Autojuhtide suhtumisest jalgratturisse.
Eestlased pole liigse viisakusega lihtsalt harjunud.
OT. Meenub, kuidas hiljuti autojuhid üheksale sõiduautosid vedavale rekkale teed andsid. Tulid teised ilusti rivis ja ei tahetud vist rivi ära rikkuda, kui nad üle ristmiku liikusid. See juhtus muidugi Põlvas. Tallinnas oleks selline käitumine mõeldamatu
OT. Meenub, kuidas hiljuti autojuhid üheksale sõiduautosid vedavale rekkale teed andsid. Tulid teised ilusti rivis ja ei tahetud vist rivi ära rikkuda, kui nad üle ristmiku liikusid. See juhtus muidugi Põlvas. Tallinnas oleks selline käitumine mõeldamatu
eelisõigus :)
Et siis teed, nagu annaks teed, ja siis paned küljelt sisse või?Skeptik kirjutas:Samas autokoolis raiutakse, et autojuht ei tohi jätta oma eelisõigust kasutamata kui ei ole tegu mingi erandjuhuga.
Re: eelisõigus :)
Kui ta on peateel, siis tal ei ole vaja teed anda. Paljud annavad ikka.tripp kirjutas:Et siis teed, nagu annaks teed, ja siis paned küljelt sisse või?Skeptik kirjutas:Samas autokoolis raiutakse, et autojuht ei tohi jätta oma eelisõigust kasutamata kui ei ole tegu mingi erandjuhuga.
Sina jalgrattur, kes sa liiklesid marsruudil Tõnismäe tn-Falgi tee-Toompuiestee täna 18:15 paiku, seljas kollane HE särk ja hargivahel must Scott, imestan, et elus ja sõiduvõimeline oled.
Tõnismäe ja Kaarli puiestee ristil vingerdasid foori all seisvate autode vahelt läbi teise ritta, sealt punase tulega üle Kaarli puiestee mõlema sõidusuuna üles Toompea poole. Toompeal ilma selja taha vaatamata ja suunda näitamata vastassuunavööndist lõigates vasakpööre Falgi teele. Falgi teel möödusid foori all seisvatest autodest vasakult poolt, ja tegid taas punase tulega tee keskelt ootavate autode nina eest läbi parempöörde Toompuiesteele.
Tööautot ma ei taha lõhkuda, kuid oma erapanniga võin sust sellise ülbitsemise korral üle sõita küll. Igaks juhuks mitu korda.
P.S. Ma ise liiklen Tallinna linnas rattaga kordades rohkem kui autoga ja suudan siiski ka liikluseeskirju järgida.
P.P.S Kas Scott ongi mingi rullikate ratas, nagu romubemm on auto? Just sedamarki ratastega sõidavad ka sajakilused härjad rahvarohkel kõnniteel inimeste vahel slaalomit.
Tõnismäe ja Kaarli puiestee ristil vingerdasid foori all seisvate autode vahelt läbi teise ritta, sealt punase tulega üle Kaarli puiestee mõlema sõidusuuna üles Toompea poole. Toompeal ilma selja taha vaatamata ja suunda näitamata vastassuunavööndist lõigates vasakpööre Falgi teele. Falgi teel möödusid foori all seisvatest autodest vasakult poolt, ja tegid taas punase tulega tee keskelt ootavate autode nina eest läbi parempöörde Toompuiesteele.
Tööautot ma ei taha lõhkuda, kuid oma erapanniga võin sust sellise ülbitsemise korral üle sõita küll. Igaks juhuks mitu korda.
P.S. Ma ise liiklen Tallinna linnas rattaga kordades rohkem kui autoga ja suudan siiski ka liikluseeskirju järgida.
P.P.S Kas Scott ongi mingi rullikate ratas, nagu romubemm on auto? Just sedamarki ratastega sõidavad ka sajakilused härjad rahvarohkel kõnniteel inimeste vahel slaalomit.
Vaevalt, et keegi sinupoolt kirjeldatud ratturit õigustab, kuid sinu enda teksti lugedes jääb mulje, et sa oled liikluses oluliselt ohtlikum element.Telc kirjutas:Tööautot ma ei taha lõhkuda, kuid oma erapanniga võin sust sellise ülbitsemise korral üle sõita küll. Igaks juhuks mitu korda.
Ära võta seda solvanguna, kuid selliste hoogudele korral on soovitatav enda ja teiste turvalisuse huvides psühhiaatri poole pöörduda.
LE ajaloost
Seoses jalgratturi löömise looga ja oma hiljutisest kogemusest selline teema siis.
Kas ma mäletan õigesti, et mingi ajani (ENSV-s?) kehtisid liikluseeskirjas nõuded:
Ristmikul vasakpööret tehes tuleb ratas käekõrvale võtta.
Rattur võib sõita kuni 1 meeter tee paremast äärest.
Kui see nii oli, siis on see vist mingitele inimestele seljaajju salvestunud või on vanarahvatarkusena isalt pojale õppesõidu käigus edasi antud.
Tegime kuu aega tagasi Viljandis väikest triatloni, kui mingi päss keeras vasakpööret tehes kõrvalteelt (linnas) oma VW Golfi ja järelkäruga mulle ja kolleegile südamerahuga ette. Kuna see lõik oli ainuke tagantuulega koht ja tee ääres olid kanalisatsioonikaevu luugid ridamisi, siis olime oma sõiduraja keskel ja sõitsime ca 40 km/h. Meie taga autosid ei olnud. Samas olime mõlemad erekollaste särkidega ja pässu nägi meid. Ristmiku parempoolsel kõrvalteel olev juht andis meile teed. Kui pässu ette hakkas keerama siis juba röökisime, et kuhu Sa keerad. Kuna tuli ka bussitasku, siis pässu hakkas meid oma "autorongiga" sinna suruma. Siis olime juba päris kurjad ja käskisime tal erinevatesse suguelunditesse minna. Tema karjus läbi küljeakna vastu, et meie peame sõitma kuni 1 meeter teeäärest ja me ei tea, kellega me jamame. Me tõesti ei teadnud . Lõpuks sõitis minema.
Kas ma mäletan õigesti, et mingi ajani (ENSV-s?) kehtisid liikluseeskirjas nõuded:
Ristmikul vasakpööret tehes tuleb ratas käekõrvale võtta.
Rattur võib sõita kuni 1 meeter tee paremast äärest.
Kui see nii oli, siis on see vist mingitele inimestele seljaajju salvestunud või on vanarahvatarkusena isalt pojale õppesõidu käigus edasi antud.
Tegime kuu aega tagasi Viljandis väikest triatloni, kui mingi päss keeras vasakpööret tehes kõrvalteelt (linnas) oma VW Golfi ja järelkäruga mulle ja kolleegile südamerahuga ette. Kuna see lõik oli ainuke tagantuulega koht ja tee ääres olid kanalisatsioonikaevu luugid ridamisi, siis olime oma sõiduraja keskel ja sõitsime ca 40 km/h. Meie taga autosid ei olnud. Samas olime mõlemad erekollaste särkidega ja pässu nägi meid. Ristmiku parempoolsel kõrvalteel olev juht andis meile teed. Kui pässu ette hakkas keerama siis juba röökisime, et kuhu Sa keerad. Kuna tuli ka bussitasku, siis pässu hakkas meid oma "autorongiga" sinna suruma. Siis olime juba päris kurjad ja käskisime tal erinevatesse suguelunditesse minna. Tema karjus läbi küljeakna vastu, et meie peame sõitma kuni 1 meeter teeäärest ja me ei tea, kellega me jamame. Me tõesti ei teadnud . Lõpuks sõitis minema.
Kui väntan, siis jõuan.
http://www.autonet.ee/liikluseeskiri.php?peatykk=25
uurige ise edasi, aga seda 1 meeter tee parempoolsest äärest seal küll kirjas pole. Samas pole ka seda, et vasakpööret tuleks teha jalgsi kõndides.
uurige ise edasi, aga seda 1 meeter tee parempoolsest äärest seal küll kirjas pole. Samas pole ka seda, et vasakpööret tuleks teha jalgsi kõndides.
Flat is Boring
Re: Opel ei ole auto!?
See on nagu Martin Heinmetsa jaoks välja pandudol kirjutas:Autojuhtide suhtumisest. Opel ei ole auto!?
Re: LE ajaloost
See on iganenud arvamus - nö vanakoolimehed tuleks taas autokooli saata.press kirjutas:Tema karjus läbi küljeakna vastu, et meie peame sõitma kuni 1 meeter teeäärest ja me ei tea, kellega me jamame. Me tõesti ei teadnud . Lõpuks sõitis minema.
Asula piires võib rattaga sõita kogu pärisuunalise sõiduraja ulatuses, mitmerealise tee puhul siis ümberreastumise eesmärgil ka suvalises reas. Ei hakka LE-st hetkel paragraffi ja lõiget välja tooma. Asulavälisel teel on teine asi - sõitma peab võimalikult parema teeserva lähedal.
hea koht ol'i pildile
Teata ülbitsejatest! (42)
Karistamatus kogub jõudu, seda nii tänavatel ja maanteedel kui ka looduses. Kui näed enda ümber ülbust (näiteks otse randa sõitnud autosid, silmapaistvat ignorantsust liiklusmärkide suhtes) või ametnike hoolimatust (näiteks nädalaid parandamata ohtlik teeauk, ammu maha kulunud triibud ülekäigurajal), siis anna julgelt Eesti Päevalehele teada, paneme need juhtumid lehte ja EPL Online?i. Saada foto või teade ülbuse ja hoolimatuse laiutamisest meiliaadressile uudised@epl.ee.
http://www.epl.ee/artikkel_327730.html? ... 7290f4dc10
Karistamatus kogub jõudu, seda nii tänavatel ja maanteedel kui ka looduses. Kui näed enda ümber ülbust (näiteks otse randa sõitnud autosid, silmapaistvat ignorantsust liiklusmärkide suhtes) või ametnike hoolimatust (näiteks nädalaid parandamata ohtlik teeauk, ammu maha kulunud triibud ülekäigurajal), siis anna julgelt Eesti Päevalehele teada, paneme need juhtumid lehte ja EPL Online?i. Saada foto või teade ülbuse ja hoolimatuse laiutamisest meiliaadressile uudised@epl.ee.
http://www.epl.ee/artikkel_327730.html? ... 7290f4dc10
Kui väntan, siis jõuan.
Olles viimasel ajal ka tihedamalt autoga liikunud paralleelselt jalgrattaga, siis hämmastab ikka ratturite enesetapjalik ignorantsus muu liikluse suhtes.
Sõidan mina pirita teel, seal miskine sebra ja vaatasin siis, et jalgrattur-tädi tuli vasakult, veeres üle esimese sebra .... ja südame rahuga mulle teisel sebral ette, ilma et oleks kordagi oma pead keerand. Kiired reaktsioonid ja vaba kõrvalrada päästis ta elunatukese ja minu auto, aga palju ei puudund, tädike sõitis miskit erilist märkamata edasi. Samasugust silmaklappidega teeületamist näen ka Tammsaare-Nõmme tee ristis, kus lausa paneb imestama, kuda need ratturid seni veel ühes tükis on.
Liiklus niigi närviline Tallinnas ja sellised kamikazed tulevad nii eredalt esile, et ega ei julgegi kobiseda palju lollakate autojuhtide tegude üle..
Pilti kommides, et kui seal tee ääres on parkimine lubatud, siis ega palju variante üle ei jää. Blokeerida niigi kitsas autodee, rattatee või kõnnitee, võimalik, et rattatee blokeerimine on neist kõige valutum, sest kõnnitee kaudu saab rattur vaevata mööduda ja käru lükkav emme ei ole sunnitud sõitma sõidutee ääres.
Sõidan mina pirita teel, seal miskine sebra ja vaatasin siis, et jalgrattur-tädi tuli vasakult, veeres üle esimese sebra .... ja südame rahuga mulle teisel sebral ette, ilma et oleks kordagi oma pead keerand. Kiired reaktsioonid ja vaba kõrvalrada päästis ta elunatukese ja minu auto, aga palju ei puudund, tädike sõitis miskit erilist märkamata edasi. Samasugust silmaklappidega teeületamist näen ka Tammsaare-Nõmme tee ristis, kus lausa paneb imestama, kuda need ratturid seni veel ühes tükis on.
Liiklus niigi närviline Tallinnas ja sellised kamikazed tulevad nii eredalt esile, et ega ei julgegi kobiseda palju lollakate autojuhtide tegude üle..
Pilti kommides, et kui seal tee ääres on parkimine lubatud, siis ega palju variante üle ei jää. Blokeerida niigi kitsas autodee, rattatee või kõnnitee, võimalik, et rattatee blokeerimine on neist kõige valutum, sest kõnnitee kaudu saab rattur vaevata mööduda ja käru lükkav emme ei ole sunnitud sõitma sõidutee ääres.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Kommenteerides pilti seadust järgides:
§ 143. Asulas tohib alla 6 m pikkust A- ja haagiseta B-kategooria ning haagiseta D1-alakategooria sõidukit parkida ka:
1) sõiduteel selle ääre suhtes nurgi – seal, kus seda näitab liikluskorraldusvahend või on olemas sõiduteelaiend;
2) kõnniteeäärses parklas korra kohaselt, mida näitab liikluskorraldusvahend;
3) osaliselt või täielikult kõnniteel, kus seda näitab vastav liikluskorraldusvahend, jättes jalakäijale seal vabaks vähemalt 1,5 meetri laiuse käiguriba.
Viide: http://www.liiklus.ee/1418
Ehk kui seal kõrval oli märk, et parkida kõnniteele, siis oleks antud teguviis lubatud, kui jalakäijale on 1.5m ruumi jäetud. Kui aga sellist märki ei ole, siis on tegemist mitte just kõige eeskujulikuma käitumisega.
§ 143. Asulas tohib alla 6 m pikkust A- ja haagiseta B-kategooria ning haagiseta D1-alakategooria sõidukit parkida ka:
1) sõiduteel selle ääre suhtes nurgi – seal, kus seda näitab liikluskorraldusvahend või on olemas sõiduteelaiend;
2) kõnniteeäärses parklas korra kohaselt, mida näitab liikluskorraldusvahend;
3) osaliselt või täielikult kõnniteel, kus seda näitab vastav liikluskorraldusvahend, jättes jalakäijale seal vabaks vähemalt 1,5 meetri laiuse käiguriba.
Viide: http://www.liiklus.ee/1418
Ehk kui seal kõrval oli märk, et parkida kõnniteele, siis oleks antud teguviis lubatud, kui jalakäijale on 1.5m ruumi jäetud. Kui aga sellist märki ei ole, siis on tegemist mitte just kõige eeskujulikuma käitumisega.
parkimine rattateel
Gunnaril on väga kompromissivalmis lähenemine asjale. Et antud lahendus on saadaolevatest kehvadest parim. Tegelikult on üks lahendus veel - auto parkida sinna, kuhu võib parkida (parkla jne.) ning teha mõned sammud jala. Auto omamine ja parkimiskoha puudumine ei ole õigustus rattateele parkimiseks. Kui inimene soetab elukohta või autot peab ta arvestama ka parkimstingimustega.
Kui väntan, siis jõuan.
Re: parkimine rattateel
Märkide ja joonte värskusastme järgi võib raudkindlalt väita, et kodanikel kes ülaltoodud pildi peal oma autot rattateele pargivad oli olemas nii auto kui ka elukoht seal samas ammu enne rattatee sündi.press kirjutas:Auto omamine ja parkimiskoha puudumine ei ole õigustus rattateele parkimiseks. Kui inimene soetab elukohta või autot peab ta arvestama ka parkimstingimustega.
Pigem selgub pildi pealt veel üks põhjus, miks ei ole võimalik vähemalt Tallinnas rattateedel ohutult sõita.
Äkki need "rattateed" on ikka parem kui mitte midagi? Mingil hetkel ilmselt muutub ka seadus mis nõuab juhi kohalolekut trahvimiseks ja siis kukuvad konstaablid mõnuga riigikassat täitma ja tuleb mingi areng.
Kui sa oled oma maja ja auto 100 aastat tagasi ostnud ja ootamatult liikluskorraldust muudetakse siis taff lakk, aga seadused on täitmiseks. Sellist seadust, mis võimaldaks elu lõpuni oma akna alla parkimist, pole olemas. Täpselt teadmata kus see pilt tehtud on, ei ole tõenäoliselt tegemist eramaaga ja seal otsustavadki teised härrad mis toimub, vaatamata sellele et seal mõnus parkida oleks. Kui jalad nii haiged on, et 100 m eemale parkida ei suuda siis puudega tegelastele on mingid eriload?
Kui sa oled oma maja ja auto 100 aastat tagasi ostnud ja ootamatult liikluskorraldust muudetakse siis taff lakk, aga seadused on täitmiseks. Sellist seadust, mis võimaldaks elu lõpuni oma akna alla parkimist, pole olemas. Täpselt teadmata kus see pilt tehtud on, ei ole tõenäoliselt tegemist eramaaga ja seal otsustavadki teised härrad mis toimub, vaatamata sellele et seal mõnus parkida oleks. Kui jalad nii haiged on, et 100 m eemale parkida ei suuda siis puudega tegelastele on mingid eriload?
Panin selle pildi natukene suurema kella külge. Uurisin linnavalitsusest välja kes on meil vastutav jalgrattateede ja üldse liikluse planeerimise eest Tallinnas. Formuleerisin oma mure seoses ratteteededele parkimisega ning panin e-maili ka eelpoolmainitud pildi kaasa.
Helistas mulle just Tallinna Säästva Arengu ja Planeerimise Ameti liikluse osakonna juhataja Mati Songissepp, kes teatas, et temani jõudis minu muret tekitav kiri ning tõesti mitte mingil juhul ei ole antud kohas parkimine lubatud. Luges ka telefonis kõik liikluseeskirja paragraafid ette mida antud Opel rikub ning tõdes, et debiilikuid on kõik koht täis ja kõigiga ka ei jõua võidelda. Edaspidi soovitas helistada parkimiskorraldajale (Falcki), kes suurima heameelega selle auto sealt ära veaks. Ja ega need auto omanikud enne oma käitumisharjumusi ei muuda kus paar korda neil auto maja eest ära veetakse. Väidetavalt pidavat nendel majadel mis selle tänava ääres asuvad olema oma hoovid, mis on majaelanikele parkimiseks ette nähtud ja seetõttu ei ole ka majaees kõnniteel parkimine lubatud. Nagu liikluseeskiri ütleb, siis ei ole üldse kõnniteel parkimine lubatud kui just seda lubavat märki pole paigaldatud. Jalgrattateel pole mitte mingil juhul parkimine lubatud, kuna see takistab teise liiklusvahendi liikumist vms.
Helistas mulle just Tallinna Säästva Arengu ja Planeerimise Ameti liikluse osakonna juhataja Mati Songissepp, kes teatas, et temani jõudis minu muret tekitav kiri ning tõesti mitte mingil juhul ei ole antud kohas parkimine lubatud. Luges ka telefonis kõik liikluseeskirja paragraafid ette mida antud Opel rikub ning tõdes, et debiilikuid on kõik koht täis ja kõigiga ka ei jõua võidelda. Edaspidi soovitas helistada parkimiskorraldajale (Falcki), kes suurima heameelega selle auto sealt ära veaks. Ja ega need auto omanikud enne oma käitumisharjumusi ei muuda kus paar korda neil auto maja eest ära veetakse. Väidetavalt pidavat nendel majadel mis selle tänava ääres asuvad olema oma hoovid, mis on majaelanikele parkimiseks ette nähtud ja seetõttu ei ole ka majaees kõnniteel parkimine lubatud. Nagu liikluseeskiri ütleb, siis ei ole üldse kõnniteel parkimine lubatud kui just seda lubavat märki pole paigaldatud. Jalgrattateel pole mitte mingil juhul parkimine lubatud, kuna see takistab teise liiklusvahendi liikumist vms.
Ega autod, rattad ega rattateede vale paiknemine pole asja taga ikka inimesed. Kuni on meie hulgas selliseid n.n tammepäid ei olegi midagi paremat loota. Nagu näha sõimamine ei aita, keskmise näpu näitamine ka mitte. Liikleme siis ise viisakalt ja näitame sellega eeskuju, äkki keegi õpi meilt. Kevadel karjusin ühe rekkajuhiga teemal, miks ma mööda Narva mnt sõidan. Rekkajuht jäi teeäärde seisma peatas mind ka kuid kui nägi, et olen temast peajagu pikem ja tublisti turskem siis kaklusest ta loobus. Minu küsimusele " kuna sa viimati LE`d lugesid" istus ta autosse ja sõitis minema. Se rekkavend oli nii rumal ja Eestis kehtivatest liikluseeskirjadest ei teadnud ta midagi. Väitis et ratturid peavad sõitma mingi valge joone taga (Nehatu juures Narva mnt ei ole ju mingeid jooni)
veel üks näide halvast autojuhist. 2 nädalat tagasi sõitsin Viimsis Lubja mäest alla, (mnt`ga) kiirus nii 45 - 50 km/h, vastu tuli traktor. Traktorist alustas möödasõitu rekka (suund mäest ülesse). Nii tuligi minul kui väiksemal ja nõrgemal lahkuda asfaldilt ja sõitu jätkata teepeenral. Läbi mingi ime ei kukkunud. Asi käis kiiresti ja ei jõudnud rekka numbritki vaadata. Arvan, et rekka juht isegi ei saanud aru et ta midagi valesti teeb. Õpetlik oleks vist lenksust lahti lasta ja käed näo ette panna ning hukkuda kokkupõrkes rekkaga. Tulemus vähemalt üks autojuht saab midagi teada..........................(must huumor)
veel üks näide halvast autojuhist. 2 nädalat tagasi sõitsin Viimsis Lubja mäest alla, (mnt`ga) kiirus nii 45 - 50 km/h, vastu tuli traktor. Traktorist alustas möödasõitu rekka (suund mäest ülesse). Nii tuligi minul kui väiksemal ja nõrgemal lahkuda asfaldilt ja sõitu jätkata teepeenral. Läbi mingi ime ei kukkunud. Asi käis kiiresti ja ei jõudnud rekka numbritki vaadata. Arvan, et rekka juht isegi ei saanud aru et ta midagi valesti teeb. Õpetlik oleks vist lenksust lahti lasta ja käed näo ette panna ning hukkuda kokkupõrkes rekkaga. Tulemus vähemalt üks autojuht saab midagi teada..........................(must huumor)
Sõidaks kõigist kiiremini, kuid ei jõua!!!
rattatee
Minu isiklik soov oleks, et kõik Keskerakonna funktsionärid, kes on pidulikult arvanud "jalgrattasõidu koha sõidutee ääres", sõidaks nädal aega näiteks lõiku Järve Nestest kuni Pärnu mnt. - Liivalaia ristmikuni. Ja täpselt seda asjandust mööda, mida nad nimetavad jalgrattasõidu kohaks sõidutee ääres. Seda võiks teha 1-9. september ja ilma politsei eskordita.
Saab ikka toreda adrenaliinilaksu kätte küll, kui ühelt poolt tuleb linnaliinibuss peale ja teiselt poolt päris kõrge äärekivi. Viadukti peal suisa väike seinake.
Saab ikka toreda adrenaliinilaksu kätte küll, kui ühelt poolt tuleb linnaliinibuss peale ja teiselt poolt päris kõrge äärekivi. Viadukti peal suisa väike seinake.
Kui väntan, siis jõuan.
Mul on ka Scott ja olen samuti inimeste vahel "slaalomit" sõitnud. Seda peamiselt siis kui peaksin kesklinnast läbi sõitma. Samas ei ole võimalik seal ka nii suurt kiirust arendada, et see kellelegi väga ohtlikuks peaks muutuma. Näpud on samuti koguaeg piduriheeblite peal. Vajadusel kulgen jalakäija tempos kui näen, et mööda hetkel ei saa. Neil ju siiski eesõigus. Loomulikult sõidan ka sõiduteel aga peale seda kui mind 2 korda kesklinnas vastu äärekivi suruti (üks kord liinibussi poolt) ja paar korda lihtsalt parkimiskohast ette keerati või autoteel "laiutamise" tõttu (ca 15cm kõnnitee äärest) sõimama hakati, eelistan ma paratamatult kõnniteel kulgemist kui tunduvalt rahulikumat viisi punktist a punkti b jõudmiseks. Vabandust kui ma mõnikord veidi agresiivsema sõidustiiliga olen.Telc kirjutas:P.P.S Kas Scott ongi mingi rullikate ratas, nagu romubemm on auto? Just sedamarki ratastega sõidavad ka sajakilused härjad rahvarohkel kõnniteel inimeste vahel slaalomit.
Räägi, millal ja kus sa seda rahvarohkel kõnniteel Scottiga slaalomisõitmist täheldasid. Äkki olin tõesti mina
õnnitlen . opelist pilt sai ka päevalehte
http://www.epl.ee/artikkel_327812.html
Samas rumalaid leidub igal pool : autojuhtide , ratturite ja ka jalakäijate hulgas. Mitmed ratturidki ei pööra tähelepanu kui tuleb tagant kiirem ja tuigerdavad ees jne jne . See et ei saada kokkuleppele kas liikuda vasakul või paremal tekitab tihti probleeme eriti seal, kus liiklus tihe ja rattatee kitsas.
Üleüldiselt taandub küsimus sellele kumba eesti vanasõna kasutada - "pada sõimab katelt .." või targem annab järele .. Seega nii ratturitele jalakäiatele kui autojuhtidele võiks soovida pigem mõelda sellest kuidas ohutumalt saaks kui seda et kellel õigus on . Peaarulikult eesti jonni ajamise asemel peaks proovima eksisteerida koos sõbralikult
Näit: Peterburi tee enne maardut on tõesti kitsas ise MTB kasutajana sõidan selle pärast seal teepeenral ja MNTga peaks seda vältima arvestades et kui mõlemis reas on rekkad on neil ilmselt tõesti raske sõita ratturist mööda. Samas rusikatega vehkimine pole õige mingis olukorras ja sõimamine rumalat ratturit/autojuhti/jalakäiat targemaks ei tee .
Ja lõpuks keegi võiks jalakäiate harimiseks kampaania teha et inimesed saaksid aru kummal pool kõnniteel on ratta ja kummal pool kõnnitee.
http://www.epl.ee/artikkel_327812.html
Samas rumalaid leidub igal pool : autojuhtide , ratturite ja ka jalakäijate hulgas. Mitmed ratturidki ei pööra tähelepanu kui tuleb tagant kiirem ja tuigerdavad ees jne jne . See et ei saada kokkuleppele kas liikuda vasakul või paremal tekitab tihti probleeme eriti seal, kus liiklus tihe ja rattatee kitsas.
Üleüldiselt taandub küsimus sellele kumba eesti vanasõna kasutada - "pada sõimab katelt .." või targem annab järele .. Seega nii ratturitele jalakäiatele kui autojuhtidele võiks soovida pigem mõelda sellest kuidas ohutumalt saaks kui seda et kellel õigus on . Peaarulikult eesti jonni ajamise asemel peaks proovima eksisteerida koos sõbralikult
Näit: Peterburi tee enne maardut on tõesti kitsas ise MTB kasutajana sõidan selle pärast seal teepeenral ja MNTga peaks seda vältima arvestades et kui mõlemis reas on rekkad on neil ilmselt tõesti raske sõita ratturist mööda. Samas rusikatega vehkimine pole õige mingis olukorras ja sõimamine rumalat ratturit/autojuhti/jalakäiat targemaks ei tee .
Ja lõpuks keegi võiks jalakäiate harimiseks kampaania teha et inimesed saaksid aru kummal pool kõnniteel on ratta ja kummal pool kõnnitee.
Praktiliselt see sama koht ongi. Seal kus see rongi/veduriga kool asub (Transpordikool vist). Mööblimaja poolt tulles vahetult peale Rohu tänavalt raudtee alt läbisõitu ja kohe keerates vasakule Tehnika tänavale, kust ka läheb siis Tallinna ametlik jalgrattatee.Telc kirjutas:Ol, kas see pilt Tehnika tänaval, kuskil Paldiski mnt ja Suve tn vahelisel lõigul tehtud?
Tere
jJanno
Sellsamal Tallinna ametlikul jalgrattateel, mõnisada meetrit mööblimaja poole, Telliskivi tänaval on näha olnud ka politseid keset rattateed seismas.ol kirjutas:Praktiliselt see sama koht ongi. Seal kus see rongi/veduriga kool asub (Transpordikool vist). Mööblimaja poolt tulles vahetult peale Rohu tänavalt raudtee alt läbisõitu ja kohe keerates vasakule Tehnika tänavale, kust ka läheb siis Tallinna ametlik jalgrattatee.Telc kirjutas:Ol, kas see pilt Tehnika tänaval, kuskil Paldiski mnt ja Suve tn vahelisel lõigul tehtud?
jJanno
Uskumatud lood juhtuvad ikka siin kodukamaral: Noor rattur hukkus alaealise autojuhi süül.
If everything's under control, you're going too slow!
nyyd tehakse nii, et
nyyd tehakse nii, et lastakse signaali ja vehitakse vihaselt kätega ka jalgratturile, kes ületab teed ülekäigurajal
Re: nyyd tehakse nii, et
Äkki püüavad selgeks teha, et see on liiklusseadusevastane :/xvert kirjutas:nyyd tehakse nii, et lastakse signaali ja vehitakse vihaselt kätega ka jalgratturile, kes ületab teed ülekäigurajal :!:
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: nyyd tehakse nii, et
Loomulikult, kui sa teed seda rattaga sõites! Veel hullem juhus on kui rattur sõidab autodega paralleelselt tänava ääres ja ülekäigurajale jõudes keerab risti autode eest läbi.xvert kirjutas:nyyd tehakse nii, et lastakse signaali ja vehitakse vihaselt kätega ka jalgratturile, kes ületab teed ülekäigurajal
Kui sa ületad tee ratas käekõrval nagu LE ette näeb siis pole küll kellelgi põhjust käemärke näidata.
Laisk LE-d tundev rattur nagu ma olen, ei hakka ma ülekäigurajal jalgu klambritest välja sikutama ja pukist maha ronima. Seni pole probleeme autojuhtidega olnud, sest rattaseljas olles ei sõida ma ülekäigurajale enne kui olen veedunud, et autojuht soovib mind läbi lasta või ma ei sunni teda vastu tema tahtmist piduripedaali vajutama. Tavaliselt lasevad autojuhid teosammul liikuva ja ületamisvõimalust ootava ratturi vastu ootusi läbi. Vaadates seda situatsiooni autojuhi vaatevinklist, häirib ju viimast eelkõige ei tea kust ootamatult ilmuv ja oma "õigusi" nõudev rattur, kuid see kes juba pikalt silma all seisnud ja oma järjekorda ootab ei tekita juhile lisastressi ning väga tihti päädib see tasakaaluharjutusi tegevale ratturile tee andmisega.
tarts kirjutas:Laisk LE-d tundev rattur nagu ma olen, ei hakka ma ülekäigurajal jalgu klambritest välja sikutama ja pukist maha ronima. Seni pole probleeme autojuhtidega olnud, sest rattaseljas olles ei sõida ma ülekäigurajale enne kui olen veedunud, et autojuht soovib mind läbi lasta või ma ei sunni teda vastu tema tahtmist piduripedaali vajutama. Tavaliselt lasevad autojuhid teosammul liikuva ja ületamisvõimalust ootava ratturi vastu ootusi läbi. Vaadates seda situatsiooni autojuhi vaatevinklist, häirib ju viimast eelkõige ei tea kust ootamatult ilmuv ja oma "õigusi" nõudev rattur, kuid see kes juba pikalt silma all seisnud ja oma järjekorda ootab ei tekita juhile lisastressi ning väga tihti päädib see tasakaaluharjutusi tegevale ratturile tee andmisega.
Ma nõustun tartsiga selles osas, et miks ma pean maha ronima, kui ma tahan üle tee saada(tean, seda LE asja, aga leian, et kohati on see iganenud või ei ole? kehtib selline mahatulemine kuskil veel?). Kui ma olen kindel, et mind märgatakse ja üle lastakse, siis ma lihtsalt lähen üle. Küsimus, et kas te jooksete siis kinnisilmi kõnniteele, kui jalakäija olete. Äkki ette ilmuv jalakäija on autojuhi jaoks samasugune oht, kui seda tegev rattur. Mind ikka on õpetatud, et enne kui üle tee lähed veendu selles, et sa üle saad. Teen seda nii jala kui ratta seljas. Jalakäijana teele hüpates on ainult võibolla see vahe, et sa ei saa seda teha nii kiiresti, kui rattaga, aga see on võimalik.
Lisaks ratturitest liikluses ja üldiselt räägitakse ka siin
Mingi mõttetu oletamine käib siin Liilluseeskirja teemadel. Liiluseeskiri on väga konkreetne dokustaat ja kergesti kättesaadav (Riigiteataja.ee ntx). Seal on kirjas nii kiivri kasutamine, vasakpöörde tegemine, sebra ületamine jne jne. Pole ju mõtet siin oma päid anda ja kohvipaksu pealt oletada LE sisu. Ja väita, et midagi on liikluseeskirjas iganenud ju võib aga see ei vabasta meid veel LE täitmisest - seadus on seadus (LE on vist tegelikult küll määrus) ja kehtib kõigile võrdselt sõltumata meie tõekspidamistest.Gunnar kirjutas:Jah, pead ei anna, aga kui vastupidist märki ei ole, siis sebra , kui rahvusvaheline teetähis, on AINULT jalakäia jaoks iga pool.arjasepp kirjutas:
kohati on see iganenud või ei ole? kehtib selline mahatulemine kuskil veel?
PS. Kas te ka muide teate, et rattamaratonidel peavad ratturid avatud liiklusega maanteedel täitma liikluseeskirju? Karmilt seadust järgides tähendab see, et ka ratas peab vastama LE nõuetele: kollased helkurid kodarates, signaalkell lenksul, ees ja taga helkurid (hämaral ajal ka tuled). Vot sulle eeskirja. (tuues paralleeli rallispordist siis pole mitte harvad juhud, kui ekipaa? ühelt kiiruskatselt teisele sõites mentidele vahele jääb kiiruse ületamise või tehniliselt liikluskõlbmatu autoga)
If everything's under control, you're going too slow!
Kas nüüd just autojuhtide aga siiski. Sõitsin just veidi aega tagasi pärnu rannapargis rattaga ja vaatasin et ees inimesed. Õnneks nägid nad mind kaugelt ja tulid kenasti eest ära, seega ei hakanud hoogu maha ka võtma. Mööda sõites karjuti mulle midagi sellist et "mida sa kihutad, siin on lapsed" Samas ilmselt need samad tegelased olid majaka kõrvale kahe autoga tulnud, kuhu tegelikult autod üldse sõita ei tohiks.
pärnu maanteel veel
on "hea" koht see kus ametlik rattatee möödub sellest "osten-tori" uuest majast. Maja ees on poolviltu parkla, kus pooled autod on tagumikuga rattatee peal ees. No ja siis peab vaene rattur autoritta tõmbama ...
elame maailmas kus palju asju on reguleeritud seadusega. üks neist on liiklusseadus. liiklusseadus määratleb jalgratast liiklusvahendina ja jalgratturit liiklusvahendi juhina. järelikult kehtivad ratturi jaoks liiklusvahendile ja selle juhile kehtestatud sätted. kuna sel hetkel ei ole rattur jalakäija, siis ei saa tal asja olla sõidutee ületamiseks vöötrajale.arjasepp kirjutas:
Ma nõustun tartsiga selles osas, et miks ma pean maha ronima, kui ma tahan üle tee saada(tean, seda LE asja, aga leian, et kohati on see iganenud või ei ole? kehtib selline mahatulemine kuskil veel?). Kui ma olen kindel, et mind märgatakse ja üle lastakse, siis ma lihtsalt lähen üle. Küsimus, et kas te jooksete siis kinnisilmi kõnniteele, kui jalakäija olete. Äkki ette ilmuv jalakäija on autojuhi jaoks samasugune oht, kui seda tegev rattur. Mind ikka on õpetatud, et enne kui üle tee lähed veendu selles, et sa üle saad. Teen seda nii jala kui ratta seljas. Jalakäijana teele hüpates on ainult võibolla see vahe, et sa ei saa seda teha nii kiiresti, kui rattaga, aga see on võimalik.
paljusid seadusi rikutakse mugavusest, hoolimatusest vmt. nii ka liiklusseadust. autojuhid ületavad kiirust, ratturid sebivad nii nagu neile parasjagu mugavam on, üle tee vöötrajal, punasega üle ristmiku (krt isegi kandilised, muiduülbikud, blondiinid ja rullnokad ootavad sel ajal punase taga oma saanidega).
jah, paljud seadused ja reeglid on täita veidi ebamugavad või tunduvad endale lihtsalt kentsakad. paljudest pole inimestel aimugi. siit ka see jalgrattateedel jalutamine, koertesitutamine, rulluisutamine jne.
kui keegi arvab endal olevat õiguse sõita üle sõidutee vöötrajal siis arvestagu kellegi teise arvamusega, et tal on omakorda õigus oma 20-tonnise pumiga teha vasakpööret või sõita peateele ilma sõidueesõigust omavat jalgratturit läbi laskamta. (just eile õhtul nähtud juhtum pärnu mnt-jälgimäe tee ristmikul)
Rulluisutaja on tegelikult jalakäija ehk siis tohib sõita kõnniteedel ja tegelikult ka kõnniteede puudumisel sõiduteel. Jalgrattateel siiski sõita ei tohi.mmz kirjutas:Rulluisutamisest saan ma veel aru. Loomulikult ei tohiks nendega rattateel sõita ja nad häirivad. Samas on aga rattateed tavaliselt ka ainsad hea asfaltkattega teed kus rulluiskudega üldse võimalik sõita on.
khm khmm! Puhtakujulisi rattateid on nii vähe, või siis on nad sellistes kohtades kus liiklus superhõre, et rulluisutajate kohta väga sõna võtta ei maksaks. Rulluisutajad (peale mõningast harjutamist) liiguvad ka suht ennustatavas suunas ja täiesti võrreldaval kiirusel jalgratturitega. Loomulikult oleks uhke üksinduses veereda, aga selleks osta staadioni jagu maad ja kutsu Jüri Mõis asfalti panema (ta pidi omale masina ostma kuuldavasti).
Miki-Hiir kirjutas:Rulluisutaja on tegelikult jalakäija ehk siis tohib sõita kõnniteedel ja tegelikult ka kõnniteede puudumisel sõiduteel. Jalgrattateel siiski sõita ei tohi.mmz kirjutas:Rulluisutamisest saan ma veel aru. Loomulikult ei tohiks nendega rattateel sõita ja nad häirivad. Samas on aga rattateed tavaliselt ka ainsad hea asfaltkattega teed kus rulluiskudega üldse võimalik sõita on.
Viimati muutis marion, 10. 08. 2006. 16:08, muudetud 1 kord.
Nende nipsakate tegemise eest võid kolakat saada (olenemata soost, silm silma vastu). Kui naeratades seletad mida keegi valesti tegi ja kuidas ta ennast ja teisi sellega ohustas on tulemus hulga parem. Ehk et kui midagi teed tee korralikult.marion kirjutas: vahetevahel tegin napikaid-ripsakaid kah, et nad aru saaks ja minema koliks.
erikr pani kõige täpsemalt olukorra paika ja lambaid on nii autoroolis, rattaga, rullidel kui jala
me peame lihtsalt arvestama ja elama nendega samas aegruumis.
Miki-Hiir- Tallinnas on ainult 2 kohta, kus rulluiskudega treenida saab, pirita ja kakumäe rattateedel. tõsirattureid on mõlemal teel treenimas haruharva.
rohkem sallivust ja mõistmist
me peame lihtsalt arvestama ja elama nendega samas aegruumis.
Miki-Hiir- Tallinnas on ainult 2 kohta, kus rulluiskudega treenida saab, pirita ja kakumäe rattateedel. tõsirattureid on mõlemal teel treenimas haruharva.
rohkem sallivust ja mõistmist
Viimati muutis tsainik, 10. 08. 2006. 16:38, muudetud 1 kord.
Sõidan ise nii ratta kui rulliga ... Pirital pole eriti mõnus kummagagi sõita - rattatee on jalakäijaid lapsevankriga ja ilma täis. Liiga ekstreemseks läheb - rulluiskudel saab küll arendada päris suuri kiiruseid aga pidama saamine on siiski oluliselt keerulisem kui ratturil või jalakäijal.tsainik kirjutas:Miki-Hiir- Tallinnas on ainult 2 kohta, kus rulluiskudega treenida saab, pirita ja kakumäe rattateedel. tõsirattureid on mõlemal teel treenimas haruharva.
Kakumäe on normaalne koht, uuselamurajoonid ka - hea uus ja sile asfalt, laiad peale- ja mahasõitudega kõnniteed ... nämmu. Lemmik on Jüri tehnopark.
Napikate tegemise teemal ... ma tunneks ennast ikka jube s***lt kui keegi minu napika tõttu asfaldit künnaks olgugi ta siis vales kohas ja minul õigus.