa välismaine kasutatud sõiduk;
Need vist mäletavad, kuidas nad oma meestekate ja naistekatega, millel olid 5 cm läbimõõduga kummid all, mööda kruusaseid teepeenraid 12-15 km/kihutasid ja polnud häda midagi.
Re: autojuhtidest
Umbes aastatel 1997-98, kui ma veel Viljandis elasin, tegime sõbraga tihti maanteel trenni ja tol ajal tegime tähelepaneku, et 95% tõenäosusega oli taga tuututav auto vene päritoluga. Ülejäänud said probleemideta mööda aga mossed-?igullid kohe pidid tuutu laskma.press kirjutas:*heas korras vene päritolu sõiduauto või odavama otsa välismaine kasutatud sõiduk;
If everything's under control, you're going too slow!
Re: autojuhtidest
rahu, see oli/on ainult teie tervise huvides, kuna ka juhid ise tajuvad oma autode ebastabiilsust.sqber kirjutas:... tegime tähelepaneku, et 95% tõenäosusega oli taga tuututav auto vene päritoluga...mossed-?igullid kohe pidid tuutu laskma.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
teedest oma arvamus
Meil siin Tartus muidugi selliseid rattateid pole, millel "kannataks" trenni teha, kuid selle koha pealt on mul küll selge veendumus, et rattatee on mõeldud transpordiks punktist A punkti B. Sõidan seal oma linnarattaga, mille porikad/pakikad/lapseiste ja kirun idiootseid jalakäijaid (viimasel ajal lasen neile pasunat , kaugelt ). Kui rattateed pole siis otsin vaiksema tänava.
Trenni teen autoteel/maanteel/külavaheteel/metsaradadel. LE ei riku, küll kogen üleolevat suhtumist autojuhtide käest. Kui ise autoga sõidan ja ratturit näen, siis proovin küll tema jaoks võimalikult mugavalt-ohutult käituda (selline näe-kannatav-saatusekaaslane tunne tekib).
Trenni teen autoteel/maanteel/külavaheteel/metsaradadel. LE ei riku, küll kogen üleolevat suhtumist autojuhtide käest. Kui ise autoga sõidan ja ratturit näen, siis proovin küll tema jaoks võimalikult mugavalt-ohutult käituda (selline näe-kannatav-saatusekaaslane tunne tekib).
Osad juhid tarvitavad pasunat ka hoopis teisel eesmärgil. Mingid pooltuttavad või suht tundmatud tegeleased, kes arvavad, et tunnevad mind maru hästi, lasevad mööda sõites pasunat. Mai tea, mis selle mõte peaks olema. Mõtlevad, et on viisakad ja "teretavad" niimoodi. Ehmatab ja ajab segadusse vaid.
Üldiselt sõidan ma võimalikult tee paremas servas. Meelega ei hakka kedagi takistama. Kui rekad kohakuti saavad, olen ka teepervele läinud. Ja ilma pasunata. Kui kiirabi taga helisignaali laseb, lähen teepervele, olgu siis vastassuund tühi või mitte. Kui keegi ette keerab ja piisavalt kiirendada, ei jõua, aeglustan sõitu, keskmist näppu vehkima ei hakka.
Nii teen mina. Ei hakka ennast närvi ajama. Ses suhtes olen ühe eelkõnelejaga ühel pulgal.
Üldiselt sõidan ma võimalikult tee paremas servas. Meelega ei hakka kedagi takistama. Kui rekad kohakuti saavad, olen ka teepervele läinud. Ja ilma pasunata. Kui kiirabi taga helisignaali laseb, lähen teepervele, olgu siis vastassuund tühi või mitte. Kui keegi ette keerab ja piisavalt kiirendada, ei jõua, aeglustan sõitu, keskmist näppu vehkima ei hakka.
Nii teen mina. Ei hakka ennast närvi ajama. Ses suhtes olen ühe eelkõnelejaga ühel pulgal.
Vahest on sellest pasundamisest kasu kah.
Eile oli siis selline juhus: Olin ennast Merivälja teel buss nr 8 sappa haakinud ja arutlesin endamisi, et kas ees liikuva 1a'ga tuleb edasi liikumine sama edukalt välja kui siiani selle bussiga "karusselli" sõitmine.
Kui äkki sõitis kõrvale üks auto ja hakkas signaalitama, vaatasin talle küsivalt otsa. Juht selle peale zestikuleeris midagi ja näitas tahapoole. Eks pidasin siis kinni ja hakaksin enda kompleksust kontrollima ja üsna kiirelt sai selgeks, et miski 100m taga pool vedeles sõidu tee servas minu hooletult tasku pandud rahakott.. Igaljuhul tänud sellele autojuhile.
Ja loo moraal vahest on sellest autokülge monteeritud signaalist kasu kah.
Eile oli siis selline juhus: Olin ennast Merivälja teel buss nr 8 sappa haakinud ja arutlesin endamisi, et kas ees liikuva 1a'ga tuleb edasi liikumine sama edukalt välja kui siiani selle bussiga "karusselli" sõitmine.
Kui äkki sõitis kõrvale üks auto ja hakkas signaalitama, vaatasin talle küsivalt otsa. Juht selle peale zestikuleeris midagi ja näitas tahapoole. Eks pidasin siis kinni ja hakaksin enda kompleksust kontrollima ja üsna kiirelt sai selgeks, et miski 100m taga pool vedeles sõidu tee servas minu hooletult tasku pandud rahakott.. Igaljuhul tänud sellele autojuhile.
Ja loo moraal vahest on sellest autokülge monteeritud signaalist kasu kah.
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
Lasnamäe kanali pikendus on autojuhtidele peavalu, sest seal on niipalju ülekäike ja jalakäijaid. Üks ülekäik on just enne pööret ja auto kiirus jääb seal alla 20km/h, aga peatuda keegi ei taha, et teisi liiklejaid üle tee lasta. Siiski juhtus pisike auto peatuma, et mind, ratturit, üle lasta, sellest aga ei hoolinud vahtralehega punane bemm, kes püüdis peatujast mööda kiirendada ja pöördesse sõita ilma aega kulutamata. Temale kahjuks jõudsin vändata keset teed ja kurva/kurja näoga juht pidi siiski teed andma. Kahest seisvast autost tahtis mööda kihutada must bemm, aga ka ei jõudnud. Tea, kas tuleks hakata kõiki bemme kartma.