Kiivriga ja kiivrita 2005
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Pea käis vastu asfalti, kui nokka pannes selili panin. jalgu klippidest lahti ei saanud Pea tänu kiivrile haiget ei saanud, natuke küll kuulsin häält, mis sarnanes tühjeneva kummi häälele . Haiget sai aga selg, kuna seljataskus oli mobiiltelefon, mis peale laksu maha sai kantud ja seljal oli moblakujuline sinikas. Kui kiivrit poleks olnud, oleks suht pekkis olnud
Zero the Hero
Mina olen ka siiamaani sõitnud ilma kiivrita ja mäletan väheseid kordi kui olen kukkunud. Viimane kord lihtsalt viimase peale jäetud pidurdus 90kraadisesse kurvi sisenedes lasi mul külili kukkuda. Ega rohkem mäletagi
Peab varsti ühe korraliku kiivri ostma, siis hakkan ka treeningul kandma, hetkel võistluste jaoks mingi säästuka kiiver, ei tea, kas see päästabki mind.
Peab varsti ühe korraliku kiivri ostma, siis hakkan ka treeningul kandma, hetkel võistluste jaoks mingi säästuka kiiver, ei tea, kas see päästabki mind.
kiiver ei peagi 'vastu pidama'! Kogu mõte selles ongi, et purunedes neelab kiiver enamuse löögienergiast. Sama põhimõte nagu näiteks autoehituses ...Foxx kirjutas:Nojah kiivrita vabam sõita, turvalisus on kahtlemata parem kui peas midagi on kuid ise ma natuke kardan küll seda kiivrit. Näeb selline õmbluke välja, polüplast või midagi sellist sees ja kile peal = nomaeitea
Pealegi palju seda pea peale kukkumist on enamasti sääred küünarnukid ikka 1000 korda ennem lähevad. Ja kui kukudki pea peale siis ei usu mina et kiiver vastu peab.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
mina samuti enam ilma kiivrita sõitma ei lähe. eile oleks peaaegu keeristormi kätte jäänud... krt. siinmail peab hoolega jälgima, et sulle mingi ese ülevalt pähe ei kukuks, rääkimata traditsioonilistest õnnetusjuhtumitest. muidugi kiiver peaks olema selline, mida paned pähe naudinguga, st. kokku hoida ei maksaks (enda peal testitud)
Ma kannan kiivrit juba aastaid ja igal vähegi pikemal sõidul ..
korra kulus ära, oma lolluse tõttu jäin öö peale ning väga kurvilisel teel, allamäge, tuli auto täistuledega vastu ja samaaegselt selja tagant teine - mul olid rattal plinkivad tuled küljes, kuid see ei lugenud kummalegi, kiirust alla ei võetud - tulemuseks oli teeäärde keeramine, auku (mida ei näinud lihtsalt) esirattaga, põmm üle lenksu ja peaga vastu maasolevat palki haavad kätel ja jalgadel paranesid kiiresti kuid koju sõitsin rattaga mitte kiirabiga
Ainult lõunamaades puhkamas/sõitmas käies pole kiivrit kandnud, kuigi peaks.
korra kulus ära, oma lolluse tõttu jäin öö peale ning väga kurvilisel teel, allamäge, tuli auto täistuledega vastu ja samaaegselt selja tagant teine - mul olid rattal plinkivad tuled küljes, kuid see ei lugenud kummalegi, kiirust alla ei võetud - tulemuseks oli teeäärde keeramine, auku (mida ei näinud lihtsalt) esirattaga, põmm üle lenksu ja peaga vastu maasolevat palki haavad kätel ja jalgadel paranesid kiiresti kuid koju sõitsin rattaga mitte kiirabiga
Ainult lõunamaades puhkamas/sõitmas käies pole kiivrit kandnud, kuigi peaks.
Loodame, et see tore algatus pole vaid poliitilise kapitali kogumiseks ja peale valimisi kusagile riiulile tolmama ei jää.
http://www.postimees.ee/250805/online_u ... 175110.php
http://www.postimees.ee/250805/online_u ... 175110.php
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Delfi kommentaare lugedes jääb kangesti selline tunne,et inimesed ei saa kiivri vajalikusest veel aru ja üleüldse tundub minule,et see on rohkem sihuke valimiste häma!Antti kirjutas:Loodame, et see tore algatus pole vaid poliitilise kapitali kogumiseks ja peale valimisi kusagile riiulile tolmama ei jää.
Puuh tuulasin linnas ja ostsin endale 390 eekuga dakari kiivri, krt ei tea kas ta hea ka on - peas istus igastahes normaalselt. teised sobiva kkuju ja suurusega variandid olid prowelli ja briko vastavalt 500 ja 700 ekkused mudelid. Pisut kripeldama jäi,et ehk oleks pidanud veidi rohkem investeerima - samas nee dkallimad suurt mugavamad ei olnud ka.
3 koera
http://www.sloleht.ee/2006/06/27/uudised/200488/
loodetavasti üks uus kiivrikandmist populariseeriv isik juures
loodetavasti üks uus kiivrikandmist populariseeriv isik juures
järgmisel võistlusel lasen looma lahti...
Täna sai kiivri kasulikkus oma pea peal kogemata ära proovitud. Glehni lossi kõrval olevast juurikalisest laskumisest alla tulles tuleb lossi taha jõudmiseks kergelt vasakule hoida ja siis ümber nurga paremale keerata. Juurikatest alla jõudes ning vasakule keerates kaotasin kontrolli ja hakkasin vänderdama. Nurga taga on lossil mingi uks ja selle juures ~1,3m müür. Minu vänderdused lõppesid sealt alla sõites ja peaga vastu maas olevaid kiviplaate lennates.
Kiiver tegi suurema töö (võib nüüd lõhkisena pensionile minna) ja kogu mats tundus pea jaoks kokkuvõttes suhteliselt pehme
Kiiver tegi suurema töö (võib nüüd lõhkisena pensionile minna) ja kogu mats tundus pea jaoks kokkuvõttes suhteliselt pehme
- tõeline siga
- Rattur
- Postitusi: 272
- Liitunud: 02. 06. 2004. 08:51
Täna õhtul kella üheksa paiku õnnestus Viljandi poolt Tartu poole tulles natuke peale Kavilda orgu mööduda ühest jalgratturite pundist (ca 8 ratturit) ja minu imestuseks polnud neist kellelgi kiivrit. Samas terve ühe teepoole ulatuses oli neil grupp moodustunud, turvaautot polnud, madalalt paistev (suhteliselt ka piki sõidusuunda) päike, lisaks veel teada tuntud Eesti liikluskultuur, et ratturite pundi taga keegi eriti oma möödasõitu oodata ei viitsi vaid üritatakse ikka kohe sama hooga mööduda. Seega potentsiaalseid ohte kui palju aga kellegil ei tule pähe, et ka kiiver võiks peas, mitte kodus kapi peal olla.
Huvitav, kui võistlustel poleks kiiver kohustuslik, kui palju oleks stardis kiivrita sõitjaid ?
Huvitav, kui võistlustel poleks kiiver kohustuslik, kui palju oleks stardis kiivrita sõitjaid ?
BRAINDEAD AND HAPPY
http://foorum.freedown.ee/viewtopic.php?t=1420
Selline teema siis. Ehk et pisikesi valearvestusi võib ette tulla igaühel aj igal ajal. Päris õpetlik on ka see video.
Selline teema siis. Ehk et pisikesi valearvestusi võib ette tulla igaühel aj igal ajal. Päris õpetlik on ka see video.
kurbkonakona kirjutas:http://foorum.freedown.ee/viewtopic.php?t=1420
Selline teema siis. Ehk et pisikesi valearvestusi võib ette tulla igaühel aj igal ajal. Päris õpetlik on ka see video.
umbes sama lugu nagu paar aastat tagasi pärnus selle jalgpallurtüdrukuga.
kahju kui saatus viib meie hulgast toredaid, toimekaid ja ennast arendavaid noori. juhuseid ei suuda meist keegi kontrollida. nende vastu peab ette kindlustatud olema. mõnel puhul ei pruugi see aidata, paljudel juhtudel pole see ka võimalik. kuid õppigem meie sellest midagi. nende noorte mälestuse ja endi tuleviku nimel.
sügav kaastunne omastele.
mis ajast? olen ma millestki ilma jäänud?erik04 kirjutas:ee mine loe Liikluseeskirja poja, on ikka küll kohustuslikOlivers kirjutas:Selge on see,et kiiver on ei ole kohustuslik,kuid veel kindlam on see,et vajalik ta on!Sellest saab varem või hiljem aru!
Kuid loodetavasti ikka varem,sest pärast võib olla juba liiga hilja!
http://lex.andmevara.ee/estlex/kehtivad ... p?id=39832 , pojaerik04 kirjutas: ee mine loe Liikluseeskirja poja, on ikka küll kohustuslik
saad mult tutika XTR 2002 tagakäikari kui aitad mul selle väite sealt üles leida.
Viimati muutis erikr, 04. 08. 2006. 07:17, muudetud 1 kord.
erik04 kirjutas:ee mine loe Liikluseeskirja poja, on ikka küll kohustuslikOlivers kirjutas:Selge on see,et kiiver on ei ole kohustuslik,kuid veel kindlam on see,et vajalik ta on!Sellest saab varem või hiljem aru!
Kuid loodetavasti ikka varem,sest pärast võib olla juba liiga hilja!
Esiteks ei ole ma sulle mingi poja
Teiseks olen ma liikluseeskirja lugenud viimased 2 nädalat ,kuna autokool hetkel käsil!Nii,et kui sa asjast midagi ei tea ei ole vaja targutama tulla eksju!!
Päringu täitmine ebaõnnestus, sest ilmnes vigaerikr kirjutas:http://lex.andmevara.ee/estlex/kehtivad ... p?id=39832, pojaerik04 kirjutas: ee mine loe Liikluseeskirja poja, on ikka küll kohustuslik
saad mult tutika XTR 2002 tagakäikari kui aitad mul selle väite sealt üles leida.
Päringu parameeter "id" ei ole täisarv.
id=39832, ???
Le ja rattakiiver?
erik04, paluks mulle viidet LE §-le, mis kohustab ratturit kiivrit kandma. Tööalaselt loen ka LE-d mitu korda nädalas ja ei leia seda kohta . ESTLEX ei anna ühtegi akti, mis kohustaks kiivrit kandma. Päris põnev!
Kui väntan, siis jõuan.
Ise samuti pikka aega Dakari kiivriga sõitnud, kuid nüüd tuleb uut otsima hakata. Kiivri sees on ümber pea käiv rihm, mille saab pea ümbermõõdu järgi parajaks reguleerida ning mis hoiab kiivrit peas. Kiivri enda külge kinnitub see paari krõpsuga. Need krõpsud väsisid ära, kiivrit enam kinni ei hoia. Lõua alla käivad rihmad on suht halva paigutusega ning ka need ei hoia kiivrit korralikult peas. Tulemus see, et piisab väikesest lükkest, et kiiver kukla peale liiguks, nii et nägu ees kukkudes sellest mingit kasu pole. Jäin mõtlema, et ehk võivad tugeva löögi korral need krõpsud ka siis lahti tulla, kui need veel terved on.Puuh tuulasin linnas ja ostsin endale 390 eekuga dakari kiivri, krt ei tea kas ta hea ka on - peas istus igastahes normaalselt.
Trek'i kiiver
Ilma kiivrita ei sõida meetritki. Kuna ratta raamid on päris suurt mõõtu, siis tundub ka kukkumine päris kõrge olema. Siiani pole kordagi kukkunud ja jumal tänatud. Kui laps on rattatoolis, siis on tal kah kiiver peas.
Sellest jutust, et kiivriga on palav sõita, ma aru ei saa. Higi hakkab jooksma ühtemoodi. Samuti ei saa aru nendest, kes lühikest otsa või matkasõitu kiivrita teevad. Laks võib tulla (ja sagedasti tulebki) kellegi teise süül.
Mina vahetaks kiivri välja pärasti iga kukkumist, kus pea on laksu saanud.
Vahetasin oma vana kiivri välja (kukal oli liiga lahtine) ja ostsin Rademarist (mudel Vapor). Sai ka naisele kuu aega tagasi ostetud, sünnipäeva hinnaga ja kliendikaardiga on hind mingi 400 kr. Kukla pealt pingutajaga. Peas istuvad ilusti ja on mugavad. Noka võtsin kaalu pärast ära, pole ka puudust tundnud. Ilma pingutajata kiivrit enam ei ostaks (kui selliseid üldse tehakse).
Hinna ja kvaliteedi suhe minu jaoks väga OK.
http://store.trekbikes.com/jump.jsp?ite ... opOnline=0
Sellest jutust, et kiivriga on palav sõita, ma aru ei saa. Higi hakkab jooksma ühtemoodi. Samuti ei saa aru nendest, kes lühikest otsa või matkasõitu kiivrita teevad. Laks võib tulla (ja sagedasti tulebki) kellegi teise süül.
Mina vahetaks kiivri välja pärasti iga kukkumist, kus pea on laksu saanud.
Vahetasin oma vana kiivri välja (kukal oli liiga lahtine) ja ostsin Rademarist (mudel Vapor). Sai ka naisele kuu aega tagasi ostetud, sünnipäeva hinnaga ja kliendikaardiga on hind mingi 400 kr. Kukla pealt pingutajaga. Peas istuvad ilusti ja on mugavad. Noka võtsin kaalu pärast ära, pole ka puudust tundnud. Ilma pingutajata kiivrit enam ei ostaks (kui selliseid üldse tehakse).
Hinna ja kvaliteedi suhe minu jaoks väga OK.
http://store.trekbikes.com/jump.jsp?ite ... opOnline=0
Kui väntan, siis jõuan.
enne kui ma magama lähen, tahaksin ma midagi südamelt ära rääkida. Sõitsin täna natuke rattaga- küll Tallinnast väljas, selle lähiümbruses kui ka linnas sees. Selle 3, väga meeldiva sõidutunni jooksul kohtasin ma hämmasatvalt palju erinevaid rattureid: muist olid sportlikumad teised niisama punktide A-B vahel sõitmas ja vbla mõni ei teadnudki kuhu ta sõidab või mida teeb. Tore on, et rahvas liiklemiseks jalgratast kasutab ja tervislikke eluviise eelistavad. Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkida.
Rääkida tahan hoopis sellest, et mitte ühelgi kohatud ratturist ei olnud kiivrit peas. Ma kordan- Mitte ÜHELGI ei olnud kiivrit. Isegi neil, kellel jalgrats on midagi enamat kui liiklusvahend (trennitegemiseks, hobi jne jne jne). Masendav vaatepilt. Üks matkaja oli pidanud targemaks panna oma kiiver matkakoti külge, mis asus pakiraamil. Oli see kiiver tal igaks juhuks kaasas? Et kui midagi peaks äkitse juhtuma, siis haarab kiirelt selja tagant kiivri ja... Korraks hakkasin isegi naerma aga kohe-kohe muutusin mõtlikuks. Torkas isegi pähe, et patsutaks vennikesele õlale, ja mainiks talle, et see kiiver kaitseb küll sinu kallist matkakotti, mitte aga sinu tühjana näivat pead. Loobusin sellest, sellest ei oleks niiehknaa tolku olnud, oli tema ju minust vanem ja targem ja teab mis on õige ja mis vale, kuidas on ohutu ja kuidas ohtlik. Neid matkajaid oli veel aga neil puudus kiiver sootuks-ei olnud seda ei pakiraami küljes, ei raami vahel, ei lenksul tolknemas ega ka sadulat asendamas. Alles kevadel oli mingi reklaamikampaania (või oli see alles hiljuti?), kus räägiti et tegija kannab kiivrit jne jne. Vägisi tekib arvamus, et Eestlane on muidu nagu inimene ikka, väliselt, aga seal üleval, mehhanismis on midagi korrast ära, või ei ole seda üldse olemaski.
Sõidan aegajalt rattaga ringi (meeldiv harjumus) ja pea kõigil neist vähestest kordadest on olnud mõni ebameeldv kokkupuude idioot-autojuhtidega, kes ei oska sõita või vihkavad rattureid. Pärast sõitu mõtlen endamisi, et tänane ellujäämiskursus Eestimaa teedel lõppes õnnelikult. Ainult närvirakke jäi peotäis vähemaks. Kas on tõesti nii, et jalgrattal liiklejad on sama vaimupuudega ja mõtlemisvõimeta ja ohutunnetuseta nagu autojuhid? Ja kui siis esmaspäeva hommikul kuuleme raadiost kokkuvõtet, et mitu jalgratturit möödunud nädalal autoalla jäi ja mitu neist hukka sai ja mitmel neist hukkasaanutest polnud kiivrit?! Ja seda kuulavad ka need, kes ise kiivrit ei kanna. Neile ei lähe see enne absoluutselt korda kui...
Tean rattureid küll ja küll, kes ei kanna trennis kiivrit ja seda seepärast, et nad ARVAVAD, et nendega ei juhtu niikuinii midagi. Mina aga ARVAN, et nad on rumalad, kui mitte öelda, et lausa lollid (sõimake või andke peksa, kui ma olen olnud liiga ülekohtune). See nende kiivrikartjate arvamus, et nendega ei juhtu midagi ei pea kahjuks paika ja ei ole seadustega ega tuleviku poolt paika pandud. Iga jalgrattal liikleja (olgu ta siis kõnniteel, rattateel või sõiduteel) on vähekaitstud liikleja ja arvestades eestis puuduvat (absoluutselt puuduvat) liikluskultuuri ja autojuhtide suhtumist "mina olen suurem, minul on eesõigus", on ohustatud ja vähim, mida enda kaitsmiseks teha saame on, et kanname kiivrit. Seda nii poodi minnes, kui ma sõbra juurde sõites, et talle oma uut XTR tagakäikarit näidata. Järgmis nurga taga võib SIND (ja ka mind) oodata tulipunaste silmadega, gaasipedaaliga mängiv rullnokk, või vanemate tagant auto näpanud 13 aastane junga, kes teab autojuhtumisest sama palju, kui elevant lennundusest.
Ei saa väita, et kiiver on nüüd see kõige-kõige, mis kindlalt päästab. Ei päästa alati, aga võib aidata või vähemalt leevendada.
Aga milleks ma seda üldse räägin? Need kes on harjunud sõitma ilma kiivrita, teevad seda edasi ja tunnevad end teistest parematena (jumal kaitseb lolle ja joodikuid?). Ei minu, ega ka mõne profi sõnad ei pane neid oma arvamust ja suhtumist muutma. Mõistust ei too see neile pähe. Ja kui neil muidu ongi mõistus peas aga kui õnnetus peaks juhutuma ja see natukenegi, mis nad aastatega on kogunud, vedeleb kõik asfaltil? Tundub naljakas, eks? Naljakas võib see olla Hollywoodi filmis, mitte aga IRL. Mäletame ju, et alles hiljuti sai otsa üks noor trikiratasõber, sest ei kandnud kiivrit. Üks inimene teadis rääkida, et oleks ta ellu jäänud ja koomast ärganud, ei oleks ta olnud enam see inimene kes ta oli enne, vaid oleks olnud eluks ajaks invaliid, vaimselt invaliid. See ei ole enam naljakas, eksole? Olen enam kui veenudnud, et selle õnnetuse oleks saanud ära hoida, kui ta oleks kandnud KIIVRIT.
Krt, neelake oma see UHKUS alla ja võtke eeskuju neilt, kes kannavad kiivrit ja andke seega ka eeskuju neile, kes ei ole veel aru saanud. Sellega võidad oluliselt rohkem, kui ilma sõites.
heaküll, ÖÖD.
Rääkida tahan hoopis sellest, et mitte ühelgi kohatud ratturist ei olnud kiivrit peas. Ma kordan- Mitte ÜHELGI ei olnud kiivrit. Isegi neil, kellel jalgrats on midagi enamat kui liiklusvahend (trennitegemiseks, hobi jne jne jne). Masendav vaatepilt. Üks matkaja oli pidanud targemaks panna oma kiiver matkakoti külge, mis asus pakiraamil. Oli see kiiver tal igaks juhuks kaasas? Et kui midagi peaks äkitse juhtuma, siis haarab kiirelt selja tagant kiivri ja... Korraks hakkasin isegi naerma aga kohe-kohe muutusin mõtlikuks. Torkas isegi pähe, et patsutaks vennikesele õlale, ja mainiks talle, et see kiiver kaitseb küll sinu kallist matkakotti, mitte aga sinu tühjana näivat pead. Loobusin sellest, sellest ei oleks niiehknaa tolku olnud, oli tema ju minust vanem ja targem ja teab mis on õige ja mis vale, kuidas on ohutu ja kuidas ohtlik. Neid matkajaid oli veel aga neil puudus kiiver sootuks-ei olnud seda ei pakiraami küljes, ei raami vahel, ei lenksul tolknemas ega ka sadulat asendamas. Alles kevadel oli mingi reklaamikampaania (või oli see alles hiljuti?), kus räägiti et tegija kannab kiivrit jne jne. Vägisi tekib arvamus, et Eestlane on muidu nagu inimene ikka, väliselt, aga seal üleval, mehhanismis on midagi korrast ära, või ei ole seda üldse olemaski.
Sõidan aegajalt rattaga ringi (meeldiv harjumus) ja pea kõigil neist vähestest kordadest on olnud mõni ebameeldv kokkupuude idioot-autojuhtidega, kes ei oska sõita või vihkavad rattureid. Pärast sõitu mõtlen endamisi, et tänane ellujäämiskursus Eestimaa teedel lõppes õnnelikult. Ainult närvirakke jäi peotäis vähemaks. Kas on tõesti nii, et jalgrattal liiklejad on sama vaimupuudega ja mõtlemisvõimeta ja ohutunnetuseta nagu autojuhid? Ja kui siis esmaspäeva hommikul kuuleme raadiost kokkuvõtet, et mitu jalgratturit möödunud nädalal autoalla jäi ja mitu neist hukka sai ja mitmel neist hukkasaanutest polnud kiivrit?! Ja seda kuulavad ka need, kes ise kiivrit ei kanna. Neile ei lähe see enne absoluutselt korda kui...
Tean rattureid küll ja küll, kes ei kanna trennis kiivrit ja seda seepärast, et nad ARVAVAD, et nendega ei juhtu niikuinii midagi. Mina aga ARVAN, et nad on rumalad, kui mitte öelda, et lausa lollid (sõimake või andke peksa, kui ma olen olnud liiga ülekohtune). See nende kiivrikartjate arvamus, et nendega ei juhtu midagi ei pea kahjuks paika ja ei ole seadustega ega tuleviku poolt paika pandud. Iga jalgrattal liikleja (olgu ta siis kõnniteel, rattateel või sõiduteel) on vähekaitstud liikleja ja arvestades eestis puuduvat (absoluutselt puuduvat) liikluskultuuri ja autojuhtide suhtumist "mina olen suurem, minul on eesõigus", on ohustatud ja vähim, mida enda kaitsmiseks teha saame on, et kanname kiivrit. Seda nii poodi minnes, kui ma sõbra juurde sõites, et talle oma uut XTR tagakäikarit näidata. Järgmis nurga taga võib SIND (ja ka mind) oodata tulipunaste silmadega, gaasipedaaliga mängiv rullnokk, või vanemate tagant auto näpanud 13 aastane junga, kes teab autojuhtumisest sama palju, kui elevant lennundusest.
Ei saa väita, et kiiver on nüüd see kõige-kõige, mis kindlalt päästab. Ei päästa alati, aga võib aidata või vähemalt leevendada.
Aga milleks ma seda üldse räägin? Need kes on harjunud sõitma ilma kiivrita, teevad seda edasi ja tunnevad end teistest parematena (jumal kaitseb lolle ja joodikuid?). Ei minu, ega ka mõne profi sõnad ei pane neid oma arvamust ja suhtumist muutma. Mõistust ei too see neile pähe. Ja kui neil muidu ongi mõistus peas aga kui õnnetus peaks juhutuma ja see natukenegi, mis nad aastatega on kogunud, vedeleb kõik asfaltil? Tundub naljakas, eks? Naljakas võib see olla Hollywoodi filmis, mitte aga IRL. Mäletame ju, et alles hiljuti sai otsa üks noor trikiratasõber, sest ei kandnud kiivrit. Üks inimene teadis rääkida, et oleks ta ellu jäänud ja koomast ärganud, ei oleks ta olnud enam see inimene kes ta oli enne, vaid oleks olnud eluks ajaks invaliid, vaimselt invaliid. See ei ole enam naljakas, eksole? Olen enam kui veenudnud, et selle õnnetuse oleks saanud ära hoida, kui ta oleks kandnud KIIVRIT.
Krt, neelake oma see UHKUS alla ja võtke eeskuju neilt, kes kannavad kiivrit ja andke seega ka eeskuju neile, kes ei ole veel aru saanud. Sellega võidad oluliselt rohkem, kui ilma sõites.
heaküll, ÖÖD.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Kiiver on oluline. Seda eriti aktiivsetel sõitjatel. Kui lühemat otsa valituid (kulunuid) teid pidi sõita liiklusest enamjagu eemal ja mitte pangaserval vm. ekst. kohtades saab ka ilma. Tähelapanu ümberringi eelkõige, siis kiiver. Olen täheldanud, et peamised kukkumised toimuvad ise midagi eirates, arvestamata jätmises. Eks midagi ikka õpime ka.
Ma olen hakkanud ka sellel suvel kiivrit kasutama, ajendatult nendest paljudest surmadest liikluses ning ka sellest reklaamist: "tegija kannab kiivrit". Ning alati soovitan ka kõigil tuttavatel kiivrit kanda. Varem ma vabandasin endale kiivri mitte kandmist sellega, et "ma elan Saaremaal mitte Tallinnas". Aga kuna ma sõidan suht tihti mandri vahet (põhimõtteliselt iga teine nädalavahetus) siis panid need väga väga väga pikad praamijärjekorrad ja purjus inimesed praami peal natuke mõtlema. Samuti oli mõnikord häbi sõita kui vaatad et vastutuleval matkajal on kiiver peas ning minul spordimehel pole. Ma olen aru saanud et oma turvalisuse eest ratta seljas ei saa me väga palju teha ning kiivri kandmine on väga oluline nii enda turvalisuse nimel kui ka eeskuju näitamiseks noorematele ning miks mitte ka vanematele.
(Mina ei ole saaremaa jalgratturite musternäide, SJK Viikingi ratturid kannavad alati trennis kiivrit ning nad propageerivad tihti kiivri kasutamist. Mina ei ole Viikingi liige)
(Mina ei ole saaremaa jalgratturite musternäide, SJK Viikingi ratturid kannavad alati trennis kiivrit ning nad propageerivad tihti kiivri kasutamist. Mina ei ole Viikingi liige)
Viimase 3 aasta jooksul pole vist ühtegi sõitu teinud kiivrita - olgu väljas +40 või -20, distants 5 või 105km, ikka on peas.
Ei ole ju raske seda pähe panna ja hoida sõidu lõpuni, vajadus kiivri järele võib tekkida ka põlluteel 20ga üle lenksu kivi otsa lennates.
Selliseid olukordi lihtsalt ette ei näe, seega kannan ja soovitan kanda kiivrit igal sõidul!
Ei ole ju raske seda pähe panna ja hoida sõidu lõpuni, vajadus kiivri järele võib tekkida ka põlluteel 20ga üle lenksu kivi otsa lennates.
Selliseid olukordi lihtsalt ette ei näe, seega kannan ja soovitan kanda kiivrit igal sõidul!
Oli kiiver. Poes proovides tundus paras, peale mõnda aega sõitmist sai aga selgeks, et kiiver on ilmselgelt liiga suur (Suurema rappumise korral lendas lõuaosa silme ette). Suve alguses müüsin maha ja uue plaanin osta hiljemalt järgmisel kevadel. Praegu eelistan metsale ja maastikule rattateid kus risk õnnetusse sattuda veidi väiksem on. Sel sügisel on ilmselt ka sõitmist vähem kuna gümnaasiumi lõpetamine ja autokool nõuavad oma osa (nii ajaliselt kui ka rahaliselt).
Jalgratturi kiivri kaitsevõime on ehk veidi ületähtsustatud, ei ole ta miski imevahend. Piisab vaid kui seda asja veidi lähemalt silmisteda, et saada aimdust, mille vastu selline penoköks tegelikult kaitseb. Täpsemalt ja otse välja öeldes kaitseb jalgratturi kiiver pead kriimustuste eest, mis võivad tekkida ratturi tavalisel kiirusel, so kuni 40km/h maha potsatades. On suht asjatu loota, et selline minimalistlik asjandus kaitseks ratturi pead 100 km tunnikiirusega liikuva autoga kokkupõrkel, sellisel juhul lihtsalt ratturi pea lömastatakse, on siis kiiver peas või mitte. Taoliste kiiruste puhul annab mingisuguse kaitse mootorratturi kiiver aga võrrelgem seda hetkeks jalgratturitele pakutavatega ja te saate isegi aru kui teil veel ivake mõistust kolbas on, et jalgratturi kiiver peamiselt vaid iluasjaks on. Ega nende kiivrite tootjagi enamat luba, lugege sertifikaate. Ma ei ole miski kiivrivastane, asjaks on nad ikkagi, aga luua omale illusioone, et jalgratturi kiiver mingi tõsisema kokkupõrke korral elupäästjaks osutuks, on suht naiivne. Maksimaalne, mida sest saab, on suurema muhu asemel väiksem muhk ja seepärast kannan sõidul kiivrit isegi. Hoopis enam kasu on aga küünarnuki- ja põlvekaitsmetest, sest mistahes kukkumisel saavad need kehaosad märksa rohkem viga peast. Kolp on võrdlemisi kõva asi inimesele loodud, märksa tugevam mistahes jalgratturi kiivrist ja kukkumisel saadud kriimustus sellel ei ole hoopiski nii eluohtlik kui reklaamides välja paista lastakse. Eks arvake, kelle tellimusel sellised hüüdlaused lendu lastakse. Muide, 100 km/h liikuva autoga laupkokkupõrkel ei kaitse kolpa ka mootorraturi fullface kiiver enam, seegi lömastatakse hoobilt ja nendegi maksimaalne kaitsevõime küündib ehk kuskile 60-70 kilommeetrise tunnikiiruse kanti. Võrrelge neid kahte, mootorratturi ja jalgratturi kiivrit omavahel ja te saate aru, millest jutt. Aga kandke seda ikka, külilikäimisel on mõni muhk ikka vähem. Jäägem sealjuures siiski realistideks ja ärge looge omale liigseid illusioone jalgratturikiivri imetabasest kaitsevõimest mistahes olukorras.
PS. Jalgratturikiivri kõige tähtsam omadus on, et ta istuks hästi peas ja segaks võimalikult vähe liikumist. Teine tähtis omadus on ventilatsioon. Kaitseb see asi väga edukalt päikese eest palaval suvepäeval kui ventilatsioon on korralik. Kaitsevõime kokkupõrke korral on nagu eelnevalt kirjutatud, maitseasi muidugi:)
PS. Jalgratturikiivri kõige tähtsam omadus on, et ta istuks hästi peas ja segaks võimalikult vähe liikumist. Teine tähtis omadus on ventilatsioon. Kaitseb see asi väga edukalt päikese eest palaval suvepäeval kui ventilatsioon on korralik. Kaitsevõime kokkupõrke korral on nagu eelnevalt kirjutatud, maitseasi muidugi:)
Viktor
Kui potsatad kiirusel 30km/h peaga vastu maad, siis on ikkagi väike vahe, kas saad tugeva peapõrutuse, rohkelt veritseva peahaava ja eluks ajaks 20 punkti madalama IQ või epilepsia või sõidad edasi kriimustatud kiivriga. Ega kiirused rattaga sõites ei ole enamus ajast üle 40 km/h, niiet rattakiiver on ikkagi väga oluline kaitsevahend, mingitest põlvekaitsmetest ei saa rattaga sõites juttugi olla (vähemalt XC puhul, mille kiivrid ongi need kõige õhulisemad penoplastijunnid).
Zero the Hero
Üleelmise postituse teadlasele alljärgnev.
Kui te kahtlete kiivri vajalikkuses, siis vaadake taaskord näiteks seda pilti 2004. aasta Tartu Rattamaratonilt.
Tüüp sõitis sõidu lõpuni. Õnnelik laks oli, kuigi kuulu järgi vend ikka hiljem sattus haiglasse ja diagnoositi peapõrutus. Ilma kiivrita oleks vast olnud hullem (sh pole oluline, et asi juhtus võistlusel, sama kiirus ja samad olud võivad kombineeruda ka muidu liikudes).
Kui te kahtlete kiivri vajalikkuses, siis vaadake taaskord näiteks seda pilti 2004. aasta Tartu Rattamaratonilt.
Tüüp sõitis sõidu lõpuni. Õnnelik laks oli, kuigi kuulu järgi vend ikka hiljem sattus haiglasse ja diagnoositi peapõrutus. Ilma kiivrita oleks vast olnud hullem (sh pole oluline, et asi juhtus võistlusel, sama kiirus ja samad olud võivad kombineeruda ka muidu liikudes).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Eelmine aasta ühel võistlusel jäi mul stardis sarv teise mehe särgi külge sedasi kinni, et lenks rebiti jõuga käest ja lendasin kiiruselt 25km/h tunnis otse nägupidi asfalti. TÄNU kiivrile oli mul ninajuur veidi punane/verine (sest kiiver koos prillidega vajutasid sinna) ning sõitsin võistluse edukalt lõpuni.
Ma ei taha parem mõeldagi, mis ilma kiivrita oleks saanud.
Jah ma ei oleks surma saanud, aga ninaluumurd + korralik peapõrutus + rikutud võistlus ja haiglaskäik oleksid olnud kohustlik menüü tol päeval.
Ma ei taha parem mõeldagi, mis ilma kiivrita oleks saanud.
Jah ma ei oleks surma saanud, aga ninaluumurd + korralik peapõrutus + rikutud võistlus ja haiglaskäik oleksid olnud kohustlik menüü tol päeval.
Viimati muutis Kirsa, 18. 08. 2006. 11:25, muudetud 1 kord.
Samas poleks kiivrit olnud ja kukkumine oleks veidi õnnetum olnud, oleks võinud tulemus ka tunduvalt traagilisem olla. Tahes tahtmata tuleb antud teemaga meelde mõne nädala eest juhtunud õnnetus kus üks eesti rattur pealtnäha äärmiselt lihtsat asja tehes surma sai - http://foorum.freedown.ee/viewtopic.php?t=1420Kirsa kirjutas:Jah ma ei oleks surma saanud, aga ninaluumurd + korralik peapõrutus + rikutud võistlus ja haiglaskäik oleksid olnud kohustlik menüü tol päeval.
viktor54, palun loe mu antud linki ja mõtle oma jutu üle tõsiselt järgi.
Kiiver ei peagi muideks tugev olema. Kiiver peab summutama lööki mida see samune "penoköks" seal teebki. Paljud on asjast valesti aru saanud. Olen kuulnud jutte kus müüjad lasevad kiivril näiteks meetri kõrguselt maha kukkuda tõestamaks, et tegemist on ikka tugeva ja "kvaliteetse" kiivriga. Tegelikult peab kiivri sellisel juhul juba välja vahetama. Kiivri purunemine on üks löögi summutamise osa. Erandiks on nö. ekstreemkiivrid mille puhul on arvestatud, et kukkumisi on rohkem ja kiivrit ei pea iga kord välja vahetama. Üldjuhul on kukkumised ka kergemad ja väiksemate kiiruste pealt mistõttu ei ole summutus nii oluline.
Need olid sinu ainsad asjalikud laused kogu pika teksti juures, ülejäänud on lihtsalt BS.PS. Jalgratturikiivri kõige tähtsam omadus on, et ta istuks hästi peas ja segaks võimalikult vähe liikumist. Teine tähtis omadus on ventilatsioon. Kaitseb see asi väga edukalt päikese eest palaval suvepäeval kui ventilatsioon on korralik.
Räägiksid nagu endale vastu?
viktor54 kirjutas:On suht asjatu loota, et selline minimalistlik asjandus kaitseks ratturi pead 100 km tunnikiirusega liikuva autoga kokkupõrkel, sellisel juhul lihtsalt ratturi pea lömastatakse, on siis kiiver peas või mitte. Taoliste kiiruste puhul annab mingisuguse kaitse mootorratturi kiiver aga võrrelgem seda hetkeks jalgratturitele pakutavatega ja te saate isegi aru kui teil veel ivake mõistust kolbas on, et jalgratturi kiiver peamiselt vaid iluasjaks on.
viktor54 kirjutas:Muide, 100 km/h liikuva autoga laupkokkupõrkel ei kaitse kolpa ka mootorraturi fullface kiiver enam, seegi lömastatakse hoobilt ja nendegi maksimaalne kaitsevõime küündib ehk kuskile 60-70 kilommeetrise tunnikiiruse kanti.
No ei kaitse see tsikli kiiver ka 60km laubakat pannes ... kiiver ja vastav riietus on pigem ikka selleks, et kui sa kuhugi võssa sõidad või asfaldile külili keerad ennast, et siis võimalikult väikeste vigastustega pidama saad mitte sind ära ei nülita.viktor54 kirjutas:Muide, 100 km/h liikuva autoga laupkokkupõrkel ei kaitse kolpa ka mootorraturi fullface kiiver enam, seegi lömastatakse hoobilt ja nendegi maksimaalne kaitsevõime küündib ehk kuskile 60-70 kilommeetrise tunnikiiruse kanti.
Sellisel kiirusel laubaka puhul oled sa enamasti manalateel isegi kui kiiver terveks jääb.
Kodanik viktor54 ajas ikka väga rumalat juttu. Uskumatu. Muide - auto turvavööd ka ei päästa, kui 200 km tunnis vastu seina lajatada aga ma ikkagi panen iga kord enne käigu sisse panemist turvavööd kinni. Äkki peaks ka selle jama ära lõpetama - see ju niikuinii ei päästa mind (mis sest, et ma ei sõida 200 km/h aga no ikkagi). See on selge, et mingist piirist alates ei suuda elementaarsed turvavahendid meid päästa, kuid kunni selle läveni nad võivad päästa su enesetunde, tervise või koguni elu.
Hoopis teisel teemal. Mulle on viimasel ajal silma jäänud väga palju lapsi, kellel on kiiver peas täiesti ebapraktiliselt - kusagil kuklas tavaliselt. kuna lapsed tavaliselt vänderdavad teedel suht palju ja rattavalitsemisoskus on neil veel lapsekingades, siis kujutan ette, et neil on just suurem risk kukkuda kõhu poole ehk siis näoli vastu maad. Sellisel juhul ei kaitse see kuklas paiknev kiiver mitte grammigi. Kuna endal veel lapsi ei ole ja pole seega teemaga kursis aga kas need laste kiivrid ongi sellised kökatsid, et vajuvad kuklasse? Või on tegemist lastevanemate ignorantsusega ning vähese tähelepanuga? Kahju on lausa vaadata neid pisikesi
PS. Eile nägin Pirita teel meie pääministrit rulluiskudel kihutamas (just nimelt kihutamas, st suurel kiirusel treenimas) ja ta EI KANDNUD KIIVRIT!
Hoopis teisel teemal. Mulle on viimasel ajal silma jäänud väga palju lapsi, kellel on kiiver peas täiesti ebapraktiliselt - kusagil kuklas tavaliselt. kuna lapsed tavaliselt vänderdavad teedel suht palju ja rattavalitsemisoskus on neil veel lapsekingades, siis kujutan ette, et neil on just suurem risk kukkuda kõhu poole ehk siis näoli vastu maad. Sellisel juhul ei kaitse see kuklas paiknev kiiver mitte grammigi. Kuna endal veel lapsi ei ole ja pole seega teemaga kursis aga kas need laste kiivrid ongi sellised kökatsid, et vajuvad kuklasse? Või on tegemist lastevanemate ignorantsusega ning vähese tähelepanuga? Kahju on lausa vaadata neid pisikesi
PS. Eile nägin Pirita teel meie pääministrit rulluiskudel kihutamas (just nimelt kihutamas, st suurel kiirusel treenimas) ja ta EI KANDNUD KIIVRIT!
If everything's under control, you're going too slow!
Kahjuks jahsqber kirjutas:Kuna endal veel lapsi ei ole ja pole seega teemaga kursis aga kas need laste kiivrid ongi sellised kökatsid, et vajuvad kuklasse?
Ma ei kujuta tegelikult ette mille puhul need kiivrid kaitsma peaks - isegi õigesti kinnitades kui laps näoli kukub siis kiiver liigub ära kuklasse ja otsaesine on ikka marraskil. Võibolla on laste peakuju teine ... ei tea.
Kui lapsele osta korralik kiiver, millel on toimiv pingutussüsteem jne (ja seda ka kasutada), ei vaju ta kuhugi. Pea ei kasva ka nii kiiresti, et kiivrit iga aasta uut oleks vaja ja see liiga kallis lõbu oleks. Enda 4-aastasele (kes oli siis küll veel 3,5) sain mingi vist naiste Met-i, mis talle täiesti paras ja kui korralikult pingutada siis ka püsib otse. Maksis vist ca 600 krooni, ehk arvatavasti 100-150 krooni aastas...
Võibolla oleks ka pidanud naiste kiivreid vaatama ... mul 4,5-sel on laste Met ja hoiab täpselt nii palju, et otsaesine on kukkudes marraskil mis on siiski oluliselt parem kui päris ilma kukkudes.konakona kirjutas:Kui lapsele osta korralik kiiver, millel on toimiv pingutussüsteem jne (ja seda ka kasutada), ei vaju ta kuhugi. Pea ei kasva ka nii kiiresti, et kiivrit iga aasta uut oleks vaja ja see liiga kallis lõbu oleks. Enda 4-aastasele (kes oli siis küll veel 3,5) sain mingi vist naiste Met-i, mis talle täiesti paras ja kui korralikult pingutada siis ka püsib otse. Maksis vist ca 600 krooni, ehk arvatavasti 100-150 krooni aastas...
Reguleerida ei anna peale rihmade pikkuse midagi.
no krt küll viktor54, sul on prioriteedid ikka päris sassis.viktor54 kirjutas:Täpsemalt ja otse välja öeldes kaitseb jalgratturi kiiver pead kriimustuste eest, ... Hoopis enam kasu on aga küünarnuki- ja põlvekaitsmetest,... Kolp on võrdlemisi kõva asi inimesele loodud, märksa tugevam mistahes jalgratturi kiivrist ..
enamus inimestel on oluline, väärtuslik ja kaitsmist vajav info salvestatud ikka pähe, mitte küünar- või põlveliigestesse
täiskasvanud inimese kael ON nõrk ja kukkudes käib tavaliselt pea ( mida targem seda raskem) kolaki vastu maad.
Laste kiiver
Oma põnnile ostsin NRP-st kiivri. Taga on punased vilkuvad dioodid, pingutada annab kukla pealt ja seest. Püsib ilusti peas.
Ma lähen alati veits närvi sellise jutu peale, et ega sellest rattakiivrist tolku pole. Ka 100 km/h autolt lööki saades ei pruugi pea saada otsest lööki. Küll aga saab löögi pea üle auto asfaldile prantsatades, vastu posti lennates jne. Seal töötab kiiver juba täie raha eest.
PS. panite tähele, et Suverullil olid ainult Soome naiskonna omadel kiivrid peas. Hoog oli neil rullidega sõites ikka päris kobe.
Ma lähen alati veits närvi sellise jutu peale, et ega sellest rattakiivrist tolku pole. Ka 100 km/h autolt lööki saades ei pruugi pea saada otsest lööki. Küll aga saab löögi pea üle auto asfaldile prantsatades, vastu posti lennates jne. Seal töötab kiiver juba täie raha eest.
PS. panite tähele, et Suverullil olid ainult Soome naiskonna omadel kiivrid peas. Hoog oli neil rullidega sõites ikka päris kobe.
Kui väntan, siis jõuan.
Põnnil peab kiiver peas olema. Lisaks kiivrile kannab minu laps ka kindaid, võin kindlalt väita, et tihtilugu on need ta pisikesed käekesed päästnud ohtrast verest. Kui ta sinist kiivrit silmitsen siis märkan, et sinna on kahe suvega ohtralt kriime ja täkse tekkinud... potentsiaalsed peahaavad? Möödunud aastal, kui ta ise veel kiivrit peast/pähe panna ei suutnud veetis terve päeva kiivriga - mängis liivakastis, kiikus, sõitis rattaga. Päris naljakas pilt oli teinekord, aga mis teha?
A'Lleaaa!!!
Omast kogemusest. Sellest ajast kui veel kiivrid polnud moes, või siis õigemini, neid polnud olemaski, vähemalt poes mitte. Kaheksakümnendatel, ühel äsja valatud asfaldiplatsil. Õnnis tunne pubekal kui saad vändata millelgi nii siledal, kui seni oled oma ereliukasega tampinud pidevalt mööda künkaid ja juurikaid. Harjutasin seal vigursõitu kui ühel hetkel viskas esiratta risti ning suudlesin tahtmatult emakest maad. Tulemuseks läks ajalukku pool esihammast ning seda jäi meenutama lõhkine huul. Mõne teise maandumispoosi juures oleks kiiver vägagi abiks olnud. Nii et kodanik Viktor, paluks panna loll jutt suhu tagasi, ennast saab ilma kiivrita ära nillida ka kiiruse juures 10 km/h.