Pirita mets ja Riverlinks projekt
Helistasin just Pirita linaosavalitsusse, et veidi uurida "Riverlinks" nimelise projekti kohta.
Daam teavitas ametliku häälega, et alates järgmisest aastast ei tohi enam rattaga sõita Pirita maastikukaitseala terrtiooriumil (ehk siis Pirita jõe ürgorg). Rattaga tohib sõita ainult suusaradadel ja seaduse järgimist hakkavad tagama pargivahid.
Nii, et tore... ma ei oska midagi öelda. Homonädal Tallinnas, rattaliikluskeeld Pirital. Asi hakkab vist nats kiiva kiskuma?
Ehk peaks mingi ühisavalduse tegema? Vaevalt, et see midagi muudaks, aga vähemalt oleks meie hääl kuulda.
Link
Daam teavitas ametliku häälega, et alates järgmisest aastast ei tohi enam rattaga sõita Pirita maastikukaitseala terrtiooriumil (ehk siis Pirita jõe ürgorg). Rattaga tohib sõita ainult suusaradadel ja seaduse järgimist hakkavad tagama pargivahid.
Nii, et tore... ma ei oska midagi öelda. Homonädal Tallinnas, rattaliikluskeeld Pirital. Asi hakkab vist nats kiiva kiskuma?
Ehk peaks mingi ühisavalduse tegema? Vaevalt, et see midagi muudaks, aga vähemalt oleks meie hääl kuulda.
Link
Aga tee ankeet valmis ja pane siia link, arvan et siit saaksid päris palju toetavaid allkirju ja küll teised veel levitavad infot ülejäänud ratturite ringkonnas kes siin ei käi.AndreK kirjutas: Ehk peaks mingi ühisavalduse tegema? Vaevalt, et see midagi muudaks, aga vähemalt oleks meie hääl kuulda.
Link
Just, allkirja andmisel olen käsi.Ants1 kirjutas:Aga tee ankeet valmis ja pane siia link, arvan et siit saaksid päris palju toetavaid allkirju ja küll teised veel levitavad infot ülejäänud ratturite ringkonnas kes siin ei käi.AndreK kirjutas: Ehk peaks mingi ühisavalduse tegema? Vaevalt, et see midagi muudaks, aga vähemalt oleks meie hääl kuulda.
Link
Pealegi ei ole selle ametliku häälega daami avaldus kuidagi kooskõlas "Riverlinks" projektis väljakäidud natuke lonkavate eesmärkidega: "Pirita jõeoru maastikukaitseala säilimisel on oluline mõtestatud planeerimistegevus. Looduslikult kaunist jõeorgu ähvardab täisehitamine kuna omandireformi käigus on paljud maatükid endistele omanikele tagastatud või veel tagastamisel. Samuti külastavad Pirita jõeorgu aktiivselt naaberlinnaosa Lasnamäe elanikud."
Ainuke millest ma daami jutus olevast infost aru saan on, et jalgratturid segavad eesmärgi päraselt Pirita metsades kulgevaid Lasnamäelasi. Kahjuks need Lasnamäelased töllerdavad suusa/rattaradadel ees.
Küllap see rattakeelu teema sellest tuleb, et osa metsaalust on meetrisügavuseid auke täis kaevatud ja lähedusse hüppetrampliinid ehitatud, st ratturid lõhuvad metsaAndreK kirjutas: Helistasin just Pirita linaosavalitsusse, et veidi uurida "Riverlinks" nimelise projekti kohta.
Daam teavitas ametliku häälega, et alates järgmisest aastast ei tohi enam rattaga sõita Pirita maastikukaitseala terrtiooriumil (ehk siis Pirita jõe ürgorg). Rattaga tohib sõita ainult suusaradadel ja seaduse järgimist hakkavad tagama pargivahid.Link
Lugedes seda üllitist, siis tekib küll hirm, et asjatundmatud on hakanud taastusala looma, teadmata, mida see tegelikult tähendab. Ja küsimused, mis on püstitatud, on ju täiesti vastamata ning lahendused leidmata:
1. ei mõista kuidas nn radade defitsiiti korvatakse (palju meil neid metsaaluseid siin päälinnas ikka on?! Meenub veel Nõmme-Harku, Pääsküla ja ongi justkui kõik;
2. Khm, kui Pirita vähendab alasid, siis Tallinn peab juurde ehitama - kas mitte pole see üks omavalitsus?! ja Ratta-Jürka ise kah Pirita mees;
3. Mis on siis lõpuks olulisem - luua kaitseala, kus saab koertega jalutamas käia, sitta ja prügi metsa alla viia, aga rattaga sõita ei tohi või leida lahendus kõigile ala kasutamiseks?!
4. Mis puhul on rattur metsas liiklejana ohtlikum või keskkonda rikkuvam kui pikniku pidaja. Kui pande läheb metsa sööma-jooma-lagastama või kui grupp rattureid läheb metsa sõitma nn organiseeritult, siis kumb rohkem reostab.
Igathes soovitaks Pirita LOV-l ikka sõgavalt enne mõtelda kui agaralt pargivahtidega rekreatsiooni ala, kus ratturid on mittesoovitavad persoonid -looma hakatakse.
Kui kellelgi on vaja näidet nn rekreatsiooni aladest ja kuidas neid nn jalutajad kasutavad, siis minge vaadake kasvõi Jägala Joa kallast või Jägala HEJ juures asuvat vana linnamäge. Lasnaäe ja Maardu nn rekreatsiooni otsivad inimloomad suutsid Jaanipäeval seal ilusa jälje lkoodusesse jätta. Nii, et maade oanikud ja vald kaevasid kõik juurdepääsuteed ülesse. Prahimäed kõrgusid seal veel mitu nädalat.
Andrek-le
Toetan igati hüüdja häält kõrbes, et need LOV omad ikka veidikenegi mõtlema hakkaks
Töö käigus on tekkinud järgmised küsimused:
Kas planeeringualale rajatavad tegevused peavad kompenseerima väljaspool planeeringuala olevate mängu- ja spordiväljakute ning -radade defitsiiti?
Kas inimeste maastikukaitsealale juurde toomine tagab selle säilimise ja kaitse?
Inimeste liikumine tuleb organiseerida, siis on kaitse tagatud.
Mis on olulisem ? kas see, et inimesed saaksid linnas kuskil looduses käia või et oleks linnas looduskaitseala, kuhu inimeste juurdepääsu ei soovita?
Oluline on inimeste organiseeritud looduses käimine, mis tagab ühtlasi looduse säilimise.
Kas siis, kui me ei kavanda inimestele siia neile soovitud tegevusi, säilib looduskeskkond rohkem kui siis, kui me näeme neile ette kindla võimaliku kasutuse?
Kas kavandatud ja organiseeritud tegevus kaitsealal (nt mägirattasõit selleks ette nähtud kohas) on parem kui vastav tegevus keelata ja tekkivad iseeneslikud vastava tegevusega alad?
Kas Tallinna linn leiab lahenduse väljaspool planeeringuala olevale mängu- ja spordiväljakute ning -radade defitsiidile?
Koostöös keskkonnamõju hindajaga tuleb töö käigus leida vastus veel eespool toodud küsimustele, siis on vastavalt sellele võimalik teha töösse täiendavad parandused.
1. ei mõista kuidas nn radade defitsiiti korvatakse (palju meil neid metsaaluseid siin päälinnas ikka on?! Meenub veel Nõmme-Harku, Pääsküla ja ongi justkui kõik;
2. Khm, kui Pirita vähendab alasid, siis Tallinn peab juurde ehitama - kas mitte pole see üks omavalitsus?! ja Ratta-Jürka ise kah Pirita mees;
3. Mis on siis lõpuks olulisem - luua kaitseala, kus saab koertega jalutamas käia, sitta ja prügi metsa alla viia, aga rattaga sõita ei tohi või leida lahendus kõigile ala kasutamiseks?!
4. Mis puhul on rattur metsas liiklejana ohtlikum või keskkonda rikkuvam kui pikniku pidaja. Kui pande läheb metsa sööma-jooma-lagastama või kui grupp rattureid läheb metsa sõitma nn organiseeritult, siis kumb rohkem reostab.
Igathes soovitaks Pirita LOV-l ikka sõgavalt enne mõtelda kui agaralt pargivahtidega rekreatsiooni ala, kus ratturid on mittesoovitavad persoonid -looma hakatakse.
Kui kellelgi on vaja näidet nn rekreatsiooni aladest ja kuidas neid nn jalutajad kasutavad, siis minge vaadake kasvõi Jägala Joa kallast või Jägala HEJ juures asuvat vana linnamäge. Lasnaäe ja Maardu nn rekreatsiooni otsivad inimloomad suutsid Jaanipäeval seal ilusa jälje lkoodusesse jätta. Nii, et maade oanikud ja vald kaevasid kõik juurdepääsuteed ülesse. Prahimäed kõrgusid seal veel mitu nädalat.
Andrek-le
Toetan igati hüüdja häält kõrbes, et need LOV omad ikka veidikenegi mõtlema hakkaks
Töö käigus on tekkinud järgmised küsimused:
Kas planeeringualale rajatavad tegevused peavad kompenseerima väljaspool planeeringuala olevate mängu- ja spordiväljakute ning -radade defitsiiti?
Kas inimeste maastikukaitsealale juurde toomine tagab selle säilimise ja kaitse?
Inimeste liikumine tuleb organiseerida, siis on kaitse tagatud.
Mis on olulisem ? kas see, et inimesed saaksid linnas kuskil looduses käia või et oleks linnas looduskaitseala, kuhu inimeste juurdepääsu ei soovita?
Oluline on inimeste organiseeritud looduses käimine, mis tagab ühtlasi looduse säilimise.
Kas siis, kui me ei kavanda inimestele siia neile soovitud tegevusi, säilib looduskeskkond rohkem kui siis, kui me näeme neile ette kindla võimaliku kasutuse?
Kas kavandatud ja organiseeritud tegevus kaitsealal (nt mägirattasõit selleks ette nähtud kohas) on parem kui vastav tegevus keelata ja tekkivad iseeneslikud vastava tegevusega alad?
Kas Tallinna linn leiab lahenduse väljaspool planeeringuala olevale mängu- ja spordiväljakute ning -radade defitsiidile?
Koostöös keskkonnamõju hindajaga tuleb töö käigus leida vastus veel eespool toodud küsimustele, siis on vastavalt sellele võimalik teha töösse täiendavad parandused.
Vaadates nt Kakumäe poolsaarel seda, kui agaralt kasutatakse maastikurattasõiduks asfaldiringi ja kui mitteaktiivselt kohe kõrval olevat Kakumäe singlit, ma selle PJ ürgoru pärast niiväga ei põeks - sellest, mille jaoks maastikurattad tehtud on, saavad päris vähesed aru ja suusarajalt eemalekippujaid palju pole. Ehk siis keelatakse ära see mida nii või naa eriti ei taheta?
Konstruktiivsema lähenemisena võiks ju koostöös keelajatega märkida ja eristada ka kaks-kolm erineva raskusastmega (sileda ja karvase kummi) maastikurattaringi? Kutsuda labidatega ja rehadega jalgratturid ning ehitada ja märgistada omad rajad? Seda võiks juhendada alaliit kelle hoovis see kõik peaaegu toimub?
Konstruktiivsema lähenemisena võiks ju koostöös keelajatega märkida ja eristada ka kaks-kolm erineva raskusastmega (sileda ja karvase kummi) maastikurattaringi? Kutsuda labidatega ja rehadega jalgratturid ning ehitada ja märgistada omad rajad? Seda võiks juhendada alaliit kelle hoovis see kõik peaaegu toimub?
Kusjuures see pole üldse halb mõte, nii või naa toimub sõit mingeid üsna kindlaid radu pidu ja need on eelistatud oma profiili pärast. Seega mujal pole nagu mõtetki sõita... Aga suusarajad pole lahendus, massiivne rattasõit pillub selle puukoortest katte laiali.konakona kirjutas: Konstruktiivsema lähenemisena võiks ju koostöös keelajatega märkida ja eristada ka kaks-kolm erineva raskusastmega (sileda ja karvase kummi) maastikurattaringi? Kutsuda labidatega ja rehadega jalgratturid ning ehitada ja märgistada omad rajad? Seda võiks juhendada alaliit kelle hoovis see kõik peaaegu toimub?
Hüppemeeste tegevust tuleks küll ohjesse saada, ehitada paar normaalset rampi, need praegused prügihunnikud on tõesti näotud.
Suurim võit metsa seisukohalt oleks piknikupidajad ja patulembesed oma autode ja prügiga metsast välja saada: KÕIK teed tuleb sulgeda autoliikluseks. Ja märkidest ei piisa, seal peavad olema vaiad ees. Teenindava transpordi jaoks on ju võimalik teha teisaldatavad teetõkked.
Autokõigutajaid ei olegi niiväga näinud Pirital? Seal on ilmselt liiga aktiivne tegevus nende jaoks.
Need kes mööda maad sõita ei taha, võiks ka oma projekti teha ja midagi korralikumat ehitada proovida. Dropid on küll kobedad (ja tegelikult silma alt ära võsas peidus), aga need liivast kikkerid ei püsigi ilma risuta koos. Saaks koos Pirita linnaosa "litsenseeritud mänguväljakuehitajaga" midagi välja mõelda?
Need kes mööda maad sõita ei taha, võiks ka oma projekti teha ja midagi korralikumat ehitada proovida. Dropid on küll kobedad (ja tegelikult silma alt ära võsas peidus), aga need liivast kikkerid ei püsigi ilma risuta koos. Saaks koos Pirita linnaosa "litsenseeritud mänguväljakuehitajaga" midagi välja mõelda?
see on nüüd küll loll jutt.m6mm kirjutas:Kusjuures see pole üldse halb mõte, nii või naa toimub sõit mingeid üsna kindlaid radu pidu ja need on eelistatud oma profiili pärast. Seega mujal pole nagu mõtetki sõita...konakona kirjutas: ... ja eristada ka kaks-kolm erineva raskusastmega (sileda ja karvase kummi) maastikurattaringi?
On rattureid keda ei rahulda sellised standardringid. Iga kord tahaks uusi juppe avastada ja võibolla mõne uue singli kuhugi rajada.
Eelmisel neljapäeval istus maha asja arutama seltskond, kellele antud teema veidi rohkem korda läheb. Koos olid EJLst Hanno Kross, Urmas Karlson, VCEE?st Veiko Kelk, Hawaii Expressist Kristjan Sepp, projekteerimise firma K&H esindaja Heiki Kalberg ja mina. Selgitasime olukorda. Ühiselt otsustasime, et nö ilma võitluseta me sõda ei kaota. Edasistes sammudes lepiti kokku. Eks annan siis täpsemalt teada, kui midagi juba tehtud on.
Viimati muutis AndreK, 29. 08. 2006. 18:26, muudetud 1 kord.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Ja hurraa, counter jälle tiksub tiks tiks tiks toks...............Mati kirjutas:
Jõudu ja sisutihedust!
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
Poolehoiu ja tunnustuse avaldamine on tühikargamine Pigem siis seekord omad vitsad sul peksmas sõber.Alvaro kirjutas:Ja hurraa, counter jälle tiksub tiks tiks tiks toks...............Jõudu ja sisutihedust!Mati kirjutas:
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Selleasemel, et niisama tühikarata oleksid võinud öelda, et mis piirkonnast on jutt. Elan ise Viimsis sõidan poolsaarel rattaga paar korda nädalas ning selle piirkonnaga seonduv läheb mulle korda vägagi. Seepärast küsisingi, et kas arutasite Viimsi poolsaare asja, kuna see mida arutasite sinu eelmisest postitusest välja ei tulnud. Jopp tvaie matt küll.AndreK kirjutas:Jube lugu küll....
Peale eilset Pirita metsas sõitu (HPNS rajaga tutvumine) saan ma aru, et miks linnaosavalitsus tahab piirata liiklust metsas. Mulle jäi tunne, et asi polegi ratturites vaid motomeestes. Metsaalune rollereid ja motikaid täis, müristavad, teevad kaapekaid ja maitea mida. Pirita LOV-i poolt aga tundub kuidagi selline teerullimeetod, et mootorsõidukid lammutavad metsa aga ära keelatakse KOGU liiklus....
PS. Pole eriti tihe Pirita metsa külaline, seepärast ka alles nüüd selline "avastus"
PS. Pole eriti tihe Pirita metsa külaline, seepärast ka alles nüüd selline "avastus"
If everything's under control, you're going too slow!
Tegelikult on asi ka ratturites, st mõned meist tõesti ainult sõidavad metsas, aga on ka neid, kes peavad maasse auke kaevama ja hüpekaid ehitama (mõnikord päris ootamatutesse kohtadesse, näiteks keset teed kaevatud ca 1 m sügav auk on päris hea adrenaliinilaks, ise proovitud paar aastat tagasi)KaupoR kirjutas:Peale eilset Pirita metsas sõitu (HPNS rajaga tutvumine) saan ma aru, et miks linnaosavalitsus tahab piirata liiklust metsas. Mulle jäi tunne, et asi polegi ratturites vaid motomeestes.
Ei tea mis ajast kirka ja labidaga kaevurit ratturiks nimetatakse Kui kaevuril kodus mõni ratas vedeleb ei anna põhjust veel teda ratturiks nimetada. Huligaanidega peaks politsei tegelema. 1 meetri sügavust auku jalgrattaga aga annab ikka mitu päeva kaapidamarion kirjutas: Tegelikult on asi ka ratturites, st mõned meist tõesti ainult sõidavad metsas, aga on ka neid, kes peavad maasse auke kaevama ja hüpekaid ehitama (mõnikord päris ootamatutesse kohtadesse, näiteks keset teed kaevatud ca 1 m sügav auk on päris hea adrenaliinilaks, ise proovitud paar aastat tagasi)
OK tõlgin sulle ära: pidasin silmas "rattalõhkujate kompaniid";tarts kirjutas:Ei tea mis ajast kirka ja labidaga kaevurit ratturiks nimetatakse Kui kaevuril kodus mõni ratas vedeleb ei anna põhjust veel teda ratturiks nimetada. Huligaanidega peaks politsei tegelema. 1 meetri sügavust auku jalgrattaga aga annab ikka mitu päeva kaapidamarion kirjutas:Tegelikult on asi ka ratturites, st mõned meist tõesti ainult sõidavad metsas, aga on ka neid, kes peavad maasse auke kaevama ja hüpekaid ehitama (mõnikord päris ootamatutesse kohtadesse, näiteks keset teed kaevatud ca 1 m sügav auk on päris hea adrenaliinilaks, ise proovitud paar aastat tagasi)
asjasse mittepuutuva isiku jaoks on nii piimajärele sõitja, xc, dh, fr jms kaherattalist instrumenti tarvitavad persoonid jalgratturid, siit ka Pirita linnaosa reaktsioon keelata ära igasugune rattasõit mõnedes kohtades
Mitte et ma tahaks kedagi õigustada, aga hüpekaehitajad märgistavad alati augu lähedalasuva hüpekaga, ha ha. Seda peaks olema kerge märgata kui silmad lahti sõidad (ja seda võiks ju teha - oleme kõik ajakirjadest lugenud sõidujoone valimise olulisusest jne).
Kui on lihtsalt meetrine auk keset teed, siis selle on kaevanud keegi, kellel augus olnud materjali on vaja läinud ja vaevalt ta sel rattaga järgi on käinud.
Mis Pirita LOV-sse, mopeedidesse ja teerullidesse putub, siis mopod ja rattad on seaduse silmis võrdsed ja siin oleks võimalus ainult müramõõtjaga keskkonnakaitsjal sekkuda?
Kui on lihtsalt meetrine auk keset teed, siis selle on kaevanud keegi, kellel augus olnud materjali on vaja läinud ja vaevalt ta sel rattaga järgi on käinud.
Mis Pirita LOV-sse, mopeedidesse ja teerullidesse putub, siis mopod ja rattad on seaduse silmis võrdsed ja siin oleks võimalus ainult müramõõtjaga keskkonnakaitsjal sekkuda?
Kulla marion, ega see, kui autojuht astub super/hyper-marketi parklast kaubamaja leti äärde sisseoste tegema ei tähenda, et autojuht kõnnib üle tee poe uksest sisse ja autojuht võtab ostukorvi ja autojuht ostab nänni.marion kirjutas:OK tõlgin sulle ära: pidasin silmas "rattalõhkujate kompaniid";
asjasse mittepuutuva isiku jaoks on nii piimajärele sõitja, xc, dh, fr jms kaherattalist instrumenti tarvitavad persoonid jalgratturid,
Autojuht on autojuht vaid niikaua, kui ta on rooli taga ja sõidab autoga. Samuti ratturiga - jalgrattur on jalgrattur vaid rattaga sõites. Niipea kui ta on ratta käekõrvale võtnud on ta juba jalakäija.
See kui kaevurit nimetab keegi ratturiks ja hakkab piirama ratturite vaba liiklemist on ülim debiilsus. Sellised vaba mõistete tõlgendamisega inimesed tuleb igasugustelt ametipostidelt kõrvaldada lihttöölisteks. Sihukeste vastu tuleb võidelda!
Jah, kui mu silmad uuesti lahti läksid ja ma august välja roomasin, siis ma tõesti ka nägin seda hüpekat, aga natuke hiljavõitukonakona kirjutas:Mitte et ma tahaks kedagi õigustada, aga hüpekaehitajad märgistavad alati augu lähedalasuva hüpekaga, ha ha. Seda peaks olema kerge märgata kui silmad lahti sõidad (ja seda võiks ju teha