Millega puhastate ketti?
Millega puhastate ketti?
Siiamaani olen nühkinud lihtsalt lapi ja õliga. Siin räägitakse mootoripesu vahenditest jne. Mis siis see kõige parem vahend (ja tehnika) on?
Re: Millega puhastate ketti?
mina teen polari mootoripesuvedelikuga, nii 2-3x ja siis 1x tilga fairyga.Klemm kirjutas:Siiamaani olen nühkinud lihtsalt lapi ja õliga. Siin räägitakse mootoripesu vahenditest jne. Mis siis see kõige parem vahend (ja tehnika) on?
anumana kasutasin vanasti igasuguseid imelikke pudeleid kuid siis avastasin niskese karbi. vahendi kulu kogu pesukorra peale miski 100-150 ml.
No jah
Kuidas sa keti ära võtad? Mul sellist vidinat pole.
Re: No jah
väike soovitus---->vaata teema "kasulikud näpunäited alla"Klemm kirjutas:Kuidas sa keti ära võtad? Mul sellist vidinat pole.
IMHO pole see vidin oma hinda väärt. Asi töötab, aga kasutada ei ole just eriti mugav, või pole ma lihtsalt piisavalt osav . Viimasel ajal olen keti puhastamiseks kasutanud sellist spets harja (ostsin HE-st), mille ühe otsaga (pikemad tugevad harjad) saab hästi kassetti puhastada ja teise otsaga (harjad kolmes küljes) saab ketti puhastada.Rivo kirjutas:Kas keegi omab sellist vidinat, või oskab kommenteerida ? On mõtet asja soetada või ei.
Hinnad meil siin üsna kõikuvad, 280 - 590 letis.
Selline hari ka Authoril olemas, äkki odavam Hinda ei mäleta kahjuks (koidab, et oleks nagu kindlalt alla 100 olnud - 75 ).Rivo kirjutas:Tänud infi eest. Jäi mullegi selline hari HE-s. silma.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
kas tõesti võtate igaks ketipesuks keti maha? endal selline ketivõti küll olemas, kui pole reeglina (vaid paar korda aastas) puhastuseks ketti maha võtnud.
ise puhastasin varem bensiiniga, nüüd autodele mõeldud õli- ja tõrvapleki eemaldiga. toimib küll. pärast autopesu shampooni vahuga veel kett üle. uus õli peale ja teele...
ise puhastasin varem bensiiniga, nüüd autodele mõeldud õli- ja tõrvapleki eemaldiga. toimib küll. pärast autopesu shampooni vahuga veel kett üle. uus õli peale ja teele...
jah, iga kord võtan maha. juba shima ketile hankisin srami powerlinki, nüüd küll juba 2 hooaega srami kettide peal. ei mingit võtit. tiny piece of engineering magic.charlie kirjutas:kas tõesti võtate igaks ketipesuks keti maha? endal selline ketivõti küll olemas, kui pole reeglina (vaid paar korda aastas) puhastuseks ketti maha võtnud.
ise puhastasin varem bensiiniga, nüüd autodele mõeldud õli- ja tõrvapleki eemaldiga. toimib küll. pärast autopesu shampooni vahuga veel kett üle. uus õli peale ja teele...
SRAM ruulib, mul PC-89R ja sellel on see asi et kylgedel on augud ja suht raske puhastada, aga lakibensiin paar korda ja siis fairy ja kett nagu uus:-)
see kett ja kassett (SRAM R9) on s6itnud 2500km maanteel:
http://www.velodroom.ee:8080/view_photo ... d=111_1172
see kett ja kassett (SRAM R9) on s6itnud 2500km maanteel:
http://www.velodroom.ee:8080/view_photo ... d=111_1172
midagi alla 2 euro, eestis hinda ei mäleta, alla 50 võiks ikka ollaKirsa kirjutas:Hmm. Selle peale ma ei ole tulnudki.erikr kirjutas:juba shima ketile hankisin srami powerlinki,
Mulle üldiselt Shimano ketid meeldivad, aga vahest oleks tõesti hea kui saaks puhastamiseks maha kakkuda.
Mis see powerlink eraldi maksab?
Värske inf Tallinnast Velospetsist ütleb et PC 69/99 (sobib ka shimile) jaoks 10.- tükk. Seega pakun, et Tartus vähemalt Alpriisist (sama taust) peaks siis samas suurusjärgus äkki saama.Kirsa kirjutas:...Mis see powerlink eraldi maksab?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Oman ka ühte sellist kettipesurit(Velospetsist ostetud) ning siis kasutasin suht tihti kui shimi ketid olid all.Viimane aasta olen srami peale üle läinud ning puhastamiseks kasutan lahtivõtmist ja siis panen sellisesse ümmargusse säilitus karbi moodi jubinasse ja loputan nii seda seal mitu korda selle mootori pesuvedelikuga.Pärast kuivama + kaltsuring.Aga ketipuhastaja kohta küll midagi halba saa öelda, tegi oma tööd hästi, lihtsalt sisetingimustes on pärast koristamise rõõmu.
regulaarse pesu juures kasutan seda mootoripesuks mõeldud vahendit aga kui vaja maha saada pikema aja jooksul külge jäänud õli ja pori segu siis bensiiniga, kui kiirelt maha pesta ei juhtu midagi hullu. bensiin on selline tore vahend et võtab igasugu pasa lahti ning pintsliga nühkides saab hammakate vahed ka korralikult puhtaks, tavaliselt survepesu ja selle vahendiga mul see ei õnnestu
Ostsin mõne aja eest Soomest Biltema nimelisest müünigasugustnodi tüüpi kauplusest ketipuhastusainet. On sellises spray pudelis ja haiseb putuka mürgi järele. Proovisin poja laisalt hooldatud ratta peal. Mida kõike sealt küll voolama hakkas! Toimis hästi ja seda ilma igasuguse mehhaanilise nühkimiseta. Pärast pidi loomulikult ketti tublisti õlitama. Muide, sellest kauplusest leiab ca 6 euro eest ka vända võtme/tõmmitsa, alla 3 eurose tirrivõtme ja samas hinnas keskjooksu padruni võtme. Olen kasutanud neid üsna aktiivselt kuid ime küll, nad on terved!
Kas sellist asja võib kohalikust kaubandusvõrgust ka leida ja milline pesuvahend sinna käib? Kas mingi spets vedelik või ükskõik milline eelpoolloetud vahenditest bensiinist-fairyni?Jack kirjutas:Mul selline:
Väga mõnus kasutada, ei pea ketti maha kiskuma. Paks vedelik, mille peale puhastamist sealt välja valan, on samalaadne tavalise mudaga. Isegi "suht puhta" keti puhul.
On küll selline oht, et liig sagedane lahti-kokku panemine halvasti mõjub. Endal oli üks juhus, kus liigselt lobedaks kujunenud powerlink võistluse ajal rappuval laskumisel lihtsalt lahti hüppas ja kett minema jooksis. Peale seda juhust ma nii tihedasti enam ketti lahti ei võta, piirdun lihtsama puhastamisega ratta küljesErmo kirjutas:Väidetavalt ( tehase andmeil ) tohib seda vaid paar-kolm korda avada. Ise olen avanud tunduvalt rohkem, kuid pole suutnud ketti veel katki astuda. Peamine on hoiduda külgsuunalisest väänamisest.
Muide, ostsin Velospetsist Powerlingi. Kuid vastupidiselt minu ootustele avaneb ja sulgub praktiliselt ilma mingit jõudu rakendamata. Ketile pole veel jõudnud peale panna. Huvitav, kas nad müüvad ikka õiget asja? Sram-i kiri on küll peal. Eriti kui nüüd lugeda, et see on ka sõidu aja lahti läinud.
Oddo
oddo kirjutas:Muide, ostsin Velospetsist Powerlingi. Kuid vastupidiselt minu ootustele avaneb ja sulgub praktiliselt ilma mingit jõudu rakendamata. Ketile pole veel jõudnud peale panna. Huvitav, kas nad müüvad ikka õiget asja? Sram-i kiri on küll peal. Eriti kui nüüd lugeda, et see on ka sõidu aja lahti läinud.
Kolmel ketil,shima HG73 millel srami powerlink abiks ei juhtunud terve suve jooksul midagi.
Kuid nüüd panin srami enda PC59 koos lukuga ja olin enne juhtunut sõitnud 180 km.
Aga arvan et see oli juhus ja kasutan linke ka edaspidi.
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
See juhus et ta lahti läks, oli ikkagi tõenäoliselt seotud minu mitteõigest e. "liigsest" kasutamisest. Kasutasin sama linki juba teisel ketil (üks kadus lihtsalt muldpõranda sisse ära) ja oli teine ilmselt liiga kulunud. Minu järeldus oli ikkagi see, et mitte liiga tihti teda lahti kiskuda ja uue ketiga ka uus link. Ise kasutan powerlinki jätkuvalt ja ei loobu.oddo kirjutas:Eriti kui nüüd lugeda, et see on ka sõidu aja lahti läinud.
minagi ketipesuriga suht rahul. mugavam, kui mingi harjaga nühkida. ainuke mure jah sisetingimustes on, et vähemalt minu pesur pritsib natuke. ja pärast selle saasta äravalamisel on ka natuke kahju kraanikaussi määrida, aga olen kindel, et kaltsust ja harjast on mugavam.maanus kirjutas:Oman ka ühte sellist kettipesurit(Velospetsist ostetud) ning siis kasutasin suht tihti kui shimi ketid olid all.Viimane aasta olen srami peale üle läinud ning puhastamiseks kasutan lahtivõtmist ja siis panen sellisesse ümmargusse säilitus karbi moodi jubinasse ja loputan nii seda seal mitu korda selle mootori pesuvedelikuga.Pärast kuivama + kaltsuring.Aga ketipuhastaja kohta küll midagi halba saa öelda, tegi oma tööd hästi, lihtsalt sisetingimustes on pärast koristamise rõõmu.
Kas sellise?Aaren kirjutas:Ostsin mõne aja eest Soomest Biltema nimelisest müünigasugustnodi tüüpi kauplusest ketipuhastusainet. On sellises spray pudelis ja haiseb putuka mürgi järele.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/36_1863iso.jpg
Ketipesurifännidele ja ka teistele väike test (riistaks Park Tool CM-5 Cyclone Chain Scrubber) mille korraldas cyclingnews.com.
Järeldus oli see, et tore ja hea asi, aga traditsioonilisele meetodile (kett maha ja pessu) siiski päris vastu ei saa. Samas oli niisama ketti maha võtmata puhastamisele parr head negatiivset pointi toodud.
Järeldus oli see, et tore ja hea asi, aga traditsioonilisele meetodile (kett maha ja pessu) siiski päris vastu ei saa. Samas oli niisama ketti maha võtmata puhastamisele parr head negatiivset pointi toodud.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Kemetyl T-Grön rasvaeemaldi Statoilist hoiab minu ratta ketti puhtana. Väga tõhus ja üsna odav 75eek/liiter. pihustad kogu keti ja tagavaheti märjaks, ajad veidi väntasid ringi, lödistad veel seda puhastusvahendit vahele, ootad paar minutit ja uhad sooja veega maha.
Suur pluss on ka see, et seda võib pinnasesse uhada, nimelt on loodussõbralik ja ei reosta keskkonda. Sildil on kirjas: Sisaldab madalat aromaatset (keskkonnasõbralikku) lahustit ja biolagunevaid pindaktiivseid aineid.
Suur pluss on ka see, et seda võib pinnasesse uhada, nimelt on loodussõbralik ja ei reosta keskkonda. Sildil on kirjas: Sisaldab madalat aromaatset (keskkonnasõbralikku) lahustit ja biolagunevaid pindaktiivseid aineid.
keti puhastus
Soovitaks isegi seda masinat, mida Jack kasutab. Isegi kui ta maksab 500.- hoiad keti ostude pealt paari aasta jooksul selle raha kokku, mis veel kassetist rääkida... ainult õli ja poriga sõidab "baigiga" ainult 800 läbi, kui sedagi...
*Kolm harja teevad päris tõhusat tööd ja kummiliistakud massina lõpus tõmbavad keti ka külje pealt puhtaks. Saast langeb põhja ja kahe täitega saab keti ideaalselt puhtaks. See, et pritsib, on köömes, kasuta kaltsu(meil ju Eestis spetsiaalsed kaltsupoed lausa ).
*täiteks olen kasutanud tavalist mootoripesuvedelikku aga lakibensiin teeb sama tõhusat tööd, misiganes sarnane keemia sobib. Ei soovita: vee baasil puhastusvahendeid(aitab keti kulumisele kaasa, ükski kett ei tööta veega, pärast pesu õlitamine ei anna tulemust, sest õli ei jookse rullikute alla, vesi jääb ketti sisse ja tulemus kurvastab rattasõpra - tuleta meelde kooli füüsikat!)
*pärast pesu (puhta)lapiga kuivaks ja hea, kui ta saaks öö otsa kuivada...hommikuks on täitsa puhas ja "kuiv" ning siis õli peale(oli kantakse spraypudelist või "vana meetodil": seestpoolt ja mitte uputada. Pärast õlitamist liigne õli kindlasti lapiga maha, sest õline kett korjab kõik tolmu ja peene liiva külge ja kett on varsti "kuiv" ja õli paks nagu plasteliin.. Eelpool mainitu oli õige:kett peaks olema pesuvahendist ikka maksimaalselt puhas(kuiv) - pesuvahend lahjendab esimest õlitust ja seda lõpuks nagu poleks olnudki....
*massin on mugav, kui on hooldada mitme ratta kett..kõigepealt "must pesu" mitmele rattale, vedelikuvahetus ja jälle mitu ratast korraga..super efenn
*keti lahtikakkumist ei poolda, "kõik mis liigub, see kulub" ja kunagi ei saa kindel olla, kunas see kuiv ketilukk alt veab, tagajärjed on valusad ja verised, eriti maanteel...
Kui masinat ei ole:
Pihustad mootoripesuvedelikku ketile, võtad kätte froteekaltsu(ideaalne on vana käterätt, aga trikooriie, näit T-särk on ka hea) ja hoides käega vändast ülekannet paigal, nühid ketti edasi-tagasi(kui rullikud hakkavad läikima, annad järgmise lõigu ette) Kui kett puhas, natuke paksemalt õli peale ja lasta natuke seista(5-10min, pisemad liivaterad ja tolm tulevad siis ärapühitavate õlitilkadega välja) Natuke igav on, aga siiani töötab, kõige odavam viis igatahes...
NB! Õli on tarvis ketil ainult rullikute ja pukside vahele, rohkem ei kulu seda kusagile, seal ta töötab:)
Kassett:
Kõige lihtsam: mootoripesuvedelikku peale(mitte uputada!, uhab määrde välja sealt, kus tqa on vajalik:) ) lasta natsa seista ja siis trikookaltsu ribaga hammasrataste vahele.. Ma ise teen nii: Võtan tagajooksu alt ja asetan ta jalgade vahele kassetiga ettepoole, ning venitades trikooriba peenikeseks, nühin hammakate vahel paremale-vasakule. Kassetti edasi pole vaja anda, sest tirr töötab väga hea "supportina" annab ennast ise jupikaupa päripäeva ette... Kui on tegu külge kuivanud saastaga, olen kasutanud esmaselt ka traatharja, toimib hästi(mida pikemad harjased, seda parem) Sodi on muidugi palju, aga keegi ei käse seda ju magamistoas teha:P Ajalehti elamises ikka loetakse?:P
Käiguvahetaja litrid:kergelt traadiga üle, kui on tegu "plasteliiniga". Kui vedelam sodi, võtan lihtsalt litri(sealt, kust teda kätte saab) lapi vahele ja kergelt ajan süsteemi tagurpidi ringi... Loomulikult käiguvahetajast ka lapiga üle, ilus kui läigib:P Vanemad ja ka odavamad käigukad tahavad ka tilka viskoosset õli liikuvatele osadele.
Kogemus: Tavaline värtnaõli kestab maanteel ca 60-70km(kuivab peene tolmuga lihtsalt ära), spetsiaalsegud kauem.... Kruusal esimese 40km-ga kuiv, sestap soovitaks (et oleks ikka "fun") võistlusteks miskit Cross Country't vmsv. Trenniks kõlbab ka saeketi õli(ta vähe paksem, tuleb lasta enne lapiga ära pühkimist rullikute alla valguda), odavam ja kestab ka ikka midagi..aga jah..ülikerget ülekannet sellega ei saa:P
*Kolm harja teevad päris tõhusat tööd ja kummiliistakud massina lõpus tõmbavad keti ka külje pealt puhtaks. Saast langeb põhja ja kahe täitega saab keti ideaalselt puhtaks. See, et pritsib, on köömes, kasuta kaltsu(meil ju Eestis spetsiaalsed kaltsupoed lausa ).
*täiteks olen kasutanud tavalist mootoripesuvedelikku aga lakibensiin teeb sama tõhusat tööd, misiganes sarnane keemia sobib. Ei soovita: vee baasil puhastusvahendeid(aitab keti kulumisele kaasa, ükski kett ei tööta veega, pärast pesu õlitamine ei anna tulemust, sest õli ei jookse rullikute alla, vesi jääb ketti sisse ja tulemus kurvastab rattasõpra - tuleta meelde kooli füüsikat!)
*pärast pesu (puhta)lapiga kuivaks ja hea, kui ta saaks öö otsa kuivada...hommikuks on täitsa puhas ja "kuiv" ning siis õli peale(oli kantakse spraypudelist või "vana meetodil": seestpoolt ja mitte uputada. Pärast õlitamist liigne õli kindlasti lapiga maha, sest õline kett korjab kõik tolmu ja peene liiva külge ja kett on varsti "kuiv" ja õli paks nagu plasteliin.. Eelpool mainitu oli õige:kett peaks olema pesuvahendist ikka maksimaalselt puhas(kuiv) - pesuvahend lahjendab esimest õlitust ja seda lõpuks nagu poleks olnudki....
*massin on mugav, kui on hooldada mitme ratta kett..kõigepealt "must pesu" mitmele rattale, vedelikuvahetus ja jälle mitu ratast korraga..super efenn
*keti lahtikakkumist ei poolda, "kõik mis liigub, see kulub" ja kunagi ei saa kindel olla, kunas see kuiv ketilukk alt veab, tagajärjed on valusad ja verised, eriti maanteel...
Kui masinat ei ole:
Pihustad mootoripesuvedelikku ketile, võtad kätte froteekaltsu(ideaalne on vana käterätt, aga trikooriie, näit T-särk on ka hea) ja hoides käega vändast ülekannet paigal, nühid ketti edasi-tagasi(kui rullikud hakkavad läikima, annad järgmise lõigu ette) Kui kett puhas, natuke paksemalt õli peale ja lasta natuke seista(5-10min, pisemad liivaterad ja tolm tulevad siis ärapühitavate õlitilkadega välja) Natuke igav on, aga siiani töötab, kõige odavam viis igatahes...
NB! Õli on tarvis ketil ainult rullikute ja pukside vahele, rohkem ei kulu seda kusagile, seal ta töötab:)
Kassett:
Kõige lihtsam: mootoripesuvedelikku peale(mitte uputada!, uhab määrde välja sealt, kus tqa on vajalik:) ) lasta natsa seista ja siis trikookaltsu ribaga hammasrataste vahele.. Ma ise teen nii: Võtan tagajooksu alt ja asetan ta jalgade vahele kassetiga ettepoole, ning venitades trikooriba peenikeseks, nühin hammakate vahel paremale-vasakule. Kassetti edasi pole vaja anda, sest tirr töötab väga hea "supportina" annab ennast ise jupikaupa päripäeva ette... Kui on tegu külge kuivanud saastaga, olen kasutanud esmaselt ka traatharja, toimib hästi(mida pikemad harjased, seda parem) Sodi on muidugi palju, aga keegi ei käse seda ju magamistoas teha:P Ajalehti elamises ikka loetakse?:P
Käiguvahetaja litrid:kergelt traadiga üle, kui on tegu "plasteliiniga". Kui vedelam sodi, võtan lihtsalt litri(sealt, kust teda kätte saab) lapi vahele ja kergelt ajan süsteemi tagurpidi ringi... Loomulikult käiguvahetajast ka lapiga üle, ilus kui läigib:P Vanemad ja ka odavamad käigukad tahavad ka tilka viskoosset õli liikuvatele osadele.
Kogemus: Tavaline värtnaõli kestab maanteel ca 60-70km(kuivab peene tolmuga lihtsalt ära), spetsiaalsegud kauem.... Kruusal esimese 40km-ga kuiv, sestap soovitaks (et oleks ikka "fun") võistlusteks miskit Cross Country't vmsv. Trenniks kõlbab ka saeketi õli(ta vähe paksem, tuleb lasta enne lapiga ära pühkimist rullikute alla valguda), odavam ja kestab ka ikka midagi..aga jah..ülikerget ülekannet sellega ei saa:P
Minu praktika on näidanud, et hea koormuse korral üxki kett eriti üle 500km ei taha kesta ja üldiselt mida varem vahetad ta enne nö lõplikku väljavenimist seda parem su ratta hammakatele ta.
Pestnud olen neid tavaliselt ise bensiinis, ka atsetooniga olen kui eriti suure kõntsaga koos old. Pesen lihtsalt, et viskan keti likku bensiini sisse miskix 30mindix siis natuke nö segan või loxutan teda seal sees ja siis korra loputan puhta bensiiniga ära või atsetooniga. Reeglina ise puhastan ketti vähemalt miinimum nädalas korra.
Keti mahavõtmisex selline riistapuu nagu ketipress, soovitan igal rattasõitjal omale selline asi soetada, selle hind peax jääma nii alates 150 krooni vms, seega pole minu arvates mingine ületamatu summa, hiljem aga on seda asjandust pidevalt vaja.
Kes muidugi korteris elab ja pole erilist kohta rattast puhastada jne sellele see puhastus nö aparaat hea.
Pestnud olen neid tavaliselt ise bensiinis, ka atsetooniga olen kui eriti suure kõntsaga koos old. Pesen lihtsalt, et viskan keti likku bensiini sisse miskix 30mindix siis natuke nö segan või loxutan teda seal sees ja siis korra loputan puhta bensiiniga ära või atsetooniga. Reeglina ise puhastan ketti vähemalt miinimum nädalas korra.
Keti mahavõtmisex selline riistapuu nagu ketipress, soovitan igal rattasõitjal omale selline asi soetada, selle hind peax jääma nii alates 150 krooni vms, seega pole minu arvates mingine ületamatu summa, hiljem aga on seda asjandust pidevalt vaja.
Kes muidugi korteris elab ja pole erilist kohta rattast puhastada jne sellele see puhastus nö aparaat hea.
Kent Brake Part Cleaner 2
Väga hea puhastusvahend on Kent'i Brake Part Cleaner 2.
Mitmeotstarbeline pidurite puhastusvahend. Lahustab määrdeid, õli ja pidurivedelikke. Katsetuses on olnud ka Würthi analoogne(nime ei mäleta) toode, mis sellele alla jääb. Jah sõna on selle puhastusvahendile andnud ka pikaaegsete kogemustega mehaanikud. Müüb OÜ Kevamer. Hinnaks 56 EEK 600 ML
Mitmeotstarbeline pidurite puhastusvahend. Lahustab määrdeid, õli ja pidurivedelikke. Katsetuses on olnud ka Würthi analoogne(nime ei mäleta) toode, mis sellele alla jääb. Jah sõna on selle puhastusvahendile andnud ka pikaaegsete kogemustega mehaanikud. Müüb OÜ Kevamer. Hinnaks 56 EEK 600 ML
There are no races, only countries of people Chuck Norris has beaten different shades of black and blue.
Mida kiiremini see keti rullikute vahel olev tehasemääre ära uhtuda(eriti hästi teeb seda bensiin),seda kiiremini keti eluiga lõpeb.Ei soovita bensiinis leotada ega loputada.Ull Miis kirjutas:Minu praktika on näidanud, et hea koormuse korral üxki kett eriti üle 500km ei taha kesta ja üldiselt mida varem vahetad ta enne nö lõplikku väljavenimist seda parem su ratta hammakatele ta.
Pestnud olen neid tavaliselt ise bensiinis, ka atsetooniga olen kui eriti suure kõntsaga koos old. Pesen lihtsalt, et viskan keti likku bensiini sisse miskix 30mindix siis natuke nö segan või loxutan teda seal sees ja siis korra loputan puhta bensiiniga ära või atsetooniga. Reeglina ise puhastan ketti vähemalt miinimum nädalas korra.
Keti mahavõtmisex selline riistapuu nagu ketipress, soovitan igal rattasõitjal omale selline asi soetada, selle hind peax jääma nii alates 150 krooni vms, seega pole minu arvates mingine ületamatu summa, hiljem aga on seda asjandust pidevalt vaja.
Kes muidugi korteris elab ja pole erilist kohta rattast puhastada jne sellele see puhastus nö aparaat hea.
Kindlasti ei tasuks ketipressiga ketti eemaldada pesemise ajaks.Ehk ei soovita eelpool antud töövõtteid järgida.