Ehitan matkaratast

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
MeipMeip
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 16. 06. 2004. 12:40

Ehitan matkaratast

Postitus Postitas MeipMeip » 05. 10. 2005. 13:26

Asja mõte on selles et võimatu on leida valmiskujul mnt geomeetriaga matkaratast. Varem olen "läbi sõitnud" ühe vana Tunturi ja Helkama Kulkuri aga nende puhul jäi puudu madalatest käikudest ja üldisest vastupidavusest-mõlemad rattad on praegu hüljatuna Euroopa avarustes :( Vähegi tasemel Merida Freeway seeria maksab juba ligi 10k ja ma arvan et sarnase raha eest võib ise ka midagi saavutada.
Praeguseks on pilk pidama jäänud Merida Speeder raamil aga pole veel vastust saanud kas sellel pakiraamide kinnituskohad on olemas. Konkreetne küsimus foorumlastele oleks käiguvahetite kinnituste kohta-kas need on mnt/mtb seeriate ja eri mudelite puhul erinevad? Kui keeruline on ise keskjooksu ja kahvli paigaldamine ja kui palju eri mõõte nendel on? Oodatud on ka kõik muud abistavad näpunäited. Kui keegi arvab et valmisratas osta on odavam siis küsimus ei ole niiväga selles-suveni on palju aega ja tahaks lihtsalt pimedatel talveõhtutel näpud õliseks saada, ja siis muidugi rahaline pool-igati soodus oleks kulud pikema perioodi peale määrida :D
Sain just veloplusist teada et pakiraamid-porilauad on t?itsa võimalikud :)

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 05. 10. 2005. 13:50

Kui poe konfis olev ratas lahti harutada ja siis vaadata, palju jupid eraldi ostes maksaksid, on kokkuhoid ikka suur.
Aga kui viitsimist on ja second hand sobib, siis anna tuld!
Signature sucks! Pilt

Kasutaja avatar
Pierre
Rattur
Postitusi: 197
Liitunud: 16. 06. 2004. 16:02

Re: Ehitan matkaratast

Postitus Postitas Pierre » 06. 10. 2005. 07:46

MeipMeip kirjutas:Kui keeruline on ise keskjooksu ja kahvli paigaldamine ja kui palju eri mõõte nendel on? Oodatud on ka kõik muud abistavad näpunäited.....
Kui keeruline või lihtne see on, sõltub paljudest asjadest. Kui pead silmas võimalust seda vihmaga kuskil pargis pinginajal vahetada, käepäraste vahenditega, siis vaevalt et sa hakkama saad. Õigete riistadega õiges kohas vähegi pädevam rattur peaks ikka.

Kahvlite kohapealt niipalju, et neid on maailmas ehk tuhandeid erinevaid. Kui aga silmas pidasid amordipulka, siis peamiselt on levinud 2te erinevat tollimõõtu.......

Aaren
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 11. 09. 2003. 12:13

Postitus Postitas Aaren » 06. 10. 2005. 10:01

Mina läksin seda teed, et ostsin "standartse" ATB ja ehitasin selle matka vajadusteks ümber. Tõsi, esimese aasta jooksul elas ratas peale iga matka üle veel täiendava metamorfoosi - eks midagi jää ikka kahe silma vahele või siis tuleb vändates pähe "veel parem" idee. Praeguseks on mu ratas selline, et võin sellel ebamugavust tundmata kõõluda palju tunde ja seda täis teadmist, et midagi väga hullu juhtuda ei saa. See on, muide ka iseehitamise/ümberehitamise üks kasulik pool, et midagi ei jää juhuse hooleks. Poest ostetud ka kõige kallim ratas on siiski masstöö... Ja eks "tsivilisatsioonist" kaugel olles on igati kasulik teada, mis on su ratta sees. Nii väheneb oluliselt teele jäämise risk.
Ratta valikust. Tundub iroonilisena, et veendunud hübriidlasena on minu matkaratas 26-tolline. Sõber ostis selleks tarbeks 29-tollise Nishiki Bigfoodi. Mugavuse ja veerevuse kohta kasutaksin ülivõrdeid. Teeb ikkka kadedaks küll! Mugavad on ka tavalisest pikemad alumised sidevardad. See on oluline rattakottide paigutamisele.
Komponentidest. Jätsin alguses oma rattale samad vahetajad (Acera), hammasrattad, trossid jne. Need käivad normaalse hoolduse korral küll. Hiljem hakkasin neid tasapisi, vastavalt kulumisele välja vahetama. Loomulikult paremate vastu. Selliselt kostab taskust vähem rahakoti niutsumist...

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Ehitan matkaratast

Postitus Postitas mart » 06. 10. 2005. 10:44

MeipMeip kirjutas:Asja mõte on selles et võimatu on leida valmiskujul mnt geomeetriaga matkaratast.

Praeguseks on pilk pidama jäänud Merida Speeder raamil :)
Kas pead silmas sellist raami kuju (kotte, lenksu, ülekannet ära vaata)?. Kui mitte, siis võta suvaline pikem MTB raam. Enamus eesti matkajatest kulgeb MTB raamil ja on rahul.
Euroopas on matkarataste (mitte segamini ajada - matkaks kohandatud tavarattaga) raami konf MTB-MNT umbes fifty-fifty.

Speederil on tehasekonfis 28mm laiused kummid. Matkarattal võiks laius olla 35mm ja enam. Paljud nn mnt raamid ei võimalda mahutada sellist laiust aiste vahele.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

MeipMeip
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 16. 06. 2004. 12:40

Postitus Postitas MeipMeip » 06. 10. 2005. 13:35

Just sellist raami ma tahan :) Kaks eelmist ratast olid Tunturi (10 kaiku) ja Helkama Kulkuri (12 kaiku), molemad "sellise" raamiga, paraku ei pidanud tehnika vastu ja praegu on Tunturi kuskil Hispaania ja Prantsusmaa piiri lahedal ja Helkama Roomas. Kuna kaal on minu jaoks sekundaarne eelistaks tegelikult terasraami aga vanadele raamidele on vist raske uusi kaiguvahetajaid (kinnitus?) ja keskjooksu (moodud?) panna ja praegu vist eriti selliseid terasraame ei tehta (?)

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 06. 10. 2005. 19:47

Kona Sutra on äkki selline ratas nagu otsid? http://www.konaworld.com/2k6/preview/sutra_2k6.htm

MeipMeip
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 16. 06. 2004. 12:40

Postitus Postitas MeipMeip » 06. 10. 2005. 22:19

Kona Sutra on äkki selline ratas nagu otsid?http://www.konaworld.com/2k6/preview/sutra_2k6.htm
See ei tundu isegi ahvatlev mitte. Milleks matkarattale ketaspidurid ja xt vahetaja!? Tegelikult hapud viinamarjad aga läks nii, et leidsin Tartust Ratturi poest praktiliselt kulumisjälgedeta kasutatud Schwinn Superspordi ja panin juba kinni. Seegi tahab mõningast kohendamist nt. tagumise suurima hammasratta vahetamist suurema vastu, pakiraame jne. aga tuleb tunduvalt odavam kui päris nullist ehitada ja vähene kogemus ütleb et säästetud raha kulub teel olles marjaks ära :D . Kui olen ratta enam-vähem konditsiooni saanud teen ehk pilti ka. Aitäh kõigile kes vaevusid kaasa mõtlema.

olaviv
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 25. 08. 2005. 22:50

Postitus Postitas olaviv » 06. 10. 2005. 23:31

Turist on ju spets matkaratas. Aga kvaliteetset turisti leida polegi vist nii lihtne, 80. lõpus ja hiljem tehtud pidid kehvad olema. Aga kui mõne vana ratta poolmuidu saab, siis võib sellest isegi asjaliku pilli ehitada.
digiallkiri

Kasutaja avatar
fax
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 09. 09. 2004. 01:50

Postitus Postitas fax » 06. 10. 2005. 23:53

MeipMeip kirjutas:... Seegi tahab mõningast kohendamist nt. tagumise suurima hammasratta vahetamist suurema vastu...
Asjatundmatult küsin, et kui suure pealt suuremaks vahetad ? Küsiks lisaks ka esihammasrataste mõõdud..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 07. 10. 2005. 12:37

MeipMeip kirjutas: Milleks matkarattale ketaspidurid ja xt vahetaja!?
Selleks, et kui sul tuleb mõnel hommikul mõte Tallinnast Guatemalasse sõita.

Tandem
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 11. 08. 2005. 13:51

Postitus Postitas Tandem » 21. 08. 2006. 16:04

http://gb.cannondale.com/bikes/06/ce/ca ... uring.html

Siit saab śnitti võtta millise kujuga raam ja asjad peaks olema.

mirx
Rattur
Postitusi: 21
Liitunud: 14. 08. 2004. 12:55

Postitus Postitas mirx » 21. 08. 2006. 21:13

Saaremaal, Mändjala kämpingus nägin kolme välismaalast selliste ratastega:
http://www.giant-bicycles.com/uk/030.00 ... odel=10060
Kõnni näoga päikse suunas, siis jäävad varjud selja taha

tripp
Rattur
Postitusi: 527
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Milline matkaratas?

Postitus Postitas tripp » 30. 08. 2006. 12:19

Ma ka kaalun järgmiseks aastaks uue matkaratta ostu. Sestap küsimus:

Milliseid omadusi teie arvates peaks matkaratta puhul üldse silmas pidama?

Praegu sõidan MTB-ga, mis muidu suht OK, aga sõiduasend on matkamiseks ja linnasõiduks liiga madal. Vahid kogu aeg iseenda nina ette, maastikku ei näe... Ja päevade kaupa pead kuklas hoida ka ei saa, turi läheb valusaks :)

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Milline matkaratas?

Postitus Postitas mart » 30. 08. 2006. 12:49

tripp kirjutas:Ma ka kaalun järgmiseks aastaks uue matkaratta ostu. ...Milliseid omadusi teie arvates peaks matkaratta puhul üldse silmas pidama?

sõiduasend on matkamiseks ja linnasõiduks liiga madal. Vahid kogu aeg iseenda nina ette, maastikku ei näe... Ja päevade kaupa pead kuklas hoida ka ei saa, turi läheb valusaks :)
Kuna hinnapiire ei ole, siis alusta sellest 8) :
http://www.fahrrad.de/fahrraeder/trekki ... /2333.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Vallo
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 04. 08. 2004. 18:41

Re: Milline matkaratas?

Postitus Postitas Vallo » 31. 08. 2006. 08:23

tripp kirjutas:Ma ka kaalun järgmiseks aastaks uue matkaratta ostu. Sestap küsimus:

Milliseid omadusi teie arvates peaks matkaratta puhul üldse silmas pidama?

Praegu sõidan MTB-ga, mis muidu suht OK, aga sõiduasend on matkamiseks ja linnasõiduks liiga madal. Vahid kogu aeg iseenda nina ette, maastikku ei näe... Ja päevade kaupa pead kuklas hoida ka ei saa, turi läheb valusaks :)
Nende probleemide vastu ei aita ükski nipp. Aitab ainult sõiduasendi
kardinaalne muutmine:
http://bentrideronline.com/

Kahjuks on elu aga selline, et ühest kandist võidad ja teisest kaotad..
Kui on tõsine tahtmine pikalt ja valutult sõita, siis viidatud veebisait annab
plussidest ja miinustest hea ülevaate. Mina olen rahul hoolimata kõigist
(vähestest) miinustest.

tripp
Rattur
Postitusi: 527
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Re: Milline matkaratas?

Postitus Postitas tripp » 31. 08. 2006. 09:51

Vallo kirjutas: Aitab ainult sõiduasendi kardinaalne muutmine: http://bentrideronline.com/
Äärmiselt lahe! Ma küll ei kujuta ette, kuidas sellisega matkata saaks - mis tunne on sellist elukat + paarkümnekilost kotti järsust mäest käekõrval üles upitada või sellega jämedat kruusa mööda laskuda? Aga ikkagi.

Vallo, on sul sihuke ratas olemas?
Näidata soovid? :)

Vallo
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 04. 08. 2004. 18:41

Re: Milline matkaratas?

Postitus Postitas Vallo » 03. 09. 2006. 18:00

tripp kirjutas:
Vallo kirjutas: Aitab ainult sõiduasendi kardinaalne muutmine: http://bentrideronline.com/
Äärmiselt lahe! Ma küll ei kujuta ette, kuidas sellisega matkata saaks - mis tunne on sellist elukat + paarkümnekilost kotti järsust mäest käekõrval üles upitada või sellega jämedat kruusa mööda laskuda? Aga ikkagi.

Vallo, on sul sihuke ratas olemas?
Näidata soovid? :)
Mul on Nazca Paseo. Googlest leiad kindlasti üles. Vastus viibis, sest käisin
teist korda Aegviidu polügoonil maastikul "testimas", seekord nubludega :)
Telk, särk-värk oli kaasas, kokku umbes 15kg. Peale pisukest harjutamist
saab sellise rattaga Aegviidus _suurepäraselt_ hakkama, ükski tõus pole
liiast, Lahtine liiv mõjub muidugi samamoodi kui MTB'le. Singletrackile
sellega siiski asja pole.
Asfaldil või tavalisel kruusateel pole matkamise mõttes tavalisest rattast
vastast, see on ainult minu arvamus.
Proovida saab töönädala sees Mustamäel (Tallinn) Laki tn. kandis. Kui on
huvi, siis saada email.

Tandem
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 11. 08. 2005. 13:51

Postitus Postitas Tandem » 03. 09. 2006. 19:21

Kui nii kardinaalselt ei taha siis sõiduasendit saab püstisemaks muuta spetsiaal-stemidega .
Sel lingi matkarattal (http://www.fahrrad.de/fahrraeder/trekki ... /2333.html)
on ka see stem.
Kinlasti kas sarved või täiesti 8-kujuline lenks(palju käte asendeid)

Muidu see eriratas on tore. Keegi kuskil kirjutas ,et kui hakkas sellise rattaga (sellili) sõitma siis hakkas ta maastikut ja taevast ka nägema. Kätel ka koormus minimaalne.

Kuid selle ratta jaoks peab suurem rattamatkaja vist olema.

Ma soome rattamatka ajal sain sellist proovida ka.

Mis selle sellili ratta eestikeelne nimetus on?

Inglise keeles recumbrent vist?

Lugemist link: http://www.bicyclinglife.com/PracticalC ... yBikes.htm


Mul palju raha oleks ostaks kolmerattalise recubrenti austraaliast.
http://www.greenspeed.com.au/
Sellel ainus miinus maanteel kitsa ääre peal sõitmine.

Vallo
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 04. 08. 2004. 18:41

Postitus Postitas Vallo » 03. 09. 2006. 19:52

Tandem kirjutas:Muidu see eriratas on tore. Keegi kuskil kirjutas ,et kui hakkas sellise rattaga (sellili) sõitma siis hakkas ta maastikut ja taevast ka nägema. Kätel ka koormus minimaalne.

Kuid selle ratta jaoks peab suurem rattamatkaja vist olema.

Ma soome rattamatka ajal sain sellist proovida ka.

Mis selle sellili ratta eestikeelne nimetus on?

Inglise keeles recumbrent vist?

Lugemist link: http://www.bicyclinglife.com/PracticalC ... yBikes.htm


Mul palju raha oleks ostaks kolmerattalise recubrenti austraaliast.
http://www.greenspeed.com.au/
Sellel ainus miinus maanteel kitsa ääre peal sõitmine.
Meie (naisega) oleme siiani neid lamarattaks kutsunud parema nime puudumisel.
Ostsin, sest läbi aastate tehtud katsetused tavalise rattaga ei
viinud mitte kuskile. Ikka jäi kael kangeks, sest oli tahtmine ka ümbrust
kaeda. Tagumik jäi ka pikema sõidu peale valusaks hoolimata korralikust nahksadulast,
kätega väga häda ei olnud. Lamaratta istmelt on vaade tõesti
teisest puust, sõites saab aru ka kui maastik mööda libiseb.
Teine hea asi on väiksem õhutakistus, eriti kui pakkide paigutamisel sellega
ette arvestada ning enamus panna selja (istme) taha. Vahe on tuntav, enam
veel vastutuult sõites. Pealegi väidetakse, et madalamal maapinna lähedal
on tuule kiirus alati väiksem ning lamaratas istub üldiselt maale palju lähemal.
Kukkumine on ka veider aga tavaliselt valutu kogemus, enamasti
lõpeb külili kukkumine käe mahapanekuga. Samas on kukkumine äärmiselt
kiire, sest maapind on lähedal. Aegviidus korra avastasin, et istun perseli
liiva sees, ei saanud arugi kuidas sinna sattusin :)
Juttu võiks veel palju rääkida, aga see on juppide/tehnika grupp. Lõpuks pean
veel ütlema, et ei pea end suureks rattamatkajaks. Pigem üritan suviti korralikult
puhata.

MeipMeip
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 16. 06. 2004. 12:40

Postitus Postitas MeipMeip » 29. 09. 2006. 14:31

Nüüd on reis tehtud ja väike edev koduleht asub http://erikr.pri.ee - esialgu on olemas ainult 2006 reisikirjeldus (erikr on lühend minu pärisnimest ja ma ei taotle sellega siinse foorumi pealiku aupaistet). Ratta ostsin Vallo käest ja olin väga rahul. Guatemalasse ei jõudnud.

Vallo
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 04. 08. 2004. 18:41

Postitus Postitas Vallo » 31. 01. 2007. 23:21

MeipMeip kirjutas:Nüüd on reis tehtud ja väike edev koduleht asub http://erikr.pri.ee - esialgu on olemas ainult 2006 reisikirjeldus (erikr on lühend minu pärisnimest ja ma ei taotle sellega siinse foorumi pealiku aupaistet). Ratta ostsin Vallo käest ja olin väga rahul. Guatemalasse ei jõudnud.
Mul on väga hea meel, et ratas sai õige mehe kätte. Kes oleks v6inud
ette näha, et see kunagi Vahemere äärsetel teedel kilomeetreid mõõdab..
Kuna mul on pere ja lapsed kantseldada, siis ise pole kahjuks kaugele
jõudnud, kuigi ega see polegi minu jaoks oluline.
Sadulast on kahju, see oli mulle päris kannimööda ja tundub, et oli
sullegi. Kunagi jutuks tulnud lenksu vahetamise plaanid on sul ka
õnnestunud nagu piltidelt näha. Kõige paremat sulle ja et ratas sind hästi
teeniks. Ära siis õpingute ja matkamise vahel veebi unusta..

Vasta

Mine “Jupid”