Mis teeb raamist raami?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Mis teeb raamist raami?
Hakkasin ikkagi mõtlema, et mis teeb raamist raami. Miks ühed raamid maksavad 3k ja mõned 200g kergemad 13k. Pahatihti tulevad need ju isegi samast tehasekompleksist kuskil taivanist, olenemata sellest, mis firma logo peale kleebitakse.
Võrreldes erinevaid rattaid, siis on lihtne vaadata, et LX või Sram X.0, Onyks või Chris Kings, Magura Julie või Avid 7, SID või Marathon jne, st selles jupinduses ei ole nii raske orienteeruda. Aga ikkagi, ratas algab raamist, eriti HT, et kust kaudu saab teada, milline on hea raam ja milline sellest veel parem. Parimat geomeetriat veel leitatud pole ja paljuski kasutavad firmad sama geomeetriat kogu raamiskaala ulatuses, seega see ka väga palju ei aita.
Seega, kui mul on kujuteldav 30k/20k panna rattasse, siis leiab selle eest 110 erineva firma HT ratast, siis milline on neist see kõige parema raamiga? Või nagu mulle järjest rohkem tunduma hakkab, siis pole raamiteema üldse nii keeruline/tähtis, vajalik ainult, et värv meeldib.
Poogiks siia kaaluteema ka külge, et kas tõesti on suur vahe 1670g ja 1820g raamil?
Võrreldes erinevaid rattaid, siis on lihtne vaadata, et LX või Sram X.0, Onyks või Chris Kings, Magura Julie või Avid 7, SID või Marathon jne, st selles jupinduses ei ole nii raske orienteeruda. Aga ikkagi, ratas algab raamist, eriti HT, et kust kaudu saab teada, milline on hea raam ja milline sellest veel parem. Parimat geomeetriat veel leitatud pole ja paljuski kasutavad firmad sama geomeetriat kogu raamiskaala ulatuses, seega see ka väga palju ei aita.
Seega, kui mul on kujuteldav 30k/20k panna rattasse, siis leiab selle eest 110 erineva firma HT ratast, siis milline on neist see kõige parema raamiga? Või nagu mulle järjest rohkem tunduma hakkab, siis pole raamiteema üldse nii keeruline/tähtis, vajalik ainult, et värv meeldib.
Poogiks siia kaaluteema ka külge, et kas tõesti on suur vahe 1670g ja 1820g raamil?
Ratas on minu hobi, mitte elu
Minu arvates on peamine geomeetria. Selle saab mõõtmiste tulemusel enda jaoks paikka panna ja ka katsetada mõne meil müüdava ratta peal (proovisõit). Siis juba valik müüdavate raamide osas vastavalt geomeetriale.
Kaal, no ütleme, et minu jaoks on suur vahe ca 400-500g. Lihtsalt selline personaalne olulisuse printsiibi piir jookseb seal. Samas ei ole see kaal see kõige olulisem näitaja.
Kallis - odav. Olen endiselt seisukohal, et minu praegusest raamist kolm korda kallim raam ei pane mind paremini sõitma (peaks ju olema eesmärk), eriti kui selle geomeetria on sama ja kaal on sarnane. Fakt on ka see, et tähtede kombinatsioon raamil mõjutab ka kohati hinda oluliselt. Kuigi näpujäljed raamil võivad kuuluda ühele ja samale liinitöölisele.
Aga, ärgem unustagem muidugi seda, et emotsionaalne rahulolu võib ka teinekord oluliselt tulemust mõjutada. Selle rahulolu hind on väga personaalne muutuja
Kaal, no ütleme, et minu jaoks on suur vahe ca 400-500g. Lihtsalt selline personaalne olulisuse printsiibi piir jookseb seal. Samas ei ole see kaal see kõige olulisem näitaja.
Kallis - odav. Olen endiselt seisukohal, et minu praegusest raamist kolm korda kallim raam ei pane mind paremini sõitma (peaks ju olema eesmärk), eriti kui selle geomeetria on sama ja kaal on sarnane. Fakt on ka see, et tähtede kombinatsioon raamil mõjutab ka kohati hinda oluliselt. Kuigi näpujäljed raamil võivad kuuluda ühele ja samale liinitöölisele.
Aga, ärgem unustagem muidugi seda, et emotsionaalne rahulolu võib ka teinekord oluliselt tulemust mõjutada. Selle rahulolu hind on väga personaalne muutuja
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
ühe väga olulise detaili unustasid....JÄIKUSE, st hea raam on jäik täpselt sealt, kus vaja ja paindub läbi sealt kus tarvis....selle otsene mõju ratta omadustele nagu kiirendusvõime, ronimisvõime ja juhitavuse on väga suur.Mati kirjutas:Minu arvates on peamine geomeetria. Selle saab mõõtmiste tulemusel enda jaoks paikka panna ja ka katsetada mõne meil müüdava ratta peal (proovisõit). Siis juba valik müüdavate raamide osas vastavalt geomeetriale.
Kaal, no ütleme, et minu jaoks on suur vahe ca 400-500g. Lihtsalt selline personaalne olulisuse printsiibi piir jookseb seal. Samas ei ole see kaal see kõige olulisem näitaja.
Aga, ärgem unustagem muidugi seda, et emotsionaalne rahulolu võib ka teinekord oluliselt tulemust mõjutada. Selle rahulolu hind on väga personaalne muutuja
Teoorias oleme me kõik kõvad targutajad, aga ütle mulle ka aparaat, mis sulle jäikuse ära ütleb? Kui see oleks silmaga nähtav, käega katsutav, teise rattaga võrreldav, siis paneks raamid ju ilusti jäikuse ja kaalu järgi pingeritta ja kogu maailm oleks ühe probleemi võrra vaesem.Ereliukas kirjutas: ühe väga olulise detaili unustasid....JÄIKUSE, st hea raam on jäik täpselt sealt, kus vaja ja paindub läbi sealt kus tarvis....selle otsene mõju ratta omadustele nagu kiirendusvõime, ronimisvõime ja juhitavuse on väga suur.
Ratas on minu hobi, mitte elu
ootasin seda kommi vot seda jäikuse asja pole mina veel tunnetanud. vähemalt mitte nii, et oleks mega erinevus. olen proovinud erinevaid raame tuttavate/sõprade käest. ma ei eita jäikuse olulisust ja olemasolu, kuid minu tase järelikult ei tunneta seda nii oluliselt. muidugi ratta kui terviku jäikuse annab kogum - raam + amort, jooksud jne.Ereliukas kirjutas:...ühe väga olulise detaili unustasid....JÄIKUSE, st hea raam on jäik täpselt sealt, kus vaja ja paindub läbi sealt kus tarvis....selle otsene mõju ratta omadustele nagu kiirendusvõime, ronimisvõime ja juhitavuse on väga suur.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
http://www.efbe.de/ tegeleb raamide testimisega ja jagamisega kolme rühma: standard, high ja top performance. Üllatuslikult avastasin, et mu üsna odav Scott YZ1 seisis kõrvuti süsinikkiust ja titaanist tunduvalt kallimate raamidega top performance real. Samas eks ka kaalu oli ca pool kilo rohkem kui kallimatel.
Sellel teemal on siin foorumis juttu olnud - kasuta otsingut.
Näiteks mõned lingid:
viewtopic.php?t=2860
viewtopic.php?p=68454
viewtopic.php?p=19472
Ning juba peale vaadates saab aru mis sorti raamiga võib tegu olla.
Rusikareeglid on järgmised, et suurema läbimõõduga raamitorud tagavad jäigema raami, peenema läbimõõduga on jälle mugavam sõita ja mängib maastikul paremini.
Langev geomeetria on parem tõusudel/laskumistel. Sirge ülatoruga püstine geomeetria on jälle tasasel maal või suurtel kiirustel parem.
Erinevad materjalid käituvad veel omakorda erinevalt.
Hea raam või piisavalt kallis raam võib need müüdid muidugi kummutuda.
Mu enda kogemus ytleb veel, et raami headus on tema hinnaga otseses seoses. Ma ise ka alguses ei uskunud, aga nii on.
Olin vahepeal suur scandium raamide fänn ja soetasin endale mõne tuhande krooni eest scandiumist lätlase. Paras pettumus oli võrreldes 6x kallima scandiumiga ja võib öelda, et ka kallim ja korralikum aluraam oli sellest parem.
Kui tahad teada milline raam on hästi roniv, siis istu korraks mõne 17,5" mõõtu(või mõni muu väiksem mõõt) Trek 8500 raami otsa. Asjast arusaamiseks piisab tavariietest ja ühest minutist. Vahe on niivõrd meeletu (oleneb muidugi millega võrrelda).
Näiteks mõned lingid:
viewtopic.php?t=2860
viewtopic.php?p=68454
viewtopic.php?p=19472
Ning juba peale vaadates saab aru mis sorti raamiga võib tegu olla.
Rusikareeglid on järgmised, et suurema läbimõõduga raamitorud tagavad jäigema raami, peenema läbimõõduga on jälle mugavam sõita ja mängib maastikul paremini.
Langev geomeetria on parem tõusudel/laskumistel. Sirge ülatoruga püstine geomeetria on jälle tasasel maal või suurtel kiirustel parem.
Erinevad materjalid käituvad veel omakorda erinevalt.
Hea raam või piisavalt kallis raam võib need müüdid muidugi kummutuda.
Mu enda kogemus ytleb veel, et raami headus on tema hinnaga otseses seoses. Ma ise ka alguses ei uskunud, aga nii on.
Olin vahepeal suur scandium raamide fänn ja soetasin endale mõne tuhande krooni eest scandiumist lätlase. Paras pettumus oli võrreldes 6x kallima scandiumiga ja võib öelda, et ka kallim ja korralikum aluraam oli sellest parem.
Kui tahad teada milline raam on hästi roniv, siis istu korraks mõne 17,5" mõõtu(või mõni muu väiksem mõõt) Trek 8500 raami otsa. Asjast arusaamiseks piisab tavariietest ja ühest minutist. Vahe on niivõrd meeletu (oleneb muidugi millega võrrelda).
Olen alles hiljuti raami vahetanud, tähtede järjekord downtube'i peal jäi samaks (Merida), kuid toptube'il oli muutus Sport 500 -> Matts PRO HFS. Raami suurs jäi samaks (20"). Esimese sõidu ajal oli elamus ja - kuidas ma varem üldse sõita sain. Ratas ronis nagu nalja ja ka tehnilistel nikerdamistel oli asi paremini kontrolli all. Siiski - lisaks raamile olid vahetunud ka jooksud (sh ka kummid on nüüd UST) ja amort (ja ka lenks on nüüd kitsam), mistõttu ei saa ma öelda, et see kõik ainult tänu raamile tuli. Aga mul on tunne, et raamil on siin ka oluline osa. Käsitsi üle mõõtes sain tulemuseks, et geomeetria on tõesti veidi erinev. Lisaks on ka torud jämedamad (nt. sadulatoru on nüüd 31,6 mm 27,2 mm asemel). Raamide kaalude kohta mul infot pole, kuid kahtlustan, et HFS on kergem Mina maksin selle raami eest 3000.- (uus raam) ja olen küll hinna-kvaliteedi suhtega VÄGA rahul. Loomulikult oleks Treki 9.9, S-Works M5 või Scott Scale 10 raamid veel etemad aga hind on neil ka vastav. Kokkuvõte: raamil ja raamil on vahe vahel (isegi sama mõõtu sama tootja raamil), et aga vahest aimu saada tuleb sõita ja proovida. Üldjuhul ega sa palju mööda ei pane kui lähtud põhimõttest, et mida kallim hind, seda parem raam (turumajandus ju ikkagi ...).
If everything's under control, you're going too slow!
Kusjuures huvitav tähelepanek, sest ise täpselt sama vahetuse ajal küll mingit olulist vahet sõidutunnetuses ei täheldanud, samas ma ei kahtle et härra Sõberi puhul see nii oli.sqber kirjutas:Olen alles hiljuti raami vahetanud, tähtede järjekord downtube'i peal jäi samaks (Merida), kuid toptube'il oli muutus Sport 500 -> Matts PRO HFS. Raami suurs jäi samaks (20"). Esimese sõidu ajal oli elamus ja - kuidas ma varem üldse sõita sain.
Ilmselt on raami headus ka otseses seoses psühholoogiliste teguritega nagu välja käidud raha hulk suhtes kuupalgaga, uuest raamist unistades veedetud aeg, bling-bling faktor jne. Küsiks siis nii, et kas keegi on teinud oma raamivahetuste puhul loomkatseid - palju näiteks ühe konkreetse singli või rajajupi läbimise aeg on uue raamiga reaalselt paranenud?
Ei usu, nagu ma mainisin, siis muutusid peale raami veel väga mitmed tegurid ja see efekti võis ka neist tulla! Ütleme siis nii, et minu kogemus ei ole statistiliselt oluline, sest ühe teguri mõju ei saa teistest eristada. Aga jätame selle placebo-mitteplacebo teema, püüame Gunnarile vastata, et mis teeb raamist raamiAndreK kirjutas:Placebo" efekt?
If everything's under control, you're going too slow!
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Merida väidab et 18" kaalub vähem kui 1500 grammi...ja tegelikult katsusin veloplusi poes nii seda HFS raami kui carbon raami ja see kaalu vahe oli nii väike, et paneb mõtlema kas on seda 14 000 krooni vaja raisata mingile carbon raamile mis anna tõesti võib olla moraalse rahul olu jne kuid jah kui panna nt jalg pedaalile ja siis seda alla vajutada jõuga siis ikka näed ka seda raami "pehmust"sqber kirjutas:kahtlustan, et HFS on kergem
sama siin. vahetasin ainult raami: trek 8500 --> trek 9.8. absoluutselt teine tase. eriti annab tunda kiirendustel. eriti mõnusalt jäik on väntade ümber olev osa, alguses oli lausa imelik, et üks ratas nii kergelt liigub. kuigi ei saa öelda, et trek 8500 halvasti liiguks, pigem vastupidi.Kirsa kirjutas:Aga ümber ei vahetaks enam mingi hinna eest. See raam on hoopis teine maailm.
kel huvi, siis trek 8500 raam on müüa , sõitnud 1 hooaeg. 19,5".
Niipalju kui ma olen Age trek 8500 proovinud, siis asi kiirendab väga hästi 0-20km/h ja ronib väga hästi ja läheb üldse kergelt liikvele. Aga see kõik tuleb pigem geomeetriast kui materjalist. Sama geomeetriaga carbon raam oleks kindlasti veel parem. (trek 9.9?)
Aga kiirustel 20-50 jääb jah natuke pehmeks ja ei ole enam nii kiire.
Aga kiirustel 20-50 jääb jah natuke pehmeks ja ei ole enam nii kiire.
Ex see raami vahetamisel tekkiv positiivne effekt sõltub ka sellest, kaua vana ramaiga sõidetud. Kui ikka vana raam pehmeks sõidetud, siis on vahe uue mistahes vähemalt samaväärse raamiga mäekõrgune. Ise vahetasin ka 3 a vana raami uue ja samaväärse vastu, (muuseas vahetasin ka muud osad) ja tulemus tõi laia naeratuse näole...
Ratas on minu hobi, mitte elu
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Siin kisub juba tõesti võimalikuks teha võistlus a?la Race of the Champions, kus sõitjate asemel oleksid võistlustules rattaraamid. Võetakse kokku samasuured raamid (soovitav ka enam-vähem sarnaste juppidega) ja iga mees sõidab iga rattaga kas siis mingi ringi või mingid rajalõigud (a?la Tehnikamaailma autotest). Objektiivsuse huvides võiks muidugi ka raamid enne millegagi sisse mässida, et nö. "oma marki" ei eelistaks. Enne H100 Kubija hotelli ümber võiks ju proovida
BRAINDEAD AND HAPPY
trek 9.9 ja 9.8 on sama raamiga. kui ostad täisratta on konf teine.Kirsa kirjutas: Aga see kõik tuleb pigem geomeetriast kui materjalist. Sama geomeetriaga carbon raam oleks kindlasti veel parem. (trek 9.9?)
.
carbonraami hea omadus ongi see, et ei lähe niimoodi pehmeks nagu alu. üleüldse on erineivaid teste carbonraamide jäikuse kohta ja hetkel on üldlevinud seisukoht, et vähemalt lähiaastatel peale soetamist tema jäikus ei vähene.
Täpselt, sest siinse jutu järel võiks justkui väita, et tegelikult võidaks näiteks EEC üldarvestuses iga kell see esimene vaene tegelane, kes Merida HFS või mõne muu kahtlase raamiga sõidab (võin eksida, aga vist Sigvard Kukk näiteks kõvematest meestest vist sõidab sellisega?), sest vahe normaalse raamiga a la 9.8 on niivõrd suur ja selge on see, et korraliku raamiga oleks ta iga kord 10min kiirem? Või sain ma millestki valesti aru?tõeline siga kirjutas:Siin kisub juba tõesti võimalikuks teha võistlus a?la Race of the Champions, kus sõitjate asemel oleksid võistlustules rattaraamid. Võetakse kokku samasuured raamid (soovitav ka enam-vähem sarnaste juppidega) ja iga mees sõidab iga rattaga kas siis mingi ringi või mingid rajalõigud (a?la Tehnikamaailma autotest). Objektiivsuse huvides võiks muidugi ka raamid enne millegagi sisse mässida, et nö. "oma marki" ei eelistaks. Enne H100 Kubija hotelli ümber võiks ju proovida
lõpuks jõudsime sinna teemasse, mida ma nii kaua ootasin. Nimelt on mulle korduvalt ja veel rohkemgi öelnud, et ostku ma omale ereljuukase asemel korralik ratas (või vähemalt raam) ja ma sõidaksin elionil vähemalt 50 kohta paremini (vbla olid ka teised numbrid, ei mäleta). Seda räägiti mulle eelmine aasta ja on ka see aasta märkusi tehtud. Mullu sõitsin elioni kohtadel 500-600. See aasta olen lõpetanud 2 etappi 250-300 vahel. Ja seda kõike sama rattaga (kusjuures raam on vahepeal vatti saanud ja pehmemaks muutunud). Kui ma nüüd omale tõesti uue raami ostaks, kas ma siis liiguks kohadel 200-250? Kahtlen selles. Sügavalt kahtlen. Asi on siiski selles, et mis mees seal sadulas istub, kui palju ta on trenni teinud... Ootan pikkisilmi seda aega, kui ma oma erekaga sõidan elionil kohtadel 100-150. Kas siis need seltsimehed, kes siiani on arvanud, et asi on raamis, oma arvamust selle teema osas ka muudavad? Ma ei vaidle vastu, et jäik raam ja muud head omadused on olulised aga siiski ei tasuks nende puudumise nahka ajada oma kehva vormi. Elionil sõidetakse esisajas igasuguste kärudega ja saavad ilusti hakkama. Kui neile nüüd parem relv kätte anda, tõusevad nad siis kohe meeletult ülessepoole? Ei, rohkem on vaja trenni teha. Arvan, et nii vist ikka ei ole, et ostad uue ja parema raami ja trenni justkui enam tegema ei peakski...Kuigi see võiks nii olla!
Uuhh, kohe hakkas kergem, kui sain südamelt ära räägitud
Uuhh, kohe hakkas kergem, kui sain südamelt ära räägitud
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
peab ütlema et seekord olen ka mina velomaniga ühel nõul.
hakkasin ka see aasta elioni sõitma ja ei ütleks et mu 2000 aasta ront nii väga pehme tunduks.kui mulle nüüd uus jäik raam antaks ja sõitma peaks siis selle 50ne statistika järgi peaks maratoni võitja mina olema aga mulle meeldib oma:pehme:raamiga töllerdada.
aga kui viitsite tehke mulle ka selgeks et mismoodi see raam ikka ära väsib,ma metslase aruga ja ei jõua kõik asjad kohale.
hakkasin ka see aasta elioni sõitma ja ei ütleks et mu 2000 aasta ront nii väga pehme tunduks.kui mulle nüüd uus jäik raam antaks ja sõitma peaks siis selle 50ne statistika järgi peaks maratoni võitja mina olema aga mulle meeldib oma:pehme:raamiga töllerdada.
aga kui viitsite tehke mulle ka selgeks et mismoodi see raam ikka ära väsib,ma metslase aruga ja ei jõua kõik asjad kohale.
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Mind paneb ka imestama, mismoodi mina, praeguseks 2700 km sõitnud olen viimastel Elioni etappidel 50 hulka jõudnud. Kas teistel läheb siis kogu aur raamide ja juppide upgreidimise peale . Tõesti tekib sportlik huvi mida 15000 karbonraam minust teha võib. Samas kui ma selle sama raha investeeriksin parema toitumise ja paari treeninglaagri peale viiks see mind ilmselt kiiremini edasi.
Nii, et kust leida see 15000
Nii, et kust leida see 15000
BRAINDEAD AND HAPPY
Kukk vahetas jah carboni Matts lite vastu välja - väidetavalt sellepärast, et on kergem ja ronib paremini. Mõlemad väited võivad vabalt õige olla.matts kirjutas: kes Merida HFS või mõne muu kahtlase raamiga sõidab (võin eksida, aga vist Sigvard Kukk näiteks kõvematest meestest vist sõidab sellisega?),
Tema võib endale ka iga aasta uut raami lubada, kui alu peaks juhtumisi pehmeks minema. Mina ntx ilma põhjuseta iga aasta ei vaheta.
Elion ees ja elion taga. Egas elionil ei tulegi kõik raami omadused välja. Seal saab tõesti sõidetud iga toimiva vokiga.metslane kirjutas: hakkasin ka see aasta elioni sõitma ja ...
No sul on praegune raam ka üks paras vokk imho...veloman32 kirjutas: Nimelt on mulle korduvalt ja veel rohkemgi öelnud, et ostku ma omale ereljuukase asemel korralik ratas (või vähemalt raam) ja ma sõidaksin elionil vähemalt 50 kohta paremini (vbla olid ka teised numbrid, ei mäleta).
See aasta sa sõidad kõvasti paremini sellepärast et oled 2-3 "korda" rohkem trenni hakanud tegema. Kui sellise mahu pealt tulemus ei tule siis...
Aga lihtsalt imho peaks asi tasakaalus olema - carbon lenksud ja mõradega raam ei käi nagu väga kokku või mis.
Kui ma nüüd hästi mäletan siis eelmine aasta vahetasid sa kokku 3-4 raami. Kogusid kõik põhjused ühte aastasse?Kirsa kirjutas:...Mina ntx ilma põhjuseta iga aasta ei vaheta.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Classic oli 2a vana ja natuke suur ja pehme nagu mädavõi ning tahtsin ka vaheldust. ZZK oli lihtsalt suur (20" ja 174cm pikkus). Merida mag läks yhe sõiduga katki - jälle mis teha. Praegune raam muide on juba aasta vana ja tõenäoliselt sõidab niikaua kui lotovõidu saan ja FS Scott'i ostan.Mati kirjutas:Kui ma nüüd hästi mäletan siis eelmine aasta vahetasid sa kokku 3-4 raami. Kogusid kõik põjused ühte aastasse?Kirsa kirjutas:...Mina ntx ilma põhjuseta iga aasta ei vaheta.
sul võib õigus olla kuid fakt on see, et elion on harrastusratturite etalonsündmus, peamine taustsüsteem, milles end positsioneerida. statistiliselt keskmistub ka hooaja jooksul oluline müra välja.Kirsa kirjutas: Elion ees ja elion taga. Egas elionil ei tulegi kõik raami omadused välja. Seal saab tõesti sõidetud iga toimiva vokiga.
olels ka ise käinud raamivahetuste ja igasuguste muuda upgradede käänulist rada väidan, et saab ikka raami omadused välja tuua. tuleb osata aru selelst saada.
Vahemärkusena, et Otepääl nägin ratast "Trekking Fox", Millel all Crossmax SL, ketspidur jms vastav....Kirsa kirjutas:Aga lihtsalt imho peaks asi tasakaalus olema - carbon lenksud ja mõradega raam ei käi nagu väga kokku või mis.
Ühte asja lisaksin veel siia teemasse. Heast ja kallist raamist ei pea tingimata paremat kohta lõpuprotollis eeldama. Kõik asjad siin maailmas ei ole otseses sõltuvuses. Ratta ja rattasõidu fänn otsib ka muud. Sellest sai palju jahutud ka siin:
viewtopic.php?t=7504&postdays=0&postorder=asc&start=25
Õli tulle valamiseks. Soovitage head HT raami 10keek eelarve juures. Elionil "saja sisse" sõitma esialgu ei hakka
Ses suhtes olen sinuga 100% nõus. Minu puhul eeldaks see nt Exogrid raami. Muud alu-igasuguimesulam- ja karbonraamid ei mõjuUrmasL kirjutas:...Heast ja kallist raamist ei pea tingimata paremat kohta lõpuprotollis eeldama...Ratta ja rattasõidu fänn otsib ka muud...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Mina astun kindlasti Velomani jalg-on-edu-pant parteisse.
vahetasin ka kunagi üks 3-4 aastat sõitnud aluraami välja täiesti tutika vastu ja ei saanud küll mingist vahest aru. Raamisuurus jäi ka samaks nagu ka tootja. Ma olen enam kui kindel, et uue ratta ostmisel on ikka eufooria see, mis selle edasimineku tunde tekitab.
Siin teemas on ju vihjed olemas - vahetasin raami ja nii muuseas pooled jupid rattal - edasiminek oli tuntav. Muidugi oli, aga see ei olnud ainult raamist põhjustatud. Kogu ratas läks uuemaks ja kergemaks.
Vahetasin alu süsiniku vastu - muidugi on sõidutunne teine, sest raamimaterjalidel on vahe. Võibolla ongi süsinik jäigem, aga kas ta sellepärast kiirem ja parem on? Mina võtaks oma väljateenitud Poola tuuri auhinna Poola tuuri auhinnaikka ja ainult sellepärast, et ta on lihtsalt NIIIII KÕVA ja tahaks seda kohe voodisse kaissu võtta
Oma praegusest alu raamist ei ole küll kuskilt aru saanud, et vedel vms. Kui ikka keegi tahab uut raami, siis ei pea välja mõtlema hakkama, et vedel, vetruv. Ostke see lihtsalt niisama ja olge õnnelikud!!!
vahetasin ka kunagi üks 3-4 aastat sõitnud aluraami välja täiesti tutika vastu ja ei saanud küll mingist vahest aru. Raamisuurus jäi ka samaks nagu ka tootja. Ma olen enam kui kindel, et uue ratta ostmisel on ikka eufooria see, mis selle edasimineku tunde tekitab.
Siin teemas on ju vihjed olemas - vahetasin raami ja nii muuseas pooled jupid rattal - edasiminek oli tuntav. Muidugi oli, aga see ei olnud ainult raamist põhjustatud. Kogu ratas läks uuemaks ja kergemaks.
Vahetasin alu süsiniku vastu - muidugi on sõidutunne teine, sest raamimaterjalidel on vahe. Võibolla ongi süsinik jäigem, aga kas ta sellepärast kiirem ja parem on? Mina võtaks oma väljateenitud Poola tuuri auhinna Poola tuuri auhinnaikka ja ainult sellepärast, et ta on lihtsalt NIIIII KÕVA ja tahaks seda kohe voodisse kaissu võtta
Oma praegusest alu raamist ei ole küll kuskilt aru saanud, et vedel vms. Kui ikka keegi tahab uut raami, siis ei pea välja mõtlema hakkama, et vedel, vetruv. Ostke see lihtsalt niisama ja olge õnnelikud!!!
Viimati muutis Alvaro, 08. 08. 2006. 10:57, kokku muudetud 2 korda .
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
teema algataja küsis mis teeb raamist raami ehk mis vahet neil on? tahtsime parimat, aga välja kukkus nagu alati ja jõudsime oma aruteluga taas sinna kes mitmes on elionil cupil ja et peaks ikka trenni ka tegema.veloman32 kirjutas:Elionil sõidetakse esisajas igasuguste kärudega ja saavad ilusti hakkama. Kui neile nüüd parem relv kätte anda, tõusevad nad siis kohe meeletult ülessepoole? Ei, rohkem on vaja trenni teha. Arvan, et nii vist ikka ei ole, et ostad uue ja parema raami ja trenni justkui enam tegema ei peakski...Kuigi see võiks nii olla!
Uuhh, kohe hakkas kergem, kui sain südamelt ära räägitud
valesti olete aru saanud mehed - trennitegemine ei tee raami paremaks ja elion cup raami omadusi ei muuda
aga siiski. ära suhtu nii pragmaatiliselt. see pigem ongi selline filosofeerimise teema minu arvates, kuna iga isiku puhul võrdselt kehtivaid fakte ju pole. seega võib ka väita, et treenitus teeb raamist raami treenitum oskab raami "kasutada" ja "lugeda", vähemtreenitum (nt mina) ei oska seda.tarmo kirjutas:...valesti olete aru saanud mehed - trennitegemine ei tee raami paremaks ...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Mis teeb raamist raami?
See "parima raami" küsimus on umbes nagu "milline on maailma parim auto" - kellele ema, kellele tütar (kuigi parem oleks kui sõbrannad väljastpoolt oma perekonda leiad). Materjali ja geomeetria osas on igaühel oma eelistus ja kui materjalide valikus seab Mendelejevi tabel veel mingid piirid, siis geomeetria osas seda hirmu ei ole (lisaks vedrustuse teema ees ja taga). Pluss torude õhendamine, paksendamine ja muu vormimine.Gunnar kirjutas:Seega, kui mul on kujuteldav 30k/20k panna rattasse, siis leiab selle eest 110 erineva firma HT ratast, siis milline on neist see kõige parema raamiga? Või nagu mulle järjest rohkem tunduma hakkab, siis pole raamiteema üldse nii keeruline/tähtis, vajalik ainult, et värv meeldib.
Sulle kõige parem oleks tõenäoliselt sinu eelistuste järgi tehtud raam (juhul kui hind ei koti), neid tehakse miskipärast enim titaanisulamitest. Siin vaevalt keegi neist eriti pikalt targutada oskab, aga otsi inglaste foorumitest.
Teema tahab võssa minna.
Teemaalgataja püstitatud küsimus ei olnud, et millise raamiga ma oleks kiirem või mis raam on parim, vaid et mis neil vahet on?!
Selleks et ise aru saada raami omadustest, on hea kui oled sõitnud mõne väga kehva või väga hea raamiga - see loob võrdlusmomendi.
Tihti on nii, et kui võidad ühes omaduses, siis kaotad teises. Raamidega sama lugu. Jäiga raamiga on kindlasti hea kiirendada ja tõuse võtta, aga ühtlases tempos mööda mättaid ja heinamaad sõita on kehv(kui oled kerge ja treenitud, siis seda miinust jälle pole - minul on ). Elionil on natuke tõusu ja natuke laskumist, natuke tasast maad ja ongi läbi. Kui ühel lõigul ongi natuke raskem, kui teistel, siis see läheb enne mööda kui märkama jõuad hakata. Hea vastupidine näide on Otepää sügiskrossi rada - väga sile rada ning ainult üles ja alla. 1 tunniga tuleb tõusumeetreid juba 500 kanti. Seal on jäiga ja kerge HT-ga lausa lust lasta.
Ka vanal, odaval ja raskel raamil on tihti mõni hea omadus - näiteks jäikus ja miks ka mitte hea geomeetria.
Pehmed raamid on tihti selliste odavamate firmade kallima otsa wannabe võistlusraamid. Näiteks minu kunagine author vision paindus raske rauaga väntamise ajal kohe silmnähtavalt paremale ja vasakule.
Teine test raami (kahjuks ka crankseti) jäikuse hindamiseks on järgmine. Sõidad kruusateel, kiirus 25, käik mingi 44-18, kadents 95 ja kerid kenasti. Paned sama kiiruse juures 44-12 käigu ja nüüd hinda kas liigud sama kergelt edasi, ainult kadents on teine või läks liikumine vaevalisemaks ja vajutama peab kõvemini.
Minu detailsemad kogemused erinevate raamidega on kõik kuskil foorumis kirjas, kes huvi tunneb see võib otsingut kasutada.
Teemaalgataja püstitatud küsimus ei olnud, et millise raamiga ma oleks kiirem või mis raam on parim, vaid et mis neil vahet on?!
Selleks et ise aru saada raami omadustest, on hea kui oled sõitnud mõne väga kehva või väga hea raamiga - see loob võrdlusmomendi.
Tihti on nii, et kui võidad ühes omaduses, siis kaotad teises. Raamidega sama lugu. Jäiga raamiga on kindlasti hea kiirendada ja tõuse võtta, aga ühtlases tempos mööda mättaid ja heinamaad sõita on kehv(kui oled kerge ja treenitud, siis seda miinust jälle pole - minul on ). Elionil on natuke tõusu ja natuke laskumist, natuke tasast maad ja ongi läbi. Kui ühel lõigul ongi natuke raskem, kui teistel, siis see läheb enne mööda kui märkama jõuad hakata. Hea vastupidine näide on Otepää sügiskrossi rada - väga sile rada ning ainult üles ja alla. 1 tunniga tuleb tõusumeetreid juba 500 kanti. Seal on jäiga ja kerge HT-ga lausa lust lasta.
Ka vanal, odaval ja raskel raamil on tihti mõni hea omadus - näiteks jäikus ja miks ka mitte hea geomeetria.
Pehmed raamid on tihti selliste odavamate firmade kallima otsa wannabe võistlusraamid. Näiteks minu kunagine author vision paindus raske rauaga väntamise ajal kohe silmnähtavalt paremale ja vasakule.
Teine test raami (kahjuks ka crankseti) jäikuse hindamiseks on järgmine. Sõidad kruusateel, kiirus 25, käik mingi 44-18, kadents 95 ja kerid kenasti. Paned sama kiiruse juures 44-12 käigu ja nüüd hinda kas liigud sama kergelt edasi, ainult kadents on teine või läks liikumine vaevalisemaks ja vajutama peab kõvemini.
Minu detailsemad kogemused erinevate raamidega on kõik kuskil foorumis kirjas, kes huvi tunneb see võib otsingut kasutada.
See on tõesti õli tulle valamine , sest 10keek eest on valik väga lai.UrmasL kirjutas:Õli tulle valamiseks. Soovitage head HT raami 10keek eelarve juures. Elionil "saja sisse" sõitma esialgu ei hakka
Mina alustaks sellest, et vaataks kas need raamid, millega unistustes sõita tahan mahuvad kuidagi sinna hinnaklassi(minu puhul scott scale 10 ja trek 9.9). Kui ei mahu, siis tuleb vastavalt edasi mõelda.
Äkki midagi sellist?
viewtopic.php?t=7210&highlight=
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Õnnestus Otepääl oma GT Zaskari raamist "lahti saada". Kuna raam alla 3 a vana läks kenasti garantii alla ja vahetati välja samaväärse vastu. Vaatamata sellele, et ka eelmine tundus piisavalt jäik on uue raami jäikus oluliselt parem. Seega võib ka paar aastat vana võistlusraam olla suht-koht pehme ilma, et minusuguse tagumikutunnetusega vennad sellest aru saaksid.
PS. Vana raami pehmus võis olla loomulikult tingitud ka mittesobivast sõidustiilist, samas oli tal km kogunud alla 10000 ja sellestki enamus asfaldil või kruusal.
PS. Vana raami pehmus võis olla loomulikult tingitud ka mittesobivast sõidustiilist, samas oli tal km kogunud alla 10000 ja sellestki enamus asfaldil või kruusal.
BRAINDEAD AND HAPPY
IMHO on loogish, et liikumine/väntamine läheb 18 -> 12 vahetusel raskemaks. Kuda see nüüd jäikust otseselt näitab üheselt arusaadavalt? Keha liikuminegi juba mängib rolli.Kirsa kirjutas:...Teine test raami (kahjuks ka crankseti) jäikuse hindamiseks on järgmine. Sõidad kruusateel, kiirus 25, käik mingi 44-18, kadents 95 ja kerid kenasti. Paned sama kiiruse juures 44-12 käigu ja nüüd hinda kas liigud sama kergelt edasi, ainult kadents on teine või läks liikumine vaevalisemaks ja vajutama peab kõvemini...
PS! Kas igasuguste katsete puhul ei kehti see reegel, et katseid peab tulemuse objektiivsuse mõttes kordama, ideaalselt samades tingimustes. Seega üks katse/arvamus ei tähenda veel midagi Eriti arvestades veel katseisikute (rattad, sõitjad) erinevuse faktorit.
Seega võime me raamide jäikusest absolutiseerides rääkida ainult laboritingimustes teostatud katse põhjal. Samas ei saa seal luua reaalse kasutuse tingimusi. Surnud ring minu arvates ja mõtetu vaidlus.
Igaüks valib selle raami, mis pakub misiganes kaalutlustel maksimaalse rahulolu. Seega teebki just see raamist raami ja on kokkuvõttes totaalselt personaalne teema.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Läheb või? Mul ei läheMati kirjutas:IMHO on loogish, et liikumine/väntamine läheb 18 -> 12 vahetusel raskemaks.Kirsa kirjutas:...Teine test raami (kahjuks ka crankseti) jäikuse hindamiseks on järgmine. Sõidad kruusateel, kiirus 25, käik mingi 44-18, kadents 95 ja kerid kenasti. Paned sama kiiruse juures 44-12 käigu ja nüüd hinda kas liigud sama kergelt edasi, ainult kadents on teine või läks liikumine vaevalisemaks ja vajutama peab kõvemini...
Test hindabki seda, kui palju sinu energiast läheb edasiliikumisse ja kui palju raami ja vända painutamisse.
Aga muus osas on sul õigus Mati, igaüks peab katse eksituse meetodil oma tõe juurde jõudma, teised võivad sel teemal ainult lobiseda ja soovitusi anda.
Ei taha sugugi. Raamist teevad raami tema karakteristikud kindlates tingimustes ja konkreetse sõitja jaoks. Siin on peamiselt juttu olnud materjalidest, aga geomeetriast ainult üldsõnaliselt ja osaliselt. Ehk siis peamiselt raami elastsusest. Kuidas jääb kahvli ja sadulaposti nurgaga ja chainstay pikkusega? (Eriti maastiku-) rattasõidu juures on veel palju muud peale väntamise.Kirsa kirjutas:Teema tahab võssa minna.
Sry, aga minu arvates mitte väga adekvaatne test. Ja ega puhta loomajõu faktoril pole siin mingit pistmistKirsa kirjutas:Läheb või? Mul ei läheMati kirjutas:IMHO on loogish, et liikumine/väntamine läheb 18 -> 12 vahetusel raskemaks.
Test hindabki seda, kui palju sinu energiast läheb edasiliikumisse ja kui palju raami ja vända painutamisse....
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Kas see peab olema ühe firma alumiinium või carbon (või TI) raamil erinev? Et minnes näiteks mööda Merida raamivalikut ülesse, kas see siis muutub, kui, siis huvitav miks muutub?konakona kirjutas:Kuidas jääb kahvli ja sadulaposti nurgaga ja chainstay pikkusega?
Raskeks lähebki siis, kui on võimalus (või vajadus) uus raam muretseda ja kui eri firmade geomeetriad sobivad, siis kes on see ütleja, kes aitaks otsustada, millise firma x raha väärt raam on parim?
Tundub, et õnnelik on see, kes on margitruu, teised peavad vist täringuid viskama...
Ratas on minu hobi, mitte elu
Kui näiteks siitvaatad, siis muutuvad nurgad ka sama mudeli eri suuruste lõikes, nii et see ei ole päris nii, et kallimal rattal on nurgad paremad. Ja ainult nurkade vaatamisest ka ei piisa, oluline on kogu pilt, kui suur on teljevahe ja kus (ees või taga ja kui kõrgel) sind seal istuma sunnitakse. Sellest kõigest sõltub, kas ratas on rahulikum/tuimem või elavam/närvilisem, ronib paremini, viskab laskumistel üle nipli jne.
Vabandan kehva mälu ja laiskust viite otsimisel, aga kusagil ajakirjas oli (vist aasta alguse poole) sel teemal mitmeleheline jutt väheste piltidega, kus muuhulgas kirjas ka et masside lemmik Sauser näiteks sõidab mingite suht mittekonventsionaalsete nurkade najal.
Vabandan kehva mälu ja laiskust viite otsimisel, aga kusagil ajakirjas oli (vist aasta alguse poole) sel teemal mitmeleheline jutt väheste piltidega, kus muuhulgas kirjas ka et masside lemmik Sauser näiteks sõidab mingite suht mittekonventsionaalsete nurkade najal.